| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:44
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Niet:
Romeinen 2:12-16
Allen die gezondigd hebben zonder de wet te kennen, zullen ook zonder de wet verloren gaan; en allen die gezondigd hebben terwijl ze de wet wel kennen, zullen door de wet worden veroordeeld. 13 Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft. 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.
Die heidenen waar Paulus het over heeft, die leven de wet van nature na, dát staat er. Er staat niet 'als' maar 'wanneer'. Zie vetgedrukte tekst. 
Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. En dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.
Met andere woorden, het betreft hier heidenen, ongelovigen dus, die de wet van nature naleven. En of ze schuldig zijn, of vrijgepleit zijn, dat doen zijzelf met hun gedachten, hun geweten bevestigd dit. En dit zal blijken op de dag des oordeels.
En wat zal er dan blijken?: of de heidenen schuldig zijn wanneer hun geweten dit bevestigd omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen. Óf dat ze vrijgepleit zijn wanneer hun geweten dit bevestigt omdat ze zich met hun gedachten vrijpleiten. Omdat ze de wet van nature naleven(14b), en ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat.(15a)
Shanita, die léést wát er staat. |
Nee, Shanita die leest niet wat er staat ...
Juist omdat ze de wet van nature naleven, weten ze wat goed en kwaad is ... en dit wetende zal die wet hun veroordelen ... niet tot behoudenis zijn ... Want niet één mens heeft zich aan de wet kunnen houden, daarvoor is Jezus naar deze aarde gekomen ... om de wet te volbrengen.
Romeinen 5:12 Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd. 13 Er was al zonde in de wereld voordat de wet er was; alleen, zonder wet wordt er van de zonde geen rekening bijgehouden.
Galaten 2:15 Hoewel wij Joden van geboorte zijn en geen zondaars uit andere volken, 16 weten we dat niemand als rechtvaardige wordt aangenomen door de wet na te leven, maar door het geloof in Jezus Christus. Ook wij zijn tot geloof in Christus Jezus gekomen om daardoor, en niet door de wet, rechtvaardig te worden, want niemand wordt rechtvaardig door de wet na te leven. 17 En in ons streven om door Christus rechtvaardig te worden, blijkt dat wijzelf ook zondaars zijn. Betekent dit dat Christus dus in dienst staat van de zonde? Natuurlijk niet. 18 Maar wanneer ik weer aanneem wat ik had verworpen, maak ik van mezelf opnieuw een overtreder. 19 Want ik ben gestorven door de wet en leef niet langer voor de wet, maar voor God. Met Christus ben ik gekruisigd: 20 ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij. Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft prijsgegeven. 21 Ik verwerp Gods genade niet; als we door de wet rechtvaardig zouden kunnen worden, zou Christus voor niets gestorven zijn.
..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:47
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dat geloof van mij is standvastig. Groter kan eigenlijk niet. En er is ook geen bewuste zonde in mijn leven. En mijn genezingen zijn een feit.
Dank voor de felicitaties!  |
Dan kun je dus met een gerust hart, tegen iedereen, zeggen dat je een christen bent ... 
dan kun je dus je hetze, tegen je broeders en zusters, die anders denken en omgaan met hun geloof, laten varen. Ja misschien kun je ze ook eens liefdevol benaderen ... 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 31 oktober 2011, 16:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:53
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Waar ik nu wel benieuwd naar ben: stel dat ik op zondagochtend bij jou op bezoek kom en we gaan samen naar de kerk en er is Avondmaal....Ik zou daar gewoon aan gaan zitten(neem aan dat jullie geen lopend Avondmaal hebben) maar mag dat dan wel? En hoe controleren ze dat?
