ChristianMatch

Forum

relatie nemen met iemand die autistisch is
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2412 2413 2414 2415 2416 2417 2418 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 19:43

MARISKA601 schreef:
waarom gebruik jij de nick chatuliem?

beetje overbodige vraag waarom men een nick gebruikt

Precies, ik gebruik de nickname Beun om de simpele rede dattie bijna niet word gebruikt.

Laatst aangepast door
BEUN656
op vrijdag 2 september 2011, 19:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 19:45

WILLEMIJN232 schreef:
Je hoeft mij niet te overtuigen Crossroad....Prima, als jij dat allemaal zo beleefd......Ik denk er wat anders over met mijn 38 jaar (pff) ervaring in de gezondheidszorg........en dat is ook mijn goed recht........en ook daar kan je respectvol mee omgaan toch? En daar hoef je geen verwijtend vingertje richting mij naar uit te steken omdat ik er wat kritischer naar kijk........
Eigenlijk een vreemde vraag vind ik. Mag God nu ook wonderen doen? En ik geloof dat Hij dat Zelf het beste kan beantwoorden. Ik vraag me dan ook af waarom mensen zelf Gods kracht beperken of wegredeneren. Als Cross nu een heel duidelijk voorbeeld heeft van een wonder, waarom wordt dat dan in twijfel getrokken????
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 19:48

JOS689 schreef:
Je kent dat wel. Je ontmoet hem, je spreekt een eerste keer af en
alles gaat goed. Je zoekt zelf wat toenadering en boem, iets
verandert. Hij belt minder terug, hij begint je te negeren, plots
heeft hij geen interesse in een echte relatie enzovoort.

Waarschijnlijk begin je dan na te denken over wat je misschien
verkeerd deed, waarom hij van gedachte veranderde. Was het omdat je
zelf je gevoelens toonde? Was hij enkel geïnteresseerd in dat ene ding wat vrouwen altijd noemen ?

Het was alsof hij op een dag opstond en plots iemand anders was.
Dat hij plots vergeten was hoe goed jullie overeen kwamen.

Wat zijn jouw ervaringen daarmee ? en hoe heb je dat opgelost ?

Je ontmoet haar, gaat met haar MSN-en. Dagen hoor je niks... Dan ineens mail in je box. "Nieuwe contact gevonden, gaat super goed blablabla..." Fijn! Ondertussen kun je er niks mee. En zo ken ik er nog een paar. Joh, vertel mij wat...

Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 23 juni 2011, 19:49
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 19:51

CHATULIEM619 schreef:
Wanneer weet je of een relatie door God gewild is? Sommige mensen zeggen al snel, dat een relatie van de Heer is, en na een poosje gaat het toch uit...

Precies, en dan na 3 jaar vliegen de brokken je om de oren... Ik ken dat... Maar ik hou de persoon in kwestie verantwoordelijk, niet God!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:08

CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk een vreemde vraag vind ik. Mag God nu ook wonderen doen? En ik geloof dat Hij dat Zelf het beste kan beantwoorden. Ik vraag me dan ook af waarom mensen zelf Gods kracht beperken of wegredeneren. Als Cross nu een heel duidelijk voorbeeld heeft van een wonder, waarom wordt dat dan in twijfel getrokken????

Omdat ik het niet zo als een wonder beschouw en dat kan toch ook? Ik weet ook wel dat dat in evangelie kringen wel zo beschouwd wordt en dat moeten ze helemaal zelf weten.
Ik reed jaren geleden eens mee met evangelische mensen en toen kregen wij een lekke band, in de polder....Oh, vertelden ze mij, wij moeten even bidden dat er iemand langs komt om ons te helpen.....Er kwam inderdaad iemand langs maar ik denk wat nuchter, die zal anders ook wel langs gekomen zijn toch? Het is gewoon een duidelijk verschil in beleving......
Ik kan ook stellen: waarom accepteer je niet dat er ook andere meningen zijn?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 23 juni 2011, 20:10
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:16

