ChristianMatch
 


Forum

Hoe echt ben ik in Jezus naam
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2840 2841 2842 2843 2844 2845 2846 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 23:48
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Roady, dank voor jou woorden.

Lees ze net pas.

Roady, als ik zo alles reacties lees hier kom jij toch wel het dichtste bij, prettig om te ervaren.

Dat vertalen hier is nu juist waar ik in het virtuele niet zo mee bezig wil zijn .

Daar gaat mijn hoofd veel te veel aan de slag, en dat wil ik nu juist niet.

Weet je het gaat uiteindelijk om de presence en niet om de mooie woorden en al die vertalingen.

We moeten eens ophouden om ons steeds maar aan die woordtjes te blijven hechten.

Daar gaat het al lang niet meer om.

Amen

Natuurlijk moeten we wel waarde aan de woordjes hechten. Natuurlijk gaat het wel om de woorden die je schrijgt.
Woorden zijn in dit geval DE middelen om over te brengen wat je werkelijk bedoeld.
Wij schrijven gewoon in simpel nederlands, dus ik heb geen idee wat er te vertalen valt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 23:49
 
JOLAN931 schreef:
Ja!
Juist omdat ik dat gelezen had, en juist omdat ik wat je zegt niet terug kan vinden in de bijbel, en juist omdat ik het nut wat jij wel ziet, juist helemaal niet zie...daarom zette ik mijn reactie. Is het bijbels gezien echt wel bedoeld waarvoor jij denkt dat het bedoeld is?

Waar in de bijbel onderwees Paulus over tongetaal?
En het voorkomen in alle geledingen van de kerk is me niet bekend. In dat geval zo zeker ik, die me in zeer veel verschillende kringen van de kerk bevind, er toch wel eens van gehoord moeten hebben?
Ik zie het zeker niet als een herhaling van zetten, eerder als een standpunt(van jou in dit geval) wat veel meer uitleg, bewijskracht en overtuigingskracht nodig heeft om aan te tonen dat het werkelijk waar is wat je zegt.
Standpunten zijn er om te verdedigen....toch?
Eerlijk gezegd bevalt me niet hoe er hier over gesproken wordt. Wat kan nu overtuigender voor je zijn, als je ziet dat ze in Handelingen met elke christen baden om de tongentaal? Overtuigend heeft niks met de argumenten te maken, maar het heeft ook met je houding ten opzichte van dit onderwerp te maken. Ik zou zeggen, lees maar eens goed Handelingen en dan zul je zien hoe dat toen ging.
Verder heb ik je al aangegeven, dat ik eens een keer onderwijs gehad heb van mensen uit de presbyteriaanse kerk, als voorbeeld om te zeggen dat het echt niet beperkt is tot charismatische bewegingen. Maar goed, dat is niet overtuigend genoeg. Ik heb ook aangegeven dat in de geschiedenis het veel vaker voorkwam en dat de christelijke gemeentes tot ver in de derde eeuw dit gebruik beoefenden. tja, wat moet je dan zeggen als je dat niet gelooft..
Ook heb ik aangegeven dat met name in 1 Kor 14 Paulus onderwijs geeft over het gebruik van de gaven van de Geest, met name de tongentaal. Tja, dat kan je ook niet overtuigen...
En waarom ze dat niet in jouw kringen benadrukt hebben, is heel simpel. Ze geloven er niet in....en als je er niet in gelooft, benadruk je dat ook niet zo in je kerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 23:56
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd bevalt me niet hoe er hier over gesproken wordt. Wat kan nu overtuigender voor je zijn, als je ziet dat ze in Handelingen met elke christen baden om de tongentaal? Overtuigend heeft niks met de argumenten te maken, maar het heeft ook met je houding ten opzichte van dit onderwerp te maken. Ik zou zeggen, lees maar eens goed Handelingen en dan zul je zien hoe dat toen ging.
Verder heb ik je al aangegeven, dat ik eens een keer onderwijs gehad heb van mensen uit de presbyteriaanse kerk, als voorbeeld om te zeggen dat het echt niet beperkt is tot charismatische bewegingen. Maar goed, dat is niet overtuigend genoeg. Ik heb ook aangegeven dat in de geschiedenis het veel vaker voorkwam en dat de christelijke gemeentes tot ver in de derde eeuw dit gebruik beoefenden. tja, wat moet je dan zeggen als je dat niet gelooft..
Ook heb ik aangegeven dat met name in 1 Kor 14 Paulus onderwijs geeft over het gebruik van de gaven van de Geest, met name de tongentaal. Tja, dat kan je ook niet overtuigen...
En waarom ze dat niet in jouw kringen benadrukt hebben, is heel simpel. Ze geloven er niet in....en als je er niet in gelooft, benadruk je dat ook niet zo in je kerk.

