| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 12:53
|
|
|
|
Het is vandaag dankdag, zoals ieder jaar de 1e woensdag van november.
Van oorsprong was deze dag bedoeld om God te danken voor het gewas en arbeid...voornl vanuit de boeren gezien.
Tegenwoordig wordt het breder getrokken en wordt er gedankt voor alles. En zo hoor ik het mensen om mij heen het ook beleven!
Vanochtend kreeg ik de vraag hoe ik deze dag beleef, gezien alle ellende die ik het afgelopen jaar over mij heen gekregen heb en waar ik mij voor een deel nog in bevind.
Ik had maar 1 simpel antwoord: ik leef, word elke ochtend weer wakker, heb iedere dag te eten en te drinken, een dak boven mijn hoofd, heb hele lieve ouders, broer, zus, een grote groep aan hele lieve vrienden en een fijne kerkelijke gemeente waar ik lid van mag zijn. En zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Daarnaast en het allerbelangrijkste: ik heb mij geen moment in de steek gelaten gevoeld door mijn lieve Hemelse Vader, heb altijd Zijn nabijheid gevoeld!
Hoe kan ik niet dankbaar zijn?
Kennen jullie deze dag en hoe ervaren jullie het? Waar zijn jullie dankbaar voor?
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op woensdag 2 november 2011, 13:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BATSION796
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 13:02
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | normaal komen goede dingen altijd in drieen.. maar nu zijn het Frankt, Carien en..... Marry  |
Ik las zo even de discussie.... ik kan je droge humor wel waarderen Pieter!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 13:08
|
|
|
|
Is de dood de bezoldiging van de zonde?
Genesis 6:5 En de HEERE zag, dat de boosheid des mensen menigvuldig was op de aarde, en al het gedichtsel der gedachten zijns harten te allen dage alleenlijk boos was. 6 Toen berouwde het den HEERE, dat Hij den mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem aan Zijn hart. 7 En de HEERE zeide: Ik zal den mens, dien Ik geschapen heb, verdelgen van den aardbodem, van den mens tot het vee, tot het kruipend gedierte, en tot het gevogelte des hemels toe; want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb.
Moet je dit ook lezen dat de erfzonde voortgezet na Adam en Eva
Ook de erfzonde in 2011 blijft door tot de wederkomst van Christus.
Romeimen 5 zegt dat heel duidelijk over
Vergelijking van Christus met Adam
12 Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.
15 Doch niet, gelijk de misdaad, alzo is ook de genadegift, want indien, door de misdaad van één, velen gestorven zijn, zo is veel meer de genade Gods, en de gave door de genade, die daar is van één mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen.
18 Zo dan, gelijk door één misdaad de schuld gekomen is over alle mensen tot verdoemenis; alzo ook door één rechtvaardigheid komt de genade over alle mensen tot rechtvaardigmaking des levens.
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op woensdag 2 november 2011, 13:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 13:09
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Het is vandaag dankdag, zoals ieder jaar de 1e woensdag van november.
Van oorsprong was deze dag bedoeld om God te danken voor het gewas en arbeid...voornl vanuit de boeren gezien.
Tegenwoordig wordt het breder getrokken en wordt er gedankt voor alles. En zo hoor ik het mensen om mij heen het ook beleven!
Vanochtend kreeg ik de vraag hoe ik deze dag beleef, gezien alle ellende die ik het afgelopen jaar over mij heen gekregen heb en waar ik mij voor een deel nog in bevind.
Ik had maar 1 simpel antwoord: ik leef, word elke ochtend weer wakker, heb iedere dag te eten en te drinken, een dak boven mijn hoofd, heb hele lieve ouders, broer, zus, een grote groep aan hele lieve vrienden en een fijne kerkelijke gemeente waar ik lid van mag zijn. En zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Daarnaast en het allerbelangrijkste: ik heb mij geen moment in de steek gelaten gevoeld door mijn lieve Hemelse Vader, heb altijd Zijn nabijheid gevoeld!
Hoe kan ik niet dankbaar zijn?
Kennen jullie deze dag en hoe ervaren jullie het? Waar zijn jullie dankbaar voor? |
Jazeker kennen wij die hier, we hebben nog steeds aardig wat boeren maar idd is de lijn veel verder te trekken.
