ChristianMatch

Forum

ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2790 2791 2792 2793 2794 2795 2796 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:37

ANNETTE050 schreef:
k heb mijn naam geprobeerd van de lijst te halen, maar naar alle waarschijnlijkheid ga ik niet mee.

Ik probeer de lijst te 'quoten'maar dat lukt niet.
Kan iemand mijn naam van de lijst halen?
thx

Ik zie dat Frank het inmiddels gedaan heeft.
Belgse hulpvaardigheid. Maar had liever gezien dat ie jou kon overhalen om tóch mee te gaan. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:41

Beste Shanita,

Mijn ervaring met vergeven is dat je dit pas kan als je daar aan toe bent.
Ook dat je zonder de hulp van God de ander niet echt vergeven kan.
Maar ik denk dat je zelf wel aardig hebt begrepen dat vergeven niet persee inhoud dat je weer als goede vrienden met die persoon om moet gaan. Praktisch is dat vaak gewoon onmogelijk.
Als je maar zover kunt komen dat je niet boos meer bent, en het los kunt laten, dan denk ik dat je al een heel eind bent. Jij noemt dit eigenlijk onverschilligheid. Ik zie die onverschilligheid meer als het gevoel dat na de haat komt. ik zie dit als een positief iets al is het een negatief woord.

Haat staat naar mijn idee echt tegenover liefde. Maar als je zover bent dat je niet meer haat, en er vrij onverschillig tegenover staat, dan is dat naar mijn idee het begin van vergeving, en niet het tegenovergestelde van de liefde. Vergeven terwijl je haat is niet te doen. Vergeven terwijl iets je redelijk onverschillig laat wordt al veel makkelijker.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:42

ROADY641 schreef:
Wat is dan de waarde van bepaalde beloften?

"Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven voor uw ziel"

Daarom beweer ik: geloof kan juist WEL je medicatie vervangen.
Zo is het in mijn geval wel gegaan. Het is geschied naar mijn geloof.
God is daar heel trouw in!

Het is heel fijn voor je dat God bij jou zo gewerkt heeft, maar is het niet zo dat God bij iedereen op Zijn eigen manier werkt?

Ik ben nl van mening dat God ook medicijnen gebruikt om Erika de rust te geven om te slapen, zodat ze het overdag allemaal beter aan kan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:43

Ik mag niet op cursus paaldansen...Gal 3:13...balen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:46

ERIKA129 schreef:
Door een gewone draai op een stoel is het in mijn ruggeschoten zaterdag Gefrustreerde smiley alsop het niet opkan doen we er nu nog een lekker hoofdpijn bij Huilende smiley, smiley in tranen
Houd het nu nooit op met al dat gedoe met mijn lichaam Boze smiley Gefrustreerde smiley

Oeps, Erika...beterschap meis!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:46

ROADY641 schreef:

"Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven voor uw ziel"

Ik denk dat hier wat anders mee bedoeld wordt.
Bij God kan je zeker rust vinden! Als je verzoening cq rust bij God vindt is dit het belangrijkste wat je geschonken krijgt.

Er zijn heel veel oorzaken voor slapenloosheid en vind dat je hier ook medicatie voor mag innemen. (wat evengoed geld voor alle andere medicatie)
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:50

ROADY641 schreef:

Roady, ik denk dat je een denkfout maakt. Het feit dat God jou geholpen heeft om op die manier van de slapeloosheid af te komen, betekent niet dat de Heer dezelfde manier met anderen omgaat. Het is heel moeilijk om jouw ervaringen aan anderen op te leggen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:56

ROADY641 schreef:

Ik zie hier duidelijk het verschil tussen Gods kunnen en Gods willen.
God KAN dat inderdaad bij iedereen Roady, daar ben je zelf het bewijs van.
Maar God WIL dat blijkbaar niet bij iedereen, omdat hij met alle mensen een andere weg houd. Wat Hij voor de een goed vind, vind Hij blijkbaar voor een ander niet goed of niet nodig. (Of NOG niet)

Gods kunnen is onbegrenst, maar Zijn wil is wel begrenst, dat blijkt alleen al uit een simpel voorbeeld als dit
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:59

Ff een slecht momentje vandaag toen mijn moeder belde dat het hondje van mijn ouders dood is. Een jonge hond, een ontsteking en weg...

