ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2867 2868 2869 2870 2871 2872 2873 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:16

VISSER278 schreef:
tssssssssss, visser was niet eens in de buurt van de hei. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Net als Duitse gezin woont hij in het bos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:18

VISSER278 schreef:
Waarom moeten sommige mensen juist op de zondag altijd herrie maken?
Nu ook weer... een achterbuurman die vanaf 9.00uur tot eind van de middag niks anders aan het doen is dan timmeren, schuren , boren en weet ik al niet wat.
Doordeweeks en zaterdags heeft ie het alleen maar binnenshuis te zoeken maar als het zondag is , mag heel de buurt meegenieten. Boze smiley
Heb noodgedwongen maar m'n fiets uit het vet gehaald en ben maar naar de dijk gefietst . Daar was het wel rustig.

Bij gastvrije CMdames heet je hartelijk welkom voor rustige omgeving zonder herrie.
Je verdient de rust Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:20

HERMAN388 schreef:
Bij gastvrije CMdames heet je hartelijk welkom voor rustige omgeving zonder herrie.

Ben jij een vrouwtje geworden Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Of ga je nu voor de dames praten Gefrustreerde smiley
Mot niet gekker worden he Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:22

HERMAN388 schreef:
Herfst komt voorlopig niet,
zomerkleren zijn nog niet weggelegd.
Winterkleren wegen veel zwaarder dan zomerkleren, moet ik dan zoveel sjouwen als ik sta of loop? Gefrustreerde smiley

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:25

ERIKA129 schreef:
Ben jij een vrouwtje geworden Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Of ga je nu voor de dames praten Gefrustreerde smiley
Mot niet gekker worden he Gefrustreerde smiley

Bij mij ontvang geen gasten

want vol = vol Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:28

ERIKA129 schreef:
Smiley die vol vragen zit

Mijn het meest gebruikte winterkleding voor 1 dag ( met jas en paar schoenen) weegt 18,3 kilo
en zomerkleding is amper 1,8 kilo
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:30

Knuffel en dikke zoen voor mijn lieve vader die twee hersenbloedingen overleefde.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:30

HERMAN388 schreef:

Je bent wel goed op de hoogte Herman.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:35

MARIAN519 schreef:
Het is goed dat je ons na laat denken over bepaalde zaken..weet wel, dat het richtlijnen zijn die uit 1618 ( daaromtrent geloof ik ) stammen en in een heel andere tijd dan de onze opgesteld werden..en om andere redenen..
Een aantal dingen valt mij op aan die Dordtse leerregels. Je moet je voorstellen dat ze opgesteld zijn een eeuw nadat de protestanten zelf vervolgd zijn. Zij wisten als beste wat verkettering was, uit de kerk zetten en mensen de behoudenis te ontzeggen. De vroegere ketters werden machthebbers en elke vijand van die macht werd maar meteen verketterd. Ik vraag me af of dat niet in huidige gemeentes ook gebeurt. De reden voor anderen beschuldigen van ketterij heeft vaak meer te maken met problemen in de kerk zelf dan problemen met de ideologie.
Ook de scheuringen die daarop volgden werden veroorzaakt door bestuurlijke conflicten in plaats van echt verschil van mening. Toch zijn dan ook de woorden als ketters niet van de lucht.
Om op de vraag terug te komen, is men misleid door satan, dan durf ik te stellen, dat het niet zo ver is. Wel zie ik dat de kerk, zowel onder protestanten als evangelischen en katholieken heel vaak haar macht misbruikt hebben. De theologie is vaker belangrijker dan wat er werkelijk in de bijbel staat. En bestrijden van die theologie wordt door de meesten gevoeld als het verspreiden van ketterij. En het gebeurt mij te vaak dat mensen die zeggen bijbelgetrouw te zijn meer trouw zijn aan hun theologie dan aan het Woord van God. En eigenlijk irriteert me dat.
Ze veroordelen evangelische christenen, die geloven dat de gaven van de Geest nog steeds actueel zijn. Ze veroordelen mensen die gedoopt willen worden op de bijbelse manier. Hele simpele eenvoudige waarheden ontkennen ze of vullen die anders in. En waarom eigenlijk? Waarom zegt men zo snel dat zij de ware leer hebben, terwijl er dingen zijn die rechtstreeks in gaan tegen Gods adviezen. Het Woord is zo simpel: lees de wet niet voor...en toch doen ze het. En zo zijn er genoeg andere voorbeelden te noemen....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:36

