ChristianMatch
 


Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2578 2579 2580 2581 2582 2583 2584 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 21:51
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Mariska.

Dat zou kunnen maar ze weten wel lekkere patateke s te maken .
Sjalom.
Martin



Je vergeet hun bonbons...

Helaas zijn beiden niet goed voor de lijn...

Komt er nog wat goeds uit Belgie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 21:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Heej, geen italiaans nummer Mario Verraste, verbaasde smiley

Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=eTOKcxIujgE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 22:15
 
ARIENNEZ498 schreef:
Als vóór je kijken je bang maakt
en als áchter je kijken je triest maakt,
kijk dan náást je, daar sta Ik.

het blijft een mooie.........ariennez........ Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 22:16
 
HANNAH810 schreef:
het blijft een mooie.........ariennez........ Lachende smiley met blinkend witte tanden

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 22:17
 
MARISKA601 schreef:
nee , het zijn oplaadbare batterijen.. hele nieuwe
gehaald bij appie...

Hallo Mariska

Heb je ze wel uit het goede bakje gehaald want er zijn er verschillende hahaha.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 22:18
 
VISSER278 schreef:
Ben ik ook met jou eens.
Maar wat heeft het nog voor zin om op desbetreffende persoon te reageren? Het enigste wat je er mee bereikt is weer een tegenreactie waarin de bijbelteksten om je oren vliegen en waaraan de meesten zich dáár weer aan ergeren.
Met als gevolg dat er haast geen één topic meer on-topic is/ blijft.

Hallo Visser.
Ben het daar helemaal mee eens want er komt geen einde aan.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 22:19
 
JOSINA022 schreef:
dat het abces in mijn buik wéér gegroeid en ontstoken is en dat ik dus wéér aan de antibiotica zit.Gefrustreerde smiley
Maar gelukkig hoef ik (nog) niet opnieuw opgenomen te worden in het ziekenhuis!

Hallo Josina.
Heel veel sterkt en GODs zegen.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 22:25
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Susannah
Maar moet je niet eerst het boek sluiten voordat je een ander uit de kast pakt??
Lijkt mij wel anders val je steeds in herhaling denk ik.
Sjalom.
martin

Ik heb idd. ondertussen ook ervaren dat iemand die net gescheiden is nog heel niet aan een relatie toe is... en in het algemeen is het zo dat hoe langer het huwelijk duurde hoe meer tijd er voor de persoon nodig is dit te verwerken... ik denk dat je dat boek idd. eerst moet kunnen sluiten voor je weer verder kunt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 22:27
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Josina.
Heel veel sterkt en GODs zegen.
Sjalom.
Martin

Dank je wel Martin!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 22:59
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik heb idd. ondertussen ook ervaren dat iemand die net gescheiden is nog heel niet aan een relatie toe is... en in het algemeen is het zo dat hoe langer het huwelijk duurde hoe meer tijd er voor de persoon nodig is dit te verwerken... ik denk dat je dat boek idd. eerst moet kunnen sluiten voor je weer verder kunt...

Ik heb dat proces van verwerking(rouw) om de eenzaamheid binnen het pro-formahuwelijk 5 jaar verwerkt en ondervonden en recent ben ik gestart met het voorzichtig opbouwen van een nieuwe vriendschap, die mogelijk tot een (vaste) relatie leidt en de nieuwe vriendin is voor 100% bekend met de situatie van mijn verleden...de scheidng van het pro-formahuwelijk is binnenkort ook juridsch/maatschappelijk een feit....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:04
 
MARIAN519 schreef:
http://youtu.be/qiIEDuLVJt8

God kent ons allemaal...

Maar kennen wij Hem? In Zijn liefde ge-openbaard op Golgotha?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:08
 
