| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 18:37
|
|
|
|
[quote=ANNETTE050]
nee hoor ik vind homoristen meestal wel erg gezellig......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 19:11
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]alleen zwijgt de starter van het alternatieve dichten in alle talen, zou het missen aan literaire waarde...... ....straks krijgen we nog een preek...... ........lol...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 15 november 2011, 19:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 19:22
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | En mijn schuilkelder dan ??? Koffie erbij dankzij de draadloze stopcontacten!!!! En anders doen we het gewoon met kaarsjes, nemen we de koffie van huis mee |
ja nemen we de stopcontacten mee naar de schuilkelder, als we toch niet in de boomhut mogen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 19:29
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | alleen zwijgt de starter van het alternatieve dichten in alle talen, zou het missen aan literaire waarde...... ....straks krijgen we nog een preek...... ........lol... | Lieve, lieve, lieve, Annette. Sinterklaas is bij uitstek geschikt voor leuke gedichten, opmerkingen op wat dan ook.
Ik zit nog nog te denken aan:
Hoor wie rijdt daar mensen Hoor wie racet daar mensen Hoor wie scheurt daar mensen, met 180 over de Autobahn? Maar ik weet niet precies wie ik daar voor moet kiezen, Pieter of Annette....
of
Daar wordt aan de deur gekrabd, wie zou dat zijn. de poes van Frank dus.
of
vul zelf maar aan, het mag best wel gek zijn...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 15 november 2011, 19:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 19:29
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Huh? Bestaat ook dierendatingssite  |
is ze beetje te jong voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 19:36
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zonnetje heeft lekker geschenen maar is nu verdwenen. Buiten is het echter zeer koud, wat mens en dier binnenhoud  |
weet alleen dat het vanmorgen koud en mistig was en de rest van de dag, niet buiten geweest, cursus, dus geen tijd om buiten te wezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:05
|
|
|
|
Ik heb ooit eens een parodie op Jantje zag eens pruimen hangen geplaatst. Er was een discussie over strijken. Een beetje ironie over Pieter en Annette die toen hoogzwanger was en er zeker wel om kon lachen al was het in haar toestand wat onhandig om dat al te hard te doen. Echter: ik kreeg een aantal mails van femina-getuigen die vonden dat hieruit bleek dat ik toch wel erg vrouwonvriendelijk en rolbevestigend dacht. Ik veronderstel dat de pHwaarde (zuurgraad) bij deze dames die van accuzuur wel op zijn minst zou moeten benaderen, want het was gewoon een ironisch gedichtje. Mensen die hier wat langer zitten, weten dat ik wel wat met taal heb. Kortom, je weet soms niet hoe het valt maar ik schrijf toch echt wat ik wil.
Dit was het gedichtje, dus femina-getuigen: ten strijde tegen Thomas! (Ik lust je rauw.)
Netje zag eens shirtjes hangen O! Als Pieters buik zo groot ’t scheen dat Netje wilde strijken schoon haar Pieter ’t haar verbood.
Hier is, zei zij, noch mijn Pieter noch een Duitscher die het ziet aan een lijn zo vol geladen mist men vijf, zes shirtjes niet.
Maar ik wil gehoorzaam wezen En niet strijken, ik loop heen. Zou ik om een mand vol shirtjes ongehoorzaam wezen? Neen!
Voort ging Netje, maar haar Pieter Die haar stil beluisterd had, kwam haar in het lopen tegen, vooraan op het middenpad.
Kom mijn Netje, zei haar Pieter Kom mijn kleine hartedief Nu zal ik de waslijn schudden Nu heeft Pieter Netje lief.
Daarop ging haar Pieter schudden Netje raapte schielijk op! Netje kreeg haar mand vol strijkgoed En liep heen op een galop!
Thomas van Alphen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 15 november 2011, 21:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat bedoel ik dus, door het besprenkelen een doop te noemen, zorgt men zelf voor spraakverwarring en chaos. |
Oftwel degenen die als kind gedoopt zijn en op volwassen leeftijd belijdenis hebben afgelegd, zien de volwassen doop als iets overbodigs. Een dubbele vorm van belijdenis doen.
Wat wel mogelijk is in mijn ogen is dat men als kind gedoopt is, en men nog geen belijdenis heeft gedaan, de volwassendoop ondergaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:22
|
|
|
|
Hier en daar, geschreven door Henk Binnendijk. Een mooi thema!
