| Auteur |
Bericht |
|
TATJE948
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 22:09
|
|
|
|
ik vind het geen waardeloos verhaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 22:17
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | nee koud was het gelukkig niet, maar de zon is niet geweest hoor, niet hier, maar wel daar bij jou, is je gegund. Ruil liever die roosvicee voor wat anders, iets sterkers  |
ow zuuperd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 22:18
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Eigenlijk is elke dag toch een dankdag!! Tel elke dag mijn zegeningen en die zijn er elke dag, zit in kleine dingen. Vanavond naar de dienst geweest, sta je er toch even meer bij stil. |
Dat bedoel ik Yelnin dat we er veel te weinig bij stil staan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 22:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Dat bedoel ik Yelnin dat we er veel te weinig bij stil staan! |
sorry had niet goed gelezen, bietsje moe geloof ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 22:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ow zuuperd  |
sja af en toe in deze situatie doe je wat, I know het is niet goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 22:37
|
|
|
|
Hendrika wat een mooi gedicht en zeker in deze tijd.
Marry dit is inderdaad een mooi lied.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 22:37
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | | Dus Albayrak (Pvda) en Hirsch Ballin zijn net zo verkeerd? |
Nou, om te beginnen met Albayrak: als dat de laatste vrouw op aarde was... En Hirsch Balin is een echte CDA-er. Zo'n bange haas...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op woensdag 2 november 2011, 22:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 22:39
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Volgens mij hebben jullie het over 2 verschillende mensen. Nebahat Albayrak is van de PvdA en besloot in 2009 dat Mauro terug moest,Nurten Albayrak was van het COA en is geschorst. |
Hoe dan ook: jij ziet er in ieder geval eerlijker en knapper uit... Laten we eerlijk zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 22:51
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | qouten lukt hier niet, das gek
Zeeland zei: Een herderloze kudde heb ik altijd een leeg gevoel...gevonden...
Ik begrijp dat heel goed hoor maar is de dominee de herder? Dacht dat Jezus de herder is. Voor mij in elk geval wel. Als gemeente heb je natuurlijk leiding nodig. Maar als herder? Verder hebben wij de opdracht om naar elkaar om te zien. Zijn wij elkaars verantwoordelijkheid. Was ff een gedachte die in mij op kwam. |
Nu je dit zo schreef moest ik ineens denken aan de woorden die de dominee zondag nog zei..... Wij zien de dominee als de herder ja...maar Jezus is meer!!!! Toen de dominee zondag zei dat hij het beroep had aangenomen hoopte hij voor de gemeente dat er een andere herder mocht komen...Maar zei hij...dan ga ik wel weg maar de OPPERHERDER BLIJFT!!!!! Een dominee heeft inderdaad ook weer te zien op de OPPERHERDER!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 23:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ehhhh en jou lijn dan  |
Als we het over de lijn gaan hebben doen we dat prive...oke??? Trouwens...ik weet zeker dat we het heel goed met elkaar zouden kunnen vinden wat dat betreft.....ik kan je HEEL VEEL vertellen...en weet zeker dat je me zult begrijpen!!!!!(en ik jouw!!)
Vandaag uitgenodigd bij mijn zoon... macaroni...mmmmm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 23:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Er is iemand hier op de site, die dagelijks met deze problematiek te maken heeft. Ik zou graag willen dat zij ook haar mening geeft, kunnen we eens kijken van binnenuit hoe zoiets gaat... |
I think about it
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 23:19
|
|
|
|
Hannah 810, 38 jaar , regio 073 met pleegdochter van 5 jaar Tink 100, 43 jaar, regio 072 Maria 576, 46 jaar, regio 038 Josina 022, 41 jaar, regio 030 Jacolien 247, 36 jaar, regio 030 Tralala 747, 27 jaar, regio 020 met pleegdochter 5 jr ( o.v dat er meer 30ers meegaan) Shanita 130, 39 jaar, regio 078 Nathanya 830 , 34 jaar , regio 0251 Abigail 621, 33 jaar, regio 070 Yrma431, 45 jaar, regio030 Joëlle 246, 53 jaar, regio 015 (o.v.) Erika129 37 jaar regio 0318 (o.v.) Brigit826, 46 jaar regio 010
Visser 278, 44 jaar, regio 0113 Herman 388, 49 jaar, regio 078 Hanskamp 186, 39 jaar , regio 0521 Mario 216, 38 jaar, regio 0180 Marcowaal200, 40 jaar, regio 0184 Marsjg 370, 43 jaar, regio 0346 ( o.v.) Marcel 188, 45 jaar, regio 075 Jonasveve 733, 51 jaar, regio 070 Joost 764, 38 jaar, regio 035 ( o.v.) Leonard , 44 jaar, regio 0180 ( o.v.) Nes 158 , 53 jaar, regio 030 Wim 080, 40 jaar , regio 0187 Pimpernel 883, 44 jaar, regio 030 Kwispel 011, 66 jaar, regio 0172
Marian096 ziet af
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 23:33
|
|
|
|
Dat is jammer Herman. En ik zie dat je het al bijgewerkt hebt op de lijst. Bedankt.