En wat je verder zegt over de meningsverschillen over de doop: ik heb niet het idee dat we elkaar niet respecteren, we houden vast aan wat voor jou en mij of de ander heilig is......en daar hebben we het over....... Persoonlijk vind ik dat wel een boeiende waardevolle discussie..... |
enige tijd geleden was het in onze gemeente (gereformeerde bondsgemeente binnen de pkn) mogelijk om gewoon zonder meer aan te gaan. dit is dus anders geworden; nu wordt er verwacht dat wanneer er gasten zouden zijn die het Heilig Avondmaal mee willen vieren, zij dit van te voren aan geven bij de kerkeraad. in de kerkdienst van voorbereiding, een week voor het avondmaal, wordt dit elke keer opnieuw gemeld. (er waren mensen die naar de voor onze gemeente bijbelse maatstaven niet aan het Heilig Avondmaal thuishoorden, die wel aangingen, vandaar deze aanpassing in de dienst)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Bij ons solliciteert eerst de predikant, dan komt er een schifting en dan pas gaat een groepje luisteren die weer verslag uit brengt aan de beroepingscommissie....Beroepen is eigenlijk pas het laatste onderdeel in de procedure........Maar ik ben PKN daar gaat het weer anders dan denk ik....... |
De kerk waar Erika heengaat, is ook PKN.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:59
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Waar ik nu wel benieuwd naar ben: stel dat ik op zondagochtend bij jou op bezoek kom en we gaan samen naar de kerk en er is Avondmaal....Ik zou daar gewoon aan gaan zitten(neem aan dat jullie geen lopend Avondmaal hebben) maar mag dat dan wel? En hoe controleren ze dat? | Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij de persoon zelf, niet de oudsten. Het is nl. nooit echt te controleren of iemand een "avondmaalwaardig" leven leidt. En wat is dat avondmaalwaardig eigenlijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:02
|
|
|
|
[quote=MARYAN401]'k Hoorde vandaag dat wij een nieuwe dominee hebben, nu maar hopen dat hij gelijk heeft. Ik ga er maar van uit. [/quote
Zomaar ineens??? Das wel vreemd ja... In onze gemeente had de dominee een beroep gehad uit Canada... Dat wisten we want dat wordt gewoon vanaf de kansel gezegd... Ik geloof dat een dominee dan 14 dagen bedenktijd heeft... Afgelopen week belde er mij iemand op die hier niet woont en had het inde krant gelezen...En ja...afgelopen zondag afgelezen...de dominee gaat weg ja...Jammer...want momenteel hebben we in de omliggende dorpen te maken met veel ziektes onder de dominees en veel vacante gemeenten...]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij de persoon zelf, niet de oudsten. Het is nl. nooit echt te controleren of iemand een "avondmaalwaardig" leven leidt. En wat is dat avondmaalwaardig eigenlijk? |
ik denk dat je als mens "avondmaal-waardig" bent, wanneer je het Leven buiten jezelf in Christus Jezus zoekt, Hem liefhebt, en voor Hem wilt leven / je leven aan Hem toevertrouwd hebt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:14
|
|
|
|
|
Dat je geen bewuste zonden hebt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:17
|
|
|
|
CROSSROAD: dan kun je dus je hetze, tegen je broeders en zusters, die anders denken en omgaan met hun geloof, laten varen. Ja misschien kun je ze ook eens liefdevol benaderen ... Engeltje smiley
Ik heb tegen niemand een hetze.
CROSSROAD: Ja misschien kun je ze ook eens liefdevol benaderen
Ik kan wel mezelf corrigeren.
Maar ik ga niet lopen slijmen
CROSSROAD: Je hebt, volgens je eigen zeggen, een universitaire opleiding, waar was dan je realiteitszin ...
Mijn opleidingen hebben daar niets mee te maken.
CROSSROAD:En kom nu niet met de smoes "ik was nog maar pas bekeerd en wist het niet" ... Je gaat daar heen, waar jij je op dat moment thuis voelt ...