Ik denk dat wij er vaak zo weinig stil bij staan hoeveel er is om te danken, als het ons tegen zit of zoals jij en ik onze gezondheid even niet meewerkt, dan nog is er zat om te danken.
Idd ben ik elke dag weer dankbaar dat ik op mag staan en nog dankbaarder dat ik sinds 15 jaar weer goed slaap, en ja ook al is mijn gezondheid ophet moment niet goed ik weet dat de Heere er altijd is en voor me zorgt me door de diepe dalen heen trekt!
Als ik om me heen kijk voel ik me vaak rijk, ik heb een baan lieve familie vrienden en kennissen en een fijne kerkelijke gemeenschap. Maar ik heb een dak boven het hoofd en kan elke dag eten en drinken en dan hoeven we niet eens ver van huis om te zien dat er ook in onze naaste omgeving veel armoede en narigheid heerst.
Laten we daarom eens vaker kijken naar wat we wel hebben ipv wat we niet hebben, en dan voel je je rijk en mag je zeggen, Abba Vader U alleen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BATSION796
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 13:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | hoi Billy, leuk dat je er bent. |
Hoi Chatuliem, ik ken je verder niet, meng me net in de discussie, maar in elk geval welkom terug!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BATSION796
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 13:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | hoi Billy, leuk dat je er bent. |
Hoi Chatuliem, ik ken je verder niet, meng me net in de discussie, maar in elk geval welkom terug!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 13:19
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Vandaag een beetje grijs en grauw  |
Sttttttttttt hij doet echt zijn best hoor Af en toe komt tie door de wolken heen en het is zeer zeker niet koud neem een roosvicee en alles komt goed meiske
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 13:19
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Is de dood de bezoldiging van de zonde?
Genesis 6:5 En de HEERE zag, dat de boosheid des mensen menigvuldig was op de aarde, en al het gedichtsel der gedachten zijns harten te allen dage alleenlijk boos was. 6 Toen berouwde het den HEERE, dat Hij den mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem aan Zijn hart. 7 En de HEERE zeide: Ik zal den mens, dien Ik geschapen heb, verdelgen van den aardbodem, van den mens tot het vee, tot het kruipend gedierte, en tot het gevogelte des hemels toe; want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb.
Moet je dit ook lezen dat de erfzonde voortgezet na Adam en Eva
Ook de erfzonde in 2011 blijft door tot de wederkomst van Christus.
Romeimen 5 zegt dat heel duidelijk over
Vergelijking van Christus met Adam
12 Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.
15 Doch niet, gelijk de misdaad, alzo is ook de genadegift, want indien, door de misdaad van één, velen gestorven zijn, zo is veel meer de genade Gods, en de gave door de genade, die daar is van één mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen.
18 Zo dan, gelijk door één misdaad de schuld gekomen is over alle mensen tot verdoemenis; alzo ook door één rechtvaardigheid komt de genade over alle mensen tot rechtvaardigmaking des levens. | Lees dan dit eens:
| Ez 18 schreef: | | Maar,” vragen jullie, “waarom hoeft de zoon niet te boeten voor de schuld van zijn vader?” Die zoon is mij trouw geweest en heeft het goede gedaan, hij heeft zich aan al mijn geboden gehouden en ze nageleefd, dus zal hij zeker in leven blijven! 20 Iemand die zondigt zal sterven, maar een zoon hoeft niet te boeten voor de schuld van zijn vader, en een vader hoeft niet te boeten voor de schuld van zijn zoon; wie rechtvaardig is wordt als een rechtvaardige behandeld, en een slecht mens wordt voor zijn slechte daden gestraft | Ik geloof niet dat God ons als baby veroordeelt. En als je over erfzonde praat, praat je ook over baby's die niks verkeerds gedaan hebben. Zoals ik al in eerdere bijdragen heb aangegeven houdt God een kind niet verantwoordelijk voor zijn/haar daden. We worden allemaal geboren met een zondige natuur, maar het is onze verantwoordelijkheid wat we ermee doen. De term zonde is misplaatst, omdat het kinderen in een schuldenbankje duwt....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 2 november 2011, 13:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 13:20