MARIA576 schreef:
Morgen verloopt mijn abo hier....en ik heb besloten niet meer te verlengen want het is tijd voor andere dingen. Ik dank iedereen die een poosje met me is 'meegelopen' d.m.v bijdragen op het forum, schriftelijke of persoonlijke contacten. Het was goed. Ik heb veel gekregen om over na te denken en veel mooie contacten mogen opbouwen. Nogmaals: dank je (jullie) wel!

Pas goed op jezelf én elkaar, God's zegen toegewenst!

In mijn ogen had je eerlijke, open bijdragen...
Wees ervan verzekerd dat God altijd bij je is. Lachende smiley
liefs, Marian
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:40

WILLEMIJN232 schreef:
De Bijbel is toch nog veel ouder? Smiley die vol vragen zit En volgens velen gelden daar de richtlijnen ook altijd nog en worden ze niet in het teken van de tijd gezien......

Je hebt gelijk, maar volgens mij lezen een hoop mensen een soort van, vereenvoudigde bijbels, zoals de paralel, en goed of groot nieuws Bijbel.
Of geschriften en uitleg van derden, die vaak worden aangepast aan de gedachten gang, van de schrijver. En de tijd waar in die leeft of wij leven.

(denk ik)
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:41

WILLEMIJN232 schreef:
Ik verbaas me alleen om de kritiek op het stuk van Roady terwijl er mensen zijn die toch echt in genezingsdiensten geloven.......
Ik ben er wat nuchter in en ben meer van het principe Vertrouw op God maar zet je fiets op slot.......ik bedoel daarmee te zeggen dat je ook wel een beetje realistisch moet blijven denken en niet alleen in de Heer moet zijn.
In Lourdes zit iedere dag de spreekkamer van de artsen vol met mensen die denken genezing of iets van genezing hebben gevonden, de praktijk is dat de echte wonderen van jaren geleden zijn en ook nog omstreden.......
Maar als ik de kritiek op de tekst van Roady lees (heb ik ook, en terecht vind ik zelf) vraag ik me dan toch af hoe mensen dat beleven die wel in genezingsdiensten geloven......die heb ik nog niet aan het woord gezien hier.....

Ik verbaas me er niet over ....
Absoluut niet.

Ik zou geen ervaring met depressie hebben?
Ik ben het acht jaar zelf geweest (maar is voltooid verleden tijd, dankzij het Bloed van het Lam... )

Hoe feller de kritiek, hoe groter de boosheid, dat is alleen maar goed.
Een teken dat er iets geraakt wordt. Ga er alsjeblieft mee naar je Hemelse Vader.

Goed om er 's over na te denken. Kan geen kwaad...
En ik prikkel graag een beetje...
De enige vraag die je jezelf hoeft te stellen is: waarom word ik nu eigenlijk zo boos op iemand die een simpele stelling geeft?

Gods rijke zegen toegewenst.
Immers: aan Gods zegen is alles gelegen...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:42

