| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 00:15
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Zucht........nou vooruit dan maar. Het had voor mij wel makkelijker geweest als jij, met zoveel meer levenservaring het had verteld , W-tje.Maar goed....... Een jaar of wat geleden , weetje nog? Het regende zo , het leek wel herfst . En op die ene avond, toen je het me vertelde ........onder die zeiknatte bomen.Het is beter, het is voorgoed voorbij, einde . maar wie weet, misschien., misschien......maar helaas . Het was dus ECHT voorbij, voorgoed voorbij.
En nu......het lijkt wel weer herfst, regen , wind, kou. Alleen.....moedertjeziel alleen, schuil ik onder het lover en .....denk aan jou en WEEN.
AND.......I CRY
http://www.youtube.com/watch?v=n-7g8tieJJQ&feature=related
Zo zie je he W-tje... Het kán wel. 
Hannah, is het goed dat ik het hier bij laat?  |
iets meer details graag, visser, dan ben ik wel tevreden.......... 
ik geniet graag enigszins mee van je ellende, zie je...........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 19 juli 2011, 00:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 02:46
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Je reageerd 2x op mijn bijdrage, dat mag.
Ten eerste geef ik duidelijk aan dat ik het probleem op economische wijze benader, of was het niet duidelijk genoeg??? Ten tweede kun je erg ontzet reageren op mijn opmerkingen over geboorteregeling, zoals bijv. sterilisatie maar ook de pil of condoom, zo bijzonder is het niet. Op deze site, vol christenen, staan niet veel vrouwen die 4 of meer kinderen hebben. Zoals jij naar ik aanneem wel weet, waren ook in Nederland de gezinnen vroeger veel groter, 10, 12 of 15 kinderen was niet bijzonder. Je kunt mij niet wijsmaken dat IEDERE vrouw na een huwelijk van bijvoorbeeld 10 jaar, gezegend met 2 kinderen, geen voorbehoedsmiddelen heeft gebruikt. Daar heeft die vrouw een voor haar gevoel goede reden voor gehad, bijvoorbeeld dat ze 10 kinderen niet de aandacht en luxe kan geven die ze wel aan 2 kinderen kan geven. En dat is precies het probleem in dat gebied in afrika, de kindersterfte is fors gedaald maar de geboortecijfers blijven gelijk. Hierdoor zijn er opeens veel te veel mensen die moeten leven van de schaarse middelen die er zijn. En dan hoeft er maar iets te gebeuren en het leed is niet meer te overzien. Vandaar dat ik achter mijn bijdrages kan staan, ook en juist vooral, als christen!! | Goed, tot hier heb je een redelijk punt....
[/quote] nog even dit: Dit is een forum en daar mag, nee, daar moet elk onderwerp vanuit meerdere gezichtshoeken besproken worden. Dus ook als het jou niet bevalt, plaats ik mijn opmerkingen vanuit de invalshoek die ik kies. [/quote]
Hiervan zeg ik: welke invalshoek kan de toest van de Christelijke ethiek doorstaan... Check yourself!
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op dinsdag 19 juli 2011, 02:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 08:21
|
|
|
|
| ANNE589 schreef: | | Hij moest proberen met zijn laatste krachten een sprintje te trekken, misschien kon hij het dan nog redden..... |
Maar helaas, tergend langzaam ging de brug omhoog. Zou hij.......................................???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 08:24
|
|
|
|
8.22 uur Drenthe achter de Hondsrug. Lucht is mooi blauw, zon schijnt a little bit. Verwacht mooi weer, maar ja, zit zelf vandaag een eind verderop. Dus maar afwachten wat het weer daar doet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 08:41
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | iets meer details graag, visser, dan ben ik wel tevreden.......... 
ik geniet graag enigszins mee van je ellende, zie je...........  |
Nee Hannah, er is al zo'n grote wond in het hart geslagen. Ik wil het hier graag bij laten.
Hoe was dat ook alweer? Stinkende wonden ....hebben zachte handen nodig ? Zoiets toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 09:17
|
|
|
|
|
ik zie de zon!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 09:21
|
|
|
|
Op een moment dat het even niet zo lekker ging kreeg ik me toch een duw in de rug van "boven"! Ik kreeg nl een mailtje van 3 ex-collega's dat er 300 stuks kleding klaar staan(om uit te delen),lief lief lief!!!!!!!!!!
Ik loop al de hele ochtend te zingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 10:03
|
|
|
|
|
Ik zit eindelijk buiten met de koffie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 10:07
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: |
Hiervan zeg ik: welke invalshoek kan de toest van de Christelijke ethiek doorstaan... Check yourself! |
Maar ben je er dan ook op tegen dat westerlingen aan geboortebepering doen?
