| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 12:09
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vooral als ie op vakantie is zeker?  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 12:19
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Aan de olijven heb je niks meer.... |
Nee de oogst was dit jaar matig: een stuk of 12 maar niet volgroeid, dus niet te eten. Gelukkig heeft mijn Turkie om de hoek hier hele lekkere voor een superzacht prijsje....ik ben een trouwe klant
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 12:23
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Eg nie.  |
eg wel! Kaarsjes en andere lichtjes brengen sfeer en warmte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 12:25
|
|
|
|
Nou nou, Chatuliem, je moet toch met een voorvoegsel als pedo en credo wel een beetje naar de gevoelswaarde kijken. Strikt genomen zijn de voorvoegsels pedo en credo wel juist. Met de term credobaptist maak je, gezien jouw interpretatie van de doop, nog een stijlfout ook. (Pleonasme of tautologie?) Immers, je ziet een doop toch altijd als uiting van geloof? Maar de term pedobaptist wekt associaties op met de term pedo, die heden ten dage nu eenmaal in verband wordt gebracht met pedoseksualiteit Dat is, zeker als het gaat om kerkelijke zaken, erg kort door de bocht. En om die reden vind ik dat je hem niet mag gebruiken, zeker niet als er een discussie loopt over het tijdstip van dopen. Ik ken je wrange gevoel voor humor maar deze koppeling gaat me te ver.
Thomas, die wel benieuwd is hoe men tegen de genoemde stijlfout aankijkt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 4 december 2011, 13:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 12:30
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | Thomas, die wel benieuwd is hoe men tegen de genoemde stijlfout aankijkt. |
ik moest echt flink slikken bij de term pedo-babtist. geloofszaken liggen nu eenmaal dicht bij het hart, en dus gevoelig.
ten diepste kun je het gebruikte woord echter letterlijk vertalen met "kinder-doper", dus ja.... mijn eerste associatie was inderdaad ook, dat de term wel enigzins onhandig gekozen is, maar goed; dat kan per persoon verschillen.
hannah......die de eerste term dan wel een beeeetje kent, maar die de credo's, plasmo's en tauto's compleet ontgaat.....
te weinig hersenen, helaas........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 4 december 2011, 12:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 12:34
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Als ze me misse, ben ik visse  |
| VISSER278 schreef: | En als ze me zoeke, ben ik snoeke  |
En als ze me vinde, drink ik een pintke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 12:38
|
|
|
|
Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen verband tussen het profiel endeze link.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 12:39
|
|
|
|
Mijn conclusie over het boek Job; Een leerdicht.
De conclusie van Chat en jou over mijn interpretatie van het boek Job;
| CHATULIEM619 schreef: | | Je conclusie is, dat we de bijbel maar allegorisch moeten lezen. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 12:48
|
|
|
|
Vind je?
| LISA610 schreef: | | moet je in mijn beleving gewoon letterlijk nemen |
Hier ga jij toch echt zelf onderscheid maken hoe de bijbel gelezen dient te worden, simpelweg vanuit het feit dat er niet duidelijk staat hoe je het dient te lezen, maar elk bijbelboek heeft geen voorwoord waarin staat hoe het gelezen moet worden.
En over dat boek wat je noemt, no offence, maar daar steek ik de kachel wel mee aan, daar is hij in mijn beleving net goed genoeg voor......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 13:23
|
|
|
|
En na een dagje wachten heb je dan dit:

|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 13:33
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Mijn conclusie over het boek Job; Een leerdicht.
De conclusie van Chat en jou over mijn interpretatie van het boek Job; |
Als er in de Bijbel-Gods Woord- staat : Uw Woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad", wat zou er dan bedoeld worden denk je? Welk Woord is dat volgens jou?
En in Jakobus staat: Degenen die standhielden prijzen we gelukkig! U hebt gehoord hoe standvastig Job was, en u weet welke uitkomst de Heer gaf; de Heer is immers liefdevol en barmhartig.
Dan is het boek Job toch een waargebeurde overlevering van Jobs leven en daarom echt gebeurd.!!