CHATULIEM619 schreef:
Een aantal dingen valt mij op aan die Dordtse leerregels. Je moet je voorstellen dat ze opgesteld zijn een eeuw nadat de protestanten zelf vervolgd zijn. Zij wisten als beste wat verkettering was, uit de kerk zetten en mensen de behoudenis te ontzeggen. De vroegere ketters werden machthebbers en elke vijand van die macht werd maar meteen verketterd. Ik vraag me af of dat niet in huidige gemeentes ook gebeurt. De reden voor anderen beschuldigen van ketterij heeft vaak meer te maken met problemen in de kerk zelf dan problemen met de ideologie.
Ook de scheuringen die daarop volgden werden veroorzaakt door bestuurlijke conflicten in plaats van echt verschil van mening. Toch zijn dan ook de woorden als ketters niet van de lucht.
Om op de vraag terug te komen, is men misleid door satan, dan durf ik te stellen, dat het niet zo ver is. Wel zie ik dat de kerk, zowel onder protestanten als evangelischen en katholieken heel vaak haar macht misbruikt hebben. De theologie is vaker belangrijker dan wat er werkelijk in de bijbel staat. En bestrijden van die theologie wordt door de meesten gevoeld als het verspreiden van ketterij. En het gebeurt mij te vaak dat mensen die zeggen bijbelgetrouw te zijn meer trouw zijn aan hun theologie dan aan het Woord van God. En eigenlijk irriteert me dat.
Ze veroordelen evangelische christenen, die geloven dat de gaven van de Geest nog steeds actueel zijn. Ze veroordelen mensen die gedoopt willen worden op de bijbelse manier. Hele simpele eenvoudige waarheden ontkennen ze of vullen die anders in. En waarom eigenlijk? Waarom zegt men zo snel dat zij de ware leer hebben, terwijl er dingen zijn die rechtstreeks in gaan tegen Gods adviezen. Het Woord is zo simpel: lees de wet niet voor...en toch doen ze het. En zo zijn er genoeg andere voorbeelden te noemen....

Natuurlijk gebeurt dat zo Chatuliem. Ik lees de Bijbel heel anders dan jij dat doet......Ik lees hem met de blik van 2011 en zeker niet naar de letter....Ik heb ook nog nooit een boek gezien wat zo verschillend gelezen wordt....En de ware leer? Is die er wel? Een leer waar je je prettig bij voelt hoeft nog geen ware leer te zijn, ja, voor jou wel.......
En we leven toch ook in een tijd waarin we theologisch vernieuwend bezig mogen zijn? Ook daar maak je leerprocessen door net als in het gewone leven......
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:45

Gods liefde en zegen toegewenst Maria.

Ik ga ook niet verlengen.
Ik heb hier een erg gezegende periode mogen ervaren in de korte tijd dat ik er was. Met hele fijne gesprekken, erg prikkelende forum-ervaringen Clown smiley
en erg veel gelachen :)

Maar het wordt nu tijd voor de belangrijkere dingen ...

Misschien tot later...
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:46

CHRIS212 schreef:
The dose makes the poison. Meer hoef je niet te weten.

Ja Smiley die vol vragen zit maar dan moet je wel weten welke, en meestal is het dan te laat Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:51

WILLEMIJN232 schreef:
Ik verbaas me alleen om de kritiek op het stuk van Roady terwijl er mensen zijn die toch echt in genezingsdiensten geloven.......
Ik ben er wat nuchter in en ben meer van het principe Vertrouw op God maar zet je fiets op slot.......ik bedoel daarmee te zeggen dat je ook wel een beetje realistisch moet blijven denken en niet alleen in de Heer moet zijn.
In Lourdes zit iedere dag de spreekkamer van de artsen vol met mensen die denken genezing of iets van genezing hebben gevonden, de praktijk is dat de echte wonderen van jaren geleden zijn en ook nog omstreden.......
Maar als ik de kritiek op de tekst van Roady lees (heb ik ook, en terecht vind ik zelf) vraag ik me dan toch af hoe mensen dat beleven die wel in genezingsdiensten geloven......die heb ik nog niet aan het woord gezien hier.....
Ik geloof in genezing, de bijbel staat er vol mee. Verder heb ik afgeleerd dingen heel stellig te schrijven. Ik bid regelmatig met mensen en dat genezen laat ik aan de Heer over. Als Roady zonder zn medicijnen kan door gebed, dan geloof ik dat. Maar voor iedereen werkt het anders. Zelf heb ik medicijnen tegen mn suikerziekte. En als ik ze niet had, zou ik waarschijnlijk al onder de grond liggen. Ik heb een paar mensen in mijn omgeving meegemaakt, die psychotisch waren. En na een weekje pilletjes waren ze allebei weer een beetje normaal. Ook daar ga ik nuchter mee om. Als iemand aan de dialyse moet, zal ik wel met hem bidden, maar evengoed aanraden om verder te gaan met de behandeling. Die risico's zijn wat dat betreft te groot.
Maar ik heb net zoveel respect voor iemand die getuigt dat hij van zijn medicijnen af is als iemand die dat anders beleeft.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:53