Wij hebben hier zelf de keuze in, in afrika hebben ze dat meestal niet. Hoeveel afrikaanse moeders zouden er nog 12 kinderen baren als ze de keuze hadden om voorbehoedsmiddelen te gebruiken, en niet dagelijks in de zorgen hoeven te zitten hoe ze voedsel voor 12 kinderen bijeen moet krijgen? (ik heb namelijk nergens iets gelezen over verplichte geboortebeperking)
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op dinsdag 19 juli 2011, 10:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRUS738
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 10:10
|
|
|
|
TINK100 schreef: privacy?? moet je es op google kijken wat er allemaal van je bekend is....word je niet vrolijk van..... Dus hier een nick name??? in de wijde wereld ben je veel bekender.
En... onze Vader kent ons allemaal "door en door". Gelukkig maar dat Hij alles ziet 
Ja, ik ben ervan doordrongen dat onze privacy op internet vaak minder gewaarborgd is dan we ( mogelijk ) aannemen.
Echter, als wij onszelf zijn in Zijn naam, "wat" is het dan, wat we zo nodig, "voor wie dan ook" dienen te verbergen ? Zolang Here Jezus nog niet op een wolk verschenen is, is er zonde in deze wereld, zijn er mensen die over elkaar oordelen. Gelukkig zijn er ook veel mensen die juist van elkaar willen leren.
Laat mij leren Here !
Voor mij persoonlijk is het van belang te weten "wie iemand is" en "waarom iemand" zo is (geworden). Zijn of haar naam, leeftijd, ras, afkomst enz. maken hier onderdeel vanuit en aangezien ik "maar mens ben" en dus niet in staat ben een ander "volledig te kennen", kan ik niet anders dan genieten van wat ik van de mens die voor mij staat mag leren. Het feit dat deze mens mij vanuit een positieve of negatieve houding benaderd geeft iets aan over wie hij of zij (op dat moment) is en leert mij daarnaast hoe ik "vanuit Here`s woord" met deze mens om mag gaan zonder m`n eigen door God gegeven unieke identiteit te verliezen.
Ik denk dus dat het een ieder zijn of haar persoonlijke keuze betreft ( voortkomende uit persoonlijke overwegingen) of dat hij of zij, zijn of haar echte naam gebruikt of kiest voor een nickname.
Soms wordt een nickname gekozen omdat iemand iets van zichzelf uit wil drukken ( "weet jij veel" ? een zinnetje met dubbele betekenis haha). Zijn wij in staat in de ander zijn of haar koppie te kijken ?
Het enige wat we kunnen doen als we ons er mogelijk aan storen is, op de man / vrouw af te vragen waarom iemand een nickname gebruikt. Tal van redenen kunnen ons dan ter ore komen. Tal van redenen waardoor we ineens begrip voor elkaar krijgen. En dan zitten we naar ik denk op de weg die Here Jezus ons wil leren.
U mag mij naïef noemen
Naast de weg... ( idd, by the way ) M`n tweede naam is Petrus en het is vast niet voor niets dat ik die bij m`n kleine doop ontvangen heb haha.
Gods zegen !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 10:15
|
|
|
|
[quote=
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 19 juli 2011, 11:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 11:02
|
|
|
|
Ik lees momenteel ''Strijd in je denken'' ik vind het een erg mooi en zeer duidelijk boek. Hieronder zal ik de achterkant van het boek overtypen, zodat jullie weten waar het overgaat...
'' Strijd in je denken'' van Joyce Meyer.
Als je één van die miljoenen bent die lijdt door zorgen, twijfel, verwarring, depressie, boodheid of veroordeling, word je aangevallen in je denken. Overwinning van de negatieve gedachten die in je denken opkomen, brengt vrijheid en vrede. Ontdek hoe je die vernietigende gedachteplannen herkent en hoe je hun invloed in je leven kunt stoppen.
In dit krachtige boek, zal Joyce Meyer, auteur van vele bestsellers en gastvrouw op conferenties, je leiden in een eerlijk zelfonderzoek. Ze doet dit door de beproevingen van haar eigen huwelijk, gezin en bediening met jet te delen, inclusief de waarheid, die ze ontdekt heeft over wat ze dacht en voelde op elke stap van de weg. Je zult inzien hoe Joyce de strijd gewonnen heeft in haar denken en hoe jij dat ook kunt.\
Je zult tevens ontdekken hoe:
Je vrede kunt vinden en de stroom van gedachten kunt stoppen. Je de waarheid inziet door juist te denken. Je de geestelijke wapens effectief kunt gebruiken. Je de 10 verschillende soorten 'woestijnmentaliteit' overwint.
Geef je niet langer over aan de ellende. Ontdek vandaag wat je kunt doen om te verzekeren van overwinning in '' Strijd in je denken''.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 11:34
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Ik zit eindelijk buiten met de koffie |
Als je om 10.02 uur je koffie hebt ingeschonken en je zit om 10.03 uur buiten, dit berichtje te typen, dan heb je het redelijk snel gedaan ...
Maar als je om 8.00 uur je koffie hebt ingeschonken, en je schrijft nu pas "dat je eindelijk buiten zit met de koffie" ... dan heb je koude koffie ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 11:40
|
|
|
|
ZON....
zolang het duurt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 11:42
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | | Goed, tot hier heb je een redelijk punt.... | nog even dit:
| Pieter649 schreef: | Dit is een forum en daar mag, nee, daar moet elk onderwerp vanuit meerdere gezichtshoeken besproken worden. Dus ook als het jou niet bevalt, plaats ik mijn opmerkingen vanuit de invalshoek die ik kies. |
| BEUN656 schreef: | | Hiervan zeg ik: welke invalshoek kan de toest van de Christelijke ethiek doorstaan... Check yourself! |
Ik denk dat dit een dooddoener is. Ethiek is iets persoonlijks, voor veel onderwerpen kun je heel veel kanten uit. bv. je kunt twee standpunten verdedigen die beide christelijk genoemd kunnen worden. Het eerste is, je moet de mens helpen die in nood is. Het is even christelijk te zeggen: God heeft ons als mens verantwoordelijk gesteld. De mens is in staat zelf keuzes te maken. Dat betekent ook dat hij verantwoordelijk voor de schepping is. De aarde bewerken is een opdracht van God zelf. Ook geboortebeperking is een verantwoordelijkheid die de mens kan nemen in deze tijd. En aangezien AIDS een groot probleem is in deze gebieden zouden ze ook eens moeten nadenken over hun seksuele gedrag. Ook een verantwoordelijkheid van de mens.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 19 juli 2011, 12:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 11:54
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Als je om 10.02 uur je koffie hebt ingeschonken en je zit om 10.03 uur buiten, dit berichtje te typen, dan heb je het redelijk snel gedaan ...
Maar als je om 8.00 uur je koffie hebt ingeschonken, en je schrijft nu pas "dat je eindelijk buiten zit met de koffie" ... dan heb je koude koffie ... |
...of een groot huis: als je er 2 uur over doet om in je tuin te komen....
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 19 juli 2011, 15:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 12:08
|
|
|
|
Ik vind het hebben van een auto harstikke belangrijk!
Het geeft je een belangrijk stukje zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Dit heeft niets met materialisme te maken, want die zelfde auto is ij mij tevens MAAR een vervoersmiddel, maar wel eentje die je veel meer mogelijkheden geeft in het onderhouden van relaties
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 12:15
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Op een moment dat het even niet zo lekker ging kreeg ik me toch een duw in de rug van "boven"! Ik kreeg nl een mailtje van 3 ex-collega's dat er 300 stuks kleding klaar staan(om uit te delen),lief lief lief!!!!!!!!!!
Ik loop al de hele ochtend te zingen  |
Leuk voor je Leanne!! Succes!
Groetjes Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 12:21
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik schrijf zoals je terecht aanhaalt : Geloven is OOK voor hoger opgeleiden en niet alleen voor mensen die geen moeite hebben met die zaken waarin geloof en wetenschappelijke kennis met elkaar botsen of in strijd lijken te zijn. Het mooie is dat je met elke achtergrond gelovig kunt en mag zijn. Ik heb er moeite mee als mensen stellen: volgens mij ben je geen christen, en dat als je naar de dingen kijkt anders dan vanuit een letterlijke interpretatie. In Bijbelse tijden dacht men dat de zon om de aarde draaide en ze schreven dat ook op. Welnu, het is niet waar want de aarde draait om de zon en om zijn as. Galilei is nog ter dood veroordeeld door de kerk omdat hij stelde dat de Zon niet om de Aarde draaide. Is de Bijbel daarmee onwaar? Welnee, het was een normale opvatting in die tijd en voor hen vanzelfsprekend. Wetenschap werkt met voortschrijdend inzicht.