'Je zult daar zijn wat God hier van je heeft kunnen maken'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:22
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Oftwel degenen die als kind gedoopt zijn en op volwassen leeftijd belijdenis hebben afgelegd, zien de volwassen doop als iets overbodigs. Een dubbele vorm van belijdenis doen.
Wat wel mogelijk is in mijn ogen is dat men als kind gedoopt is, en men nog geen belijdenis heeft gedaan, de volwassendoop ondergaat. | Iedereen die komt met de vraag gedoopt te worden, mag in mijn ogen gedoopt worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:25
|
|
|
|
de bevrijder Neil. T. Anderson
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:28
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik ben het er helemaal mee eens, elke kerk zou zo,n predikant moeten hebben. Iedereen spreekt wel schande dat de jeugd niet meer opstaat voor ouderen, en ook dat er totaal helemaal geen respect meer is naar ouderen. Vindt je het gek, ze mogen geen tik meer krijgen van pa en ma, dus niet luisteren, geen tik, waarschuwen heeft al helemaal geen zin. Dus groei maar op voor galg en rat. |
Ik ben het wel met je eens, een "opvoedende tik voor de broek" hebben alle kinderen wel eens gehad denk ik, maar ik vind de uitspraak van de ds. een paar stappen te ver gaan. @ "Als een kind zondigt is ’kastijding’ (lichamelijke bestraffing of slaag) een noodzakelijk antwoord, houdt Vlietstra de gelovigen voor. Een ouder kind mag zwaarder worden gekastijd omdat dat meer kan verdragen. Kinderen die ’obstinaat’ zijn moeten zelfs ’scherp gekastijd’ worden. „Een zware misdaad en gruwel moet niet zacht worden bestraft.” Kastijding, zie ook tekst, gaat volgens mij verder dan een "opvoedende tik voor de broek", ik lees bijna "net zo lang slaan totdat de zonde uit het kind is ...".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Iedereen die komt met de vraag gedoopt te worden, mag in mijn ogen gedoopt worden. |
Maar nu, iemand is als kind gedoopt heeft openbare geloofsbelijdenis gedaan,die persoon wilt volwaardig lid worden van een evangelische gemeente, moet die persoon dan echt de volwassen doop ondergaan, terwijl hij van mening is dat het niet nodig is .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:38
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | het grote singleboek  |
Dan heb je vast nog een half jaar tijd om een recensie te schrijven.
Thomas, is benieuwd want iedereen had een mening zonder het boek gelezen te hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:56
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik ben het wel met je eens, een "opvoedende tik voor de broek" hebben alle kinderen wel eens gehad denk ik, maar ik vind de uitspraak van de ds. een paar stappen te ver gaan. @ "Als een kind zondigt is ’kastijding’ (lichamelijke bestraffing of slaag) een noodzakelijk antwoord, houdt Vlietstra de gelovigen voor. Een ouder kind mag zwaarder worden gekastijd omdat dat meer kan verdragen. Kinderen die ’obstinaat’ zijn moeten zelfs ’scherp gekastijd’ worden. „Een zware misdaad en gruwel moet niet zacht worden bestraft.” Kastijding, zie ook tekst, gaat volgens mij verder dan een "opvoedende tik voor de broek", ik lees bijna "net zo lang slaan totdat de zonde uit het kind is ...". |
Eerlijk gezegd, is wat er in de nieuwsbrief stond zwaar overdreven, een gedeelte van mijn familie kerkt bij Vlietstra en heeft hun kinderen ook gewoon opgevoed. Nu is Katwijk aan de beurt, 10 tal jaren geleden, hadden alle Christenen het in ons land het gedaan, t.a.v Polio. En eigenlijk zouden wij allen als Christenen, dat geen wat in de media komt, niet eens moeten bespreken. En mijn reactie op Leanne, och die moet je eigenlijk ook verwaarlozen. Ik heb wat dat aangaande wel heel makkelijk praten, ik heb ze niet, en krijg ze niet. Maar wat wel een gegeven feit is, dat door mijn beperkte ogen gezien dan er wel heel wat is veranderd, in het gedrag, van al de kinderen algemeen. Ze missen een stukje zelfstandigheid, maar hebben wel weer een hoger stukkie algemene ontwikkeling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:56
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Maar nu, iemand is als kind gedoopt heeft openbare geloofsbelijdenis gedaan,die persoon wilt volwaardig lid worden van een evangelische gemeente, moet die persoon dan echt de volwassen doop ondergaan, terwijl hij van mening is dat het niet nodig is . |
Dat verschilt per gemeente, Mariska. In sommige gemeenten kun je wel gastlid worden.