WIE GAAT ER NOG MEER MEE? ....STRAND SCHEVENINGEN...19 NOVEMBER.
visser heitter sin in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 02:56
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Wat zeggen de vertrekkers? Een bloemlezing van reacties uit het onderzoek:
“De kloof tussen mij en de evangelische wereld was al langer groeiende. Op het intellectuele vlak ervoer ik een armoede en wantrouwen die het stellen van vragen onmogelijk maakten. Twijfel was taboe, zo niet demonisch, onzekerheid werd overschreeuwd, ontwikkelingen in de buitenwereld (filosofie, theologie, literatuur, politiek) werden genegeerd.” 40+’er, ex-baptist, nu English Reformed
“Sommige mensen waren erg in het ‘profeteren’ en durfden de meest idiote, nare en verwarde dingen over elkaar te zeggen. Achteraf denk ik wel eens: Was dat nou groepshysterie, psychose of gewoon interessantigheid?” 35+’er, tien jaar evangelisch, nu PKN
“Er werd veel over liefde gesproken, maar je kon een halfjaar ziek zijn en niet in de kerk komen zonder dat iemand naar je omkeek.” 45+’er, 25 jaar evangelisch, nu Nederlands gereformeerd
“Zoals de leiding dacht, moest jij ook denken. En vragen mochten niet gesteld worden. Het eigen denken werd ondergeschikt gemaakt aan de leider. Kritiek mocht niet, want ‘raak de gezalfde des Heren niet aan.’” 45+’er, van Vol Evangelisch, Pinkster, Rhema, Levend Evangelie, baptist, nu niets meer
“Ik was dus blij dat ik ergens achterin de PKN een stoel had. Niemand hoefde mij te zien huilen, je kon zitten, een beetje meedobberen op de bekende liturgie, niemand zat aan je, niemand moest meteen weer ‘met je bidden’.” 35+’er, tien jaar evangelische beweging, nu PKN
“Ik ben in de rust. Eigenlijk bang, als ik mijzelf weer geef, om stuk te lopen. Ik zou nu even niet weten in welke gemeente ik mij thuis kan voelen.” 50+’er, dertig jaar evangelisch
“Ik kan rechts, midden of links zijn, maar hoor wel bij die ene kerk. Ik hoef niet meer de kerk te verlaten omdat ik anders denk of ben. Binnen deze ene kerk komen al deze richtingen naar voren.” 25+’er, 16 jaar evangelisch, nu PKN
“Ik wilde niet nog langer te horen krijgen dat ik te weinig deed of te weinig radicaal was.” 35+’er, geboren en getogen in Evangelie Gemeente, nu geen gemeente meer
Alle antwoorden van dit onderzoek zijn integraal terug te lezen op:
Icchoreb.nl
Uit Ooit was ik evangelisch, EO visie Alsnog bedankt! voor de link, ik ben lang niet de enige, of een van de weinigen
(zucht van opluchting en ook blij, ben lang niet de enige 
aangepast ivm taalfoutje |
| MOMO697 schreef: | Lieve Shanita,
Uit respect voor de mensen die zich wel thuis voelen bij evangelische gemeentes wil ik je vragen om deze post te verwijderen. Mijn negatieve ervaringen in welke kerk dan ook, is niet bepalend voor de rest van de kerk van deze stroming. Ik vind dit met modder smijten en beneden alle peil.
Ik vind jou een toffe meid maar dit kan echt niet. Ik hoop dan ook dat je dit zelf zal inzien. |
Beste Momo,
Uit respect voor mezelf en voor ex(ooit) evangelischen, die zich er niet meer thuis voelen, laat ik deze posting gewoon staan.
