ChristianMatch

Forum

knuffel of lief woord voor jou !!!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2555 2556 2557 2558 2559 2560 2561 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 20:06

COOTJE711 schreef:
Vermoed dat Intertoys inmiddels volledig uitverkocht is....Alle knuffels zijn aangeschaft door CM leden.... Smiley met dichtgeplakte mond

Alleen maar goed voor de economie he. Knipoog smiley

Maar van mij een cyberknuf hoor Frank Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 20:18

ROADY641 schreef:
Inderdaad, we moeten onszelf spiegelen....
Maar waaraan dan? En wat is de referentie? Wie zegt wat goed is, en wat fout is?

spiegelen aan de wet van God. Heb God lief boven alles en de naaste als jezelf.
En neem de Bijbel als leidraad.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 20:18

ZEELAND736 schreef:
Als je zo je leven mag zien (Henkwal) kan dat heel veel genoegdoening geven...

Ik heb het ook ervaren toen ik weer terug ging werken...(thuiszorg)

Het werken voelde eerst als een MOETEN...
Nu mag ik voelen..dat het een MOGEN is...

Ik geniet daarom elke dag van het leven Lachende smiley

Ik heb volledig met het verleden afgerekend. Natuurlijk zijn er moment dat ik met weemoed terugdenk aan de mooie momenten die er waren.
Irritatie of verbittering zijn weg.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 20:25

IESJE369 schreef:
Ja...., ik begrijp dat dit voor jou een verassing is, maar....
Voordat ik ziek werd heb ik het van Peter ( de baas) gehoord.
Hij heeft het er met mij over gehad dat hij jou wilde ontslaan.

Bernhard keek haar verbijsterd aan................................ huh, waarom zou Peter dit met Carla hebben besproken vroeg hij zich af.

Carla, maar vertel eens, waarom heeft Peter jou op de hoogte gesteld van mijn ontslag?????
Naar boven

Auteur Bericht
AARTJE289

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 20:27

Mag ik mee doen.......heerlijk lang slapen??

Ben daar nu wel aan toe.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 20:27

ERIKA129 schreef:
Ze willen graag 30 graden met hun huwelijk Knipoog smiley
Ken Sjaak lekker zweten in zijn pak Clown smiley
Dus dient het t/m september zonnig te zijn Lachende smiley

Nog paar maand zomer voor de boeg dus Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AARTJE289

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 20:38

Dank lieve mensen....voor jullie wensen !

Misschien komen moeder en kind morgen uit het ziekenhuis......beiden komen bij mij thuis wonen.

De mens wikt, maar God beslist.
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 20:40

YELNIN491 schreef:
Voordat ik ziek werd heb ik het van Peter ( de baas) gehoord.
Hij heeft het er met mij over gehad dat hij jou wilde ontslaan.

Bernhard keek haar verbijsterd aan................................ huh, waarom zou Peter dit met Carla hebben besproken vroeg hij zich af.

Carla, maar vertel eens, waarom heeft Peter jou op de hoogte gesteld van mijn ontslag?????

Nou, hij is toch mijn stiefvader!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 20:42

JOSINA022 schreef:
Mijn grootste vraag in mjn leven is dan ook: what would Jesus do?

En vooral ook: wat wil Jezus dat ik doe?

Voor mij is dat spiegelen aan de wil van God. En dat betekent ook zeker dat God mij geregeld een spiegel voorzet.

Ik bedoel met mijn stukje te zeggen dat wij geen van allen volmaakte mensen zijn ook al zijn wij en noemen wij ons christenen.....Ook wij roddelen en doen dingen die we beter niet kunnen doen......daar moet je gewoon realistisch in zijn......zo steekt het leven nu eenmaal in elkaar......en ook wij krijgen tegengas en nare dingen te verwerken, ook dat is het leven....en dat is zeker allemaal de moeite waard......
Zoals ik vind dat het hier gepresenteerd wordt (nadeel van alleen een geschreven woord) kan je mensen bijna heilig noemen......en daar heb ik gewoon wat moeite mee......
Op mijn werk hebben we regelmatig spiegelbijeenkomsten en die zijn bijzonder leerzaam omdat je je niet altijd realiseert wat je zegt en wat je doet en wat dat kan aanrichten......en dat is wat anders dan de wil van God doen.......hoe het moet weten we wel, hoe we het doen weten we niet altijd......dus ik denk eigenlijk dat hier twee onderwerpen langs elkaar heenlopen......
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 20:43

LEANNE226 schreef:
Die aanname is prachtig maar hoe is je menselijke reactie als er over je geroddeld wordt of als iemand vraagt naar je diepere gevoelens,dan reageer je vast anders?

