| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:06
|
|
|
|
Wat bedoel jij precies met "de wet" cross? De tien geboden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:06
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | In een ander topic citeerde ik uit 2 Korintiers 3
12 Dit is onze hoop, en daarom handelen we in alle openheid 13 en zijn we niet als Mozes, die zijn gezicht met een sluier bedekte, zodat de Israëlieten niet konden zien dat de glans verdween. 14 Hun denken verstarde, en dezelfde sluier ligt tot op de dag van vandaag over het oude verbond wanneer het voorgelezen wordt. Hij wordt alleen in Christus weggenomen. 15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen. 16 Maar telkens als iemand zich tot de Heer wendt, wordt de sluier weggenomen. 17 Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. 18 Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd.
Daar staat geschreven over de sluier (bedekking) die over hun hart ligt, telkens weer word die sluier (bedekking) gelegd als de wet wordt voorgelezen ...
In veel kerken lezen ze de wet voor, elke zondag opnieuw ... met welk nut/doel .. ?? Als er heel duidelijk staat geschreven dat dat een sluier (bedekking) op het hart legt waarom dan toch elke week opnieuw de wet voorlezen ...
Ik denk dat satan hier een hand in heeft. Wat is er nou beter voor hem dan mensen te bedekken met een sluier, zodat de glans van Christus wordt weggenomen. Geef je hier satan niet een vrije hand om met een vals en leugenachtig evangelie te komen?? Een evangelie die gericht is op eigen werken, nooit goed genoeg zijn voor God, zonder de Volheid van Gods Genade ... ???
.. |
Sorry, maar ik weet echt niet waarom je komt aandraven met satan? In Exodus 30: 34 legt men toch uit waar die sluier voor dient. Er is helemaal geen sprake van satan of er is zelfs geen context waar je satan in zou kunnen betrekken.
Ik moet dit nog eens verder doorlezen maar ik weet niet of ik een passend antwoord kan vinden, ik heb niet meer al mijn studieboeken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:11
|
|
|
|
Ik zelf heb het meegemaakt in de kerk waarbij iedere zondag de 10 geboden werden voorgelezen. Ik vind dat daar niks mee is. Het laat mij alleen maar zien, dat ik nog altijd zondig. En de preken zijn vaak bemoedigend. En we zingen psalmen en gezangen, waarin wij onze dankbaar heid tonen. En ik vind dat daar niks mee is.
Even een vergelijking... Op straat worden we ook iedere keer geconfronteerd met de verkeersregels. We weten wel allemaal hoe het moet. Haal nou al die verkeersregels weg en je ziet wat er van komt.
Zo is het ook met de 10 geboden... onze leefregels... Je kan ze niet vermijden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:14
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik zou zeggen, "vergeef hem in Jezus naam" dan is de kans dat er een bittere wortel groeit in je hart een stuk minder ...
Want nu ben je alleen maar bezig met hoe "slecht" je ex-vriend wel niet was in jouw ogen ... |
Er groeit helemaal geen wortel.
Ik moet voor mezelf uitkijken dat ik alle contact vermijd, daarom zet ik dit hier, onder andere.
In míjn ogen?????
Vergeven heb ik allang gedaan.
Heb jij, enig idee, wáár ik het eigenlijk over heb?????????
Jij gaat míj even vertellen waar ík mee bezig ben?????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:17
|
|
|
|
,,
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 23 september 2011, 08:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:18
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ik vraag mezelf nog steeds af hoe je er toch bijkomt, dat ik jou een angst aanpraat Shanita? Ik snij slechts een onderwerp aan, waar je op kunt ingaan, of dat je kunt laten schieten. Ik zei al in het starttopic dat het was om over na te denken, en om je bewust te maken.
Als je angst-loos bent (en dus in de volmaakte liefde leeft....) dan heeft dit topic toch helemaal niets met jou te maken?
Wel vreemd dat jij de meeste reacties geeft op een topic waar je niets mee hebt....
