| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:42
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Liegen doen we allemaal,wie zegt niet te liegen liegt!
Liegen wil zeggen;met opzet.Dat is kwalijk maar we hebben ook te maken met fatsoennormen,bewust kwetsen is net zo verkeerd. Als iemand je vraagt of hij/zij lelijk is en je vindt dat,zeg je diegene dan echt recht in zijn/haar gezicht volmondig ja!?????
Bovendien vind ik dat kinderen niet altijd de hele waarheid hoeven te weten,elke ouder kent de vragen over seks,beantwoord je die helemaal tot in de puntjes of gaan je normen en waarden dan meespelen?
Liegen uit eigenbelang vind ik absoluut verkeerd,een leugentje om bestwil/verzwijgen in belang van de ander moet in sommige gevallen kunnen. |
Ik denk toch, dat God je in alles wijsheid en tact "moet' geven om met alle situaties in ons leven om te gaan, ook met kinderen en ook met degenen die "lelijk" zijn of zichzelf "lelijk" achten.... In ieder geval wordt christenen opgeroepen niet tegen elkaar te liegen waaronder ik ook versta huichelen, of je anders voordoen dan je bent... Het komt in de bijbel wel enkele malen voor, zoals bij Rahab die terecht loog om levens te redden, net zoals in de Tweede Wereldoorlog de verzetsmensen, Joden verborgen en 'logen' tegen de Duitse soldaten.. Maar liegen op zich wordt zeer zwaar opgenomen door God kijk maar bij Ananias en Saffira in het nieuwe testament en Koning Saul b.v. in het oude testament, maar ook Judas, met zijn vraag: "Ben ik het rabbi, die U verraden zal?".... toen voer de satan in hem(Judas) en later pleegde hij zelfmoord... M.a.w. onoprechtheid in wat voor vorm ook, breek er mee en laat je als christin of christen hervormen naar het Beeld van Christus!, die de leugen en de Leugenaar, satan haatte en wat Jezus Zijn Leven heeft 'gekost', zeer duur, genade, maar toch "gratis"!
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op maandag 25 juli 2011, 13:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 14:07
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik moest even op je profiel spieken waar je ongeveer woont. Midden van het land....op de grens van regen en droog weer. Ik dacht eersst , misschien dat je de open haard aan hebt? Maar dat klopt dan weer niet met dat vreemde licht. Ik zou het niet weten.
Visser wordt écht benieuwd.  |
Probeer k ´es een natuurverschijnsel wetenschappelijk te benaderen, zoals door sommigen op deze site nadrukkelijk geadviseerd wordt.....noppes....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 14:40
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Probeer k ´es een natuurverschijnsel wetenschappelijk te benaderen, zoals door sommigen op deze site nadrukkelijk geadviseerd wordt.....noppes....  |
Stom,stom,stom .........natuuuuuuuuuuuuurlijk. Zelfde regio als erika en daar heb ik gisteren om 18.55 uur een paar zonnestralen naar toe gestuurd. Dat visser daar niet eerder op kon komen zeg . Maar als ik het goed begrijp doet ie het nog steeds?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 14:42
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Ik denk toch, dat God je in alles wijsheid en tact "moet' geven om met alle situaties in ons leven om te gaan, ook met kinderen en ook met degenen die "lelijk" zijn of zichzelf "lelijk" achten.... In ieder geval wordt christenen opgeroepen niet tegen elkaar te liegen waaronder ik ook versta huichelen, of je anders voordoen dan je bent... Het komt in de bijbel wel enkele malen voor, zoals bij Rahab die terecht loog om levens te redden, net zoals in de Tweede Wereldoorlog de verzetsmensen, Joden verborgen en 'logen' tegen de Duitse soldaten.. Maar liegen op zich wordt zeer zwaar opgenomen door God kijk maar bij Ananias en Saffira in het nieuwe testament en Koning Saul b.v. in het oude testament, maar ook Judas, met zijn vraag: "Ben ik het rabbi, die U verraden zal?".... toen voer de satan in hem(Judas) en later pleegde hij zelfmoord... M.a.w. onoprechtheid in wat voor vorm ook, breek er mee en laat je als christin of christen hervormen naar het Beeld van Christus!, die de leugen en de Leugenaar, satan haatte en wat Jezus Zijn Leven heeft 'gekost', zeer duur, genade, maar toch "gratis"! |
Ja tact is enorm belangrijk,evenals het juiste moment uitkiezen om met jouw mening/waarheid(die niet pertinent de juiste is want we blijven allemaal mensen met onze eigen waarheid!)te komen. Voorbeeldje:ik kreeg contact met een aantal mensen,nooit kwam er boven water waarom ze alleen waren,met eentje kwam dat gesprek wel goed op gang.Hij zei:mijn vrouw is vertrokken omdat ik regelmatig vreemdging.........en daarna was hij boos omdat ik het contact verbrak en het niet door de vingers kon zien(nog zo'n fijne uidrukking ).Mijn waarheid is dat ik zo iemand niet kan vertrouwen/vergeven,maar hij vertelde wel de waarheid..........het leverde ons beiden alleen ellende op terwijl het op een later tijdstip misschien bespreekbaar was geweest,dus meer tact. Vergeving en begrip zijn dingen die je moet verdienen,ze liggen niet kant en klaar op je te wachten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 14:57