|
|
|
|
| LAIKA882 schreef: | sorry sorry sorry ERIKA wist niet dat je boos werd  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 13:22
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Albayrak is hier gekomen om haar zakken te vullen, en heeft dat ook ruimschoots gedaan. Daarbij staat ze nu op nonactief, en die Ballin is ook een oude slaper van links. Hadden ze toen daad bij woord gevoegd, zaten ze nu niet met dit probleem Maar omdat die partijen toen geen daadkracht, hadden en zig vooral met knuffelen bezig hielden. En om nu appelen met peren te vergelijken, het gaat nu om die Mauro, die toen 13 was. Je kan ook niet een kind van toen 13/14 nu 18 de schuld van slapent en falent links in de schoenen schuiven. Net zo als het vergelijk van een vrouw die verkracht is, en daar door een kind heeft. Dat gevaar voor verkrachtingen is hier net zo groot, net zoals hier ook vrouwen rondlopen die een kind uit een verkrachting hebben. Het is in en in triest, dat ben ik met je eens, maar het is geen reden voor een asielverzoek. |
Hoe zij haar kind heeft gekregen is ook geen punt om te blijven, haar reden voor asiel is vanwege haar werk tegen het regime in eigen land, en dat zij daarvoor nu in eigen land niet meer veilig was voor het regime. Alleen door omstandigheden buiten haar om zal zij in Nederland geen asiel krijgen, terwijl het regime haar als zij terug gaat naar eigen land op de luchthaven "met veel plezier" zal willen ophalen.
En of je nu de schuld van ons falend belijd in de persoon Mauro kunt schuiven? Niet bepaald, maar onze wetgeving heeft ook geen regeling voor falend beleid om dan te mogen blijven. Wat dat aangaat kun je hem rustig het land uitzetten vanwege zijn uitgeprocedeerde asielaanvraag.
En Annette heeft gelijk, ik bedoelde Nebahat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 13:30
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hmm ... hoe was het ook alweer +0 ... -8 ..  | .
Misschien bedoelde marian + 0 - 8
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BATSION796
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 15:15
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Stuur je na een half jaar wéér een kaartje dan?  |
Gewoon ieder half jaar een verjaardag kaartje, gaan ze zich vanzelf afvragen of er misschien iets niet klopt. Zo iets van uuhhhhh de jaren gaan wel snel, maar zo snel?
FF kijken wie me dit toch aan doet...... en krijg je een mailtje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 15:19
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Oh? Ik dacht dat sacramenten door de kerk waren ingesteld ipv door God. |
De doop Matheüs 28.19 en het avondmaal (Lucas 22:19) zijn letterlijk door Jezus ingesteld.
Ook wat de relatie man-vrouw en wat overspel aangaat word beschreven, dat God dat niet wil, dus mede daarom is het huwelijk ook een sacrament. Echter Hij geeft wel de juist richtlijnen (oa, 10 geboden) over hoe de relatie man-vrouw behoort te zijn, gestoeld op liefde. De liefde is zelf een gebod van Hem. Helaas als de liefde voor het eigen ego, ipv door Jezus voor geleefde Liefde opspeelt, gaat het meestal fout.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 15:31
|
|
|
|
Hier schijnt wel een beetje zon maar wel hevige bladerenregen. wie zal voor mij een pad bij de voordeur vegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 15:46
|
|
|
|
Wat zegt David in Psalm 51?
7 Ik was al schuldig toen ik werd geboren, al zondig toen mijn moeder mij ontving. (7 Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.)
David is een man naar Gods hart. Ook had hij erfzonde, en zijn zoon Salamo heeft ook gezondigd en gaat maar door naar volgende generaties tot het einde van ons bestaan. We kunnen onze zonde niet opzij zetten of weggeven naar ander persoon. Als je een kind van God bent dan blijf je toch in de zonde, omdat wij de dood hebben verdiend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 16:18
|
|
|
|
Ook wel een "dankdag-lied":
O Heer, mijn God, wanneer ik in verwond'ring de wereld zie die U hebt voortgebracht. Het sterrenlicht, het rollen van de donder, heel dit heelal, dat vol is van uw kracht.
Refr. Dan zingt mijn ziel to U, o Heer mijn God hoe groot zijt Gij, hoe groot zijt Gij! Dan zingt mijn ziel tot U o Heer mijn God hoe groot zijt Gij, hoe groot zijt Gij!
