| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:26
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | ik ben helemaal niet bang...bezorgd...een beetje....maar om dat nu gelijk angst te noemen.... geen wonder dat de psychische hulpverlening wachtlijsten heeft en dat er nu op bezuinigd gaat worden.....iemand is in staat om anderen iets aan te praten, zoals al genoemd is....laten we elkaar niet gek maken, maar elkaar helpen en ondersteunen...daar heeft iedereen meer aan: zij die altijd klaar staan voor een ander en zij die net een steuntje in de rug kunnenn gebruiken |
met jou kan ik praten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | met jou kan ik praten  |
thanx, graag gedaan.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:26
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Die persoon die het huis reinigt van geesten, gaat er vanuit dat er misschien wel eens verkeerde dingen gedaan zijn in het huis.
In de bijbel word gesproken over de boze geesten in de mens. Ja dat wil ik wel geloven. Maar dat er boze geesten kunnen wonen in een huis, daar geloof ik niks van. Er zijn ook mensen die ook geloven dat er zielen van dode mensen in huizen rondwaren. | Eerlijk gezegd vind ik dat je weer heel extreme standpunten inneemt. In jouw ogen was Jezus ook occult bezig. Hij bevrijdde immers ook mensen die bezeten waren. In onze kringen gebeurt het inderdaad dat als mensen in een nieuw huis komen, dat we het huis inzegenen. In hoeverre dat nu ook betekent, dat we ook bidden dat het huis gereinigd moet worden, dat gebeurt wel eens. Maar in mijn ogen staat de zegen centraal, niet de reiniging. Er zijn mensen die overal op zoek zijn naar demonen. Het heeft geen enkele zin dat te doen. Maar een huis in gebed opdragen aan de Heer, heb ik helemaal niks op tegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Die persoon die het huis reinigt van geesten, gaat er vanuit dat er misschien wel eens verkeerde dingen gedaan zijn in het huis.
In de bijbel word gesproken over de boze geesten in de mens. Ja dat wil ik wel geloven. Maar dat er boze geesten kunnen wonen in een huis, daar geloof ik niks van. Er zijn ook mensen die ook geloven dat er zielen van dode mensen in huizen rondwaren. |
De bijbel leert ons het volgende: "43 Wanneer een onreine geest iemand verlaat, trekt hij door dorre oorden op zoek naar een rustplaats. Maar als hij die niet vindt, 44 zegt hij: “Ik zal terugkeren naar mijn huis, dat ik verlaten heb.” En wanneer hij terugkeert, merkt hij dat het leegstaat, schoongemaakt is en op orde gebracht. 45 Dan gaat hij weg en haalt er zeven andere demonen bij, die slechter zijn dan hijzelf, en zij allen nemen daar blijvend hun intrek. En zo is de mens bij wie de demon intrekt er ten slotte veel slechter aan toe dan voorheen. Zo zal het ook gaan met deze verdorven generatie.’"
Die "dorre streken" waar is dat? Ik geloof dat dat buiten de mens is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:32
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Omdat jij mensen dingen aanpraat die er niet zijn. Dus die mensen gaan in de verdediging, omdat jij ze aanvalt. |
In het starttopic zei ik dit: "Dit is gewoon om over na te denken, bewust te worden van wat er in je zou kunnen leven. "
Dat mensen zich aangevallen voelen, dat doe ik niet. Mensen gaan in verdediging. Waartegen? Tegen iets dat ze niet hebben?
En dat moet ik geloven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:34
|
|
|
|
[/quote]
Lieve sofietje,
Van harte gefelicitaart met uwes verjaardag Maak er een mooie en fijne dag van.
Liefs Erika 
P.s ook namens Trijnie van Harte Gefeliciteerd en God's zegen voor het nieuwe jaar.
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op woensdag 21 september 2011, 19:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:36
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | donderwolken boven MIJN hoofd..... |
JA maar das niet van het weer he Voeld buiten echt niet koud aan zonnetje erbij zou lekker zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:36
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | dat de buuf kwam klagen. |
Dat mens ken de boom in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:37
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat je weer heel extreme standpunten inneemt. In jouw ogen was Jezus ook occult bezig. Hij bevrijdde immers ook mensen die bezeten waren. In onze kringen gebeurt het inderdaad dat als mensen in een nieuw huis komen, dat we het huis inzegenen. In hoeverre dat nu ook betekent, dat we ook bidden dat het huis gereinigd moet worden, dat gebeurt wel eens. Maar in mijn ogen staat de zegen centraal, niet de reiniging. Er zijn mensen die overal op zoek zijn naar demonen. Het heeft geen enkele zin dat te doen. Maar een huis in gebed opdragen aan de Heer, heb ik helemaal niks op tegen. |
Dat is wel een traditie die van de Rooms-Katholieke kerk afkomstig is.
