ChristianMatch

Forum

Herfstwandeling
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3142 3143 3144 3145 3146 3147 3148 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 19:35

BILLY701 schreef:
de ervaring is er sinds ik in mijn jeugd bij de infanterie heb gezeten.
en ik heb hier nog een terraskachel met een lange pijp dus koud krijgen we het niet.
Erika voelt er al niet meer voor dus dan blijf jij over. Knipoog smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond
EHHHH ik zeg ff niks nu Verlegen lachende smiley

ik alleen Verraste, verbaasde smiley waar is de rest dan ???
hebben we die verloren in het bos
of waren de broodkruimels op. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 19:37

Broodje knakworst, gebrek aan tijd, te druk gehad Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 19:38

GERRIT084 schreef:
Oke, je mos is weten wat ik een lol hier heb Clown smiley achter me pc je kan alles zeggen, zonder een tik op Coole smiley met zonnebril te krijgen Knipoog smiley

pas maar op dat je PC je geen tik over je vingers geeft Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 19:40

CHATULIEM619 schreef:
Ze bundelen alle voorschriften tot een zware last en leggen die de mensen op de schouders,

Lees je dat dan niet???

Ik lees uitstekend.

Het stuk is een volledige aanklacht tegen de Farizeeërs en Schriftgeleerden.

Niet de wetten, regels of verbondsleer die ze de mensen opleggen, maar zelf niet doen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 19:44

DANIEL777 schreef:
Jammer om een kerk te mijden omdat je de liederen niet of nauwelijks zou kennen

Liederen kun je leren hoor! Na een paar keer aanhoren kan ik al aardig meegalmen....das mijn ervaring Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 19:48

heerlijk weer vandaag, lekkere zon, maar in de wind wat minder, dus lekker binnenblijven en niets doen, aangezien er niets te doen was.
Ook wel es lekker, werken terwijl er geen werk is.
Lag zeker aan de datum Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

owww, beetje niet passend bij de topic, maar kan niet boeie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
YELNIN491
op vrijdag 11 november 2011, 19:49
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 19:53

YELNIN491 schreef:
heerlijk weer vandaag, lekkere zon, maar in de wind wat minder, dus lekker binnenblijven en niets doen, aangezien er niets te doen was.
Ook wel es lekker, werken terwijl er geen werk is.
Lag zeker aan de datum Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

owww, beetje niet passend bij de topic, maar kan niet boeie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En je had het te druk om te koken...lees ik ergens anders????
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:03

HARALD940 schreef:
Jezus aversie was tegen de handelingen van de farizeeers, niet de leer die ze de mensen oplegden.

Harald, de farizeeërs waren echt hele vrome Joden, die er van overtuigd waren dat iedereen zich aan de wetten moest houden. De Joden vierden niet voor niets de vreugde der Wet, omdat die orde en ook een bepaalde sociale gerechtigheid bracht. De voorschriften die er waren om met verstoten vrouwen om te gaan zijn daar een voorbeeld van. Waar zou het naar toegaan als mensen zich niet meer aan die wetten hielden?
En hoe je het ook wendt of keert, Jezus deed dat niet. Met het voorbeeld van de overspelige vrouw, eerder in dit topic, heb ik dit geïllustreerd. Overspelige vrouwen moesten worden gestenigd. Punt! (mannen uiteraard niet). Dat Christus haar wegstuurde met de oproep alleen niet meer te zondigen, dat kon toch niet? Stenigen, het stond er toch duidelijk?

De wetgeving in het Oude Testament als het gaat om de omgang met vrouwen en de huwelijkswetgeving, kunnen in de huidige tijd natuurlijk niet. Stel je voor dat een vrouw die verkracht is, gedwongen wordt met de verkrachter te trouwen. Dat staat er echt, maar dat doen we toch maar niet. Jezus tastte dus wel degelijk de leer en de wetgeving aan. Terecht, want die was onhoudbaar en zeker zoals de farizeeërs er mee omgingen. Dat werd Zijn dood. De farizeeërs waren fundamentalisten en alle fundamentalisten handelen in alle eeuwen hetzelfde. Het grote gelijk geeft je kennelijk het recht te kruisigen, op de brandstapel te zetten in de 16e eeuw of in de huidige tijd uit te stoten. Christus zette daar een leven van liefde, barmhartigheid en vergeving tegenover. Maar ook een oproep niet meer te zondigen. Christus was een grote breuk met het verleden. Petrus en Paulus gaven later zelfs aan dat nieuw-bekeerde heidenen zich niet aan de Joodse gewoonten en wetten hoefden te houden. Dat was ook pragmatisch van ze want de Grieken en Romeinen hadden dat nooit gedaan. Je hoefde niet eerst Joods te worden als je je tot het Christendom bekeerde. En dat is nog steeds zo. Gelukkig maar. Het Christendom is geen Islam waar je je vooral gehoorzaam aan de wetten moet houden, net als in het Jodendom. De kruisdood heeft alles veranderd.

