ChristianMatch

Forum

De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3141 3142 3143 3144 3145 3146 3147 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:47

Ik had er al eerder van gelezen, en vind het respectloos omgaan met de bijbel. De bijbel wordt een gewoon boekje zo, en daar is die niet voor bedoeld denk ik. Bovendien, als je gewend bent om de bijbel in straattaal te lezen verwacht ik dat je nog minder snel geneigd bent om de 'gewone 'bijbel te gaan lezen als voorheen.

Zelf heb ik een onchristelijke zwager, die door mijn zus in aanraking kwam met het geloof. Hij leest inmiddels een kinderbijbel, en ik denk dat dit meer effect heeft als een bijbel in straattaal. Die kun je toch onmogelijk serieus nemen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:51

ZEELAND736 schreef:
Waarom zo negatief???
Ook iedereen krijgt weer geen jeuk op de meest rare plekken...
Ook al klinkt dit gedicht niet negatief...bedenk dat er mensen zijn die WEL
diep in de put kunnen zitten...

Ah joh...Pieter wil gewoon dat Annet ff krabt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:56

Ik begrijp het gewoon niet. Mensen kiezen ervoor om bij een bepaalde datingsite te gaan, dan ga je toch niet op een andere site reclame maken voor die site? Is dat nou zo moeilijk te begrijpen allemaal?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:58

ZEELAND736 schreef:
Waarom zo negatief???
Ook iedereen krijgt weer geen jeuk op de meest rare plekken...
Ook al klinkt dit gedicht niet negatief...bedenk dat er mensen zijn die WEL
diep in de put kunnen zitten...
We kennen Simon nog van de vorige keer. Verder houd ik wijselijk mijn mond.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 12:32

CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp het gewoon niet. Mensen kiezen ervoor om bij een bepaalde datingsite te gaan, dan ga je toch niet op een andere site reclame maken voor die site? Is dat nou zo moeilijk te begrijpen allemaal?

Je moet dat niet zien als reclame...ze willen gewoon een leuk samenzijn...
Dat hangt toch niet af van op welke datingsite ik zit??

Als ik een trouwe gast ben bij AH...mag ik jouw toch wel wijzen op de reklame van de Aldi???????
Of je daar naar toe gaat is jouw zaak!!!
Het gaat er toch ook vaak om dat je mensen wil ontmoeten???(ik niet altijd)
Toch zijn er hier veel mensen die dat wel doen...ze gaan graag met zulke uitjes mee...of met een concert...wandeling of een festival...

Leuk toch...zodoende ontmoet je veel mensen...en als je dat graag doet...PRIMA...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 12:39

CHATULIEM619 schreef:
We kennen Simon nog van de vorige keer. Verder houd ik wijselijk mijn mond.

Daarmee zeg je precies net teveel!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 12:53

CHATULIEM619 schreef:
Zullen we afspreken, dat als je niet de moeite neemt een bijdrage te lezen, dat je dan ook niet reageert? Dat voorkomt een heleboel ruzie en misverstanden.

Hoe dan ook, wat in kortere bijdrage,s, nu en in het verleden al tig maal is gezet (gezegd), wat is er daar dan de meerwaarde van om die lappen teksten te plaatsen?
Is het dan zo dat, je gelijk wil krijgen? Over het geen een ander wel heilig vindt.
Als je eens zou beginnen die woorden te gebruiken zonder al die omhalen, die wij dagelijks gebruiken, scheelde dat al de helft aan teksten.
Je ziet het aan mijn reactie, kort en bondig, 1 klein zinnetje een paar woordjes, en er ontstaan al misverstanden uit.
Laat staan al die teksten, waar je moe van wordt, dan heb je in 1 verhaal wellicht meer misverstanden.