Ik geloof wel dat de mens bezeten kan raken van boze geesten. Maar dat er boze geesten in een huis wonen... nee...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:39
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | In het starttopic zei ik dit: "Dit is gewoon om over na te denken, bewust te worden van wat er in je zou kunnen leven. "
Dat mensen zich aangevallen voelen, dat doe ik niet. Mensen gaan in verdediging. Waartegen? Tegen iets dat ze niet hebben?
En dat moet ik geloven...
 |
Jij praat mensen angsten aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:39
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | In het starttopic zei ik dit: "Dit is gewoon om over na te denken, bewust te worden van wat er in je zou kunnen leven. "
Dat mensen zich aangevallen voelen, dat doe ik niet. Mensen gaan in verdediging. Waartegen? Tegen iets dat ze niet hebben?
En dat moet ik geloven...
 |
geloof het of niet, ik heb geen angst(en).....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het gaat er naar uitzien dat de hond de deur uitgaat. Ik wacht tot buurtbemiddeling contact met mij heeft opgenomen. En dan valt de beslissing. |
Die hond gaat de deur niet uit!! Jou buurvrouw trekt maar bij dr vriend in Jij doet er alles aan andere buren hebben geen last dus klaar! Laat dat mens opzouten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:41
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | geloof het of niet, ik heb geen angst(en)..... |
dat is dus het probleem dat gelooft tie niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:42
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Drenthe...Scheveningen....Apeldoorn..........Leuk om te combineren toch Cross? |
Ik hou van wandelen, zeker met een groep en dan ook nog over het strand ... en de combi zou ook nog wel te doen zijn, maar .... ik heb overdag cursus
Voor de geïnteresseerden zie onderstaande link -- agenda -- Hoogeveen(1)
http://www.new-wine.nl/agenda/
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:42
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | dat is dus het probleem dat gelooft tie niet  |
heeft hij zelf misschien angsten?? zou zo maar kunnen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:44
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | JA maar das niet van het weer he Voeld buiten echt niet koud aan zonnetje erbij zou lekker zijn  |
zoals gewoonlijk, ahum, regent het weer es...voor de nodige variatie zou een zonnetje welkom zijn.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:47
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | zoals gewoonlijk, ahum, regent het weer es...voor de nodige variatie zou een zonnetje welkom zijn..... |
Zonnetje schijnt, zoals gewoonlijk, vast wel weer boven Hoeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 12:47
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | dat is dus het probleem dat gelooft tie niet  |
Heeeeee Erika, da's nie eerlijk.... jij zou nie meer reageruh.... 
Ik snap echt niet dat jullie je zo druk maken. Ik slinger slechts een onderwerp op het forum, zoals zovele anderen doen...
Ik ben alleen maar blij als mensen zeggen dat ze relaaaaaxed in hun vel zitten. Maar er mag toch best over gesproken worden?
Of gaan jullie op het topic over boze geesten ook klagen dat mensen je boze geesten willen aansmeren...
Klets erover, en als je er niks mee hebt, ga wat anders doen....
En nee, ik heb zelf geen angststoornis. Don't worry... Maar ik moet er wel bij vermelden dat ik dit aan de Heilige Geest te danken heb. Want dat IS wel eens anders geweest...
Ik had gehoopt dat er een mooie discussie op bijbels vlak zou komen.
Nee, mensen voelen zich zo gauw aangevallen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 13:19
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Heeeeee Erika, da's nie eerlijk.... jij zou nie meer reageruh.... 
Ik snap echt niet dat jullie je zo druk maken. Ik slinger slechts een onderwerp op het forum, zoals zovele anderen doen...
Ik ben alleen maar blij als mensen zeggen dat ze relaaaaaxed in hun vel zitten. Maar er mag toch best over gesproken worden?
Of gaan jullie op het topic over boze geesten ook klagen dat mensen je boze geesten willen aansmeren...
Klets erover, en als je er niks mee hebt, ga wat anders doen....
En nee, ik heb zelf geen angststoornis. Don't worry... Maar ik moet er wel bij vermelden dat ik dit aan de Heilige Geest te danken heb. Want dat IS wel eens anders geweest...
