ChristianMatch
 


Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2673 2674 2675 2676 2677 2678 2679 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:49
 
FRANKT627 schreef:
Hier ook. De echte hemel is onze zonnehemel... Coole smiley met zonnebril

ja, ja....hou ook ff rekening met die delen van ons land die aan het verregenen zijn....drassige bodems....zompige geluiden als er op de hei of in het bos gewandeld wordt...stinkende katten die met hun modderpoten gigantisch arrogant binnenkomen en gelijk naar hun etensbak wandelen zonder de bewoner des huizens ook maar een blik waardig te keuren....


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 23 augustus 2011, 16:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:58
 
HERMAN388 schreef:
Voor goede doel?

Nee, niet voor een goed doel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:02
 
ANNETTE050 schreef:
ja, ja....hou ook ff rekening met die delen van ons land die aan het verregenen zijn....drassige bodems....zompige geluiden als er op de hei of in het bos gewandeld wordt...stinkende katten die met hun modderpoten gigantisch arrogant binnenkomen en gelijk naar hun etensbak wandelen zonder de bewoner des huizens ook maar een blik waardig te keuren....

Verraste, verbaasde smiley over welke delen van het land heb je het nu? Als het hier mooi weer is zal dat ergens anders toch ook zo wel zijn zeker. Of niet soms?
Stinkende katten, modderpoten, arrongantie...het is me allemaal onbekend.

Zonnige groeten vanuit de beste provincie... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:04
 
AJB641 schreef:
hoi, welke term of termen vind je dan zwaar?
ik zie een loterij op zich zelf als iets onschuldigs. Hoe iemand er mee om gaat vind ik wat anders. dat is voor ieder persoonlijk. just fun... of (zoals jij een woord kiest wat ik niet genoemd heb) Gokverslaafd.

wat betreft dingen samen doen zoals een bingo avond met een goed doel. geweldig leuk om te doen. het gaat om het hart wat geeft. dat blijft!

Kijk nog eens dieper naar de dingen die ik schreef. ze liggen namelijk helemaal op 1 lijn met jou gedachten.
Het gaat mij meer om "de reden achter" dan "het feit dat"

je kunt je bijvoorbeeld voorbereiden op: geluk op de rommelmarkt.
1. je maakt een lijst van wat je wilt hebben.
2. je zoekt doelgericht eerst naar spullen. en reserveert deze.
3. je gaat opnieuw langs de kramen, pingelt er nog wat af, je hebt zelf invloed op je geluk ;)
4. je inventariseerd je lijst en of je nog geld over hebt.
5. heb je over, dan kun je alsnog die oliebollenkraam bezoeken :D

het zal wat overdreven over komen. maar, je kunt ook onvoorbereid gaan. en alles wat jij wilt kopen voor je neus weggekocht zien worden voor prijzen die jij er ook zeker voor had willen geven.

mijn punt is: wat is je doel, en wie ben jij zelf in het behalen van dat doel.
loterij is 1 enkele keer invloed hebben op wat je geluk is... namelijk het nummer wat je kiest of krijgt :D

iets met grijze sokken :D
De reden dat ik rommelmarkt noem, of kringloopwinkels, is omdat daar enorm veel hebzucht en gierigheid een rol speelt. Ik vind het kwalijk, dat de meeste mensen die daar komen, ook wel nieuwe dingen kunnen aanschaffen en daarmee stelen ze in mijn ogen van de armen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:07
 
Ongelooflijk.
Vanmiddag in keiharde onweer en hoosbuien de kinderen uit school gehaald. Nu...Nog maart een paar uur later schijnt de zon, en is het prachtig weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:09
 
Wat een onzin nu weer. Iedereen is toch vrij met wie hij wel of geen contact wil hebben. Moeten ze nu echt verantwoorden waarom ze met bepaalde mensen geen contact willen hebben????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:10
 
FRANKT627 schreef:
'Frank ziet alles.' Engeltje smiley

Het Alziend Oog??

Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:10
 
SUSANNAH475 schreef:
Bij het festival van pukkelpop in Hasselt was de code oranje afgekondigd... pfff...
Blij dat ik daar niet was... het weer was precies op die plek erg heftig... maar dat het zo zou uitvallen hadden ze niet voorzien...
Sommige christenen beschouwen dat als een straf van God he...hadden ze maar niet zo werelds bezig moeten zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:14
 
jongns (m/v), Cm is gewoon op je telefoon te krijgen, hoor. geen App voor nodig. scheelt de redactie (en de leden) een bak geld om het te ontwikkelen.

ik kan alleen niet chatten via mijn telefoon, NOU EN?! het is verdikkeme een te-le-foon!! (zo'n ding waar je mee kan b e l l e n...)

Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Sommige christenen beschouwen dat als een straf van God he...hadden ze maar niet zo werelds bezig moeten zijn.

Ik wil hier niet over oordelen, maar ik kan ook niet ontkennen dat Bijvoorbeeld de ikea, als koploper van winkelketens die zondags geopend is juist wel iedere keer op zondag gesloten was van de zomer vanwege een bommelding oid. Is het dan allemaal toeval?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:32
 
CHATULIEM619 schreef:
Sommige christenen beschouwen dat als een straf van God he...hadden ze maar niet zo werelds bezig moeten zijn.

Tja, maar veronderstel nu eens dat de bliksem bij mij of bij jou inslaat. Of dat een windhoos onze woning vernield. Is dat dan ook een straf van God omdat we werelds bezig waren? Ik denk het niet, hé. Het zijn gewoon natuurfenomenen. Hadden de artiesten op pukkelpop nu niet opgetreden op podia, of indien er geen tenten waren die inklapten dan hadden die losgerukte buizen ook geen dodelijke slachtoffers gemaakt. Dan was iedereen gewoon erg nat geweest en flink uitgewaaid geweest door dat noodweer.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 23 augustus 2011, 17:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat een onzin nu weer. Iedereen is toch vrij met wie hij wel of geen contact wil hebben. Moeten ze nu echt verantwoorden waarom ze met bepaalde mensen geen contact willen hebben????

Je kan ook je instellingen zo aanbrengen dat je alleen je vrienden op het vriendenlijstje toelaat. Als je dan 300 vrienden hebt op dat lijstje blokkeer je er ongeveer 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:43
 
FRANKT627 schreef:
Je kan ook je instellingen zo aanbrengen dat je alleen je vrienden op het vriendenlijstje toelaat. Als je dan 300 vrienden hebt op dat lijstje blokkeer je er ongeveer 2000.

Maar dan zou je dus heel goed die ene leuke mis kunnen lopen.
Ik vind het wel fair om iemand te mailen van hallo, ik blokkeer jou omdat....

maar zeker geen verplichting. Zeker niet als je iemand vanwege zijn/haar gedrag blokeerd. Je bent die persoon geen verantwoording schuldig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:49
 
JOLAN931 schreef:
Maar dan zou je dus heel goed die ene leuke mis kunnen lopen.
Ik vind het wel fair om iemand te mailen van hallo, ik blokkeer jou omdat....

maar zeker geen verplichting. Zeker niet als je iemand vanwege zijn/haar gedrag blokeerd. Je bent die persoon geen verantwoording schuldig

Dat is inderdaad zo, Jolan. Als je iemand blokkeert weet die persoon meestal wel waarom hij of zij geblokkeerd is. In het verleden heb ik dit ook al eens moeten doen. Wat ik zelf spijtig vond maar het kon even niet anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 18:10
 
FRANKT627 schreef:
Je kan ook je instellingen zo aanbrengen dat je alleen je vrienden op het vriendenlijstje toelaat. Als je dan 300 vrienden hebt op dat lijstje blokkeer je er ongeveer 2000.

300? Yeah right :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 18:13
 
JOSINA022 schreef:
Mijn inziens hangt het dan wel af van de soort fouten en gebreken, met sommige valt gewoon niet te leven.

Dat soort mensen moet je koesteren Josina. Als jij het toelaat, gebruikt God deze mensen om jou diep te genezen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 18:21
 
ROADY641 schreef:
Dat soort mensen moet je koesteren Josina. Als jij het toelaat, gebruikt God deze mensen om jou diep te genezen....

Bedoel je dat je je eindeloos moet laten kwetsen zodat God dat kan gebruiken tot je genezing? Je mag jezelf niet in gevaar begeven dacht ik...lichamelijk niet, maar psychisch dus ook niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 18:46
 
Zelf vind ik dat mensen te gevoelig reageren. Waar maak je je eigenlijk druk om. Als iemand je blokkeert, so what, soi, whatever. Grow up, man. Not every one likes you.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 23 augustus 2011, 18:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CANADIAN073





Berichten: 111

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 18:54
 
Oke je hebt gelijk . Het is beter een blauwtje Gefrustreerde smiley te lopen dan een groentje te blijven . Maar het gevoel Zieke smiley is er niet minder om denk ik en dat wilde ik maar aangeven en als ze eerst aangeven een vriend te zijn is het niet zo fijn . maar ja dasn't matter beter ten hele gekeerd dan ten halve gedraaid.

Laatst aangepast door
CANADIAN073
op dinsdag 23 augustus 2011, 19:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 19:10
 
JOLAN931 schreef:
Bedoel je dat je je eindeloos moet laten kwetsen zodat God dat kan gebruiken tot je genezing? Je mag jezelf niet in gevaar begeven dacht ik...lichamelijk niet, maar psychisch dus ook niet!

Dat was/is dus ook mijn vraag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 19:15
 
Een natuurverschijnsel is een feit of gegeven en als je zegt dat iets een straf van God is, dan is dat nooit meer dan een interpretatie van die feiten. Denk maar eens over her standpunt van David over Japan. Die interpretatie doe je altijd als persoon en hangen samen met het beeld wat je als persoon van God hebt. Als je het beeld van God hebt dat Hij mensen die kritiek hebben op de gereformeerde gemeente zal straffen met een watersnood, dan beweer je dat die watersnood een straf van God is.. Dat gebeurde ook in 1953. De Zeeuwen waren ongeveer het meest godsvruchtige volk op aarde.

Mensen die beweren dat God iemand straft, willen meestal dat mensen leed wordt aangedaan dat zij als rechtvaardig zien. Psychologisch gezien is het puur projectie. God is er echter te heilig voor om als moordenaar te fungeren in dienst van een ontspoorde dominee.

Verder vinden overstromingen altijd plaats in slecht beschermde gebieden, zijn aardbevingen altijd op breukvlakken en vroeger brandden steden alleen in hun geheel af als ze uit houten huizen bestonden. Toen de waterleiding er was strafte God zeker ineens niet meer met cholera...
Mensen moeten God niet voor hun karretje spannen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 23 augustus 2011, 19:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 19:26
 
Soms wil je gewoon ff een paar dagen rust, van niemand mail krijgen of prive chatgesprekken moeten voeren ... gewoon ff een paar dagen rust ..
Wel makkelijk dat je dan in je instellingen kunt aangeven dat je geen mail of pv-chatgesprekken wilt hebben ...

Maar ja, als ik dan zelf wel een mail verstuur ... kan die ander dus niet op mijn mail reageren ... hmm, was geen handige zet denk ik achteraf (die mail versturen dus) Verlegen lachende smiley --- Verlegen lachende smiley --- Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 19:26
 
JOSINA022 schreef:
Dat was/is dus ook mijn vraag.
Ik denk dat de vraag een andere zou moeten zijn: als ik zulke negatieve ervaringen heb gehad, zou ik dan ooit in staat zijn een ander lief te hebben zoals ik heb liefgehad.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat de vraag een andere zou moeten zijn: als ik zulke negatieve ervaringen heb gehad, zou ik dan ooit in staat zijn een ander lief te hebben zoals ik heb liefgehad.....

Lange tijd is dat dus ook mijn vraag geweest Chat. Stiekem stelde ik het zelfs tot een criteria waar mijn nieuwe lief aan zou moeten voldoen.
Maar om op die manier lief te hebben gaan, wat partner betreft, misschien wel jaren overheen.
En ondanks dat ik er niet meer in geloofde, begin ik toch steeds meer te denken dat je, als je de juiste treft, het wel kunt.

