| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 18:29
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | sorry hoor, ik zal je van mn vriendelijste afknallen als je wilt. ik kan me niet heugen het je gevraagd te hebben, maar soms was het toch wel handig
Ik zou niet weten of er mensen zijn die mij op hun lijstje hebben trouwens..
Maar in je andere bijdrage zat zeker wat in. mensen voelen zich te snel afgewezenmisschien, maar dat heeft veel te maken met hoe je karakter in elkaar zit denk ik. Dus in dat geval hebben beide partijen gelijk. Diegene die blokt, En degene die zich afgewezen voelt. Bijde partijen hebben het goed recht. | Jolan, ik vind het leuk om op je vriendenlijst te staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 18:37
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Heeft dat met christen zijn te maken? Het maakt het onderwerp meteen zo beladen, terwijl het naar mijn idee meer gaat om omgangsvormen. |
Ik denk als je christen bent, dat je dat in alle dingen in je leven laat merken? wandelen met Jezus..of alleen wanneer het ons uitkomt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 18:43
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Tragische film......moet gelijk weer denken aan die afgesneden vinger zodat de vrouw geen piano meer kon spelen....(straf van haar man meen ik me te herinneren...) |
IK dacht dat ze later een ander vingertopje weerkreeg? is al zo lang geleden...ik weet h et niet meer.... het was een redelijk boek, ik vond het niet super..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 18:46
|
|
|
|
Ik ben 3x geblokt, de vorige keer 1x omdat iemand met mij perse geen contact wilde hebben (reden onbekend) 1x mij verkeerd begrepen. En 1 wist helemaal niet dat ze mij geblokt had. En in het laatste geval, vond ik ook jammer, ik snapte er al niets van. Maar dat kreeg ik deze keer te horen, soms druk je per ongeluk die knop in, en dat is het jammere, je ziet het zelf dus niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:00
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Erikaatje ..... zie titel .... ( pff kan het bemoeien niet laten dus sorry hé ) Grtjes .... |
sorry keek niet naar topic titel maar naar de tekst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:05
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dat denk ik niet hoor Het zal wel zwaar vermoeiende dag zijn. Strandwandelen, eten bij de restaurant en dan speed naar speeddaten? Dat is niet naast de deur  |
Het wordt superzwaar ....met sneeuwlaarzen en skikleding, althans we de Britse weermannen mogen geloven over de aankomende mini ijstijd.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 10 oktober 2011, 19:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:07
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat is dus een misvatting Gerrit. Vaak zie je in de bijbel dat juist pasbekeerde en pas gedoopte mensen de tongentaal ontvangen. Het is bedoeld voor toerusting voor God koninkrijk en dan kan bidden in tongen goed helpen in de geestelijke strijd. | Het was jaren geleden, toen een vriend van mij op bezoek was, ik was op dat moment heel onrustig. Dat had een reden, hij had het er over dat hij Pinkster was, en voor me wilde bidden in tongen. Ik had er over gehoord, en vroeg hem het maar thuis te doen. Hij gaf aan mijn vraag geen gehoor, ik stond in een ander vertrek, hoorde hem mummelen, het was voor mij onverstaanbaar. Toen ik terug kwam was hij stil, ik zei tegen hem wil je dat nooit meer doen? Hij zei, maar ik heb voor je gebeden, ik zei, dat kan best zijn, maar ik voel mij doodeng, dat had ook mede met de situatie te maken waar ik in zat. Hij heeft het nooit meer gedaan. Maar ik moet wel zeggen dat het gek genoeg (voor mij) wel geholpen heeft. Hij was al weg toen ik even later een innerlijke rust voelde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik lees weleens over de Gavencursus, ik begrijp dat er dan gekeken wordt of je bepaalde gaven hebt bv met mensen bidden, dat je dan woorden van God ontvangt en ook of je dan in tongen kan praten want het schijnt dat je daar toch bepaalde gaven voor moet hebben..... |
Er zijn een aantal goede boeken waar ingegaan wordt op de Gaven. Ik ken een aantal titels die ingaan op de term "Gavencursus". Geen enkel boek stelt trouwens dat je door de cursus ook die Gave hebt, waar jij door het lezen van het boek en het doen van de test, op uitkomt ... God geeft, door de HG, elke christen een Gave, misschien wel meerdere Gaven, maar altijd op het moment dat het Hem uitkomt. Sommige Gaven heb je voor het leven (altijd). Verder stellen de schrijvers altijd: "lees het boek, doe de test, biddend"
Van Christian A. Schwarz: De nieuwe gaventest
http://www.boeken-info.nl/schwarz-ca/nieuwe-gaventest
Van stichting Kerygma: Ontdek uw Gaven
http://www.kerygma.nl/Diverse%20materialen.html
Persoonlijk denk ik dat je geen Gavencursus nodig hebt, in de Bijbel staat er genoeg over. Maar door het doen van een "Gavencursus" krijg je wel veel meer inzicht in de Gaven, wat zijn Gaven en hoe herken ik een Gave van God. Een voorbeeld: hoeveel christenen verwarren talenten met Gaven ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:10
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Bij het wakker worden....mijn overleden vader zou vandaag jarig zijn geweest... Lieve paps.... Ik moet met tranen...denken aan vrijwel je laatste woorden.... ""Maar de Heere zal uitkomst geven...""