Even op Chat terug komend, de Dordste leerregels zijn wel aangenomen als een soort standaard regeltjes. Waarin heel veel verduidelijkt wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:53

ROADY641 schreef:
Ik verbaas me er niet over ....
Absoluut niet.

Ik zou geen ervaring met depressie hebben?
Ik ben het acht jaar zelf geweest (maar is voltooid verleden tijd, dankzij het Bloed van het Lam... )

Hoe feller de kritiek, hoe groter de boosheid, dat is alleen maar goed.
Een teken dat er iets geraakt wordt. Ga er alsjeblieft mee naar je Hemelse Vader.

Goed om er 's over na te denken. Kan geen kwaad...
En ik prikkel graag een beetje...
De enige vraag die je jezelf hoeft te stellen is: waarom word ik nu eigenlijk zo boos op iemand die een simpele stelling geeft?

Gods rijke zegen toegewenst.
Immers: aan Gods zegen is alles gelegen...

Even voor alle duidelijkheid: ik werd niet boos, ben het er niet mee eens maar dat is wat anders.......
Maar ik verbaasde me over de boze reacties, mensen die zich aangevallen voelen en bedacht me wat het verschil is met een genezingsdienst.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:55

MARIO216 schreef:
Even op Chat terug komend, de Dordste leerregels zijn wel aangenomen als een soort standaard regeltjes. Waarin heel veel verduidelijkt wordt.

De Heidelbergse Catechismus toch ook? Als tegenhanger daarop heb je tegenwoordig ook de Doornse Catechismus.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:58

HERMAN388 schreef:
Tjonge, en jij verplicht een aantal dames om hun huizen open te zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 21:59

CHATULIEM619 schreef:
Ik geloof in genezing, de bijbel staat er vol mee. Verder heb ik afgeleerd dingen heel stellig te schrijven. Ik bid regelmatig met mensen en dat genezen laat ik aan de Heer over. Als Roady zonder zn medicijnen kan door gebed, dan geloof ik dat. Maar voor iedereen werkt het anders. Zelf heb ik medicijnen tegen mn suikerziekte. En als ik ze niet had, zou ik waarschijnlijk al onder de grond liggen. Ik heb een paar mensen in mijn omgeving meegemaakt, die psychotisch waren. En na een weekje pilletjes waren ze allebei weer een beetje normaal. Ook daar ga ik nuchter mee om. Als iemand aan de dialyse moet, zal ik wel met hem bidden, maar evengoed aanraden om verder te gaan met de behandeling. Die risico's zijn wat dat betreft te groot.
Maar ik heb net zoveel respect voor iemand die getuigt dat hij van zijn medicijnen af is als iemand die dat anders beleeft.

Maar wat als iemand nu bv niet meer aan de dialyse wil? Ga je het dan toch aanraden? Andere discussie maar wel boeiend.
Verder vind ik het wel mooi zoals je het verwoordt.....Misschien moeten we er zo ook maar naar kijken.......
Ben ik het toch nog eens met je eens Chatuliem..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:01

WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat als iemand nu bv niet meer aan de dialyse wil? Ga je het dan toch aanraden? Andere discussie maar wel boeiend.
Verder vind ik het wel mooi zoals je het verwoordt.....Misschien moeten we er zo ook maar naar kijken.......
Ben ik het toch nog eens met je eens Chatuliem..... Knipoog smiley
Natuurlijk aanraden, want uiteindelijk kan de dokter het beste bepalen wat er gebeuren moet.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:04

CHATULIEM619 schreef:
Natuurlijk aanraden, want uiteindelijk kan de dokter het beste bepalen wat er gebeuren moet.

