| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:06
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Stelletje rotmeiden .... nu hebben jullie hem hier het leven al zuur gemaakt en nu voelde die zich op hyves ook al niet meer veilig.
Het is maar te hopen dat Tink ons nu op de hoogte blijft houden van onze bn-er |
Tink, onze hoop en toeverlaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:09
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik ben 3x geblokt, de vorige keer 1x omdat iemand met mij perse geen contact wilde hebben (reden onbekend) 1x mij verkeerd begrepen. En 1 wist helemaal niet dat ze mij geblokt had. En in het laatste geval, vond ik ook jammer, ik snapte er al niets van. Maar dat kreeg ik deze keer te horen, soms druk je per ongeluk die knop in, en dat is het jammere, je ziet het zelf dus niet.  |
3 keer? hoe weet je dat? Je kan toch niet zien dat je door iemand geblokkeerd ben? Ik tenminste niet. Ik had het pas nog: Wilde iemand feliciteren met verjaardag, krijg ik een mail terug van CM dat desbetreffende persoon me geblokkeerd heeft en de mail dus niet te lezen krijgt. Zonde van de moeite die ik er voor gedaan heb. Nog eentje: Las op iemans profiel een oproepje , visser dacht .... daar reageer ik even op......geblokkeerd . En dat, terwijl ik met beide personen nooit eerder contact gehad heb. Dus ja, bij mij komt dat over dat er personen zijn die iemand blokkeren als het profiel al niet aanstaat. Een beetje lullig vind ik het wel, zeker als er een oproep in je profiel staat en je op deze manier geen reacties WILT ontvangen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:13
|
|
|
|
[quote=MARTIN695]
die gedachte komt er dan in mij op. hoeveel waarde heeft de opdragen/doop/belijdenis doen dan.
maar om behouden te blijven, daar moet je toch wel wat voor doen. en dat is niet alleen maar eventjes je laten dopen en het is klaar, nee je moet blijven geloven. hoe groot de macht van satan ook mag zijn, laat je niet verleiden door hem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:14
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | In het dagelijkse leven heb je gelijk, maar door de 10 geboden enkel als leefregels te zien, en dus vrijblijvend, dan doe je jezelf tekort denk ik.
Er staat inderdaad doe dit en gij zult leven. Dat houd dan ook in.... doe die niet en je zult niet leven.
Met het leven wordt in dit geval, voor zover ik weet, het eeuwige leven bedoeld. Dus als je dan de 10 geboden uit vrijblijvendheid niet houd, zul je niet leven, en dus ipv het eeuwige leven, de eeuwige dood tegemoet gaan. Pffft...ik zie zelf in hoe ernstig dit eigenlijk is nu ik dit schrijf, maar ik zou ook niet weten hoe ik dit anders op zou moeten vatten. Want wie is in staat om zuiver Gods geboden te handhaven? Ik denk niemand, aangezien er ook in de bijbel staat( meerdere malen) Dat God op de aarde neerzag, en er niet een zag die goed was, of goed deed.
Ongelooflijk, hoe groot en waardevol dan het bloed van Christus is, dat reinigd van alle zonden. |
mooi verwoord Jolan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dus binnekort kunnen we een slanke Pieter bewonderen  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:36
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Gister werd er een virus op mijn laptop gevonden. Hij is nu naar de dokter. Gelukkig nu een leen laptop van mijn buurman, die ik een ur per dag mag lenen. |
Wel zorgen dat die niet naar de dokter hoeft he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ach het nieuwe evangelie van de dierenpartij. En mensen lopen die onzin maar achterna. Ons vlees is hartstikke gezond en het is een fabeltje om te denken dat dat niet zo is. |
@Chat: met jou ben ik het eens! NL heeft één van de schoonste en gezondste vleessoorten. Tja.... AH gaat tegen veel lagere prijs het vlees in een of ander goedkoop land kopen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:44
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Moet je blij mee zijn ja. Vorig jaar was Wemeldinge aan de beurt , hier een km. of 8 vandaan. Sjonge, hoeveel dui-zen-den euri's dat heeft gekost. En dat voor dat ene uurtje dat ze geweest is. En maar belasting betalen. En van degenen die er geweest zijn is er maar een klein percentage die ze daadwerkelijk gezien hebben.  |
He Visser, niet zo mopperen hoor.....Het is toch het Koningshuis en een traditie.... Zo krijg je geen antwoorden op je mailtjes als daar de toon ook zo mopperig is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:45
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | [/b]Ik stel het nog sterker.. Ieder kind, gedoopt of ongedoopt is Gods geschapen kind... Iedereen hoort bij Gods volk.. Het gaat erom of we dat willen of dat we onze eigen weg gaan..en dat kan ná een bewuste keuze die we als volwassenen maken, gedoopt of ongedoopt.. De doop is altijd slechts een teken..( denk bijna dat jij het zaligmakend vind... )
Dat"jullie" in jouw antwoord? wie zijn dat? "Wij " maken de keuze voor God niet...al zijn er "mensen' die menen dat wel te mogen/kunnen doen.. Het zijn dan altijd bepaalde personen. Voor zover ik weet is dit niet de overtuiging van "ons."
God kiest ons..en wij beantwoorden/gehoorzamen..uit liefde voor Hem en doen wat Hij van ons vraagt..( al denken we daar allemaal anders over..)
De uitverkiezing is iets wat bij God ligt.Het is Zijn uitverkiezing en we moeten niet in God schoenen willen gaan staan. Als zelfs Jezus zegt dat niemand weet van Zijn wederkomst dan de Vader..zelfs Jezus niet..wat willen wij dan weten van Gods uitverkiezingsplan? | Met jullie bedoel ik de mensen die kinderdoop en verbondstheologie aanhangen. Zelf heb ik in heel veel reacties aangegeven, dat ik het geen doop vind en ook grote bezwaren heb tegen verbondstheologie. Uitverkiezing in de zuiverste vorm sluit de keuze van de mens uit, en daar geloof ik niet in. Ik ben ook niet iemand die alleen de keuze bij de mens legt, vaak is het een samenspel. Blijven er toch een aantal vragen over: waarom die kinderdoop dan? Want die impliceert toch dat het kind erbij hoort? Terwijl we eigenlijk het er over eens zijn, dat de keuze op een latere leeftijd plaatsvindt. En ik ken veel mensen die dat ervaren als een juk op hun leven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:45
|
|
|
|
Net thuis gekomen uit het werk: krijg ik een telefoontje dat mijn portemonnee gevonden is.....
Een plaatsgenoot, heeft deze gevonden en is de hele dag druk geweest om de eigenaar te vinden.... 't was een minder begaafde dame maar zo eerlijk als GOUD. Geweldig zulke mensen! Ben haar dan ook super DANKBAAR!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:49
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Na de regen wordt het erger: Het is blubberweer in de Hoeksche Waard
Ik moet dagelijks mijn auto wassen, de vervuiler betaalt Stomme aardappelsboeren
Komende dagen aub droog blijven  |
Ga dan ook in de bewoonde wereld wonen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:53
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | volledig mee eens! Zegt mij absoluut al in eerste instantie iets over de persoon als er geen reactie komt.  |
Haha, je zult het maar vergeten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 22:57
|
|
|
|
Harde wind en regen, binnen is het nog steeds beter dan buiten, laat de wind maar waaien en fluiten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 23:01
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Haha, je zult het maar vergeten  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 23:02
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | He Visser, niet zo mopperen hoor.....Het is toch het Koningshuis en een traditie.... Zo krijg je geen antwoorden op je mailtjes als daar de toon ook zo mopperig is  |
'k zal het niet meer doen w-tje. Fijne dag he , die koninginnedag. Heerlijke dag om te werken. Wordt tenminste voor 200% uitbetaald. Daar moesten we er veeeel meer van hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 23:07
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: |  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 23:11
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 'k zal het niet meer doen w-tje. Fijne dag he , die koninginnedag. Heerlijke dag om te werken. Wordt tenminste voor 200% uitbetaald. Daar moesten we er veeeel meer van hebben.  |
optie: alleen werken in het weekend en op feestdagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 23:25
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 'k zal het niet meer doen w-tje. Fijne dag he , die koninginnedag. Heerlijke dag om te werken. Wordt tenminste voor 200% uitbetaald. Daar moesten we er veeeel meer van hebben.  |
Oh ja Dan moet je niet in het onderwijs zitten. Ik werk al jaren op Koninginnedag, maar krijg er niet extra voor betaald.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 23:32
|
|
|
|
Mensen discussieren over de doop. Of men nu kiest voor de kinderdoop of de volwassendoop, maakt volgens mij niet uit. Want de doop leidt niet tot behoudenis.
Joh3.3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’ 4 ‘Hoe kan iemand geboren worden als hij al oud is?’ vroeg Nikodemus. ‘Hij kan toch niet voor de tweede keer de moederschoot ingaan en weer geboren worden?’ 5 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest. 6 Wat geboren is uit een mens is menselijk, en wat geboren is uit de Geest is geestelijk. 7 Wees niet verbaasd dat ik zei dat jullie allemaal opnieuw geboren moeten worden.
We moeten opnieuw geboren worden. De zogenaamde wedergeboorte. De opdracht was ook: "Bekeert u en laat u dopen." Ik geloof dat de doop alleen een uiterlijk getuigenis is, van het feit dat men de zonde wil afleggen en Jezus wil volgen.
Wel of niet gedoopt, maakt niet zoveel uit. Het gaat er om of je Jezus als Heer accepteerd en Hem wil gehoorzamen en volgen.
Ik ben als kind gedoopt, maar na mijn bekering ben ik ook als volwassene gedoopt. Een baby kan zich niet bekeren en dus ook niet bewust kiezen voor de doop.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 00:28
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ja , maar dat is heel iets anders hè Cross. Het zou inderdaad mooi zijn als wij allen Gods boodsschappers waren, en eigenlijk denk ik dat dit oorspronkelijk ook ons aller taak is. Al kan dit wel een heel moeilijke taak zijn.
Zo lag ik in het ziekenhuis, en heb veel gesprekken gehad, juist met ongelovigen. Ik mocht vertellen van onze God die de hemel en de aarde gemaakt heeft, en zo een klein beetje boodschapper zijn. Maar wat kan dat verschrikkelijk moeilijk zijn, en wat zijn wij mensen dan nietige vertroosters als een ongelovige in wanhoop troost bij je zoekt. Om dan de woorden te vinden..... |
En toch Jolan ... op die momenten mag jij zeggen "ik stel mijn vertrouwen op God" dan zal Hij jou ook de woorden geven die nodig zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KIJKNOUES289
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 00:30
|
|
|
|
kan iemand even luid en duidelijk uitleggen hoe een werkend youtube hier te plaatsen?
ps ik ben niet blond.
Laatst aangepast door
|
KIJKNOUES289
|
op woensdag 12 oktober 2011, 00:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 00:41
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Net thuis gekomen uit het werk: krijg ik een telefoontje dat mijn portemonnee gevonden is.....
Een plaatsgenoot, heeft deze gevonden en is de hele dag druk geweest om de eigenaar te vinden.... 't was een minder begaafde dame maar zo eerlijk als GOUD. Geweldig zulke mensen! Ben haar dan ook super DANKBAAR! |
Geweldig dat er nog zulke eerlijke mensen zijn he?? Maar was er helemaal niets te ontdekken in je portemonnee waardoor ze je naam of adres hadden kunnen vinden??? Zelf heb ik er ook eens een gevonden, jaren geleden... Bij terug bezorgen vertelde de eigenaresse dat het de derde keer al was in een jaar ..en bekende ze enorm slordig te zijn... ""Laat mijn man het maar niet weten"" zei ze...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 00:44
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En toch Jolan ... op die momenten mag jij zeggen "ik stel mijn vertrouwen op God" dan zal Hij jou ook de woorden geven die nodig zijn.  |
Mooi gezegd...en ik geloof dat ook zeker... Welk een geweldige getuigenis mag je dan geven... Duidelijke boodschappers toch??? kWeet zeker dat de woorden je dan in je mond gegeven worden hoor!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op woensdag 12 oktober 2011, 00:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 01:44
|
|
|
|
|
walking in the winterwonderland...... let it snow, let it snow, let it snow
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 01:47
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Stelletje rotmeiden .... nu hebben jullie hem hier het leven al zuur gemaakt en nu voelde die zich op hyves ook al niet meer veilig.
Het is maar te hopen dat Tink ons nu op de hoogte blijft houden van onze bn-er |
het is ingewikkelder om jullie te vriend te houden dan frank uit te moeten horen...pffffffffff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 08:10
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Na de regen wordt het erger: Het is blubberweer in de Hoeksche Waard
Ik moet dagelijks mijn auto wassen, de vervuiler betaalt Stomme aardappelsboeren
Komende dagen aub droog blijven  |
Waarom reageer je zo fel naar de boeren??? Ze doen hun werk..helaas misschien op een modderig land, maar ze zijn wel bezig om jouw eten van het land af te halen... Aardappels die jij straks weer in de mond stopt!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 08:27
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Tragische film......moet gelijk weer denken aan die afgesneden vinger zodat de vrouw geen piano meer kon spelen....(straf van haar man meen ik me te herinneren...) |
....prettig typje, die echtgenoot..... ...zit 'ie hier ook op cm.... ...maar ach...k speel toch geen piano....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 12 oktober 2011, 09:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 09:13
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | het is ingewikkelder om jullie te vriend te houden dan frank uit te moeten horen...pffffffffff |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 09:21
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Waarom reageer je zo fel naar de boeren??? Ze doen hun werk..helaas misschien op een modderig land, maar ze zijn wel bezig om jouw eten van het land af te halen... Aardappels die jij straks weer in de mond stopt!!!! |
Wel nee, hij zit vast altijd bij de chinees
|
|
| Naar boven |
|
|