Een volwassendoop wordt in een PKN-gemeente wel(eens) gezien als een geloofsbelijdenis, al weet ik niet wat daar de officiële regels voor zijn. Je hebt dan ook toegang tot het Heilig Avondmaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:58
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik ben het wel met je eens, een "opvoedende tik voor de broek" hebben alle kinderen wel eens gehad denk ik, maar ik vind de uitspraak van de ds. een paar stappen te ver gaan. @ "Als een kind zondigt is ’kastijding’ (lichamelijke bestraffing of slaag) een noodzakelijk antwoord, houdt Vlietstra de gelovigen voor. Een ouder kind mag zwaarder worden gekastijd omdat dat meer kan verdragen. Kinderen die ’obstinaat’ zijn moeten zelfs ’scherp gekastijd’ worden. „Een zware misdaad en gruwel moet niet zacht worden bestraft.” Kastijding, zie ook tekst, gaat volgens mij verder dan een "opvoedende tik voor de broek", ik lees bijna "net zo lang slaan totdat de zonde uit het kind is ...". |
Moet je het boek lezen cross? ik heb hem staan. Het taalgebruik van toen is niet meer te vergelijken met wat het nu is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:01
|
|
|
|
dat ik het grote voorbeeld was voor mannen hier, realiseren zich steeds minder mensen.. dat ik het onderwerp was in vele vrouwendromen, getuigen vergeelde, uitgeprinte mails
ik heb hier best genoten ik date onverdroten brak menig vrouwenhart al deed dat mij soms smart mijn wilde haren ben ik kwijt van sommige acties zelfs wat spijt... de tijd van daten is voorbij ik koos voor haar, zij koos voor mij mijn missie is volbracht
Daar ies ein tijd von komen, daar ies ein tijd von gaan...  (aber mein tijd von gaan ist jetz nog nie gekomen )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:02
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Eerlijk gezegd, is wat er in de nieuwsbrief stond zwaar overdreven, een gedeelte van mijn familie kerkt bij Vlietstra en heeft hun kinderen ook gewoon opgevoed. Nu is Katwijk aan de beurt, 10 tal jaren geleden, hadden alle Christenen het in ons land het gedaan, t.a.v Polio. En eigenlijk zouden wij allen als Christenen, dat geen wat in de media komt, niet eens moeten bespreken. En mijn reactie op Leanne, och die moet je eigenlijk ook verwaarlozen. Ik heb wat dat aangaande wel heel makkelijk praten, ik heb ze niet, en krijg ze niet. Maar wat wel een gegeven feit is, dat door mijn beperkte ogen gezien dan er wel heel wat is veranderd, in het gedrag, van al de kinderen algemeen. Ze missen een stukje zelfstandigheid, maar hebben wel weer een hoger stukkie algemene ontwikkeling. |
Daar ben ik het wel mee eens. De pers brengt dit soort berichten heel zwart-wit naar buiten, daar ken ik ook andere voorbeelden van. Een deel van de landelijke pers zet christenen graag neer als fundamentalisten, wat ik erg jammer vind. Ik ken de details van deze zaak niet, maar relativeer het al bij voorbaat.
Wat vinden jullie trouwens van dat verhaal over die leraar, die een paar uur in de cel heeft gezeten?
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op dinsdag 15 november 2011, 21:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:10
|
|
|
|
|
1-0 door Müller !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:13
|
|
|
|
Dinsdag 15 november, Psalm 130: 1-4; Bij U is vergeving.