Dat is geen smoes, maar de waarheid.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:18
|
|
|
|
|
tja, nu is dit onderwerp toepasselijk denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:18
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ze lezen wel je postings Chat ... ze reageren zelfs ... en dat nog wel op de zondag ...  |
En??? Postings lezen mag niet??? Reageren mag ook niet???(Of juist op zondag niet???) Doe ik het effe op maandag...is dat goed??? Hoe je de zondag doorbrengt is voor je eigen verantwoording... Dat je behoefte heb om dan inderdaad een voetbal wedstrijd te zien op zondag...vraag ik me inderdaad af of dat nodig is... Was er dan geen andere nuttiger bezigheid??? En er dan zelf nog bijschrijven(of het waar is weet ik niet) dat je zit te schreeuwen??? Het gaat me te ver...Hoe vol ik ben van de zondag...zal zich meer uitten in het zingen van een lied voor God...wel of niet in de kerk... Daar krijg ik geen schorre stem van...maar wel een blij hart.... Je mag van mij vol zijn van God... Of is het....Ja ik ben vol van God maar ook van de voetbal??? Dan dienen we toch 2 HEREN????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:20
|
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:22
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Heerlijk die wintertijd! Geen moeite met opstaan, om half 7 vol energie naast mn bed. Om 10 uur heel het huis aan kant en de boodschappen voor een hele week al in huis. De de rest van de dag mn kinderen bezig houden, als volgende week de scholen ook weer beginnen hebt ik het helemaal naar mn zin  |
Heerlijk om te lezen... En weet je als ik die hummel dan op je arm zie zitten...denk ik... Waar is de tijd gebleven...hier in huis.... Weet je dat ik er heeeeeeeeeel vaak aan denk??? Een heerlijke tijd...zou het zo over willen doen.. Ach ik zal best zorgjes gehad hebben, maar ze wogen niet op tegen de problemen bij het ouder worden!!!!(van de kinderen)
Ik vond de kindertijd een heerlijke tijd!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:26
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Zou er een reden zijn, waarom er in het grieks het woord baptizo (onderdompeling) gebruikt wordt? De diepere betekenis van 'baptizo' is de volgende. Het is te vergelijken met bijv. een wit katoenen lapje, wat in inkt gedompeld wordt en er helemaal inktblauw uitkomt. In de Russisch Orhtodoxe kerk worden babies gedoopt door de onderdompeling.....het maakt dus misschien niet uit wannéér je 'ondergedompelt' wordt? Tezamen met Romeinen 6,7 en 8 en het feit dat we in een gebroken wereld leven is het misschien een teken voor de voor ons onzichtbare wereld, waar in Efeze 5 over gesproken wordt. Daar wordt genoemd, dat we niet vechten tegen vlees en bloed maar tegen machten van de duisternis.....
Ook Jezus zelf heeft zich laten dopen door de onderdompeling.
Ik heb er ook veel strijd mee gehad, maar door dit topic wordt het me opeens allemaal veel duidelijker. | De doop is het antwoord op je bekering. Je toewijding aan God. Daarom is het ook zo vreemd, dat dit met kinderen gedaan wordt. Die hebben nog geen leven gekend zonder Christus en hebben ook nog niet de kans gehad te zondigen. Met de doop begraaf je je oude leven, dat in het teken stond van vleselijke begeertes...En je staat weer op in het nieuwe leven. Je wordt wedergeboren. De geestelijke mens, die dood was, wordt tot leven gebracht door de doop....Vaak wordt er in het doopbad ook gebeden voor de doop in de Geest.
Deze boodschap is vervangen door de boodschap van het verbond. Als je als baby besprenkeld wordt, word je opgenomen in het verbond en hoor je bij het volk van God. De termen bekering en wedergeboorte stellen in deze boodschap niks meer voor. Je kunt niet spreken van bekering als je over een baby praat. In mijn ogen zijn het holle frasen geworden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:27
|
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:29
|
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:33
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | CROSSROAD:En kom nu niet met de smoes "ik was nog maar pas bekeerd en wist het niet" ... Je gaat daar heen, waar jij je op dat moment thuis voelt ...
Dat is geen smoes, maar de waarheid. |
Kun je die 4 antwoorden niet in1x plaatsen Shanita???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:33
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Nee, Shanita die leest niet wat er staat ...
Juist omdat ze de wet van nature naleven, weten ze wat goed en kwaad is ... en dit wetende zal die wet hun veroordelen ... niet tot behoudenis zijn ... Want niet één mens heeft zich aan de wet kunnen houden, daarvoor is Jezus naar deze aarde gekomen ... om de wet te volbrengen.
Romeinen 5:12 Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd. 13 Er was al zonde in de wereld voordat de wet er was; alleen, zonder wet wordt er van de zonde geen rekening bijgehouden.
Galaten 2:15 Hoewel wij Joden van geboorte zijn en geen zondaars uit andere volken, 16 weten we dat niemand als rechtvaardige wordt aangenomen door de wet na te leven, maar door het geloof in Jezus Christus. Ook wij zijn tot geloof in Christus Jezus gekomen om daardoor, en niet door de wet, rechtvaardig te worden, want niemand wordt rechtvaardig door de wet na te leven. 17 En in ons streven om door Christus rechtvaardig te worden, blijkt dat wijzelf ook zondaars zijn. Betekent dit dat Christus dus in dienst staat van de zonde? Natuurlijk niet. 18 Maar wanneer ik weer aanneem wat ik had verworpen, maak ik van mezelf opnieuw een overtreder. 19 Want ik ben gestorven door de wet en leef niet langer voor de wet, maar voor God. Met Christus ben ik gekruisigd: 20 ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij. Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft prijsgegeven. 21 Ik verwerp Gods genade niet; als we door de wet rechtvaardig zouden kunnen worden, zou Christus voor niets gestorven zijn.
