ChristianMatch

Forum

Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3276 3277 3278 3279 3280 3281 3282 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:48

CROSSROAD317 schreef:
Eerder een hoog moderator gehalte Verraste, verbaasde smiley

Wat een onzin....is maar net hoe je het opvat he? Engeltje smiley
Je mag blijkbaar wel oeverloos zeuren maar je mening daar niet over geven? Heerlijk toch zo'n vrij forum..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:50

FRANKT627 schreef:
Gebedsgenezing zin of onzin?

Onzin. Niet meer of minder dan dat.

Jij durft... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:52

SHANITA130 schreef:
Kans op relatie is klein denk ik.

Maar kans op vriend(en) is groot, is mijn ervaring.

En, dan vind ik het leuk om hier te forummen.

Gewoon het idee dat er hier christenen zijn, ja, anders ga je niet serieus lopen forummen hier, lijkt me. Lachende smiley
Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 7 december 2011, 13:52
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:53

WILLEMIJN232 schreef:
Wat een onzin....is maar net hoe je het opvat he? Engeltje smiley
Je mag blijkbaar wel oeverloos zeuren maar je mening daar niet over geven? Heerlijk toch zo'n vrij forum..... Engeltje smiley

Tis maar wat JIJ als onzin bestempeld ...

De een noemt het engelen-gehalte
De ander zegt hoog libelle-gehalte
En ik zeg: een moderator-gehalte ... Engeltje smiley

Fijn hè ... zo heeft iedereen een andere naam voor zijn of haar ergernis ...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:56

CROSSROAD317 schreef:
Tis maar wat JIJ als onzin bestempeld ...

De een noemt het engelen-gehalte
De ander zegt hoog libelle-gehalte
En ik zeg: een moderator-gehalte ... Engeltje smiley

Fijn hè ... zo heeft iedereen een andere naam voor zijn of haar ergernis ...

Het is ook een waarheid he? Verraste, verbaasde smiley Mijn waarheid..... Engeltje smiley
En een moderator heeft volgens mij een sturende functie en het is een vrij forum dus deze ergenis snap ik dan helemaal niet? Niemand stuurt hier, je hebt de vrijheid van schrijven......wat een voorrecht toch......
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:56

ESTHNA266 schreef:
en het extra concert de dag erna is ook al uitverkocht....

Gelukkig ben ik een van de gelukkigen die wel kaarten heeft...

Ik kreeg twee gratis kaarten voor Sela ... 4 april 2012 Zwolle Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:57

FRANKT627 schreef:
Gebedsgenezing zin of onzin?

Onzin. Niet meer of minder dan dat.

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Dit verbaast mij een beetje Frank. Als het daadwerkelijk onzin zou zijn, wat voor zin heeft het dan überhaupt nog om te bidden voor genezing? Ik geloof niet dat je genezing kunt afdwingen door ervoor te bidden, simpelweg omdat ik niet geloof dat je God iets kunt afdwingen. Je mag Hem echter wel vragen of Hij iemand die ziek is wil genezen toch? Dat God kan genezen is volgens mij met meerdere Bijbelteksten aan te tonen. Dat God niet in alle gevallen iemand geneest is ook wel gebleken want niet iedereen waarvoor gebeden werd in het verleden (of dat nu in een kerk was of in de huiskamer...) is genezen. En ja, dat roept natuurlijk wel eens vragen op... waarom wordt de één wel genezen en de ander niet. Waarom sterft een meisje van 21 aan kanker en waarom wordt een bejaarde die eigenlijk al lang door God thuis gehaald wil worden 90?

Op die waarom-vragen is geen pasklaar antwoord te geven. Het gaat veel te kort door de bocht om te stellen dat iemand niet genoeg geloof heeft op het moment dat hij of zij niet geneest als er voor hem of haar gebeden is. In mijn ogen is het onmenselijk om dat tegen iemand te zeggen, want je zadelt iemand dan ook nog eens op met het gevoel dat hij of zij niet genoeg geloof heeft wat behoorlijk wat onzekerheid en twijfel bij die zieke persoon kan veroorzaken.

