| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 21:37
|
|
|
|
Vrijdag 8 juli, Mth. 5: 38-48; Meer dan het gewone.
Het gewone. Wat dat is, dat weten we wel zo’n beetje. Als iemand jou slaat, dan sla je hem gewoon terug. Dat is toch gewoon? Je naaste liefhebben, natuurlijk – dat spreekt vanzelf. Dat is gewoon. En dat je je vijand haat, dat is ook vanzelfsprekend, dat is nu eenmaal zo, dat is ‘gewoon’. Ja, wat is ‘gewoon’ is, dat weten we wel. Maar Jezus is nu juist gekomen om onze ogen te openen voor het ongewone, voor wat niet gebruikelijk is. Laten we eerlijk zijn: wie doet dat nu? Als iemand je op de ene wang slaat, zeg toch niet: sla maar op mijn andere wang? En als iemand je afperst, geef je toch niet méér dan die afperser vraagt. En toch is dat nu juist een regel in het Koninkrijk van God: meer doen dan het gewone. Niet alleen goed zijn voor de aardige mensen, maar ook voor hen die niet zo vriendelijk zijn. Als je dat doet, dan heb je pas echt iets van God begrepen. Want zo doet God zelf óók! Kijk maar naar de zon. Schijnt die soms alleen voor goede mensen? Nee, iedereen krijgt licht en warmte. God maakt geen verschil. Hij is goed voor wie niet goed is. Hij heeft liefde voor de mensen die haten. Meer dan het gewone. De wereld zou er anders uit zien wanneer we daar aan dachten. De politiek, de economie, alles zou veranderen. Laten wij maar heel dicht bij huis beginnen: meer doen dan wat gewoon is. En wie niet weet dat betekent, moet maar eens goed naar Jezus kijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 21:55
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]O, nee? Net zo goed als het niet gepast is om een uitnodiging voor een sauna neer te zetten hier op de site, is het ook niet gepast om mensen uit te nodigen om mee te gaan naar Harry Potter.
Ten eerste vind ik dat er principiële bezwaren zijn. Na de zondeval kwam de schaamte en God bevestigde dat door het maken van kleding. Ik geloof dat we in een schepping leven, waarbij het normaal is kleren te dragen. Zie het als een teken van onze zonde, of lees er verder niks in..
Ten tweede nodig je iemand uit voor de sauna die je vertrouwt, en er zijn een heleboel mensen niet te vertrouwen hier. We hebben te maken met alleenstaande volwassenen, die verlangen ( en soms zelfs wanhopig) naar lichamelijke liefde. Je loopt de kans dat juist die mensen zich het eerste aanmelden...[/quote]
Is dat een projectie Chat? Als dat zo is ga je toch gewoon niet mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 21:57
|
|
|
|
Volgens mij is Chatuliem nog nooit in de sauna geweest. Als dat wel zo was geweest had hij er zeker een andere mening over gehad. Het zegt wat over Chatuliem hoe hij er over denkt........en niet hoe de sauna echt is.......gewoon heerlijk voor je lijf en geest op een ontspannen manier...... En dat bloot? Iedereen loopt daar bloot en het wordt als normaal beschouwd.....Mensen die nooit naar de sauna gaan hebben er blijkbaar beelden en fantasieén over geloof ik.........maar niet erg realistisch.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 8 juli 2011, 21:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 21:57
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij is Chatuliem nog nooit in de sauna geweest. Als dat wel zo was geweest had hij er zeker een andere mening over gehad. Het zegt wat over Chatuliem hoe hij er over denkt........en niet hoe de sauna echt is.......gewoon heerlijk voor je lijf en geest op een ontspannen manier...... |
voila...i rest my case
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:01
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | .....ik voor het eerst in m'n leven eieren heb laten aanbranden? nee, geen gebakken eieren, maar gekookte! 't is me wat... ben ik nou een kluns of bijzonder?  |
een kluns...mag ik dat zeggen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:02
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | en oppassen dat je het zooitje niet laat overkoken he. Dan is je gasstel ook nog verbrand.  |
Even off topic.....leuke foto Visser
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNEKE421
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:04
|
|
|
|
en er zijn ook nog sauna's die badpak dagen hebben. Hanneke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Even off topic.....leuke foto Visser  |
Welke? Die, waar dennis op staat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:07
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Welke? Die, waar dennis op staat?  |
Ja, die achter de barbecue.....ben jij dat niet????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Even off topic.....leuke foto Visser  |
leuke foto Visser, leuke foto Visser... Vroeger schreef W-tje me nog eens en nu? Niks meer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:13
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Volgens mij ben je vergeten dat dit personeelslid momenteel nog moederschaps verlof heeft en helemaal niet op de zaak aanwezig hoort te zijn. Ik heb die 400 rubbertjes vanmorgen dus in mn eigen tijd geplakt.........wanneer worden die overuren eigenlijk uitbetaald  |
mag het in natura?? 