.. |
Ik ga hier later op in. Nu ga ik het een en ander doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:53
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Was er dan geen andere nuttiger bezigheid???
|
Ik doe op zondag veel,misschien wel teveel in jouw beleving en ja daar hoort voetbal kijken ook bij.Ik ben nl. 50 uur per week naar mn werk om zelf het inkomen te verdienen voor mij en de kinderen en aangezien ik op zaterdag de boodschappen doe,zoveel mogelijk mijn huis aan kant maak en altijd help/kijk bij de voetbalwedstrijden van mijn zoon kom ik vaak pas op zondag aan de was toe en dan kijk ik tussendoor met mijn zoon een wedstrijd op tv,ik ga bij m moeder koffiedrinken,ik ga verjaardagen af,ik doe spelletjes met ze etc etc. Al die dingen doe ik alleen op zondag als ik er door de week niet aan toe kom..........en ik denk dat God dan wel een oogje dichtknijpt(mocht Hij het uberhaupt een probleem vinden) Helaas hebben de meeste kerken geen hoge pet op van alleenstaande ouders en beseffen ze totaal niet dat een "rust"dag slechts een droom is van de meeste alleenstaande ouders,geloof me,ik wilde het heel graag anders hebben..........
Leanne,is haar frustratie weer kwijt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:01
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | sja en nu......................???  |
Zie je wel bij jou krijg ik ook alleen maar puntjes om zelluf in te vullen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ach Cross, ik wil gewoon een stukje nuchterheid naar voren brengen. Wil je evangelisch geloven, dan ga je naar een evangelische gemeente, en dan accepteer je daar de gewoontes en gebruiken. En ben je refo, dan voel je je beter thuis in een refo gemeente. Maar laten we aub niet een evangelische gemeente refo maken of een refo gemeente evangelisch. Dan ben je verkeerd bezig in mijn ogen.
Ik ken voldoende mensen die in de evangelische gemeente kwamen, juist omdat ze zich wilden laten dopen. Ze konden zich niet vinden in het verhaal dat de belijdenis voldoende was. En ik denk dat veel mensen ook hier op de site eraan twijfelen. De boodschap van bekering en doop is de laatste tijd alleen maar kracht aan het winnen.
Ik ben trouwens benieuwd naar het volgende: als iemand die refo is, zich volwassen laat dopen, is hij dan nog wel welkom in de kerk? Vroeger werden ze nl. de kerk uitgezet. |
Nu heb je een punt, en min of meer ook weer niet, die heb je wat mij aangaande, wel omzeep geholpen. Ik heb een tijdje, toch wel aan volwassendoop zitten denken. En dan niet overdopen, maar gewoon laten dopen, dat heeft of eigenlijk had met periodes in mijn leven te maken. Maar als ik jou ongezonde halsstarrigheid voor ogen houd, doe ik het liever niet. Geen rekenschap houdende mening over anders gezinten. En ik geloof ook niet dat dit de boodschap is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:33
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Kun je die 4 antwoorden niet in1x plaatsen Shanita??? |
Wees eens eerlijk, ik vind die korte samenvattingen toch wel beter te volgen, dan die halve testament rollen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:38
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Wees eens eerlijk, ik vind die korte samenvattingen toch wel beter te volgen, dan die halve testament rollen  |
Welja...laten we doorslaan met testamentrollen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:41
|
|
|
|
Beste mensen,
Het zal jullie waarschijnlijk niet ontgaan zijn maar ons land lijkt in de ban van een nieuwe kwestie: Mauro. Een braaf ventje van 18 jaar, wonend in Limburg in een keurig gezin, die eigenlijk het schoolvoorbeeld is als het om integratie gaat, praat zelfs met een zachte G maar verblijft illegaal in Nederland, is geen vluchteling en is al een aantal keren gewaarschuwd... Zelfs de SGP stemt voor uitzetting. En toch maakt iedereen zich druk om die ene hamvraag: moetie eruit of erin? Wat vind jij? Reactie graag...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op maandag 31 oktober 2011, 18:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:42