Thomas, bekeerde heiden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 11 november 2011, 22:14
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:10

ZEELAND736 schreef:
En je had het te druk om te koken...lees ik ergens anders????

ja dat niet werken was op het werk, maar vanavond thuis moest mijn dochter Sint maarten lopen op tijd, dus een half uur nadat ik thuis was moest ze al weg.
Dus geen tijd om te koken.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:10

Beste mensen,

Ik vind de uitspraak erg komisch! Jij ook? Of misschien wel niet... Reageer...

Beun
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:20

Vrijdag 11 november, Psalm 126; Schoven in de schuur.

Vertrekken met verdriet, arriveren met vreugde. Het gaat in deze psalm opnieuw over de ballingschap. Over dat gedwongen vertrek uit de stad van vrede, Jeruzalem. Het gaat weer over kwade dagen en over bitterheid, over leven als in een woestijn. Maar dan: de ommekeer. De volken zijn er getuige van: de God van Israël doet iets groots. Hete volk van de Eeuwige keert terug! Wat met tranen begon, krijgt nu een finish vol vreugde. Ze komen, ze komen, ze komen weer thuis! Tranen van blijdschap, gejubel, lachende gezichten, het halleluja niet van de lucht, vreugde als in de dagen van de oogst – lofliederen als volle schoven.
Is dit zo ongeveer het bekende verhaal van ‘eind goed al goed’? Is dit het afgezaagde sprookje van ‘ze leefden nog lang en gelukkig’? Ik dacht het niet. Hier is iets anders gaande. Hier is niet aan de orde dat na elke nacht de dageraad zich toch weer aandient. Dat zijn dingen die je weet, dingen die je kunt zien aankomen. Maar in deze psalm is het een en al verbazing, een en al verrukking: het was alsof we droomden! Dit hadden we nooit verwacht! We vertrokken met tranen en nu komen we weerom met vreugde! Toen we gingen, moesten we alleen maar loslaten, als een zaaier die het zaad uit zijn handen te kort om de schoven vast te houden. Overvloed, overvloed Gods! Wat een rijkdom, wat een zegen, wat een regen van genade!

Wat men hier nu met tranen zaait,
wordt eenmaal met gejuich gemaaid.
Wie ’t zaad draagt dat hij zaaien zal,
gaat wenend voort en zaait het al.
Maar bij het feest der eerstelingen
zal hij verheugd het oogstlied zingen.
Dan keert hij weer te goeder uur
en draagt zijn schoven in de schuur.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:21

Vanavond zelfgemaakte bami gesmuld
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:22

We hebben al een topic over politiek gebruik die a.u.b.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:25

BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Beun

ik vind er niets komisch aan.... het is een helaas trieste waarheid dat een minister de europese belangen boven de nederlandse steld.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:25

MARYAN401 schreef:
Deze vind ik zo grappig, Mario! Lachende smiley Daar ga ik morgen de kids op trakteren, om het weekend in te luiden. Knipoog smiley

En hoe vonden ze het??
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:26

http://www.youtube.com/watch?v=5IqCfxgKZd8
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:27

Wat Jolanda Sap gezegd dat Nederladse regering in slaap valt tijdens Europese crisis.
Wanneer worden ze weer wakker? Ze hebben alvast winterslaap Slapende smiley
We hoeven niet te weten over de politiek. Laat ze maar kwetsen, pesten, vechten. Veel plezier.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:28

YELNIN491 schreef:
pas maar op dat je PC je geen tik over je vingers geeft Clown smiley

Wel nee, ik heb een zeer goede, trouwe, innerlijke, liefkozende, oprechte, vertrouwelijke, verkwikkende, duidelijke, niet halstarrige, en dwangmatige, vrijzinnige relatie, met mijn pctje Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:31

GERRIT084 schreef:
Wel nee, ik heb een zeer goede, trouwe, innerlijke, liefkozende, oprechte, vertrouwelijke, verkwikkende, duidelijke, niet halstarrige, en dwangmatige, vrijzinnige relatie, met mijn pctje Clown smiley

Ah, dus je hebt een vrouwelijke pc? Als ik zo die eigenschappen lees lijkt het er wel op Gerrit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:58

Dat de Farizeeërs en anderen zo vroom waren heeft zijn oorsprong niet direct in de geboden en wetten die aan het volk in de woestijn, maar dit heeft zijn oorsprong in de ballingschap naar Babel.

