
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 00:20
|
|
|
|
Jij zal het je plicht vinden.....ik vind het betweterig......laat mij dan maar een occulte christen zijn........ 
Ik moest nav jouw verhaal wel denken aan de tekst die Mario bij kreet van de week schreef:
Eliza Laurillard: “Het geloof is een stok om op te leunen, niet om anderen mee te slaan.”
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 10 september 2011, 09:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 01:05
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Ik ben op dit moment niets kwijt, maar, mezelf kennende, zal dat niet zóóó lang duren.....  |
Annette...ben ik dom...als ik dit niet begreep???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 01:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik zie dat sommige het met je eens zijn, Jolan. Waarom ze het met je eens zijn zie ik niet. Kan jij ons dan eens vertellen waarom het sensatiebelust is? Ik bedoel dus dat stukje dat gaat over die vrouw en haar laatste momenten. Zij komt dus op het voorplan. Dus niet die onmenselijke daden van die Islamitische beweging. |
Ik bedoel niet zozeer dat het van Chat sensatie belust is, maar wat hier geschreven is is buitensporig vreselijk. De tragedie van 11 september is zonder dit verhaal al meer dan erg genoeg. En als er dan kranten, journalisten of wie dan ook zijn, die een schokkend stuk als dit in hun blad opnemen, ja...dat vind ik sensatie belust. Alsof er niets meer over het feit te schrijven is, en om dan maar de bladen vol te krijgen over zulke vreselijke dingen, plaatsen ze stukken als dit erbij...
Ik hoop dat ik het nu beter heb uit gelegt...zonder schokkende stukken als dit is het al erg genoeg. Daar had dit stuk niet voor nodig geweest om het feit te illustreren.
Verder begrijp ik ook de reactie van annette wel. Dit is niet het type zelfdoding zoals wij dit zien. Dit was een sprong die zij als laatste uitweg zag. Maar ondanks dat...ze maakte zelf een einde aan haar leven door te springen, zei het als laatste uitweg, en misschien in paniek...maar het was HAAR keuze, op dat moment zelf.
Het stuk opzich maakte me misselijk, en persoonlijk vind ik het niet gepast om persoonlijke stukken als deze uit te geven in een dagblad. Daarvoor zijn de feiten al erg genoeg.
Verder geeft Willemijn aan het erg te vinden dat men dit als bladvulling ziet. Kijk...voor die man was het zeker geen bladvulling, en voor ons ook niet. Dit was iets wat nooit te vergeten is. Maar voor de bladen...daarvoor denk ik wel dat verhalen als deze niet meer zijn dan enkel bladvulling, als bijvoegsel bij het eigenlijke nieuws. En ik denk dat je zo ook het woord bladvulling moet lezen.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op zaterdag 10 september 2011, 01:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 01:49
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Frankt Een handje kleingeld soms???? Sjalom. Martin |
frank zonder 't'
Neen, wat ik mis is niet in geld uit te drukken, zeker niet in kleingeld. Het is veel meer waard, onbetaalbaar. Ja, zelfs onbereikbaar. Een wens, een verlangen een...zoveel. Een erg gemis dus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 03:33
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik bedoel niet zozeer dat het van Chat sensatie belust is, maar wat hier geschreven is is buitensporig vreselijk. De tragedie van 11 september is zonder dit verhaal al meer dan erg genoeg. En als er dan kranten, journalisten of wie dan ook zijn, die een schokkend stuk als dit in hun blad opnemen, ja...dat vind ik sensatie belust. Alsof er niets meer over het feit te schrijven is, en om dan maar de bladen vol te krijgen over zulke vreselijke dingen, plaatsen ze stukken als dit erbij...
Ik hoop dat ik het nu beter heb uit gelegt...zonder schokkende stukken als dit is het al erg genoeg. Daar had dit stuk niet voor nodig geweest om het feit te illustreren.
Verder begrijp ik ook de reactie van annette wel. Dit is niet het type zelfdoding zoals wij dit zien. Dit was een sprong die zij als laatste uitweg zag. Maar ondanks dat...ze maakte zelf een einde aan haar leven door te springen, zei het als laatste uitweg, en misschien in paniek...maar het was HAAR keuze, op dat moment zelf.