Als ik bedenk hoe Jezus zonder klagen tot in de dood gegaan is als een Lam, sta ik verbaasd, dat Hij mijn schuld wou dragen en aan het kruis mijn zonde op Zich nam.
Refr.
Als Christus komt met majesteit en luister, brengt Hij mij thuis, hoe heerlijk zal dat zijn! Dan zal ik vol aanbidding voor Hem buigen en zingt mijn ziel: o Heer, hoe groot zijt Gij!
Refr.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 16:20
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Wat zegt David in Psalm 51?
7 Ik was al schuldig toen ik werd geboren, al zondig toen mijn moeder mij ontving. (7 Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.)
David is een man naar Gods hart. Ook had hij erfzonde, en zijn zoon Salamo heeft ook gezondigd en gaat maar door naar volgende generaties tot het einde van ons bestaan. We kunnen onze zonde niet opzij zetten of weggeven naar ander persoon. Als je een kind van God bent dan blijf je toch in de zonde, omdat wij de dood hebben verdiend. | Het is moeilijk om vanuit een hartekreet van David meteen een theologie op te bouwen. En ik geloof ook niet, dat je dit zo letterlijk moet opvatten. Het is meer een gekreun van alles wat hij fout had gedaan. Het staat ook lijnrecht tegenover andere teksten, die juist zeggen, dat je niet verantwoordelijk bent voor de daden van je ouders. En reinigen van onbegane zonden is volstrekt overbodig.
Iedereen is voor zijn eigen daden verantwoordelijk. Let wel: daden...en dat gaat zelfs zo ver, dat joodse theologen daarom ook moeite hebben, met het feit, dat Jezus alle zonden voor ons heeft overgenomen. Het is niet bestaanbaar, dat ze zouden denken dat een kind voordat het kon spreken al gezondigd had. Waarom leggen wij dat wel in teksten van het OT?
Tenslotte nog dit, als jullie ritueel ons zou afhelpen van onze zondige natuur, zou ik als eerste iedereen aanraden hun kinderen dat ritueel te laten ondergaan...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 2 november 2011, 16:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 17:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is moeilijk om vanuit een hartekreet van David meteen een theologie op te bouwen. En ik geloof ook niet, dat je dit zo letterlijk moet opvatten. Het is meer een gekreun van alles wat hij fout had gedaan. Het staat ook lijnrecht tegenover andere teksten, die juist zeggen, dat je niet verantwoordelijk bent voor de daden van je ouders. En reinigen van onbegane zonden is volstrekt overbodig.
Iedereen is voor zijn eigen daden verantwoordelijk. Let wel: daden...en dat gaat zelfs zo ver, dat joodse theologen daarom ook moeite hebben, met het feit, dat Jezus alle zonden voor ons heeft overgenomen. Het is niet bestaanbaar, dat ze zouden denken dat een kind voordat het kon spreken al gezondigd had. Waarom leggen wij dat wel in teksten van het OT?
Tenslotte nog dit, als jullie ritueel ons zou afhelpen van onze zondige natuur, zou ik als eerste iedereen aanraden hun kinderen dat ritueel te laten ondergaan... |
Welk ritueel? Zou je ajb willen stoppen met bepaalde dingen in het belachelijke te zetten?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 2 november 2011, 17:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 17:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het is jammer, dat je denkt dat dit alleen maar bij de evangelische beweging hoort. Het gaat nl. verder dan een kerkelijke stroming. Het gaat erom hoe serieus je de Bijbel neemt. Ik was eerder gedoopt dan dat ik bij een evangelische gemeente hoorde. En voor de vraag of je evangelisch moet zijn om je te laten dopen op grond van je geloof en getuigenis, kan je gewoon de Bijbel lezen en kijken wat daar staat. |
Weet je Chatuliem, Er zijn gewoon twee verschillende gedachtenstromen.....jij vind de doop bij kinderen(besprenkeling) niet Bijbels onderbouwd (klopt ook wel een klein beetje...) en ziet de volwassendoop als de slagroom op de koffie van een christen . Ik vind zelf niet dat je er echt lelijk over praat , het is gewoon je overtuiging niet......dat maakt dat sommige mensen zich er over op winden...volgens mij dan.... Ik ben een protestant in hart en nieren en vind de kinderdoop wel waardevol, zoals meerderen hier..... Wat me dan wel een beetje verbaasd is dat wij blijkbaar niet vriendelijk naar jouw mening kunnen kijken(lezen) en hem als visie opvatten...... Niemand hoeft zich te verdedigen als het een oprechte visie is..... Ik vraag me serieus af waarom mensen dan verdrietig, kwetsend over jouw mening zijn...... of vinden dat er een slotje op het topic moet.Met jou bedoel ik eigenlijk de evangelie gemeente..... Aan de andere kant denk ik ook, waarom proberen jullie niet onze mening te begrijpen(dat is heel wat anders dan het er mee eens zijn) en te accepteren dat het voor een protestant best een bijzonder iets is de kinderdoop........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 17:33