HEEL VREEMD zelfs...  |
Zo voelt het. In de openingstopic.
Heel vreemd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:23
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | overloper! maar ach: ook voor de tollenaar was er genade  |
Hoho,ik heb mijn VOG cum laude verdiend hoor,eg woar
Ik zag dat CM voor mensen zoals jij een fijne handleiding weggeeft..........*ghegheghe*
Ik ben blij dat ik er weer ben,dan hoef ik niet meer die fijne discussies te missen zoals "is de Donald Duck occult?".......erg waardevol allemaal (ik had nog net geen verschoning nodig bij het lezen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:24
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ja ja ik weet het al wel hoor. De laatste tijd krijg ik wel meer kritiek over mijn uiterlijk en kledij...of ik nu een roze jurk aan doe of niet, ik geraak toch niet van straat... |
Ik heb een beetje verbaasd naar je foto's gekeken Frank,ben jij nou die meneer die zichzelf veeeeeeeel te dik vindt???huh?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:24
|
|
|
|
CROOSROAD: Therapie heeft alleen nut als je zelf inziet dat er een "probleem" is waar je aan wilt werken, en niet omdat de ander dat zo ziet ...
Er ís een probleem of niet. En niet omdat de ánder' dat zo ziet.
Er zijn problemen die je kan zien, en degene die die problemen heeft, die ziet ze vaak niet, of wil ze niet zien, of kiest ervoor om ze niet te zien. Dat is juist het probleem.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 21 september 2011, 17:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:25
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Tis een vrouw Frank ... Het praat ... en "Het denkt te kunnen lezen" ...  |
Ze denken zelfs te kunnen denken...nu is het echt al ver gekomen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:39
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 21 september 2011, 17:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:40
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zo voelt het. In de openingstopic.
Heel vreemd.
|
Tjonge, weer iemand die slechts bespottelijk kan doen, in plaats van een antwoord te geven.
Ik wens je de liefde van Jezus toe meid...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
Berichten: 65
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:41
|
|
|
|
Ik hoef geen luxe gedicht te schrijven, voor zoiets moois is dat niet nodig, en de echte liefde die ik koester, zijn dure woorden overbodig.
Laatst aangepast door
|
INKTVIS960
|
op woensdag 21 september 2011, 17:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:42
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Tjonge, weer iemand die slechts bespottelijk kan doen, in plaats van een antwoord te geven.
Ik wens je de liefde van Jezus toe meid... |
Ik gaf antwoord, ik heb geen angst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:46
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 21 september 2011, 17:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:51
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik zelf heb het meegemaakt in de kerk waarbij iedere zondag de 10 geboden werden voorgelezen. Ik vind dat daar niks mee is. Het laat mij alleen maar zien, dat ik nog altijd zondig. En de preken zijn vaak bemoedigend. En we zingen psalmen en gezangen, waarin wij onze dankbaar heid tonen. En ik vind dat daar niks mee is.
Even een vergelijking... Op straat worden we ook iedere keer geconfronteerd met de verkeersregels. We weten wel allemaal hoe het moet. Haal nou al die verkeersregels weg en je ziet wat er van komt.
Zo is het ook met de 10 geboden... onze leefregels... Je kan ze niet vermijden. |
Idd, Mariska, mooie vergelijking!
Bij mij in de kerk wordt ook elke zondag de 10 geboden (leefregels!) voorgelezen. En elke zondag weer hebben we daaromheen de verontmoediging en ook de genadeverkondiging. Oftewel...de sluier gaat voor, maar ook gelijk weer er vandaan.
