| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:14
|
|
|
|
Ik heb vannochtend naar psalmen geluisterd die op de pc staan, en toen een kerkdienst gekeken voor de tv.
Was een hele oude opname.
En nee ik zal vast komende nacht niet wakker liggen van de preek. Het ging over vertrouwen hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:17
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Niet verder vertellen he? Het was vast de laatste dag dat het zulk mooi weer was dat je buiten kon zitten.......  |
Ik zeg niks maar een ouderling die spijbelt waar gaat het heen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:22
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik zeg niks maar een ouderling die spijbelt waar gaat het heen  |
Die zijn ook niet meer zoals het vroeger was he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:23
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Die zijn ook niet meer zoals het vroeger was he?  |
Als ze er maar goed van kunnen slapen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:40
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, dat heb je goed gezien.
Raar he, dat mensen dat geloven daar in mee gaan.. |
Kunnen wij ons niet indenken. Denk dat die mensen wanhopig zijn ergens in, is maar een gedachte hoor! Probeer me in te denken wat deze mensen hier toe doet komen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:42
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Ook de Horeca valt gewoon onder de plaatselijke regelgeving, anders geen vergunning. |
Ow dan is Veenendaal ook hypocriet Maar toch blij dat de winkels dicht zijn op zondag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 18:08
|
|
|
|
Mijn zoontje heeft vanmiddag met zn klas gedanst op het oogstfeest dat hier vandaag gevierd wordt. Schitterrend om te zien hoe hij zn probleempje (hij wordt momenteel onderzocht, heeft waarschijnlijk adhd) in dit geval perfect wist te gebruiken: ik sta hier te dansen en de rest van de wereld zie ik dan toch niet. En zonder aarzeling staat hij even voor 500 man te dansen
Kan ik meteen door na het slechtste moment van de dag: bij 26 graden 2 uur lang in een feesttent staan met 500 polka dansende duitsers
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 18:17
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Eigenlijk wel humor... Ik kom ook uit zo´n dorpje waar vroeger de SGP de scepter zwaaide, diverse sgp-boeren hebben schofterig geld verdiend door hun bouwland te verkopen voor woningbouw.... Nu stemmen de nieuwe inwoners geeneens allemaal sgp, vinden ze de chr.school toch wel errug strak, etc etc... De grootste klagerts van het vroegah was alles betah, hebben dr telf stevig van geprofiteerd he |
Hier hebben diezelfde boeren schofterig verdiend door oude mensen hun land voor een prikkie op te kopen en voor een bak geld door te verkopen aan projectontwikkelaars......... Omdat diezelfde mensen mij vroeger vertelden dat ik naar de hel zou gaan als ik op zondag ook maar een stap zou zetten(of breien,lezen,eten koken,fietsen etc,kindjes maken mocht wel )en ik nu wel beter weet wilde ik vanmiddag tijdens mijn fietstocht wel graag wat drinken............bleek alles op onze route van ruim 20 km gesloten te zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 18:42
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Hier hebben diezelfde boeren schofterig verdiend door oude mensen hun land voor een prikkie op te kopen en voor een bak geld door te verkopen aan projectontwikkelaars......... Omdat diezelfde mensen mij vroeger vertelden dat ik naar de hel zou gaan als ik op zondag ook maar een stap zou zetten(of breien,lezen,eten koken,fietsen etc,kindjes maken mocht wel )en ik nu wel beter weet wilde ik vanmiddag tijdens mijn fietstocht wel graag wat drinken............bleek alles op onze route van ruim 20 km gesloten te zijn  |
Als ik je verhaal zo lees, hadden ze wat betreft dat fietsen, wel een vooruitziende blik je had ook HELder water mee kunnen nemen, jij dus niet, een heldere vooruitziende blik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 18:48
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Mijn zoontje heeft vanmiddag met zn klas gedanst op het oogstfeest dat hier vandaag gevierd wordt. Schitterrend om te zien hoe hij zn probleempje (hij wordt momenteel onderzocht, heeft waarschijnlijk adhd) in dit geval perfect wist te gebruiken: ik sta hier te dansen en de rest van de wereld zie ik dan toch niet. En zonder aarzeling staat hij even voor 500 man te dansen
Kan ik meteen door na het slechtste moment van de dag: bij 26 graden 2 uur lang in een feesttent staan met 500 polka dansende duitsers  |
heb je het in iedergeval niet koud gehad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 18:49
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Hier hebben diezelfde boeren schofterig verdiend door oude mensen hun land voor een prikkie op te kopen en voor een bak geld door te verkopen aan projectontwikkelaars......... Omdat diezelfde mensen mij vroeger vertelden dat ik naar de hel zou gaan als ik op zondag ook maar een stap zou zetten(of breien,lezen,eten koken,fietsen etc,kindjes maken mocht wel )en ik nu wel beter weet wilde ik vanmiddag tijdens mijn fietstocht wel graag wat drinken............bleek alles op onze route van ruim 20 km gesloten te zijn  |
Woon jij even in een nette christelijke omgeving En tja altijd wat te drinken meenemen he je weet maar nooit waar je strand
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 18:54
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dan mijn vraag erop: Bij ons hebben ze zwarte toga's maar weet dat er in andere kerken andere kleurren zijn weet iemand daar de reden van? |
Ja,te heet gewassen denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 18:56
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ja,te heet gewassen denk ik  |
En dan wordt zwart, rood Dat vind ik nu knap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIANANT614
|
Berichten: 6
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 19:40
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | En dan wordt zwart, rood Dat vind ik nu knap  |
Ach.. te heet gewassen zwarte kleding hangt zowiezo al in een grijs gebied.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 19:46
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Woon jij even in een nette christelijke omgeving En tja altijd wat te drinken meenemen he je weet maar nooit waar je strand  |
Water had ik mee(IK wel,de rest niet )maar aangezien Drenthe de bankjes wegbezuinigd heeft(en ik me nog net in kon houden om de bejaarden van dat eenzame bankje te verjagen),de bermen niet meer gemaaid worden en op het enige korte gras van die keffende viervoeters hun behoefte doen was het een lange......warme...... middag........ik ga weer wandelen! (we kwamen nog een kerkje tegen,wilden even binnen kijken,lekker koel,kerken zijn toch altijd open?Nou,disse dus niet )
Maar foei Erika,kaarten maken op zondag is een ledigheid,een frivoliteit en dat is des duivels oorkussen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dan mijn vraag erop: Bij ons hebben ze zwarte toga's maar weet dat er in andere kerken andere kleurren zijn weet iemand daar de reden van? |
Bedoel je echt de toga of bedoel je de stola?Bij ons worden die(ook de kanselkleden etc) nl aangepast aan de liturgische kleuren voor de tijd van het kerkelijk jaar,daarbij draagt de dominee (soms)een zwarte toga met witte bef maar dat schijnt een persoonlijke keuze te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN024
|
Berichten: 35
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:01
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Arjan. Gefeliciteert |
Dank je! De 2de ging nog veel beter!