TINK100 schreef:
volgens mij is er maar één mogelijkheid: zoek Amos 5; 13 welke uitvoering of bijbel vertaling je ook kiest.....wie de schoen past trekt hem aan......
Ook Amos 5:
15 Haat het boze, en hebt lief het goede, en bestelt het recht in de poort, misschien zal de HEERE, de God der heirscharen, aan Jozefs overblijfsel genadig zijn.
16 Daarom, zo zegt de HEERE, de God der heirscharen, de Heere: Op alle straten zal rouwklage zijn, en in alle wijken zullen zij zeggen: Och! och! en zullen den akkerman roepen tot treuren, en rouwklage zal zijn bij degenen, die verstand van kermen hebben.
17 Ja, in alle wijngaarden zal rouwklage zijn; want Ik zal door het midden van u doorgaan; zegt de HEERE.
18 Wee dien, die des HEEREN dag begeren! Waartoe toch zal ulieden de dag des HEEREN zijn? Hij zal duisternis wezen en geen licht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:14
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik heb dat proces van verwerking(rouw) om de eenzaamheid binnen het pro-formahuwelijk 5 jaar verwerkt en ondervonden en recent ben ik gestart met het voorzichtig opbouwen van een nieuwe vriendschap, die mogelijk tot een (vaste) relatie leidt en de nieuwe vriendin is voor 100% bekend met de situatie van mijn verleden...de scheidng van het pro-formahuwelijk is binnenkort ook juridsch/maatschappelijk een feit....



En toch is het in mijn ogen overspel....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:14
 
CHRISTEN307 schreef:
Ook Amos 5:
15 Haat het boze, en hebt lief het goede, en bestelt het recht in de poort, misschien zal de HEERE, de God der heirscharen, aan Jozefs overblijfsel genadig zijn.
16 Daarom, zo zegt de HEERE, de God der heirscharen, de Heere: Op alle straten zal rouwklage zijn, en in alle wijken zullen zij zeggen: Och! och! en zullen den akkerman roepen tot treuren, en rouwklage zal zijn bij degenen, die verstand van kermen hebben.
17 Ja, in alle wijngaarden zal rouwklage zijn; want Ik zal door het midden van u doorgaan; zegt de HEERE.
18 Wee dien, die des HEEREN dag begeren! Waartoe toch zal ulieden de dag des HEEREN zijn? Hij zal duisternis wezen en geen licht.
En in gewoon Nederlands???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:27
 
CHRISTEN307 schreef:
Maar ken ik Hem? In Zijn liefde ge-openbaard op Golgotha?

Engeltje smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 4 augustus 2011, 23:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:31
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd kan ik hier niks mee. Ik denk dat kwetsbaarheid nl. buiten het geloof ook kan en zelfs moet. Dit is belangrijk binnen elke intieme relatie, niet alleen tussen gelovigen.

Mee eens Chat. Een relatie wordt immers pas intiem juist als je je ook kwetsbaar leert op te stellen ten opzichte van elkaar. Zo lang je niet durft te delen wat er werkelijk in je omgaat, zal een relatie oppervlakkig blijven. Ik heb op zich een heel groot sociaal netwerk, maar de mensen met wie ik echt alles kan en wil delen wat er in mij om gaat, kan ik op één hand tellen. Op zich is daar volgens mij niets mis mee. Het is fijn om te weten dat er een aantal mensen zijn bij wie het kan, maar ik hoef niet mijn hele ziel en zaligheid te delen met iedereen die ik tegenkom. Het doet me echter wel realiseren dat er pas echt intieme vriendschappen kunnen ontstaan als je bereid bent om jezelf kwetsbaar op te stellen ten opzichte van anderen. Dat geldt voor vriendschappen, voor een relatie tussen man en vrouw, maar juist ook voor je relatie met God. Het klinkt soms zo makkelijk als we zeggen dat we God op de allereerste plaats hebben staan, dat Hij de regiseur is van ons leven. Maar als puntje bij paaltje komt, geven we Hem dan ook echt de controle over ons leven? Of hebben we de neiging om te denken dat iets God's wil is, simpelweg omdat we het zelf zo graag willen.... en komen we dan van een koude kermis thuis omdat het toch anders is gelopen dan we wilden, terwijl we zo onze best gedaan hebben om het goed te laten lopen? Telkens als ik dat tegenkom realiseer ik me weer dat ik weer even met mijn neus op de feiten wordt gedrukt: niet mijn wil, maar Zijn wil. Het valt niet altijd mee om echt de controle uit handen te geven, me kwetsbaar op te stellen en te erkennen dat ik het in mijn eentje niet redt.. Herkenbaar? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:36
 
JOANNA879 schreef:
In dit verband past misschien (?) iets dat ik vandaag toegestuurd kreeg.
Ik hoop niet dat het bij ook maar iemand storend overkomt, zo is het niet bedoeld. Ikzelf voel me nauw verbonden zowel met de traditionele kerken als met de evangelische/Pinksterbeweging en zou geen van beiden voor het hoofd willen stoten.
LET OP: helemaal tot het eind lezen voordat je een conclusie trekt!