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Weet je Chatuliem, Er zijn gewoon twee verschillende gedachtenstromen.....jij vind de doop bij kinderen(besprenkeling) niet Bijbels onderbouwd (klopt ook wel een klein beetje...) en ziet de volwassendoop als de slagroom op de koffie van een christen . Ik vind zelf niet dat je er echt lelijk over praat , het is gewoon je overtuiging niet......dat maakt dat sommige mensen zich er over op winden...volgens mij dan.... Ik ben een protestant in hart en nieren en vind de kinderdoop wel waardevol, zoals meerderen hier..... Wat me dan wel een beetje verbaasd is dat wij blijkbaar niet vriendelijk naar jouw mening kunnen kijken(lezen) en hem als visie opvatten...... Niemand hoeft zich te verdedigen als het een oprechte visie is..... Ik vraag me serieus af waarom mensen dan verdrietig, kwetsend over jouw mening zijn...... of vinden dat er een slotje op het topic moet.Met jou bedoel ik eigenlijk de evangelie gemeente..... Aan de andere kant denk ik ook, waarom proberen jullie niet onze mening te begrijpen(dat is heel wat anders dan het er mee eens zijn) en te accepteren dat het voor een protestant best een bijzonder iets is de kinderdoop........ | Op maandag 31 oktober schreef ik het volgende:: | Quote: | Ik zie de waarde hiervan meer in de volgende dingen: de ouders stellen hun kind aan de gemeente voor en beloven voor God, dat ze het zullen opvoeden in de vreze en de wijsheid des Heren. En dat is al heel wat. En het is een uiting van dankbaarheid aan de Heer, zoals Hannah dankbaar was voor Samuel: je geeft je kind in de handen van de Heer terug... Ik heb er echter moeite mee als men er meer in wil leggen, dan wat het in feite is. Je weet niet wat je kind zal overkomen, je kunt het ook niet altijd beschermen voor alle kwaad. En een zegen van God vragen over het leven van het kind is heel bijzonder. |
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 2 november 2011, 17:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 17:38
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Op maandag 31 oktober schreef ik het volgende: |
Ik weet nog heel goed dat mijn vader 's morgens , na het eten God vroeg of hij die dag met ons wilde zijn. Ons wilde beschermen. Wat is daar mis mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 17:46
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik weet nog heel goed dat mijn vader 's morgens , na het eten God vroeg of hij die dag met ons wilde zijn. Ons wilde beschermen. Wat is daar mis mee? | Niks toch, ik geef aan dat dat heel waardevol is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 17:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Niks toch, ik geef aan dat dat heel waardevol is. |
Je doet wel heel denigrerend over de kinderdoop dat alles er aan fout is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 17:53
|
|
|
|
Zo de lasagna staat lekker in de oven te pruttelen Mn buuk knort ervan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 17:59
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Je doet wel heel denigrerend over de kinderdoop dat alles er aan fout is. | Ik geef mijn standpunt weer, en dat mensen dat als denigrerend ervaren, is niet mijn bedoeling. Ik noem het een ritueel, omdat er zoveel rituelen zijn, die in de kerk geslopen zijn. Vooral de katholieke dienst is gevuld met rituelen. En soms denk ik wel, dat zelfs de collecte een ritueel is. Als ik echter de bijbel lees, zie ik dat daar de doop een hele andere invulling heeft. De enige uiterlijke overeenkomst is het water, verder niet. Het is natuurlijk fijn als je je baby aan de gemeente kunt tonen. Het is vreugde en dankbaarheid voor de Heer. Maar maak er dan niet zoveel andere dingen erom heen, die in mijn ogen geen recht doen aan de doop zoals God in de bijbel voorschrijft....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 18:02
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Welk ritueel? Zou je ajb willen stoppen met bepaalde dingen in het belachelijke te zetten? | Het is niet belachelijk wat ik zeg. Ik maak gewoon opmerkingen zoals ik er naar kijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 18:12
|
|
|
|
Natuurlijk moet hij er uit. Het land waar hij vandaan kwam, is juist in een enorme economische groei. Veel mensen hebben daar een kans een welvarend leven te leiden. Hij wordt ook niet vervolgd en ook niet verdrukt. Asielzoekers waren toch mensen die in hun eigen land niet meer veilig waren? Of zijn we dat vergeten? We zouden ons land openstellen voor verdrukten en vervolgden en daar valt hij gewoon niet onder.