(en nee ik zoek geen ruzie)
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 12:56

Reclame voor maken voor een uitje is toch wel iets heel anders
als reclame maken in de supermarkt voor een andere winkel.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 13:03

GERRIT084 schreef:
Hoe dan ook, wat in kortere bijdrage,s, nu en in het verleden al tig maal is gezet (gezegd), wat is er daar dan de meerwaarde van om die lappen teksten te plaatsen?
Is het dan zo dat, je gelijk wil krijgen? Over het geen een ander wel heilig vindt.
Als je eens zou beginnen die woorden te gebruiken zonder al die omhalen, die wij dagelijks gebruiken, scheelde dat al de helft aan teksten.
Je ziet het aan mijn reactie, kort en bondig, 1 klein zinnetje een paar woordjes, en er ontstaan al misverstanden uit.
Laat staan al die teksten, waar je moe van wordt, dan heb je in 1 verhaal wellicht meer misverstanden.

(en nee ik zoek geen ruzie)
Soms heb je gewoon wat meer tekst nodig om dingen uit te leggen. Als je dit op een A4-tje had gelezen, was die nog niet eens vol geweest. Juist als je het over zulke essentiële onderwerpen hebt, is het belangrijk precies te zijn.En dat kan soms enkele zinnen extra kosten.
En eerlijk gezegd, als je een reactie geeft die nergens op slaat, zet je je ook een beetje voor de gek. Dat wil je zelf toch ook niet, wel?
En het is echt niet de bedoeling bepaalde mensen te kwetsen, het is veel meer de bedoeling met elkaar na te denken over hoe we bepaalde dingen zien en geleerd hebben.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 11 november 2011, 13:04
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 13:05

WILLEMIJN232 schreef:
Wat dat betreft kan je beter op Yoga zitten vind je niet? Maar je bent weer aardig aan de mopper Gerrit..... Knipoog smiley
Sinterklaas is toch wel een vriendelijk feest vind je niet? Clown smiley

Ik vind er niets vriendelijks aan Boze smiley ik krijg nooit wat, en mij kost het mijn spaarbank boekje Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 13:15

MARISKA601 schreef:
Ik heb jaren lang IE gebruikt, zowel op de laptop als op de pc.
Totdat ineens ik op de laptop niet meer via IE op cm kon komen.

Op de pc lukte dat nog steeds.

Nadat ik google chrome had geinstaleerd waren alle problemen opgelost.

Waarom een probleem elders neerleggen, als het bij jezelf opgelost kan worden?

CM legt het probleem neer bij de mensen die IE gebruiken ... dus niet de leden creëren een probleem maar CM ... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 13:57

GERRIT084 schreef:
Ik vind er niets vriendelijks aan Boze smiley ik krijg nooit wat, en mij kost het mijn spaarbank boekje Huilende smiley, smiley in tranen

Jij krijgt nooit wat???
Maar je geeft wel???

Oneerlijk Sinterklaasfeest...

Weet je..ik geef niets en ik krijg ook niets en ben tevreden...
Als ik iets wil hebben...ben ikzelf Sinterklaas en geef mezelf iets...das pas leuk!!!
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 14:01

hoe krijg je het voor elkaar alles met 11
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 14:37

HERMAN388 schreef:
Nu schijnt de zon nog steeds en is 11 gr op 11-11-11 om 11.11 uur Knipoog smiley

Je bent nog lekker bij de tijd Herman! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 14:47

Vandaag zijn Loretta en Jan WIllem in ondertrouw gegaan.
Lieve schatten, ik wens jullie een heerlijke, zonnige, gelukkige en door God gezegende dag toe, en super-razend-ongelooflijk veel geluk!
Een dikke knuffel van mij Knipoog smiley Clown smiley

Laatst aangepast door
MARRY942
op vrijdag 11 november 2011, 14:48
Naar boven

Auteur Bericht
RENATE619

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 15:26

CROSSROAD317 schreef:
CM legt het probleem neer bij de mensen die IE gebruiken ... dus niet de leden creëren een probleem maar CM ... Twijfelende smiley

Ik ben het met je eens, maar de suggestie om een andere browser te proberen tot de problemen zijn opgelost vind ik wel goed.
Daarbij is het misschien goed om de algemene voorwaarden eens door te nemen.
Cm stelt namelijk totaal geen garanties voor goede werking van de site en schuift hierin alle verantwoordelijkheid van zich af.
Volgens mij zijn we allemaal akkoord gegaan met deze overeenkomst alvorens we een lidmaatschap konden aangaan.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 15:54

RENATE619 schreef:
Ik ben het met je eens, maar de suggestie om een andere browser te proberen tot de problemen zijn opgelost vind ik wel goed.
Daarbij is het misschien goed om de algemene voorwaarden eens door te nemen.
Cm stelt namelijk totaal geen garanties voor goede werking van de site en schuift hierin alle verantwoordelijkheid van zich af.
Volgens mij zijn we allemaal akkoord gegaan met deze overeenkomst alvorens we een lidmaatschap konden aangaan.