Maar zoals zoveel dingen in het leven speelt ook hierin je karakter mee.
De een is veel beter in staat om diepe gevoelens te koesteren als de ander. Terwijl de één een stabiel en gelijkmatig gevoelsleven heeft, kan de ander allerlei hoogte en dieptepunten hebben in zijn gevoelsleven terwijl ze in het zelfde schuitje zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:10
 
Laters Pieter! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:12
 
Een aardbeving in Virginia, 5.8. Een gebied waar jaren lang geen aardbeving geweest is, in het Oosten van USA....raar maar waar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:15
 
Dinsdag 23 augustus, 1 Sam. 26; Lekker weg in eigen land.

Onder de titel Lekker weg in eigen land schotelt de radio ons geregeld ontspannende tripjes voor. Een dagje apen kijken, een frisse fietstocht of een compleet uitwaaiweekend: nieuwe indrukken opdoen zonder dat je de grens over hoeft!
David kampeert ook in eigen land, maar – hoe mooi Israël ook is – voor hem is dat niet ontspannend. Hij is op de vlucht voor zijn schoonvader Saul, die hem als een dolle achtervolgt. Saul heeft immers vernomen dat David op Gods planning staat als troonopvolger. Dat betekent het einde van de ‘dynastie Saul’, die toch al ultrakort is. De koning ruikt bloed. Hij zal Gods planning eens even verijdelen en zijn schoonzoon een kopje kleiner maken.
Maar het is juist David die – twee keer zelfs – de kans krijgt om zijn agressieve schoonvader te liquideren. Beide keren doet hij dat niet. In een grot bij Engedi snaait hij een stukje van Sauls jas, terwijl die bezig is met een toiletbezoek. (zie hoofstuk 24). En later zoekt David de slapende Saul op in het legerkamp en plukt diens speer en waterkruik uit de tent.
David laat de beslissing van de strijd aan God over. ‘Zoals ik vandaag uw leven gespaard heb, zo zal de Heer mijn leven sparen, Hij zal me redden uit alle nood.’ Iemand ontzien die alles uit de kast haalt om ons te vermoorden. Zoiets kan alleen maar voortkomen uit een diepe band met God. Net zoals Jezus eeuwen later bidt voor de mensen die Hem vervolgen…
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:19
 
Om met Thomas verder te gaan. In hoeverre is het weer/klimaat een teken van de tijd. Opwarming, winters die warmer zijn dan normaal, zomers die droger worden. Ik kan mij herinneren dat ik nooit zoiets vroeger heb meegemaakt. Ieder jaar was er wel ijs.
Eigenlijk is het niet normaal. Dit is ergens anders wel eens aan de orde geweest, maar toch.


Laatst aangepast door
MARIO216
op dinsdag 23 augustus 2011, 20:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Sommige christenen beschouwen dat als een straf van God he...hadden ze maar niet zo werelds bezig moeten zijn.

Nou, ik was laatst op "Opwekking", en ik denk dan niet dat het mij dan niet zou kunnen treffen omdat ik een christen ben hoor...
De zon gaat immers op "over bozen en goeden"... er zal ooit aan het licht komen wat het verschil is tussen mensen die God kennen en mensen die Hem afwijzen, maar volgens mij leven we in een tijd dat dit nog niet zichtbaar is, dus ook niet omdat de ene wel of niet iets zou overkomen.
(Zie ook Maleachi 3:15-18)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:34
 
MARIO216 schreef:
Om met Thomas verder te gaan. In hoeverre is het weer/klimaat een teken van de tijd. Opwarming, winters die warmer zijn dan normaal, zomers die droger worden. Ik kan mij herinneren dat ik nooit zoiets vroeger heb meegemaakt. Ieder jaar was er wel ijs.
Eigenlijk is het niet normaal. Dit is ergens anders wel eens aan de orde geweest, maar toch.
Toch hebben we nu weer twee jaar winter gehad. Vorig jaar heeft de sneeuw hier meer dan drie maanden gelegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2673 2674 2675 2676 2677 2678 2679 ... 6194 Volgende
Pagina 2676 van 6194