Overigens zie ik de mogelijkheden die de doktoren tegenwoordig hebben om zieken te genezen of pijn te verlichten als een geschenk van God. Daarom geloof ik ook niet dat je daar geen gebruik van zou moeten of mogen maken, maar alleen naar een gebedsgenezingdienst zou moeten gaan als je ziek bent. Als de doktoren echter tot de conclusie komen dat zij jou niet kunnen helpen bij genezing, bij het verminderen of weghalen van pijn, dan is er niets mis mee om je tot God te wenden. Sterker nog, je kunt ook best beide doen, dat is immers geen blijk van ongeloof.

Volgens mij kunnen mensen alleen maar (laten) bidden voor genezing als zij over genoeg geloof beschikken om het van God te verwachten, al dan niet in combinatie met een medisch behandeling. Juist daarom vraag ik me af hoe iemand dan kan beweren dat die persoon zou beschikken over te weinig geloof als hij of zij niet geneest. Een dergelijke stelling is inderdaad onzin. Maar om dan ook gebedsgenezing meteen onzin te noemen, gaat me net een brug te ver.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:58

MARRY942 schreef:
WAT we vieren, Frank...dat weten wij CM mensen meestal nog wel.....
Maar vieren....das iets wat zo mooi is om SAMEN te doen....
Ben ik nou een zielige zeurpiet? Smiley die vol vragen zit Zieke smiley Verlegen lachende smiley

Dat is een heel persoonlijk iets Marry, jij vind het fijn om het samen met anderen te vieren, de ander vind dat geen probleem.....
Maar inderdaad, gaat het niet om de inhoud van het feest? En daarna pas met wie en hoe je het viert?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:58

WILLEMIJN232 schreef:
Het is ook een waarheid he? Verraste, verbaasde smiley Mijn waarheid..... Engeltje smiley
En een moderator heeft volgens mij een sturende functie en het is een vrij forum dus deze ergenis snap ik dan helemaal niet? Niemand stuurt hier, je hebt de vrijheid van schrijven......wat een voorrecht toch......

Ja gelukkig, daar mag je je handen wel voor dichtknijpen ... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 14:00

LISA610 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Dit verbaast mij een beetje Frank. Als het daadwerkelijk onzin zou zijn, wat voor zin heeft het dan überhaupt nog om te bidden voor genezing? Ik geloof niet dat je genezing kunt afdwingen door ervoor te bidden, simpelweg omdat ik niet geloof dat je God iets kunt afdwingen. Je mag Hem echter wel vragen of Hij iemand die ziek is wil genezen toch? Dat God kan genezen is volgens mij met meerdere Bijbelteksten aan te tonen. Dat God niet in alle gevallen iemand geneest is ook wel gebleken want niet iedereen waarvoor gebeden werd in het verleden (of dat nu in een kerk was of in de huiskamer...) is genezen. En ja, dat roept natuurlijk wel eens vragen op... waarom wordt de één wel genezen en de ander niet. Waarom sterft een meisje van 21 aan kanker en waarom wordt een bejaarde die eigenlijk al lang door God thuis gehaald wil worden 90?

Op die waarom-vragen is geen pasklaar antwoord te geven. Het gaat veel te kort door de bocht om te stellen dat iemand niet genoeg geloof heeft op het moment dat hij of zij niet geneest als er voor hem of haar gebeden is. In mijn ogen is het onmenselijk om dat tegen iemand te zeggen, want je zadelt iemand dan ook nog eens op met het gevoel dat hij of zij niet genoeg geloof heeft wat behoorlijk wat onzekerheid en twijfel bij die zieke persoon kan veroorzaken.

Overigens zie ik de mogelijkheden die de doktoren tegenwoordig hebben om zieken te genezen of pijn te verlichten als een geschenk van God. Daarom geloof ik ook niet dat je daar geen gebruik van zou moeten of mogen maken, maar alleen naar een gebedsgenezingdienst zou moeten gaan als je ziek bent. Als de doktoren echter tot de conclusie komen dat zij jou niet kunnen helpen bij genezing, bij het verminderen of weghalen van pijn, dan is er niets mis mee om je tot God te wenden. Sterker nog, je kunt ook best beide doen, dat is immers geen blijk van ongeloof.