Op die manier proberen we onze afhankelijkheid van God tot uiting te brengen en Hem de dank en eer te brengen!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op woensdag 21 september 2011, 17:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:54
|
|
|
|
Lieve Sofieke
Van harte gefeliciteerd met je dubbele 5ste verjaardag Geniet ervan in België Gods zegen voor nieuwe levensjaar

Herman en Marian
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | wachten, wachten, hopen ondertussen, wachten, angst, vragen, wachten, uitzien naar..., wachten... om gek van te worden... |
Was de trein weer es te laat aangekomen in Hoeven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:57
|
|
|
|
|
Vandaag droge feestdag bij mijn ouders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 17:59
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik zou zeggen, "vergeef hem in Jezus naam" dan is de kans dat er een bittere wortel groeit in je hart een stuk minder ...
Want nu ben je alleen maar bezig met hoe "slecht" je ex-vriend wel niet was in jouw ogen ... |
Je snapt het niet.
Weet jij hoeveel verdriet hier achter zit?
Denk je dan dat ik zit te wachten op deze oppervlakkige voor de hand liggende schoolmeesterachtige opmerkingen van je?
Ik ga hier niet eens meer op in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 18:12
|
|
|
|
noemen ze dit niet slow-shatten
Ja ik weet het ik zou niet meer reageren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 18:17
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Zonnetje schijnt, zoals gewoonlijk, vast wel weer boven Hoeven  |
Ehhhh zonnetje scheen hier ook geen regen gezien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 18:26
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | waar heb ik je boze emoticons aan verdiend, frank? aan een vergissing? |
Toch wel handig dat Frank het weer voor 8 oktober er neer zet
oogies open hannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 18:55
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Er groeit helemaal geen wortel.
Ik moet voor mezelf uitkijken dat ik alle contact vermijd, daarom zet ik dit hier, onder andere.
In míjn ogen?????
Vergeven heb ik allang gedaan. In een ander topic schrijf je "als je iemand vergeeft dan wil je dat het vergeven ook echt is", niet zomaar iets oppervlakkigs. Je schreef er nog bij dat je dan ook weer "gewoon" contact met die persoon zou kunnen hebben zonder hem L@# te moeten noemen ... Hoe verklaar je dan alles wat je hierboven schrijft ... Je ex-vriend kan geen weerwoord geven op jouw beschuldigingen, dus voor mij blijft het "in jouw ogen" ...
Heb jij, enig idee, wáár ik het eigenlijk over heb????????? Ja ik heb gelezen hoe jij over je ex-vriend denkt ... !!!!
Jij gaat míj even vertellen waar ík mee bezig ben????????? | Nee, ik schreef wat ik zou doen als ik jou was ... !!! Maar gelukkig ben ik jou niet ... en laat jou dus gewoon doen wat je wilt doen of niet wilt doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:07
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Je snapt het niet.
Weet jij hoeveel verdriet hier achter zit? Geen idee, je schrijft iets heel anders ... je noemt hem L@# dus weet ik veel hoe jij je verdriet uit ... !
Denk je dan dat ik zit te wachten op deze oppervlakkige voor de hand liggende schoolmeesterachtige opmerkingen van je? Je hebt de mond vol van van alles en nog wat, je mag alles plaatsten wat jij denkt te mogen plaatsen en je mag reageren op iedereen waar je het niet mee eens bent. Je geeft regelmatig een sneer aan die personen die iets schrijven waar je een antipathie tegen hebt, en dan verwacht je ook nog dat die begrip hebben voor de uitspraken doet je doet, die nergens op slaan ja zelfs beledigend zijn ... zoals o.a. die foto van de hoerenbuurt van Amsterdam ... Dus nee ik denk niet dat je zit te wachten op een opmerking van mij ...
Ik ga hier niet eens meer op in. | Daar ben je na 4 opmerkingen al achter????? ... goed bezig hoor ... !!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:21
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Idd, Mariska, mooie vergelijking!
Bij mij in de kerk wordt ook elke zondag de 10 geboden (leefregels!) voorgelezen. En elke zondag weer hebben we daaromheen de verontmoediging en ook de genadeverkondiging. Oftewel...de sluier gaat voor, maar ook gelijk weer er vandaan.