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | ik denk dat je als mens "avondmaal-waardig" bent, wanneer je het Leven buiten jezelf in Christus Jezus zoekt, Hem liefhebt, en voor Hem wilt leven / je leven aan Hem toevertrouwd hebt. |
Bedenk wel dat er nogal verschillende belevingen zijn van het Avondmaal en zeker ook in de praktijk. Een kerk met kinderen aan het Avondmaal, lopend of zitten en in de bevindelijke hoek zelfs Avondmaalsmijding. In dat geval gaan er in een kerk slechts enkelingen naar het Avondmaal. In de charismatische kerken gaat men er wel eens swingend naar toe en wordt Avondmaal weer heel anders gevierd, Een eenduidige opvatting over de criteria lijkt me lastig en zal stellig van het type kerk of gemeente afhangen.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:51
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik doe op zondag veel,misschien wel teveel in jouw beleving en ja daar hoort voetbal kijken ook bij.Ik ben nl. 50 uur per week naar mn werk om zelf het inkomen te verdienen voor mij en de kinderen en aangezien ik op zaterdag de boodschappen doe,zoveel mogelijk mijn huis aan kant maak en altijd help/kijk bij de voetbalwedstrijden van mijn zoon kom ik vaak pas op zondag aan de was toe en dan kijk ik tussendoor met mijn zoon een wedstrijd op tv,ik ga bij m moeder koffiedrinken,ik ga verjaardagen af,ik doe spelletjes met ze etc etc. Al die dingen doe ik alleen op zondag als ik er door de week niet aan toe kom..........en ik denk dat God dan wel een oogje dichtknijpt(mocht Hij het uberhaupt een probleem vinden) Helaas hebben de meeste kerken geen hoge pet op van alleenstaande ouders en beseffen ze totaal niet dat een "rust"dag slechts een droom is van de meeste alleenstaande ouders,geloof me,ik wilde het heel graag anders hebben..........
Leanne,is haar frustratie weer kwijt  | Ik zorg er voor dat de rustdag een RUST...dag is... Ook ik MOET werken...ben OOK een alleenstaande gescheiden vrouw...MET...dochter... Wat dat betreft komen onze levens dus aardig overeen... Als jij er vanuit gaat dat God ogen dichtknijpt..kunnen we dat bij alles wat doen gaan denken....en gaat de dag...die niet voor niets NAAR GODS naam vernoemd is geheel verloren... Dat gebeurd nu al zo heel veel...er zal niet veel van overblijven... Je schreef...dat je het heel graag anders wilde...(???) Iets wat ik graag anders wil...ga ik toch echt proberen... Waar een wil is is een weg... Het gaat er toch niet om wat KERKEN voor een hoge pet van mij ophebben?? Ik heb niet met een kerk te maken...maar met een God...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 31 oktober 2011, 18:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De doop is het antwoord op je bekering. Je toewijding aan God. Daarom is het ook zo vreemd, dat dit met kinderen gedaan wordt. Die hebben nog geen leven gekend zonder Christus en hebben ook nog niet de kans gehad te zondigen. Met de doop begraaf je je oude leven, dat in het teken stond van vleselijke begeertes...En je staat weer op in het nieuwe leven. Je wordt wedergeboren. De geestelijke mens, die dood was, wordt tot leven gebracht door de doop....Vaak wordt er in het doopbad ook gebeden voor de doop in de Geest.
Deze boodschap is vervangen door de boodschap van het verbond. Als je als baby besprenkeld wordt, word je opgenomen in het verbond en hoor je bij het volk van God. De termen bekering en wedergeboorte stellen in deze boodschap niks meer voor. Je kunt niet spreken van bekering als je over een baby praat. In mijn ogen zijn het holle frasen geworden. |
chatuliem, ondanks dat je posting op mij wat ongenuanceerd overkomt, en ik je al meermalen heb geprobeerd uit te leggen hoe je de kinderdoop zou kunnen benaderen vanuit het gezichtspunt van gelovigen die "de besprenkeling" wel als doop ervaren, wil ik je toch nógmaals proberen duidelijk te maken waar jouw visie mijns inziens de realiteit mist.
