| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 23:04
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Dat je pas een maand later bij de tandarts terecht kunt voor een behandeling ivm een afgebroken kies Zorg hier in Nederland  |
Eén geluk....volgend jaar is het duurder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 23:07
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Eén geluk....volgend jaar is het duurder |
Ben je daar blij mee dan???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 23:08
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | En dan nu even serieus, morgen loopt mijn abonnement af. Na een periode van 6 weken, was goed er nog even te zijn, ga ik CM weer verlaten. 'k Wil jullie bedanken voor de gezelligheid, ook voor de leerzame discussies op het forum. Een paar mensen (weten ze wel) wil ik in het bijzonder bedanken , maar die zijn ook nog niet helemaal van me af (Of ik niet van hun? )
'k Wens iedereen alle goeds toe!
Groetjes, Maryan |
Het bedankje is wederzijds hoor! Het ga je goed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 23:11
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | W-tje , je weet dat ik je heel lief vind he..... mag ik dat addres?
Kilootje sliptongetjes W? |
Ik ben niet direkt omkoopbaar, maar voor een kilo sliptong... Vraag ik gewoon eerlijk...wat moeten ze kosten???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 23:16
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Een schrale troost is dat het Openbaar Ministerie de zaak heeft geseponeerd. De conrector wordt niet vervolgd en de politie heeft excuses aangeboden.
Wat zijn we toch dankbaar.
Thomas. |
Helder is in ieder geval geworden dat deze zaak vanaf het begin verkeerd is aangepakt. Koppen bij elkaar op die school met politie en gemeente lijkt me zo om duidelijk beleid met elkaar uit te zetten om herhaling van dit soort situaties te voorkomen en een gezamenlijk duidelijk beleid uit te dragen ten aanzien van het gedrag van de leerlingen en hun ouders en de uit te voeren sancties bij overschrijding van dat beleid. Handhaving is voorwaarde. Heel duidelijke grenzen stellen is noodzaak. Natuurlijk heeft ieder kind weleens de pest in over een leraar en het lijkt erop dat mediators op de scholen een rol moeten gaan spelen om deze situaties efficiënt en effectief op te lossen. Omdat zij buiten de emoties staan kunnen de huisregels van de school worden gehandhaafd en communicatie daarover duidelijk worden overgebracht. De wijkagent kan ook een regulerend en preventief effect hebben ten aanzien van het gedrag van leerlingen en hun ouders ten opzichte van het gezag van de schoolleiding.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 23:31
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | W-tje , je weet dat ik je heel lief vind he..... mag ik dat addres?
Kilootje sliptongetjes W? |
Je kunt je eerstgeboorterecht beter voor een kilo slibtongetjes verkopen dan voor een bord linzen, dat kan ik je verzekeren.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 23:34
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Dan moet hij bij W-tje wel eerst het adres zien te ontfutselen, maar of dat gaat lukken?  |
Er is nog een W volgens mij die je adres kent ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 23:39
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Er is nog een W volgens mij die je adres kent ....  |
Oja joh...je meeeeeeeeeeeent het
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 00:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik mag niet op cursus paaldansen...Gal 3:13...balen. |
| ANNETTE050 schreef: | eh.....Chat....wil je erover praten.....  |
http://www.youtube.com/watch?v=yNZGRUxACHs&feature=share
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 17 november 2011, 00:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 00:05
|
|
|
|
|
en het vriest alweer flink hier in drenthe brrrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 00:12
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Precies, en geloven doe je met geheel je hart, ziel, en verstand, en niet met rituelen. |
de vraag die dan overblijft is, moeten we terug naar de rituelen van de bijbel of blijven we die van constantijn hanteren ...
mijn voorkeur is toch wel hetgeen de bijbel voorschrijft aangezien dat het Woord van God is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 00:23
|
|
|
|
Ik vind het wel herkenbaar wat er gesteld word. Als de band centraal komt te staan ipv ter ondersteuning van de gemeente dan gaat er iets scheef. Wij zingen veel opwekking en ander modern materiaal. Zonder band, meer dan een uur. Puur aanbidding. Heerlijk is dat. Gods troon naderen via lofprijzing.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 00:36
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Dat de Farizeeërs en anderen zo vroom waren heeft zijn oorsprong niet direct in de geboden en wetten die aan het volk in de woestijn, maar dit heeft zijn oorsprong in de ballingschap naar Babel.
Voor de ballingschap zijn er altijd afgoden geweest in Israël onder de Joden, en die zijn in grote en kleine getallen door de jaren heen altijd aanbeden. Toen een groot deel van de bevolking in meerdere keren is weggevoerd naar Babel kwamen de mensen die weggevoerd werden echt tot inkeer, en hadden ze door wat ze al die tijd fout hadden gedaan, want dat is ook wat God had voorspeld wat zou gaan gebeuren als ze afgoden bleven aanbidden.