Als je in je leven continu omhoog kijkt struikel je geheid regelmatig .....dat kan niet de bedoeling zijn Knipoog smiley

Prachtuitspraak, Leanne.

Thomas, houdt wel van noordelijke nuchterheid.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 30 juli 2011, 21:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 21:06

ANNETTE792 schreef:
Picknick was gezellig, enkel jammer dat ik mn tas vergat uit de auto te halen en iemand anders dat voor me heeft gedaan.....weg paspoort,rijbewijs, portomonee (gelukkig zat er nog maar 2 euro in).

wat een óntzettende kater Annette, om dit te moeten ontdekken. Ik dacht wel toen ik jullie gedag zwaaide: hé, ze zijn er nog...! maar dát was het dus! Boze smiley
Nu de ellende van alles opnieuw regelen, pffffttt..kan er nog wel bij, bij de drukte die jullie al hebben! (grrr..!)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 21:10

De picknick was leuk en gezellig! En ik ben blij dat een zeker iemand ( Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )me overgehaald heeft om te komen. Zeker voor herhaling vatbaar! Bedankt iedereen, voor die gezelligheid, de goede gesprekken en al het lekkers dat langskwam!
Naar boven

Auteur Bericht
JAKOLIEN247

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 21:22

Hoi Hoi Allemaal,

Vond het erg gezellig om mee geweest te zijn,
en jullie ontmoet te hebben met oa een potje voetbal erbij!
Wie weet tot een volgende x
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 21:24

ANNETTE792 schreef:
Picknick was gezellig, enkel jammer dat ik mn tas vergat uit de auto te halen en iemand anders dat voor me heeft gedaan.....weg paspoort,rijbewijs, portomonee (gelukkig zat er nog maar 2 euro in).

Och wat balen zeg!
Succes met alles te regelen.

Groet Mary
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 21:30

WILLEMIJN232 schreef:
Ik bedoel met mijn stukje te zeggen dat wij geen van allen volmaakte mensen zijn ook al zijn wij en noemen wij ons christenen.....Ook wij roddelen en doen dingen die we beter niet kunnen doen......daar moet je gewoon realistisch in zijn......zo steekt het leven nu eenmaal in elkaar......en ook wij krijgen tegengas en nare dingen te verwerken, ook dat is het leven....en dat is zeker allemaal de moeite waard......
Zoals ik vind dat het hier gepresenteerd wordt (nadeel van alleen een geschreven woord) kan je mensen bijna heilig noemen......en daar heb ik gewoon wat moeite mee......
Op mijn werk hebben we regelmatig spiegelbijeenkomsten en die zijn bijzonder leerzaam omdat je je niet altijd realiseert wat je zegt en wat je doet en wat dat kan aanrichten......en dat is wat anders dan de wil van God doen.......hoe het moet weten we wel, hoe we het doen weten we niet altijd......dus ik denk eigenlijk dat hier twee onderwerpen langs elkaar heenlopen......

Volgens mij is roddelen een zeer bewuste keuze....

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 21:34

ROADY641 schreef:
Volgens mij is roddelen een zeer bewuste keuze....

Slapende smiley

Dingen die we beter niet kunnen doen natuurlijk ook......maar weet je wat het is? We blijven mensen.....geen heiligen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 30 juli 2011, 21:36
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 21:41

WILLEMIJN232 schreef:
Dingen die we beter niet kunnen doen natuurlijk ook......maar weet je wat het is? We blijven mensen.....geen heiligen Knipoog smiley

Zodra je je bewust bent dat roddelen een keuze is, kun je ervoor kiezen het te laten. Zeker als je beseft hoe vernietigend het is voor de ander...

Je weet toch wel dat we aangespoord worden:
"Wees heilig want Ik ben heilig (1Petr1:15/16)"
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 21:48

ROADY641 schreef:
Zodra je je bewust bent dat roddelen een keuze is, kun je ervoor kiezen het te laten. Zeker als je beseft hoe vernietigend het is voor de ander...

Je weet toch wel dat we aangespoord worden:
"Wees heilig want Ik ben heilig (1Petr1:15/16)"

Nu de praktijk nog..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 22:01

MARIA576 schreef:
wat een óntzettende kater Annette, om dit te moeten ontdekken. Ik dacht wel toen ik jullie gedag zwaaide: hé, ze zijn er nog...! maar dát was het dus! Boze smiley
Nu de ellende van alles opnieuw regelen, pffffttt..kan er nog wel bij, bij de drukte die jullie al hebben! (grrr..!)

