| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:30
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Waarom heeft een Lada kofferbak verwarming? Dan krijg je geen koude handen bij het duwen. |
Wat is dat dan een lada
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:38
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Wat is dat dan een lada |
auto uit de oudheid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:40
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Te weinig, woord keuze misschien  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:44
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: |  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:52
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Marry, mn vingers jeuken als ik dit soort bijdrages lees, maar ipv met bijbelteksten naar anderen te smijten ga ik er mezelf maar eens een voorhouden, en wijselijk mn mond dichthouden.
1 Hebt acht, dat gij uw aalmoes niet doet voor de mensen, om van hen gezien te worden; anders zo hebt gij geen loon bij uw Vader, Die in de hemelen is. 2 Wanneer gij dan aalmoes doet, zo laat voor u niet trompetten, gelijk de geveinsden in de synagogen en op de straten doen, opdat zij van de mensen geëerd mogen worden. Voorwaar zeg Ik u: Zij hebben hun loon weg. 3 Maar als gij aalmoes doet, zo laat uw linker hand niet weten, wat uw rechter doet; 4 Opdat uw aalmoes in het verborgen zij; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, Die zal het u in het openbaar vergelden.
Ik zeg  |
Met die bovenste zin ben ik nog het allerblijst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 20:54
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | simpel een kwestie van lezen en het goede stukje aanklikken hoef je geen ervaring voor te hebben hoor  |
een mens is gelukkig nooit te oud om wat te leren enneh...zullen we "ervaring" omzetten in "vrije tijd"?
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op woensdag 30 november 2011, 21:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 21:00
|
|
|
|
[quote=HARALD940]Dat getal kun je ook als symboliek lezen.
Als iets als symboliek bedoeld is wordt dat echt wel duidelijk gemaakt in de Bijbel. Ik denk dan ook dat je ervoor moet waken dat je dingen niet als symbolisch gaat betitelen, terwijl dat er helemaal niet staat. Vergeet niet dat er niet voor niets ook het volgende in Openbaring 22 staat: 18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.
Als jij spreekt over 12 x 12 x 1000 voeg je overduidelijk iets toe. Er staat immers heel duidelijk dat de 144.000 12.000 zijn uit iedere stam van Israël, kortom: 12.000 x 12 = 144.000. Dat getal 1000 wat jij noemt staat er helemaal niet....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 21:01
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: |  |
je wou zeker ook meedoen aan die grammaticacursus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 21:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik denk niet dat het een kwestie van leren is, de basis is op de lagere school al gelegd. Het is meer eens bewust toepassen van regels. En daar kan niemand je mee helpen. Is een kwestie van instelling. |
Hallo Chatuliem
Ik was vroeger zo goed dat ik het op de gang mocht doen het leren. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 21:31
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Kop op schijnen er meer te zijn  |
vandaar dat je ook duidelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 21:42
|
|
|
|
Woensdag 30 november, Psalm 138: 7-8; Omringd door tegenspoed.
De dichter doet alsof het wekelijks raak is. En misschien is dat ook wel zo. Waarom denken wij toch dat de Bijbelheiligen onbewogen mannen en vrouwen waren die dag in dag uit Gods lof zongen en als het ware met één been in de hemel stonden? Wie die zogenaamde Bijbelheiligen een beetje kent, weet wel beter. Noem ze maar op: Abel, Jozef, David, Elia, Jesaja, Jeremia, Daniël – ze zaten voordurend in de problemen, in financiële of in morele moeilijkheden, in een diepe waterput of in een donkere leeuwenkuil. Je kunt eigenlijk niemand noemen van al die bijbelse figuren, van wie niet geldt: hij zat vaak diep in de put. ‘Wannneer ik wandel temidden van benauwdheid…’ Wie weet hoe vaak de dichter van deze psalm links en rechts de muren op zich af zag komen. Wie weet hoe dikwijls hij wanhopig bedreigd is door de dood, letterlijk en figuurlijk. Wie weet hoe vaak de angst hem aanvloog en de moedeloosheid hem het mes op de keel zette. Wie weet hoe hij keer op keer te maken had met mensen die hem geen licht in de ogen gunden en hem het leven zuur maakten… Hoe houdt een mens dat uit? Dat houdt een mens uit als hij voortdurend vertrouwt op God. Ook al word ik omringd door tegenspoed, ook al stormt links en rechts, van voren en van achteren, de dood op mij aan, dit weet ik, vast en zeker: niemand kan mij ontnemen het leven dat God mij schenken zal.
