ChristianMatch

Forum

Niet het perfecte plaatje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2870 2871 2872 2873 2874 2875 2876 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ARJAN024

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:47

Hoe sta je tegenover dat iemand niet helemaal aan je eigen verwachtingen voldoet? Bijv. dat hij steviger is gebouwt dan je wil? Of "iets" onder de leden heeft?
Zou je hem/haar voor repecteren?
Zou je bijvoorbaat op iemand afknappen als hij/zij iets heeft of "raar" uitziet?

Wat vint jij belangrijker. Uitelijk of hoe een persoon echt is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:53

HERMAN388 schreef:
Nee hoor gelukkig niet, het is vrijwillig
hoezo vrijwillig, jij biedt het toch aan, kunnen ze dan nog nee zeggen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:54

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat er m.i. om de waarde die je aan bepaalde dingen geeft. En de 10 geboden zijn een voorbeeld van hoe het in mijn ogen niet moet. Wat zet je centraal in de dienst? Je zonde, je onvermogen om te leven zoals God het wil? Of zet je de verlossing door Jezus Christus centraal. Ik vind dat het voorlezen van de 10 geboden niet thuishoort in de dienst. Zeker niet op de manier waarop het gedaan wordt. Als de voorganger na afloop alleen maar zou zeggen: we zijn bevrijd van Gods oordeel, dan zou het heel wat anders zijn. Maar nu blijft de veroordeling centraal staan en wordt daar op gehamerd.
De Hebreeënbrief geeft de verhouding weer tussen de wet en de Geest. En stelt centraal, dat we een beter verbond hebben. Het woord beter laat zien, dat we niet in het oude denken hoeven te blijven hangen, maar dat we mogen leven in het nieuwe verbond.

Centraal in de dienst staat: Gods Woord dmv preek.

In de gehele dienst zie je de 2 dingen... de zonden en de verlossing ervan.

En nee, er word niet opgehamerd hoe zondig wij zijn, maar eerder: we zijn zondig en er is genade... niks is simpeler dan Gods genade aannemen.

Dat gebeurt dmv zingen.

Er zij idd. kerken die nauwelijks preken over de genade.
maar die ervaring heb ik niet.

In het OT heb je eigenlijk 2 wetten: de 10 geboden en de andere wetten.
Die stonden in het OT aan elkaar vast.
Door het Nieuwe Verbond zijn ze gesplits van elkaar.
Wij hoeven geen offers meer te brengen zoals de Joden het vroeger deden.
Zij moesten bloedoffers geven.
Door het bloed van Jezus zijn die wetten overbodig geworden.

De Joden leefden onder een zwaar juk van allerlei wetten en regels.
En nu hebben we ons alleen nog maar te houden aan de 10 geboden.

De 10 leefregels.

Ook in het NT worden ze opgesomd door Paulus.
Ja als je ze voorleest dan komt er idd iets over je heen, van ik kan het nooit goed doen.
Maar er is verlossing van de straf op de zonden.

Als je mensen alleen veteld dat ze gered kunnen worden door het bloed van Jezus, en ze stellen de vraag, maar wat zijn zonden dan, mag je ze dan niet voorlezen?

Ook een vekeersagent attendeerd een weggebruiker op de verkeersregels, waarom mag een christen dan een niet christen attenderen op de biijbelse leefregels.. de 10 geboden?

Een mens snapt pas wat verlossing is van de straf op de zonden, als hij weet welke zonden hij begaan heeft.

Ook in een gezin zijn leefregels waar een kind aan zich moet houden.
En een kind weet heel goed wat wel niet mag op den duur.
En de kinderen weten ook heus wel wat straf is.
Als een kind zijn ouders niet gehoorzaam is,
hoe kan een volwassen mens dan gehoorzaam zijn aan God.?

Zo wijst de dominee, zijn gemeente weer iedere keer op de 10 leefregels.
En de ouders wijzen de kinderen iedere keer weer op de leefregels.
En de verkeersagent wijst ook de weggebruiker over de verkeersregels.
En ga zo maar door...