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 4 december 2011, 13:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 13:42
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | NB: Bedankt voor je toffe mail! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 13:47
|
|
|
|
Een heel aantal vreemde reacties. Pedo betekent gewoon kind, en credo betekent ik geloof. Deze termen heb ik gewoon op internet gevonden en ik ben ook niet van plan ze te wijzigen. Dan moet je een bioloog ook niet vragen om de term homo sapiens te gebruiken...
Je kunt elk woordje wel negatief uitleggen. De afdeling pediatrie moet dan ook maar afgeschaft worden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 13:49
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Het tegenstrijdige is dat ze/we wel kinderdopers genoemd worden..snappie? 
oeps., en ik zou niet off-topic meer gaan..  | Daarom heb ik de term afgeschaft en vervangen door besprenkeling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 13:50
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Nou nou, Chatuliem, je moet toch met een voorvoegsel als pedo en credo wel een beetje naar de gevoelswaarde kijken. Strikt genomen zijn de voorvoegsels pedo en credo wel juist. Met de term credobaptist maak je, gezien jouw interpretatie van de doop, nog een stijlfout ook. (Pleonasme of tautologie?) Immers, je ziet een doop toch altijd als uiting van geloof? Maar de term pedobaptist wekt associaties op met de term pedo, die heden ten dage nu eenmaal in verband wordt gebracht met pedoseksualiteit Dat is, zeker als het gaat om kerkelijke zaken, erg kort door de bocht. En om die reden vind ik dat je hem niet mag gebruiken, zeker niet als er een discussie loopt over het tijdstip van dopen. Ik ken je wrange gevoel voor humor maar deze koppeling gaat me te ver.
Thomas, die wel benieuwd is hoe men tegen de genoemde stijlfout aankijkt. | Ieder normaal denkend wel zou toch wel kunnen begrijpen, dat ik geen pedofielen bedoel? Ook hier geldt weer: de context is heilig, zeker in dit geval...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 13:52
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Chatuliem ik verzoek je vriendelijk om het woord pedobaptist te veranderen in iets anders. Ik vind het geen woord, en vaak wordt met pedo iets anders bedoelt. Ik vind het erg storend en kwetsend tegenover degenen die de kinderdoop hanteren. Infant baptisme klinkt heel wat vriendelijker. | Dan legt men de link naar infantiel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 13:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Een heel aantal vreemde reacties. Pedo betekent gewoon kind, en credo betekent ik geloof. Deze termen heb ik gewoon op internet gevonden en ik ben ook niet van plan ze te wijzigen. Dan moet je een bioloog ook niet vragen om de term homo sapiens te gebruiken...
Je kunt elk woordje wel negatief uitleggen. De afdeling pediatrie moet dan ook maar afgeschaft worden? |
In de huidige maatschappij word het woord pedo voor pedofielen gebruikt. En ik vind dus dat het niet past.
Maar goed ik ken je langer dan vandaag. Soms valt er niet te praten met je.
En ik vind het jammer dat je zo'n houding aanneemt. Toont van weinig tot geen respect voor anderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 14:06
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Het is weer leuk geweest Dag hoooorrr
foutje duurt nog effies  |
wat!!! blijf je nou wel stiekemerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 14:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ieder normaal denkend wel zou toch wel kunnen begrijpen, dat ik geen pedofielen bedoel? Ook hier geldt weer: de context is heilig, zeker in dit geval... |
Jij denkt, maar een ander denkt niet vanzelfsprekend zoals jij dat doet, Chat. Mensen zijn niet uitsluitend rationele wezens. Ik denk dat, ook als het rationeel gezien klopt, je toch rekening moet houden met hoe een ander het leest. Het is gewoon het zender-ontvanger- probleem, bekend uit de sociale wetenschappen maar herkenbaar voor iedereen. Je kunt het ook andersom stellen: Iedereen weet toch wel dat je een term als pedo, die geassocieerd wordt met pedoseksualiteit, niet gebruikt als affichering voor de voor velen heilige kinderdoop? Juist in die context zou je het niet moeten zeggen.