Ach, ik moest komende week toch al een nieuw paspoort gaan halen, rijbewijs was ook al aan vervanging toe,moet nu enkel eerst ff maandag aangifte gaan doen.
Alle pasjes zijn geblokkerd, de autoruit is verzekerd en de buit zal vast tegengevallen zijn, het had veel erger gekunt!
En ik weet zeker dat ik nu nooit meer mn tas vergeet uit de auto te halen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JCH577

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 22:09

Ha! Mijn tweede forum reaktie (nog ff en ik ben verslaafd... Huilende smiley, smiley in tranen )

Heb een toffe middag gehad! Uitstekend vermaakt en mn buikje weer rond gegeten. Zozeer dat er in "een of ander Ede's restaurant" alleen nog maar een milkshake desert inpaste...! O ja, en nog een kaassouffle om mn holle kies te vullen, hahaha.

@ANNETTE792: balen van je spullen; sterkte!!!
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 22:11

ANNETTE792 schreef:
Ach, ik moest komende week toch al een nieuw paspoort gaan halen, rijbewijs was ook al aan vervanging toe,moet nu enkel eerst ff maandag aangifte gaan doen.
Alle pasjes zijn geblokkerd, de autoruit is verzekerd en de buit zal vast tegengevallen zijn, het had veel erger gekunt!
En ik weet zeker dat ik nu nooit meer mn tas vergeet uit de auto te halen Knipoog smiley

Saabs hebben daar een voorziening voor: een afsluitbaar dashboardkastje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
(nou heb ik nooit zoveel zooi bij me, dus kan ik het daarin kwijt Knipoog smiley)

wat ook wel eens wil helpen: je spullen uit het zicht leggen (dus in de kofferbak, vermits je je hoedenPLANK bij je hebt, anders heeft dat nog geen zin. maar welke auto heeft nog een hoedenplank, 't is tegenwoordig niks meer dan een zeiltje...)
Naar boven

Auteur Bericht
VANDAM845

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 22:15

Lachende smiley hallo allemaal
de hartelijke groetje,ben er weer.
gods zegen
en vriendelijke groeten.
vandam
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 22:17

Moeten wij al Christenen niet de ongelovegen jaloers maken om ons geloof en als men dit dan leest dan weten ze gelijk waarom ze dat niet moeten doen .
Dus laten we ophoudne op deze manier en het eventueel via mail te doen.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 22:30

IESJE369 schreef:
Nou, hij is toch mijn stiefvader!

de wereld stuiterde voor de zoveelste keer in elkaar voor Bernhard.
Carla de stiefdochter van Peter................................ hoe was dat mogelijk dat hij dat nooit gemerkt had??
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 22:31

zo; ik ben ook weer gearriveerd;

t was inderdaad weer erg gezellig!
de volhouders gingen pas rond half negen, negen uur weg, hoor erika, dus we hebben t schema aardig volgemaakt, he? Clown smiley

ik vond het ook erg leuk dat jullie, ondanks het uitlopen van jullie agenda, toch nog even tijd vonden om aan te wippen, annette!
het is leuk, als je de mensen achter de profielen (en soms lange chat-babbels) eens in levende lijve ontmoet hebt!

overigens; voor "gevonden voorwerpen" kunnen jullie je bij mij melden;
alle serviesgoed, bestek etc, etc zijn in mijn tas verdwenen........;)

t was een geslaagde dag!
een volgende datum volgt nog; waarschijnlijk wordt het de tweede helft september, naar verwachting wordt dat de laatste picknick van dit jaar, eind oktober wordt het een buiten wel een beetje erg koud voor een picknick.
(over zeven weken? dan is t nog wel warm genoeg denk ik.........suggesties zijn welkom!!)
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 22:36

Alle gezellige mensen, hartelijk dank voor jullie gezelligheid...!! heb genoten, ondanks dat ik het koud had... waar een bbq al niet goed voor is... Clown smiley

Frank bedankt voor het halen, Trijnie, Leven en JCH bedankt voor het weer terugbrengen... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 30 juli 2011, 22:43
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 23:01

MARIO318 schreef:
Duurde eventjes maar goed,

Leviticus 11: 7-8Ook het zwijn, want dat verdeelt wel den klauw, en klieft de klove der klauwen in tween, maar herkauwt het gekauwde niet; dat zal u onrein zijn. Van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas niet aanroeren, zij zullen u onrein zijn..

