| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 12:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Vannacht weer heerlijk mogen slapen ondanks onrust in mijn hoofd, (vandaag weer een sessie) Mocht ik bidden en rustig worden De medicatie werdt gezegend zo voelde het ik mag deze gebruiken om nachtrust te verkrijgen! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 12:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Waar staat dat ik zelfmoord goedkeur??? Vaak hebben depressieve mensen anti depressiva maar even zo vaak hoor je we merkten helemaal niet aan hem/haar dat tie depressief is! En niet elke antidepressiva helpt bij die mensen. En zeer zeker keur ik zelfmoord niet goed toch vind ik het anders dan euthanasie! | Waar zeg ik dan dat je zelfmoord goedkeurt? Ik stel dat je met twee maten meet. En dat kan niet volgens mij. In mijn ogen is beide de keuze van de persoon zelf. En is het niet heel gemakkelijk een theoretisch verhaal op te hangen, die in de praktijk wel anders is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 12:46
|
|
|
|
Ik denk dat iedereen God aanbid op zijn of haar eigen manier. En er is dan ook geen manier aan te wijzen die de enige juiste is.
Heel belangrijk is, is dat iemand zich er goed bij voelt en het voor zichzelf kan verantwoorden naar God toe. Het is iets tussen jou en God. Maar nog belangrijker is dat je het vooral niet opdringt aan een ander.
Wanneer ik naar mijzelf kijk, aanbid ik God op meerdere manieren. Het kan zijn wanneer ik in gesprek ben met God, maar ook muziek speelt hierin voor mij een grote rol. En of het dan Psalmen, Opwekkings- of Taizeliederen zijn maakt voor mij niet uit. God aanbidden voedt mijn relatie met Hem.
Maar dat het aanbidden van God Bijbels is staat voor mij wel vast. Maar naar mijn mening moet aanbidding wel samengaan met dankzegging.
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 30 september 2011, 12:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 12:51
|
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: Ik vind je ook meten met twee maten. Je gaat er te gemakkelijk van uit dat iemand met een depressie er niks aan kan doen en dat we daarom zelfmoord maar goed moeten keuren. We hebben echter uitstekende anti psychotica. Maar vaak is men te eigenwijs die in te nemen. Zelfmoord is ook een keuze, en de keuze gaat er vaak aan vooraf. Eerlijk gezegd heb ik voor die mensen weinig respect...
| SHANITA130 schreef: | Zelfmoord hoeft geen keuze te zijn. Vaak zien 'ze' dat als enige mogelijkheid. Geeft dus aan hoe groot het lijden moet zijn (geweest). Vaak zien ze dat als enige mogelijkheid ... of willen heel veel van die mensen zich niet laten helpen? In Nederland is goed medische / deskundige kennis aanwezig waar iedereen aanspraak op kan maken. Hoe zit het dan met de naaste omgeving, familie, vrienden, collega's is daar dan niemand die aan de bel trekt en probeert de persoon naar een huisarts te krijgen. Chatuliem stelt, zelfmoord is ook een keuze ... en dat klopt ook, hulp vragen is ook een keuze en geen hulp vragen of inroepen is ook een keuze ... Als je depressief bent, (of manisch want ook in die groep komen veel zelfmoorden voor) is er altijd een begin stadium ... Je bent niet zomaar van de ene op de andere dag zwaar depressief daar gaat altijd iets aan vooraf. (Er zijn uitzonderingen bijv. bij plotsklaps overlijden van een naaste dat je het helemaal niet meer ziet zitten, maar dan spreek je eerder over een paniekaanval dan een depressie) Een depressie bouwt zich geleidelijk op het gaat van een dip naar dal naar ravijn, en in het stadium "in een dip zitten" kun je nog redelijk helder denken, en hulp inroepen, maar dit moet je wel willen ... En dat is een keuze die je maakt. Maar nog even iets anders, mensen die zelfmoord plegen "zien dat vaak als hun enige mogelijkheid/uitweg" Als je over christenen praat dan is er altijd een betere uitweg ... Christenen kennen Jezus Christus, hebben de Heilige Geest in zich ... zou die geen betere uitweg weten ... Zou de Heilige Geest christenen zelfmoord voorspiegelen als "de enige mogelijkheid" ... of ...