Er is een klik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SANDRA206
|
Berichten: 43
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:19
|
|
|
|
[quote=PIETER649]Als we er nou van uit gaan dat kinderen zich spiegelen aan hun ouders, is wel duidelijk dat jij je in dit huwelijk heel anders gedraagd dan in je vorige huwelijk.... tsss de koningin spreekt....
....Annie je weet t wel he, als jij er eens een paar daagjes uit wilt is er hier ook altijd een logeerkamertje voor jou ....laat die ouwe maar kletsen.....
Laatst aangepast door
|
SANDRA206
|
op zondag 2 oktober 2011, 20:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEM080
|
Berichten: 1
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:23
|
|
|
|
he leuk om mee te gaan wim 40 jaar vader van 4 kids
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:29
|
|
|
|
Bedankt Erika,
Hoi Sweet,
Van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en je boft voor vandaag vanwege mooi weer.

Groetjes Herman en Marian
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:30
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Gewijzigd, had een verkeerde smiley neergezet. |
Volgens mij, is hij het gelijk gaan doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:31
|
|
|
|
Hé Sweetlady,
De dag is al bijna om, maar ook van mij nog ff de hartelijke gelukwensen!
Ik hoop dat je een fijne dag gehad hebt!
Liefs, José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wat wil je hiermee zeggen dat we allemaal in zeeland moeten komen wonen? Wordt volle bak daar Overigens hebben wij hier denk minder regen gehad dan jullie  |
Waarom kwamen steeds minder toeristen naar Zeeland? Is er iets mis, Visser?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:35
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik zeg niks maar een ouderling die spijbelt waar gaat het heen  |
Kerkdienst gesloten ivm mooie strandweer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:42
|
|
|
|
sweetje van harte gefeliciteerd met kaarsje 46....
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 2 oktober 2011, 20:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:47
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Yep in Amsterdam  |
Ben je daar geweest Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:57
|
|
|
|
| ARJAN024 schreef: | Dank je! De 2de ging nog veel beter!
Er is een klik |
Gefeliciteerd en veel succes ermee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 21:19
|
|
|
|
| WILLEM080 schreef: |
he leuk om mee te gaan wim 40 jaar vader van 4 kids |
Leuk Wim. Welkom .Je staat erbij op de lijst.Neem je je kids ook mee?
Wie is de volgende? Er kunnen er nog véél meer bij.
Visser heitter sin in.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zondag 2 oktober 2011, 21:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
Berichten: 61
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 21:20
|
|
|
|
Ik ben een verlate deelnemer maar ik vind de stellingname eigenlijk vrij negatief voor een breed bijbels onderwerp. Vergelijk het met een fictieve stelling: armenzorg zin of onzin? Meer neutrale stellingnames zouden zijn: 1) was gebedsgenezing exclusief beperkt tot de Here Jezus en de apostelen, 2) of beperkt tot de tijd dat de bijbel geschreven was? Bijbelstudie zou dan simpele antwoorden kunnen geven op deze vragen.
Wat me opvalt is dat er veelal niet wordt gefocused op de bijbel maar op misstanden. Een beetje een flauwe houding: zo focussen ook sommige niet-Christenen, niet allemaal dus, op misstanden in kerk en gemeente om op die manier een excuus te hebben om niet verder over het bestaan van God na te denken.
Het is anders als je zelf slachtoffer bent geweest van misstanden, ik heb begrip voor slachtoffers van misstanden of ze nu RK, protestant of evangelisch zijn.
Verder is er volgens mij sprake van een spraakverwarring: calvinistische christenen vragen volgens mij bij gebed om genezing aan God om de medicijnen en de doktoren te zegenen in behandeling van de ernstige ziekte, ik betwijfel of zij God aanroepen voor een wonderlijk ingrijpen. Evangelische christenen vragen bij gebed om genezing aan God om een wonderlijk ingrijpen van God, hoewel dat gebed artsen en medicijnen niet uitsluit. MVG.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN146
|
op dinsdag 4 oktober 2011, 03:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
Berichten: 158
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 21:43
|
|
|
|
De melkboer is een flexibel ondernemer en kan tegemoet komen aan de wisselende wensen van zijn klanten, als deze tenminste een briefje achterlaat. Maar niet alle briefjes zijn zo eenvoudig .......vaak wel grappig.
bv: Melkman, doe aub het hekje dicht , want de vogels pikken steeds de doppen van de flessen stuk......
wordt vervolgd.
|
|
| Naar boven |
|
|