Het is vaak moeilijk paps...was je er nog maar...dan zou ik nu even met je willen praten!!!! Die aardse vader is er niet meer, maar die Hemelse Vader blijft...
Vanmorgen ook naar de dokter...Rug....nek en armen...alles zit vast dus weer pijnstillers en nu fysiotherapie. Halve dagen werken maar iets minder hard...Misschien ook maar beter want hele dagen thuis is niet zo goed voor mijn DENKEN... Ik hoop dat ik nu ook nog eens dat stukje zorg van dit tijdelijke leven volledig in Gods Hand mag geven....( ik ben een vreselijker DOE HET ZELVER!!!) |
Sterkte zeeland!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | nee, dan heb ik yoga.....  | sterkte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:12
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik denk als je christen bent, dat je dat in alle dingen in je leven laat merken? wandelen met Jezus..of alleen wanneer het ons uitkomt? |
Daarom hoef je toch niet iedereen leuk en aardig te vinden?Je grenzen stellen is heel goed en voor de een zal die grens eerder bereikt zijn dan voor de ander. Ik begrijp niet waarom mensen blijkbaar alleen maar lief en aardig gevonden willen worden,ik vind dat een gebrek aan eigenwaarde,je bent goed zoals je bent,vind iemand anders dat niet dan is er geen match op wat voor punt dan ook,vergeten en doorgaan.........klaar
ps.die laatste zin van Renate "ik heb de neiging iets steeds weer uit te willen leggen" zou mij irriteren,take your loss........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:14
|
|
|
|
|
Op dit moment is het programma Obese ervoor. Wat vinden jullie ervan? Volgens mij zit ook een ex CM'er erbij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:15
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Waarom is dat helaas? De Bethelkerk in Drachten is ook groot geworden door de uitstraling van Bottenbley en zo werkt het nu eenmaal....... En het hoeft toch ook niet altijd verkeerd te zijn? |
weet ik niet. Drachten heeft een zuigende werking op de kleinere gemeenten in de buurt die daarmee eerder krimpen dan groeien. In het slechtste geval verdwijnen er zelfs kleine gemeenten.
Er komt een dag dat ds Bottenbley niet meer preekt in Drachten, ik hoop voor hem en zn gemeente dat hij nog lang mag voorgaan, maar ieder mens kan ziek worden en zal ooit sterven... Als de gemeente zo steunt op deze ene pilaar, hoe houdt het zich dan? En erger nog... waar kunnen de afhakers nog terecht?
Als vergelijking: een bedrijf met 100 kleine klanten heeft minder problemen als er 1 afvalt dan een bedrijf dat op 3 a 4 grote klanten draait en er daar 1 van verliest...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SAVANTI576
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:19
|
|
|
|
wordt vast gezellig met zo artiest als x factor sharon kips
Laatst aangepast door
|
SAVANTI576
|
op maandag 10 oktober 2011, 19:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Op dit moment is het programma Obese ervoor. Wat vinden jullie ervan? Volgens mij zit ook een ex CM'er erbij. |
Lekker dan,mij nieuwsgierig maken en ik wil eigenlijk helemaal niet naar zulke programma's kijken..........
wie is het?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:20
|
|
|
|
|
Grote ommekeer in de wereld van de satellietontvangst....(mijn hobby dus). Vorige week heeft het Europese hof van justitie een vrouw in het gelijk gesteld in de zaak tegen Sky. Zij kon nl. veel goedkoper de voetbalzenders via een Griekse provider laten zien, dan via Sky. Vanaf dat moment is het dus mogelijk geworden om een abbo te nemen vanuit het buitenland. Nu was het zo, dat als je in Dld woonde, je geen abbo kon nemen van Canal Digitaal. En als je in NL woonde, mocht je de Vlaamse zenders niet zien. Nu zijn de grenzen ook weggevallen, duss.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:21
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Daarom hoef je toch niet iedereen leuk en aardig te vinden?Je grenzen stellen is heel goed en voor de een zal die grens eerder bereikt zijn dan voor de ander. Ik begrijp niet waarom mensen blijkbaar alleen maar lief en aardig gevonden willen worden,ik vind dat een gebrek aan eigenwaarde,je bent goed zoals je bent,vind iemand anders dat niet dan is er geen match op wat voor punt dan ook,vergeten en doorgaan.........klaar
ps.die laatste zin van Renate "ik heb de neiging iets steeds weer uit te willen leggen" zou mij irriteren,take your loss........ | Ken joe not tolk normelie duts dat drents is not toe understent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Op dit moment is het programma Obese ervoor. Wat vinden jullie ervan? Volgens mij zit ook een ex CM'er erbij. |
Om te beginnen heb ik bewondering voor die mensen die eraan meedoen ze moeten zich wel bloot geven iedereen weet je gewicht! Ik heb zelf aardig overgewicht voer mijn leven lang strijd hiertegen maar aan zoiets mee doen zou ik echt niet durven. Nu heb ik gelukkig niet zoveel overgewicht als degene die tot nu toe uit zijn gezonden. Ik hoop alleen voor de mensen dat als ze straks geen presonal trainer meer hebben het kunnen volhouden! Elke dag twee uur sporten op zijn minst is in het dagelijks leven lijkt mij niet vol te houden, aleen al waar haal je met je werk de tijd voordaan, daarbij kost het behoorlijk wat enmoet je het financieel dus ook op kunnen brengen. Wat ik wel jammer vind is dat je wel ziet wat ze moeten doen aan sport maar er weinig aandacht wordt geschonken aan wat de mensen voor dieet moeten volgen.
Maar nogmaals heb er wel bewondering voor. Zelf dacht ik als ik straks weer energie heb en ik ga ipv 2 keer per week 5 keer kan ik het dan ook bereiken??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:22
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Meestal nooit, dat komt heel weinig voor Bedrijven hebben gewoon geen zin na talloze sollicitatiebrieven om te reageren. |
toen ik mn bedrijf in nederland had, werd ik weleens gebeld door mensen of ik hun naam wilde noteren en als het uwv zou bellen wou bevestigen dat ze contact gehad hebben. hier in duitsland krijg ik vooraf een brief van arbeitsambt dat die en die moet solliciteren bij me en krijg ik achteraf een belletje of die zich gemeld heeft.
zo houd men ondernemers lekker bezig met onzin om de uitkering te behouden..
en NEE, ik zeg niet dat ALLE sollicitanten deze reden hebben!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:27
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Het was jaren geleden, toen een vriend van mij op bezoek was, ik was op dat moment heel onrustig. Dat had een reden, hij had het er over dat hij Pinkster was, en voor me wilde bidden in tongen. Ik had er over gehoord, en vroeg hem het maar thuis te doen. Hij gaf aan mijn vraag geen gehoor, ik stond in een ander vertrek, hoorde hem mummelen, het was voor mij onverstaanbaar. Toen ik terug kwam was hij stil, ik zei tegen hem wil je dat nooit meer doen? Hij zei, maar ik heb voor je gebeden, ik zei, dat kan best zijn, maar ik voel mij doodeng, dat had ook mede met de situatie te maken waar ik in zat. Hij heeft het nooit meer gedaan. Maar ik moet wel zeggen dat het gek genoeg (voor mij) wel geholpen heeft. Hij was al weg toen ik even later een innerlijke rust voelde. |
Wow Gerrit, ik kan me indenken dat je het doodeng vond. Hij respecteerde je niet echt door toch in tongen voor je te gaan bidden.
Dat het wel heeft geholpen doet daar m.i. niets aan af, hij ging aan jouw persoonlijke wens voorbij, om niet in tongen te bidden in jouw huis (neem aan dat het in jouw huis was).
Aan de andere kant, je zegt dat het je vriend was, en ik denk dat je ook mag aannemen dat een vriend alleen maar het beste met je voor heeft. Ik denk hierbij aan een stukje uit de Bijbel ... Lukas 5:18 Er kwamen een paar mannen met een verlamde op een draagbed, die ze naar binnen wilden brengen om hem voor Jezus neer te leggen. 19 Maar ze zagen geen kans om door de mensenmassa heen te komen, en dus gingen ze het dak op en lieten hem op het bed door een opening in het tegeldak naar beneden zakken tot vlak voor Jezus. 20 Toen Hij hun geloof zag, zei Hij tegen hem: ‘Uw zonden zijn u vergeven.’