je schrijft dat de doop een antwoord is op je bekering; ik ben het daar dus niet mee eens; de doop is een bezegeling van het verbond dat God met ons sluit, en het is dus als zodanig geen antwoord van ons; wel een gevolg van het aannemen van Zijn beloften die Hij ons doet. (dus niet de mens die zo goed bezig is om zich te bekeren, maar onze God die zo goed en liefdevol is, ons tot Zijn kinderen aan te nemen)
je schrijft dat de zuigelingen nog geen leven gekend hebben zonder Christus, maar ik denk dat je vergeet dat wij "allen in zonde ontvangen en geboren worden"? dat betekend dus; een leven buiten/zonder Christus.
in hetzelfde stukje geef je aan, dat de geestelijke dood door de doop tot leven wordt gebracht. dit is verre van juist weergegeven naar mijn idee; alleen het bloed van Jezus Christus is de weg tot het eeuwige leven met Hem. geen doop, geen geloof, ENKEL EN ALLEEN DOOR HET BLOED. de doop is slechts een teken, symbool, bezegeling van de wedergeboorte. (gewassen worden in het bloed van Christus) het geloof is slechts Gods manier om onze harten aan Hem te verbinden, en ons door Zijn bloed te kunnen reinigen/ons van de ondergang te redden. het centrale punt in het hele verlossingswerk is en blijft echter het liefdevolle offer van het bloed van de Heere Jezus, dat Hij door Zijn zelfopoffering in oneindige liefde aan ons gegeven heeft.
ik denk dat je onvoldoende kennis hebt over hoe protestants gelovigen denken aangezien je onze visie op de waarheid van het Woord van God afdoet als holle fratsen. ik vraag me zomaar even tussen neus en lippen af, wat jij ervan zou vinden als ik zou zeggen dat je een sprookjesgeloof zou hebben? (niet dat ik dat vind, maar ik denk dat een iets meer genuanceerd woordgebruik wel op zijn plaats zou zijn in dit geval.......)
ik ervaar de kinderdoop niet als holle fratsen, en je weergave van de visie bij de besprenkeling / kinderdoop is verre van juist. door het weglaten van een enkel woord, krijg je een andere boodschap in je posting. had je geschreven; Als je als baby besprenkeld wordt, word je opgenomen in het verbond en hoor je bij het uiterlijke volk van God. dan had ik het nog enigzins met je eens kunnen zijn.
waar je mijns inziens steeds een stukje laat liggen is dat kinderen de belofte meekrijgen bij hun doop dat; - de Vader hen aan wil nemen als Zijn kind - de Zoon zijn verlossing aan hen schenken wil - dat de Heilige Geest al deze schatten in de harten van de kinderen uit wil werken wanneer zij ouder geworden zijn.
in dit laatste punt komen bekering en wedergeboorte dus wel degelijk aan bod binnen de visie van de kinderdoop.
uiteraard kun jij dat afdoen als holle fratsen, wanneer jij dat een liefdevolle benadering vind; voor mij persoonlijk is het heel waardevol te weten een Vader in de hemel te hebben, die mij als Zijn kind heeft aangenomen, de Heere Jezus te mogen liefhebben, die mij zelfs meer liefhad dan Zijn eigen leven, en de Heilge Geest in mijn hart te mogen weten, die mij zal leren en leiden tot ik voor altijd bij mijn Heiland in de hemel mag zijn, om daar met alle anderen die Hem liefhebben oneindig te mogen zingen over het feit dat Hij me onbeperkt en onvoorwaardelijk liefheeft, zelfs al toen ik nog nooit van hem gehoord had; sterker nog; toen ik nog niet eens in de moederschoot groeide; vanaf de grondlegging der wereld; en ja; dus al duizende jaren voor ik door mijn vader en moeder ten doop werd gehouden.
door voorgaande discussies weet je dat ik denk dat er ook als motivatie voor volwassendoop best één en ander te vinden is in de bijbel, maar om kinderdoop af te doen als nietszeggend en hol, vind ik echt te ver gaan; sterker nog; ik had een dergelijke benadering van je medegelovigen niet van je verwacht.
jammer.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 31 oktober 2011, 19:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:53
|
|
|
|
|
En morgen is het Allerheiligen, das hier een officiele feestdag dus ik zit weer in mn uppie op de fabriek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:57
|
|
|
|
Een spontaan én heel fijn-goed-open-verhelderend telefoongesprek, waar ik heel veel mee kan. Bedankt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:59