Overal waar je bent zijn regels waar je je aan dient te houden.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:56

LEANNE226 schreef:
Even opscheppen Engeltje smiley

2 tienen en 8 negens op certificaten,op de eindtoets een 8,3 Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

(en nu maar hopen dat ik de volgende toetsenronde niet huilend bij "het slechtste moment" moet posten Knipoog smiley )

Heel netjes, ga zo door Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 11:59

FRANKT627 schreef:
Na al die droge dagen mag het nu wel eens regenen, vind ik. Helaas zal deze kant van Nederland weer droog blijven...
Gefrustreerde smiley ssssttt... Eindelijk de eerste zon van dit jaar..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 12:00

PIETER649 schreef:
Roady, ik vind dat jij hier een grens overschrijdt.

Hoe kun en durf jij als leek, als absoluut onwetende hier zulke dingen schrijven??
Medicijnen worden niet voor niets voorgeschreven en een oproep om die zo maar ineens te laten staan is behalve dom ook nog crimineel.
Sta jij ook in voor de gevolgen?
Of zal dat dan ook wel toevallig Gods wil geweest zijn?

Je zei eerder hier op forum dat jij ook bij die healingrooms kwam, fijn dat jij er baat bij hebt gehad hoor, maar in mijn ogen zijn het levensgevaarlijke gekken daar waar justitie eens goed naar moet kijken.

Van veel gebedsgenezers kun je twijfel hebben, ze zijn in ieder geval nog zo verstandig om hun sucsesnummers door te verwijzen naar een reguliere arts voor nacontrole.
Mevr. Lont zegt gewoon 1 minuut na de genezing dat een HIV geinfecteerde zn medicijnen moet weggooien omdat het een gebrek aan geloof zou zijn om ze verder in te nemen.

10 dagen vasten is misschien goed voor mn lijn, maar heel slecht voor mn humeur... daarnaast overleef ik waarschijnlijk de periode geeneens zonder mn medicijnen.

Het was niet mijn bedoeling je te laten schrikken :)

En hoe weet jij dat ik een absoluut onwetende leek ben? Dat KUN je namelijk helemaal niet weten ...

Hoe zie je Jezus eigenlijk Pieter? Die nog veel rakere uitspraken heeft gedaan? Daar ben ik wel benieuwd naar...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 12:05

MARISKA601 schreef:
Dan hoeven we in feite dus ook het Onze Vader niet meer te bidden.

Ik neem aan dat het een serieuze vraag is ... ??

@ Mariska601

Kunnen we gered worden van de straf op de zonden?

Ja , als we vergeving vragen om onze overtredingen van de 10 geboden.

Je hoeft het Onze Vader niet te bidden als je denkt dat je daardoor elke dag opnieuw gered wordt ...

De genade van God, door het Volmaakte werk van Jezus Christus, is éénmalig. Je geeft één keer je hart aan Hem, Hij noemt dat in Joh. 3 wederom geboren worden ... en dat is genoeg !!!
Het onze Vader, Matteüs 6, is geen gebed om gered te worden "wederom geboren worden" maar is een gebed waarin je de Vader vraagt om Leiding en voorziening in je leven.
Als christen bidt je het onze Vader tot de Vader, niet of Hij opnieuw je Vader wil worden ...
In 2 Korintiërs 1 staat dat Hij ons heeft gewaarmerkt, dat we eeuwig Hem toebehoren ...
2 Korintiërs 1:19 De Zoon van God, Jezus Christus, die wij, Silvanus, Timoteüs en ik, aan u verkondigd hebben, was immers ook niet iemand die ja zei en nee bedoelde. Hij belichaamt het ja. 20 In hem worden alle beloften van God ingelost; en daarom is het ook door hem dat we amen zeggen, tot Gods eer. 21 Het is God die u en ons Christus als fundament geeft, die ons allen heeft gezalfd, 22 heeft gewaarmerkt als zijn eigendom en ons als voorschot de Geest gegeven heeft.
Is dat niet een hele mooie belofte aan hen die Jezus Christus hebben aangenomen als persoonlijke Redder, Verlosser en Zaligmaker ...
In Johannes 10 staat het eigenlijk nog veel mooier 28 Ik geef ze eeuwig leven: ze zullen nooit verloren gaan en niemand zal ze uit mijn hand roven. 29 Wat mijn Vader mij gegeven heeft gaat alles te boven, niemand kan het uit de hand van mijn Vader roven, 30 en de Vader en ik zijn één. Geldt dit dan niet alleen voor de Joden ?? zelfde hoofdstuk vers 16 Maar ik heb ook nog andere schapen, die niet uit deze schaapskooi komen. Ook die moet ik hoeden, ook zij zullen naar mijn stem luisteren: dan zal er één kudde zijn, met één herder.