Dat is wel zo maar je moet wel omdat je anders CM niet op kan. Van een echt overleg is natuurlijk geen sprake en feitelijk dicteert CM de voorwaarden. Ik geef ze overigens wel gelijk want anders is het onwerkbaar voor ze. Daar staat dan wel een morele plicht tegenover dat de site het goed moet doen en als het eens mis gaat er wel een inspanningsverplichting is en moet zijn om de boel zo snel mogelijk weer draaiende te krijgen. CM is gewoon een bedrijf hoor en in deze sector is de belangrijkste verplichting dat de site bereikbaar is en functioneert. Als ze bandbreedte bij moeten kopen om redenen van traagheid en onbereikbaarheid dan behoren ze dat ook te doen. Bedenk overigens dat een site als CM wel kwetsbaar is.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 16:01

MARRY942 schreef:

Vandaag zijn Loretta en Jan WIllem in ondertrouw gegaan.
Lieve schatten, ik wens jullie een heerlijke, zonnige, gelukkige en door God gezegende dag toe, en super-razend-ongelooflijk veel geluk!
Een dikke knuffel van mij Knipoog smiley Clown smiley

Ook van mij van harte gefeliciteerd!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 16:53

THOMAS968 schreef:
Is dat macaroni met goudkorrels en te jonge dames als disgenoot? Hij is al mede-eigenaar van Nederlandse commerciële zenders. We maken hem rijk met de reclame die we niet eens willen zien maar wel voor moeten betalen bij elk geadverteerd produkt.

Thomas, pizza vandaag want ik heb geen zin in koken na een dag vergaderen - of wat daar voor door moet gaan.

Ja en die zelfde macaroni die ik nu had, kunnen de Italianen de komende jaren eten, uit geklede niets bevattende macaroni Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 18:20

CROSSROAD317 schreef:

Als jij bij een reisbureau een reis boekt, en er staat een vulkaan te sproeien in IJsland, kan het reisbureau er ook niks aan doen dat er niet gevlogen word.
Als het reisbureau jou dan verteld dat je Barcelona, waar jouw reis heen zou gaan WEL met de trein kunt bereiken, vind ik dat service van die mensen.
Maar jij vind dus dat dat reisbureau hoe dan ook moet zorgen voor een vliegtuig????

De ganse dag komen er updates van alle mogelijke programma´s, dat kan als consequencie hebben dat een bepaalde actie die ooit vlot werd uitgevoerd, nu opeens op problemen stuit.

Ik vind dat CM er niks aan kan doen dat er hier op de site wat koppige muilezels zijn die te eigenwijs zijn om een advies op te volgen.
Als ik naar de tijden kijk waarop die klaagliederen op forum gezet worden, lijkt mij dat diverse klagers tijd zat hebben om een andere browser te installeren...
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 18:21

CHATULIEM619 schreef:
ik stel nergens dat Jezus aversie tegen het verbond had. Dat kan immers niet, want het was ingesteld door Zijn Vader. Ik stel dat Jezus een aversie had tegen de verbondsleer. Een heel groot verschil. De leer die mensen dwingt om onder de wet te leven en gehoorzaamheid eist aan de kerk.

