ChristianMatch

Forum

Het Uiterlijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2416 2417 2418 2419 2420 2421 2422 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 17:45

AMGELA759 schreef:
Je je kan er zeker niets aan doen hoe je eruit ziet, maar soms als je niet mooi bent kan je toch een mooie uitstraling hebben.
En soms zie je bij iemand het uiterlijk niet en is de persoonlijkheid veel belangrijker.
Maar het is jammer dat we in onze maatschappij veroordeeld worden aan de hand van ons uiterlijk.

Als ik de discussie een beetje volg, blijkt daar uit dat het niet gewaardeerd word als er een partner geselecteerd word op basis van uiterlijk...

Sorry, ik vind dat zulke onzin!!

Ten eerste helpt een "leuk" uiterlijk je hooguit iets bij de eerste kennismaking, in een verdergaande relatie komen al gauw de andere aspecten van een persoon naar boven.

Ten tweede selecteerd IEDEREEN wel ergens op, is het niet uiterlijk, dan is het sociale positie, levensbeschouwing, en bovenal heel populair op deze site: is iemand wel christen genoeg....

Net zo goed als het voor een lelijkaard niet leuk is om een droompartner te missen, is het niet eerlijk voor een halve heiden om gepasseerd te worden wegens (gebrek aan) geloof.

Kortom, iedereen selecteerd en hoe jong, mooi, rijk en/ of gelovig je bent.. je valt altijd wel bij iemand af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 17:54

VISSER278 schreef:
Boze smiley En had je dat mij niet kunnen zeggen Smiley die vol vragen zit

Verlegen lachende smiley sorry, ik kan niet overal tegelijk aan denken...en dat heeft niets te maken met het feit dat ik uit de goede kant van Europa afkomstig ben Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TALIET435

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 18:33

PIETER649 schreef:
Als ik de discussie een beetje volg, blijkt daar uit dat het niet gewaardeerd word als er een partner geselecteerd word op basis van uiterlijk...

Sorry, ik vind dat zulke onzin!!

Ten eerste helpt een "leuk" uiterlijk je hooguit iets bij de eerste kennismaking, in een verdergaande relatie komen al gauw de andere aspecten van een persoon naar boven.

Ten tweede selecteerd IEDEREEN wel ergens op, is het niet uiterlijk, dan is het sociale positie, levensbeschouwing, en bovenal heel populair op deze site: is iemand wel christen genoeg....

Net zo goed als het voor een lelijkaard niet leuk is om een droompartner te missen, is het niet eerlijk voor een halve heiden om gepasseerd te worden wegens (gebrek aan) geloof.

Kortom, iedereen selecteerd en hoe jong, mooi, rijk en/ of gelovig je bent.. je valt altijd wel bij iemand af.

heel mooi gezegt Lachende smiley en oh zo waar !!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO318

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 18:39

HANNAH810 schreef:
wat mij opvalt is dat er een verschil in beleving is tussen jou en mij.
als ik een man tegen zou komen waar ik van zou kunnen houden, die "een stapel kinderen" heeft, dan zou ik ze met liefde toelaten in mijn hart, en de eventuele hobbels samen (proberen te) nemen die bij desbetreffende situatie zouden kunnen horen.

wat ik van jou denk te horen, is dat je denkt het als een "extra belasting" op je liefdes-relatie te zullen ervaren.

een heel andere invalshoek dus: jij MOET het accepteren, en ik MAG ze accepteren.

Wij staan verschillend in het leven
Jij hebt al kinderen dan bekijk je dit toch anders dan iemand die dat niet heeft.

Het MOET niet maar je dat mag het accepteren.
Dat is een keuzen die iedereen maakt in zijn of haar leven!
Daar is niks mis mee en dat moet je recepteren.

hier staat buiten of je lijken in de kast heb ja of de nee.
Het gaat er om kies je voor een vrouw met kind of niet!

Er is een kans dat een kind extra spanningen kan geven
hier onder een vraag aan jou

Als jij tot over je oren verlieft bent op een man je wil meer met die man
Maar jou kinderen kunnen die man niet uit staan
Wat doe jij dan?
:)
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 18:51

Met de nodige verbazing lees ik het forum ....al dan niet de wens uiten m.n. vrouw met kind al dan niet gewenst. Vraag me af of we Gods leiding kunnen en mogen ervaren, waarbij de Rijkdom die, ook al is het niet een biologische ouder een ouderlijke rol mag zijn van grote waarden.
Jammer, is dat er teveel naar de wensen van het individu de doorslag geeft en ja dan kom je vanzelf uit hoe de droomvrouw/man wilt zien.
Je ziet in deze bijdrage op het forum direct, hoe men de relatie graag wilt zien en mede het gevoel te kunnen inleven in die ander.
Heel belangrijk is natuurlijk hoe we de relatie denken vorm te geven ...spelen alleen uiterlijke zaken een rol of zijn we echt geïnteresseerd in die ander.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op zaterdag 25 juni 2011, 15:38
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 18:58

MARIO318 schreef:
Wij staan verschillend in het leven
Jij hebt al kinderen dan bekijk je dit toch anders dan iemand die dat niet heeft.