dit is een GRAPJE !!!! je hebt nog zat verzuimde uren in te halen
en nu weer ontopic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:14
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | een kluns...mag ik dat zeggen?  |
jij mag dat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:16
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | leuke foto Visser, leuke foto Visser... Vroeger schreef W-tje me nog eens en nu? Niks meer...  |
Als jij een leuke foto neerzet zeg ik er ook wat van, ok?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:18
|
|
|
|
En nu weer ontopic.
Ik heb te weinig paracetemols in huis. Mn buik begint behoorlijk zeer te doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SAVANTI576
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:25
|
|
|
|
mijn favoriete liefdes liedje is Marianne Weber - In de hemel
Laatst aangepast door
|
SAVANTI576
|
op vrijdag 8 juli 2011, 22:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En nu weer ontopic.
Ik heb te weinig paracetemols in huis. Mn buik begint behoorlijk zeer te doen.  |
Heb je buren waar je even wat kan lenen? Ik denk even mee(niet bemoeien he)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:27
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Heb je buren waar je even wat kan lenen? Ik denk even mee(niet bemoeien he) |
Je bent je dus weer aan het bemoeien???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:28
|
|
|
|
Ik heb laatst een vrachtwagen vol paracetamol gekregen.....
Maar ja ik woon niet in de buurt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:30
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Je bent je dus weer aan het bemoeien???  |
Dat heet meedenken met een arme Zeeuw die buikpijn heeft.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET471
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:33
|
|
|
|
| HANNEKE421 schreef: | en er zijn ook nog sauna's die badpak dagen hebben. Hanneke |
en er zijn er ook die niet gemengd zijn, maar die zijn meest voor de dames. dat zijn de enigen waar je mij kunt vinden, want ik ben het eigenlijk met chatuliem eens
ons westerse nederlandse referentiekader is niet altijd even goed te spiegelen aan de Bijbel, onze Leidraad, en soms zijn we met zijn allen geneigd heel werelds te denken, ruimdenkend noemen we dat.
een persoonlijke relatie met God, echter, houdt in dat iedereen zelf in deze relatie moet bepalen wat ie doet, maar soms denk ik wel ns...
t pad is smaller dan we denken, mensen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | leuke foto Visser, leuke foto Visser... Vroeger schreef W-tje me nog eens en nu? Niks meer...  |
Frank! Je weet dat ik vandaag even van slag ben...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Frank! Je weet dat ik vandaag even van slag ben...........  |
gelukkig maar dat je dochter niet elke dag afstudeert in de rechten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | O, nee? Net zo goed als het niet gepast is om een uitnodiging voor een sauna neer te zetten hier op de site, is het ook niet gepast om mensen uit te nodigen om mee te gaan naar Harry Potter.
Ten eerste vind ik dat er principiële bezwaren zijn. Na de zondeval kwam de schaamte en God bevestigde dat door het maken van kleding. Ik geloof dat we in een schepping leven, waarbij het normaal is kleren te dragen. Zie het als een teken van onze zonde, of lees er verder niks in..