|
|
|
|
What you are is God's gift to you,
What you make of your self
is your gift to God..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:07
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | De bijbel roept ons ook op als christen of christin, niet een huwelijkse gemeenschap aan te gaan met een "ongelovige" omdat dit op voorhand al een "oorlogssituatie" in zich heeft, ik spreek uit ervaring...onder ongelovige versta ik ook een vormendienstgelovige(omdat het zo eenmaal hoort volgens hem of haar) en dubbelhartige(wereldgelijkvormige man of vrouw), en een egotripper...alleen zichzelf wil blijven en consumeren... |
Er staat ergens in corinthe dat de ongelovige gezegend is in het huwelijk met een gelovige.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:08
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ja tact is enorm belangrijk,evenals het juiste moment uitkiezen om met jouw mening/waarheid(die niet pertinent de juiste is want we blijven allemaal mensen met onze eigen waarheid!)te komen. Voorbeeldje:ik kreeg contact met een aantal mensen,nooit kwam er boven water waarom ze alleen waren,met eentje kwam dat gesprek wel goed op gang.Hij zei:mijn vrouw is vertrokken omdat ik regelmatig vreemdging.........en daarna was hij boos omdat ik het contact verbrak en het niet door de vingers kon zien(nog zo'n fijne uidrukking ).Mijn waarheid is dat ik zo iemand niet kan vertrouwen/vergeven,maar hij vertelde wel de waarheid..........het leverde ons beiden alleen ellende op terwijl het op een later tijdstip misschien bespreekbaar was geweest,dus meer tact. Vergeving en begrip zijn dingen die je moet verdienen,ze liggen niet kant en klaar op je te wachten. |
Als je op deze site komt als christen of christin met onbeleden zonden en zonden die je "stiekem"achterhoudt en dan tracht een relatie etc aan te knopen, dan ben je een leugenaar en spreekt zo'n iemand de waarheid niet, ook al zegt hij of zij het later, je berokkent daar veel leed en schade mee aan richting je "nieuwe"contactpersoon...,.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:18
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=QkIL4tlWtjI eerst selecteren en dan met de rechtermuisknop via menu, zul je you tube zien staan
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op maandag 25 juli 2011, 15:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:39
|
|
|
|
|
Auto is niet nodig voor het aangaan van een relatie, vóóraf kun je bepalen of je iemand te "ver"weg vindt wonen, maar is de klik er, dan ga je er toch voor met of zonder auto....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:48
|
|
|
|
|
In Hem zijn wij volmaakt als kinderen van God en door het geloof in Hem zijn wij een nieuwe schepping het oude is er nog wel, maar is als het ware een gepasseerd station, we leven door Christus, de nieuwe mens, die uit God is en dan heb je de gezindheid van Christus, waardoor de christin(ikzelf ook dus), mijn vijanden liefheb, en ik heb er wat om Christus 'wil...en mijn vlees is ook een vijand, maar die haat ik tot in de dood, want het is ook de vijand van God......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:51
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Jezus Christus heeft zelf 2 sacramenten ingesteld en niet de Kerk zelf. Hij heeft geen meerdere sacramenten ingesteld. Sacramenten is zichtbaar onderwijs binnen de kerkmuren, het is voor de gemeenschap der heiligen. Niet in de huiskamer of zorgcentrum. Huwelijksecrament is echter ondenkbaar. Eerst wordt iemand bij openbare belijdenis afgelegd om lid van de kerkelijke gemeente te worden en dan mag ze deelnemen aan de sacramenten. Jonge kinderen mogen niet zomaar deelnemen aan het Heilig Avondmaal. Ik vind het erg jammer dat vele kerken toch gedaan. IK zie nergens in de Bijbel dat de kinderen aan het Heilg Avondmaal zitten. |
Afleggen doe je een overleden iemand, maar niet in de kerk.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 15:56
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Hallo , sorry Thomas ... ik ben het volledig met je eens dat het soms echt beter is het huwelijk te beëindigen (soms zelfs noodzakelijk ) , echter ik kan toch niet nalaten te zeggen dat er ( in ieder geval hier in België en naar mijn mening ) wel héél vaak ( te ) rap de scheiding wordt ingezet ... ik vind de redenen die gegeven worden soms zoooo vaag en ja , zelfs echt onbenullig . Ik weet er overigens meerdere die (als ze zouden kunnen of durven ) wat graag zouden terugkeren . Helaas is het dan meestal te laat . Liefde ( toch noodzakelijk in een huwelijk ) is en blijft een werkwoord ..... |
We leven ook als christenen temidden van een Mac Donald's cultuur, waarbij relaties als een zak patat worden "opgegeten"en vervolgens op straat worden "weggegooid"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:00
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.