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:29
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Ken joe not tolk normelie duts dat drents is not toe understent |
Och jonkje,kest ut niet begriepen?De spinnenwebben greut mien niet veur de mond moar ut komt soms briek uut mien b..
Ik zal het niet weer doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Grote ommekeer in de wereld van de satellietontvangst....(mijn hobby dus). Vorige week heeft het Europese hof van justitie een vrouw in het gelijk gesteld in de zaak tegen Sky. Zij kon nl. veel goedkoper de voetbalzenders via een Griekse provider laten zien, dan via Sky. Vanaf dat moment is het dus mogelijk geworden om een abbo te nemen vanuit het buitenland. Nu was het zo, dat als je in Dld woonde, je geen abbo kon nemen van Canal Digitaal. En als je in NL woonde, mocht je de Vlaamse zenders niet zien. Nu zijn de grenzen ook weggevallen, duss..... |
ik woon in duitsland en heb gewoon een nl abbo op canaal digitaal... althans... mn schoonmoeder, jeweetwel, Eucalypta... heeft het abo, wij het kaartje en we betalen haar keurig de kosten. zo doet de hele grensstreek het.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:39
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik woon in duitsland en heb gewoon een nl abbo op canaal digitaal... althans... mn schoonmoeder, jeweetwel, Eucalypta... heeft het abo, wij het kaartje en we betalen haar keurig de kosten. zo doet de hele grensstreek het.  | En dat hoeft dus niet meer he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Als het criterium is, dat het er niet uitziet, moet je ook niet naar operaties gaan kijken. Of naar worstenmaken. Schijnt ook niet zo'n smakelijk gezicht te zijn. De vraag is meer, heeft het geholpen? En heb je dat nagevraagd? Wat weet je van de achtergronden van mensen? Jij vult maar meteen in en denkt er heel negatief over. Ik kan niet beoordelen op basis van een filmpje van YouTube. Daar kan zoveel in gemanipuleerd worden. Wat betreft godsdienstwaanzin. Dit is geen godsdienstwaanzin, dat is heel wat anders. Dit is hooguit vreemd, eigenaardig. Dit zijn geen wanen, die een christelijke inhoud hebben. Ik denk dat je het beste met anderen kunt praten die echt er mee te maken gehad hebben.
Dan kom ik weer tot de vraag: ken je de achtergrond van mensen, heb je met ze gepraat? Of heb je weer een oordeel klaar op basis van een youtube filmpje? |
Ik ben zelf naar die bijeenkomsten geweest, vaak. Dan herken ik dat toch meteen?
Anders gaan ik dat toch niet zomaar ff op een forum gooien, als ik niet 100% zeker weet waar ik het over heb?
Denk toch eens na!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 oktober 2011, 19:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:49
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Lekker dan,mij nieuwsgierig maken en ik wil eigenlijk helemaal niet naar zulke programma's kijken..........
wie is het? | ff pv?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 10 oktober 2011, 19:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:50
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | sterkte  |
Kan je beter die krokodil wensen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:56
|
|
|
|
Kon vannacht niet slapen, heb ik weleens meer. Dan ga ik dingen lezen op internet enzovoort.
Dus vandaag geslapen.
Maar ja, morgenochtend móet mijn huis opgeruimd zijn, want komen mensen dus moet ik nu, straks gaan opruimen en misschien wel vannacht.
Want echt alles moet ik nog doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 20:10
|
|
|
|
'k Heb het pas voor het eerst gezien. Ik wist niet dat iemand zo dik kon zijn, dat je daardoor ook zo in een isolement kunt komen. Wat een beperkingen kan het iemand geven. Een man van dik boven de 200 kg viel enorm af, ik herkende hem niet meer terug. Wel jammer voor hem dat zijn obsessie voor eten veranderde in een obsessie voor sporten. Hopelijk komt dat goed.
De meeste mensen die meedoen, zijn radeloos. 't Is hun laatste strohalm. Wel knap, dat het ze lukt om zoveel af te vallen.
't Is wel modern om zulke tv te maken, 'k vind het wel behoorlijk ver gaan. Toch blijf je kijken, als je in zo'n programma rolt. Ergens vind ik het ook weer jammer van mijn tijd.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op maandag 10 oktober 2011, 20:18
|
|
| Naar boven |
|
|