Jezus aversie was tegen de handelingen van de farizeeers, niet de leer die ze de mensen oplegden.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 18:37

Vandaag vis en patat bij mijn moeder, elke vrijdag samen altijd vis eten, en samen tv kijken, altijd gezellig!
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 18:43

Vandaag aardappelpuree met gesmolten kaas, witte bonen in tomatensaus en een lekker tartaartje, aangevuld met fruit toe....als wij het niet goed hebben...dan weet ik het niet meer! Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 18:51

HARALD940 schreef:
Jezus aversie was tegen de handelingen van de farizeeers, niet de leer die ze de mensen oplegden.
Als je het volgende leest, is het een regelrechte aanklacht tegen de wetten die ze de mensen oplegden:
Matt.23 schreef:
Daarna richtte Jezus zich tot de menigte en tot zijn leerlingen 2 en zei: ‘De schriftgeleerden en de farizeeën hebben plaatsgenomen op de stoel van Mozes. 3 Houd je dus aan alles wat ze jullie zeggen en handel daarnaar; maar handel niet naar hun daden, want ze doen zelf niet wat ze jullie voorhouden. 4 Ze bundelen alle voorschriften tot een zware last en leggen die de mensen op de schouders, terwijl ze zelf geen vinger uitsteken om die te verlichten. 5 Al hun daden zijn erop gericht om door de mensen gezien te worden. Ze verbreden immers hun gebedsriemen en maken de kwastjes aan hun kleren langer, 6 ze verlangen een ereplaats bij feestmaaltijden en in synagogen, 7 en hechten eraan op het marktplein eerbiedig te worden begroet en door de mensen rabbi te worden genoemd. 8 Jullie moeten je niet rabbi laten noemen, want jullie hebben maar één meester, en jullie zijn elkaars broeders en zusters. 9 En noem niemand op aarde vader, want jullie hebben maar één vader, de Vader in de hemel. 10 Laat je ook niet leraar noemen, want jullie hebben maar één leraar, de messias. 11 De belangrijkste onder jullie zal jullie dienaar zijn. 12 Wie zichzelf verhoogt zal worden vernederd, en wie zichzelf vernedert zal worden verhoogd.
13 Wee jullie, schriftgeleerden en farizeeën, huichelaars, jullie versperren de mensen de toegang tot het koninkrijk van de hemel. Jullie gaan er zelf niet binnen, maar laten ook degenen die er willen binnengaan niet toe. 14
15 Wee jullie, schriftgeleerden en farizeeën, huichelaars, jullie bereizen landen en zeeën om één enkele proseliet te winnen, en wanneer je hem eenmaal voor je gewonnen hebt, wordt hij dankzij jullie tot een hellekind in het kwadraat.
16 Wee jullie, blinde leiders, jullie zeggen: “Wanneer iemand zweert bij de tempel, is dat niet geldig. Alleen wie zweert bij het goud van de tempel, is aan die eed gebonden.” 17 Dwaas zijn jullie en blind, wat is nu van meer waarde: het goud of de tempel die het goud geheiligd heeft? 18 Zo zeggen jullie ook: “Wanneer iemand zweert bij het altaar, is dat niet geldig. Alleen wie zweert bij de offergave die daarop ligt, is aan die eed gebonden.” 19 Blind zijn jullie, wat is nu van meer waarde: de offergave of het altaar dat de offergave heiligt? 20 Wie dus zweert bij het altaar, zweert daarbij en bij alles wat daarop ligt. 21 En wie zweert bij de tempel, zweert daarbij en bij degene die hem bewoont. 22 En wie zweert bij de hemel, zweert bij de troon van God en bij hem die daarop gezeten is.
23 Wee jullie, schriftgeleerden en farizeeën, huichelaars, jullie geven tienden van munt, dille en komijn, maar veronachtzamen wat in de wet zwaarder weegt: recht, barmhartigheid en trouw, terwijl men het een zou moeten doen zonder het andere te laten. 24 Blinde leiders zijn jullie, die uit hun drank de muggen ziften, maar een kameel wegslikken.
25 Wee jullie, schriftgeleerden en farizeeën, huichelaars, de buitenkant van bekers en schalen spoelen jullie af, maar de binnenkant blijft vol roofzucht en onmatigheid. 26 Blinde farizeeër, spoel eerst de binnenkant van de beker om, dan wordt de buitenkant vanzelf ook schoon.
27 Wee jullie, schriftgeleerden en farizeeën, huichelaars, jullie lijken op witgepleisterde graven, die er vanbuiten wel fraai uitzien, maar vol liggen met doodsbeenderen en andere onreinheden. 28 Zo lijken ook jullie voor de mensen uiterlijk op rechtvaardigen, terwijl jullie innerlijk vol huichelarij en wetsverachting zijn.
29 Wee jullie, schriftgeleerden en farizeeën, huichelaars, jullie bouwen grafmonumenten voor de profeten en versieren de graven van de rechtvaardigen, 30 en jullie zeggen: “Als wij geleefd hadden in de tijd van onze voorouders, zouden wij ons niet zoals zij schuldig hebben gemaakt aan de moord op de profeten.” 31 Daarmee erkennen jullie zelf dat jullie kinderen zijn van hen die de profeten vermoord hebben. 32 Maak de maat van jullie voorouders dan maar vol! 33 Slangen zijn jullie, addergebroed, hoe denken jullie te kunnen ontkomen aan een veroordeling tot de Gehenna?
34 Dat is de reden waarom ik profeten en wijzen en schriftgeleerden naar jullie zal sturen. Jullie zullen sommigen van hen doden, kruisigen zelfs, en anderen in jullie synagogen geselen en van stad tot stad vervolgen. 35 Al het onschuldige bloed dat op aarde is vergoten zal jullie worden aangerekend, vanaf het bloed van Abel, de rechtvaardige, tot het bloed van Zecharja, de zoon van Berechja, die jullie vermoord hebben tussen het heiligdom en het brandofferaltaar. 36 Ik verzeker jullie: op deze generatie zal dit alles neerkomen. 37 Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt en stenigt wie naar haar toe zijn gestuurd! Hoe vaak heb ik je kinderen niet bijeen willen brengen zoals een hen haar kuikens verzamelt onder haar vleugels, maar jullie hebben het niet gewild. 38 Jullie stad wordt eenzaam aan haar lot overgelaten. 39 Ik verzeker jullie: vanaf nu zullen jullie mij niet meer zien, tot de tijd dat je zult zeggen: “Gezegend hij die komt in de naam van de Heer!”’
Als je alleen al de eerste zin leest, juliie hebben de plaats van Mozes ingenomen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 11 november 2011, 18:51
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 18:55