Toen ze er in de ballingschap dus achter kwamen dat ze het dus echt aan zichzelf te danken hadden en waarom, zijn ze ook volledig tot inkeer gekomen, en hebben vanaf toen eerst in de ballingschap en later ook bij de terugkomst alle afgoden radikaal het land uit verbannen hebben.
Dit alles was goed in God's ogen.
Waar het spaak ging was dat ze het vanaf toen de wetten tot op elke tittel en jota perfect wilden gaan houden, en dat ook aan het volk oplegden. De intentie daarvan is op zich goed, maar gaat spaak bij de mens zelf, geen mens was en is instaat om al God's geboden perfect te houden, alleen Jezus is daartoe in staat geweest. En dat is dan ook waarom Jezus zo te keer ging tegen de Farizeeërs, Saduceeërs, schriftgeleerden, ze dachten door de wet tot op elke tittel en jota perfect te houden hun eigen heil te bewerkstelligen, iets wat zonder God onmogelijk is, de wet is niet heiligmakend, God wel. De wet is natuurlijk wel nodig, maar je hebt bovenal God en geloof in God nodig, de wet is daaraan ondergeschikt, maar wel nodig. |
En over welke wetten hebben we het dan? Die van het oude testament of de wetten van Jezus?
Ja, daar zit een enorm verschil in.
Jezus legt het hart van mensen bloot. Door de wet te vervullen.
Voorbeeld: je mag niet stelen
Is niet zo moeilijk om je aan te houden als gelovige. Toch?
Weet je wat Jezus erover zegt?
Alles wat je niet nodig hebt en toch voor jezelf houdt terwijl een broer of zus waar ook ter wereld gebrek leidt, dat is diefstal.
Tja, dan wordt het toch wel een stuk lastiger.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 01:51
|
|
|
|
men dwaalt af van het onderwerp door dit weer over de doop te laten gaan en daar is al een onderwerp over ergens bij het forum.
Erfzonde bestaat omdat God het heeft laten opschrijven in de Bijbel. Als iemand zich verdiept heeft en er zijn "specialiteit" van heeft gemaaakt kan men er dus wel wat van leren.
Zoals ik al aangaf heeft Henk Noordhuis bij ons 2 diensten gehouden over paranormale en occulte zaken. Zelf kwam er voor mij bekende zaken aan bod namelijk, mijn oudste zoon zag rotzooi, bijvoorbeeld dat er iemand in zijn kamer was of zoiets, als hij alleen op zijn kamer was en daarvan werd hijheel bangdtig. Als ik met hem in gebed ging voelde hij zich warm en veilig en kon wel gaan slapen. Wat blijkt achteraf, in ieder gezin van schoonfamlieskant is er een kind dat van zoiets last had.
Henk zei, dat het kwam door zonde van iemand en data het kon doorgaan tot in het vierde geslacht (moet ook in de Bijbel staan). Mochten kinderen last hebben van verkeerde invloeden, kan het doorbroken worden door het vrij te bidden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 06:33
|
|
|
|
Iedereen is van harte uitgenodigd om samen om 20 u. te bidden voor elkaar, onze dierbaren en de wereld. We verzamelen de gebedspunten van de deelnemers bij de start. En starten met God te eren en groot te maken, Hem de glorie te geven die Hem toekomt.
In een tweede deel bidden we voor de gebedspunten en danken we Hem voor Zijn liefde.
Iedereen is vrij om gebedspunten op te geven:
zo willen we speciaal bidden : - voor Marita die vandaag een staar operatie dient te ondergaan; - dat cm contacten zich mogen ontplooien in wederzijds respect en tot eer en glorie van God; - we willen eveneens bidden voor onze kinderen, zieken en kracht in het dagelijks leven.
Graag ontmoeten we u vanavond ! (Mannen! )
Sonia Herman Martha
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 17 november 2011, 06:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 07:54
|
|
|
|
Cross, je hebt een geweldig gedicht gedicht... deze is voor jou.. http://youtu.be/GjGINyIN0cM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIJS102
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 08:19
|
|
|
|
|
Ik moest het wachtwoord van gmail-account wijzigen. Normaal kon ik ook altijd de mail lezen via mijn mobiel, maar omdat het wachtwoord gewijzigd is lukt dat niet meer. Ik heb mijn mailbox al eens verwijderd(instellingen niet gewijzigd, misschien ligt daar de clou) en opnieuw ingevoerd met het goede wachtwoord, maar dan zegt-ie dat de wachtwoorden niet identiek, het oude wachtwoord pakt-ie evenmin. Wie weet hoe ik dat kan oplossen? Ik heb een Nokia uit 3700-serie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 09:08
|
|
|
|
|
ik heb werkelijk geen idee...ik moet internet op mijn mobiel hebben en dat doet het geeneens.....wie weet hoe dat kan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 09:09
|
|
|
|
Het is toch van de gekke dat er een wijkagent aan te pas moet komen om ouders en leerkrachten uit elkaar te houden. Die docent zal het in het vervolg wel laten om een leerling eens goed aan te pakken.
Maar anderzijds, in het algemeen... Kunnen we dan alleen de kinderen verwijten maken? Dat denk ik niet. Hoeveel leerkrachten hebben het druk met hun laptop en mobiel in de klas? Is er nog werkelijk nog wel zoveel oog voor de leerlingen als vroeger? Ik wil alle docenten niet over een kam scheren, want er zitten zeker hele goede tussen, met daadkracht, concequente leiding en een grote dosis humor, maar ik zie er ook zoveel komen die 'niet over komen', het druk hebben met zichzelf , de klas niet aankunnen omdat ze van die zacht gekookte eieren zijn. En dan hoef ik alleen maar naar mijn eigen dochter te kijken...Ze willen een leerkracht die sterk in zijn/haar schoenen staat, concequent is, en duidelijk de leiding heeft. Maar het lijkt er steeds vaker op dat de karakters van de huidige generatie kinderen sterker zijn als de karakters van de vorige generaties, die nu voor de klas staan. Vaak hebben ze ook geen reden meer om tegen hun docent op te kijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 09:10
|
|
|
|
|
ik wil gebed aan vragen voor mijn ouders die in erg moeilijke omstandigheden zitten.....ik kan echter niet aanwezig zijn omdat ik vanavond naar school moet voor mijn dochter. Ik wens jullie een fijne en gezegende avond toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 09:12
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Noem jij dat even Josuf had het over een lange lijdensweg, en vroeg Duurt het bij jullie ook zolang voor ze jullie begrijpen Toen zij ik, ze snappen het nog steeds niet  |
Misschien moet je wat vaker naar je kat kijken om de vrouw beter te begrijpen
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op donderdag 17 november 2011, 09:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 09:15
|
|
|
|
|
ik heb mijn zomervakantie geboekt...in het engels.....pfffff...gaat goed vooruit, mijn engels...maar heb er reuze zin in.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 09:17
|
|
|
|
Toen ik krom liep van een hernia kreeg ik een heeele dikke bekeuring binnen, en toen ik bijkwam van de medicijnen kwam er bijna een verdubbeling overheen omdat ik niet betaald had.
Een briefje geschreven naar het CJIB, en nu werd de verhoging kwijt gescholden....YES!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 09:28
|
|
|
|
Gisteravond ging de schakelaar van de badkamer lamp kapot... Kan pas morgen gerepareerd worden...
Nu maar een avond zonder licht de badkamer in...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 09:44
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Gisteravond ging de schakelaar van de badkamer lamp kapot... Kan pas morgen gerepareerd worden...
Nu maar een avond zonder licht de badkamer in... |
ben je nu wel goed gewassen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 09:59
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ben je nu wel goed gewassen? |
Met daglicht zie ik heel veel. Maar in het donker zie ik niks.
Dat word vanaaf zaklamp...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 10:06
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | | Misschien niet helemaal eerlijk, maar je kunt een beetje spelen dat je kiespijn hebt? Is wel balen zeg, want een afgebroken kies is ook irritant. |
Hoef het niet te spelen dat ik pijn heb, want er zit een forse ontsteking in mijn kaak, maar zelf dat is geen reden om de afspraak te vervroegen, dus gewoon maar doorbijten, dagen gaan vanzelf voorbij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 10:08
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Gisteravond ging de schakelaar van de badkamer lamp kapot... Kan pas morgen gerepareerd worden...
Nu maar een avond zonder licht de badkamer in... |
schemerlampie misschien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 10:09
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Noem jij dat even Josuf had het over een lange lijdensweg, en vroeg Duurt het bij jullie ook zolang voor ze jullie begrijpen Toen zij ik, ze snappen het nog steeds niet  |
Hoe oud is je kat, 18 jaar of zo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 10:12
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | ik wil gebed aan vragen voor mijn ouders die in erg moeilijke omstandigheden zitten.....ik kan echter niet aanwezig zijn omdat ik vanavond naar school moet voor mijn dochter. Ik wens jullie een fijne en gezegende avond toe. |
Sterkte Tink en ik zal ook voor jullie bidden!
|
|
| Naar boven |
|
|