| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:12
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Waar zie ik het woord schaamte staan ?? Want daar viel je over ... Dat jij invult voor de bijbel "zagen dat ze naakt waren = schaamte" is natuurlijk toegestaan ...
Je mag vinden dat ik "veel te grote woorden gebruik" maar dat doet er niets aan af, dat je mijn woorden verdraait en me iets in de schoenen wilt schuiven wat ik niet heb gezegd ...
Maar goed, voordat ik me op de kast laat jagen ...  | Ik probeer zo zorgvuldig mogelijk met je eigen woorden om te gaan. Maar ik begrijp niet, waarom jij dan zo gemakkelijk over dit principe heen gaat. Als God mensen Zelf bekleedt, het eerste offer dat gebracht is, zegt dat toch iets van hoe God erover denkt? Dan kun je wel stellen, daar heb ik als christen niks meer mee te maken, maar dat geldt in mijn ogen pas als je bij de Heer bent. Je hebt als wedergeboren christen nog steeds te maken met een zondige natuur, en daar zul je rekening mee moeten houden vind ik. Dat je dan de verantwoording neerlegt bij iedereen die daar misschien niet zo mee kunnen omgaan, vind ik dus een verkeerde houding. In mijn ogen stelt God een voorbeeld voor ons mensen. En dat voorbeeld wil ik volgen. Niet omdat ik er niet tegen zou kunnen, maar meer omdat ik wil doen wat God van me vraagt. Ik wil zijn zoals Hij, ook in dit gebied....(sorry, preek)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:14
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | | wat wil je hiermee zeggen Chat? | Iedereen reageert op hem, terwijl men vergeet dat dit slechts een forum is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TALIET435
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:14
|
|
|
|
mijn knuffels zijn voor iedereen die mij gister zo lief heeft gesteunt en bemoedigt, speciale dankknuffels zijn voor jaap en hans thanks guys for your support op de wang voor beiden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Begeren hoeft niet altijd om seks te gaan, Leanne. Het gaat hier echter om bezoek aan de sauna en dan krijg je automatisch de discussie over begeerte en seks... |
Nee,het ging over nudisme Bovendien denk ik niet direkt aan seks of onzedig gedrag als je de sauna noemt,dan heb je er echt een verkeerd beeld van.
On topic:Maar is het niet een uitwas?Nudisme wordt bedreven(kun je dat zo zeggen?)op goed afgesloten campings en enkele duidelijk aangegeven stranden,als je er tegen bent is ontwijken kinderspel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:20
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Wie oordeelt(ver-oordeelt) hier nu in vragende vorm weliswaar,,,, |
mensen, laten we on-topic blijven! Het gaat hier om de vraag waarom het huwelijk niet als sacrament is ingesteld.
(en oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De kasten zijn niet meer aan te slepen, zoveel mensen zitten er nu op....Toch leuk zo'n forum. |
Pfff , gelukkig raak ik ( door men leeftijd of is het door men conditie ) niet rap meer op de kast ..... en wel leerzaam zo een druk forum .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:26
|
|
|
|
Het zweet gutst me van de rug,rooie kop.......mijn tuin is veeeeeel te groot !Maar goed,ik mag niet klagen over het mooie(en oh zo bloedhete) weer.......en ik ben natuurlijk heel blij met mijn mooie(maar veel te bewerkelijke)tuin,en die 60 meter lange heg komt ooit klaar(duh,met st juttemis)en dat ik mn benen breek over de gaten in het gazon,het onkruid in het grind,de composthoop die nog omgegooid moet worden,het gras dat 2 kontjes hoog staat........daar zal ik allemaal niet over klagen
Als ik geen topje aan had ging ik mijn handen uit de mouwen steken 
Iemand een tuin adopteren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:35
|
|
|
|
Heb mijn dochter net ff extra geknuffeld, is voor een langere tijd van huis. mis nu al haar gekwebbel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:39
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Het zweet gutst me van de rug,rooie kop.......mijn tuin is veeeeeel te groot !Maar goed,ik mag niet klagen over het mooie(en oh zo bloedhete) weer.......en ik ben natuurlijk heel blij met mijn mooie(maar veel te bewerkelijke)tuin,en die 60 meter lange heg komt ooit klaar(duh,met st juttemis)en dat ik mn benen breek over de gaten in het gazon,het onkruid in het grind,de composthoop die nog omgegooid moet worden,het gras dat 2 kontjes hoog staat........daar zal ik allemaal niet over klagen
Als ik geen topje aan had ging ik mijn handen uit de mouwen steken 
Iemand een tuin adopteren? | heb ook nog een adoptietuin in de aanbieding
Laatst aangepast door
|
YELNIN491
|
op woensdag 27 juli 2011, 14:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:48
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Iedereen reageert op hem, terwijl men vergeet dat dit slechts een forum is. |
moeten we dan maar lijdzaam toezien hoe hij anderen zonder respect benaderd? (er bestaat ook nog iets als bescheidenheid)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:51
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | En ik heb een vette genadebeurs, vol met genade en dat is waardevast en niet voor dieven toegankelijk... |
Ik meen dat je je hierin ernstig vergist, beste broeder. Ik proef hier pure hoogmoed.
Hij die meent te staan, zie toe dat hij niet valt...
Ik heb geen genadebeurs. Het werk van Jezus vergelijken met een portomonnee waarin ik Hem kan wegstoppen, sorry, maar dat slaat kant noch wal.
Wel mag ik 100% vertrouwen op de genade van God, die is er elke dag weer, MITS ik mij daaraan wil overgeven. En alles wat ik in Zijn naam mag uitvoeren, ja dat schrijft de Vader op mijn hemelse bankrekening. Waarvan Hij overigens alleen het saldo kent....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:53
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | moeten we dan maar lijdzaam toezien hoe hij anderen zonder respect benaderd? (er bestaat ook nog iets als bescheidenheid) | Ach, wat een zware woorden weer. Hij is gewoon duidelijk in zijn standpunten. Op het forum kun je snel het gevoel krijgen, dat iets respectloos neer gezet is. Dat komt omdat je op het forum alleen maar kunt lezen wat iemand schrijft. En moet je de emotie erachter raden. Jij interpreteert het als respectloos, ik vind het meer prikkelend, Het daagt je uit om erop te reageren...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 14:57
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Bidden met mijn Vader om 4 uur al en genieten van mijn a.s. date met mijn beeldschone vrouw... Zó kom ik de nacht toch vruchtbaar door ook in de WAO(Werkelijk, Altijd Onderweg) |
Of, zoals ik zou zeggen:
Always on the Road
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:08
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds... |
Sorry Christen ik vind dat je veel te ver gaat!!! Door deze manier veroordeel je mijn manier van bidden terwijl je niets van mij en van een ander hier weet. Je naam is christen maar ik word eerlijk gezegd een beetje naar van jouw uitspraak hierboven. Je kunt hiermee zo maar iemand een giga schuld gevoel aanpraten! Oordeel alsjeblieft niet zo.
Mary
Laatst aangepast door
|
MARY052
|
op woensdag 27 juli 2011, 15:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:10
|
|
|
|
|
Bidden is een persoonlijk lijntje naar je Vader in de Hemel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:11
|
|
|
|
|
Als jullie niet zo ver zouden wonen...kwam ik echt helpen...IK MEEN HET!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:11
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Bidden met mijn Vader om 4 uur al en genieten van mijn a.s. date met mijn beeldschone vrouw... Zó kom ik de nacht toch vruchtbaar door ook in de WAO(Werkelijk, Altijd Onderweg) |
"Mijn" beeldschone vrouw??? Eh je hebt nu toch pas een eerste date??? Pfffffff je gaat wel heel snel.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:12
|
|
|
|
|
Bidden is ademhalen uit God
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:13
|
|
|
|
Dat was mijn gedachte ook...maar durfde het niet te schrijven... Soms is het beter te zwijgen dan de praten... Beeldschoon??? Was er niet ergens een topic over INNERLIJKE schoonheid???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:29
|
|
|
|
Roerend mee eens...hier is een persoon die zich dat ZEKER...heel erg aantrekt... Het lijkt of er maar EEN....is....voor wie het allemaal wel safe zit!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Iedereen reageert op hem, terwijl men vergeet dat dit slechts een forum is. |
Een forum waarin in iedereen zijn mening kan en mag zeggen, mits het het met respect gaat.
Ik vind dat als mensen te ver gaan met hun mening, of wat dan ook, dat je daar wat van mag zeggen.
Als dat allemaal niet meer mag, wat voor zin heeft een forum dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:36
|
|
|
|
christen,
waar ben ji mee bezig hier? hoe kan jij nu bepalen dat er verkeerd gebeden wordt?
God zelf bepaald welk gebed verhoord wordt. God hoort alle gebeden aan. God zelf weet wat goed voor ons is.
En jij christen, je weet geen eens hoe wij bidden, waarover wij bidden, wat wij vragen.
Hou je oordeel dus maar thuis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:37
|
|
|
|
In Mattheus staat het ene ware gebed.
Het Onze Vader.
Jezus geeft ons de opdracht om dat te bidden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:51
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds... |
Uit deze bijdrage van jou haal ik juist dat jij degene bent die het niet begrepen heeft... God is niet hardhorend, dat dachten sommigen in de tijd van Jezus ook, toen Jezus met het Onze Vader kwam als antwoord... Bovendien, waar is jouw empathie voor de naaste ? Zo te lezen ben je ook nog eens aan het oordelen, want kun jij bijv. van mij zeggen dat ik niet goed bid ? Ik vind van niet en bovendien is dat niet aan jou !! Hoe kan jij weten hoe en wat ik bid ? God hoort altijd, maar verhoren doet Hij niet altijd ook al is het gebeden met een oprecht hart.
God is bovendien geen sinterklaas, het gaat in wezen om je relatie met Hem, niet om je eigen wensen in vervulling te zien gaan, al ben ik er zeker van dat God ons graag gelukkig ziet, maar ook het groter geheel ziet.
Ik ben blij voor jou dat je een beeldschone vrouw hebt ontvangen, maar om daar nu daar nu mee te pronken, terwijl je over anderen oordeelt vind ik geen stijl, denk je zelf dat Jezus het ook op die manier zou doen ? Iets voor jou om over na te denken...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 27 juli 2011, 16:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:52
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Als jullie niet zo ver zouden wonen...kwam ik echt helpen...IK MEEN HET!!!! |
Ah,lief! Maar ik moet niet zeuren,ik woon hier heerlijk en de tuin schiet weer mooi op,is alleen onderhoud dus ik ga er vanavond lekker in zitten met de vuurkorf aan!(daar gaat iets speciaals in,dochter van 12 ging shoppen met vriendin en kwam thuis met een shirt met het F-woord ,zou hij willen fikken? )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:02
|
|
|
|
dat woord schijnt heel vurig te werken, leanne; dus ik verwacht dat het shirt als aanmaakblokje prima dienst doet.
(retouren geen optie?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:12
|
|
|
|
Je brengt me op een idee...ook hier is nog een vuurkorf...
Maar ik moest mijn luchtende dekbed redden, want het regent hier alweer..(niet veel)
Misschien dat ik dan vanavond weer een beetje opkikker... Het is van binnen en van buiten een beetje donker in mijn gedachten!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:14
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Je brengt me op een idee...ook hier is nog een vuurkorf...
Maar ik moest mijn luchtende dekbed redden, want het regent hier alweer..(niet veel)
Misschien dat ik dan vanavond weer een beetje opkikker... Het is van binnen en van buiten een beetje donker in mijn gedachten!!!!! |
Kop op meid.... Hier schijnt de zon altijd.. ook als het onweert
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:17
|
|
|
|
christen bedoelt over geestelijke mooie beeldschone vrouw Namelijk Jezus, dat is zijn relatie dat zei hij gisteren
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:51
Hoezo beeldschone?????
Is uiterlijk zo belangrijk? en innerlijk dan? Je bent toch christen die de Bijbel heel goed kent?
Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds...
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op woensdag 27 juli 2011, 16:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:21
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | christen bedoelt over geestelijke mooie beeldschone vrouw Namelijk Jezus, dat is zijn relatie dat zei hij gisteren |
Jezus een vrouw?
snap er geen hout meer van...
|
|
| Naar boven |
|
|