Volgens mij kunnen mensen alleen maar (laten) bidden voor genezing als zij over genoeg geloof beschikken om het van God te verwachten, al dan niet in combinatie met een medisch behandeling. Juist daarom vraag ik me af hoe iemand dan kan beweren dat die persoon zou beschikken over te weinig geloof als hij of zij niet geneest. Een dergelijke stelling is inderdaad onzin. Maar om dan ook gebedsgenezing meteen onzin te noemen, gaat me net een brug te ver.

En wat vind jij dan van de zgn genezingsdiensten? Daar wordt toch wel de voorwaarde gesteld dat je je aan de Heer over geeft en daarna praat men over gebedsgenezing......Ben recent bij zo'n dienst geweest en ik vond het vooral erg commercieel.....en veel emotionele genezingen......
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 14:18

GRACE585 schreef:
Kerst

Een man in Eindhoven belt zijn zoon in Parijs daags voor Kerstavond en zegt "Ik vind het vreselijk om je dag te verpesten maar ik moet je vertellen dat je moeder en ik gaan scheiden, vijfenveertig jaar ellende is genoeg."

Waar heb je het over schreeuwt de zoon.

We kunnen elkaar niet meer luchten of zien zegt de vader, wij worden ziek van elkaar, het maakt me al beroerd om erover te praten, dus vertel jij het je zuster in Londen maar

De zoon belt als de bliksem zijn zus die zowat explodeert aan de telefoon.

Er wordt om de donder niet gescheiden schreeuwt ze, ik regel dit wel.

Ze belt Eindhoven en gilt tegen haar vader ER WORDT NIET GESCHEIDEN. Je doet helemaal niks voor dat ik er ben. Ik bel mijn broer terug en wij zijn er morgen en voor die tijd doe je helemaal niks, versta je.

De vader hangt de telefoon op. Grijnst tegen zijn vrouw en zegt "Zo, da's geregeld. Ze zijn met Kerst hier

en ze betalen zelf de reis".
x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x

Haha, geweldig!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 14:43

GRACE585 schreef:
(sorry het topic aanmelden ging fout)
het moest zijn;
HET IS NIET ALTIJD WAT HET LIJKT

maar wat is jullie ervaring hiermee kun je idd terug kijken op zaken als zijnde Gods hand daarin??

Ja, achteraf altijd wel. Leuk is dat dan he?

En daar leer ik weer van, zo van daar zal nu ook wel Gods hand in zitten.
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 14:48

Ja, ik bedoel, dat idee, dat er hier christenen zijn, op dit forum dat vind ik gewoon een leuk idee. Verschillende meningen, verschillende mensen en toch allemaal, in de basis, hetzelfde geloof.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 15:00

WILLEMIJN232 schreef:
Weet je nu wat ik zo boeiend vind? We lezen allemaal uit dezelfde Bijbel en interpeteren zoveel dingen totaal anders teriwjl we allemaal zeggen dat de Bijbel de handleiding voor je leven is......en velen zeggen ook daarbij dat de Bijbel de absolute waarheid is in hun ogen......en toch lijkt het soms of we allemaal een verschillende Bijbel lezen als ik lees hoe het opgevat wordt......dus de leidraad in je leven en die absolute waarheid is ook weer heel persoonlijk......er is dus eigenlijk geen: De Waarheid, het blijft een persoonlijke waarheid......
En even voor alle duidelijkheid: ik heb het over de Bijbel an sich, niet over allemaal verschillende nieuwe en oude vertalingen.......
Een van de redenen waarom dit soort onderwerpen belangrijk zijn om te bespreken is, om duidelijk te maken dat onze leer niet absoluut is. En veel mensen denken dat wat hun kerk denkt, de absolute waarheid is. Gisteren in de chatbox hadden we het over zwemmen op zondag. Ik vroeg waarom dat niet mocht en kreeg te horen, dat ik dan maar de bijbel moest lezen. Met deze discussies zien we dat er idd verschillen zijn in de benadering van Gods Woord en dat bij elke leer wel dingen op te merken zijn.
Persoonlijk kan ik me niks voorstellen waarom de Heer het erg vind als je 's zondags in een meertje gaat zwemmen. Anderen verketteren mij er dan weer om. Of dat de kinderen niet buiten mogen spelen op zondag. Allemaal uitwassen in mijn ogen, extreme interpretaties van de heiliging van de zondag...wandelen of zwemmen, wat is eigenlijk het verschil.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 15:04