Ten tweede nodig je iemand uit voor de sauna die je vertrouwt, en er zijn een heleboel mensen niet te vertrouwen hier. We hebben te maken met alleenstaande volwassenen, die verlangen ( en soms zelfs wanhopig) naar lichamelijke liefde. Je loopt de kans dat juist die mensen zich het eerste aanmelden... |
En die wanhopigen hebben maar 1 mogelijkheid om in de sauna te komen chat?? Als er via cm geen saunabezoek georganiseerd word, kunnen ze daar niet binnenkomen?? En chat, jij komt toch niet uit een ei of zo? Er zijn meer mogelijkheden om aan je trekken te komen, als wanhopige zijnde.
Ik wou dat ik een tientje kreeg voor iedere keer dat een cm-lid een euh prostitu-dinges heeft bezocht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 23:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat heet meedenken met een arme Zeeuw die buikpijn heeft.......  |
Kan jij niet gewoon Frank voor de rest van de dag koest houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 23:09
|
|
|
|
ANNETTE792 schreef: Ons bezwaar tegen de picknick heeft niets te maken met de uitleg van Hannah. Wij zijn overtuigd dat Hannah oprecht gewoon een gezellig samenzijn wil organiseren, een uitje waar velen veel plezier aan beleven en wat we iedereen van harte gunnen.
Wat voor ons het punt is, is dat ook al wordt dit niet georganiseerd wordt als zijnde een datinguitje, maar dit is wel een datingsite. Als aangegeven wordt dat de picknick niet is bedoeld als dating picknick, dan vind ik dat dat ook gerespecteerd moet worden, ook al is dit een datingsite ... Als groep maak je die afspraak, en als je dan komt, vind ik, moet je je ook houden aan de "voorwaarden" ... En ook al wordt het niet georganiseerd als datingsuitje, je hebt als organisator nooit in de hand(en die verantwoording heb je ook helemaal niet) hoe een andere bezoeker er tegenaan kijkt. Die ziet het misschien wel als een gelegenheid om potenciele dates te zoeken. Hij of zij zal het misschien dan zien als gelegenheid om iemand te ontmoeten, maar dan gaan ze dus bewust voorbij aan de intentie om er geen datingpicknick van te maken ... Maar tot op heden is dit meer uitzondering dan regel, een enkeling die zich niet heeft gehouden aan de regels ... Vorig jaar, bij het eerste picknickplan hebben we ons mog wel opgegeven, maar na enige tijd ontstond er op het forum al een vrijgezellensfeertje. Dat was volgens mij de eerste afspraak om een picknick te gaan houden ... er werd toen gesproken over squaws en indianenen een verloting enz enz ... dat is volgens mij de enigste keer geweest dat er sprake is geweest van een "verkapte dating"picknick. Heel veel mensen hebben toen afgezegd en zijn niet geweest. Nadien is er bij mijn weten nooit weer een soortgelijke picknick geweest of is er op het forum gepraat over een datingpicknick ... Wat me wel opvalt is dat sommige mensen alleen maar willen kijken naar wat er de eerste picknick is geweest (of niet is geweest) en daaraan hun waarde oordeel koppelen voor de latere picknicks .... Das niet erg, maar daar wil ik mijn kinderen niet bij hebben.
Wij hebben het principe: onze kinderen willen we niet meenemen naar uitjes die via cm georganiseert zijn. Ook naar de feesten bij Inka destijds hebben we ze bewust nooit meegenomen. De feestjes bij Inka waren geen datingfeestjes en volgens mij had Inka ook niet aangegeven dat kinderen welkom waren. Een ander punt is dat het tijdstip van de feestjes bij Inka veel later waren, dus voor kinderen waarschijnlijk veel te laat ... Maar ik kan me prima vinden in jullie keuze om de kinderen niet mee te nemen en daar dan ook heel duidelijk in te zijn ... Als wij zelf een bbq gaven voor cmkennissen hebben we er altijd bewust voor gekozen zelf mensen uit te nodigen en geen algemene oproep op het forum te doen. Ik wil mijn kinderen niet zomaar tussen een groep mensen zetten die ik zelf niet eens ken. Wij zijn lid van een datingsite, wij kiezen hiervoor, zij niet.