Het stuk opzich maakte me misselijk, en persoonlijk vind ik het niet gepast om persoonlijke stukken als deze uit te geven in een dagblad. Daarvoor zijn de feiten al erg genoeg.
Verder geeft Willemijn aan het erg te vinden dat men dit als bladvulling ziet. Kijk...voor die man was het zeker geen bladvulling, en voor ons ook niet. Dit was iets wat nooit te vergeten is. Maar voor de bladen...daarvoor denk ik wel dat verhalen als deze niet meer zijn dan enkel bladvulling, als bijvoegsel bij het eigenlijke nieuws. En ik denk dat je zo ook het woord bladvulling moet lezen. |
Het is een getuigenis van iemand die zijn vrouw verloren heeft. Een getuigenis die te vergelijken is, zoals Chat het al aanhaalde, met de film Shoah. Een getuigenis zoals mensen die de kampen hebben overleeft tijdens WO II. Het is een weergave zoals wij zouden vertellen over onze ouders of wie dan ook waarvan we veel houden en die ons plots is ontvallen. Ik kan dit nog steeds nog niet als sensatiezuvht bezien. Zijn we dan bang om het verdriet van andere mensen te lezen? Willen we alleen maar het goede zien?
Die vrouw had een keuze op dat moment. Misschien had ze wel 3 keuzes. Of wel stikken door die rook. Levend verbranden kon ook nog. Springen was ook een keuze. Wat anders kon ze doen. Ze kon en mocht niet meer kiezen voor het leven. Die keuze was haar ontnomen. Tja, dan houdt op het toch eigenlijk op. De enige keuze die ze had was haar manier van dood kiezen. Soms denk ik dat we nu bijna op het punt gekomen zijn eerder die vrouw te veroordelen dan diegene die alles in gang hebben gezet.
Ik denk nu ook aan een ander topic waarin we het hadden over al dan niet een kerkdienst te mogen hebben na een zelfdoding Als de algemene christelijk wereld nu volmondig zou zeggen dat die vrouw geen kerkdienst mocht hebben, want eigenlijk wordt dat indirect wel beweerd, zou ik mijn geloof overboord smijten en terug een vrijzinnig leven gaan leiden.
Het spijt me, maar ik kan jullie redenering niet volgen.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 10 september 2011, 09:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 03:36
|
|
|
|
ik val vanaf nu nooit meer in slaap op de bank. Na enkele uren ben ik wakker, net zoals ik in mijn bed zou slapen, maar ik heb een barstende hoofdpijn. Soms ligt Floshke op de bank wanneer ik er een middagdutje wil doen en dan kan ik er niet op en nu hij er eigenlijk moet opliggen gaat hij liever buiten spelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 06:34
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, drie kinderen van 5, 5 en 6 jaar zus van hannah, 41 jaar, regio 0180 Josina022, 41 jaar, regio 030 (indien vervoer) Maria576, 46 jaar, regio 038 (indien vervoer) nel833, 50 jaar, regio 071 Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (indien vervoer) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (onder voorbehoud) jakolien247 36jaar regio 030 (onder voorbehoud)
jonasveve, 51 jaar, regio 070 frankt627, 47 jaar, regio 076 hanskamp, 38 jaar, regio 0521 wimgroen841, 55 jaar, regio 0318 jan853, 51 jaar, regio 078, twee kinderen van 11 en 13 jaar kwispel011, 66 jaar, regio 0172 thijs984, 35 jaar, regio 050 met kinderen Ludovis284, 54 jaar, regio 0184 met dochter (onder voorbehoud) marcel188 ,45jaar ,regio075. Beun656, 37 jaar, regio 0341 (onder voorbehoud) johan209, 36 jaar, regio 073 niceguy125, 43 jaar, regio 0570 |
Op dit moment zijn er meer mensen dan vrouwen aangemeld. Dat is ook de eerste keer, denk ik. Maar ja, alles is onder voorbehoud natuurlijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 06:41
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Natuurlijk was jij de enige Frank!!!!!!!!!!!!!!!! Denk je dat er IEMAND...anders is geweest die deze vriendelijke hartelijke Jose een kaart heeft gestuurd??? |
Neen dat denk ik niet ondanks haar geplaag verdient ze het wel eigenlijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 06:45
|
|
|
|
Ik blijf herhalen, dat je de herhaling moet herhalen. Als je de herhaling goed herhaalt, hoef je de herhaling niet meer te herhalen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 06:52
|
|
|
|
|
De tijd waarin de zon lijkt te wachten noemt men ook wel: de nachten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