Dus als de vraag is "moet ik het onze Vader bidden om elke dag opnieuw gered te worden?" dan is de bijbel daar duidelijk over en is het antwoord: Nee.
Waarom dan het onze Vader bidden? Ik denk zelf dat het een vraag is aan de Vader, om Zijn Leiding (en voorziening) in mijn leven. In feite vraag je aan de Vader of je een discipel van Christus mag worden, in alles je vertrouwen op Jezus Christus wilt stellen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 12:18

COOTJE711 schreef:
Gefrustreerde smiley ssssttt... Eindelijk de eerste zon van dit jaar..... Knipoog smiley

Echt he die kerel daar in Hoeven gunt ons ook echt de zon he Gefrustreerde smiley
Lieve Frank laat ons effe genieten ja? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 12:38

MARISKA601 schreef:
Dan hoeven we in feite dus ook het Onze Vader niet meer te bidden.

Het Onze Vader is ons juist door Jezus aangereikt toch? Toen de discipelen vroegen: Heer, leer ons bidden?
En daarom wordt het juist gezien als het volmaakte gebed, zonder te veel omhaal van woorden wordt gezegd wat nodig is......
Dus juist belangrijk om het te blijven bidden volgens mij....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 12:56

MARISKA601 schreef:
Centraal in de dienst staat: Gods Woord dmv preek.
Hier zit al een verschil in denken. In mijn beleving staat God centraal, en Hem geven wij de eer door Hem te aanbidden en te luisteren naar Zijn Woord.
MARISKA601 schreef:
In de gehele dienst zie je de 2 dingen... de zonden en de verlossing ervan.

En nee, er word niet opgehamerd hoe zondig wij zijn, maar eerder: we zijn zondig en er is genade... niks is simpeler dan Gods genade aannemen.

Dat gebeurt dmv zingen.

Er zij idd. kerken die nauwelijks preken over de genade.
maar die ervaring heb ik niet.
Dus je geeft me niet helemaal ongelijk...

MARISKA601 schreef:
In het OT heb je eigenlijk 2 wetten: de 10 geboden en de andere wetten.
Die stonden in het OT aan elkaar vast.
Door het Nieuwe Verbond zijn ze gesplits van elkaar.
Wij hoeven geen offers meer te brengen zoals de Joden het vroeger deden.
Zij moesten bloedoffers geven.
Door het bloed van Jezus zijn die wetten overbodig geworden.

De Joden leefden onder een zwaar juk van allerlei wetten en regels.
En nu hebben we ons alleen nog maar te houden aan de 10 geboden.

De 10 leefregels.

Ook in het NT worden ze opgesomd door Paulus.
Waar staat dat dan?
MARISKA601 schreef:
Ja als je ze voorleest dan komt er idd iets over je heen, van ik kan het nooit goed doen.
Maar er is verlossing van de straf op de zonden.

Als je mensen alleen veteld dat ze gered kunnen worden door het bloed van Jezus, en ze stellen de vraag, maar wat zijn zonden dan, mag je ze dan niet voorlezen?

Ook een vekeersagent attendeerd een weggebruiker op de verkeersregels, waarom mag een christen dan een niet christen attenderen op de biijbelse leefregels.. de 10 geboden?

Een mens snapt pas wat verlossing is van de straf op de zonden, als hij weet welke zonden hij begaan heeft.

Ook in een gezin zijn leefregels waar een kind aan zich moet houden.
En een kind weet heel goed wat wel niet mag op den duur.
En de kinderen weten ook heus wel wat straf is.
Als een kind zijn ouders niet gehoorzaam is,
hoe kan een volwassen mens dan gehoorzaam zijn aan God.?

Zo wijst de dominee, zijn gemeente weer iedere keer op de 10 leefregels.
En de ouders wijzen de kinderen iedere keer weer op de leefregels.
En de verkeersagent wijst ook de weggebruiker over de verkeersregels.
En ga zo maar door...