Die bijbel gedeelten wil ik gerust doorlezen ter verduidelijking, maar dan njog blijft inderdaad de vraag over...
Tongetaal is naar mijn idee een gave van de Heilige Geest. In dat geval is het helemaal niet van belang of je er in gelooft of niet. In de tijd dat de apostelen in tongen spraken overkwam het hen ook, zonder dat ze er in geloofden, ze wisten van het bestaan nog niet af...het overkwam hen. En dan vraag ik me echt af...waarom overkomt mij dat niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 01:44
 
JOLAN931 schreef:
Dus als ik het goed begrijp is dit bericht plaatsen een impuls, en tegelijkertijd een heilig moment, wat je op een ander tijdstip weer aanpast??

Ik probeer het topic te volgen maar ik snap er helemaal niets meer van en het komt heel zweverig en irreëel op mij over.
waar gaat het eigenlijk nog over?

Jo;an,

Wat voor jou zweverig en irreëel is is voor mij heel natuurlijk

Even goede vrienden hoor

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 07:14
 
PIETER649 schreef:
maar toch kom je er nu niet meer, begrijp ik uit jouw woorden?

Dat klopt.
Een bepaalde periode was goed.
Maar als de "nood" voorbij is, alles is opgeruimd, dan kun je weer verder.

Daarbij vind ik het prettiger om met goede vrienden te bidden.
Mede ook daarom kom ik niet meer bij de H.R.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 07:18
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Roady, dank voor jou woorden.

Lees ze net pas.

Roady, als ik zo alles reacties lees hier kom jij toch wel het dichtste bij, prettig om te ervaren.

Dat vertalen hier is nu juist waar ik in het virtuele niet zo mee bezig wil zijn .

Daar gaat mijn hoofd veel te veel aan de slag, en dat wil ik nu juist niet.

Weet je het gaat uiteindelijk om de presence en niet om de mooie woorden en al die vertalingen.

We moeten eens ophouden om ons steeds maar aan die woordtjes te blijven hechten.

Daar gaat het al lang niet meer om.

Amen

Tja LJ, als je geen woorden wil, dan is een forum een slechte plek om tijd op door te brengen, aangezien woorden de enige manier is om je uit te drukken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 08:27
 
MARISKA601 schreef:
Dit hele topic gaat mijn verstand te boven.
Ik blijf liever mezelf.


Mariska, dat is nu precies wat ik ook wil

Be myself in the presence of Jezus

Volg mijn hart en gebruik mijn verstand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 08:30
 
SHANITA130 schreef:
Ik kwam daar regelmatig, in dat soort amerikaanse toestanden. Toen ik pas gelovig was....Ik kom namelijk uit amsterdam heb daar tot mijn 26 gewoont. tot mijn 30ste kwam ik er nog heel regelmatig.

Heb me daar nooit op mijn gemak gevoeld, juist helemaal niet op mijn gemak. Ik raakte juist in de war van die 'healings'. In dat soort amerikaanse dingen. Vandaar mijn reaktie. En dat maakt mijn reaktie logisch en begrijpelijk. vind ik.

Shinata,

Misschien is een nieuw bezoekje aan healingsroom heel verhelderend.

Ervaar totaal geen amerikaanse toestanden.

Maar ja ik ken healings rooms niet van jou tijd.