Het MOET niet maar je dat mag het accepteren.
Dat is een keuzen die iedereen maakt in zijn of haar leven!
Daar is niks mis mee en dat moet je recepteren.

hier staat buiten of je lijken in de kast heb ja of de nee.
Het gaat er om kies je voor een vrouw met kind of niet!

Er is een kans dat een kind extra spanningen kan geven
hier onder een vraag aan jou

Als jij tot over je oren verlieft bent op een man je wil meer met die man
Maar jou kinderen kunnen die man niet uit staan
Wat doe jij dan?
:)

Mario, het schiet me behoorlijk in het verkeerde keelgat dat jij wat te kiezen hebt.
Ook ontbreekt ...het naar mijn inziens aan de nodige tact en inzichten in je bijdrage.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op zaterdag 25 juni 2011, 15:37
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 18:59

LEANNE226 schreef:
Gefrustreerde smiley

Mannen............

Smiley die vol vragen zit Wat bedoel je hiermee leanne.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 19:01

YELNIN491 schreef:
Ben zo trots op mijn dochter van 10. Ze is geslaagd voor haar
typediploma. Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley
Had het haar op die leeftijd niet nagedaan.

Leuk voor haar Yelnin ...ha ha doe het nog steeds met twee vingers Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 19:06

FRANKT627 schreef:
Verlegen lachende smiley sorry, ik kan niet overal tegelijk aan denken...en dat heeft niets te maken met het feit dat ik uit de goede kant van Europa afkomstig ben Boze smiley

Nou Frank, in het kader van open en eerlijk zijn ... wie is de gelukkige vrouw die in jou haar "prins op het witte paard" ziet Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 19:10

CROSSROAD317 schreef:
Nou Frank, in het kader van open en eerlijk zijn ... wie is de gelukkige vrouw die in jou haar "prins op het witte paard" ziet Lachende smiley

Cross ...Frank zit met z'n ....in de wolken en misschien even niet aanspreekbaar. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 19:21

CROSSROAD317 schreef:

hahaha, en je denkt dat frank je dat hier gaat vertellen cross??? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 19:29

LEONARD480 schreef:
Met de nodige verbazing lees ik het forum ....al dan niet de wens uiten m.n. vrouw met kind al dan niet gewenst. Vraag me af of we Gods leiding kunnen en mogen ervaren, waarbij de Rijkdom die, ook al is het niet een biologische ouder een ouderlijke rol mag zijn van grote waarden.
Jammer, is dat er teveel naar de wensen van het individu de doorslag geeft en ja dan kom je vanzelf uit hoe de droomvrouw/man wilt zien.
Je ziet in deze bijdrage op het forum direct, hoe men de relatie graag wilt zien en mede het gevoel te kunnen inleven in die ander.
Heel belangrijk is natuurlijk hoe we de relatie denken vorm te geven ...spelen alleen uiterlijke zaken een rol of zijn we echt geïnteresseerd in die ander.

Als inmiddels ervaren stiefvader ( ik trof hier op cm een vrouw met kinderen ) kan ik alleen maar de tip geven dat je je goed moet realiseren dat er nog een echte papa op de achtergrond zweeft.
Hoeft niet per definitie een drama te zijn, maar is het bij mij wel.

Ook in jouw bijdrage, mn waarde Leonard, valt mij weer de veroordeling op die mensen treft die "selecteren" op een jou onwelvallige wijze.
Koester toch de individuele vrijheid om te selecteren op eigen voorkeuren.
Het volgen van eigen voorkeuren sluit Gods leiding totaal niet uit.