Berichten: 757
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 07:35
|
|
|
|
| MARCOWAAL200 schreef: | Hier weer een update van 08-09-2011
HALLO allemaal
goed nieuws over Roneela Adeel is een man die samen met roneela evangeliseerde en moest vluchten uit pakistan ze zijn samen naar nederland gekomen adeel heeft van de recht bank een ja gekregen en dat betekend dat hij hier mag blijven dus de kans is groot dat roneela ook mag blijven de I N D moet ook nog zijn mening geven en daar kan je nooit van opaan laten we sterk bidden dat de I N D ook een positief advies geeft aan de rechtbank roneela is nog in rotterdam in de gevangenis en deze week of volgende week hoort ze of ze naar een azc mag GOD bepaalt gelukkig hoe het verder gaat met roneela en niet de mensen OZO
groeten ad |
Gebed is krachtig, ook op cm merken we dit, prachtig dat de Heer omziet naar zijn kinderen. Heer U bent een trouw God U een levende God !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
Berichten: 757
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 07:44
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik ben juist daarom weer dolgelukkig dat ik in Duitsland woon. onze rechtszaken hebben hier een kop en een staart dus kunnen niet in het oneindige doorgezet worden, de verzekering gooit ons er dus niet uit.
in nederland had een rancuneuze ex die recht heeft op rechtsbijstand ongelimiteerd kunnen procederen totdat de kinderen 18 zijn. dat had geen verzekering gepikt dus hadden we aan de bedelstaf geraakt door die idiote regelgeving in die bananenrepubliek. |
Beste Pieter,
De bijbel zegt dat we gastvrij moeten zijn voor de vreemdeling en in deze geest zie ik deze petitie. En als er een leven van af hangt, is dit mijn christelijke plicht om te helpen. Gezien de tijdsgeest wordt het moeilijker en moeilijker om een rechte weg in deze materie te bewandelen, keuze's te maken. Maar in Gods nabijheid leven, heeft het voordeel dat je geleid wordt om het kaf van het koren te onderscheiden. Misbruiken dienen echter bestreden te worden, laten we ook hier onze verantwoordelijkheid opnemen. Ieder op zijn plaats door God voorbereid. Alleszins tof dat je getekend hebt. Groetjes, Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 10 september 2011, 07:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 07:50
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Neen dat denk ik niet ondanks haar geplaag verdient ze het wel eigenlijk... |
Zo af en toe bennie best een beetje lief
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 07:59
|
|
|
|
Ik kan Chatuliem e.a. wel volgen en ben het er ook mee eens.
Het zijn idd verhalen die nooit vergeten mogen worden, die keer op keer verteld moeten worden. En ja, dan spreken persoonlijke getuigenissen meer aan.
Deze man heeft zelf zijn verhaal aan de krant verteld, welke krant doet er niet toe, en daarmee zijn bijdrage aan deze geschiedenis geleverd. Maar...en da's nog vele malen belangrijker...door zijn verhaal te vertellen verwerkt hij datgene wat hij en zijn vrouw meegemaakt hebben.
Daardoor vind er een stukje rouwverwerking plaats, maar door het zo aan de grote klok te hangen, kweekt hij ook begrip van de buitenwereld voor de gevolgen van de ramp.
Voor ons is het belangrijk om te weten wat er gebeurd is en wat het met de mensen gedaan heeft én nog doet.
En ik kan idd meer met de persoonlijke verhalen dan met allerlei feiten en statistieken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 09:00
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | frank zonder 't'
Neen, wat ik mis is niet in geld uit te drukken, zeker niet in kleingeld. Het is veel meer waard, onbetaalbaar. Ja, zelfs onbereikbaar. Een wens, een verlangen een...zoveel. Een erg gemis dus. |
Dat is niet mis, Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 09:01
|
|
|
|
Nog geen zon hier, maar al wel een heerlijk temperatuurtje buiten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 09:21
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik kan Chatuliem e.a. wel volgen en ben het er ook mee eens.
Het zijn idd verhalen die nooit vergeten mogen worden, die keer op keer verteld moeten worden. En ja, dan spreken persoonlijke getuigenissen meer aan.
Deze man heeft zelf zijn verhaal aan de krant verteld, welke krant doet er niet toe, en daarmee zijn bijdrage aan deze geschiedenis geleverd. Maar...en da's nog vele malen belangrijker...door zijn verhaal te vertellen verwerkt hij datgene wat hij en zijn vrouw meegemaakt hebben.
Daardoor vind er een stukje rouwverwerking plaats, maar door het zo aan de grote klok te hangen, kweekt hij ook begrip van de buitenwereld voor de gevolgen van de ramp.
Voor ons is het belangrijk om te weten wat er gebeurd is en wat het met de mensen gedaan heeft én nog doet.
En ik kan idd meer met de persoonlijke verhalen dan met allerlei feiten en statistieken. |
Ben het helemaal met je eens....Gevolgen van terroristische aanslagen die zo'n grote impact hebben en daardoor vergeleken kunnen worden met de gevolgen van wat er in de tweede wereld oorlog gebeurde mogen/moeten herdacht worden en hoe kan dat beter door te luistern naar persoonlijke verhalen...het is voor dei mensen zeker een manier van rouwverwerking en voor ons een wijze om te beseffen wat de gevolgen zijn van zoiets vreselijks en dat het nu 10 jaar na dato nóg steeds speelt..
Goed topic Chatuliem.....en een krant heeft het als bladvulling? wat heeft een krant niet als bladvulling..dar zij het kranten/journalisten voor.. Ze verslaan nieuws...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
Berichten: 766
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 09:34
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Ik vind het jammer dat christenen zich inlaten met occulte zaken, en ik vind het mijn plicht om christenen te wijzen op de gevaren die in yoga schuilen. De achtergrond en de denkwijze van yoga is occult, dat heb ik opgezocht op internet en geplaatst ... Vanuit bepaalde stadia in meditatie de paranormale gaven worder versterkt ... De weg naar een eindeloze gelukzaligheid en een nieuwe magische wereld staat open. Je hoeft alleen nog maar een wens uit te spreken en het gebeurt ... Je mag het van mij zien als onschuldig, voor mij is het niet onschuldig. Jij mag vinden dat vergeven niet zo simpel is, "kom maar God vergeeft je wel enz...." voor mij is dit wel simpel en waarheid. En ondanks mijn littekens, hoe diep die ook zaten, door te vergeven ben ik vrij van dat stuk wrok en bitterheid ... zo simpel is het voor mij, en dat gun ik jou ook van harte !!! |
Vergeven is een krachtig redmiddel en (gelukkig) niet alleen gegeven aan christenen en past wel erg bij ons en dat is een zegen.
Ik kan het niet laten om toch een paar reacties te geven op jullie vele inspanningen op zoek naar de waarheid.
Yoga occult noemen of de bronnen waaraan het ten grondslag ligt is beledigend en doet afbreuk aan de bron waaraan tenslotte iedere schepping ten grondslag ligt. Je mag een mening hebben maar dat wil nog niet zeggen dat je de waarheid hebt gevonden al leg je de hele encyclopedie op dit cm-forum neer.
Hindoes, boeddhisten, christenen, moslims, atheïsten, humanisten allen zijn naar het evenbeeld van God geschapen; niet één uitgezonderd en die in hun eigenheid dienen te worden gerespecteerd, dat is een regel door Christus zelf uitgevaardigd (Hebt uw naasten lief, gelijk uzelf en hebt uw vijanden lief).
Net zoals in het christendom zijn er in de yogafilosofie vele stromingen. Er zijn orthodoxe christenen, er zijn christenen die tot beelden bidden en er zijn vrijzinnige christenen en afgescheiden christenen. Kan je ze daarom op één hoop gooien en veroordelen omdat ze niet zijn zoals je wilt dat ze zijn?
Yoga is de mens gegeven als hulpmiddel om alles enigszins op een afstand te brengen dat hem/haar afhoudt van contemplatie op Gods inspiratie. De Heilige Geest hoor je door stil te zijn en te luisteren.
Jezus volgen is de weg maar hoe bewandel je die?
Als alle indrukken en invloeden van een druk bestaan je geest in beslag nemen hoe richt je je dan op God?
Yogaoefeningen leiden de geest af van gedachten, emoties en gevoelens die van binnenuit en van buitenaf onze aandacht opeisen. De aandacht wordt erdoor gericht; naar de 'binnenkamer' , onszelf. In die staat van rust gekomen kan je mediteren wat ook wel 'luisteren naar God' wordt genoemd als tegenhanger van bidden; 'praten met God'. De fluistering van de ziel wordt dan waarneembaar want in de stilte is HIJ, de altijd zijnde. HIJ is schepper van hemel en aarde dus ook van het boeddhisme, hindoeïsme, wetenschap, muziek, haaien, vlinders, orkanen en tropische stranden..... Eer Hem in het bewonderen van de veelkleurigheid, veelzijdigheid van de schepping.
Beelden (zoals in het Hindoeïsme) zijn eenvoudigen gegeven om Gods eigenschappen herleidbaar, herkenbaar te maken; het zijn hulpmiddelen om mensen dichterbij God te brengen. Occult?; van God gegeven....
Mahatma Gandhi was een hindoe; één van de grootste vredestichters ooit...Zalig zijn de zachte voetstappen van degene die vrede brengt.. (Bergrede). Zijn vredebrengers alleen christenen en alle anderen occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.
De schoonheid en integriteit van het Hindoeïsme is ontroerend waaruit grote liefde en respect voor God spreekt. De discipline vanuit die levenswijze strekt hen tot zegen. Hun religie is hen van God gegeven.
De leringen van de Boeddha lijken heel veel op die van Christus Jezus, onze Heer en richten de voeten van de toehoorder naar God. Niet christelijk dus occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.
En steek na dit pleidooi voor vrede, verdraagzaamheid, menslievendheid, heelheid en respect voor alles wat Gods hand heeft gemaakt, niet meteen van wal tegen mij.....en laat je 'zusterlijk' vermanen (hoe Bijbels!) opdat je je hart niet verhard want het hart is wat God aanziet.
En oh ja, Christus heb ik aangenomen als mijn Redder en als zichtbare tekenen daarvan draag ik een (leeg) kruisje van rode (de kleur van bloed, leven) jaspis omdat ik geloof in de wederopstanding na die van Jezus die ons is voorgegaan en een sierlijke zilveren vis want ik heb mij laten vangen door het vangnet van Gods liefdevolle hand omdat ik het leven liefheb en het ten volle wil leven naar Zijn Heilige Inspiratie, niet in een verkrampt angstgeloof in de wetenschap dat Hij ons liefheeft voordat wij hem liefhebben en Hij ons vergeeft maar ons houdt aan onze eigen verantwoordelijkheid het christenzijn in te vullen naar het voorbeeld van Zijn eniggeboren zoon Jezus Christus (wat wij niet volledig kunnen omdat we imperfect zijn). Ik wens een ieder van harte verdraagzaamheid en vredelievendheid toe in het bewustzijn dat iedereen gelukkig wil zijn en alle leven heilig is immers; Gods schepping.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 09:34
|
|
|
|
Zaterdag 10 september, Psalm 106:14-22; Een kalf van goud.
Gouden kalveren – die kennen wij. Het Gouden Kalf niet de grote prijs in het Nederlands Festival? Heilige koeien, die kennen wij ook! Dan denk ik niet eens aan de runderen die in India over straten lopen, maar onze eigen automobielen. Zo heilig als de koeien in India zijn, zo heilig zijn onze auto’s! Laat niemand wagen door welke maatregel dan ook ze van de weg te halen! Ze zijn ons lief en heilig: die mobiele toonbeelden van onze vrijheid.
Ik bedoel maar: wij zijn geen haar beter dan de kinderen van Israël in de woestijn. Ze wilden een god, een zichtbaar, tastbaar beeld van een god. En van welke god? Van de god Vruchtbaarheid! Wat wil je, als je midden in de dorre woestijn terugdenkt aan de vruchtbare Nijldelta? Daar zit je dan, met al je gefrusteerde verwachtingen. Mozes weg: de berg op, naar de Eeuwige, om zijn woorden in ontvangst te nemen. Maar komt hij ooit terug? Niemand die het zeker weet. En wat doe je dan? Dan wil je feest, dan wil je dansen rondom wat je kunt zien en voelen, dan wil je meer dan alleen een stem uit den hoge, meer dan alleen een woord van den beginne. Dan wil je een gouden kalf! Zo ging het. Zo gaat het nog. God, onze glorie, het eeuwige Woord dat ons bevrijdt, hebben we ingeruild voor hebbedingtjes, digitaal speelgoed, tussendoortjes en dikmakertjes. Want we willen hebben en houden, eten, drinken en vrolijk zijn! En zo geldt het nu ook voor ons:
Zij hebben niet op God vertrouwd. Zij maakten zich een kalf van goud, een afgodsbeeld dat zij aanbaden. Zij hebben voor een grazend beest hun eer geruild, en God verraden die steeds hun helper was geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
Berichten: 766
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 09:43
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Dit riekt naar new age...
 |
Oordelen en beschimpen is de weg van de minste weerstand en getuigt van gebrek aan respect. New age is een beweging van mensen die zoeken naar de weg van de vrede in plaats van oorlog en van de verbinding in plaats van afscheiding. Hun filosofie, muziek en poëzie verspreiden het licht van rust en ontspanning tegenover verdeeldheid en geschil voor iedereen, zonder aanziens des persoons, zonder te oordelen over religie, sekse, geslacht, ras.......
Zalig zijn de zachte voetstappen van degene die vrede brengt. Daar hoef je niet persé christen voor te zijn en dan heb je wel begrepen wat de boodschap van Jezus is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 09:58
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Zo af en toe bennie best een beetje lief  |
Even zonder gekheid..heb je nog een beetje kaarten gehad thuis????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 10:07
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Even zonder gekheid..heb je nog een beetje kaarten gehad thuis???? |
Jazeker!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 10:30
|
|
|
|
Als de mens al echt zou geloven, waarom wordt er dan bij, bepaalde ziekte beelden, medicijnen geslikt, of andere hulpmiddelen gebruikt. Simpel, iedereen gelooft dat het helpt, mag dat dan wel ? Perslot van rekening, geloof je er in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:02
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik bedoel niet zozeer dat het van Chat sensatie belust is, maar wat hier geschreven is is buitensporig vreselijk. De tragedie van 11 september is zonder dit verhaal al meer dan erg genoeg. En als er dan kranten, journalisten of wie dan ook zijn, die een schokkend stuk als dit in hun blad opnemen, ja...dat vind ik sensatie belust. Alsof er niets meer over het feit te schrijven is, en om dan maar de bladen vol te krijgen over zulke vreselijke dingen, plaatsen ze stukken als dit erbij...
Ik hoop dat ik het nu beter heb uit gelegt...zonder schokkende stukken als dit is het al erg genoeg. Daar had dit stuk niet voor nodig geweest om het feit te illustreren.
Verder begrijp ik ook de reactie van annette wel. Dit is niet het type zelfdoding zoals wij dit zien. Dit was een sprong die zij als laatste uitweg zag. Maar ondanks dat...ze maakte zelf een einde aan haar leven door te springen, zei het als laatste uitweg, en misschien in paniek...maar het was HAAR keuze, op dat moment zelf.
Het stuk opzich maakte me misselijk, en persoonlijk vind ik het niet gepast om persoonlijke stukken als deze uit te geven in een dagblad. Daarvoor zijn de feiten al erg genoeg.
Verder geeft Willemijn aan het erg te vinden dat men dit als bladvulling ziet. Kijk...voor die man was het zeker geen bladvulling, en voor ons ook niet. Dit was iets wat nooit te vergeten is. Maar voor de bladen...daarvoor denk ik wel dat verhalen als deze niet meer zijn dan enkel bladvulling, als bijvoegsel bij het eigenlijke nieuws. En ik denk dat je zo ook het woord bladvulling moet lezen. | Je moet dit soort verhalen als een kapstok zien om beter te begrijpen wat er aan de hand is. Als je de serie van Geert Mak In Europa gevolgd hebt, zie je dat hij voortdurend naar die persoonlijke verhalen gezocht heeft, zodat men inzicht kreeg in het leven van die tijd. Want geschiedenis gaat over mensen, niet over feiten. Na Schindler's List is Steven Spielberg door de hele wereld getrokken om naar de persoonlijke verhalen van de joden te luisteren en ze op te schrijven.... Waarom weten we zo weinig van WOI? Omdat we geen mensen kennen die dat hebben meegemaakt. Terwijl het slagveld veel gruwelijker is geweest doordat men elkaar bestookte met zenuwgas. We hebben nu eenmaal die persoonlijke verhalen nodig om zichtbaar voor ons te houden wat er feitelijk is gebeurd. Nogmaals een oproep voor de VPRO om Shoah uit te zenden.
Wat betreft je link naar zelfmoord. Eerlijk gezegd die vraag is nooit bij me opgekomen en het is in mijn ogen ook niet van toepassing. Ze was in paniek en wist niet meer wat ze moest doen. Het is absoluut geen overwogen daad, meer een vorm van laatste redmiddel. Ik veronderstel dat de verzekering het ook zo beschouwd heeft.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 10 september 2011, 11:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:03
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 11:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:06
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | De dekkater hoef je niet te kopen....if you know what I mean....zolang de kat maar lol heeft, heh....allemaal alleen maar hobby hoor. |
Nee, ik bedoelde eigenlijk de kittens die daar uit voort komen, juist omdat het een ras is met zo'n bijzonder uiterlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het is een getuigenis van iemand die zijn vrouw verloren heeft. Een getuigenis die te vergelijken is, zoals Chat het al aanhaalde, met de film Shoah. Een getuigenis zoals mensen die de kampen hebben overleeft tijdens WO II. Het is een weergave zoals wij zouden vertellen over onze ouders of wie dan ook waarvan we veel houden en die ons plots is ontvallen. Ik kan dit nog steeds nog niet als sensatiezuvht bezien. Zijn we dan bang om het verdriet van andere mensen te lezen? Willen we alleen maar het goede zien?
Die vrouw had een keuze op dat moment. Misschien had ze wel 3 keuzes. Of wel stikken door die rook. Levend verbranden kon ook nog. Springen was ook een keuze. Wat anders kon ze doen. Ze kon en mocht niet meer kiezen voor het leven. Die keuze was haar ontnomen. Tja, dan houdt op het toch eigenlijk op. De enige keuze die ze had was haar manier van dood kiezen. Soms denk ik dat we nu bijna op het punt gekomen zijn eerder die vrouw te veroordelen dan diegene die alles in gang hebben gezet. Ik denk nu ook aan een ander topic waarin we het hadden over al dan niet een kerkdienst te mogen hebben na een zelfdoding Als de algemene christelijk wereld nu volmondig zou zeggen dat die vrouw geen kerkdienst mocht hebben, want eigenlijk wordt dat indirect wel beweerd, zou ik mijn geloof overboord smijten en terug een vrijzinnig leven gaan leiden.
Het spijt me, maar ik kan jullie redenering niet volgen. |
Het lijkt me duidelijk dat dit NIET mijn mening is. Ik geef je volkomen gelijk in het dikgedrukte stukje, maar dat lijkt me logisch. Wat mij betreft had ze ook prima een geestelijk geleide begrafenis mogen hebben, dat spreekt voor zich.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:10
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Oordelen en beschimpen is de weg van de minste weerstand en getuigt van gebrek aan respect. New age is een beweging van mensen die zoeken naar de weg van de vrede in plaats van oorlog en van de verbinding in plaats van afscheiding. Hun filosofie, muziek en poëzie verspreiden het licht van rust en ontspanning tegenover verdeeldheid en geschil voor iedereen, zonder aanziens des persoons, zonder te oordelen over religie, sekse, geslacht, ras.......
Zalig zijn de zachte voetstappen van degene die vrede brengt. Daar hoef je niet persé christen voor te zijn en dan heb je wel begrepen wat de boodschap van Jezus is. |
Je leest niet goed.. Hij zegt alleen waar het naar ruikt..new age dus!!
en Jezus zegt: Zalig zijn de zachtmoedigen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:14
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Je leest niet goed.. Hij zegt alleen waar het naar ruikt..new age dus!!
en Jezus zegt: Zalig zijn de zachtmoedigen. |
Misschien leest Mieke een andere vertaling?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:17
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Me too!!!!!!!!!!!!! |
Dus jullie herdenken ook niet op 4 mei omdat het zoals jullie schrijven en onderschrijven het 'sensatiebelust'is? Of is Amerika een beetje de ver van mijn bed show? Als het in de buurt gebeurd is het erger en minder sensatiebelust????
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|