Overal waar je bent zijn regels waar je je aan dient te houden.
Ten eerste hebben we dat niet nodig, want de wet is immers in onze harten geschreven. We hoeven ze niet te horen om te weten wat goed of fout is. En vooral omdat het uit kan lopen op schuldgevoel, ongerechtvaardigd trouwens, en veroordeling.
Maar waarom kan men daar niet los van komen? Het lijkt wel alsof de bevrijding aangeboden wordt, maar verboden wordt om er uit te leven. Net zoiets als dat je een bot voor de hond houdt, maar hij mag er niet aankomen.....Wordt verlossing niet zo aan mensen voorgespiegeld: je bent weliswaar verlost, maar je zonden zijn wel erg hoor.... Voor veel mensen vormt die wet een belemmering om in vrijheid te leven. Paulus noemt het een bedekking, ik noem het een belemmering.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 26 september 2011, 12:59
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN024

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 13:06

JOS689 schreef:
Wat was je mooiste moment vandaag en hoe zou je dat willen delen met je partner ?

eindelijk de muis te pakken

Laatst aangepast door
ARJAN024
op maandag 26 september 2011, 13:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 13:35

JOAN712 schreef:
Sterkte meid!!!

Dank je!!!

Ja, als ik me goed voel zoals nu dan kan ik best veel goede dingen opnoemen. Dan voel ik me zelfs ook gelukkig als ik aan de goede tijden denk.
Dan heb ik ook nog zoiets van dat het ook wel aan mij heeft gelegen.

Belangrijk is, dan worden het mooie herinneringen.
Naar boven

Auteur Bericht
ILONA405

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 14:37

Ik wil ook wel mee....
maar ik weet niet of ik tussen twee enge heren durf Clown smiley
Dus dames?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 14:45

ARJAN024 schreef:
eindelijk de muis te pakken

die van je pc mag ik hopen Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 14:51

ILONA405 schreef:
Ik wil ook wel mee....
Dus dames?

Maak van je hart geen moordkuilVerraste, verbaasde smiley

Mn vingers jeuken nu eigenlijk om hier een anekdote over cross neer te zetten waarin hij ook voor potencieel gevaarlijk aangezien werd, maar ik zal me inhouden Engeltje smiley

Ik heb beide heren in groepsverband ontmoet en dan zijn ze vrij ongevaarlijk hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN024

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 15:09

ANNETTE792 schreef:
die van je pc mag ik hopen Geschokte, onthutste smiley

Sorry, helaas een echte. We hebben hem weten te vangen en we hebben hem in heg bos weer vrij gelaten
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 15:12

romeinen 13:

Geboden

8 Zijt niemand iets schuldig dan elkander lief te hebben; want wie de ander liefheeft, heeft de wet vervuld.
9 Want de geboden: gij zult niet echtbreken, gij zult niet doodslaan, gij zult niet stelen, gij zult niet begeren en welk ander gebod er ook zij, worden samengevat in dit woord: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 10 De liefde doet de naaste geen kwaad; daarom is de liefde de vervulling der wet.
11 Gij verstaat immers de tijd wel, dat het thans voor u de ure is om uit de slaap te ontwaken. Want het heil is ons nu meer nabij, dan toen wij tot het geloof kwamen.
12 De nacht is ver gevorderd, de dag is nabij. Laten wij dan de werken der duisternis afleggen en aandoen de wapenen des lichts!
13 Laten wij, als bij lichte dag, eerbaar wandelen, niet in brasserijen en drinkgelagen, niet in wellust en losbandigheid, niet in twist en nijd!
14 Maar doet de Here Jezus Christus aan en wijdt geen zorg aan het vlees, zodat begeerten worden opgewekt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 15:18

CROSSROAD317 schreef:
Ik neem aan dat het een serieuze vraag is ... ??

@ Mariska601

Kunnen we gered worden van de straf op de zonden?

Ja , als we vergeving vragen om onze overtredingen van de 10 geboden.

Je hoeft het Onze Vader niet te bidden als je denkt dat je daardoor elke dag opnieuw gered wordt ...