Waar ik nu wel heel benieuwd naar ben, is waar jij bijvoorbeeld op selecteerd Leonard, is dat werkelijk alleen naar christengehalte?
Ik betwijfel dat, want je zit lang genoeg op cm om een gelijkgestemde christenvrouw van gelijk kaliber te hebben kunnen ontmoeten.
Of was ze helaas toch lichtblond ipv donkerblond? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 19:39

LEONARD480 schreef:
Mario, het schiet me behoorlijk in het verkeerde keelgat dat jij wat te kiezen hebt.
Ook ontbreekt ...het naar mijn inziens aan de nodige takt en inzichten in je bijdrage.

leonard, vind je je eigen bijdrage getuigen van tact en inzicht?
mario is toch vrij te benaderen wie hij wil?
als er aspecten zijn, die voor hem een drempel zouden kunnen zijn, dan is dat zo;
het is ZIJN leven; en hij maakt ZIJN keuzes.
zijn goed recht vind ik.

mijn keelgat kan daar werkelijk geen moeite mee hebben!

hannah, die zich afvraagt of leonard niets te kiezen heeft? Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 24 juni 2011, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 19:46

MARIO318 schreef:
is beetje hoe je dit bekijkt

Ik ging nu meer uit dat het kind geen vader meer heeft.
of dat het niet bekend is wie de vader is.
En dat het kind het kan en wil accepteren.

Dan is die kans er aanwezig.

In het echt lopen dit soort dingen altijd anders.
Denk je echt dat dit zo gemakkelijk gaat? Samengestelde gezinnen is het moeilijkste wat er zo'n beetje is, en dat vereist goede communicatie. Het enige waar je op mag rekenen is dat je de vriend van de moeder bent en evt. later de man. Dat betekent dat je een vriendschap met het kind kunt opbouwen en een stuk vertrouwen kunt opbouwen, verder zou je echt niet moeten gaan in je verwachtingen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 19:53

PIETER649 schreef:
Als inmiddels ervaren stiefvader ( ik trof hier op cm een vrouw met kinderen ) kan ik alleen maar de tip geven dat je je goed moet realiseren dat er nog een echte papa op de achtergrond zweeft.
Hoeft niet per definitie een drama te zijn, maar is het bij mij wel.

Ook in jouw bijdrage, mn waarde Leonard, valt mij weer de veroordeling op die mensen treft die "selecteren" op een jou onwelvallige wijze.
Koester toch de individuele vrijheid om te selecteren op eigen voorkeuren.
Het volgen van eigen voorkeuren sluit Gods leiding totaal niet uit.

Waar ik nu wel heel benieuwd naar ben, is waar jij bijvoorbeeld op selecteerd Leonard, is dat werkelijk alleen naar christengehalte?
Ik betwijfel dat, want je zit lang genoeg op cm om een gelijkgestemde christenvrouw van gelijk kaliber te hebben kunnen ontmoeten.
Of was ze helaas toch lichtblond ipv donkerblond? Knipoog smiley

Waarde Pieter een ieder gaat hierin z'n eigen weg, maar soms komt de keuze wel heel kort door de bocht en of we de leiding mogen ervaren van de Almachtige staat niet ter discussie lijkt me.
Moe wordt ik wel dat mensen blijkbaar van alles roepen met daarbij een wensenlijstje. Natuurlijk komt het erop aan, dat er die klik komt van twee kanten en de ene keer kan dat blond zijn of donkerblond ...misschien een bijzonder accent kleurtje.

Zie in jou verhaal een persoonlijk tintje, waarbij inderdaad je niet moet onderschatten de rol van de biologische vader, maar ook jou verhaal is er één uit velen die niet altijd zo hoeft te lopen. Een tijdje terug mocht ik ook mensen ontmoeten via CM waarbij de biologische vader nog een goede vriendschappelijke band had met de ex-partner.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 19:57

Uiteindelijk komt iedereen toch tot zijn/haar overweging. Is deze partner echt degene waar ik van houd, en waar ik mee zou willen leven? Dat betekent ook dat je moet beslissen of en wanneer je samen gaat leven (trouwen/samenwonen), en daar speelt het hebben van kinderen ook een grote rol in. Zelf denk ik dat kids best wel een verhuizing overleven, dus het argument we kunnen niet bij elkaar wonen vanwege de kinderen vind ik een non-argument. Kinderen zijn nl. veel beter in staat zich aan te passen in een nieuwe situatie.

Mijn kinderen hebben feest gevierd toen ik het uitmaakte met mn vriendin. Maar dat had niets te maken met jaloezie van hun kant, maar veel meer met het feit dat ze vonden dat we niet bij elkaar pasten. Soms voelen kinderen dingen beter aan dan volwassenen. Ik ben ze er eerlijk gezegd dankbaar voor.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:13

HANNAH810 schreef:
hahaha, en je denkt dat frank je dat hier gaat vertellen cross??? Clown smiley

Ik mat earne oan tinke,maar ik sil et net sisse jer Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:26

LEANNE226 schreef:
Ik heb een tijdje van buitenaf het forum gevolgd omdat ik twijfelde of ik wilde betalen om hier weer te zijn maar het kleuterniveau heeft mij doen wachten op andere tijden........ik hou van een geintje maar er zat zelfs geen humor meer in.........
En nu wat meer diepgang he,ik heb al betaald nl.! Knipoog smiley

Jij trapte ook in de 2 maanden voor 12.50 aanbieding?