Dit kan namelijk wel.
Groeten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 03:18
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Behalve dat, geeft het ook nog een verkeerd beeld van het boek, waarvan ze alleen de recenties heeft gelezen. Het boek is namelijk niet het afzeikboek zoals weergegeven in deze bijdrage, het is een onderzoek waarin ook positieve punten genoemt worden. |
| SHANITA130 schreef: | Hoi Annette,
Het betreft hier een bloemlezing van reacties uit een onderzoek. Een onderzoek van 'De Stichting Internationaal Christelijk Centrum HOREB te Voorthuizen'.
Alle antwoorden van dit onderzoek zijn integraal terug te lezen op: Icchoreb.nl
Dat onderzoek is gebruikt voor het boek, maar staat er los van.
De Stichting Internationaal Christelijk Centrum HOREB te Voorthuizen ondersteunt werkers en groepen die zich op een of andere wijze inzetten in kerk en christelijke organisaties. ICC staat voor Internationaal omdat diensten zich uitstrekken tot internationale contacten, Christelijk omdat zij zich richt op dienst aan christenen, Centrum omdat het werk fysiek vindbaar wilde zijn. Deze laatste doelstelling is echter ontkoppeld, omdat vrij snel na de oprichting het bezitten en beheren van een lokatie niet verder als wenselijk werd geacht. ICC staat ook voor: Inspiratie, Creativiteit en Communicatie: door lezingen, publicaties en creatieve producties; En ICC staat voor: Informatie, Coaching en Consultancy: door onderzoek, visie- en beleidsontwikkeling in persoonlijke coaching en groeps consultaties. |
NB: Ik zie nu pas dat je in de 'ze' vorm over me schrijft. geeft niet hoor.
Ik heb wel nóg even een reactie.
Ze heeft geen recensies gelezen van het boek Nog niet ;)
Hier vast één recensie uit Trouw
En ik heb het boek niet weergegeven als afzeikboek. Mijn reactie betrof een bloemlezing uit een onderzoek over ooit evangelischen, zie mijn reakties hierboven. Wat ik gewoon heb gekopieerd.
Ik, als ex(ooit) evangelisch dacht dat ik een van de weinige was die deze dingen voelden, zie posting over bloemlezing van een onderzoek erover. En dat blijkt niet zo te zijn, ik ben láng niet de enige, zo blijkt en dat doet mij goed :)
Fijne dag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 08:17
|
|
|
|
Mijn mooiste moment, Bijbeltje op de kop getikt, statenvertaling nieuwe testament, anno 1618-1619 Voor een schamel bedrag van 1,50 €, alleen het kaft is naar z,n ramsus goeia
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 08:20
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | I think about it |
Oei Chat dat wordt link, die heb zelf een zwarte kat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 08:30
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | | En Chat, wat mij betreft mag je dat vinden. Ik merk dat jij diep overtuigd bent van je mening, dat vind ik mooi om te merken. Je mag voor deze mening staan! Ik, ook als kind gedoopt, ervaar het zeker niet als denigrerend. En ik zie ook zeker dat jij op bepaalde punten een punt maakt. |
Ach, dat heb je overal, enigen in hun soort.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 09:04
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Beste Momo,
Uit respect voor mezelf en voor ex(ooit) evangelischen, die zich er niet meer thuis voelen, laat ik deze posting gewoon staan.
Dit kan namelijk wel.