Praten we wel over hetzelfde adres nog

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 08:44
 
VISSER278 schreef:
En nu mogen Visser en Frank weer lekker nieuwsgierig worden zeker wáár de vakantie naar toe gaat? Boze smiley

Eigenlijk wil ik het niet weten. Het zal wel in Brabant zijn, de mooiste en beste provincie van Nederland. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 08:51
 
ROADY641 schreef:
Tja LJ, als je geen woorden wil, dan is een forum een slechte plek om tijd op door te brengen, aangezien woorden de enige manier is om je uit te drukken.

Roady, geloof dat het hier bij woorden zal blijven.

Roady, een betere plek is inderdaad eens live te gaan met al die woorden.

Agenda puntje

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 09:19
 
FRANKT627 schreef:
Eigenlijk wil ik het niet weten. Het zal wel in Brabant zijn, de mooiste en beste provincie van Nederland. Boze smiley

Nee niet eens Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 09:54
 
GABY639 schreef:
alleenstaand/ nooit gehuwd
maar wel kinderen.....
hoe doe je dat? waarom vul je niet in dat je gescheiden bent?
Denk je niet dat dat soort onwaarheden meteen afstoten?
Of ben ik nou gek??

Ben je gek?! Sommige waarheden schijnen ook af te stoten, dus eerlijk duurt
ook echt niet het langst. Je moet dus eigenlijk er in zetten, en volgens mij zetten de meeste die er ook in, hoe zou je eigenlijk het liefste willen zijn?! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 10:02
 
Hoi jl,

ik heb de indruk dat jij in extase wilt raken?
je wilt het goddelijke bereiken?
en over dat gevoel wil jij praten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 10:05
 
GABY639 schreef:
alleenstaand/ nooit gehuwd
maar wel kinderen.....
hoe doe je dat? waarom vul je niet in dat je gescheiden bent?
Denk je niet dat dat soort onwaarheden meteen afstoten?
Of ben ik nou gek??



ik heb een lat relatie gehad.
ik heb geen kinderen.
als ik zou neer zetten gescheiden dan is het een leugen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 10:08
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Shinata,

Misschien is een nieuw bezoekje aan healingsroom heel verhelderend.

Ervaar totaal geen amerikaanse toestanden.

Maar ja ik ken healings rooms niet van jou tijd.

Praten we wel over hetzelfde adres nog

Lachende smiley



Een bezoekje aan een psychiater kan ook verhelderend zijn. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 10:15
 
SHANITA130 schreef:
Ik heb hier ook heel negatief gedaan over Yoga.

Ook veralgemeniseerd, zo van yoga is niet van God.

Daarvoor mijn verontschuldigingen want ik kan daarmee mensen kwetsen, die naar yoga gaan.
Alleen voor oefeningen.

en wie ben ik dan om te zeggen van niet van God, dat zei ik hier ergens.

Zelf trekt het mij niet, en dat klink en is iets heel anders.
ik denk dat je dat gerust mag zeggen shanita. het is wat jij denkt. en dat recht heb je evengoed als iedereen. met een persoonlijke mening kwets je, denk ik, niet zo snel iemand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 10:20
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Hannah,

Weet je dat is nu precies de moeilijkheid van woordjes hier.

Mijn boodschap is niet goed overgekomen.

Misschien gebruik ik wel teveel woorden maar de contekst staat voor mij.

Hannah, hoe jij die leest van mij dat is jou interpretatie.

Dat klopt niet zoals ik het bedoelde te zeggen.

Een impulse kan zeker door God geleid zijn, dat is voor mij een heilig moment.

Daarin ontmoet ik God of Jezus als het ware.

Synchronisatie vindt op allerlei lagen plaats, soms met een andere persoon, bijvoorbeeld je denk aan iemand en iemand belt je of sms je.

Het zijn zo van die toevalligheden in het dagelijkse die niet toevallig zijn.

Plaatste dit topic als lid van deze side om eens nader kennis te maken.

Intuitie of impulse zijn dingen die ik heel direct doe, denk ik niet over na.

Nodig God uit om mij daarin te leiden en mij de juiste woorden te geven.

Hannah, hoop dat dit wat verhelderder is

Groet
Rob



Een mens kan door zijn impulsieve gedrag soms rare dingen zeggen en doen.
En daardoor diep in de problemen komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 10:52
 
JOLAN931 schreef:
Ik denk dat ik de reactie van Roady ten dele wel begrijp.
Veel dingen die ons mensen wakker houden kun je ten diepste terug voeren op een bepaalde angst, zowel bewust als onderbewust.
Daarin vind ik zijn reactie wel wat overdreven alsof we allemaal doodsbange mensen zijn die niet slapen kunnen, (al zal hij dat vast niet zo bedoelen lijkt me)
Maar... de momenten dat je wakker gehouden wordt door je eigen gedachten kun je als je telkens de achterliggende gedachten erbij haalt wel op een bepaalde 'angst' uitkomen. Al vraag ik me dan alsnog af of angst wel het goede woord hiervoor is.

ff voorbeeldje:

Als je in je bed ligt na te denken over je presentatie van de volgende dag, of je ziekenhuisbezoek aan je moeder morgen, of je verjaardag, of je reactie op het forum die je zo wilt gaan zetten, of...of..........

Dan kan de achterliggende gedachte zijn(waarom je er over nadenkt) dat het tegen zou kunnen vallen, en hoe je voorkomt dat iets tegenvalt.
Als je verder nadenkt zou je dit inderdaad onder de noemer 'angst 'kunnen scharen.
Alleen nogmaals....Ik vind het vrij ver gezocht

Zoals jij het verwoord daarin kan ik me vinden Jolanda.
En idd ik blijf het vergezocht vinden om alles als angst te gaan benoemen,zoals ik al beschreef kan ik ook uren wakker liggen met leuke gedachtes die vallen toch echt niet onder de noemer angst Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 10:55
 
[quote=MARISKA601]Een mens kan door zijn impulsieve gedrag soms rare dingen zeggen en doen.
En daardoor diep in de problemen komen.[/quo
te]

Daarom mariska wil ik dat God de leiding heeft.

Maar ook God geeft ons soms problemen om juist in hem te groeien.

Problemen in mijn leven of mensen ontmoeten die in de problemen zitten.

Daarin is het ook mooi om verslagenen in de geest weer in contact met God te brengen.

Amen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 11:21
 
JOLAN931 schreef:
Die bijbel gedeelten wil ik gerust doorlezen ter verduidelijking, maar dan njog blijft inderdaad de vraag over...
Tongetaal is naar mijn idee een gave van de Heilige Geest. In dat geval is het helemaal niet van belang of je er in gelooft of niet. In de tijd dat de apostelen in tongen spraken overkwam het hen ook, zonder dat ze er in geloofden, ze wisten van het bestaan nog niet af...het overkwam hen. En dan vraag ik me echt af...waarom overkomt mij dat niet?
Het is in mijn ogen niet juist dat de Heilige Geest zomaar op de apostelen werd gestort. Ze werden voorbereid, ten eerste door het onderwijs van Jezus zelf. Ten tweede hebben ze een aantal dagen gebeden voor de Geest, of dat precies 10 dagen was weet ik niet, maar ik weet wel, dat ze voorbereid waren, zodat als Gods Geest zou komen, ze het vermogen zouden hebben, te onderkennen dat het de Geest van God was, die ze overspoelde.
Ook aan het begin van de 20ste eeuw zie je dat precies hetzelfde gebeurde. Mensen kwamen bij elkaar om te bidden voor de werking van Gods Geest in hun leven. En dat bidden gebeurde uren per dag. Op het moment dat ze er klaar voor waren, stortte de Geest zijn gaven uit op de mensen.
Zelf denk ik, dat God je voorbereidt op bepaalde dingen, ook Hij houdt rekening met je gevoelens en gedachten. Ik denk dat het begint met een bepaald verlangen, verlangen naar Gods liefde en kracht. In de verhalen die ik in mijn naaste omgeving gehoord heb, zie ik altijd dat ze voorbereid waren voor het ontvangen van tongentaal.
Als je het niet belangrijk vindt, of als je er heel negatief tegenover staat, zal het ook nooit gebeuren. Dan blijft het een ver van je bed show.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 11:23
 
WILLEMIJN232 schreef:
Soms zijn dingen die voor jou heel belangrijk en heilig zijn voor een ander niet te begrijpen........heb ik hier ook weleens met wat mindere heilige dingen....Tongentaal voert wel de boventoon in de charismatische en pinkster gemeentes, dat weet je zelf ook wel...
Ik ben er misschien te nuchter voor maar als dat jouw ervaring zo is is dat toch prima? Je hoeft je voor een ander niet te verantwoorden maar je kan misschien wel begrijpen dat niet iedereen zich er thuis voelt en zich er wat bij voor kan stellen.......
Op dit moment kan ik zeggen, dat het niet de boventoon voert in charismatische en pinkstergemeentes. Men is meer bezig met een muziekshow te maken van de dienst.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 11:29
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Shinata,

Misschien is een nieuw bezoekje aan healingsroom heel verhelderend.

Ervaar totaal geen amerikaanse toestanden.

Maar ja ik ken healings rooms niet van jou tijd.

Praten we wel over hetzelfde adres nog

Lachende smiley

Amsterdam zit er vol mee. Ben naar healings geweest.

Even voor de duidelijkheid LJ, het is zeker niet naar jou persoonlijk toe!!!!

Jij lijkt mij wel een hele aardige man!!!!

--

Iemand vroeg dan of ik mee ging naar een 'healing', of ik hoorde van iemand enthousiast dat daar en daar een healing was....

Als ik dan de link lees, voel en zie ik herkennig.....

Adressen zijn veranderd. Bijvoorbeeld, In A'dam centrum zitten ze op de O. Voorburgwal, waar eerst de Cleft(zendingorganisatie) zat.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 september 2011, 12:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:09
 
Ik herinner mij inene een tekst:

Efeze 5:11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer,

Het gehele stuk erin: Vermaningen
5
1 Weest dan navolgers Gods, als geliefde kinderen, 2 en wandelt in de liefde, zoals ook Christus u heeft liefgehad en Zich voor ons heeft overgegeven als offergave en slachtoffer, Gode tot een welriekende reuk.
3 Maar van hoererij en allerlei onreinheid of hebzucht mag onder u zelfs geen sprake zijn, zoals het heiligen betaamt, 4 en evenmin van onwelvoegelijkheid en zotte of losse taal, die geen pas geven, doch veeleer van dankzegging. 5 Want hiervan moet gij doordrongen zijn, dat in geen geval een hoereerder, onreine of geldgierige, dat is een afgodendienaar, erfdeel heeft in het Koninkrijk van Christus en God.
6 Laat niemand u misleiden met drogredenen, want door zulke dingen komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid. 7 Doet dan niet met hen mede. 8 Want gij waart vroeger duisternis, maar thans zijt gij licht in de Here; wandelt als kinderen des lichts, 9 – want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid –, 10 en toetst wat de Here welbehagelijk is. 11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer, 12 want het is zelfs schandelijk om te noemen, wat heimelijk door hen wordt verricht; 13 maar als dat alles door het licht ontmaskerd wordt, komt het aan de dag; want al wat aan de dag komt is licht.
14 Daarom heet het:
Ontwaak, gij die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten.
15 Ziet dus nauwlettend toe, hoe gij wandelt, niet als onwijzen, doch als wijzen, 16 u de gelegenheid ten nutte makende, want de dagen zijn kwaad. 17 Weest daarom niet onverstandig, maar tracht te verstaan, wat de wil des Heren is. 18 En bedrinkt u niet aan wijn, waarin bandeloosheid is, maar wordt vervuld met de Geest, 19 en spreekt onder elkander in psalmen, lofzangen en geestelijke liederen, en zingt en jubelt de Here van harte, 20 dankt te allen tijde in de naam van onze Here Jezus Christus God, de Vader, voor alles, 21 en weest elkander onderdanig in de vreze van Christus.

Ja, wel een groot stuk. Het hóeft ook niet van toepassing te zijn op hier hoor!!!!!!!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 september 2011, 12:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:22
 
ROADY641 schreef:
Nou, vooruit, ook mijn laatste reactie hier.
Want je zegt het goed Shanita: je kunt best aan de gang blijven :)

Over de healing rooms.
Ik ben daar zelf ook een bepaalde periode geweest.
Ik heb daar veel mogen opruimen, veel geleerd, en met verbazing soms hoe God woorden van wijsheid gaf.

Niets dan lof voor die mensen die daar klaar staan om met je te bidden.

En anderen die het bespottelijk maken, beetje jammer als je er zelf nooit geweest bent. Misschien beter om dan maar niets te zeggen.

Het is niet mijn intentie om je-iemand bespottelijk te maken. bij deze mijn excuses als dat zo is overgekomen.

Ben daar vaak en regelmatig geweest, bij healings. Was nog zo jong en labiel, en mensen konden mij vanalles wijsmaken. Ook omdat ik net was gaan geloven.

Mijn reakties zijn niet naar jou persoonlijk of naar JL gericht, maar naar de healings en ander dubieuze praktijken.

Er was ook nooit echt persoonlijk contact daar. Vandaar dat ik nu, jaren later schreef van altijd al benieuwd hoe iemand is die daar komt, zoiets.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 september 2011, 12:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:27
 
JOLAN931 schreef:
Die bijbel gedeelten wil ik gerust doorlezen ter verduidelijking, maar dan njog blijft inderdaad de vraag over...
Tongetaal is naar mijn idee een gave van de Heilige Geest. In dat geval is het helemaal niet van belang of je er in gelooft of niet. In de tijd dat de apostelen in tongen spraken overkwam het hen ook, zonder dat ze er in geloofden, ze wisten van het bestaan nog niet af...het overkwam hen. En dan vraag ik me echt af...waarom overkomt mij dat niet?


Misschien omdat je je er niet voor open stelt, hoewel ik natuurlijk niet weet in welke mate je er (de gaven in het algemeen) mee bezig bent??

Stel dat je in gebed bent maar je hebt geen woorden die uit kunnen drukken wat je wilt zeggen tegen God. Dan kun je amen zeggen en stoppen met bidden maar je zou ook aan God kunnen vragen "Heer ik heb geen woorden die kunnen uitdrukken wat ik wil zeggen, wilt U mij de woorden geven" En schrik dan niet als je door de Heilige Geest wordt aangeraakt en in een voor jou "onverstaanbare" taal gaat bidden ...
Ik sta er wel voor open maar helaas, ik spreek niet in tongen ... (hoewel ... als je me soms hoort hakkelen ...) ... maaar, ik versta het soms wel.
Een tijdje terug hadden we een spreker die in tongen sprak. Nu moet je weten dat dat bij ons in de gemeente zelden of nooit voorkomt, maar de preek ging over 1 Kor. 12 en de man gaf een voorbeeld van tongentaal. Op het moment dat hij in tongen sprak wist ik wat hij zei, en ging ik staan om het te vertalen ... ik kon niet blijven zitten want de Geest gaf mij door wat ik moest zeggen en doen ... Het was trouwens een boodschap voor de hele gemeente ... "Heer, dank U voor deze gemeente ... Dat ze de kern van de preek mogen begrijpen en dat het zijn uitwerking mag hebben binnen de gemeente" ... (en wonderbaarlijk ... op die momenten hakkel ik niet ...)

Een stukje (kerk)geschiedenis ...

Het spreken in tongen is nooit verdwenen. Steeds weer in de kerkgeschiedenis duikt deze gave op. Soms speelde de tongentaal slechts een bijrolletje, want de christenen die deze gave ontvingen, liepen er niet mee te koop. In de vierde eeuw schreef Augustinus:
‘Wij brengen nog steeds in toepassing wat de apostelen deden toen zij in Samaria onder handoplegging baden om de Heilige Geest. Ook wij verwachten dat de nieuw bekeerden in tongen zullen gaan spreken.’

Van de jezuïet Franciscus Xaverus, die in de zestiende eeuw met het evangelie naar het Verre Oosten ging, wordt eveneens vermeld dat hij in talen kon spreken die hij nooit geleerd had.

Vrij recent: in een verslag van de campagnes van evangelist Dwight L. Moody schreef een verslaggever (Engeland 1873)
‘Het pinksterfeest was in volle gang. Jongelui spraken in tongen en profeteerden.'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:28
 
Ja, het enig persoonlijke contact was eindeloos in tongen bidden voor mij.

Uitzonderingen daargelaten. Maar die mensen, enkelingen, met wie ik wel contact had, kwamen naar mij, later en zeggen van dat ´het´ een sekte is. Terwijl ik dat nooit had geopperd aan hun. Ik hield bij sommige ´communes´en ´homes´afstand, maar had door werk wel contact met sommigen. Alleen ik wou daar niet wonen en hield afstand. Was wel bevriend met enkelen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 september 2011, 12:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:35
 
Healings, homes en communes hebben mij wel zóveel schade toegebracht, dat ik hier niet mijn mond kan houden. Dat is de reden. Ik werd steeds agressiever, depressiever, angstiger enzovoort.
Leefde als een robot. Dacht niet meer zelf, maar de mening van de leiders was mijn menig. Ik praatte hun na.

Járen van mijn leven verspilt.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 september 2011, 12:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:41
 
SHANITA130 schreef:
Het is niet mijn intentie om je-iemand bespottelijk te maken. bij deze mijn excuses als dat zo is overgekomen.

Ben daar vaak en regelmatig geweest, bij healings. Was nog zo jong en labiel, en mensen konden mij vanalles wijsmaken. Ook omdat ik net was gaan geloven.

Mijn reakties zijn niet naar jou persoonlijk of naar JL gericht, maar naar de healings en ander dubieuze praktijken.

Er was ook nooit echt persoonlijk contact daar. Vandaar dat ik nu, jaren later schreef van altijd al benieuwd hoe iemand is die daar komt, zoiets.

Beste Shanita,

Ik doelde niet op jou. Jij komt heel oprecht en eerlijk over. Respect voor jou!
Ik kan mij levendig voorstellen, dat als je grote nood in je leven hebt, je ontvankelijk bent voor "groepen" die mooie dingen beloven, maar waar je op dat moment niet ontvangt wat je nodig hebt (ik denk dan aan werkelijke liefde, een luisterend oor, een schouder, een plek om jezelf te zijn) dat je dan juist jezelf nog meer kunt verliezen, en de schade alleen maar groter wordt.

Ik ben erg blij te zien en te horen dat je het Goede gevonden hebt en een betere weg hebt kunnen inslaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:44
 
SHANITA130 schreef:
Healings, homes en communes hebben mij wel zóveel schade toegebracht, dat ik hier niet mijn mond kan houden. Dat is de reden. Ik werd steeds agressiever, depressiever, angstiger enzovoort.
Leefde als een robot. Dacht niet meer zelf, maar de mening van de leiders was mijn menig. Ik praatte hun na.

Járen van mijn leven verspilt.

Nee, niet verspilt...
Ik herken precies in wat je zegt. Daarom ben ikzelf zo fel tegen new age, bhoeddisme, yoga, en meer van dat "soort ongein". Juist omdat het mij beschadigde voordat ik Gods liefde leerde kennen.

Je mag erop vertrouwen Shanita, dat God het ten goede zal keren. En dat jij met jouw ervaringen, en ik met de mijne mag strijden tegen die dingen die mooi lijken, maar in werkelijkheid smerige duistere plekken zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:45
 
ROADY641 schreef:
Beste Shanita,

Ik doelde niet op jou. Jij komt heel oprecht en eerlijk over. Respect voor jou!
Ik kan mij levendig voorstellen, dat als je grote nood in je leven hebt, je ontvankelijk bent voor "groepen" die mooie dingen beloven, maar waar je op dat moment niet ontvangt wat je nodig hebt (ik denk dan aan werkelijke liefde, een luisterend oor, een schouder, een plek om jezelf te zijn) dat je dan juist jezelf nog meer kunt verliezen, en de schade alleen maar groter wordt.

Ik ben erg blij te zien en te horen dat je het Goede gevonden hebt en een betere weg hebt kunnen inslaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2840 2841 2842 2843 2844 2845 2846 ... 6194 Volgende
Pagina 2843 van 6194