| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 20:58
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Dan weet je nu precies hoe Erika en anderen zich voelen Roady.
Tjonge, wat een liefde proeven we hier....
Het is niet mn opzet om jou te kwetsen, maar dit is mijn mening hierover. Ik geloof niet in het maar hard genoeg bidden
Beweerde ik dat?
en alles lost op, das mijn recht, net als dat jij het recht hebt medicijngebruik als afgod te zien.
Beweerde ik dat ??
|
Nee, ik bedoelde iets totaal anders dan dat je suggereert...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:03
|
|
|
|
|
En wat bedoelde je dan wel? Want ik ben niet de enige die het zo opgevat heeft?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:04
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | En wat bedoelde je dan wel? Want ik ben niet de enige die het zo opgevat heeft? |
Het is wel opvallend dat iemand liever een stukje afkraakt, dan een vraag stelt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LADY876
|
Berichten: 8
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:07
|
|
|
|
|
Ik heb vrijgezel nooit getrouwd staan. Maar heb wel een relatie (ongetrouwd) met mijn vriend, dat heb ik er ook eerlijk bij gezet, en ook wat de reden daarvan is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:07
|
|
|
|
| Quote: | Die vraag is helemaal niet aan de orde denk ik Erika. Ik denk dat je alleen nog niet ontdekt heb wat jou uit de slaap houdt. Ik hoop dat je op het punt komt dat je dat wel zal ontdekken, en dat God je innerlijk zal genezen. Laat ik het anders zeggen: als je hart rust heeft in God, waarom zou je dan gaan wakkerliggen...? |
Misschien dat de slapeloosheid van Erika een andere reden heeft dan dat jij hier suggereert?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LADY876
|
Berichten: 8
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:11
|
|
|
|
Wat ik mis? Een man die gelooft in God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:17
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Het verschil tussen 'scheiden' en een relatie beeïndigen, is dat scheiden veel meer tijd in beslag neemt.
Een relatie beeindigen kan via een gesprek. Bij scheiden komt er veel meer bij kijken.
Bij een relatie kan iemand wel 'gescheiden' zetten. Maar ja, als de relatie ondertussen al 5 keer aan en uit is geweest.....5 keer trouwen en weer scheiden met dezelfde doet iemand niet zo snel. |
er is n heel verschil tussen een relatie met iemand hebben of daadwerkelijk 1 huishouden gevoerd te hebben. het gaat er niet om of je weleens verkering hebt gehad ofzo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:22
|
|
|
|
Langs het water, helemaal alleen. Niemand die mij stoort alleen ikzelf en het water. Het is zo vredig en zo mooi, uren kan ik daar zitten, starend naar de helder blauwe lucht. En kijken naar het klotsende water, mijn tranen kan ik eindelijk laten gaan, het is dan net alsof het water mijn tranen opvangt. Want soms wil ik gewoon even, even helemaal alleen zijn.
Er zal een tijd komen, dat ik mijn gevoelens op een andere manier laat gaan. Maar tot die tijd zal ik altijd langskomen of ik er nu wel of niet meer kom, ook al bestaat het niet meer, in mijn hart zal het altijd 'mijn plekje' zijn.
Ergens gelezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:28
|
|
|
|
Roady ik ben het met je eens !!!
Erika ik kan me je vraag heel goed voorstellen. Ben dan ook blij dat Roady een aanvulling geeft op datgene wat hij eerder schreef. Het gaat niet om goed gelovig te zijn maar om het vertrouwen in God.
Als aanvulling daarop wil ik graag zeggen.
Paulus had een doorn in het vlees, hij vroeg tot 3 maal toe aan God om hem daarvan te genezen/verlossen, maar God genas/verloste hem er niet van. En van alles wat je van Paulus kunt zeggen, niet dat hij geen rotsvast geloof en vertrouwen had in zijn God. Heb je ook genoeg vertrouwen in God als Hij je niet geneest, dat je kunt accepteren dat Hij blijkbaar iets anders met je voorheeft ???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:32
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Het is wel opvallend dat iemand liever een stukje afkraakt, dan een vraag stelt....
 |
nee, door je quote heb ik enkel de onderste regel gezien, ik zag het stuk erboven aan voor het stuk dat Erika had geplaatst. Mijn fout.
Verder heb ik nog steeds dezelfde mening, ik ben blij dat het voor jou gewerkt heeft, maar ik vind het heel irritant dat je het voor doet komen dat het voor iedereen zo werkt, want dat is niet zo. Je zet het nog steeds neer alsof iemand iets verkeerd doet als het niet op deze manier werkt.
En dat al 3 maanden wakker verhaal.......gemiddeld overlijd een mens na 10 dagen zonder slaap. Een mens kan langer zonder voedsel dan zonder slaap. Het kromme tenen gehalte gaat voor mij enkel maar omhoog. Dus sorry, jij en ik gaan het hier over eens worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:37
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Roady ik ben het met je eens !!!
Erika ik kan me je vraag heel goed voorstellen. Ben dan ook blij dat Roady een aanvulling geeft op datgene wat hij eerder schreef. Het gaat niet om goed gelovig te zijn maar om het vertrouwen in God.
Als aanvulling daarop wil ik graag zeggen.
Paulus had een doorn in het vlees, hij vroeg tot 3 maal toe aan God om hem daarvan te genezen/verlossen, maar God genas/verloste hem er niet van. En van alles wat je van Paulus kunt zeggen, niet dat hij geen rotsvast geloof en vertrouwen had in zijn God. Heb je ook genoeg vertrouwen in God als Hij je niet geneest, dat je kunt accepteren dat Hij blijkbaar iets anders met je voorheeft ??? |
Maar vind je het dan een gebrek aan vertrouwen als het niet zonder medicijnen gebeurd of begrijp ik je dan verkeerd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIELLE111
|
Berichten: 3
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:40
|
|
|
|
Maakt roken je tot een slechte christen? Ik wil graag jullie mening daarover horen!!! Het gaat toch om je persoonlijke relatie met God?
Graag jullie mening!!! Alvast bedankt voor jullie meningen, fijn dat er meer mensen zijn die er hetzelfde van denken als ik. Iedereen zondigt op elke manier, dus dan ben je net zo 'slecht' als een roker.
Laatst aangepast door
|
DANIELLE111
|
op dinsdag 13 september 2011, 20:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:42
|
|
|
|
| DANIELLE111 schreef: | Maakt roken je tot een slechte christen? Ik wil graag jullie mening daarover horen? Het gaat toch om je persoonlijke relatie met God?
Graag jullie mening!!! | Ja, je hebt helemaal gelijk..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:43
|
|
|
|
| DANIELLE111 schreef: | Maakt roken je tot een slechte christen? Ik wil graag jullie mening daarover horen? Het gaat toch om je persoonlijke relatie met God?
Graag jullie mening!!! |
nee, vind ik niet. zie ook geen enkele reden waarom wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:51
|
|
|
|
Als je al lange tijd(lees meer dan een jaar) uit elkaar bent en je zit enkel nog te wachten op het papiertje van de rechtbank, dan ben je in mijn ogen gescheiden, en mag je dat aangeven op je profiel. Maar anderen vinden dat je daar IN relatie neer moet zetten zolang dat papiertje nog niet binnen is. Zo verschilt een ieders mening en is niet direct onwaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:53
|
|
|
|
| DANIELLE111 schreef: | Maakt roken je tot een slechte christen? Ik wil graag jullie mening daarover horen? Het gaat toch om je persoonlijke relatie met God?
Graag jullie mening!!! |
Ik ken iemand die rookt en erg mooi gelovig is en een heel mooi mensje is. Voor mij is die persoon dus niet een mindere christen.
Ik verwacht nu ook wel dat er enkele zullen zijn die het over verslavingen gaan hebben. Dan is een biertje drinken en roken naast het gebruik van soft of hard drugs ook dé verslaving die verbannen moet worden. Ze vergeten dan ook wel dat internet, koffie, cola, sporten, eten...en ga zo maar door ook verslavingsvormen kunnen zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:56
|
|
|
|
|
een tevreden roker is geen onruststoker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:59
|
|
|
|
Beste Shanita, Wat een heftig verhaal schrijf je hier.
Vergeving wordt inderdaad vaak als opdracht gezien maar kan me voorstellen in sommige situaties dat dit erg moeilijk is. Vooral als de 'dader' geen spijt van zijn daden heeft...
Naar mijn idee is het belangrijk om (verschrikkelijke) ervaringen een plaats in je leven te geven zodat je de problemen kan verwerken. Hopelijk mag je hierbij dan de steun van God ervaren. Daarna kun je tot vergeving komen. Naar mijn idee niet andersom!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:01
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | een tevreden roker is geen onruststoker |
...geen onrustroker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:09
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Waarom zou je daar last van hebben? Ik zie eigenlijk geen enkele reden om niet op een ander te reageren. Ook in het gewone leven niet. Je hebt toch een mond gekregen om te praten? Dan kun je ook zeggen dat je ergens niet van gediend bent, even goeie vrienden.
Zo ook virtueel... Ik zie geen enkele reden om iemand niet te beantwoorden.Dat heet fatsoen. Ook een rotmail( die ik ook wel heb gehad) of een mail van iemand die je niet aanstaat beantwoord ik. Waarom niet? Ieder mens is het toch waard om behandeld te worden zoals jijzelf behandeld wilt worden? |
Volledig met je eens Jolan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:19
|
|
|
|
Ik denk dat God niet blij is met het feit dat ik rook en dus zo mijn lichaam vervuil, maar houdt God daarom minder van mij of ik van Hem? Nee, dat zeker niet!
En ja, roken is een verslaving, net zoals vele andere dingen. Maar helaas heb ik moeten ervaren dat er andere verslavingen zijn die veel schade aan kunnen richten en dat ook gedaan hebben.
Laat mij daarom maar m'n sigaretje roken met daarbij zoveel als mogelijk rekening houden met mijn omstanders die niet roken.
En idd...als roker ben ik geen onruststoker
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 12 september 2011, 22:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Voor alle duidelijkheid, ik vind een bouquetboekje laagcomplex....en je kent de bouquetboekjes toch niet? Kan je er ook geen mening over hebben toch? En een ieder moet maar precies lezen wat hij of zij wil maar oordeel er niet zo over....dat is eigenlijk mijn boodschap...... Ik vind het heerlijk als ik vakantie heb even zo'n boekje te lezen, je kan het wegleggen, het komt altijd goed en je kan het de volgende vakantie rustig nog een keer lezen want het blijft toch niet hangen........ |
Alleen jammer dat je dàn zo snel slaap krijgt......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:19
|
|
|
|
Dus als je een halve HBO opleiding heb genoten en je je MBO opleiding heb afgemaakt moet je dus invullen MBO. Soms is het wel eens lastig om meerkezue antwoorden in te vullen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:20
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | nee, door je quote heb ik enkel de onderste regel gezien, ik zag het stuk erboven aan voor het stuk dat Erika had geplaatst. Mijn fout.
Kan gebeuren Annette
Verder heb ik nog steeds dezelfde mening, ik ben blij dat het voor jou gewerkt heeft, maar ik vind het heel irritant dat je het voor doet komen dat het voor iedereen zo werkt, want dat is niet zo.
Het enige dat ik doe, is een getuigenis geven. Dat het lijkt alsof ik het doe voorkomen dat het zo voor iedereen werkt, dat zit toch echt in jouw bolletje, en is jouw gevoel
Je zet het nog steeds neer alsof iemand iets verkeerd doet als het niet op deze manier werkt.
Waar zeg ik zoiets dan? Nogmaals: ik geef een getuigenis, en jij neemt er aanstoot aan. Dan heb jij een probleem. Niet ik.
En dat al 3 maanden wakker verhaal.......gemiddeld overlijd een mens na 10 dagen zonder slaap. Een mens kan langer zonder voedsel dan zonder slaap.
Dat kan. Ik heb het zelf gehoord van deze vrouw. En ik geloof dat zij de waarheid sprak. Zelf heb ik een ernstig slaapprobleem gehad. Ik weet dus dat je als mens langere tijd zonder slaap kunt.
Het kromme tenen gehalte gaat voor mij enkel maar omhoog. Dus sorry, jij en ik gaan het hier over eens worden. |
Je bedoelt denk ik dat wij het hier NIET over eens gaan worden. Daar kan ik prima mee leven Annette.
Slaap lekker voor straks
Laatst aangepast door
|
ROADY641
|
op maandag 12 september 2011, 22:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:28
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Roady ik ben het met je eens !!!
Erika ik kan me je vraag heel goed voorstellen. Ben dan ook blij dat Roady een aanvulling geeft op datgene wat hij eerder schreef. Het gaat niet om goed gelovig te zijn maar om het vertrouwen in God.
Als aanvulling daarop wil ik graag zeggen.
Paulus had een doorn in het vlees, hij vroeg tot 3 maal toe aan God om hem daarvan te genezen/verlossen, maar God genas/verloste hem er niet van. En van alles wat je van Paulus kunt zeggen, niet dat hij geen rotsvast geloof en vertrouwen had in zijn God. Heb je ook genoeg vertrouwen in God als Hij je niet geneest, dat je kunt accepteren dat Hij blijkbaar iets anders met je voorheeft ??? |
Dat is waar Cross, Maar ik bemoedig Erika liever met iets dat haar aanspoort de oorzaak van haar slapeloosheid te vinden. Ik weet namelijk zeker dat elk mens een vredige rustige slaap kan hebben. Daarvan ben ik rotsvast overtuigd. Ik weet intussen ook wat de mens -ten diepste- uit de slaap houdt...
Maar ja, als je dat hier gaat vertellen word je meteen afgevuurd en gestenigd door een paar voorbijgangers...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Blijft voor mij staan de vraag ben je een minder goede gelovige /christen als je slaapmedicatie gebruikt? Geef je je leven dan niet (genoeg) over aan God? Ben benieuwd hoe jullie hierover denken. |
Denk van niet! Slaapmedicatie is naar mijn mening een hulpmiddel om tot rust te komen als het echt nodig is. Geloof en/of problemen kunnen vanzelfsprekend invloed hebben op je nachtrust maar denk niet dat je geloof als vervanging kan zien van medicatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:33
|
|
|
|
|
Waarom zou je willen roken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:36
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Denk van niet! Slaapmedicatie is naar mijn mening een hulpmiddel om tot rust te komen als het echt nodig is. Geloof en/of problemen kunnen vanzelfsprekend invloed hebben op je nachtrust maar denk niet dat je geloof als vervanging kan zien van medicatie. |
Wat is dan de waarde van bepaalde beloften?
"Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven voor uw ziel"
Daarom beweer ik: geloof kan juist WEL je medicatie vervangen. Zo is het in mijn geval wel gegaan. Het is geschied naar mijn geloof. God is daar heel trouw in!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:36
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | nou...: Afrika begint onder de Maas... |
aha... eindelijk ist nu duidelijk voor me...
|
|
| Naar boven |
|
|