Jesaja, 65:2-5
'Ik heb Mijn handen uitgebreid, den gansen dag tot een wederstrevig volk, die wandelen op een weg, die niet goed is, naar hun eigen gedachten. Een volk, Mij geduriglijk tergende in Mijn aangezicht, in hoven offerende, en rokende op tichelstenen; Zittende bij de graven, zo vernachten zij bij degenen, die bewaard worden, etende zwijnenvlees, en er is sap van gruwelijke dingen in hun vaten. Die daar zeggen: Houd u tot uzelven, en naak tot mij niet, want ik ben heiliger dan gij. Dezen zijn een rook in Mijn neus, een vuur, den gansen dag brandende

maar dan is er ook weer dit.

Handelingen 10:9-15
9 De volgende dag, nog voordat de afgezanten van Cornelius in Joppe waren aangekomen, ging Petrus omstreeks het middaguur naar het dak van het huis om daar te bidden. 10 Maar hij kreeg honger en wilde iets eten. Terwijl er eten voor hem werd klaargemaakt, werd hij gegrepen door een visioen. 11 Hij zag hoe vanuit de geopende hemel een voorwerp dat op een groot linnen kleed leek aan vier punten op de aarde werd neergelaten. 12 Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. 13 Hij hoorde een stem zeggen: ‘Ga je gang, Petrus, slacht en eet.’ 14 Maar Petrus antwoordde: ‘Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit iets gegeten dat verwerpelijk of onrein is.’ 15 En voor de tweede maal hoorde hij de stem: ‘Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.

marcus 7: 14-22
14 Nadat hij de menigte weer bij zich had geroepen, zei hij: ‘Luister allemaal naar mij en kom tot inzicht. 15 Niets dat van buitenaf in de mens komt kan hem onrein maken, het zijn de dingen die uit de mens naar buiten komen die hem onrein maken.’ 16
17 Toen hij een huis was binnengegaan, weg van de menigte, vroegen zijn leerlingen hem om uitleg over deze uitspraak. 18 Hij zei tegen hen: ‘Begrijpen ook jullie het dan nog niet? Zien jullie dan niet in dat niets dat van buitenaf in de mens komt, hem onrein kan maken 19 omdat het niet in zijn hart, maar in zijn maag komt en in de beerput weer verdwijnt?’ Zo verklaarde hij alle spijzen rein. 20 Hij zei: ‘Wat uit de mens komt, dat maakt hem onrein. 21 Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord, 22

Dus al met al staat het er wel in henk.

Een paar van me vrienden die weigeren alles wat maar met varken is
Zelfs bepaalde snoep, Senseo, pff wat heb je nog meer noem maar op!

Zelf vind ik dat gewoon veelte ver gaan..
Ik ben het ook eens met je over zo lekker speklapje haha.
De bovenstaande teksten gaan over joden, niet heidenen. Bij de periode van de eerste gemeente vroeg men zich af of heidenen( niet joden) alle joodse wetten moesten navolgen. Deze discussie heeft decennia geduurd en is pas opgelost bij de eerste vergadering in Jeruzalem. De conclusie was het volgende:
Hand. 15 schreef:
In overeenstemming met de heilige Geest hebben wij namelijk besloten u geen andere verplichtingen op te leggen dan wat strikt noodzakelijk is: 29 onthoud u van offervlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, van bloed, van vlees waar nog bloed in zit, en van ontucht. Als u zich hier aan houdt, doet u wat juist is. Het ga u goed.’
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 23:06

AARTJE289 schreef:
Mag ik mee doen.......heerlijk lang slapen??

Ben daar nu wel aan toe.

mag van mij hoor, bij deze alle slapers uitgenodigd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 00:18

Ook zo mooi...Yelnin....

Kreeg betekenis nadat wij een levenloos geboren kindje kregen in 1984...
En toch???
Zo wonderlijk...dat nieuwe leven...in de moederschoot!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 00:26

Oeps...lag iedereen er al veel vroeger in dan ik....dus kon ik niet meeslapen...(Had een verjaardag...70 km verderop)

Maar weet je...ik mag zo graag nog even laat in alle stilte van de nacht...mijn dag overdenken...

Maar mag ik gelukkig weer zeggen...

Hij overlaat mij dag aan dag...met Zijne gunstbewijzen...
Maar het ging over het weer he???
Koud..hier in Zeeland, maar gelukkig geen regen van betekenis...paar druppies.
Maandag weer mooier weer...ik gun het iedereen die vakantie krijgt..of nog heeft, maar ik had ook zo graag een zonnetje MEER gehad.
Maandag weer aan de arbeid...het zij zo....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2555 2556 2557 2558 2559 2560 2561 ... 6194 Volgende
Pagina 2558 van 6194