Eigenwijs is juist een goede eigenschap. Dat betekend dat je zélf na kan denken.
Dat kunnen die mensen niet meer. Die zijn bijvoorbeeld al zo lang depressief. Ze kunnen wel als een robot 'doen alsof'. daarom weten de naaste dat lang niet altijd dat zoiets kan gebeuren. Maar ze zijn het contact met hun 'zelf' helemaal kwijt. Dit is een fabeltje wat je hier schrijft ... Tuurlijk kunnen ze doen alsof er niets aan de hand is, maar dat is toch een keuze die ze zelf maken ??? Weigeren om te laten merken dat er iets niet in orde is met jezelf, is toch een bewuste keuze, een bewuste weigering om de hulp in te roepen van je naasten ...
Dat is juist nog veel erger als gewoon doodgaan(naar de hemel gaan).
Het verdriet om zo iemand is wel anders, omdat je weet dat hij dat zelf heeft gewild...denk ik. Dit kan ik dus niet rijmen met wat je hierboven schrijft ... omdat je weet dat hij dat zelf heeft gewild ... Dan zeg je toch al dat het zijn eigen keuze is geweest ... ???
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
Berichten: 2338
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 12:56
|
|
|
|
Ik denk dat er een heleboel redenen zijn waarom iets niet goed kan voelen. Maar dat betekent dan niet per definitie dat het ook niet goed is! Wanneer je opgegroeid bent in een zwaar gereformeerde kerk kan het heel raar aanvoelen als je terecht komt in een charismatische kerk. Je kan het gevoel hebben dat het niet goed is, omdat jij altijd anders geleerd hebt. Toch is het dan niet direct verkeerd, in mijn ogen. Maar enkel een andere benadering van hetzelfde. Scheer niet alles over één kam, het ware geloof zit in de persoon en niet in de kerk. De Heilige Geest helpt ons om het echte onderscheid te maken tussen "goed en slecht".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:04
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Doe maar rustig aan, pak de tuinstoel en lees een boekje of slaap in de zon  |
overdag slapen als je dat snachts niet goed kan is niet slim he zo verplaats je de nacht na de dag! hoewel de verleiding som wel groot is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik beweer nergens dat mij kerk goed zit. Ik wil alleen maar zeggen, dat er dwaalleraars onder de christenen kunnen zitten.
En ja hoe herken je ze? Dat is vrij moelijk. Nee hoor Mariska dat is helemaal niet moeilijk ... Daarvoor heb je nu de gaven van de Geest ... 1 Korintiërs 12:4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt. 7 In iedereen is de Geest zichtbaar aan het werk, ten bate van de gemeente. 8 Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis; 9 de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen. 10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil. Dus pas ik er voor om dingen te gaan doen, die bij mij niet goed aanvoelen. Lees ook het stuk maar: wonderen en genezingen in de eindtijd. |
En weet je, de Geest zegt mij, maakt mij heel duidelijk dat alleen al de vraag "Is God aanbidden bijbels of niet?" niet is ingegeven door de Geest van God, maar een aantijging is tegen God zelf.
Aanbidden ... Lucas 22:17 Hij nam een beker, sprak het dankgebed uit en zei: ‘Neem deze beker en geef hem aan elkaar door. 18 Want ik zeg jullie: vanaf nu zal ik niet meer drinken van de vrucht van de wijnstok tot het koninkrijk van God gekomen is.’ 19 En hij nam een brood, sprak het dankgebed uit, brak het brood, deelde het uit en zei: ‘Dit is mijn lichaam dat voor jullie gegeven wordt. Doe dit, telkens opnieuw, om mij te gedenken.’ 20 Zo nam hij na de maaltijd ook de beker, en zei: ‘Deze beker, die voor jullie wordt uitgegoten, is het nieuwe verbond dat door mijn bloed gesloten wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:07
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dan ga ik bij Erika BBQen lekkuh lekkuh lekkuh  |
Was jij uitgenodigd dan? En dit gaat nog over het weer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:09
|
|
|
|
Wat is eigenlijk erger, voor oordelen, of ver oordelen Een ding weet ik wel, als je de hand aan je zelf legt, spreken ze in lengte van dagen nog over je. En eigenlijk leef je dan voort he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:09
|
|
|
|
Moest opeens bij lichtje aan een liedje denken die ik vroeger leerde en vast wel bekent bij velen:
Jezus zegt dat Hij hier van ons verwacht, Dat wij zijn als kaarsjes brandend in de nacht. En Hij zegt tot ieder tot Zijn eer te zijn. jij in jou klein hoekje en ik in't mijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:11
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Was jij uitgenodigd dan? En dit gaat nog over het weer?  |
Ja natuurlijk...zomers weer zonder bbq kan toch niet Maarre...hoe laat word ik verwacht?
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 30 september 2011, 13:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:28
|
|
|
|
|
Gewijzigd, had een verkeerde smiley neergezet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:31
|
|
|
|
Heb nog ff een vraag: Ik heb wel eens gezien dat er gebruik gemaakt wordt van vlaggen en dat er o.a. gevlagd wordt tijdens de aanbidding in een dienst.
Klopt dat en wat is de betekenis daarachter?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:46
|
|
|
|
Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens. Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt...... Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal...... En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:46
|
|
|
|
CROSSROAD: Vaak zien ze dat als enige mogelijkheid ... of willen heel veel van die mensen zich niet laten helpen? In Nederland is goed medische / deskundige kennis aanwezig waar iedereen aanspraak op kan maken.
Iedereen wil hulp. Dat is niet mogelijk , lange wachttijden, Nederland en de wereld wordt steeds zieker. dus, zeker met de bezuinigingen wordt er geschifd, van die wel en die niet.
Ik had ook heel veel moeite moeten doen, en dan heb ik het over 20 jaar geleden. hulpverlening wou niet geloven dat ik iets 'had' omdat ik zo goed overkwam....
Ik ken iemand die is heel gelovig, knappe gozer, jaar of 40, had een hele belangrijke en bekende christelijke instelling in Dordrecht afgemaakt, waarvan ik de naam niet noem.
Toch is tie van 5 hoog naar beneden gesprongen.
Het kan zijn, dat niemand meer kan doordringen.
CROSSROAD: Dit is een fabeltje wat je hier schrijft ... Tuurlijk kunnen ze doen alsof er niets aan de hand is, maar dat is toch een keuze die ze zelf maken ??? Weigeren om te laten merken dat er iets niet in orde is met jezelf, is toch een bewuste keuze, een bewuste weigering om de hulp in te roepen van je naasten ...
Dat is geen keuze, ze raken steeds meer contact met zichzelf kwijt, in een depressie....en als iemand alles heeft, dan wordt ie vaak niet serieus genomen..En vaak lukt het niet meer om over te brengen aan anderen hoe men zich voelt, hoe men er werkelijk aan toe is. Een soort onmacht
Niemand gaat, zomaar even voor de lol, van een flat van 5 hoog afspringen als tie nog keuzes heeft hoor! Of even een handjevol pillen nemen. Nee, ik voel wel mee met die mensen, of ze nu al dood(hemel) zijn of nog hier.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 30 september 2011, 13:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:52
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Wat is eigenlijk erger, voor oordelen, of ver oordelen Een ding weet ik wel, als je de hand aan je zelf legt, spreken ze in lengte van dagen nog over je. En eigenlijk leef je dan voort he.  |
Wat ik hier lees is dat iedereen er een mening over heeft. de praktijk is wat weerbarstiger denk ik..... Moet je als je 85 bent nog intensieve behandelingen ondergaan of pleeg je ook euthanasie als je dat weigert omdat je het leven wel geleefd hebt en dat niet meer op kan brengen..... Moet je als je kanker hebt nog net die ene experimentele chemo doen of is het niet meer voor je op te brengen omdat je doodgewoon op bent, geestelijk en lichamelijk......pleeg je dan euthansasie? Want je weigert een behandeling tenslotte?Denk je dat God het erg zal vinden als je zegt: ik kan niet meer????? Waarom mag je zelf geen eind aan je leven maken als je jaren depressief bent en het niet meer aankan om verder te leven? Tenslotte, je valt er niemand mee lastig je doet het zelf...... Ik vind dat jullie nogal wat vinden als ik het zo lees..... Ik ben ook niet voor euthanasie of zelfmoord maar ik vind er niet zoveel van als mensen dat wel doen. Ik hoef er gelukkig ook niets van te vinden........ Maar een klein stukje inlevingsvermogen is misschien nooit weg...... ik vind de meningen zo veroordelend als ik eerlijk ben......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 30 september 2011, 14:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:00
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ja natuurlijk...zomers weer zonder bbq kan toch niet Maarre...hoe laat word ik verwacht?  |
Ik ga met je mee Josina Het is prachtig BBQ-weer, ook vanavond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:01
|
|
|
|
|
en het weekend??? kan ik buiten ontbijten??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:03
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | en het weekend??? kan ik buiten ontbijten?? |
ja zo vroeg mogelijk, rond 05.00 uur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:04
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | 10? best veel Ik ben dierenliefhebber behalve muggen  |
spinnen zijn mijn favouriet ook niet.....engen beesten, maar daar zie ik het nut nog wel van in.....zolang ze buiten blijven overleven ze het prima....binnen niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:04
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | ja zo vroeg mogelijk, rond 05.00 uur  |
pffffffffff...ik heb vrij van mijn werk...een beetje uitslapen zou wel welkom zijn...mag het dus wat later?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:06
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Was jij uitgenodigd dan? En dit gaat nog over het weer?  |
Ik heb wel bericht gehad van je Maar ik kwam 2 jaar geleden te laat Vanavond weer goed maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:06
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Pruik erop  |
en daarna zal ik goed voor jullie zorgen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:07
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | en daarna zal ik goed voor jullie zorgen.... |
Oooh, da's lief
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:08
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | pffffffffff...ik heb vrij van mijn werk...een beetje uitslapen zou wel welkom zijn...mag het dus wat later? |
Als de zon niet te heet wordt, rond 23 graden om 10.00 uur anders blijf je in de schaduw voor de ontbijt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:09
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Oooh, da's lief  |
jaaaa, dat moet je maar afwachten...maar met mijn jarenlange ervaring als nachtzuster, moet dat vast wel goed komen...slaap lieverds, slaap, daar buiten loopt een schaap......eh....lama....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:10
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | spinnen zijn mijn favouriet ook niet.....engen beesten, maar daar zie ik het nut nog wel van in.....zolang ze buiten blijven overleven ze het prima....binnen niet. |
Spinnen zijn mijn beste maten Ze vangen muggen op, ik hoef niet te doen. Simpel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:10
|
|
|
|
|
het meest eenvouige smsje krijgen wat er bestaat: ik hou van je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:11
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | het meest eenvouige smsje krijgen wat er bestaat: ik hou van je |
niet van mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 14:11
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Spinnen zijn mijn beste maten Ze vangen muggen op, ik hoef niet te doen. Simpel? |
daarom...lekker buiten laten, doen ze héél goed werk.....binnen wil ik ze niet
|
|
| Naar boven |
|
|