Opwekkingsliederen versus gezangen

Deel 1

Een oude boer ging in het weekend naar de grote stad en bezocht daar een kerkdienst. Toen hij thuis kwam vroeg zijn vrouw hoe het was geweest.

"Ja," zei de boer, "goed. Eén ding deden ze wel anders. Ze zongen opwekkingsliederen in plaats van gezangen."

"Opwekkingsliederen?" zei z'n vrouw. "wat zijn dat?"

"O, ze zijn wel mooi. Het zijn een soort gezangen, maar dan anders," zei de boer.

"Wat is er anders aan?" vroeg zijn vrouw.

De boer zei: "Nou kijk, als ik tegen jou zou zeggen:

`Martha, de koeien staan in het maïs`,

dan zou het een gezang zijn. Maar als ik tegen je zou zeggen:

`Martha, Martha, Martha, o Martha,
de koeien, de grote koeien, de bruine koeien,
de zwarte koeien, de witte koeien, de zwart-witte koeien,
alle koeien staan in het maïs, staan in het maïs,
staan in het maïs, het maïs, maïs, maïs`,

en als ik dan de hele zaak een paar keer herhaal, dan heb je een opwekkingslied."


Deel 2

Een jonge boer die pas christen was, ging meestal naar de plaatselijke evangeliegemeente. Op een zondag kwam hij een keer in een kleine dorpskerk. Toen hij thuis kwam vroeg zijn vrouw hoe het was geweest.

"Ja," zei de jonge boer, "goed. Een ding deden ze wel anders. Ze zongen gezangen in plaats van de gebruikelijke opwekkingsliederen.

"Gezangen?" zei z'n vrouw. "wat zijn dat?"

"O, ze zijn wel mooi. Het zijn een soort opwekkingsliederen, maar dan anders," zei de jonge boer. "Wat is er anders aan?" vroeg zijn vrouw. De jonge boer zei: "Nou kijk, als ik tegen jou zou zeggen:

`Martha, de koeien staan in het maïs`,

dan zou het een opwekkingslied zijn. Maar als ik tegen je zou zeggen:

1. O Martha, dierb're Martha, hoor mijn geroep.
Neig uw oor tot de woorden van mijn mond.
Wend uw gehele wonderbare oor
tot de zuivere, heerlijke waarheid terstond.


2. Want wie doorgrondt de weg der dieren?
Bij hen is begrip noch verstand.
Zij koesteren zich in Gods zon of regen
in het zoete, bekoorlijke maïs op het land.

3. Deze mijne koeien hebben met weerspannig behagen
hun ketenen afgeschud, versmaad door hun warme stal.
En gedreven door duistere machten die hen schragen
zich tot het maïs begeven - o lot, bitterder dan gal!


4. Hef daarom uw hoofd op, want die dag zal genaken
dat alle schepselen leven in vrede en pais;
dan zal geen dier meer mijn ziel smart'lijk raken
en zie ik geen smaad'lijke koeien in het maïs.


En als ik dan alleen het eerste, derde en vierde vers zou doen, met een soort toonverhoging voor het laatste vers, dan heb je dus een gezang."[u]

Ik ben zelf sinds anderhalf jaar bij een evangelische gemeente, na ruim 40 jaar lid geweest te zijn van een protestantse gemeente. En hoewel ik de opwekkingsliederen prachtig vind, zijn er ook nog tal van psalmen en gezangen die ik nog altijd erg mooi vind. Soms mis ik die wel eens, hoewel ze natuurlijk in de PKN ook niet elke week kiezen voor uitgerekend die psalmen en gezangen waar ik een bijzondere herinnering aan heb. Maar goed, misschien dat ik juist daarom wel geniet van van het feit dat je het zo mooi even van twee kanten laat zien. Goed gedaan, mijn complimenten. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:38
 
