| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:04
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik denk dat ik die subtiele tip goed heb begrepen...ik doe alvast een harnas aan om niet bedolven te worden onder de blauwe plekken van die welgemikte eikels...  |
zijn er al eikels dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:05
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Je zou zo langzaam aan denken dat die picknicks een vreetfeest worden Allemaal veel plezier morgen |
Als je komt mag je mijn voeten onder handen nemen want ik heb buikpijn in mijn knieën...dat komt door de hoofdpijn denk ik...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als je komt mag je mijn voeten onder handen nemen want ik heb buikpijn in mijn knieën...dat komt door de hoofdpijn denk ik...  |
dan kom je maar een woonplaats verder zal ik je hier behandelen de heide afrijden en dan linksaf gewoon doorrijden komje vanzelf in Veenendaal en de rest........ zoekje weg in het veen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:08
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Misschien komen er ook wel mensen die niet op de lijst staan ... --  |
en ik verwacht dat er mensen niet komen die wél op de lijst staan......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:09
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Pfffffff het was toch wel ingewikkeld. Carla, je was toch net een tijdje ziek geweest?? Van wie heb je deze informatie gekregen??? Carla was een tijdje stil en zei: |
Ja...., ik begrijp dat dit voor jou een verassing is, maar....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:13
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | En we zijn allemaal volwassen... |
ja???
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 29 juli 2011, 19:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:27
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | eigenlijk wordt op elke topic steeds hetzelfde herhaalt...het begint met een bepaalde vraag en dan wordt er van de schrijvers een psyché analyse gegeven, waar eigenlijk niemand om vraagt, of er wordt uitgelegd hoe het wel of niet moet... Ik vraag me dan af of het eens niet beter zou zijn om alles maar dan ook alles te wissen van dit forum en dan trachten met een schone lei te beginnen. |
Om een herhaling van zetten te krijgen Frank ??
Voor een deel ben ik het wel met Mariska eens, ik heb dat ook al eens eerder geschreven "een mening geven is prima, maar soms heb ik de indruk dat je niet kunt schrijven wat je zou willen schrijven omdat men dan in de pen klimt om de redactie in te lichten ..." Ook heb ik de indruk dat sommige CM leden het leuk vinden om anderen "op de kast te jagen". Dan afwachten op een reactie die niet door de beugel kan, af dat er een overtrokken reactie gegeven wordt, zodat ze daarna de "zielepiet" kunnen uithangen, zich niet begrepen voelen, en weer een reden hebben om de redactie in te lichten over de "reactie van de desbetroffen persoon" -- Die ze zelf notabene, met hun uitspraken "op de kast hebben weten te jagen" ... Natuurlijk zou de persoon die zich "op de kast laat jagen" beter niet kunnen reageren ((de standaardantwoorden zijn vaak "je hoeft niet te lezen of je hoeft niet te reageren ..)) ... maar als je wel "op de kast zit" is het niet gemakkelijk om niet te reageren ... Ligt de verantwoording dan bij de persoon die reageert, zich "op de kast liet jagen", of bij de persoon die er een sport van maakt om andere CM leden "op de kast te jagen"??
Ik hoop dat Judith, CM, eens duidelijke regels opstelt (weet niet eens of ze er zijn, heb ze niet kunnen vinden in de algemene voorwaarden) voor wat betreft de communicatie regels in zowel de chatbox als op het forum ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:34
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Meer nog dan in normale discussies telt voor de discussies op het forum: het is de toon die de muziek maakt! In normale discussies heb je nog de gezichtsuitdrukking, de toonhoogte van een stem etc etc. Dat alles ontbreekt op een forum zoals hier op CM. En ik ben het met Lisa eens: lieve mensen heb respect voor elkaar en dan hoef je het niet met elkaar eens te zijn!
Mary |
nou inderdaad mary, ik ben het het helemaal met je eens! anders zouden we helemaal noooooit meer terug komen op CM.... jammer toch?? Laten we het leuk houden....en gezellig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | en ik lees het forum. En daar valt me wat te lezen de laatste dagen.... |
hahahahaha....ik ook!! ik kom aan mijn eigen boek niet toe................heerlijk..weer even BIJ lezen!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:52
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | De vakantie begint al of de eersten zijn al weg. Waar ga je naar toe en schrijf er een leuk verhaal over.