Dat deze psalm roept vanuit de diepte, kon wel eens te maken hebben met het feit dat dit lied een pelgrimslied is, een lied van de opgang. Wie op bedevaart ging naar Jeruzalem, klom de berg Sion op en betrad de treden van de tempel. Hoger en hoger ging je, tot je was waar de Eeuwige wilde wonen. Toch zal die aanduiding van diepte niet alleen een geografische typering zijn, leuk bij wijze van toeristische informatie. Die diepte duidt vooral aan hoezeer de dichter weet heeft van depressie. Keer op keer is hij terneergedrukt, zit hij diep in de put. Uit die neerslachtigheid, uit het donkere dal van zijn mesère, roept hij tot de Allerhoogste. ‘Uit diepte roep ik tot u, HEER, HEER, hoor zijn stem.’ Waarom voelt de dichter zich zo ellendig? Is dat omdat hij zwaar gezondigd heeft? Die kant denk je al gauw op; niet voor niets spreekt de psalm over zonden en over vergeving. Toch wordt hier niet gezegd dat de dichter zelf, persoonlijk, een grote schuld met zich meetorst. Het zou ook wel eens de last van het volk kunnen zijn, de ongerechtigheid van Israël. Hoe dan ook, de dichter gaat gebukt onder alles wat mis is. Depressief wordt hij ervan: zoveel onrecht, zoveel kwaad, in de grote boze wereld en ook in zijn eigen kleine ziel. Hoe de dichter uit deze put komt? Spreekt hij zichzelf moed in door te mompelen: ‘Kop op!’ Nee, hij weet beter. Psalm 130 leeft van het besef dat bij de Eeuwige vergeving is. Dát te weten is een bron van verwondering. ‘Daarom eert men u met ontzag. ‘Leve de God van Israël! Hij bedekt de schuld met het kleed van zijn liefde. Sterker nog: Hij zal zijn volk van ongerechtigheid bevrijden.
Zoudt Gij indachtig wezen al wat een mens misdeed, wie zou nog kunnen leven in al zijn angst en leed? Maar Gij wilt ons vergeven, Gij scheldt de schulden kwijt, opdat wij zouden vrezen uw goedertierenheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:16
|
|
|
|
|
2-0 door Klose !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:18
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Daar ben ik het wel mee eens. De pers brengt dit soort berichten heel zwart-wit naar buiten, daar ken ik ook andere voorbeelden van. Een deel van de landelijke pers zet christenen graag neer als fundamentalisten, wat ik erg jammer vind. Ik ken de details van deze zaak niet, maar relativeer het al bij voorbaat.
Wat vinden jullie trouwens van dat verhaal over die leraar, die een paar uur in de cel heeft gezeten? |
Dat is ronduit te belachelijk voor woorden, wat moeten die mensen dan? Net als in 2004, tot er weer eens een opgeschoten puber naar school komt en hem voor zijn harses schiet?! Ik snap trouwens de politie ook niet in deze, die hadden er al teveel aandacht aan besteed door hem een waarschuwing te geven. Er is ook bijna geen aandacht aan besteed, anders was het toen enkele weken geleden de politie een onschuldige burger de dood in joeg. Alleen om een benzine dief te kunnen arresteren, toen was heel het land in rep en roer, om die aktie van hen te verdedigen. Het is de omgekeerde wereld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:18
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Wat raad jij me aan? Wat levert de meeste mailtjes op, denk je?
Oeps, ben een beetje melig.  |
ik denk dat je het beste je haar even een rood kleurtje kan geven,en in plaats van een permanentje kan je natuurlijk ook gewoon van die rollers indoen.. 
nog even je wimpers een leuk kleurtje geven,je nageltjes mooi rood... dan zijn de mannen net als bijen die op zoek zijn naar een leuk aantrekkelijk bloemetje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:20
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | 2-0 door Klose !!! |
Ja Ja, von herze gegratuleerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:23
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En als je geen ideal gebruikt wat dan? 2 keer een kwartaal verlengen ? |
Dan zou ik het meteen aanvragen. Anders kan een paar dagen van te voren overschrijven ook nog.
Thomas, vindt ideal wel ideaal eigenlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:25
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | 2-0 door Klose !!! |
OVERLOPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zachtjes hoor je de motor zoemen 't is de Lancia van Cross hij is op weg naar zijn geliefde over een poosje is hij toch de klos.
Vol verwachting klopt ons hart gaan ze trouwen of is er smart? Vol verwachting klopt ons hart gaan ze trouwen of is er smart? |
De motor die je zachtjes hoort zoemen Die ligt in de buik van 't volbloed Italiaanse ros Temperament, vurig, pk’s genoeg om te vroemen Niet voor niets de auto van Cross
Vol verwachting klopt ons hart We gaan trouwen in de Smart Vol verwachting klopt ons hart We gaan trouwen in de Smart ... 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 16 november 2011, 12:43
|
|
| Naar boven |
|
|
|