CHRISTEN307 schreef:
En zij brachten een vrouw, die heterdaad op overspel betrapt was bij Jezus en wilden Hem verzoeken,... En Jezus zei:
De eerste die zonder zonde is werpe het eerst de steen(op overspel stond in de Tora, de steniging als straf) en alle dropen af en Jezus zei: "Vrouw waar zijn uw beschuldigers, zo veroordeel ik jou ook niet maar ga heen en zondig niet meer.....maar hier is het , aan de schandpaal met een vermeende "overspelbedrijver", en allemaal heeft men een steen in zijn of haar hand, maar niemand kan gooien, want niemand is zonder zonde, maar i.p.v. heen te gaan en niet meer te zondigen, gaat men hier gewoon door met het spelletje mensje "stenigen'
Ik heb gewoon een hele simpele vraag voor jou. Hoe voorkom je een vierde ex? Want de manier waarop je nu vragen beantwoordt, lijkt het alsof je er helemaal niks aan kunt doen. En dat geloof ik niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:46
 
Helemaal herkenbaar...fijn om te lezen...zo ben ik ook!!!
Ik ben een open boek...
Soms is dat lastig, maar toch ook vaak bevrijdend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:51
 
Amos 5: 13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:52
 
1 vers is genoeg...of op zijn gewone nederlands: spreken is zilver maar zwijgen is goud.....
Amos 5 : 13......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 00:02
 
Hey Pieter en Grace , gefeliciteerd Kussende smiley wens jullie allebei een hele fijne dag met Annet , Sjaak en de kids .

Groetn Corry Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 00:17
 
TINK100 schreef:
1 vers is genoeg...of op zijn gewone nederlands: spreken is zilver maar zwijgen is goud.....
Amos 5 : 13......

Wie verstandig is zwijgt in deze tijd, want het is een kwade tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEORGE414





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 00:18
 
in mijn ogen een onzinnige discussie. We zouden ons beter kunnen bezighouden met een vb naar buiten wat we met elkaar gemeen hebben. Inplaats dan ons druk te maken over niets
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 00:18
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik heb jij al verandert in men, want dan bedoel ik het algemeen, dus beledigen is dan zeker niet aan de orde, trouwens dat is nooit mijn intentie...


Herman en Christen: ga een potje voetballen of vecht dit in de pv-mail uit, maar ga ons in ieder geval niet vervelen met jullie onderlinge gedoe.
En nee, we blijven vooral niet steken in het oude testament, maar gaan hier toch lekker wel weer even terug naar de psalmen. Zolang iedereen hier namelijk gewoon de psalm weergeeft die hij of zij mooi vindt gaat het prima Knipoog smiley

Bij deze nog eentje die ik heel mooi vind:

Juich de HEER toe, heel de aarde,
2 dien de HEER met vreugde,
kom tot hem met jubelzang.
3 Erken het: de HEER is God,
hij heeft ons gemaakt, hem behoren wij toe,
zijn volk zijn wij, de kudde die hij weidt.
4 Kom zijn poorten binnen met een loflied,
hef in zijn voorhoven een lofzang aan,
breng hem hulde, prijs zijn naam:
5 de HEER is goed,
zijn liefde duurt eeuwig,
zijn trouw van geslacht op geslacht.

Toen ik destijds als baby gedoopt werd hebben mijn ouders het derde vers van deze psalm uit het liedboek voor de kerken gekozen als mijn dooplied, dus juist daarom ook nog even die tekst:

Want God is overstelpend goed,
die ons in vrede wonen doet
Zijn goedheid is als morgendauw
elk nieuw geslacht ervaart zijn trouw

Mooi he.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 00:27
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb gewoon een hele simpele vraag voor jou. Hoe voorkom je een vierde ex? Want de manier waarop je nu vragen beantwoordt, lijkt het alsof je er helemaal niks aan kunt doen. En dat geloof ik niet...



Mag ik antwoorden?

Een ex voorkom je door geen relatie meer te beginnen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 00:29
 
GEORGE414 schreef:
in mijn ogen een onzinnige discussie. We zouden ons beter kunnen bezighouden met een vb naar buiten wat we met elkaar gemeen hebben. Inplaats dan ons druk te maken over niets


Helaas komt het vaak voor dat je een bepaalde mening hebt,
en anderen vinden je mening niet helemaal oke,
omdat ze vinden dat het niet in bijbel staat.

En dan krijg je dat gekissebis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 00:31
 
Er is er een jarig, hoera, hoera
dat kun je wel zien, dat ben jij.
Dat vinden wij allen zo prettig, ja, ja
en daarom zingen wij blij:
Hij leve lang, hoera, hoera.
Hij leve lang, hoera!
Hij leve lang, hoera, hoera.
Hij leve lang, hoera!

Lang zal zij leven,
lang zal zij leven,
lang zal zij leven in de gloria.
In de gloria, in de gloria!
Hieperdepiep, hoera!


Hoi Pieter,

Namens de Hoeksewaarders feliciteer ik je met je verjaardag.
En ook voor je vrouw Annette en de kinderen.
Eilandbewoners hebben speciaal voor jou gezongen.
We wensen fijne dag en vergeet de Hoeksche Chips niet Knipoog smiley

Groetjes

Herman en Marian
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 00:39
 
CHRISTEN307 schreef:
De eerste vrucht van Zijn Geest is Liefde voor de broeders en zusters.
Verder is er als vrucht, de onderscheiding der geesten, altijd gegeven tot opbouw van het Lichaam van Christus en niet alleen tot afbraak,
De Waarheid wordt aangevallen en aangepast en Paulus spreekt dan over een ieder, die dat doet en daardoor een andere Jezus predikt, vervloekt is opdat de zuiverheid van het Evangelie bewaard blijve voor onjuiste toevoegingen of weglatingen door mensen in gang gezet, die de ware Jezus Christus wil inpakken met hun eigen denkbeelden en filosofie van onjuiste uitleg van het Evanngelie en de Christus der Schriften en over de Christus!
Even ter aanvulling twee opmerkingen...a. Er is onderscheid tussen gaven...overigens meervoud...zie 1 korr 12 en vrucht...enkelvoud..van de geest..zie Galaten 5:22. En b. Van de vrucht..liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing kan iedere christen meerdere aspecten tegelijkertijd hebben...de gaven daarentegen zijn niet voor iedere christen. 2 korr 12:7-11 Aan de een wordt dor de geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde geest; en aan een ander geloof, dor dezelfde geest en aan een ander genadegaven van genezingen, dor dezelfde geest; en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen, en aan een ander uitleg van talen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 01:29
 
[quote=CHRISTEN307]de bijbel is duidelijk over roken, en dat heb ik geschreven....[/quote

De Bijbel is ook duidelijk over scheiden Christen. En als ik het goed begrepen heb, heb jij al drie huwelijken achter de rug. De eerste twee huwelijken zijn om heel vervelende redenen geëindigd en ik wil je dan ook absoluut niet veroordelen. Wel wil ik je wijzen op het feit dat Jolan een verstandig besluit neemt door ervoor te kiezen om haar partner goed te leren kennen voordat ze besluit om met hem te trouwen en (hopelijk) de rest van haar leven met hem te delen. Als ik lees wat jij hebt geschreven over jou huwelijk met je laatste vrouw met aspergerautisme zou je haar dit alleen maar moeten aanbevelen. Want let's face it, als jij toen had geweten wat je nu weet... zou je dan met die vrouw zijn getrouwd? Per slot van rekening geef je nu op het forum aan dat jij gaat scheiden juist als gevolg van dingen die rechtstreeks voortvloeien uit het feit dat zij aspergerautisme heeft. Wat me daarbij verbaasd is dat jij aangeeft dat jouw scheiding nog niet is eens afgewikkeld en jij je alweer hebt ingeschreven op christian match, op zoek naar de volgende levenspartner.... . Nogmaals, ik veroordeel je niet, maar ik hoop je wel tot nadenken aan te zetten. Je bent voortdurende bezig met anderen te vertellen wat ze volgens jou verkeerd doen, maar misschien is het een goed idee om eerst eens in de spiegel te kijken en die balk uit jouw eigen oog te halen, voordat je de splinter in andermans oog probeert te verwijderen? Het is maar een suggestie, zie maar wat je ermee doet. Maar op dit punt is de Bijbel volgens mij ook meer dan duidelijk.


Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 5 augustus 2011, 02:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2578 2579 2580 2581 2582 2583 2584 ... 6194 Volgende
Pagina 2581 van 6194