Ben het gelijk weer niet met je eens...... Knipoog smiley
Vind je dat een dokter dat het best kan bepalen? Die behandelt wel door.....maar als jij nu tachtig bent en het niet meer op kan brengen.......het is vrij pittig die behandelingen en dat wil je niet meer????
En je hebt de keus, doe je het niet ga je overlijden.....en als dat voor jou prima is en terugkijkt op een goed leven?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 25 september 2011, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:05

JOSINA022 schreef:
Jammer, Maria, maar wel begrijpelijk!

Pas jij ook goed op jezelf en de mensen om je heen?

En uiteraard ook voor jou God's rijke en onmisbare zegen!

Liefs en een dikke Kussende smiley , José

Dank je wel Josina! Ja, dat zal ik zéker doen!
Weet dat de gebeden voor jou gewoon doorgaan..!
Liefs terug en een dikke Kussende smiley !!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:06

MARIAN519 schreef:
In mijn ogen had je eerlijke, open bijdragen...
Wees ervan verzekerd dat God altijd bij je is. Lachende smiley
liefs, Marian

Dank je wel Marian! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:07

ROADY641 schreef:
Gods liefde en zegen toegewenst Maria.

Ik ga ook niet verlengen.
Ik heb hier een erg gezegende periode mogen ervaren in de korte tijd dat ik er was. Met hele fijne gesprekken, erg prikkelende forum-ervaringen Clown smiley
en erg veel gelachen :)

Maar het wordt nu tijd voor de belangrijkere dingen ...

Misschien tot later...

Jij ook Roady: God's zegen!

God's nabijheid wens ik je toe..voor nu en in de toekomst!
Naar boven

Auteur Bericht
GEOFFREY861

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:17

Wow, zo jammer dat zoveel mensen nog vast houwen aan de grote tien. Eerst moet ik zeggen ik ben niet tegen de tien geboden, ze zijn heilig maar kunnen ons niet heilig maken. Ze zijn goed voor wat ze bedoeld zijn en dat is ons laten zien dat we niet door ons eigen werken rechtvaardig kunnen worden, maar een redding/er(Jezus) nodig hebben. Ze brengen ons naar de einde van ons zelf. God vond zelf het verbond niet goed voor ons en maakte een nieuwe (Heb 8:7-13) zelfs word het de wet van de dood genoemd in de Bijbel. Er zijn zoveel plekken waar er uitgelegd word dat mengsel niet goed is (nieuwe wijn in oude wijn zak), en dat wij niet meer onder de wet zijn maar onder de ganade van God (Rom 6:14--Gal 3:8-15--Rom 7: 4-8)waarschijnlijk nog meer :). Rom 4:13-17 zegt zelfs: Want indien zij, die het van de wet verwachten, erfgenamen zijn, dan is het geloof zonder inhoud en de belofte zonder gevolg.[u]. Dat is toch vreeselijk, dat wil toch niemand. Alweer voor de duidelijk heid heb niks tegen de wet alleen het is niet voor ons wedergeboren, nieuwe creaties in Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:23

CHATULIEM619 schreef:
Tjonge, en
jij verplicht een aantal dames om hun huizen open te zetten.

Nee hoor gelukkig niet, het is vrijwillig
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:32

WILLEMIJN232 schreef:
De Heidelbergse Catechismus toch ook? Als tegenhanger daarop heb je tegenwoordig ook de Doornse Catechismus.....

Die zijn uit de Dordtse leerregels voortgekomen. Op sommige dingen daarvan moet de katholieke kerk nog steeds antwoord geven. Maar nu dwaal ik af.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 22:32

Als we niet weten wat de 10 geboden inhouden, is er ook geen verlossing.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2867 2868 2869 2870 2871 2872 2873 ... 6194 Volgende
Pagina 2870 van 6194