JOSINA022 schreef:
Beste mensen,

Na alle "ellende" die ik hier heb gepost, wil ik nu ook graag vertellen dat het goed gaat!

Sinds vorige week ben ik begonnen met fysiotherapie en aankomende vrijdag ga ik voor het eerst een paar uurtjes adminstratief werk doen. Na maanden eindelijk weer terug op de werkvloer!

Ik ben blij en vooral heel dankbaar. Dankbaar dat ik hier mijn verhaal kwijt kon en voor alle lieve reacties.

Maar bovenal ben ik God erg dankbaar dat Hij mij zo voelbaar steeds nabij is geweest en nu ook mijn genezingsproces zegent!

Wat fijn om te horen, Josina!!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 15:07

CROSSROAD317 schreef:
Ik kreeg twee gratis kaarten voor Sela ... 4 april 2012 Zwolle Lachende smiley

BOFFERT Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 15:16

WILLEMIJN232 schreef:
En wat vind jij dan van de zgn genezingsdiensten? Daar wordt toch wel de voorwaarde gesteld dat je je aan de Heer over geeft en daarna praat men over gebedsgenezing......Ben recent bij zo'n dienst geweest en ik vond het vooral erg commercieel.....en veel emotionele genezingen......

Ik ben twee keer bij een gebedsgenezingdienst geweest, van verschillende voorgangers. Tot die tijd had ik er uiteraard wel over gehoord. En ik ken iemand bij ons uit de gemeente waarvan ik weet dat zij een paar jaar geleden nog in een rolstoel zat. Zij is toen naar een gebedsgenezingsdienst geweest en in die dienst is zij genezen. En sindsdien loopt zij dus weer zonder problemen. Dat is al een paar jaar geleden, maar juist omdat ik haar persoonlijk ken was ik dus wel nieuwsgierig. En zo zijn er wel meer gevallen bekend van mensen die genezen zijn tijdens een genezingsdienst. Er zijn echter ook gevallen bekend van mensen die niet genezen zijn terwijl ze wel naar zo'n dienst zijn geweest. Omdat ik het type ben wat zich toch ergens in verdiept wil hebben voordat ze een conclusie trekt, heb ik boeken gelezen over gebedsgenezing en ben ik dus een paar keer naar zo'n dienst gegaan zodat ik ook zelf kon zien hoe dat in zijn werk gaat.

Als ik heel eerlijk ben, heb ik dubbele gevoelens over in ieder geval de eerste dienst die ik heb meegemaakt. Ik vond het allemaal vrij massaal (en dat terwijl ik gewend ben aan kerkdiensten met ruim 1000 mensen). Ook tijdens deze dienst werden mensen opgeroepen om zich over te geven aan de Heer en werd er vervolgens gebeden voor genezing. Nou is er natuurlijk niets mis mee om mensen op te roepen om zich over te geven aan de Heer, want Jezus zelf zei immers "maak alle volkeren tot mijn discipelen". En nee, ik vind ook dat er niets mis is met het bidden voor genezing van iemand die ziek is, of dat nu gaat om iets lichamelijks of om geestelijke nood. Dus Lisa... what's the problem?

