| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:59
|
|
|
|
Imke heeft wel iets met tentjes...en dan is het meestal nog slecht weer ook
en neen, ik heb geen kikkerdril meer in de vijver...ik breng dus niets mee... [/quote]
Haha..ik quote alleen Griffin hoor.....die heeft het over tentjes.....ikke niet
Maar idd ... ik heb ook geen kikkerdril meer, maar wel 3 joekels van kikkers. Heel interessant om te zien hoe die vliegende mieren vangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:01
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Nee het is te merken dast je niet voor jezelf praat, maar altijd voor een ander... erg storend...
en ja sommigen hebben nu eenmaal niet het vermogen om met de juiste intonatie dingen te lezen.
en extremiteit op het forum gaat mij te ver. zie anders breivik.. christen.. extreem... die kant gaat het uit als we elkaar niet afremmen. | ik ben niet iemand die een ander persoonlijk aanvalt, en wat betreft je extremiteiten, ik had graag gehad dat we Breivik hier op het forum hadden, dan hadden we hem misschien kunnen overtuigen van Gods liefde..Je moet niet zo krampachtig reageren op een mening van de ander. Als je het niet met hem eens bent, probeer je je eigen standpunten er naast te leggen. Dat is veel beter, dan klagen over wat iemand geschreven heeft.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 28 juli 2011, 18:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:06
|
|
|
|
[q schat??? Als je maar niet denkt dat ik zaterdag jouw hoofd ga masseren terwijl Imke weer met je voeten bezig is. Het is tenslotte een pn en geen welness-gebeuren...
uote=FRANKT627[/quote]
Ik ben er niet Frank, dus je mag een ander 'slachtoffer' uitzoeken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:07
|
|
|
|
|
Josina, welkom terug !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:08
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]ik ben niet iemand die een ander persoonlijk aanvalt, en wat betreft je extremiteiten, ik had graag gehad dat we Breivik hier op het forum hadden, dan hadden we hem misschien kunnen overtuigen van Gods liefde..Je moet niet zo krampachtig reageren op een mening van de ander. Als je het niet met hem eens bent, probeer je je eigen standpunten er naast te leggen. Dat is veel beter, dan klagen over wat iemand geschreven heeft.[/quote]
chat, wat doe je nu zelf dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:12
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Aan de ene kant komt de zon het huis lekker in maar aan de andere kant een zeer zwarte lucht en het onweerd tja wat gaat het nu worden het ken weer vriezen en dooien blijkbaar  |
het is uiteindelijk gaan regenen en het onweert nog steeds
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:16
|
|
|
|
Bij jullie regen??? In Zeeland schijnt een mager zonnetje... Ik vermoed dat we het mooie weer toch weer tegemoet gaan... En ik..jaja...maandag weer werken.... Soms weet je hier in nederland niet meer wanneer je vakantie moet inplannen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:16
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | | chat, wat doe je nu zelf dan? | Tja Tirza, ik zal er maar over ophouden. Ik vind het alleen jammer dat markante persoonlijkheden zo snel mogelijk weggejaagd worden hier...Ik mis de gesprekken met Solafide, David en Zinga om maar een paar te noemen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 28 juli 2011, 18:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:31
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | | Josina, welkom terug !! |
Dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Tja Thirza, ik zal er maar over ophouden. Ik vind het alleen jammer dat markante persoonlijkheden zo snel mogelijk weggejaagd worden hier...Ik mis de gesprekken met Solafide, David en Zinga om maar een paar te noemen. |
Ze worden niet weggejaagd... Althans, dat is mijn mening... Maar sommige mensen zetten maar wat neer op het forum om aandacht te trekken en vervolgens reageren ze niet op het topic zelf, maar starten gewoon weer een ander topic (dat soms ook nog nergens op slaan). En anderen hebben een houding alsof ze alles beter weten.. en dan kun je kritiek verwachten. Als je niet tegen kritiek kunt heb je idd de optie om te vluchten. Tuurlijk mag ieder zijn mening hebben en deze verdedigen, maar je hebt ook wel enigszins rekening met elkaar te houden. En dan bedoel ik dat je elkaar niet bewust moet kwetsen.
Laatst aangepast door
|
THIRZA120
|
op donderdag 28 juli 2011, 18:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 18:33
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Aan de ene kant komt de zon het huis lekker in maar aan de andere kant een zeer zwarte lucht en het onweerd tja wat gaat het nu worden het ken weer vriezen en dooien blijkbaar  |
Hier veel zon lekkere temp , hebben net bbq op werk gehad , was erggg gezellig , ga zo nog effe lopen genieten van het mooie weer hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:02
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | Ze worden niet weggejaagd... Althans, dat is mijn mening... Maar sommige mensen zetten maar wat neer op het forum om aandacht te trekken en vervolgens reageren ze niet op het topic zelf, maar starten gewoon weer een ander topic (dat soms ook nog nergens op slaan). En anderen hebben een houding alsof ze alles beter weten.. en dan kun je kritiek verwachten. Als je niet tegen kritiek kunt heb je idd de optie om te vluchten. Tuurlijk mag ieder zijn mening hebben en deze verdedigen, maar je hebt ook wel enigszins rekening met elkaar te houden. En dan bedoel ik dat je elkaar niet bewust moet kwetsen. | Maar men voelt zich hier zo snel gekwetst....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:04
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | | Hier veel zon lekkere temp , hebben net bbq op werk gehad , was erggg gezellig , ga zo nog effe lopen genieten van het mooie weer hier | Tjonge, is het bij jou ook mooi weer? Hier ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Hij zal wel weten waarom...maar mogen wij dat ook weten? |
Ben jij nieuwsgierig zeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | CHRISTEN307 schreef: Rationeel denken is de grootste vijand van het geloof....
Ik heb al veel onzin gelezen maar die uitspraak van Christen verdient wel de gele trui. Zonder ratio komen we toch nergens. Denk je nu dat jouw voorgangers of de mensen waarvanje de preken beluisterde zonder ratio te werk zijn gegaan? Dit kan toch gewoon niet...dat moet je toch zelf ook wel begrijpen. Je kan er natuurlijk voor kiezen om het rationele dat je in je hebt te verbannen en je te laten leven. Tja, ook dat is een levenswijze.
Ik ben dus helemaal eens met de tekst van Lisa... |
Thx Frank. Enne jij ook welkom terug
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:38
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | wat is hierin precies je gebeds- en geloofsleven, christen? ik lees wel dat je schrijft dat je na je gebed je huwelijk beƫindigd hebt, maar verder zie ik alleen een lange lijst met ernstige ziekten en dergelijke.
met op het laatst dan nog een korte toevoeging over Gods bijstand, troost en genade, in redelijk algemene termen. kun je misschien iets duidelijker proberen te zijn? |
In feite ben ik het roerend met Hannah eens. Je geeft aan dat jou het nodige is overkomen. Zonder iets af te willen doen aan het feit dat het erg is wat jou is overkomen, meen ik toch te kunnen stellen dat er heel veel mensen op CM zijn die evengoed kunnen zeggen dat hun leven een aaneenschakeling van grote en kleine rampen lijkt te zijn. Uit wat jij schrijft blijkt mij echter niet wat bidden voor jou is, hoe jij bid en wie jou heeft leren bidden. En dat was toch hetgeen waarmee je dit topic begon nietwaar? Het zou dan ook fijn zijn als je iets duidelijker bent in het beantwoorden van jouw eigen vraagstelling. Want ook voor mij is het nu niet duidelijk wat jouw eigen persoonlijke beleving en ervaring is.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op donderdag 28 juli 2011, 20:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Maar men voelt zich hier zo snel gekwetst.... |
Tja dat kan een reden hebben Chat. Er staan hier genoeg mensen op die het nodige hebben mee gemaakt in hun leven. Dat leidt er vaak toe dat mensen ook kwetsbaarder zijn. En op zich is daar helemaal niets mis mee. Het is wel iets waar we onderling rekening mee kunnen houden door op een respectvolle en liefdevolle manier onze bijdragen op het forum te verwoorden. Zodra je je ongenuanceerd gaat lopen uitdrukken, dan loop je het risico dat mensen daarover vallen. En terecht in mijn ogen. Als dat gebeurd kan degene die zich ongenuanceerd heeft uitgedrukt daar ook even over nadenken in plaats van meteen de verdediging in te schieten. Per slot van rekening kun je daar dan ook van leren en proberen om je een volgende keer iets tactvoller uit te drukken. Ja dat is soms best wel lastig, maar in mijn ogen is dat de moeite wel waard. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand hier echt de bedoeling heeft om een ander te kwetsen. En als dat dus wel lijkt te gebeuren doordat iemand zich ongenuanceerd uitdrukt dan is dat wel even een reden om naar jezelf te kijken en jezelf af te vragen WWJD?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:44
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Toen na een lange stilte kwam het hoge woord eruit!! Bernard ik moet je iets vertellen ikkee ehhhhhhh..... |
Ik weet dat je op de nominatie staat om te worden ontslagen. Is dat misschien een geluk bij een ongeluk voor jou?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:46
|
|
|
|
|
Ook op deze topic komt binnen afzienbare tijd een slotje want het leidt weer nergens naar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:50
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja hoor Frankie is weer Back in town Alle opmerkingen vliegen weer over het forum  |
vooral die van frank kan ik nu veel beter lezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:50
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Ik weet dat je op de nominatie staat om te worden ontslagen. Is dat misschien een geluk bij een ongeluk voor jou? |
Ik??? IK??? Ontslagen???? Dat eh dat eh dat kun je toch niet menen??? Dat kunnen ze niet maken?? Ik?? Ik ben toch onmisbaar???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:51
|
|
|
|
|
mss dat ik ff om het hoekje kom kijken samen met kleine man ... woon aardig in de buurt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:51
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Toch maar die zeilboot Lisa?  |
Ha ha ha ... bijvoorbeeld die zeilboot Visser. Waar een wil is, is ook een weg lijkt mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:52
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Ha ha ha ... bijvoorbeeld die zeilboot Visser. Waar een wil is, is ook een weg lijkt mij. |
met een zeilboot over de weg?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:53
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Ik??? IK??? Ontslagen???? Dat eh dat eh dat kun je toch niet menen??? Dat kunnen ze niet maken?? Ik?? Ik ben toch onmisbaar??? |
Niemand is onmisbaar Bernard, zeker niet op het werk. Dat zou je toch inmiddels wel moeten weten. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel: als het werk jou teveel opslokt is dit misschien een unieke kans om je leven op een andere manier in te richten, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:53
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | met een zeilboot over de weg?  |
Kan best joh.. zolang die zeilboot op een trailer achter de auto zit ha ha ha.. kom je toch weer uit op die auto he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ook op deze topic komt binnen afzienbare tijd een slotje want het leidt weer nergens naar. |
Ach welnee joh.. er is niets mis met een discussie over hoe er wordt gecommuniceerd op t forum. Hoewel degene die t topic is gestart wellicht een andere bedoeling had...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:56
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | FF houd toevallig die dag ook een boerengolf..... |
CM zelf heeft op deze dag ook een boerengolf (in Warmond) georganiseerd.
http://www.christianmatch.nl/singlesdag.php
Laatst aangepast door
|
THIRZA120
|
op donderdag 28 juli 2011, 19:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 20:00
|
|
|
|
Ik noem mijn bidden ook wel: op visite gaan bij de Vader. Daar zit ik dan en leg ik Hem bepaalde zaken voor. Dit hoeven steeds geen vragen te zijn. Het kan ook danken zijn of gewoon vertellen zoals je bij een vriend of vriendin bent.
Het zingen van de Psalmen, vroeger dan, tijdens mijn abdijleven, is ook bidden.
Geknield, op een bankje, in de kerk terwijl de meeste mensen nog in bed liggen en het binnen in je stil maken om te luisteren naar Zijn woord.
Ook het repetitief gebed is een weg om tot bij Hem te komen.
Bidden is iets dat evolueert. De manier waarop het gebeurt of een bepaald tijdstip dat je getrouw volgt kan je gebedsleven ten goede komen. Niet alle onze beden dienen verhoort te worden want op de duur worden we zo verwaant dat wanneer we merken dat er geen verhoring is we teleurgesteld gaan worden. Of gaan twijfelen aan Zijn bestaan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 20:06
|
|
|
|
Liters regen, een lichtflits, een harde knal...en weg was mijn internet gelukkig maar voor even. Gelukkig hadden we vandaag wel heel mooi weer hier.
|
|
| Naar boven |
|
|