We hebben dus geen probleem met de picknick op zich, als we nog kinderloze weekendjes hadden gehad, hadden we er misschien wel 1 bezocht. En dat wij dit voor onze eigen kinderen niet willen, wil absoluut niet zeggen dat zoiets niet georganiseerd moet worden. Iedereen moet hier zn eigen afweging in maken. Dat zoiets, is dus een gezellige picknick en geen datingpicknick zoals sommige mensen maar blijven verkondigen ... Ik ben het dus met je eens, maar wil nogmaals benadrukken, dat de picknicks waar ik bij geweest ben, geen datingpicknicks waren ...
| CHATULIEM619 schreef: | | Deze bijdrage getuigt van moed, Annette. Maar goed ik had ook niet anders van je verwacht... |
Dus als je schrijft waar je voor staat, of gewoon zegt hoe je het ziet dan getuigt dat van moed ... ??
Waarom moet ik nou toch denken aan "olie en vuur ..."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 23:11
|
|
|
|
| SAVANTI576 schreef: | mijn favoriete liefdes liedje is Marianne Weber - In de hemel  |
dit soort vragen horen meer thuis onder : van alles wat
Laatst aangepast door
|
THIRZA120
|
op vrijdag 8 juli 2011, 23:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 23:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij is Chatuliem nog nooit in de sauna geweest. Als dat wel zo was geweest had hij er zeker een andere mening over gehad. Het zegt wat over Chatuliem hoe hij er over denkt........en niet hoe de sauna echt is.......gewoon heerlijk voor je lijf en geest op een ontspannen manier...... En dat bloot? Iedereen loopt daar bloot en het wordt als normaal beschouwd.....Mensen die nooit naar de sauna gaan hebben er blijkbaar beelden en fantasieén over geloof ik.........maar niet erg realistisch....... | Mag iemand hier nog een mening hebben zeg? En dan maar meteen veronderstellen dat ie maar gefrustreerd is en niet weet hoe het er toe gaat. Je veronderstellingen zijn verkeerd. Ik lees in de Bijbel dat de schaamte voor het lichaam het gevolg was van de zondeval, en zolang we in een gebroken schepping leven zouden we daar gewoon rekening mee moeten houden. Je lichaam is in dat opzicht ook een tempel... In Groningen was de sauna de plek waar heren de liefde bedreven met manlijke prostituees. Ga me niet vertellen dat dit de enige was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 23:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Mag iemand hier nog een mening hebben zeg? En dan maar meteen veronderstellen dat ie maar gefrustreerd is en niet weet hoe het er toe gaat. Je veronderstellingen zijn verkeerd. Ik lees in de Bijbel dat de schaamte voor het lichaam het gevolg was van de zondeval, en zolang we in een gebroken schepping leven zouden we daar gewoon rekening mee moeten houden. Je lichaam is in dat opzicht ook een tempel... In Groningen was de sauna de plek waar heren de liefde bedreven met manlijke prostituees. Ga me niet vertellen dat dit de enige was... |
Uiteraard mag je een mening hebben hier, maar als regelmatig sauna bezoeker ben ik heel erg verbaasd over je uitleg en visie van de sauna......... En gelukkig mag ik die mening hier ook presenteren.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 23:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Mag iemand hier nog een mening hebben zeg? En dan maar meteen veronderstellen dat ie maar gefrustreerd is en niet weet hoe het er toe gaat. Je veronderstellingen zijn verkeerd. Ik lees in de Bijbel dat de schaamte voor het lichaam het gevolg was van de zondeval, en zolang we in een gebroken schepping leven zouden we daar gewoon rekening mee moeten houden. Je lichaam is in dat opzicht ook een tempel... In Groningen was de sauna de plek waar heren de liefde bedreven met manlijke prostituees. Ga me niet vertellen dat dit de enige was... |
Hee Chat, het is toch niet gezegd dat je er met die intentie en met dat idee heengaat ? Dat ik zelf liever in bikini erheen zou willen is mijn persoonlijke voorkeur, ik ben er echter nog nooit geweest en daarom kan ik er ook niet echt over meepraten, behalve dan dat ik vermoed dat ik me er zelf ongemakkelijk bij zou voelen, vandaar die bikini...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 23:38
|
|
|
|
Nu zijn we 22 reacties verder en nu heeft Frysian nóg niemand om mee te gaan naar de sauna
|
|
| Naar boven |
|
|