Groeten | Shanita, het getuigt niet van respect naar andere mensen toe, je bent vrij om te posten wat je wil. Maar hou wel rekening met het topic. En nu ben je alleen maar bezig andermans topics te vervuilen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 09:08
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | Hoe dan ook: jij ziet er in ieder geval eerlijker en knapper uit... Laten we eerlijk zijn... | Zo, en laten de dames dat zo staan? Ik dacht dat de feministes hier toch wel eens seksistische opmerking in zagen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 09:11
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Nu je dit zo schreef moest ik ineens denken aan de woorden die de dominee zondag nog zei..... Wij zien de dominee als de herder ja...maar Jezus is meer!!!! Toen de dominee zondag zei dat hij het beroep had aangenomen hoopte hij voor de gemeente dat er een andere herder mocht komen...Maar zei hij...dan ga ik wel weg maar de OPPERHERDER BLIJFT!!!!! Een dominee heeft inderdaad ook weer te zien op de OPPERHERDER!!! | De indruk die ik krijg in dit verhaal, is dat de meeste gemeentes de dominee gebruiken. De vraag of de dominee een herder is, vind ik eigenlijk al heel vreemd. Natuurlijk zou een dominee herderlijke taken moeten vervullen, maar zo lijkt ie wel een marionet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 09:13
|
|
|
|
|
Vind je dit nu eigenlijk wel kunnen? Amen kun je zeggen over belangrijke geestelijke onderwerpen, maar niet over zulke bijdragen. Eigenlijk vind ik dit spotten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 09:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Vind je dit nu eigenlijk wel kunnen? Amen kun je zeggen over belangrijke geestelijke onderwerpen, maar niet over zulke bijdragen. Eigenlijk vind ik dit spotten. |
Gaan we nu struikelen over het woordje amen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 09:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zo, en laten de dames dat zo staan? Ik dacht dat de feministes hier toch wel eens seksistische opmerking in zagen.... |
Ja hoor,gelijke rechten hebben we toch al
Gisteren van mijn chef te horen gekregen dat ik slecht luisterde want ik had geen notities op een kopietje mogen maken,moest hij het weer kopieeren en dat kost een heel vel papier.........dat verteld hij terwijl van de cv zijde een tropische warmte op me afkwam,uit het plafond frisse lucht van de airco en het raam openstond Ik ben een vrouw dus na mijn tirade draaide ik me om en klikklakte op mn hakken weg (en hoorde hem achter me lachen)
Kweenie,was dit een feministische actie???
Oh ja,het ging over Mauro.Er zijn mensen die hun brood verdienen aan het oprekken van de uitzetprocedures en de boel dus zo lang mogelijk oprekken,misschien geen slecht idee de procedure nog eens onder de loep te nemen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 09:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Vind je dit nu eigenlijk wel kunnen? Amen kun je zeggen over belangrijke geestelijke onderwerpen, maar niet over zulke bijdragen. Eigenlijk vind ik dit spotten. |
Amen zeg je als bekrachtiging van het voorgaande,het wordt ook in het dagelijks leven gebruikt en is geen heilig woord dat hier misbruikt wordt. Ik vind persoonlijk het "hallelujah!" en "God zegen je" dat lukraak geroepen wordt een grotere ergernis........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 09:41
|
|
|
|
Om 6 uur wakker,vrije dag,alles aan kant,genoeg centjes in de portemonnee voor nieuwe hakken,dus tijd voor shoppen.......arme ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 09:56
|
|
|
|
Ezechiël 18:10-20. Vers 20 luidt: "Iemand die zondigt zal sterven, maar een zoon hoeft niet te boeten voor de schuld van zijn vader, en een vader hoeft niet te boeten voor de schuld van zijn zoon; wie rechtvaardig is wordt als een rechtvaardige behandeld, en een slecht mens wordt voor zijn slechte daden gestraft."
Ik weet dat er een leer is die luid als volgt:
Als iemand een zonde gedaan heeft , en er geen vergeving om heeft gevraagd, dan zal de straf daarop over zijn kinderen en diens kinderen komen. Dus iemand kan gestraft worden om wat zijn overgrootouders gedaan hebben.
Deze bijbeltekst laat duidelijk zien, dat een ieder zelf verandwoordelijk is voor zijn daden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 09:58
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Amen zeg je als bekrachtiging van het voorgaande,het wordt ook in het dagelijks leven gebruikt en is geen heilig woord dat hier misbruikt wordt. Ik vind persoonlijk het "hallelujah!" en "God zegen je" dat lukraak geroepen wordt een grotere ergernis........ |
Ben het met je eens, Leanne.
En het woord "be-amen", afgeleid van het woord "amen" staat ook gewoon in het groene boekje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 09:59
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Om 6 uur wakker,vrije dag,alles aan kant,genoeg centjes in de portemonnee voor nieuwe hakken,dus tijd voor shoppen.......arme ik  |
Ooooooooh, wat heb ik het met je te doen... Een fijne dag dan maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 10:06
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Gaan we nu struikelen over het woordje amen? | Ja, idd Mariska. Omdat het niet gepast is in mijn ogen.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |