| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:04
|
|
|
|
|
Ajax wordt landskampioen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:05
|
|
|
|
|
PSV wordt tweede, maar wint de Europa League.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:05
|
|
|
|
|
AZ zit in Alkmaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
Berichten: 757
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:06
|
|
|
|
Gebedsroom donderdag 15 september van 20 tot 21 uur.
Allen die iets op hun hart hebben, zijn uitgenodigd om dit woorden te geven. Woorden gericht aan onze Almachtige Vader. Dicht bij zijn Vaderhart kunnen we rust vinden en Hij tilt ons op. We doen dit samen in verbondenheid als broeders en zusters van één kerk: De kerk van Jezus Christus. Via Hem komen we tot de Vader, en we mogen samen voor alles bidden: voor de wereld, voor kennissen die ons nauw aan het hart liggen, voor onze vijanden, voor onze zieken, onze dagelijkse zorgen die soms als "hars aan ons blijven kleven", de vervolgde broeders en zusters, onze diepste wensen, familieleden, onze kinderen, voor meer geloof op cm ....
En zoals vorige week starten we de "bidstonde" met zijn allen met God groot te maken en te eren. Hem erkennen als onze heiland en redder want wie "God eert, zal geëerd worden".
"Here, U bent een goed God Almachtige, Trouwe en Barmhartige Waarom Here, waarom ? hebt U dat speciale plan met mij ik, gekneed tot een zeshoekige steen, en toch bouwt U Uw huis met mij. Groot is Uw naam te prijzen in alle eeuwigheid want U haalt de scherpe kantjes eraf."
Amen
Herman Martha  Vandam
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 14 september 2011, 13:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:06
|
|
|
|
|
Willem II in Tilburg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:07
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Ben benieuwd wie zich op deze side zich in zijn of haar leven zich in de presence van Jezus mag getuigen in en om zich heen.
Zou die persoon graag ontmoeten | Tjonge, dat gaat je geld kosten als je zoveel mensen wil zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:08
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | "kijk", sprak ik, lurkend aan een sigaar, "je hebt roken en roken. een sigarettenroker MOET (dwangmatig) roken, een sigaren- danwel pijproker rookt enkel als het gezellig is. sigaren- of pijprokers zijn dus gezelligheidsmensen. verder rook je sigaren en pijp niet over je longen, dus om nou te zeggen dat ik rook...nee."
http://www.youtube.com/watch?v=pnN1i1o1cI0 |
Ja, maar anderen roken wel over hun longen met jou mee en met mij ook
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 14 september 2011, 13:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:11
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ja, maar anderen roken wel over hun longen met jou mee  | Ach, dan passen ze zich maar eens aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
Berichten: 189
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Tjonge, dat gaat je geld kosten als je zoveel mensen wil zien. |
Chat,
Heb al teveel gezien in deze leugen wereld.
Als het geld gaat kosten vallen ze zowiezo af.
Het is maar goed dat Jezus niks in rekening heeft gebracht.
Nee sterker nog hij heeft jou en mij vrijgekocht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:24
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Gaat dit nog over de picknick? | Ga jij ook dan, ik denk wel dat zij nog wel wat versterking kunnen gebruiken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Willem II in Tilburg |
dacht dat ie allang dood was? 17 maart 1849
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Willem II in Tilburg |
Hmmm, als je dat allemaal nieuws vind, geef mij dan maar het jaar kruik, zonder voetbal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:29
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | dacht dat ie allang dood was? 17 maart 1849  |
Ken jij het verschil tussen NEC en NAC
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:31
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Inderdaad. Soms moeten we ons overgeven in de medische handen wanneer het om ziektes of dergelijke gaat. Wel zou zo'n gebedsgenezing op geestelijk vlak een genezing kunnen zijn in het aanvaarden van ons lot. Wanneer we terminaal ziek zijn, bijvoorbeeld. Het zou een gemoedsrust kunnen geven. Of hier dan vele euro's op tafel moeten voor gelegd worden vind ik ook weer niet kunnen. Men gaat het geloof dan als een handeltje zien. Wie geld heeft kan dan die eventuele genezing en gemoedsrecht krijgen (lees: kopen).
Neen, mensen die plots opstaan uit hun rolstoel en dan de een polka gaan dansen nadat iemand 'wat' met hen deed is boerenbedrog. Het is ook nog eens slecht geacteerd door de betrokken. |
| Quote: | | Het is ook nog eens slecht geacteerd door de betrokken. |
Er zijn ook mensen die erg goed kunnen acteren.....
Héél erg goed....zo goed dat zelfs de meest intelligente personen er met open ogen intrappen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 14 september 2011, 13:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:36
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ken jij het verschil tussen NEC en NAC  |
Hmm... bij ons op `t werk zijn er al genoeg afkortingen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:39
|
|
|
|
Wat is occult?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 14 september 2011, 13:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:47
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | Wat is occult? |
Volgens Wikipedia:
| Quote: | | Occultisme is een verzamelbegrip voor verschillende praktijken en rituelen die zijn gebaseerd op veronderstelde esoterische kennis, gericht op de werking en beïnvloeding van transcendente (buitenzintuiglijke, bovennatuurlijke) krachten. Het woord occultisme komt van het Latijn occultus, dat verborgen betekent. Hoewel occulte kennis in oude tijden inderdaad verborgen (geheim) werd gehouden, heeft deze verborgenheid tegenwoordig vooral betrekking op de diepe geestelijke veronderstelde werkelijkheid die niet kan worden begrepen met het materialistisch ingestelde verstandelijke denken, dat ten grondslag ligt aan de moderne natuurwetenschappen. |
| Quote: | | Vanuit het perspectief van sommige godsdiensten heeft het occulte betrekking op onverklaarbare, bovennatuurlijke fenomenen die niet door God zijn bewerkstelligd, waardoor ze niet anders dan het werk van een kwade macht kunnen zijn. Daardoor wekt occultisme vaak negatieve connotaties op bij gelovige mensen. In een gelovige context wordt het woord "occult" zelden gebruikt en wordt de voorkeur gegeven aan "esoterisch". Nochtans zijn heel wat gebruiken, die als occult kunnen worden beschouwd, te vinden bij de grote religies. |
| Quote: | Onder meer volgende groeperingen beroepen zich op occulte kennis:
alchemie zoals de Rozenkruizers en de vrijmetselaars gnosticisme zoals de Rozenkruizers, antroposofie, theosofie en de katharen kabbalistiek Neo-Heidendom zoals wicca, Asatru en Druïdisme New age, zoals auralezen en geneeskrachtige edelstenen Parapsychologie: studie van en experimenten rond paranormale fenomenen. spiritisme zoals mediums, geesten en spoken oproepen en bandstemmen satanisme Thelema waarzeggerij zoals tarot, runen en astrologie ariosofie soefisme tijdens de opleiding bij het bekend worden met de "staten".
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:49
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | de efo's.............  |
Lol,
Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:55
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Chat,
Heb al teveel gezien in deze leugen wereld.
Als het geld gaat kosten vallen ze zowiezo af.
Het is maar goed dat Jezus niks in rekening heeft gebracht.
Nee sterker nog hij heeft jou en mij vrijgekocht | Je gaat er teveel van uit dat mensen in je omgeving niet geloven. Ook hier op de site zijn er voldoende mensen die een relatie met de Heer hebben, en voor wie die relatie heel veel betekent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 13:57
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ken jij het verschil tussen NEC en NAC  | Nec komt uit Nijmegen, NAC uit Breda.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:00
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Hmmm, als je dat allemaal nieuws vind, geef mij dan maar het jaar kruik, zonder voetbal  | Het grootste off topic topic is nog altijd voetbal. Dus gisteren weer een uurtje naar Cruijff geluisterd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:05
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Er zijn ook mensen die erg goed kunnen acteren.....
Héél erg goed....zo goed dat zelfs de meest intelligente personen er met open ogen intrappen. |
Zou God dan ook acteren ...
Jakobus5:13 Als een van u het moeilijk heeft, laat hij bidden; is hij vrolijk, laat hij een loflied zingen. 14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer. 15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden. 16 Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet. 17 Elia was een mens als wij, en nadat hij vurig had gebeden dat het niet zou regenen, is er drie-en-een-half jaar lang geen regen gevallen op het land. 18 Toen bad hij opnieuw, en de hemel gaf regen, en het land bracht zijn vrucht weer voort.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:06
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ik zie duidelijk een verschil tussen Gods willen en het menselijk willen. Voornamelijk dat laatste daar schort het nogal 's aan.
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat een liefdevolle God die het allerliefste wat Hij had, voor de mens heeft gegeven, dat is Zijn Zoon, dat diezelfde God niet een vredige slaap voor elk mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte gezondheid voor ieder mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte vrede op aarde zou willen. Dat diezelfde God een hongerloze wereld zou willen. De bijbel zegt dat AL het goede, elke goede daad van Hem komt. Dan ben ik van mening dat je Hem zeer te kort doet door te zeggen dat Hij niet altijd het goede wil voor een mens....
Ik geloof dat het altijd aan de kant van de mens ligt. God heeft er toch alles aan gedaan aan Zijn kant?
Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....
Net als een vader die het beste voor zijn kind wil, en zoekt. Als het kind echt, echt niet wil, ja dat moet het kind maar voelen.
En ik besef heus wel dat elk mens in een proces zit, waar hij/zij (hopelijk met de Here God) in wil groeien. En dat tijdens dit proces de dingen helder zullen worden, kennis wordt opgedaan, de geest stukje bij beetje verlicht wordt, daar rust komt etc etc. |
| Quote: | Ik geloof dat het altijd aan de kant van de mens ligt. God heeft er toch alles aan gedaan aan Zijn kant?
Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....
Net als een vader die het beste voor zijn kind wil, en zoekt. Als het kind echt, echt niet wil, ja dat moet het kind maar voelen. |
Ik ben zo blij dat ik verlost ben van deze onzin.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 14 september 2011, 14:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:08
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | de efo's.............  |
....eva's dan nog ...heh...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:11
|
|
|
|
de 'sekto's'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
Berichten: 189
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je gaat er teveel van uit dat mensen in je omgeving niet geloven. Ook hier op de site zijn er voldoende mensen die een relatie met de Heer hebben, en voor wie die relatie heel veel betekent. |
Chat, in presence van Jezus gaat voor mij voorbij de woorden zijn.
Woorden zijn maar een afgeleide van de werkelijkheid, zeker ook krachtig.
Het is de kunst woorden op de juiste tijd en moment er te laten zijn.
Het is eigenlijk of God door je heenspreekt.
Ons ikje zit er teveel tussen, zeker ook de mijne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:25
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Zou God dan ook acteren ...
Jakobus5:13 Als een van u het moeilijk heeft, laat hij bidden; is hij vrolijk, laat hij een loflied zingen. 14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer. 15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden. 16 Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet. 17 Elia was een mens als wij, en nadat hij vurig had gebeden dat het niet zou regenen, is er drie-en-een-half jaar lang geen regen gevallen op het land. 18 Toen bad hij opnieuw, en de hemel gaf regen, en het land bracht zijn vrucht weer voort. |
| Quote: | | 15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, |
Staat 'redden' , niét genezen.
Verder zie ik niet wat dit bijbelgedeelte met het zogenaamde 'genezingsdiensten' te maken heeft.
'Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen.'
Staat niet van organiseer een grote 'healing'-bijeenkomst ergens in een zaal, en vraag toegangsgeld, en/of hou een of meerdere collecte(s) met nadruk van hoe meer je geeft, hoe meer God zal zegenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:26
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ik ben zo blij dat ik verlost ben van deze onzin..... |
Dus jij gelooft niet dat je een Vader in de hemel hebt, die het beste met jou voorheeft...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:29
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | | Dus jij gelooft niet dat je een Vader in de hemel hebt, die het beste met jou voorheeft... |
Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen.
De slachtoffers van een natuurramp of een oorlog, daar zitten ook christenen tussen die wel gehoorzaam waren wilden luisteren enzovoort.
Die moeten nu maar 'voelen'?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 14 september 2011, 14:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 14:37
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Staat 'redden' , niét genezen.
Verder zie ik niet wat dit bijbelgedeelte met het zogenaamde 'genezingsdiensten' te maken heeft.
'Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen.'
Staat niet van organiseer een grote 'healing'-bijeenkomst ergens in een zaal, en vraag toegangsgeld, en/of hou een of meerdere collecte(s) met nadruk van hoe meer je geeft, hoe meer God zal zegenen. |
Ja, ik blijf er ook bij dat het meer om het geestelijke aspect, doelende op het het stukje dat Cross plaatste, gaat en niet zozeer om lichamelijke ziektes.
|
|
| Naar boven |
|
|