De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.
Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.
en dat van Zijn dag niemand weet, dan de Vader alleen.. ...Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden. |
Dan zou God eeuwig moeten wachten, want dat gebeurt niet en velen zijn al onbekeerd gestorven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:02
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Als je op deze site komt als christen of christin met onbeleden zonden en zonden die je "stiekem"achterhoudt en dan tracht een relatie etc aan te knopen, dan ben je een leugenaar en spreekt zo'n iemand de waarheid niet, ook al zegt hij of zij het later, je berokkent daar veel leed en schade mee aan richting je "nieuwe"contactpersoon...,. |
Dit is een virtuele wereld,de contacten zijn in beginsel oppervlakkig,je stelt je al kwetsbaar op als je zoekende bent en juist omdat je bang bent gekwetst te worden vinden de echt goede gesprekken pas in een later stadium plaats. Liegen is not done maar jezelf beschermen door niet je hele ziel en zaligheid bloot te leggen op een openbare site lijkt me alleen maar verstandig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:04
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Wat ik begrijp is dit. Dat als JEZUs terug komt HIJ met een ijzere staf zal heersen en dat na die 1000 jaar je nog de mogelijkheid heb om te kiezen zo heb ik die dingen begrepen. Want eerst zullen de levende die geloven opgenomen worden
Sjalom. Martin |
Diegenen moeten opgenomen worden, die 1000 jaar met die staf zijn bewerkt?????????? grapje..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:07
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat klopt, sommige mensen doen dat zeker, die gaan aan het eigenlijke doel voorbij ... Gelukkig maar dat de meeste christenen, net als jij, niet voortdurend bezig zijn met het "lopen zoeken naar tekenen". Het is goed om niet je ogen te sluiten voor dat wat er gebeurt en dat te durven zien in het licht van de bijbel ... Een goed voorbeeld daarvan gaf Lisa met haar beide links, deze actuele gebeurtenissen staan echt letterlijk beschreven in de bijbel, en daaraan kun je dus zien dat we in de eindtijd leven ... Dat het eng is, ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, het is niet "niks" dat deze actuele gebeurtenissen zo letterlijk in de bijbel beschreven worden. En de eindtijd zie ik niet als bangmakerij, maar veel meer als een tijd waarin we nog de kans hebben om de mensen van de Liefde van Jezus Christus te vertellen, en daarnaast om elkaar te bemoedigen en te vertroosten met wat "ons" deel straks zal zijn, als we Jezus in Heerlijkheid mogen aanschouwen ...
http://www.youtube.com/watch?v=ClVyZlc0T0A
.. | Nuchter, nuchter, kinderen het is de laatste ure, schrijft Johannes al, dit is het laatste tijdsdeel, en blijf op je post en waakt, want vandaag kan Hij komen om jou op te halen via je sterfbed.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:13
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Auto is niet nodig voor het aangaan van een relatie, vóóraf kun je bepalen of je iemand te "ver"weg vindt wonen, maar is de klik er, dan ga je er toch voor met of zonder auto.... | Er is toch een aantal nadelen aan verbonden, die in eerste instantie niet zo'n probleem blijken te zijn, maar na een poosje gaat het knellen. Allereerst kun je nooit spontaan op visite gaan bij de ander, je krijgt eigenlijk alleen maar de indruk van een keurig netjes opgeruimd huis, maar je weet niet hoe de ander werkelijk woont. Ten tweede moet je veel meer dingen vooraf regelen en afspreken. Je kunt nl. niet even tussendoor naar huis.... Je bent automatisch een paar dagen onderweg, want heen en weer op een dag is ook niet goed te doen. Je weekschema wordt helemaal opnieuw ingevuld... En dan heb je nog het probleem van bij elkaar willen wonen. Dat betekent vaak voor de een, dat hij/zij niet alleen het huis, maar ook de omgeving, de vrienden en de kerk moet achterlaten. En voor veel mensen is dat te zwaar....Vaak blijft het hangen in een uitzichtloze LAT relatie, die na een paar jaar doodbloedt, omdat het nieuwe ervan af is, en je eigenlijk ook niet weet hoe het verder gaat... Nee, zelfs een auto kan die oplossing niet brengen, het kan de problematiek alleen maar iets verlichten, maar verder dan dat ook niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:24
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Stom,stom,stom .........natuuuuuuuuuuuuurlijk. Zelfde regio als erika en daar heb ik gisteren om 18.55 uur een paar zonnestralen naar toe gestuurd. Dat visser daar niet eerder op kon komen zeg . Maar als ik het goed begrijp doet ie het nog steeds?  |
Hij deed het nog steeds nu regent het weer Maarre toch bedankt he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:25
|
|
|
|
Zou je voor jezelf willen praten chat? ipv je .. ik invullen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:27
|
|
|
|
de zon was hier vannochtend volop aanwezig .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:29
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Zou je voor jezelf willen praten chat? ipv je .. ik invullen? | Als ik over mezelf praat geef ik dat wel aan. Ik ben zeker niet de enige die deze problemen heeft ervaren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Als ik over mezelf praat geef ik dat wel aan. Ik ben zeker niet de enige die deze problemen heeft ervaren. |
Jij wilt dus spontaan bij een vrouw op de koffie komen om te kijken of ze een slons is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:36
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | de zon was hier vannochtend volop aanwezig . |
Woon je ook in die regio?