Ik ga naar Toscane. |
lekker hoor de zon!!! wij zitten in Oostenrijk, maar ook hier weten ze wat regen is! we zitten vlak bij Insbruck.......wel errrrrug mooi hier. maar we hebben nog een week..wie weet komen we terug als bruine.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 20:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | dan kom je maar een woonplaats verder zal ik je hier behandelen de heide afrijden en dan linksaf gewoon doorrijden komje vanzelf in Veenendaal en de rest........ zoekje weg in het veen  |
amai nog nie... dat moet ook leuk zijn om met jou af te spreken...zie maar dat je er geraakt...pfff, ik zal wel pijn lijden...ik vraag het wel aan Visser
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 20:01
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | zijn er al eikels dan  |
bedoel je 'boom-eikels'?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 20:04
|
|
|
|
Personen die mee hopen te gaan: hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (met 2 kids, 5 en 7) nicolette592, 55 jaar, regio 0342 sandra206, .. jaar, regio 0318 mariek286, 45 jaar regio 070 bbq els310, 55 jaar, regio 0317 knotjevee106, 50 jaar, regio 071 jasmein464, 50 jaar, regio 078 ellen... 27 jaar, regio 0318?, bbq, (voormalig lid) angelique327, 50 jaar?, regio 0182 (voormalig lid) maria576, regio 038, 46 jaar, bbq Tink100, 43 jaar, regio 072 met 2 kids, OV Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (o.v.) indien vervoer Anita851, 46 jaar, regio 0592 margreet471, 51 jr. regio 0180 annette792, 31 jaar, regio 0049 Jozi078, 58 jaar, regio 0165 Jakolien247, 35 jaar, regio 030 haas141, 38 jaar, regio 313 zus van hannah810, 40 jaar, regio 0180 bbq mir111, 18 jaar, regio 0318 (voormalig lid)
visser278, 44 jaar regio 0113 bbq OV arend003 41 jaar, regio 0318 bas917, 53 jaar, regio 0166 marc149. 39 jaar, regio 0318 kwispel011, 65 jaar, regio 0172 leonard480, 43 jaar, regio 0180, bbq? jacob817, 53 jaar, regio 0318 eloy997, 45 jaar, regio 0346, bbq, (2 kids van 13 en 11 jaar) Hendrik447 pimpernel883 44jaar, regio 030 jonasveve733, 51 jaar, regio 070 neemt bbq mee marsjg370, 43 jaar, regio 0346, (met kid, OV.) Griffin748, 40 jaar, regio 035 bbq en zwarte meuk en aanmaakblokkies) EWJ051, 26 jaar, regio 033 Charley513, regio 0514, 53 jaar pieter649, 43 jaar, regio 0049 andries 55 jaar ex lid Ludovis284, 54 jaar, regio 0184 leven 231, 44 jaar, regio 0594, als het goed weer is frankt627, 47 jaar, regio 076 met vuurdinges marco, 27 jaar, regio 0318, bbq (introducé)
zijn er nog meer mensen die een bbq of iets van dien aard mee zouden kunnen/willen nemen?
Laatst aangepast door
|
THIRZA120
|
op vrijdag 29 juli 2011, 20:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 20:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | je zou es voor de gein moeten kijken hoe ze hier de trap behandelen... |
...volgens mij zijn die nieuwe lenzen echt geen goed idee; Maris. Je ziet plots alles veel te goed...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JCH577
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 20:28
|
|
|
|
Hallo allemaal,
Heb wel zin om te komen, maar kan pas rond 17.00. Heeft het dan nog een beetje zin of is de sfeer dan op z'n hoogtepunt?
Groetjes, Jan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 20:38
|
|
|
|
| JCH577 schreef: | Hallo allemaal,
Heb wel zin om te komen, maar kan pas rond 17.00. Heeft het dan nog een beetje zin of is de sfeer dan op z'n hoogtepunt?
Groetjes, Jan |
je valt dan hoogst waarschijnlijk met je neus midden in de barbeque, jan!! grote kans dat je voor je iedereen gedag kunt zeggen, al iets lekkers in handen geduwd krijgt
we maken het overigens steeds iets later, de vorige keer gingen we om 8 uur pas weg, de keer ervoor rond 7 uur. deze keer zijn er meer mensen die zullen moeten wachten tot hun haasbiefstukje aan de beurt is voor de bbq, dus de kans is groot dat het nog weer iets later wordt, voor we op gaan breken.
ik zou zeggen; feel welcome..........cause you are!! 
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 29 juli 2011, 20:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 20:39
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | lekker hoor de zon!!! wij zitten in Oostenrijk, maar ook hier weten ze wat regen is! we zitten vlak bij Insbruck.......wel errrrrug mooi hier. maar we hebben nog een week..wie weet komen we terug als bruine....... |
Volgende week als ik weer moet werken wordt het mooi weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 20:44
|
|
|
|
|
Welkom terug marianne !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:18
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]
we maken het overigens steeds iets later, de vorige keer gingen we om 8 uur pas weg, de keer ervoor rond 7 uur.
En nu moeten eerst de barbeques nog afkoelen voordat we weg kunnen . Dus nu gaat het wel 9 uur worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | amai nog nie... dat moet ook leuk zijn om met jou af te spreken...zie maar dat je er geraakt...pfff, ik zal wel pijn lijden...ik vraag het wel aan Visser  |
Is het de bedoeling dat ík jouw ga masseren??? Vraag maar aan W-tje , anders ga je zondag nog op het forum lopen klagen over blauwe-bulten-uitslag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Goed onderwerp Lisa en nee ik vind hem eigenlijk niet te breed. Ik zelf herken dit punt o zo goed op het moment mag ik zeggen dat ik de kracht heb gekregen om mezelf bloot te durven geven dit heeft bij mij 20 jaar geduurd. Ik zal mezelf hier eens blootgeven en dat is voor mij echt een heel ding maar tevens ook om anderen te waarschuwen die in eenzelfde situatie zitten of iets herkennen van doe het niet!
Ik ben als kind zijnde altijd al te dik geweest zit in mijn genen en geen dietiste die weet hoe dit te veranderen. Met name in mijn pubertijd ben ik hier erg mee geplaagd tevens ook dat ik een christen was in een klas met niet christenen hierdoor ben ik mezelf onbewust gaan wapenen,dit hield kortweg in dat ik mezelf anders ben gaan voor doen dan ik me in werkelijkheid voelde, ik ging de vlotte leuke lachebek spelen en ongemerkt me dit zo eigen gemaakt dat ik dit in alle situaties ging doen! De kerk hoefde van mij niet meer ik ging niet meer en cathechesatie stopte ik mee. Mijn ouders waren hier wel verdrietig over maar hadden het vertrouwen dat het goed zou komen, en idd het is goed gekomen! Wat ik wil zeggen is dat ik de afgelopen 20 jaar met een masker op heb geleefd van buiten een vrolijke meid, adrem en iemand die van een geintje hield, ik ben van mezelf ook wel zo maar heb mijn diepste gevoelens angst,pijn en verdriet ver weg geduwd niemand die daarbij kon komen. Totdat in Januari een goede vriend en vriendin door mij heen prikten en ik letterlijk en figuurlijk inklapte. Ik leer nu dagelijks dingen durf te vragen en weet dat ik mezelf mag zijn en dat ik weet dat ik er mag zijn,maar bovenal dat ik een kind van God mag zijn! Ik durf te vertellen als ik bang ben of verdrietig ik durf mezelf steeds meer open te stellen,ik weet dat ik er nog lang niet ben en nog een lange weg te gaan heb. Ik heb niet alleen mezelf geestelijk tekort gedaan maar ook roofbouw gepleegd op mijn lichaam waardoor ik nu intens vermoeid ben. Ik ben 10 weken geleden naar pastoraal en diaconaal centrum “de Herberg “in Oosterbeek gegaan voor 6 weken, hier vond ik rust regelmaat en bezinning. Ik heb geleerd mijn grenzen aan te geven en dat ik mag vragen en niet bang hoef te zijn dat ik mezelf opdring, al deze dingen heb ik dus 20 jaar gedaan.
De afgelopen 7 maanden die erg zwaar waren lichamelijk maar vooral geestelijk hebben mij echter ook sterker gemaakt,ik heb leren vertrouwen op de Heere mijn God hij is er altijd en helpt mij door de diepste dalen heen. Steeds meer merk ik dat ik zonder Hem niet kan leven en mijn leven erg leeg zou zijn. Door open te zijn naar de mensen toe merk ik dat ik veel liefde en begrip krijg mijn familie en vrienden staan om me heen mijn kerkelijke gemeente, predikant en vele andere mensen die voor mij bidden en me kaarten sturen. Hierin heb ik geleerd hoe goed het is je bloot te geven in de figuurlijke zin je mag kwetsbaar zijn en als mensen jou niet mogen om wie jij bent dan zij dat zo, ik en ieder mens is geschapen naar Zijn beeld een ieder met zijn/haar gaven.
Nu deze topic er is dacht ik dat ik dit hier wel eens neer kon zetten want ook vele cm leden zijn vrienden geworden en leven met mij mee. Ook vele leden niet niet intieme vrienden zijn geworden trouwens  |
Mooi, Erika, en fijn dat je dit wilde delen! Gods onmisbare zegen toegewenst!
José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNEKE421
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:34
|
|
|
|
heel veel plezier morgen Hanneke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:35
|
|
|
|
|
Hoewel ik bij vrienden open ben, vind ik het forum geen geschikte plaats om allerlei dingen over jezelf te vertellen. Zelf heb ik meegemaakt, dat als je iets over jezelf vertelt, de mensen het altijd tegen je gebruiken. Kwetsbaarheid en vertrouwen gaan hand in hand samen. En eerlijk gezegd vertrouw ik hier niet alle mensen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:36
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | Joehoeeeeeeeeee dat ik nu 3 week vakantie heb en met een weekje vertrek naar de zon  |
Geniet ervan Trijnie!!!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:39
|
|
|
|
Heer, leid ons over de weg die eeuwig is (Ps. 39:24) en geef ons de rust om te accepteren wat we niet kunnen veranderen, de moed om te veranderen wat we kunnen veranderen en de wijsheid om het verschil te zien; om te leven bij de dag, om te leven bij het moment… Erop vertrouwen dat U alles in orde zal maken – dat ik gelukkig mag zijn in dit leven en voor eeuwig ultiem gelukkig met U.
(Uit: Gebed om rust van Trevor Hudson)
Heel mooi. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:44
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik hoop dat Judith, CM, eens duidelijke regels opstelt (weet niet eens of ze er zijn, heb ze niet kunnen vinden in de algemene voorwaarden) voor wat betreft de communicatie regels in zowel de chatbox als op het forum ...  |
Hebben wij als volwassen mensen nu echt regels nodig om gewoon, respectvol met elkaar van gedachten te wisselen ,want dat is toch het doel van een forum of heb ik het mis ? Maar ik snap je reactie wel hoor Crossroad .. En dat klagen over iemand naar de redactie toe , tja dat heb ik hier nog nooit begrepen en 'k doe me er nu ook al geen moeite meer voor ... We roepen in het ware leven toch ook geen hulp in als we een meningsverschil hebben ? of wel ? Of zijn wij Belgen gewoon toleranter naar anderen toe ? Ik begin het zo een beetje te peinzen .... en of dat van domheid is , ( ja ik weet het , we hebben die naam al eens bij onze buurlanden ) laat ik maar in het midden ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:46
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Een kat in het nauw maakt gekke sprongen. |
nou de babypoes waar ik nu twee week op ga passen ook, tsss, niet te geloven zit overal en nergens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:50
|
|
|
|
|
Liefelijk mooi, zelf geschreven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:51
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | | Zeker Martin, maar wat nu als je niks met de Here God hebt? |
Hallo Roady. Ik denk dat je dan een heel groot probleem hebt want dan moet je het alleen op koers zien te krijgen en dan kan je nergens op terug vallen en kan je aan anderen het alleen vertellen . Maar wij zijn Schat- Hemeltjes rijk met onze GOD en HEILAND dat we alles bij hem neer mogen leggen en ik moet zeggen dat ik vanaf het begin geen angst gekent heb omdat ik alles bij HEM neer legde en dat hebben die mensen dan niet en dat is een groot gemis. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNA879
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:55
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Zo kan het ook: O wat leuk, een topic over de psalmen die we mooi vinden. Nou ik vind deze erg mooi: ... Wie volgt?  |
Wijze aktie, Lisa!
Gisteren in de gebedsroom kwam Ps. 8 naar voren en is in mijn gedachten blijven hangen:
1 Voor de koorleider. Op de Gittit. Een psalm van David.
2 O HERE, onze Here, hoe heerlijk is uw naam op de ganse aarde, Gij, die uw majesteit toont aan de hemel. 3 Uit de mond van kinderen en zuigelingen hebt Gij sterkte gegrondvest, uw tegenstanders ten spijt, om vijand en wraakgierige te doen verstommen.
4 Aanschouw ik uw hemel, het werk van uw vingers, de maan en de sterren, die Gij bereid hebt: 5 wat is de mens, dat Gij zijner gedenkt, en het mensenkind, dat Gij naar hem omziet? 6 Toch hebt Gij hem bijna goddelijk gemaakt, en hem met heerlijkheid en luister gekroond. 7 Gij doet hem heersen over de werken uwer handen, alles hebt Gij onder zijn voeten gelegd: 8 schapen en runderen altegader en ook de dieren des velds, 9 de vogelen des hemels en de vissen der zee, hetgeen de paden der zeeën doorkruist.
10 O HERE, onze Here, hoe heerlijk is uw naam op de ganse aarde.
Uit: NBG-vertaling 1951 © 1951 Nederlands Bijbelgenootschap
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|