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO318

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:43

CHATULIEM619 schreef:
Denk je echt dat dit zo gemakkelijk gaat? Samengestelde gezinnen is het moeilijkste wat er zo'n beetje is, en dat vereist goede communicatie. Het enige waar je op mag rekenen is dat je de vriend van de moeder bent en evt. later de man. Dat betekent dat je een vriendschap met het kind kunt opbouwen en een stuk vertrouwen kunt opbouwen, verder zou je echt niet moeten gaan in je verwachtingen.
Nee ik weet zeker dat die niet zo gemakkelijk gaat.
Wat dat betreft ben ik het met je eens!

Een relatie zo wel met als zonder kind vereist goede communicatie.
Zo wel tussen de man en vrouw als met god!
Dat doe je niet eventjes dat heeft tijd nodig heel veel tijd.
En ik denk met een kind er bij dat dit nog meer tijd nodig heeft.
Waarom weet ik niet!

Laatst aangepast door
MARIO318
op vrijdag 24 juni 2011, 20:52
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:46

Vrijdag 24 juni, Psalm 121; Uitgaan en ingaan.

In het verhaal van de barmhartige Samaritaan komen we hen tegen: de struikrovers, de overvallers. Ze verbergen zich achter de struiken, op de heuvels langs de weg. Geen wonder dat reizigers bang zijn als ze door zo’n bergachtig gebied gaan. Je weet maar nooit… Op elke heuvel, achter elke struik kan zo’n overvaller zich schuilhouden en je alles af te nemen.
Iets van die angst proef je in Psalm 121. Maar niet alleen over angst hoor je spreken. Veel meer gaat het in deze psalm over Gods hulp. God zal ervoor zorgen dat je geen kwaad overkomt. Hij is niet een gids die een middagdutje doet. Hij sluimert niet. Hij is altijd bij je. Wees niet bang dat je door de zon gestoken zult worden. God is een schaduw die met je mee gaat, een schaduw aan je rechterhand. Hij zal je ziel, je leven bewaren, je uitgang en je ingang, van nu aan tot in eeuwigheid.
Uitgaan en ingaan. Daar wordt natuurlijk mee bedoeld: je vertrek en je terugkomst. Heel de reis gaat God met je mee. Maar met diezelfde woorden wordt heel vaak ook aan iets anders gedacht – en misschien ook wel in deze psalm. Diezelfde woorden worden in het Oude Testament ook wel gebruikt voor geboren worden en sterven. Zo zou je dus dat laatste woord uit de psalm ook kunnen vertalen: De Here zal u bewaren, van de wieg tot het graf.
Is dat nu allemaal wel waar? Hoeveel mensen komen er niet om, halverwege de reis, ergens onderweg? Zou er nooit een ongeluk gebeurd zijn met één van die reizigers naar Jeruzalem? Vast wel. En tóch: De Here zal u bewaren. Hij brengt je thuis, altijd!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:50

LEANNE226 schreef:

Leuk je weer te zien Leanne!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:51

MARIO216 schreef:
Nog even de 6000 reactie op dit topic. De hoofdprijs zal worden. Weekje strandvakantie in Spanje.

En de winnaar is.................Leanne, gefeliciteerd meid!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:54

ANNETTE792 schreef:
Jij trapte ook in de 2 maanden voor 12.50 aanbieding?

Knipoog smiley

Leuk je weer te zien, niet frusty voor mij dus!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:55

dat ik een beetje overzicht krijg in de verhuis zooi Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:55

MARIO216 schreef:
En de winnaar is.................Leanne, gefeliciteerd meid!

Houd je nu een collecte of moet ik zelf betalen? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:56

Van de week toen de medeling toen ik te horen kreeg dat het bedrijf waar ik werk ga verhuizen en dat voor mij meer reistijd betekent. Ingaande per 1 jan. a.s.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:56

ik vraag mij af krijg ik het vanavond allemaal echt gereed of wordt het zeker nachtwerk Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:58

mijn slechtste moment is dat me lichaam gaat weigeren door oververmoeidheid en stress terwijl er nog zoveel te doen is. Zieke smiley
ben total loss Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:58

LEANNE226 schreef:

En dan nu gewoon echt Nederlands, please.... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:59

PIETER649 schreef:
kreet van deze week...

ben dr weer Knipoog smiley

"Welcome back"
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2416 2417 2418 2419 2420 2421 2422 ... 6194 Volgende
Pagina 2419 van 6194