Ik vind dat de politiek zich voor het karretje heeft laten spannen. Vooral het CDA heeft zich meer laten leiden door de publieke opinie dan door haar eigen beleid. Een hele slechte zaak van bestuur.
Maar Mauro heeft voldoende kansen, en krijgt ook weer een hoop geld mee...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 18:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik geef mijn standpunt weer, en dat mensen dat als denigrerend ervaren, is niet mijn bedoeling. Ik noem het een ritueel, omdat er zoveel rituelen zijn, die in de kerk geslopen zijn. Vooral de katholieke dienst is gevuld met rituelen. En soms denk ik wel, dat zelfs de collecte een ritueel is. Als ik echter de bijbel lees, zie ik dat daar de doop een hele andere invulling heeft. De enige uiterlijke overeenkomst is het water, verder niet. Het is natuurlijk fijn als je je baby aan de gemeente kunt tonen. Het is vreugde en dankbaarheid voor de Heer. Maar maak er dan niet zoveel andere dingen erom heen, die in mijn ogen geen recht doen aan de doop zoals God in de bijbel voorschrijft.... |
En Chat, wat mij betreft mag je dat vinden. Ik merk dat jij diep overtuigd bent van je mening, dat vind ik mooi om te merken. Je mag voor deze mening staan! Ik, ook als kind gedoopt, ervaar het zeker niet als denigrerend. En ik zie ook zeker dat jij op bepaalde punten een punt maakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 18:25
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Jazeker kennen wij die hier, we hebben nog steeds aardig wat boeren maar idd is de lijn veel verder te trekken.
Ik denk dat wij er vaak zo weinig stil bij staan hoeveel er is om te danken, als het ons tegen zit of zoals jij en ik onze gezondheid even niet meewerkt, dan nog is er zat om te danken.
Idd ben ik elke dag weer dankbaar dat ik op mag staan en nog dankbaarder dat ik sinds 15 jaar weer goed slaap, en ja ook al is mijn gezondheid ophet moment niet goed ik weet dat de Heere er altijd is en voor me zorgt me door de diepe dalen heen trekt!
Als ik om me heen kijk voel ik me vaak rijk, ik heb een baan lieve familie vrienden en kennissen en een fijne kerkelijke gemeenschap. Maar ik heb een dak boven het hoofd en kan elke dag eten en drinken en dan hoeven we niet eens ver van huis om te zien dat er ook in onze naaste omgeving veel armoede en narigheid heerst.
Laten we daarom eens vaker kijken naar wat we wel hebben ipv wat we niet hebben, en dan voel je je rijk en mag je zeggen, Abba Vader U alleen. |
Wat mooi gezegd Erika, heel herkenbaar voor mij. Hij leidt jou/mij/ons als een Herder, soms door dalen heen. Ik zie uit naar de dienst vanavond, ik ga God danken voor de vele zegeningen die Hij mij geeft. Een fijne dienst!
Remco Hakkert - Wij Danken U http://www.youtube.com/watch?v=aOkg6CSg0LE&feature=related
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op woensdag 2 november 2011, 18:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 18:37
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | | En Chat, wat mij betreft mag je dat vinden. Ik merk dat jij diep overtuigd bent van je mening, dat vind ik mooi om te merken. Je mag voor deze mening staan! Ik, ook als kind gedoopt, ervaar het zeker niet als denigrerend. En ik zie ook zeker dat jij op bepaalde punten een punt maakt. | dank je Maryan, fijn om te lezen..
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |