| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:32
|
|
|
|
Geld hebben heeft naar mijn idee weinig te maken met gelukkig zijn. Ik kan prima gelukkig zijn zonder geld. Dat neemt niet weg dat het hebben van geld soms wel eens heel makkelijk kan zijn. Zeker als je in de schulden zit.
Wat ik dus uit bovenstaande reacties opmerk is dat er geen enkel bijbels argument is( of men kan het niet vinden misschien) om te zeggen dat meedoen aan de loterij zondig is.
Een regelmatig genoemde zin is: ik verdien mijn geld liever op een eerlijke manier. Maar dat suggereert dat meedoen aan de loterij een oneerlijke manier is om aan je geld te komen.Zou dat werkelijk zo zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
Berichten: 2113
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik vind het ook weer fijn hier te zijn, en ik zal mn best dan maar doen he. |
Hee Chatje... ik miste je al... Welkom terug !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:40
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De scene waarin de kapper in de gaskamers van Treblinka vertelde dat zijn zuster binnenkwam en door hem vlak voor het vergassen werd geknipt en hij niets kon en mocht zeggen, is een van de meest aangrijpende scenes in de film. Hij kon op straffe van meegaan naar de gaskamer niet anders doen dan een seconde of tien meer aandacht aan haar schenken dan normaal.
Thomas. | Het wrange van die film is, dat het haast emotieloos is, terwijl de meest vreselijke details verteld worden. Een kampbewaarder die tweemaal het kamplied van Treblinka zingt, die haarfijn uitlegde aan de hand van een grote plattegrond hoe het vernietigingsproces in zijn werk ging. En ook vol trots vertelde, dat ze in een paar uur tweeduizend mensen konden verwerken, op hoogtijdagen wel 12.000 per dag....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 22 augustus 2011, 21:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:41
|
|
|
|
| MARIO318 schreef: | Een man liep over de markt en daar zag hij een mand met hele jonge puppy's. Boven die mand hing een bordje met: ‘Lieve Roomse puppy's te koop!’. Een week later komt de man weer over die markt en ziet hij weer diezelfde puppy's liggen, maar nu hangt er een bordje boven met: ‘Lieve Hervormde puppy's te koop!!’. Hij vraagt aan de verkoper waarom er nu een bordje met ‘Hervormde puppy's te koop!’ hangt. De verkoper: "Ja, de oogjes zijn open gegaan." |
En als ze kunnen lopen en vast voedsel kunnen verdragen staat er op het bordje "evangelische puppy's"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | o, ja. Bassie en Adriaan is er voor.. |
Welkom terug Chatuliem ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:50
|
|
|
|
op you tube kan je de filmjes zien.. in totaal 59 stuks.. weet niet in welke taal ze zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik vind groen wel een mooie kleur |
Geen Hulkje hè
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | In mijn ogen is onvoorwaardelijke liefde een pleonasme. Voorwaardelijke liefde is in mijn ogen hetzelfde als egoïsme.... |
Als ik het goed heb, bedoel je te zeggen dat liefde altijd en automatisch onvoorwaardelijk is. het onvoorwaardelijke IS de liefde? Dan, hoewel ik het met je eens ben, vraag ik me af....hoe ik mijn liefde en leven van toen dan moet zien...wás dat dan wel liefde?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | op you tube kan je de filmjes zien.. in totaal 59 stuks.. weet niet in welke taal ze zijn. | zonder ondertiteling begin je niks in dit geval. Lanzmann is een Fransman, veel interviews worden vertaald vanuit het Pools in het Frans....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:01
|
|
|
|
Hoi chat, Welkom terug in our home.
Groetjes van suffende Herman
De operatie was geslaagd en verder afwachten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:12
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Als ik het goed heb, bedoel je te zeggen dat liefde altijd en automatisch onvoorwaardelijk is. het onvoorwaardelijke IS de liefde? Dan, hoewel ik het met je eens ben, vraag ik me af....hoe ik mijn liefde en leven van toen dan moet zien...wás dat dan wel liefde? | Kijk maar eens hoe je van je kinderen kunt houden....Ik heb zelf in twee relaties gezeten waarin men zei: Ik hou van je als..... en eerlijk gezegd is het in beide relaties een heel vermoeiend gevecht geworden en zijn ze gestrand. Want hoe meer ik mn best deed, hoe hoger de eisen werden.... Als je van elkaar houdt, ga je vanzelfsprekend voor de ander. Zonder reserve, helemaal overgegeven aan de ander. Dat is liefde in mijn ogen, bij het andere zit een stuk eigenliefde en eigenbelang.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:13
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | VISSER.....???
vraagje................  |
Oh nee he, toch niet weer he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:18
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Oh nee he, toch niet weer he?  |
dus niet...
dat word dus kamp....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:20
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Geld hebben heeft naar mijn idee weinig te maken met gelukkig zijn. Ik kan prima gelukkig zijn zonder geld. Dat neemt niet weg dat het hebben van geld soms wel eens heel makkelijk kan zijn. Zeker als je in de schulden zit.
Wat ik dus uit bovenstaande reacties opmerk is dat er geen enkel bijbels argument is( of men kan het niet vinden misschien) om te zeggen dat meedoen aan de loterij zondig is.
Een regelmatig genoemde zin is: ik verdien mijn geld liever op een eerlijke manier. Maar dat suggereert dat meedoen aan de loterij een oneerlijke manier is om aan je geld te komen.Zou dat werkelijk zo zijn? |
Een oneerlijke manier...zal ik niet zeggen. Maar ik denk toch zeker als je hier noemt dat wanneer iemand in de schulden zit...je zeker niet aan een loterij moet gaan denken. Is dat niet het ene gat met het andere vullen??? Bovendien zeg eens eerlijk hoe vaak en hoeveel win je?? Dat zou ik niet als hoogste uitgangspunt stellen.... Ik geloof niet dat we ons hart erop moeten zetten...dat is hoofdzaak denk ik!!!! Het is de eerzucht naar geld, en zeg eerlijk eens mens wil steeds meer!!! Denk maar aan Salomo...Hij vroeg van God om wijsheid( terwijl hij geld en rijkdom kon krijgen!) Denk aan gokken...Is dat ook niet een vorm van Loterij? Door een enkel muntje...of een lot...denkt men het HOOGSTE te verkrijgen. En juist door soms toch IETS te krijgen wordt het een hebzucht naar meer.
Dan denk ik...Zoek naar het HOOGSTE goed...dat nimmermeer vergaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:20
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | dus niet...
dat word dus kamp....  |
ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:21
|
|
|
|
Ik moet zeggen dat dat gelukkig nooit bij me gebeurd is want ik bracht ze elke week naar haar toe en zondagvond haalde ik ze dan weer op is al wel een tijd terug maar dit staat me nog goed voor ogen wat ik weet is dat kinderen heel goed weten wat er aan de hand is en ze hebben er toch ook wel een tik aan overgehouden hoe erg dat ook is. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:24
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Geen Hulkje hè  |
Vraag het aan W-tje, die heeft er verstand van. Wedden dat ze rose zou zeggen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:25
|
|
|
|
er is terug electriciteit na een uurtje zonder...Nu loop ik nergens meer tegen aan...waarom valt de electriciteit niet overdag uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:25
|
|
|
|
1Timotheus 6:
7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen. 8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn. 9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. 10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:26
|
|
|
|
|
We hebben hier een paar druppels regen ontvangen...echt de moeite niet om over te zeuren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:31
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | er is terug electriciteit na een uurtje zonder...Nu loop ik nergens meer tegen aan...waarom valt de electriciteit niet overdag uit  |
Kun je het overdag wel goed zien dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
Berichten: 655
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:38
|
|
|
|
Heel veel sterkte Susannah!!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Neen Hannah dat is het niet. Ze noemen het nog anders. Het is een groen blad...neen een blad is het niet zoals laurier of zo. Sommige stukken zijn ziek en zijn nu bruin...potjandorie, nu heb ik het zo dikwijls gehoord maar ik vergeet het steeds. Sommige stammen zijn te dik (4cm) voor een hegschaar... |
HYDERA soms???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:40
|
|
|
|
|
Het is duidelijk dat het voor jou een probleem is. Als je de tattoos ziet, word je weer bepaald bij het oude leven. Ik denk dat je dan maar moet denken aan het weghalen van die troep. Een andere oplossing is geen oplossing, want je blijft het gevoel houden dat je minder heilig bent dan de anderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:46
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | dus niet...
dat word dus kamp....  |
Kamperen , bedoel je? Leuk idee mariska. Eens over na gaan denken hoeveel tenten er bij visser kunnen staan. Stuk of 4 achter het huis, 20 náást het huis op het openbaar groen. LEEEEUUUUUKK.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:47
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Kun je het overdag wel goed zien dan?  |
Ahja gekkie, als ik geen internet heb...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
Berichten: 158
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:51
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En als ze kunnen lopen en vast voedsel kunnen verdragen staat er op het bordje "evangelische puppy's"  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ahja gekkie, als ik geen internet heb...  |
Het was wel heerlijk rustig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
Berichten: 158
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:54
|
|
|
|
een predikant hield een toespraak in Hyde Park.
"U moet de Here liefhebben met uw gehele hart " Een omstander antwoordde : "wat een onzin. de wetenschap heeft bewezen dat het menselijk hart niet meer is dan een pomp. "
de predikant vroeg: "bent u getrouwd? "
"Ja, "antwoordde de man.
"Ga dan naar huis en zeg uw vrouw dat u haar liefheeft met uw gehele pomp '
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
Berichten: 158
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:57
|
|
|
|
|
mn jongste zoon de deur uit.......hij heeft de leeftijd ervoor ( 25 ) en ik ben blij voor hem maar het voelt niet fijn... zal hem missen aan tafel...
|
|
| Naar boven |
|
|