WILLEMIJN232 schreef:
Maar wel met een knipoog Gerrit Knipoog smiley

Oke, je mos is weten wat ik een lol hier heb Clown smiley achter me pc je kan alles zeggen, zonder een tik op Coole smiley met zonnebril te krijgen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 18:56

3 Houd je dus aan alles wat ze jullie zeggen en handel daarnaar; maar handel niet naar hun daden, want ze doen zelf niet wat ze jullie voorhouden.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 19:12

MARRY942 schreef:
Vandaag aardappelpuree met gesmolten kaas, witte bonen in tomatensaus en een lekker tartaartje, aangevuld met fruit toe....als wij het niet goed hebben...dan weet ik het niet meer! Kwijlende smiley Knipoog smiley

zelfs na vis met patat, krijg ik spontaan weer honger Kwijlende smiley Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 19:20

HARALD940 schreef:
3 Houd je dus aan alles wat ze jullie zeggen en handel daarnaar; maar handel niet naar hun daden, want ze doen zelf niet wat ze jullie voorhouden.
Ze bundelen alle voorschriften tot een zware last en leggen die de mensen op de schouders,

Lees je dat dan niet???
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 19:27

GERRIT084 schreef:
Hoewel ik pkn kerks ben, mag ik zo af en toe wel eens naar Dordrecht afreizen, naar een evangelische gemeente.
En i.d.d ben ik het met je eens, dat veel al de band speelt, en meestal nieuwe liederen die je niet of nauwlijks kent.
En als je dan toch al gaat, als een eend in een vreemde bijt, krijg ik min of meer de neiging om niet meer te gaan.
In ieder geval steeds minder vaak.

Jammer om een kerk te mijden omdat je de liederen niet of nauwelijks zou kennen
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 19:31

BILLY701 schreef:
moet je de mijne eens proeven !!!
Jij bent hierbij uitgenodigd!!!

mooi, maar dan moet ik nog wel weten wanneer je het gaat eten
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3141 3142 3143 3144 3145 3146 3147 ... 6194 Volgende
Pagina 3144 van 6194