Nou dat is dan misschien wel het massale karakter. Op een gegeven moment leek het bijna lopende band werk (hmmm dat komt er oneerbiediger uit dan ik het bedoel). Daarnaast ook het idee dat iemand niet genoeg geloof zou hebben als hij of zij niet geneest... Dit klonk een beetje door in een aantal boeken die ik gelezen heb en zowel tijdens die eerste dienst als bij het lezen van die boeken kreeg ik toch een beetje het idee dat de indruk werd gewekt dat iedereen door gebedsgenezing kon genezen als er genoeg geloof zou zijn bij die persoon. Maar ook dat een ziekte kon terugkeren wegens een gebrek aan geloof of met het niet waarmaken van een belofte aan God. Al met al kreeg ik het idee dat er werd ingespeeld op schuldgevoel of op zijn minst twijfel werd gezaaid over de vraag of iemand wel gelovig genoeg was.

Nu realiseer ik me dat deze weerstand die dat oproept ook weer heel persoonlijk is. Ik heb namelijk mensen gekend, die een hele persoonlijke relatie met God hadden en uiteindelijk toch gestorven zijn aan een vreselijke ziekte (zoals dat meisje van 21). Van hen weet ik dat zij vol vertrouwen op hun hemelse Vader waren en juist daarin de rust en kracht vonden om de ziekte te dragen. Tegen de tijd dat zij overleden was er ook het vertrouwen dat zij door Hem thuis gehaald werden. Dat zijn mensen die ik ten diepste bewonder. En ja, ook voor hen is gebeden voor genezing, in volle overtuiging dat God hen kon genezen. Toch zijn zij inmiddels overleden. Kijk en dat zit me dan ongelofelijk dwars als ik lees dat iemand niet genoeg geloof zou hebben als hij of zij niet geneest, nadat er voor hem of haar gebeden is. Ik weet namelijk dat een gebrek aan geloof absoluut geen rol heeft gespeeld. En als iemand die zich bezig houdt met gebedsgenezing dat lijkt te beweren, dan levert dat bij mij dus een stuk weerstand op.

Wat daarnaast misschien ook wel een beetje een rol meespeelt, is dat ik een beetje het gevoel kreeg dat mensen tijdens die eerste dienst werden opgeroepen om zich aan de Heer over te geven opdat zij zouden genezen. Dan krijg ik een beetje het gevoel dat je moet gaan geloven om te kunnen genezen. Dat roept bij mij dezelfde weerstand op als wanneer ik het idee krijg dat mensen moeten gaan geloven omdat zij anders in de hel komen. Ik weet niet of ik het zo goed verwoord, maar het komt op mij wat dwingend over. En volgens mij is het zo dat geloven een keuze is, niet omdat je anders in de hel komt, niet omdat je anders ziek blijft, maar juist omdat je ervoor kiest om een persoonlijke relatie aan te gaan met een liefdevolle God die op voorhand al voor jou gekozen heeft. Kortom: het is geen kwestie van moeten opdat je dan iets zou kunnen afdwingen. Op de één of andere manier heb ik juist dat een beetje gemist bij de eerste genezingsdienst die ik bijgewoond heb. De tweede dienst die ik heb bij gewoond (van een andere voorganger) was iets anders dan de eerste in de zin dat ik daar niet het idee kreeg dat de voorganger de mening had dat mensen niet gelovig genoeg waren als zij niet genazen tijdens de dienst. Deze dienst vond plaats aan het einde van een weekend met verschillende diensten, waarin Gods liefde heel sterk naar voren kwam. Ik ben daar één dag bij geweest en ik heb dat als heel bijzonder ervaren. De gebedsgenezingdienst leek toen bijna een logische afsluiting van dat weekend. En nee, daar hebben niet alleen maar emotionele genezingen plaats gevonden. Ik heb toen zelf gezien dat er iemand genas die nauwelijks kon lopen en verging van de pijn. Nadat er voor haar was gebeden, liep ze rechtop en stralend rond. Heel bijzonder, want ik heb gedurende de hele dienst vlak naast haar gezeten en totdat zij naar voren werd gebracht stond er zoveel pijn op haar gezicht te lezen dat ik haar eigenlijk vanaf het begin van die dienst zelf wel naar voren wilde brengen. Het feit dat ze daarna rondliep, zoals zij rondliep heeft diepe indruk op mij gemaakt.

Kort gezegd komt het erop neer dat ik geloof dat God bij machte is om mensen te genezen. Ik geloof ook dat Hij dat doet, maar niet in alle gevallen. Ik geloof dat je Hem best mag vragen om iemand te genezen. Als dat dan niet gebeurd, dan heeft het niet zoveel zin om te zoeken naar de reden daarvan. Bid dan liever voor kracht om de ziekte te kunnen dragen, voor vertrouwen in Hem en voor rust.

Persoonlijk heb ik denk ik meer met een gebed waarin wordt gevraagd om een zieke persoon te genezen in een kleinere intieme kring, dan met een gebedsgenezingdienst. Ik wil echter niets af doen aan de genezingen die wel plaats vinden tijdens dit soort diensten, simpelweg omdat ik weet dat er wel mensen zijn die daar genezing hebben gevonden. Juist daarom zul je mij niet horen zeggen dat het onzin is of dat mensen daar niet naar toe moeten gaan. Ook hierin geldt dat ik graag ieders persoonlijke keuze wil respecteren.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 15:23

CROSSROAD317 schreef:
Tegenover het derde en vierde geslacht staat ook nog iets anders, iets wat eigenlijk nooit wordt genoemd ...

Exodus 20:3-6 en/of Deuteronomium 5:7 Vereer naast mij geen andere goden. 8 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 9 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten; 10 maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot in het duizendste geslacht.

En dus schreef ik op zaterdag 3 december 2011 om 13:52 uur:

Iemand haalde aan dat bepaalde dingen door kunnen gaan tot in de vierde generatie. Dit zou slaan op erfzonde en zou ook in de Bijbel staan. Ik heb het even opgezocht en ik neem aan dat op het volgende wordt gedoeld:
5 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten; 6 maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot in het duizendste geslacht. (Exodus 20:5)

Allereerst wordt hier niet gesproken over kinderen die zondigen, maar over ouders van kinderen die God niet liefhebben en afgoden vereren. Een kind wat geboren wordt uit ouders die God liefhebben kan dan ook niet worden belast met deze schuld. Sterker nog als een kind wordt geboren uit ouders die God liefhebben en doen wat Hij gebied, spreekt God uit dat Hij hen Zijn liefde zal bewijzen tot in het duizendste geslacht. Het gaat hier dus niet om erfzonde, maar om een geweldige belofte. Want deze belofte is al door God gedaan, ver voordat Jezus naar deze aarde kwam om alle zonden op zich te nemen. Dus in tegenstelling tot de mensen aan wie die belofte toen werd gedaan, mogen wij ook nog eens heel zeker zijn van die belofte: God heeft die belofte immers helemaal waar gemaakt door Zijn enige zoon naar aarde te laten komen.

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 15:26

CHATULIEM619 schreef:
Een van de redenen waarom dit soort onderwerpen belangrijk zijn om te bespreken is, om duidelijk te maken dat onze leer niet absoluut is. En veel mensen denken dat wat hun kerk denkt, de absolute waarheid is. Gisteren in de chatbox hadden we het over zwemmen op zondag. Ik vroeg waarom dat niet mocht en kreeg te horen, dat ik dan maar de bijbel moest lezen. Met deze discussies zien we dat er idd verschillen zijn in de benadering van Gods Woord en dat bij elke leer wel dingen op te merken zijn.
Persoonlijk kan ik me niks voorstellen waarom de Heer het erg vind als je 's zondags in een meertje gaat zwemmen. Anderen verketteren mij er dan weer om. Of dat de kinderen niet buiten mogen spelen op zondag. Allemaal uitwassen in mijn ogen, extreme interpretaties van de heiliging van de zondag...wandelen of zwemmen, wat is eigenlijk het verschil.

Hmmm, volgens mij heb ik ook nooit in de Bijbel gelezen dat je op zondag niet mag zwemmen in een meertje of dat mijn kinderen dan niet mogen buiten spelen. Sterker nog... volgens mij komt het woord "zondag" niet eens in de Bijbel voor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 15:28

FRANKT627 schreef:
De bijbel als absolute waarheid

Natuurlijk niet.
Er zijn nog andere waarheden die we in ons leven nodig hebben en die niet in de Bijbel staan.

Maakt dat de Bijbel dan minder waar Frank?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 15:45

CHATULIEM619 schreef:

ik kom uit een gezin waar op zondag nog geen spelletje gedaan mocht worden; er werden alleen boeken gelezen; CHRISTELIJKE boeken dan wel te verstaan!
alleen het functionele wandelen naar de kerk was toegestaan, en mijn vader voelde dan ook op mooie dagen de behoefte om de wat langere route te nemen uit de kerk, langs de rijn waar zoveel gezellige bootjes en vrolijkheid was, waar wij dan enorm van konden genieten.
uiteraard was dit volstrekt géén wandelen!! integendeel; we waren vanuit de kerk op weg naar huis.......... Knipoog smiley

de basis van dit denken ligt in een bijbeltekst uit (ik dacht jesaja?) waar iets staat in de trant van;
"dat gij uw lust niet doet op den sabbath"
dit wordt in dergelijke gevallen zo geintepreteerd dat je niets zou mogen doen op zondag, waar je plezier aan kunt beleven.
wat ik me dan wel eens heb afgevraagd, is wat je zou moeten doen als het een lust voor je is, naar "Gods huis" te gaan?
je mag immers je lust niet doen op Zijn heilige dag?

hannah......ik ben verblijd; gereed om naar Gods huis te gaan.........psalm 122

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 7 december 2011, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 15:53

WILLEMIJN232 schreef:
Verraste, verbaasde smiley

Ja, er zijn áltijd wel dingen...

Ook in het 'echte' leven...waar internet zo langzamerhand ook bij is gaan horen...

Toch hou ik van het leven, en loop ik met een glimlach op straat....

Ook met dit forum, mensen uit het hele land, christenen....

Er is ook altijd wel íets...

Natuurlijk niet de fout maken om forummen op de 1ste plaats te stellen, wel als leuke bijkomstigheid. en soms erg belangrijk.

Dit is hoe ik het zie.

Ik heb veel aan de reakties gehad en nog steeds. sommigen laten realiteit zien, sommigen heel wijs, sommigen begripvol, etc.

Lachende smiley

NB: en de bindende factor, het geloof in God, verzoenende werk van Christus en daarmee het eeuwige leven.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 december 2011, 16:03
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 16:02

HANNAH810 schreef:
ik kom uit een gezin waar op zondag nog geen spelletje gedaan mocht worden; er werden alleen boeken gelezen; CHRISTELIJKE boeken dan wel te verstaan!
alleen het functionele wandelen naar de kerk was toegestaan, en mijn vader voelde dan ook op mooie dagen de behoefte om de wat langere route te nemen uit de kerk, langs de rijn waar zoveel gezellige bootjes en vrolijkheid was, waar wij dan enorm van konden genieten.
uiteraard was dit volstrekt géén wandelen!! integendeel; we waren vanuit de kerk op weg naar huis.......... Knipoog smiley

de basis van dit denken ligt in een bijbeltekst uit (ik dacht jesaja?) waar iets staat in de trant van;
"dat gij uw lust niet doet op den sabbath"
dit wordt in dergelijke gevallen zo geintepreteerd dat je niets zou mogen doen op zondag, waar je plezier aan kunt beleven.
wat ik me dan wel eens heb afgevraagd, is wat je zou moeten doen als het een lust voor je is, naar "Gods huis" te gaan?
je mag immers je lust niet doen op Zijn heilige dag?

hannah......ik ben verblijd; gereed om naar Gods huis te gaan.........psalm 122

Jesaja 58: statenvertaling:
13 Indien gij uw voet van den sabbat afkeert, van te doen uw lust op Mijn heiligen dag; en indien gij den sabbat noemt een verlustiging, opdat de HEERE geheiligd worde, die te eren is; en indien gij dien eert, dat gij uw wegen niet doet, en uw eigen lust niet vindt, noch een woord daarvan spreekt; 14 Dan zult gij u verlustigen in den HEERE, en Ik zal u doen rijden op de hoogten der aarde, en Ik zal u spijzigen met de erve van uw vader Jakob; want de mond des HEEREN heeft het gesproken.