Ik had gehoopt dat er een mooie discussie op bijbels vlak zou komen.
Nee, mensen voelen zich zo gauw aangevallen...  |
Je mag wel een onderwerp op het forum slingeren.
Maar dan ga je daarna het hele stuk algemeniseren.
En je heb 't niet over jou persoonlijk, snappie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 13:23
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | In de foto overdag zit er een deuk in de kademuur, en s,nachts niet, en ik mis het witte pand links, plus een lantaarnpaal |
Je hebt denk ik gelijk. Dan is de 2de foto een heel stuk verder, maar wel dezelfde straat genomen. Dat zou wel moeten, want er ís daar maar één zó'n straat.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 21 september 2011, 13:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 13:27
|
|
|
|
| Quote: | | Roady: Maar ik moet er wel bij vermelden dat ik dit aan de Heilige Geest te danken heb. Want dat IS wel eens anders geweest... |
Het geloof kan inderdaad rust geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 13:38
|
|
|
|
Zonneschijn (%) 40 Neerslagkans (%) 10 Neerslaghoeveelheid (mm) 0 Minimumtemperatuur (°C) 8/okt Middagtemperatuur (°C) 17/20 Windrichting Z Windkracht (bft) 3
Het weer ziet er niet zo slecht uit voor zaterdag. Toch vrees ik dat het eerder een mannen-dag zal worden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 13:39
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Het geloof kan inderdaad rust geven. |
Zeker weten Shanita! De bijbel staat vol met beloftes als het gaat om "rust".
Rust die zo diep gaat, dat we er als mens niet eens bijkunnen met ons verstand.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 13:55
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Zeker weten Shanita! De bijbel staat vol met beloftes als het gaat om "rust".
Rust die zo diep gaat, dat we er als mens niet eens bijkunnen met ons verstand. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 14:17
|
|
|
|
Goeiedag eem jongelui Ik ben er weer,ik heb nl. nog een paar honderd stuks kinderkleding om weg te geven(bijna allemaal meidenkleding).Kleine maatjes,grote maatjes,zomer,winter,de hele rambam,alles nieuw.
Het moet snel weg want ik heb een nieuwe baan,een grote uitdaging en bovendien volg ik er een pittige studie voor dus thuis wil ik ruim baan maken!
Interesse?Mail mij even,ik zal proberen het zo eerlijk mogelijk te verdelen (je betaald alleen de verzendkosten,de kleding zelf kost je niets)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 14:35
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Goeiedag eem jongelui Ik ben er weer,ik heb nl. nog een paar honderd stuks kinderkleding om weg te geven(bijna allemaal meidenkleding).Kleine maatjes,grote maatjes,zomer,winter,de hele rambam,alles nieuw.
Het moet snel weg want ik heb een nieuwe baan,een grote uitdaging en bovendien volg ik er een pittige studie voor dus thuis wil ik ruim baan maken!
Interesse?Mail mij even,ik zal proberen het zo eerlijk mogelijk te verdelen (je betaald alleen de verzendkosten,de kleding zelf kost je niets) |
Hééé, WB Leanne...helaas pas ik niet in die kindermaten Ben je wel benieuwd naar die pittige studie en ook naar die nieuwe baan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 14:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hééé, WB Leanne...helaas pas ik niet in die kindermaten Ben je wel benieuwd naar die pittige studie en ook naar die nieuwe baan. |
Hee Frank,als jij een roze jurkje aantrekt krijg je nooit verkering he dus dat doen we maar niet
Ik werk sinds kort voor de be.....bel.....belastingdienst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 14:48
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Hee Frank,als jij een roze jurkje aantrekt krijg je nooit verkering he dus dat doen we maar niet
Ik werk sinds kort voor de be.....bel.....belastingdienst  |
en ik had zo gehoopt op een mooie roze jurk...
...ik zwijg in alle talen over de bel..bel...je-weet-wel-dienst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 14:49
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik werk sinds kort voor de be.....bel.....belastingdienst  |
overloper! 
maar ach: ook voor de tollenaar was er genade
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 14:50
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | en ik had zo gehoopt op een mooie roze jurk...
...ik zwijg in alle talen over de bel..bel...je-weet-wel-dienst  |
Ha Leanne...wb!
En geef die man een roze jurk joh, istie ook weer blij en ff zoet
|
|
| Naar boven |
|
|