De genade van God, door het Volmaakte werk van Jezus Christus, is éénmalig. Je geeft één keer je hart aan Hem, Hij noemt dat in Joh. 3 wederom geboren worden ... en dat is genoeg !!!
Het onze Vader, Matteüs 6, is geen gebed om gered te worden "wederom geboren worden" maar is een gebed waarin je de Vader vraagt om Leiding en voorziening in je leven.
Als christen bidt je het onze Vader tot de Vader, niet of Hij opnieuw je Vader wil worden ...
In 2 Korintiërs 1 staat dat Hij ons heeft gewaarmerkt, dat we eeuwig Hem toebehoren ...
2 Korintiërs 1:19 De Zoon van God, Jezus Christus, die wij, Silvanus, Timoteüs en ik, aan u verkondigd hebben, was immers ook niet iemand die ja zei en nee bedoelde. Hij belichaamt het ja. 20 In hem worden alle beloften van God ingelost; en daarom is het ook door hem dat we amen zeggen, tot Gods eer. 21 Het is God die u en ons Christus als fundament geeft, die ons allen heeft gezalfd, 22 heeft gewaarmerkt als zijn eigendom en ons als voorschot de Geest gegeven heeft.
Is dat niet een hele mooie belofte aan hen die Jezus Christus hebben aangenomen als persoonlijke Redder, Verlosser en Zaligmaker ...
In Johannes 10 staat het eigenlijk nog veel mooier 28 Ik geef ze eeuwig leven: ze zullen nooit verloren gaan en niemand zal ze uit mijn hand roven. 29 Wat mijn Vader mij gegeven heeft gaat alles te boven, niemand kan het uit de hand van mijn Vader roven, 30 en de Vader en ik zijn één. Geldt dit dan niet alleen voor de Joden ?? zelfde hoofdstuk vers 16 Maar ik heb ook nog andere schapen, die niet uit deze schaapskooi komen. Ook die moet ik hoeden, ook zij zullen naar mijn stem luisteren: dan zal er één kudde zijn, met één herder.

Dus als de vraag is "moet ik het onze Vader bidden om elke dag opnieuw gered te worden?" dan is de bijbel daar duidelijk over en is het antwoord: Nee.
Waarom dan het onze Vader bidden? Ik denk zelf dat het een vraag is aan de Vader, om Zijn Leiding (en voorziening) in mijn leven. In feite vraag je aan de Vader of je een discipel van Christus mag worden, in alles je vertrouwen op Jezus Christus wilt stellen.

In het Onze Vader staat 1 regel:

En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren.

Dus vergeving vragen is zo te zeggen een verplichting.

Dat hebben we dus te bidden.

En ik weet dat de zonden dan vergeven zijn.
Nergens in de bijbel staat dat we maar 1x om vergeving hoeven te vragen voor onze zonden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 15:48

CHATULIEM619 schreef:
Hier zit al een verschil in denken. In mijn beleving staat God centraal, en Hem geven wij de eer door Hem te aanbidden en te luisteren naar Zijn Woord.

Dus je geeft me niet helemaal ongelijk...

Waar staat dat dan?

Ten eerste hebben we dat niet nodig, want de wet is immers in onze harten geschreven. We hoeven ze niet te horen om te weten wat goed of fout is. En vooral omdat het uit kan lopen op schuldgevoel, ongerechtvaardigd trouwens, en veroordeling.
Maar waarom kan men daar niet los van komen? Het lijkt wel alsof de bevrijding aangeboden wordt, maar verboden wordt om er uit te leven. Net zoiets als dat je een bot voor de hond houdt, maar hij mag er niet aankomen.....Wordt verlossing niet zo aan mensen voorgespiegeld: je bent weliswaar verlost, maar je zonden zijn wel erg hoor.... Voor veel mensen vormt die wet een belemmering om in vrijheid te leven. Paulus noemt het een bedekking, ik noem het een belemmering.

De 10 leefregels, de verkeerrsregels... iedere dag hebben we ons er aan te houden.
Ook al weten we wat de gevolgen zijn als we niet aan die regels houden.
De verkeersregels staan op en aan de weg.

Als ik mij niet aan de 10 leefregels hou, beland ik in de hel.
Als ik mij niet aan de verkeersregels hou, beland ik op het kerkhof.

De bijbel verteld mij hoe ik voorkom om in de hel te komen.
Het verkeersboek verteld mij hoe ik voorkom om op het kerkhof te belandden.

En ik moet zeggen, ik leef heus niet angstig hoor.
Bij het oversteken van de straat kijk ik goed uit.
Bij het dagelijks leven kijk uit of ik wel het pad van Jezus volg.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:06

LEANNE226 schreef:
Even opscheppen Engeltje smiley

2 tienen en 8 negens op certificaten,op de eindtoets een 8,3 Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

(en nu maar hopen dat ik de volgende toetsenronde niet huilend bij "het slechtste moment" moet posten Knipoog smiley )

Ben je nu geslaagd met onderscheiding? Cum fraude?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:09

ANNE589 schreef:
Doet die Noordelinge vast om de kas van de staat te spekken, het is een manier om de crisis wat in te dammen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En trouwens haar auto is vliegtuigtechniek op de weg, moet gebruik van gemaakt worden.