Volgens mij woont er in die regio meer CM-leden dan in héél Zeeland bij elkaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:39
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Woon je ook in die regio?
Volgens mij woont er in die regio meer CM-leden dan in héél Zeeland bij elkaar.  |
we wonen in elkaars regio
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Er is toch een aantal nadelen aan verbonden, die in eerste instantie niet zo'n probleem blijken te zijn, maar na een poosje gaat het knellen. Allereerst kun je nooit spontaan op visite gaan bij de ander, je krijgt eigenlijk alleen maar de indruk van een keurig netjes opgeruimd huis, maar je weet niet hoe de ander werkelijk woont. Ten tweede moet je veel meer dingen vooraf regelen en afspreken. Je kunt nl. niet even tussendoor naar huis.... Je bent automatisch een paar dagen onderweg, want heen en weer op een dag is ook niet goed te doen. Je weekschema wordt helemaal opnieuw ingevuld... En dan heb je nog het probleem van bij elkaar willen wonen. Dat betekent vaak voor de een, dat hij/zij niet alleen het huis, maar ook de omgeving, de vrienden en de kerk moet achterlaten. En voor veel mensen is dat te zwaar....Vaak blijft het hangen in een uitzichtloze LAT relatie, die na een paar jaar doodbloedt, omdat het nieuwe ervan af is, en je eigenlijk ook niet weet hoe het verder gaat... Nee, zelfs een auto kan die oplossing niet brengen, het kan de problematiek alleen maar iets verlichten, maar verder dan dat ook niet. |
Lekker oftopic. Of je wel of niet even tussendoor bij elkaar langs kunt gaan is niet afhankelijk van het al dan niet hebben van een auto, maar van de reistijd. En of een relatie kan slagen is niet alleen van reistijd afhankelijk, maar bijvoorbeeld ook of bindingsangst een rol speelt en je er echt voor wilt gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:49
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=QkIL4tlWtjI eerst selecteren en dan met de rechtermuisknop via menu, zul je you tube zien staan |
http://www.youtube.com/watch?v=QkIL4tlWtjI
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Er staat ergens in corinthe dat de ongelovige gezegend is in het huwelijk met een gelovige. |
Mee eens.
De Bijbel wordt weer eens lekker toegepast om eigen ideeën te ondersteunen, in plaats van de Gods Boodschap te verstaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:00
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | We leven ook als christenen temidden van een Mac Donald's cultuur, waarbij relaties als een zak patat worden "opgegeten"en vervolgens op straat worden "weggegooid" |
Je bent wel erg cynisch met je blik van kijken Christen, gelukkig zijn er ook nog voorbeelden te over van goede relaties...... Voor mij is het glas altijd half vol voor jou duidelijk half leeg......jammer.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:01
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Dit is een virtuele wereld,de contacten zijn in beginsel oppervlakkig,je stelt je al kwetsbaar op als je zoekende bent en juist omdat je bang bent gekwetst te worden vinden de echt goede gesprekken pas in een later stadium plaats. Liegen is not done maar jezelf beschermen door niet je hele ziel en zaligheid bloot te leggen op een openbare site lijkt me alleen maar verstandig. |
Ben ik helemaal mee eens. Je hoeft inderdaad niet te liegen, maar je hoeft zeker niet alles te vertellen. Het forum is zo wie zo openbaar, dus moet je het al helemaal niet doen.
En via mail is het ook riskant, omdat je iemand niet in zijn ogen kan kijken. Het feit dat dit een christelijke site is, wil niet zeggen dat de mensen die lid zijn, zich ook christelijke gedragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |