ChristianMatch

Forum

Oproep om een christen te redden van de dood !!!!!!!!!!!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2786 2787 2788 2789 2790 2791 2792 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:18

PIETER649 schreef:
Is het nou wel echt de bedoeling om alle vervolgde christenen op te vangen?
Stel: we halen in een golf van mededogen en barmhartigheid ALLE christenen weg uit landen waar ze vervolgt worden.
Klinkt goed, mensenlievend en zeer christelijk, misschien kunnen we dan ergens in Biddinghuizen op een festivalterrein een groot evenement houden als dankzegging dat deze operatie gelukt is, wellicht kunnen er zelfs speciale lofliederen voor geschreven worden!!

Maar dan?

Dan hebben wij met deze christelijke daad het christendom in al deze landen met wortel en tak uitgeroeit...
Zou dat werkelijk het gewenste resultaat zijn?
Lopen we daarmee de Heilige Geest niet ernstig mee voor de voeten?
Wat als ALLE bekeerlingen tijdens de reformatie vanuit west-europa naar bijv. Australie waren gevlucht, wat was dan de stand van zaken hier geweest?
Het bloed der martelaren is het zaad van de kerk, luidt een oud spreekwoord.

Ook christenen in pakistan is geen makkelijke weg beloofd, maar wel een behouden aankomst....

Pffft...daar zeg je wel iets ja.
Het lijkt inderdaad heel goed om alle vervolgde christenen op te vangen, maar als je daarmee ook het christendom weghaalt uit die landen is dat heel erg. Menselijkerwijs gesproken ontneem je dan de mensen daar de kans om christen te worden, aangezien er geen mensen meer zijn die hen daar, in dat land, de weg kunnen wijzen naar het christendom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:19

JOLAN931 schreef:
Gelukkig mogen we van mening verschillen zonder dat het persoonlijk is Knipoog smiley
Nee...Ik zou niet zulke verhalen aan bijvoorbeeld mijn kinderen doorgeven om de feiten in herinnering te houden. Ik zou het bij de weergave van de algemene feiten houden. Die vind ik persoonlijk al indringend genoeg.

Idd, fijn dat dat zo kan hè?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:24

WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat verstaan ze dan precies onder occult??? Hekserij of zo????

occult zou ik persoonlijk omschrijven als "voortkomend uit de duistere bron"
zelf heb ik ook aan de alternatieve geneeswijzen geroken, en ik denk, dat er vaak veel dingen op één hoop gegooit worden......

als ik een handje haver zou eten geeft het niet.............men zou zich alleen afvragen of ik me paard zou voelen, en wel zou sporen........
slik ik echter de druppels "avena sativa" dan zou dat occult zijn...... Engeltje smiley

eet ik een hand sint-janskruid, dan ben ik gezond bezig.......neem ik ze in tabletvorm, ieks........ Geschokte, onthutste smiley dan moet ik dus wel nagaan of de planten 's nachts geplukt zijn, en hoeveel ermee is geschud, en dat soort dingen meer, want met het schudden en nachtwerk kan het occult geraakt zijn!!

doe ik de buikademhalingsoefeningen die ik leer van een fysiotherapeut dan valt het onder reguliere geneeswijzen, leer ik ze echter van een alternatieveling met geiten wollen sokkies, die er een groene thee bij serveert, en wat meer tijd neemt om ze me te leren bij de geur van een stinkend wierookstokje, en met een vriendelijke vredige glimlach erbij, dan zou het wel heel "new age" zijn...........

knijp ik mezelf als ik de hik heb in mijn vinger, dan kijken mensen me wellicht aan of ik misschien een pilletje van de psychiater nodig heb, maar vertel ik erbij, dat het middelste kootje van je middelvinger in verband zou staan met het middenrif, dan heet het accupressuur en kun je je zelf niet meer knijpen zonder de wijsheden uit het oosten te kennen............. Smiley die vol vragen zit

hannah........overdrijven kan verduidelijken, hoop ik....... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 11 september 2011, 21:36
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:24

CHATULIEM619 schreef:
Toch gebeurt dat veel vaker dan dat je denkt. Heb je niet, dat je niet naast iemand wil zitten, omdat hij te klef doet??

Waarom zou je daar last van hebben?
Ik zie eigenlijk geen enkele reden om niet op een ander te reageren. Ook in het gewone leven niet. Je hebt toch een mond gekregen om te praten? Dan kun je ook zeggen dat je ergens niet van gedient bent,, even goeie vrienden.

Zo ook virtueel... Ik zie geen enkele reden om iemand niet te beantwoorden.Dat heet fatsoen. Ook een rotmail( die ik ook wel heb gehad) of een mail van iemand die je niet aanstaat beantwoord ik. Waarom niet? Ieder mens is het toch waard om behandeld te worden zoals jijzelf behandeld wilt worden?

Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 11 september 2011, 21:25
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:27

JOSINA022 schreef:
Idd, fijn dat dat zo kan hè?
Ja, Ik vind het eigenlijk niet meer als normaal Jose.
Er zijn mensen die ik graag mag, maar welken een mening hebben waar ik het absoluut niet mee eens ben. Dat moet toch kunnen? Een mening of een schrijfsel is de persoon zelf niet vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:31

10 september....

Ik moest( mede) een braderie organiseren voor de gehandicapten.
Deze was op 10 september. Een grote markt, een flinke rommelmarkt... Het was een heerlijke dag, met heel veel zon, gesprekken met heel veel leuke mensen, inclusief de burgemeester.
Een mega opbrengst van 65000 euro, en een lijf wat helemaal op was aan het einde van de dag.

10 september was meer dan de moeite waard!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:32

JOLAN931 schreef:
Ja, Ik vind het eigenlijk niet meer als normaal Jose.
Er zijn mensen die ik graag mag, maar welken een mening hebben waar ik het absoluut niet mee eens ben. Dat moet toch kunnen? Een mening of een schrijfsel is de persoon zelf niet vind ik.

Ben het helemaal met je eens hoor! Maar het is ook eens goed/fijn om het zo een keer uit te "spreken"!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:33

JOLAN931 schreef:
10 september....

Ik moest( mede) een braderie organiseren voor de gehandicapten.
Deze was op 10 september. Een grote markt, een flinke rommelmarkt... Het was een heerlijke dag, met heel veel zon, gesprekken met heel veel leuke mensen, inclusief de burgemeester.
Een mega opbrengst van 65000 euro, en een lijf wat helemaal op was aan het einde van de dag.

10 september was meer dan de moeite waard!

Wow, toppie, wat een bedrag, Jolan! Zeker een dag meer dan de moeite waard!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:36

WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat verstaan ze dan precies onder occult??? Hekserij of zo????
Kol. 2 schreef:
8Wees op uw hoede en laat u niet meeslepen door holle en misleidende theorieën die op menselijke tradities zijn gebaseerd en zich richten op de machten van de wereld en niet op Christus.

16Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat. 17 Dit alles is slechts een schaduw van wat komt – de werkelijkheid is Christus. 18 Laat u niet veroordelen door mensen die opgaan in zelfvernedering en engelenverering, zich verdiepen in visioenen of zich laten voorstaan op eigen bedenksels. 19 Zulke mensen richten zich niet naar het hoofd, van waaruit God het hele lichaam, door gewrichtsbanden en pezen ondersteund en bijeengehouden, doet groeien. 20 Als u met Christus dood bent voor de machten van de wereld, waarom laat u zich dan geboden opleggen alsof u nog in de wereld leeft? 21 ‘Raak dit niet aan, proef dat niet, blijf daarvan af’ – 22 het zijn menselijke voorschriften en principes over zaken die door het gebruik vergaan. 23 Dat moet allemaal voor wijsheid doorgaan, maar het is zelfbedachte godsdienst, zelfvernedering en verachting van het lichaam; het heeft geen enkele waarde en dient alleen maar tot eigen bevrediging.
Hier zie je al een aantal elementen terug....
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:40

CHATULIEM619 schreef:
Hier zie je al een aantal elementen terug....

ehmmm.........ik lees bij willemijn niets over het verwaarlozen van haar lichaam, of visioenen die worden opgewekt...........?

ook heb ik haar nog nooit over het vereren van engelen horen praten; wel over respect en medemenselijkheid, als uitingsvorm van het dienen van God.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 11 september 2011, 21:45
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:40

Mijn man heeft vandaag aan zn vader opgebiecht dat hij 30 jaar geleden de schoolagenda van zn leraar in de fik gestoken heeft. Geschokte, onthutste smiley Duiveltje smiley Engeltje smiley

De reaktie van mn schoonvader was 30 jaar geleden vast heel anders geweest dan nu. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:52

Mijn mooiste momenent vandaag waren alle keren dat ik op bed gelegen heb. En dat waren er veel.
Mènn, wat was ik moe vandaag

Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 11 september 2011, 21:52
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:54

je bak koffie smaakte prima, jolan931!!

(en je vruchten-vlaai nog beter!!)
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 22:03

HANNAH810 schreef:
je bak koffie smaakte prima, jolan931!!

(en je vruchten-vlaai nog beter!!)

haha ja, nog een mooi momentje hè Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SCHAAPJE665

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 22:09

Hele mooie donkere wolken die verlicht werden door de zon die onderging...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 22:18

HANNAH810 schreef:
voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, drie kinderen van 5, 5 en 6 jaar
zus van hannah, 41 jaar, regio 0180
Josina022, 41 jaar, regio 030 (komt met "taxi" marcowaal200?)
Maria576, 46 jaar, regio 038 (indien vervoer)
nel833, 50 jaar, regio 071
Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (indien vervoer)
Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (onder voorbehoud)
jakolien247 36jaar regio 030 (onder voorbehoud)

jonasveve, 51 jaar, regio 070
frankt627, 47 jaar, regio 076
hanskamp, 38 jaar, regio 0521
wimgroen841, 55 jaar, regio 0318
jan853, 51 jaar, regio 078, twee kinderen van 11 en 13 jaar
kwispel011, 66 jaar, regio 0172
thijs984, 35 jaar, regio 050 met kinderen
Ludovis284, 54 jaar, regio 0184 met dochter (onder voorbehoud)
marcel188 ,45jaar ,regio075.
Beun656, 37 jaar, regio 0341 (onder voorbehoud)
johan209, 36 jaar, regio 073
niceguy125, 43 jaar, regio 0570
marcowaal200, 40 jaar, regio 078 (heeft nog ruimte over in de auto.. Knipoog smiley )

marco, jij neemt jozina dus mee?
Naar boven

Auteur Bericht
RENATE619

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 22:24

CHATULIEM619 schreef:
Toch gebeurt dat veel vaker dan dat je denkt. Heb je niet, dat je niet naast iemand wil zitten, omdat hij te klef doet??

Ik kan me helemaal bij Jolan haar reactie aansluiten. Als je iets onprettig vind kun je dat zeggen. Dat is toch niet zo moeilijk. Zo heeft iedereen de vrijheid om ook negatief op een mailtje te reageren. Dat mag altijd. Het gaat er alleen om dat je reageerd.
Juist door iets te ontlopen komt die persoon er nooit achter dat hij of zij eventueel storend gedrag vertoont. Ik denk dat diegene er meer aan heeft als dat dan gezegd wordt, zodat deze er wat aan kan doen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 22:37

RINRIN585 schreef:
hallo
Ik noemde mijn ouders altijd pa en ma. Bij de voornaam noemen dacht je gewoon niet over na.
En wat mijn kinderen betreft zou ik het niet prettig vinden als ze mij bij de voornaam zouden noemen.

Ik heb zelf nu niet zo het gevoel dat ik per zee een moeder moet zijn.
Je kent dat wel van het grootste stukje vlees en altijd op je vast plekje op de bank.
En nee, ik ben ook niet hun vriendin..
Wel zeg ik altijd dat ik ze niet opvoed maar begeleid naar volwassenheid.
Daar maken ze nu wel eens grapje over als ik dan zeg "zo heb ik je niet opgevoed" dan zeggen ze heb je toch niet je ons toch alleen maar begeleid.

Daarbij denk ik dat tegenwoordig ierdereen bij de voornaam genoemd moet worden ..ouders, leraren. de ouder buren, je baas...
Als gevolg hiervan krijg ik toch wel het gevoel dat respect voor je baas of je meerdere daarbij echt verdwijnt ..
En ik denk niet dat , dat altijd even goed is..

ik verkeer ook nog steeds in de veronderstelling dat ik mijn meisje opvoed, rinrin;
(alleen denk ik wel eens; ik zou willen dat de voeding een klein beetje beter zou blijven hangen..... Engeltje smiley )

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 11 september 2011, 22:39
Naar boven

Auteur Bericht
MIEK114

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 22:38

Jammer van de autopech.
maandag vanaf 18 uur staat de dienst op de site: www.bethel.nl/openbaringen of in de mediaplayer op dezelfde site.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEK114

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 23:11

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/body-mind-methodes-en-occultisme/aandachttraining-mindfulness.htm

Deze site is van stichting Promise.. Wellicht een mooie inhoudelijke aanvulling op de discussie die jullie voeren hier.
Ook een artikel over judo is daar wel te vinden so wie so een mooie waardevolle site om te bekijken.

Gods zegen,
annemiek
Naar boven

Auteur Bericht
GABY639

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 23:31

alleenstaand/ nooit gehuwd
maar wel kinderen.....
hoe doe je dat? waarom vul je niet in dat je gescheiden bent?
Denk je niet dat dat soort onwaarheden meteen afstoten?
Of ben ik nou gek??
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 23:33

GABY639 schreef:
maar wel kinderen.....
Of ben ik nou gek??

het is toch mogelijk dat iemand voor een andere samenlevingsvorm heeft gekozen en/of later tot geloof is gekomen....misschien is het beter om eerst even in gesprek te gaan en vragen bespreekbaat te maken, dan meteen een conclusie te trekken......

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 11 september 2011, 23:38
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 23:56

MIEK114 schreef:
Jammer van de autopech.
maandag vanaf 18 uur staat de dienst op de site: www.bethel.nl/openbaringen of in de mediaplayer op dezelfde site.

Op naar 9 oktober voor deel 8 ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 00:16

CHATULIEM619 schreef:
We zijn hier dus met elkaar aan het discussieren, dus op alles wat jij schrijft, mag ik een reactie opgeven..

insgelijks
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 00:30

ANNETTE050 schreef:
het is toch mogelijk dat iemand voor een andere samenlevingsvorm heeft gekozen en/of later tot geloof is gekomen....misschien is het beter om eerst even in gesprek te gaan en vragen bespreekbaat te maken, dan meteen een conclusie te trekken......
Je kan samenlevingsvormen verzinnen wat je wil, maar door het huwen van een man en een vrouw, kunnen nu eenmaal kinderen komen. Huwen hoeft niet altijd kinderen te geven, daar heb je voorbehoedsmiddelen voor. Je hebt ergens een ander topic, en daar wordt seks voor het huwlijk behandelt. Maar eigenlijk is seks het moderne woord voor huwen. En ik kan me echt geen andere samenlevengsvorm bedenken waar kinderen van komen, boerenkool is een fabeltje hoor, of dat kunstmatige, maar dat is meer een keuze die je vast niet bedoelt.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 00:52

Jaren geleden had ik last van ernstige slapeloosheid, en sliep maar 2 uurtjes op een nacht. Het enige wat de artsen voor mij konden beteken waren doormiddel de door hen voorgeschreven middelen slikken. Ware het niet dat je daar aan verslaaft kon raken, en daar had ik al helemaal geen trek in. Toen kwam ik via een omweg in contakt met een yogaleraar
en eigenlijk had ik mede door derden verklaarde meningen over het geloof, ook daar geen trek in. Tot dat ik toch maar eens ging kijken, nou dat viel mee, geen beeltjes, geen kaarsen of wierookluchtjes. Ik moest op de grond gaan liggen, me ogen sluiten, en luisteren. Gewoon oefeningen doen, die ik later zelf thuis kon doen, zonder die verelende stem van die leraar. En slapen dat ik deed, nog steeds, dus geen oculte dingen, en zonder medicijnen. slaap lekker Slapende smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 12 september 2011, 00:52
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 01:00

HANNAH810 schreef:
haha ik ben ook wel benieuwd welke verheven omschrijving er nu gaat volgen, hoor, erika!!

Heel simpel dames, al in den beginne eerst werd de mens geschapen, en toen pas de vrouwmens Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 01:17

GABY639 schreef:
maar wel kinderen.....
Of ben ik nou gek??

Ook op CM zijn er leden die ongehuwd hebben samengewoond.
Deze staat al niet bij de meerkeuze antwoorden, dus kom je automatisch uit bij: vrijgezel/nooit getrouwd geweest.

Bij die zelfde meerkeuze vraag staat ook niet: vrijgezel met kind van onbekende vader, dus ook deze leden komen onder het kopje: vrijgezel/nooit getrouwd geweest.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Naar mijn idee valt dit dus niet onder onwaarheden, maar onder het gebrek aan meerkeuze antwoorden.

Het is nooit verstandig om iemand helemaal te beoordelen op zijn of haar profiel. De dingen die niet iedereen hoeft te weten maar die misschien wel van belang zijn ontdek je namelijk vanzelf als je met die persoon chat. Daarvoor is denk ik ook de privechat.
Niemand zet al zijn slechte eigenschappen op zijn profiel. Het profiel dient enkel om jezelf te 'promoten' en daarbij horen in de eerste instantie niet al je privezaken.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 04:26

GERRIT084 schreef:
Heel simpel dames, al in den beginne eerst werd de mens geschapen, en toen pas de vrouwmens Coole smiley met zonnebril

vrouwmens...da's nog netjes...

doet me weer denken aan de leraar Informatica die ik op de MEAO had. die zei altijd: 'Dames en mensen, ...'

er is dus wel wat loos met de dames, anders worden ze niet apart genoemd
Clown smiley

ik weet het: hier kweek ik geen vrienden mee...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 08:49

JOLAN931 schreef:
Ook op CM zijn er leden die ongehuwd hebben samengewoond.
Deze staat al niet bij de meerkeuze antwoorden, dus kom je automatisch uit bij: vrijgezel/nooit getrouwd geweest.

Bij die zelfde meerkeuze vraag staat ook niet: vrijgezel met kind van onbekende vader, dus ook deze leden komen onder het kopje: vrijgezel/nooit getrouwd geweest.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Naar mijn idee valt dit dus niet onder onwaarheden, maar onder het gebrek aan meerkeuze antwoorden.

Het is nooit verstandig om iemand helemaal te beoordelen op zijn of haar profiel. De dingen die niet iedereen hoeft te weten maar die misschien wel van belang zijn ontdek je namelijk vanzelf als je met die persoon chat. Daarvoor is denk ik ook de privechat.
Niemand zet al zijn slechte eigenschappen op zijn profiel. Het profiel dient enkel om jezelf te 'promoten' en daarbij horen in de eerste instantie niet al je privezaken.

Een profiel geeft idd een globale indruk en is idd in 1e instantie om jezelf op de kaart te zetten.

En ook al chat of mail je met iemand, je ontdekt pas echt hoe iemand is wanneer je langer persoonlijk contact hebt, iemand geregeld ziet en live spreekt.

En ook dan nog kunnen er dingen zijn vaar je pas veel later achterkomt oftewel...het is altijd een risico dat je neemt.
Maar wie niet waagt, die niet wint Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 12 september 2011, 08:56
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2786 2787 2788 2789 2790 2791 2792 ... 6194 Volgende
Pagina 2789 van 6194