Thomas |
K Heb geen wetenschappelijke studie gedaan hierover, maar het is natuurlijk wel van belang wat het uitgangspunt van een stelling is. Mag ik als voorbeeld even de evolutietheorie nemen. Daarvan is als uitgangspunt genomen dat een bepaald steentje zo - en zoveel miljoen jaar oud is. Gewoon een stelling waarop de hele evolutietheorie gebouwd is (de C14 methode) Dit heeft iemand, een christen, die wil bewijzen dat het scheppingsverhaal wel waar is en de aarde wél ongeveer 6000 jaar oud, me verteld. Zo kan het best zijn dat iets dergelijks ook bij het inschatten van het hele uitspansel en de sterrenhemel het geval is.
Mij persoonlijk maakt het niet uit of de aarde om de zon draait of andersom....als 'tie maar schijnt.....
Het geloof/de Bijbel draait om Jezus Christus en gelukkig niet om een wetenschappelijke discussie. De Bijbel is er om naar Jezus Christus te verwijzen....hoe je de Bijbel ook intrepreteert.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 12:37
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | het heeft uitgebreid in alle kranten gestaan dat de gemeenteraad van veenendaal NIET meewerkt aan doorgeven van amber alert op zondag... |
JA heb het ondertussen vernomen Belachelijk iets
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 12:39
|
|
|
|
Heerlijk weertje hiermgewoon warm En wat geeft buienradar aan zwaar bewolkt en veel kans op neerslag Is er nog een goede weerman in het land
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 12:41
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heerlijk weertje hiermgewoon warm En wat geeft buienradar aan zwaar bewolkt en veel kans op neerslag Is er nog een goede weerman in het land  |
Nee, die hebben allemaal een last minute genomen naar warmere gebieden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 12:42
|
|
|
|
Hoorde vanmorgen van mijn vriendin dat haar man gisteren met spoed naar het ziekenhuis is gebracht. Hij heeft 230 volt gedurende 20 sec door zijn lichaam gehad! Mijn vriendin heeft haar man het leven gered door de stekker eruit te trekken. De Heere zij dank dat zij er was en dat Hij zijn leven spaarde. Hij wordt op dit moment geopereerd aan een derdegraads brandwond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 12:52
|
|
|
|
|
las net op internet dat de regenbuien en het hoosweer tot de verleden tijd behoorden, op naar de zon!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 12:56
|
|
|
|
|
Heb al weken een thriller klaarliggen, maar geen tijd om te lezen, ja vakliteratuur, maar dat is toch andere kost.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 12:58
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hoorde vanmorgen van mijn vriendin dat haar man gisteren met spoed naar het ziekenhuis is gebracht. Hij heeft 230 volt gedurende 20 sec door zijn lichaam gehad! Mijn vriendin heeft haar man het leven gered door de stekker eruit te trekken. De Heere zij dank dat zij er was en dat Hij zijn leven spaarde. Hij wordt op dit moment geopereerd aan een derdegraads brandwond. |
Euh, heel heftig ... Ik denk dat je vriendin God ook mag danken dat ze zelf niet onder stroom is komen te staan ...
Wens je vriendin en haar man maar sterkte en beterschap toe ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 13:00
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Mij persoonlijk maakt het niet uit of de aarde om de zon draait of andersom....als 'tie maar schijnt.....
Het geloof/de Bijbel draait om Jezus Christus en gelukkig niet om een wetenschappelijke discussie. De Bijbel is er om naar Jezus Christus te verwijzen....hoe je de Bijbel ook intrepreteert......... |
Amen !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 13:19
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hoorde vanmorgen van mijn vriendin dat haar man gisteren met spoed naar het ziekenhuis is gebracht. Hij heeft 230 volt gedurende 20 sec door zijn lichaam gehad! Mijn vriendin heeft haar man het leven gered door de stekker eruit te trekken. De Heere zij dank dat zij er was en dat Hij zijn leven spaarde. Hij wordt op dit moment geopereerd aan een derdegraads brandwond. |
Whow heftig Erika, heel veel sterkte voor jullie. En hoop op volledig herstel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 13:22
|
|
|
|
Het weer lijkt goed, al de hele morgen zon.....dus..... Garden time !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 13:48
|
|
|
|
Ja...hier ook zon...
Maar ik kwam op het geweldige idee om de diepvries te ontdooien en dat was zo hard nodig dat nog steeds niet al het ijs eraf is.
Dus hoop ik dat over een uurtje de zon er nog is...kan ik ook nog even de tuin in!
Vandaag schijn ik alles tegelijk te willen, en helaas zal dat niet lukken..
(Had ik nu vakantie.....of...????????)
|
|
| Naar boven |
|
|