CROSSROAD317 schreef:
Op dit moment is het dus wel belangrijk en interessant wat "men" vindt, want juist daardoor moet je heeeeeel voorzichtig zijn met wat je schrijft. Voordat je het weet is er weer een "klager" die zijn of haar ongenoegen uit naar Judith, wat me een ban kan opleveren .... en aangezien ik al eens een ban heb gehad ..... Dus de mening van een ander doet er (voor mij) wel degelijk toe, al is het dan niet op de positieve manier.
Eerlijk gezegd denk ik dat je angst overtrokken is. Ik veronderstel dat ik een van de personen ben die regelmatig op het klachtenlijstje voorkomt, heb echter niks gemerkt...Er wordt hier heel veel toegelaten, en terecht, zolang je niet iemand beledigt of ongewenste taal gebruikt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:18

WILLEMIJN232 schreef:
Omdat ik het niet zo als een wonder beschouw en dat kan toch ook? Ik weet ook wel dat dat in evangelie kringen wel zo beschouwd wordt en dat moeten ze helemaal zelf weten.
Ik reed jaren geleden eens mee met evangelische mensen en toen kregen wij een lekke band, in de polder....Oh, vertelden ze mij, wij moeten even bidden dat er iemand langs komt om ons te helpen.....Er kwam inderdaad iemand langs maar ik denk wat nuchter, die zal anders ook wel langs gekomen zijn toch? Het is gewoon een duidelijk verschil in beleving......
Vind je dat God geen wonderen meer doet???
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:27

Donderdag 23 juni, Psalm 84; Zelfs een mus.

Een mus – ach, eigenlijk is dat een vogel-van-niks. Klein, grauw van kleur, mooi zingen is er niet bij. Een onooglijk vogeltje, zo’n mus.
Op de vreemdste plaatsen bouwen mussen hun nest. Vroeger, bij ons thuis, hoorde je soms piepen op hete balkon, onder een oude, omgekeerde teil. Overal weten ze een plekje te vinden.
De dichter van Psalm 84 heeft de mussen ook gezien. In Jeruzalem. In de tempel. Dichtbij het altaar, de plaats van het offer, de plaats van de verzoening. Mussen, zwaluwen, de vogels maken er hun nest. Zou er dan voor hem geen plaatsje zijn in de tempel? Vast en zeker! De dichter van de psalm verlangt er naar met heel zijn hart. Hij is eigenlijk een beetje jaloers op de priesters en de levieten die dichtbij te tempel wonen. Zij kunnen er elke dag zijn om God te loven!
Zo gaat de stoet van pelgrims op naar Jeruzalem. Ze gaan over de heuvels, ze gaan door donkere dalen, ze gaan door droogte en door regen heen, elke keer is er wel een rustplaats waar ze op adem kunnen komen. Eén en al verlangen zijn ze naar de stad van God. Als het erop aankomt is het beter één dag in de tempel te zijn dan duizend dagen ergens anders. Je kunt beter op de drempel van de tempel staan dan wonen in de tenten van de goddelozen. Want daar, in Jeruzalem, daar is het altaar, daar brandt het vuur van Gods genade!
Zelfs vindt de mus een huis. Ach, als er bij God zelfs voor een plaats is, voor een klein, onooglijk beestje, zou er dan bij Hem geen plaats zijn voor ieder die als een vogel komt schuilen bij Hem…?
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:33

WILLEMIJN232 schreef:

Dus Willemijn , met andere woorden " toeval " ?
Ik persoonlijk hou het voor mij graag bij het citaat .... Het toeval is de schuilnaam waarvan God zich bedient wanneer Hij incognito wil optreden....... Schweitzer
Maar natuurlijk heeft iedereen zijn mening en daar is niks mis mee ...
Grtjes

Laatst aangepast door
SOFIE807
op donderdag 23 juni 2011, 20:33
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:45

HERMAN388 schreef:
Heilig, heilig, heilig is de Heere God, de Almachtige, Die was, en Die is, en Die komen zal. (Statenvertaling)

Is deze tekst niet goed dan?
Nee, Here is verkeerd gespeld.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 20:47

Wat maakt die ene letter nou uit?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:00

http://www.youtube.com/watch?v=fLexgOxsZu0
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:03

BEUN656 schreef:
Je ontmoet haar, gaat met haar MSN-en. Dagen hoor je niks... Dan ineens mail in je box. "Nieuwe contact gevonden, gaat super goed blablabla..." Fijn! Ondertussen kun je er niks mee. En zo ken ik er nog een paar. Joh, vertel mij wat...

wel heel netjes, dat deze dames zich als het ware "afmelden".
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:03