Als ik omringd door tegenspoed, bezwijken moet, schenkt Gij mij leven. Wanneer mijn vijands toorn ontbrand, Uw rechterhand zal redding geven. De Heer is zo getrouw als sterk, Hij zal zijn werk voor mij voleinden. Verlaat niet wat uw hand begon, o Levensbron, wil bijstand zenden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 21:45
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | je wilt niet zeggen hoeveel ellende je gezien hebt en hoeveel goeds je doet wat lezen we hier dan allemaal vis je naar schouderklopjes of moeten we allemaal ineens ....... sorry maar ik wordt hier fff onpasselijk van |
Heel veel mensen valt me op hebben de laatste dagen last van onpasselijkheid...last van andere kleffe mensen....veel commentaar.... Mens erger je niet...heet dat spel.... Laat ik me daar nu ook zo aan ergeren....AAN AL DIE ERGERENDE MENSEN!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 21:46
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | je wou zeker ook meedoen aan die grammaticacursus  |
Alleen als ik tussen jullie in mag zitten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 21:53
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | dat stuk ken ik uit me hoofd hoor . maar wat ik wil zeggen is dat het allemaal zo protserig overkomt zoals je het schrijft al bedoel je het misschien niet zo. vele van ons hebben genoeg ellende gezien van de wereld maar dan ga ik nog niet vertellen wat ik daar allemaal al of niet voor goeds voor doe dat is nl mijn prive en iets tussen God en mij. als je hier alle goedkeuring en schouderklopjes al wilt krijgen heb je je loon reeds gehad staat er in Gods woord.lees mattheus 6vers 1 t/m 4.als je dan toch met bijbelteksten wilt onderbouwen. |
Ik vroeg nie om schouderklopjes Grace....dat heb je verkeerd begrepen... Wat ik...per gelegenheid misschien wel misbruik.....wou zeggen....wij allen hier hebben het zo goed....t zou fijn zijn...juist met kerst....of van mijnpart niet met kerst maar in juli.......es een fijn bedrag over te maken naar hen die het zo onwijs veel minder hebben dan wij. Ik heb connecties in Roemenie.....Moldavie....Egypte.....je wil nie weten hoe die mensen leven.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 21:59
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Alleen als ik tussen jullie in mag zitten  |
moeten Erika en ik ff overleggen hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:00
|
|
|
|
Dat ik vandaag naar de VU moest voor weer een onderzoek en dat ik voor boterletter weer naar huis mocht en morgen opnieuw mag komen daar k nu al 3 dagen helemaal niets mocht hebben van eten dus weer een dag verder hahaha. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:01
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | moeten Erika en ik ff overleggen hoor  |
Ehh.......... tja ehhhhhhh......... wat zullen we doen? Moet ik even overleggen met Yelnin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:02
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je komt toch wel over als een pittige zuster die heel wat in haar mars heeft hoor.... Dus ik zou zeggen: niet te bescheiden over je zelf......  |
O Oke zal ik niet doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:08
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ik vroeg nie om schouderklopjes Grace....dat heb je verkeerd begrepen... Wat ik...per gelegenheid misschien wel misbruik.....wou zeggen....wij allen hier hebben het zo goed....t zou fijn zijn...juist met kerst....of van mijnpart niet met kerst maar in juli.......es een fijn bedrag over te maken naar hen die het zo onwijs veel minder hebben dan wij. Ik heb connecties in Roemenie.....Moldavie....Egypte.....je wil nie weten hoe die mensen leven.....  |
Omdat zij minder hebben dan wij moeten wij ons schuldig gaan voelen? Die mensen weten zich vaak te redden met dingen die ze hebben. En kerst draait niet om een 6 gangendiner met een vette kalkoen van 15 kg. En dat weten die mensen daar ook wel. Dus het maakt niks uit wat je met kerst op tafel zet.
Vergeet ook niet dat die landen die je opsomt ook een hele andere cultuur heeft.
En je hoeft anderen niet te zeggen of ze bijdrages willen leveren aan goede doelen. Als het goed is draagt iedereen op zijn/haar manier zijn steentje bij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:11
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ehh.......... tja ehhhhhhh......... wat zullen we doen? Moet ik even overleggen met Yelnin  |
nou wat doen we met Gerrit, mag tie tussen ons inzitten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:12
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ik vroeg nie om schouderklopjes Grace....dat heb je verkeerd begrepen... Wat ik...per gelegenheid misschien wel misbruik.....wou zeggen....wij allen hier hebben het zo goed....t zou fijn zijn...juist met kerst....of van mijnpart niet met kerst maar in juli.......es een fijn bedrag over te maken naar hen die het zo onwijs veel minder hebben dan wij. Ik heb connecties in Roemenie.....Moldavie....Egypte.....je wil nie weten hoe die mensen leven.....  |
toevallig weet ik dat wel marry maar dat hoef ik hier allemaal niet rond te bazuinen,connecties genoeg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:13
|
|
|
|
Jaaaaaaa, die ene is leuk he ? Die hond zou bijna klem komen te zitten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:16
|
|
|
|
2 Tim 3:16, 17, (vers 16 is eerder in dit topic al aangehaald)
| Quote: | | 16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, 17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust. |
Zoals Mozes in de woestijn aan het volk uitlegde wie God was, zo legt de bijbel uit aan ons wie God is. Dat is het doel van de bijbel, aan ons uitleggen wie God is, en hoe wij een relatie met hem kunnen hebben zoals God dat bedoelt heeft, om samen met God door het leven te gaan. Zo legt 2 Tim: 16, 17 dit ook uit.
Nu spits ik even in op vers 16a “Elke schrifttekst is door God geïnspireerd” God is eigenlijks de schrijver van de bijbel, en God heeft daar een aantal mensen voor gebruikt om Zijn waarheid vast te leggen. Maar wel zoals Hij dat wilde. Maakt dat in MIJN ogen van de bijbel een heilig boek waar je niet aan mag komen, dan moet ik toch nee zeggen, want het gaat mij niet om de bijbel, maar om de inhoud van de bijbel, namelijk om God, en de stem van God die vanuit de bijbel tot ieder persoonlijk spreekt. Dit maakt het voor mijzelf persoonlijk niet zo interessant of een bepaald persoon uit de bijbel (zoals in dit geval Job) nou wel of niet geleefd heeft, waar het mij om gaat in het bijbelboek Job is wat ik er nog meer vanuit kan leren hoe God is, en hoe dit mij kan helpen een betere relatie met God te hebben, dat is wat ik het allerbelangrijkste vind.
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op woensdag 30 november 2011, 22:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:21
|
|
|
|
|
Er zijn mensen op cm die zich beter profileren dan dat ze in het echt zijn.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:29
|
|
|
|
Nu spits ik even in op vers 16a “Elke schrifttekst is door God geïnspireerd” God is eigenlijks de schrijver van de bijbel, en God heeft daar een aantal mensen voor gebruikt om Zijn waarheid vast te leggen. Maar wel zoals Hij dat wilde.
Door God geïnspireerd is niet hetzelfde als door God geschreven. Je kunt niet stellen dat God de schrijver is van de Bijbel en dat is net als de rest van je opmerking interpretatie. Je zou hooguit kunnen stellen dat God de tien geboden heeft opgesteld. Wat wel en wat niet in de Bijbel hoorde, is een paar eeuwen na Christus' dood pas vastgelegd door een congres. Er is geen grond om te veronderstellen dat God de Bijbel zelf heeft laten opschrijven. Een dominee kan, geïnspireerd door God, ook een preek samenstellen. Maar daarmee is het nog geen deel van de Bijbel. Geïnspireerd door God is heel wat anders dan geschreven door God. Waarmee ik dus niets afdoe van de Bijbel zelf.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 1 december 2011, 00:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:34
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Hihi...Visser je bent heerlijk optimistisch....maar ik vrees dat ik morgen....en overmorgen en en en....uit de lucht ben...maar ooit kom ik terug....t kan lang duren en t kan kort duren...maar ik kan heel nie sonder jullie  |
Daar snap ik niks van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:36
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Zeeland!
Ja, het lijkt veel tijd.
Maar ja, het was al over 8ten, moest eerst boodschappen doen, dan was het al ruim negen uur. Dan belt nog even een vriend, half tien. Dan al om 12 uur afgesproken met een vriend, die had vrij vandaag, zou ik even komen buurten(zo noemen ze dat hier), en meteen mijn fiets meenemen die daar nog ligt. Dan zou ik daar de hele middag blijven buurten, rond 5 uur thuis zijn. Ja, ik zeg altijd dat ik eventjes blijf als ik daarheen ga, en dan blijf ik altijd veel langer, vandaar.... Nou als mijn andere vriend dan om half 7 zou komen, zou ik het helemaal niet redden. Want dan zou ik alleen eventjes van half 10 tot half 12 hebben. en eventjes van 5 tot half 7.
Veels te kort, gezien de puinhoop die ik weer eens had laten oplopen in 2 a 3 weken.... Zelfs al zou hij om half 10 komen dan nog, ben ik de hele middag weggeweest, kan ik 's avonds op ruimen. Neehee, dát réd ik niet.
Dusz, even slim geweest, beide afspraken met beide vrienden verzet, dus had ik vandaag en heb ik vanavond ook tijd om op te ruimen en ben veel meer in de rust, als dat ik de hele middag had lopen buurten bij mijn ene vriend, en vooruitzicht van andere vriend ´s avonds.
Zo bedoel ik het. Ze zijn gelukkig gewent van mij dat ik de helft afzeg van afspraken. dus dat was gelukkig ook geen probleem.
Daar zijn we achter gekomen op 19 nov.
Ja, het helpt me, als ik iets heb, dat ik het opschrijf, en ik wéét dat mensen het lezen, en als ik dan ook nog es reakties krijg, ja, dan ga ik zelf ook veel meer nadenken van wát ik aan de situatie kan doen.
In dit geval had ik gewoon voor mij teveel op een dag geplant, hele huis opruimen, ´s middags op bezoek, en ´s avonds zou ik bezoek krijgen. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:44
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Er zijn mensen op cm die zich beter profileren dan dat ze in het echt zijn..... |
Ik snap even je opmerking niet, wat bedoel je nu te zeggen? Wie wat waar? ik kan eigenlijk niets zonder uitleg met deze opmerking en snap de zin ervan ook niet zo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 30 november 2011, 22:50
|
|
|
|
Ik denk dat iedereen wel weet dat er mensen zijn die het kunnen gebruiken, niet alleen in Egypte en Roemenie(daar gaat het trouwens al een stuk beter heb ik begrepen), kijk eens om je heen in Nederland, de voedselbanken hebben ook klanten genoeg.... Maar houdt dat in dat jezelf niet meer mag genieten? ik dacht het niet hoor.....
|
|
| Naar boven |
|
|