In de NBV staat de volgende vertaling:
13 Wanneer je je voeten rust gunt op sabbat
en geen handel drijft op mijn heilige dag,
wanneer je de sabbat als een dag van vreugde ziet,
de dag van de HEER als een heilige dag,
wanneer je hem in ere houdt door niet je gang te gaan,
geen handel te drijven of zaken te bespreken,
14 dan vind je vreugde in de HEER.
Ik zal je laten rijden over de hoogten van de aarde
en je laten genieten van het land
dat ik je voorvader Jakob in bezit heb gegeven.
De HEER heeft gesproken Knipoog smiley

Volgens mij wordt hier gesproken over het drijven van handel of het bespreken van zaken, met andere woorden: werken. Dat is overeenkomstig met de tien geboden waaruit blijkt dat het niet de bedoeling is dat we op sabbath aan het werk gaan. De sabbath was immers bedoeld als rustdag, die mensen samen moesten vieren en die gewijd was aan de Heer.
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 16:09

Ik klaag omdat ik zo stom ben geweest om tot twee keer toe deze week tot drie uur in de nacht met iemand heb zitten (liggen) bellen.
Ik ondervind er nu de gevolgen van.
Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 16:37

tvp wijziging topic boven de topic hierboven
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 16:44

Vanmiddag lekker in de loeiende storm in de tuin gewerkt...
(moest wel hard rennen achter al die wegwaaiende blaadjes), maar het was heeeeerlijk! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 16:47

MARRY942 schreef:
Vanmiddag lekker in de loeiende storm in de tuin gewerkt...
(moest wel hard rennen achter al die wegwaaiende blaadjes), maar het was heeeeerlijk! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik had net een peuter op mn arm wiens capuchon afwaaide en die verschrikt haar haartjes vast wilde houden, bang dat ze eraf waaide geloof ik.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 16:50

BILLY701 schreef:
Ik klaag omdat ik zo stom ben geweest om tot twee keer toe deze week tot drie uur in de nacht met iemand heb zitten (liggen) bellen.
Ik ondervind er nu de gevolgen van.
Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley

ahh billy toch!!
niet klagen maar dragen en vragen om MEER!! Knipoog smiley

lekker van genieten joh!
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:10

ANNETTE792 schreef:
Ik had net een peuter op mn arm wiens capuchon afwaaide en die verschrikt haar haartjes vast wilde houden, bang dat ze eraf waaide geloof ik.

En nu....de storm loeit nog steeds om het huis (vanmorgen hadden we zelfs een onweersbui hier, het flitste flink!)....maar laat die storm maar loeien....mijn kerstboom straalt een romaaaanties licht af, samen met de adventsster en de brandende kaarsjes...ik heb een mooi kerst-cd tje van Kees Kraayenoord opstaan en ga straks eigengebrouwen spaghetti bolognaise a la Maria eten....
IK HEB HET GOED! Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:30

GRACE585 schreef:
nee niet gesellie ,de kids moeten op de fiets naar school Twijfelende smiley

Ja...moest mijn dochter ook, maar wel 9 kilometer...
Om 4 uur en om 5 uur was ik wakker van de storm....en bedacht toen...ik breng haar..
Dat was nog niet zozeer het slechtste moment...
Maar ik heb iets zwart-wit...met 4 pootjes en het zegt soms miauw....in het donker geraakt....ik kon er echt niets aan doen...hij/zij stak ineens over...
Zou die zo hard geraakt zijn, dattie nu dood is????
Ik ben ook niet gestopt...het was daar superdruk want iedereen was op weg...in de regen en de wind...
Sorry....pluis...rakker...zorro....of hoe je ook mag heten...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3276 3277 3278 3279 3280 3281 3282 ... 6194 Volgende
Pagina 3279 van 6194