Er zijn tijden geweest dat heel veel mensen elke dag op het forum keken. En geloof me: die discussies werden echt gewaardeerd. Via het forum werd er gereageerd maar persoonlijk kreeg ik ook nogal wat mail met opmerkingen en vragen van mensen die het vaak wat eng vonden om direct op het forum te reageren of die zaken wilden aankaarten die niet iedereen hoefde te lezen. Veel mensen gaven aan van het forum te leren en dat is toch grote winst?
En laten we man en paard noemen: het gezeur is vooral van een groepje mensen naar Chatuliem toe en lijkt er op gericht om hem als persoon aan te vallen. Er moet toch wel een ernstige drang zijn om iemand onderuit te schoppen als je de kwalijke suggesties - waartegen je je gewoon niet kunt verdedigen - uit, zoals die naar Chat gedaan zijn. Als je zijn stukken leest en de moeite neemt om er uit te filteren wat hij echt bedoelt, dan prik je heel makkelijk door de soms wat ongelukkige uitingen, vaak vanuit een persoonlijk ervaren, heen.

Chatuliem en ik hebben in het verleden de degens behoorlijk gekruist en we zijn het over een aantal zaken fors oneens, maar mijn respect voor hem als persoon heeft daar nooit onder geleden. De twee vrouwen die mij als persoon en als christen aanvielen heb ik ook met argumenten van repliek gediend. Merkwaardig dat sommigen het opvatten als een vorm van onvriendelijk zijn als je het alleen maar met elkaar oneens bent.

Kijk naar elkaars standpunten of het je inzicht vergroot en maak je eigen keuzes of je er wat mee kunt of wilt. En dat gedoe om die ban lijkt me overdreven. Ik heb hier erg controversiële onderwerpen ingebracht en van een ban of een opmerking van CM is nog nimmer sprake geweest. Ik zou ze dat ook ernstig kwalijk nemen.

En zorg ervoor dat je beseft dat Christenen ook heel divers zijn. De opvattingen in je eigen kerk zijn niet de enige wijze om met het geloof om te gaan en zijn zeker niet de exclusief christelijke. Het gaat om de inhoud en de argumentatie en wat mij betreft ook over het gevoel bij een standpunt. Met enige moeite laat je elkaar heel. Persoonlijk mis ik de goede en inhoudelijke bijdragen.

Thomas, gelooft dat een goede discussie het inzicht verscherpt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 23 juni 2011, 21:12
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:13

THOMAS968 schreef:
dat gedoe om die ban lijkt me overdreven. Ik heb hier erg controversiële onderwerpen ingebracht en van een ban of een opmerking van CM is nog nimmer sprake geweest.

Thomas, gelooft dat een goede discussie het inzicht verscherpt.

die gedachte schoot mij ook al een aantal keren door het hoofd, ja.
ik ben toch al een poosje lid, en heb nog nooit de dreiging van "een ban" gevoeld.
ik kan me niet voorstellen dat je "om niets" van de site wordt verwijderd.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:13

Flashmop

http://www.youtube.com/watch?v=8KX2-J6uS-o

was gaaf om zelf ook deel te nemen aan een flashmop

http://www.youtube.com/watch?v=DWxpmq5nDj0
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:25

Willemijn , ik kan ook jou gedachtegang begrijpen.

Ik had een oom , hij is een paar maanden geleden overleden.
De man kreeg na veel moeite, en pijn z'n eerste electrische rolstoel.(al jaren geleden hoor)
voor de man was dat wel zo'n groot wonder....dat had ie nooit verwacht.
Hij kon ineens weer samen met z'n vrouw de bossen in op de veluwe, hij kon daar weer naar toe, dat kon hij weer . En zo bedoel ik maar: een gezond mens moet er niet aan dénken om ooit in een rolstoel terecht te komen, terwijl het voor een ander het grootste wonder van zn leven zowat was.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:34

weer es wat anders dan mens erger je niet....

http://www.spelletjes.nl/spel/Bubble-Hit.html
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:36

wie de schoen pasdt trekke hem aan....

Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 23 juni 2011, 21:43
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:39

Nog even de 6000 reactie op dit topic. De hoofdprijs zal worden. Weekje strandvakantie in Spanje.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:51

nou ik heb helaas toch wel eens in de chat te horen gekregen moet ik judith mailen en dat terwijl ik zeker weet dat ik niks onbehoorlijks gezegd had ,dat dit een ban voor mijn lief opleverde was echt niet enkel aan mijzelf maar ook aan bepaalde klokkenluiders
neem daarbij enkele roddels en het recept is gereed om op te stappen
dus ik kan heel goed begrijpen dat men op zulke zaken niet zit te wachten
en men hier dan maar vertrekt en/of niet meer verlengt

Laatst aangepast door
GRACE585
op donderdag 23 juni 2011, 21:55
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:56

MARISKA601 schreef:
weer es wat anders dan mens erger je niet....

http://www.spelletjes.nl/spel/Bubble-Hit.html

Zeer verslavend....... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:57

MARISKA601 schreef:

ik loop momenteel liever op pantofeltjes en gympies staan me niet zo dus mij past ie niet Clown smiley
grace die op haar tandvlees loopt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:58

dat ik beginnende rugpijn krijg en ik op me tandvlees loop

Laatst aangepast door
GRACE585
op donderdag 23 juni 2011, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 22:08

MAUREEN217 schreef:
Ik wil dit zeggen. Ik wil ook geen man, die al bij wijze meerde keren getrouwd is geweest, en dan weer gescheiden. Daar zet ik mijn ??? Achter.
Ik heb iemand hier op cm leren kennen, die ook twee Kee was gescheiden, na veel gepraat kwam het eruit dat hij zijn vrouw bedrogen had, in de tijd dat zij ziek was, je begrijpt toch wel dat het voor mij over was. A twee dagen hoopt ik op de site, dat hij een ander heeft, en die twee gaan samen verder, voor mij gevoel te snel, ik ben best wel bang voor dat vrouwtje, ik heb ook voor haar gebeden dat het goed mag gaan

Ik hoop niet dat ik dat ben geweest klingt t zelfde
Ik Had ook zon man
Kotsmisseilijk niet eerlijk pas na de daad jammer te laat
vele malen dingen meegemaakt in mijn ziekbed twee dagen na t ic voor de dood weggehaald zegt hij ik moet met je breken in jezus naam
deze mannen moeten ze overal verbannen
Ik kijk wel uit wil dit nooit meer meemaken en voor mijn sleutel past op de deur van mijn hart om echt binnen te komen ik bedoel maar
t mag van mij iemand die echt wil zijn als jezus en zijn kruis samen met d emijne wil dragen draag elkanders lasten staat geschreven
wel als je dat kunt maar misbruik de mede mens van God niet
eerlijk heid duurt t langst

vriendelijke groet anita
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 22:21

WILLEMIJN232 schreef:
Is er wat mis dan met het richtingsgevoel van de vrouw Smiley die vol vragen zit Vooral sinds het bestaan van de tom tom is daar toch niets mis mee? Engeltje smiley

Hallo Willemijn.
Ik heb ooit gelezen dat een mevrouw te goed had geluisterd naar haar tom en ze moest linksaf en dat gebeurde alleen was dat een voetgangers tunneltje met trappen dat ze kon niet meer terug helaas moest ze er uitgetakelt worden.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 22:25

YELNIN491 schreef:
nou begin dan maar te stapelen Knipoog smiley

Hallo Yelnin
Dat is gebeurd want ik heb een beetje in de container gegooit dus heb ik weer ietjes ruimte en kun je op de koffie komen.
Alleen dit weekeind niet want dan zit ik in Leeuwarden bij mn zoon en dochter de boel onveilig te maken.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 22:25

TINK100 schreef:
joepieeeeee!!! de meiden geslaagd voor hun examen.....pas maar op, ernstig gevaarlijke meiden thuis......meot er zelf ook voor uitkijken. Ik ga denk ik ook maar op karate......

Van harte gefeliciteert.
Alleen weet ik nog niet waarmee.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 22:26

MARISKA601 schreef:

De kleur staat me niet zo aan. Dat rose he .....hou ik niet zo van. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 22:27

MARTIN695 schreef:
Hallo Willemijn.
Ik heb ooit gelezen dat een mevrouw te goed had geluisterd naar haar tom en ze moest linksaf en dat gebeurde alleen was dat een voetgangers tunneltje met trappen dat ze kon niet meer terug helaas moest ze er uitgetakelt worden.
Sjalom.
Martin

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik met een tom tom ook nooit zo goed de meters kan schatten, zegt de tom tom nog 200 meter en denk ik bij 100 dat ik er al ben....... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2412 2413 2414 2415 2416 2417 2418 ... 6194 Volgende
Pagina 2415 van 6194