Verraste, verbaasde smiley Het is net of je je aangesproken voelt? Nu ga jij mij toch niet zeggen dat jij zo vaderlandslievend bent en extra laag vliegt om de nationale kas te spekken... Gefrustreerde smiley

Als je geld te veel hebt wil ik je mijn bankrekening geven... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:10

MARISKA601 schreef:
De 10 leefregels, de verkeerrsregels... iedere dag hebben we ons er aan te houden.
Ook al weten we wat de gevolgen zijn als we niet aan die regels houden.
De verkeersregels staan op en aan de weg.

Als ik mij niet aan de 10 leefregels hou, beland ik in de hel.
Als ik mij niet aan de verkeersregels hou, beland ik op het kerkhof.

De bijbel verteld mij hoe ik voorkom om in de hel te komen.
Het verkeersboek verteld mij hoe ik voorkom om op het kerkhof te belandden.

En ik moet zeggen, ik leef heus niet angstig hoor.
Bij het oversteken van de straat kijk ik goed uit.
Bij het dagelijks leven kijk uit of ik wel het pad van Jezus volg.
Wat is dat nu voor redenatie Mariska? Het gaat in mijn beleving helemaal niet om wat je doet of gedaan hebt. Het gaat erom om je je een kind van God weet. En dat is alleen mogelijk als je Hem als Heer hebt aanvaard. Denk je dat God een dagboek van je bijhoudt met wat je elke dag doet? Er is maar één vraag, die God je stelt als je in de hemel komt: heb je Mijn Zoon aanvaard als je Verlosser?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:14

ILONA405 schreef:
Ik wil ook wel mee....
Dus dames?

Doe maar een harde oproep voor dames want het zijn maar 2 duistere heerschappen...heb ik horen zeggen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:14

Mooiste moment vandaag was op het fiets-sie met een thermoskan koffie en leesvoer op stap.... lekker in de zon bij het water genieten....
(en dat op de maandag....)

Helaas eindigde dit avontuur in het slechtste moment..... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNE589

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:16

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Het is net of je je aangesproken voelt? Nu ga jij mij toch niet zeggen dat jij zo vaderlandslievend bent en extra laag vliegt om de nationale kas te spekken... Gefrustreerde smiley

Als je geld te veel hebt wil ik je mijn bankrekening geven... Lachende smiley

Nee hoor, spring alleen in de bres voor mijn mede noordelingen
Ik houd me keurig aan de snelheid Engeltje smiley
En mocht jij in een crisis zitten, wil ik best een voedselpakket sturen hoor. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:16

COOTJE711 schreef:
Mooiste moment vandaag was op het fiets-sie met een thermoskan koffie en leesvoer op stap.... lekker in de zon bij het water genieten....

Helaas eindigde dit avontuur in het slechtste moment..... Huilende smiley, smiley in tranen

Oké, dan ga ik nu eens op het 'slechtste moment' topic kijken...ben eens benieuwd. Misschien een vingernagel gebroken of je haartjes in de war, of...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:19

FRANKT627 schreef:
Oké, dan ga ik nu eens op het 'slechtste moment' topic kijken...ben eens benieuwd. Misschien een vingernagel gebroken of je haartjes in de war, of...

Denk dat ze je nodig heeft om een band te plakken Frank Clown smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 26 september 2011, 16:20
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:20

ANNE589 schreef:
Nee hoor, spring alleen in de bres voor mijn mede noordelingen
Ik houd me keurig aan de snelheid Engeltje smiley
En mocht jij in een crisis zitten, wil ik best een voedselpakket sturen hoor. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

- eten voor Floshke
- melk voor Floshke
- een paar pilskes
- crackers
- radijsjes
- komkommer
- koffie
- zoetjes

Later stuur ik je een ander lijstje voor het voedselpakket...pffff, in de bres springen voor Noorderlingse wegpiraten Boze smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 26 september 2011, 16:25
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:21

COOTJE711 schreef:

Ehhhh er staat niks bij slechtste moment nu weten we nog niks Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:21

ERIKA129 schreef:
Denk dat ze je nodig heeft om een band te plakken Frank Clown smiley

Geschokte, onthutste smiley een band plakken??? Euh...dat is niet zo goed voor mijn vingernageltjes...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2870 2871 2872 2873 2874 2875 2876 ... 6194 Volgende
Pagina 2873 van 6194