Voor de ballingschap zijn er altijd afgoden geweest in Israël onder de Joden, en die zijn in grote en kleine getallen door de jaren heen altijd aanbeden.
Toen een groot deel van de bevolking in meerdere keren is weggevoerd naar Babel kwamen de mensen die weggevoerd werden echt tot inkeer, en hadden ze door wat ze al die tijd fout hadden gedaan, want dat is ook wat God had voorspeld wat zou gaan gebeuren als ze afgoden bleven aanbidden.

Toen ze er in de ballingschap dus achter kwamen dat ze het dus echt aan zichzelf te danken hadden en waarom, zijn ze ook volledig tot inkeer gekomen, en hebben vanaf toen eerst in de ballingschap en later ook bij de terugkomst alle afgoden radikaal het land uit verbannen hebben.

Dit alles was goed in God's ogen.

Waar het spaak ging was dat ze het vanaf toen de wetten tot op elke tittel en jota perfect wilden gaan houden, en dat ook aan het volk oplegden. De intentie daarvan is op zich goed, maar gaat spaak bij de mens zelf, geen mens was en is instaat om al God's geboden perfect te houden, alleen Jezus is daartoe in staat geweest.
En dat is dan ook waarom Jezus zo te keer ging tegen de Farizeeërs, Saduceeërs, schriftgeleerden, ze dachten door de wet tot op elke tittel en jota perfect te houden hun eigen heil te bewerkstelligen, iets wat zonder God onmogelijk is, de wet is niet heiligmakend, God wel.
De wet is natuurlijk wel nodig, maar je hebt bovenal God en geloof in God nodig, de wet is daaraan ondergeschikt, maar wel nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:58

PIETER649 schreef:
Als jij bij een reisbureau een reis boekt, en er staat een vulkaan te sproeien in IJsland, kan het reisbureau er ook niks aan doen dat er niet gevlogen word.
Als het reisbureau jou dan verteld dat je Barcelona, waar jouw reis heen zou gaan WEL met de trein kunt bereiken, vind ik dat service van die mensen.
Maar jij vind dus dat dat reisbureau hoe dan ook moet zorgen voor een vliegtuig????

De ganse dag komen er updates van alle mogelijke programma´s, dat kan als consequencie hebben dat een bepaalde actie die ooit vlot werd uitgevoerd, nu opeens op problemen stuit.

Ik vind dat CM er niks aan kan doen dat er hier op de site wat koppige muilezels zijn die te eigenwijs zijn om een advies op te volgen.
Als ik naar de tijden kijk waarop die klaagliederen op forum gezet worden, lijkt mij dat diverse klagers tijd zat hebben om een andere browser te installeren...

Nee Pieter, je bent een ster in het verdraaien van woorden ...

CM creërt een probleem, en komt met een tijdelijke oplossing ... Maar daarmee is het probleem voor de IE gebruikers nog niet opgelost.
Het heeft dus niet te maken met niet willen, ik draai nu ook tijdelijk, voor CM dan, op Google Chrome, maar ik hoop toch dat CM spoedig weer toegankelijk is voor IE gebruikers ...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 21:03

Toch altijd maar makkelijk om de fout bij een ander ner te leggen...
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 21:06

GERRIT084 schreef:

blij dat mijn PC gewoon PC is zonder eigenschappen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 21:10

Een Apple doet het gewoon, maar is dat nou mannelijk of vrouwelijk?

Thomas, mannelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 21:11

THOMAS968 schreef:

Thomas, mannelijk.

Een Apple? de Apple? het Apple. Een laptop, de laptop of het laptop? De pc, een pc of het pc?

Laatst aangepast door
MARIO216
op vrijdag 11 november 2011, 21:11
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 21:15

MARISKA601 schreef:
Toch altijd maar makkelijk om de fout bij een ander ner te leggen...

Welke fout ?? Als je van het ene op het andere moment niet meer op CM kunt komen omdat je toevallig al jaren IE gebruikt ... Gefrustreerde smiley

Waarom ben jij destijds overgestapt op Google Chrome ... omdat je de fout toch bij IE legde ... das pas makkelijk praten Smiley met dichtgeplakte mond Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 21:16

MARIO216 schreef:
Een Apple? de Apple? het Apple. Een laptop, de laptop of het laptop? De pc, een pc of het pc?

allemaal zonder lidwoorden, want die zijn te moeilijk, zijn er ook zoveel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 21:19

THOMAS968 schreef:

Thomas, mannelijk.

Dat is geen vraag natuurlijk...... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 21:25

BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Beun

Moet je hier een topic voor openen???
Zo bestaan er wel honderden kreten...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 november 2011, 21:27

YELNIN491 schreef:
allemaal zonder lidwoorden, want die zijn te moeilijk, zijn er ook zoveel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik denk toch dat het mannelijk is, vrouwen en computers Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3142 3143 3144 3145 3146 3147 3148 ... 6194 Volgende
Pagina 3145 van 6194