Op die manier proberen we onze afhankelijkheid van God tot uiting te brengen en Hem de dank en eer te brengen! | Ik denk dat je toch wel gemakkelijk over bijbelse voorschriften heen stapt. Paulus waarschuwt dit niet te doen, en toch wordt het wel weer gedaan.
Eerlijk gezegd valt me het vaker op, dat gemeentes die zich er zo op voorstaan de bijbel te volgen, met hetzelfde gemak bepaalde voorschriften op hun eigen manier invullen, en eigenlijk anti bijbels...
Ik noem drie voorbeelden: Kinderdoop. Het is niet de doop zoals voorgeschreven, maar men vult het maar in zoals het zich maar uit komt. Sabbathsviering. Ik heb nog geen enkele steekhoudende reden gehoord waarom we dat op de zondag vieren. Het gaat zelfs verder voor mij, in zeer korte tijd ga ik op sabbath diensten houden. De sabbath begint op vrijdag, en we gaan op vrijdagavond onze diensten houden. Avondmaal vieren: in de bijbel staat dat je dat iedere keer moet doen als je samen komt, hoe vaak wordt dit echter gedaan???
Ik vind de bijbelvaste kerken dus echt niet bijbelvast....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:31
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Idd, Mariska, mooie vergelijking!
Bij mij in de kerk wordt ook elke zondag de 10 geboden (leefregels!) voorgelezen. En elke zondag weer hebben we daaromheen de verontmoediging en ook de genadeverkondiging. Oftewel...de sluier gaat voor, maar ook gelijk weer er vandaan.
Op die manier proberen we onze afhankelijkheid van God tot uiting te brengen en Hem de dank en eer te brengen! |
Bij ons wordt deze ook elke zondag weer voorgelezen. Ik vind het geen slechte gewoonte je wordt er idd elke keer weer bij bepaald hoe zondig de mens van zichzelf is. En verder sluit ik me bij hiervoorgaande stukje aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:35
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Was de trein weer es te laat aangekomen in Hoeven?  |
Rijdt tie daar dan ook? Maar denk dat tie dit keer serieus is
Mijn slechtste moment: te weten dat links nog steeds de ischias zit en pijn blijft doen en dat er rechts waar ik sinds twee dagen pijn in mijn onderbeen heb een bult zit Wanneer houd dat gezeur met mijn lichaam op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:38
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Goeiedag eem jongelui Ik ben er weer,ik heb nl. nog een paar honderd stuks kinderkleding om weg te geven(bijna allemaal meidenkleding).Kleine maatjes,grote maatjes,zomer,winter,de hele rambam,alles nieuw.
Het moet snel weg want ik heb een nieuwe baan,een grote uitdaging en bovendien volg ik er een pittige studie voor dus thuis wil ik ruim baan maken!
Interesse?Mail mij even,ik zal proberen het zo eerlijk mogelijk te verdelen (je betaald alleen de verzendkosten,de kleding zelf kost je niets) |
HEy leanneeeeeeeeeeeeee,
Welkom terug! Helaas kindermaatjes gaan me niet passen Enne wat voor mooie baan ga je doen en studie? Succes ermee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:39
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dat is wel een traditie die van de Rooms-Katholieke kerk afkomstig is.
Ik geloof wel dat de mens bezeten kan raken van boze geesten. Maar dat er boze geesten in een huis wonen... nee... |
Er is tijdens de reformatie erg resoluut gebroken met de RK kerk. Dat is wel jammer want er zijn diverse gebruiken waar niets mis mee is.
Daarnaast denk ik dat je meer moet kijken naar wat ons verbind dan naar wat ons afstoot.
Die spoken, om het denigrerend op 1 hoop te gooien, daar geloof ik niet zo in. Geesten van dode mensen zijn het niet want die zitten in de hemel of in de hel. En ja, duivels kunnen ook dingen doen, maar tis wel lekker dat je weet waar je mee te maken hebt....
|
|
| Naar boven |
|
|