Vreemd genoeg vond ik vanavond een andere hond. Die is inmiddels weer terug naar de eigenaren, maar wat een hondendag.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 23:01

CHATULIEM619 schreef:

eh.....Chat....wil je erover praten..... Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 23:01

JOLAN931 schreef:
Ff een slecht momentje vandaag toen mijn moeder belde dat het hondje van mijn ouders dood is. Een jonge hond, een ontsteking en weg...

Vreemd genoeg vond ik vanavond een andere hond. Die is inmiddels weer terug naar de eigenaren, maar wat een hondendag.

Wat naar! Sterkte ermee!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 23:03

LADY876 schreef:
Wat ik mis?
Een man die gelooft in God.

Het zijn niet zozeer je woorden die trekken, maar meer je daden die mensen jaloers kunnen maken op jouw geloof. Je kunt niet weten waar het misschien nog goed voor is dat jij deze man hebt Lady. Ook ik heb een tijdlang samengeleeft met een man die ongelovig en zelfs vijandig ertegen was. Ik weet dat het een dooddoener is, maar ook hier is een bedoeling mee.
Bovendien is een ongelovige man geheiligd door zijn ongelovige vrouw.
Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
RENATE619

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 23:05

VISSER278 schreef:
Mijn eerste reactie is eigenlijk een tegenvraag.
Hoe ga je om met dingen die je kinderen doen waar je zélf niet achter staat?
Ik noem een voorbeeld uit m'n eigen situatie. M'n zoon is bezig met de koksopleiding. Deze opleiding bestaat uit 4 dagen werken , 1 dag naar school per week.
Omdat het veel werken is wanneer anderen vrij zijn ( avonden en weekenden ) gebeurt het ook regelmatig dat er zondagsarbeid bij komt kijken. In mijn ogen is dit geen werken van barmhartigheid, ik sta er dus niet achter.
Zelf heeft hij er ook wel wat moeite mee maar weigert hij om zondags te werken , dan komt hij nergens aan de bak en kan hij dus niet zijn opleiding verder afmaken.
Op z'n school hebben ze er wel begrip voor maar een oplossing kunnen ze hem niet geven.
Ze hebben hem voorgesteld om in een instelling, verpleeghuis , te solliciteren maar daar heeft hij een keer stage gelopen maar dat vond hij niks.
Wil perse de vakkennis opdoen in een restaurant.

Hoe hiermee om te gaan?

Ik heb zelf middelbare hotelschool gedaan voor ik de verpleging in ging. Ook ik kreeg regelmatig te horen dat het geen passende studie is voor een christen, gezien de zondagen die gewerkt worden.
Gelukkig ben ik uiteindelijk verpleegkundige geworden en mag ik nu legaal op zondag werken.
Toch vind ik bepaalde dingen wat hypocriet. Ik noem eens een voorbeeld. De meeste christenen die op vakantie gaan willen ook op zondag in hun hotel een maaltijd nuttigen. Wie mag die dan bereiden? Als de stroom uitvalt door een storing, moet er ook een monteur komen, toch?

Het blijft in mijn ogen grijs gebied. Ik denk dat je als kok er niet onderuit komt om op een topdag als de zondag te moeten werken.

Het is dus een keuze aan jou zoon, waarbij je hem, denk ik alleen kunt begeleiden in de keuze die hij heeft, voor en nadelen helder maken voor hem. Maar uiteindelijk moet hij zelf die keuze maken. Op die manier kan hij er ook beter in berusten, lijkt me.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 23:17

Ik had eens een diep gelovig christen op bezoek, een oude man van de oude stempel. Ik vroeg hem waarom hij als christen nog rookte.
Hij lachte, en zei...Ieder christen denkt daar anders over en het is moeilijk om het niet te doen. Daarom zeg ik tegen mezelf: Je shaggie mag dan je afgod zijn, maar je steekt hem wel in de brand.

Toen hij wegging draaide hij er nog een en zei: zo... nog ff een afgod verbranden en dan ga ik er vandoor.

Ik ben het nooit vergeten en vind dat die oude man, letterlijk gezien gelijk heeft.
Je mag jezelf niet beschadigen of verwaarlozen, maar zolang je met mate van alles geniet zie ik er geen kwaad in. Drugs etc liggen dan toch weer op een ander vlak aangezien je gedrag ervan veranderd en je niet altijd weet wat je doet.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 23:29

RENATE619 schreef:
Ik heb zelf middelbare hotelschool gedaan voor ik de verpleging in ging. Ook ik kreeg regelmatig te horen dat het geen passende studie is voor een christen, gezien de zondagen die gewerkt worden.
Gelukkig ben ik uiteindelijk verpleegkundige geworden en mag ik nu legaal op zondag werken.
Toch vind ik bepaalde dingen wat hypocriet. Ik noem eens een voorbeeld. De meeste christenen die op vakantie gaan willen ook op zondag in hun hotel een maaltijd nuttigen. Wie mag die dan bereiden? Als de stroom uitvalt door een storing, moet er ook een monteur komen, toch?

Het blijft in mijn ogen grijs gebied. Ik denk dat je als kok er niet onderuit komt om op een topdag als de zondag te moeten werken.

Het is dus een keuze aan jou zoon, waarbij je hem, denk ik alleen kunt begeleiden in de keuze die hij heeft, voor en nadelen helder maken voor hem. Maar uiteindelijk moet hij zelf die keuze maken. Op die manier kan hij er ook beter in berusten, lijkt me.

Het is goed de zondag als rustdag te houden maar niet iedere christen houdt de refo-gewoontes op dit punt aan. Ik ook niet. Als je consequent bent, zou je dan stroom, gas en waterleiding moeten afsluiten en geen eten moeten bereiden. Daarnaast kun je ook niet op de weg rijden, die infrastructuur wordt door mensen onderhouden. Te gek voor woorden. Ik vind het prima als behoudende christenen zo willen leven maar de opvattingen binnen de bevindelijkheid vormen niet de norm voor de christenen op deze aarde. Deze groep vormt aanmerkelijk minder dan een procent van de twee miljard christenen die er zijn. Bevindelijken zijn zeker christenen maar moeten hun eigen norm niet als maatstaf stellen voor de hele christelijke wereld. Het is echt niet nodig om refo te worden, of hun leef- en denkgewoontes over te nemen om een goede christen te zijn.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 12 september 2011, 23:54
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 23:31

CHATULIEM619 schreef:

Verraste, verbaasde smiley dans je nu ook al paal? Waar gaat het heen met de emanicipatie...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 13 september 2011, 05:55
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 23:32

PIETER649 schreef:
Voor de kinderen uit het eerste huwelijk van mijn vrouw ben ik geen Papa, maar gewoon Pieter.
Daar hebben wij bewust voor gekozen omdat de kinderen al een papa hebben, en hoe triest dat figuur ook is, ze moeten het er mee doen.
Nu begint onze gezamelijke dochter dr eerste woordjes te zeggen.
Tot op heden: JA en PAPA. Zolang het in die volgorde uitgesproken blijft worden vind ik dat ideaal ( Knipoog smiley )
Maar voor haar zal het consequent aanspreken van mij als papa nog heel lastig gaan worden als haar halfbroer en -zus mij met Pieter aanspreken....

Misschien kun je dat ook andersom zien Pieter.
Hier mogen de kinderen zeggen tegen W wat ze willen, en ik zie de hunkering om hem pappa te nomen al doen ze het niet.
Laatst was er een meisje, en Yoran stond vol trots over zn vader te vertellen tegen haar. Ik ontdekte pas later dat hij het over W had, en niet over zijn echte vader.

Ik denk, dat als jij jouw dochter concequent pappa laat zeggen, dat het juist voor annettes kinderen heel moeilijk wordt om dat niet over te nemen, aangezien kinderen er toch graag bij willen horen, en de meeste kinderen een pappa en een mamma thuis hebben, en geen mamma en een Pieter of wie dan ook. ( of je moet dat zelf absoluut niet willen natuurlijk)
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 23:48

........ ..... ......

Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 12 september 2011, 23:50
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 00:04

ANNETTE050 schreef:
eh.....Chat....wil je erover praten..... Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit
daten????
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 00:25

CROSSROAD317 schreef:
Roady ik ben het met je eens !!!

Erika ik kan me je vraag heel goed voorstellen.
Ben dan ook blij dat Roady een aanvulling geeft op datgene wat hij eerder schreef. Het gaat niet om goed gelovig te zijn maar om het vertrouwen in God.

Als aanvulling daarop wil ik graag zeggen.

Paulus had een doorn in het vlees, hij vroeg tot 3 maal toe aan God om hem daarvan te genezen/verlossen, maar God genas/verloste hem er niet van. En van alles wat je van Paulus kunt zeggen, niet dat hij geen rotsvast geloof en vertrouwen had in zijn God.
Heb je ook genoeg vertrouwen in God als Hij je niet geneest, dat je kunt accepteren dat Hij blijkbaar iets anders met je voorheeft ???

ANNETTE792 schreef:
Maar vind je het dan een gebrek aan vertrouwen als het niet zonder medicijnen gebeurd of begrijp ik je dan verkeerd?

Ik vind het geen gebrek aan vertrouwen als het niet zonder medicijnen gebeurt. Ik neem aan dat je bedoelt dat God je geneest zonder medicijnen ...
Maar ik vind het ook geen gebrek aan vertrouwen als het door medicijnen gebeurt.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 00:29

ROADY641 schreef:
Dat is waar Cross,
Maar ik bemoedig Erika liever met iets dat haar aanspoort de oorzaak van haar slapeloosheid te vinden.
Ik weet namelijk zeker dat elk mens een vredige rustige slaap kan hebben. Daarvan ben ik rotsvast overtuigd.
Ik weet intussen ook wat de mens -ten diepste- uit de slaap houdt...
Een slaapapneu misschien ?? om maar iets te noemen ...

Maar ja, als je dat hier gaat vertellen word je meteen afgevuurd en gestenigd door een paar voorbijgangers...

Ik ben benieuwd wat de mens ten diepste uit de slaap houdt ... ???
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 00:41

Ik denk dat je opvoeding wel degelijk je leven bepaald. In iedergeval een deel daarvan. Je denkwijze heb je in beginsel uit je opvoeding meegekregen, en ook al ben je als volwassene in staat om andere keuzes te maken, vaak blijft het moeilijk om dan los te laten waar je mee opgevoed bent. Tenzij je duidelijke bewijzen voor jezelf hebt (of denkt te hebben) dat de opvoeding die je ouders je gaven niet klopt.
Andere keuzes maken als je opvoeders is makkelijker als je het altijd al niet met ze eens was.

@ Visser. Het is helemaal begrijpelijk dat je je zoon een studierichting hebt laten volgen waar zijn hart lag. Ook begrijp ik het dat je er moeite mee hebt dat daar de zondagen mee gemoeid zijn, maar het is niet goed als christenen zich van heel gewone beroepen afzijdig houden, want al zijn we niet van de wereld, we zitten er wel middenin. En misschien in tegenstelling tot velen hier denk ik, dat als hij echt niet op die dag werken wil, en dat voor God neerlegd, dat er ook voor hem een leuke baan komt waarbij dat niet nodig is.

@ Thomas. Het valt me op dat je het zovaak over Refo's hebt waar je het overduidelijk niet mee eens bent. Dat hoeft ook helemaal niet, maar ik wil je zeggen dat ik met alle plezier een refo ben, en me niet vaak herken in de dingen die je zegt.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 01:23

als pleegmoeder heb ik ook met deze items te maken.
hier noemt mijn pleegdochter me mama, haar biologische moeder is mama S.
mijn voormalig pleegzoon, noemt mij bij een bezoek ook nog af en toe mama, soms noemt hij me bij mijn voornaam, zoals hij doet wanneer hij in zijn huidige pleeggezin is.........en ik noem mijzelf naar hem toe bij mijn voornaam, om aan te geven dat ik meer afstand tot hem heb, na de overplaatsing, want het is al verwarrend genoeg, drie moederfiguren te hebben!

het is voor kinderen ook een veilig gevoel, een gevoel van erbij te mogen horen, geaccepteerd te zijn. ik denk dat dat nogal eens onderschat wordt!

mijn meisje is nu druk met de termen pleegmoeder, stiefmoeder, moeder en nepmoeder.
als ze boos is noemt ze me "boze stiefmoeder"; naar het sprookje van assepoester..........haha
(geef haar eens ongelijk!! Clown smiley )

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 13 september 2011, 01:25
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 02:27

PIETER649 schreef:
er is n heel verschil tussen een relatie met iemand hebben of daadwerkelijk 1 huishouden gevoerd te hebben.
het gaat er niet om of je weleens verkering hebt gehad ofzo.

Ik bedoelde met 'relatie' eigenlijk een lat-relatie. Dus eigenlijk wel 1 huishouden voeren. Maar met dit verschil: dan weer hier en dan weer daar.
En tussendoor ook tijd alleen in je(m'n) eigen huis.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 02:39

Quote:
JOLAN: Als je al lange tijd(lees meer dan een jaar) uit elkaar bent en je zit enkel nog te wachten op het papiertje van de rechtbank, dan ben je in mijn ogen gescheiden, en mag je dat aangeven op je profiel.
Maar anderen vinden dat je daar IN relatie neer moet zetten zolang dat papiertje nog niet binnen is.
Zo verschilt een ieders mening en is niet direct onwaar

MARIO216 schreef:
Dus als je een halve HBO opleiding heb genoten en je je MBO opleiding heb afgemaakt moet je dus invullen MBO.
Soms is het wel eens lastig om meerkezue antwoorden in te vullen.

Quote:
JOLAN: Zo verschilt een ieders mening en is niet direct onwaar

Dus als je een tijd op HBO hebt gezeten, kán je HBO invullen.
Want bij die vraag staat niet of je het heb afgemaakt, of een diploma hebt. Er staat van 'Opleidingsniveau'.
Dus je 'moet' niets.
Je kán mijns inziens zelf aanvoelen wat je bij die vraag invult.
Bijvoorbeeld:
Ben je die HBO onvrijwillig afgegaan door omstandigheden, en haalde je alleen hoge cijfers?
Of redde je het eigenlijk niet en haalde je met héél véél werk net zesjes?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 03:15

Quote:
Annette: En dat al 3 maanden wakker verhaal.......gemiddeld overlijd een mens na 10 dagen zonder slaap. Een mens kan langer zonder voedsel dan zonder slaap.

Quote:
Roady:Dat kan. Ik heb het zelf gehoord van deze vrouw. En ik geloof dat zij de waarheid sprak. Zelf heb ik een ernstig slaapprobleem gehad. Ik weet dus dat je als mens langere tijd zonder slaap kunt.

Ik heb ook weleens bijna 2 maanden niet geslapen. Tenminste, dat dacht ik.
Mijn vriend hoorde me wel slapen, regelmatig.
Maar je slaap dan zo licht, dat het niet voelt alsof je slaapt. Je hebt niet dat rustige nadenken en ontspannen voor je slaapt. en ook niet dat echte wakker worden. zolang niet slapen dan denk je veel. En als je in zo'n slapeloze periode heel licht slaapt, dan lijkt het net alsof je de hele tijd hebt liggen denken als je wakker wordt. je merkt als het ware niet dat je wakker wordt. voor je gevoel ben je ervan overtuigd dat je niet heb geslapen.
Ik was ook helemaal doorgedraaid toen. Logisch met zo weinig en zo'n lichte slaap. En veel stress erbij ook.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 09:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 03:37

Quote:
Roady: Na een aantal weken leerde ik de allerbelangrijkste les van mijn leven.
Om die te leren moest God me blijkbaar tot een bepaald punt uitputten, voordat ik het inzag.

Quote:
Crossroad: Ik ben benieuwd wat de mens ten diepste uit de slaap houdt ... ???

Mijn ervaring is, dat als ik één nacht niet kon slapen dat ik dan iets heel erg belangrijks over het hoofd zag. Of mij bewust werd van iets heel belangrijks.
Later had ik het gevoel dat die slapeloosheid van één nacht nódig was om me ergens bewust van te maken, en pas dáárna kon ik slapen.
Of, dat mijn onderbewustzijn(God?) mij iets duidelijk wou maken.
Of, dat er iets goed fout zat, wat ik niet inzag.

Quote:
Erika: toen ik goed na ging denken kwam ik erachter dat ik al 10 jaar niet meer dan 3 uur per nacht sliep en dan nog met tussenposen.

Ik kan me wel voorstellen dat als je zó lang zó weinig slaapt, dat je dan slaapmedicatie neemt. deed ik ook de éne keer dat ik 2 maanden niet/licht sliep.

Want lang niet iedereen komt er mijns inziens altijd (helemaal) achter wáárom die niet slaapt. en dan kan je er dus niets aan doen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 september 2011, 03:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 03:49

Er zijn veel bezwaren tegen yoga oefeningen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 08:08

Erika, de oplossing kan heel gewoon zijn dat je te weinig melatonine aanmaakt, dat is een soort hormoon wat ieder mens nodig heeft om in slaap te kunnen vallen.
In mijn groep heb ik regelmatig leerlingen met dit probleem, ze krijgen dan dit medicijn en kunnen dan weer goed slapen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 08:09

SHANITA130 schreef:
Volgens het evangelisch Christendom zijn kabouters occult. Evenals de Donald Duck, want Willy Wortel kan toveren..
Ook sprookjes.....
Sprookjes zijn nota bene literatuur. en oorsronkelijk geschreven voor volwassenen. Sprookjes zijn heel mooi.

Ik heb zo vaak het woord 'occult' gehoord, kan het bijna niet meer aanhoren...

.

precies; dus beetje nuchterheid kan volstrekt geen kwaad!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2790 2791 2792 2793 2794 2795 2796 ... 6194 Volgende
Pagina 2793 van 6194