Thomas, homo sapiens
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 4 december 2011, 15:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 14:13
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | hij heeft doelbewust de boel besodemieterd, maar dat vergeef ik hem want het doel heiligt de middelen. De hele asielindustrie vergeef ik niet, want dit is geen domheid meer, dit is doelbewust het land saboteren... |
Precies en om het nu dus goed aan te pakken, (dus ook Mauro) keuze maken in het land zijn welk paspoort je verkiest, of kiest. En als dat een land wordt buiten Nederland, dan ook dur uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 15:25
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Ok.. ik geef het toe Enne ik heb er geen moeite mee om het toe te geven hoor  |
Dat is een mooie eigenschap, Lisa (wat niet van alle vrouwen kan gezegd worden...)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 15:28
|
|
|
|
|
Op de discussie terug te komen. Schaamte was één van de eerste zonde. Toen Adam en Eva uit het paradijs moesten ontdekten zij dat zij naakt waren en zij schaamden zich.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
|
|
Moest ik een kristallen, glazen of een andere bol hebben zou ik misschien het antwoord kunnen geven op deze totaal niets terzake doende of onbenullige vraag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zondag 4 december 2011, 17:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 15:39
|
|
|
|
Ik heb nog een typisch Belgisch gerecht. Namelijk: Thaise kip op grootmoeders wijze (met echte stukjes grootmoeder) en Provencaalse rijst bereid met Nederlandse kruiden (peper, zout en Maggi)
Ik ga het effe opzoeken...een momentje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 15:43
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | vind ik dapper van haar!  |
Helaas voor ons...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 15:46
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Hadden ze er eindelijk 1 hebben ze hem verwijderd  |
Ik ben ook hetero...maar ik weet nu effe niet meer of ik daar wel blij om moet zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 15:52
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik vind eerlijk gezegt dat er zo'n heisa van kerst gemaakt wordt. Wat heeft kerst dat andere christelijke feestdagen niet hebben?. Zou pasen eigenlijk niet een groter feest horen te zijn dan kerst?
Liturgisch gezien is Pasen het grootste feest. Tijdens die dagen, het paastridium wordt ons verteld hoe 'het' eigenlijk allemaal in elkaar zit. Het is dan ook bij uitstek de meest intieme geloofsbeleving van een christen. Of dat zou het kunnen zijn. Denken we dan ook eens aan Maria...die als moeder lijdzaam moest toezien wat er gedaan werd met haar kind, de Zoon.
Tuurlijk is het sfeertje met kerst leuk, heel gezellig hoor de boom en al die lampjes, maar wat heeft het nou eigenlijk met de geboorte van Jezus te maken? Voor mij helemaal niets. Cadeautjes met kerst vind ik vreselijk, Ik ontkom er hier niet helemaal aan maar we doen het expres aan het begin van de vakantie, niet met kerst zelf. Ik wil niet dat als je het woordje kerst noemt mijn kinderen eerst aan een lading cadeautjes denken. We eten lekker met kerst, maar dat doen we op andere dagen in het jaar ook.
We hebben hier de adventskrans op tafel liggen, elke middag als het gaat schemeren steek ik met de kinderen de kaars aan. Het moment dat we het even hebben over wat advent is, was we met kerst (horen) te vieren. Ik denk dat die momenten hier vele malen belangrijker zijn dan de kerstdagen zelf. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 16:01
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | dat doen we al anderhalf jaar, bij het slechtste moment van de dag.  |
Ach, sommige mensen willen graag in de picture komen, Annette. Dat doen ze dan door zich (verkeerd) te laten opvallen. Iedereen op deze site klaagt wel eens. Doen ze het niet via het forum dan wel door een mail of msn of hoe dan ook. Zelfs diegene die de andere er op wijzen om niets steeds te klagen zijn meestal de grootste mopperaars. Laten we deze topic dan maar beschouwen als het zoveelste duplicaat van de eerste originele topic met hetzelfde onderwerp.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 16:02
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | eg wel! Kaarsjes en andere lichtjes brengen sfeer en warmte  |
Sfeer misschien wel...
|
|
| Naar boven |
|
|