| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 18:36
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | | TIP TAP TOP vandaag is òòk mijn abbo op..... |
Neeeeeeeeeeee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 18:36
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | nee idd vond het juist leuk worden  |
En daarom ga jij van cm af
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 18:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik begrijp werkelijk niet, waarom je nu dingen oprakelt. Is dat om de ernst van je verhaal te tonen. Wil je medelijden hebben ofzo? Ik vind zo'n lichtjesdag overdreven als we alle miskramen meerekenen. Dat is mijn mening en dat blijft het ook. Net zo goed als ik het overdreven vind dat mensen boven de 50 naar een therapiegroep gaan.... |
chatuliem, bij het lezen van je reactie schiet er een brok in mijn keel;
@ zeeland; ik denk dat er dingen zijn in het leven, waar je toch altijd pijn blijft voelen wanneer je er aan terugdenkt. en de ruimte die je krijgt om gebeurtenissen te verwerken maakt inderdaad uit bij het verwerkingsproces. zelf heb ik nooit een zwangerschap meegemaakt; ik heb wel pleegkinderen weer de deur uit zien gaan, en wanneer ik aan ze denk, krampt er ook altijd nog iets in mijn hart; en dat zijn dan notabene nog niet eens mijn eigen kindjes, al houd ik niet minder van hen omdat ik hen "alleen maar" verzorgt heb.
hannah........liever ongewenst kinderloos, dan een onvoltooide zwangerschap.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 12 december 2011, 18:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 18:42
|
|
|
|
Daarom ook Hannah...om dat brok... Daarom...is het beter dat ik niet meer reageer...
Het blijkt TOCH weer...
Voor mij is dit te teer...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 12 december 2011, 18:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 19:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik kan me vinden in je tekst, Pieter. Toch vraag ik me af wat je met die middelste paragraaf bedoelde.
. |
Daar bedoel ik mee dat vanwege de holocaust abortus wetgeving in de ogen van steeds meer mensen een ongeboren leven er totaal niet meer toe doet. Het is bijna normaal geworden dat een ongeboren kind "verdwijnt" hierdoor is er in de beleving van omstanders veel minder empathie met een vrouw die een miskraam heeft gekregen. Vaak wordt de opmerking gemaakt: " het zal wel niet goed geweest zijn en daarom afgedreven zijn, het is beter nu zo dan later met misschien wel n gehandicapt kind ofzo. Volgende keer beter!"
Aan de waarde die de ouders aan dat ongeboren leven gaven, gaat men volledig voorbij. En dat alles mede door een wetgeving die niks beter is dan de activiteiten van Hitler, complete massamoord en genocide! Als ik dan bedenk dat volgend jaar op 30 april ook de christelijke dames hun best weer gaan doen om blij te zwaaien naar Beatrix, de ondertekenaar van deze holocaust-wetgeving, word ik daar toch weer n bietje misselijk van...
Pieter, alle respect voor wijlen koning Boudewijn die tenminste nog principes had.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 19:07
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik begrijp werkelijk niet, waarom je nu dingen oprakelt. Is dat om de ernst van je verhaal te tonen. Wil je medelijden hebben ofzo? Ik vind zo'n lichtjesdag overdreven als we alle miskramen meerekenen. Dat is mijn mening en dat blijft het ook. Net zo goed als ik het overdreven vind dat mensen boven de 50 naar een therapiegroep gaan.... |
Chat je gaat rond als de bekende "stier in de porceleinkast"! Ook ik weet wat het is als je je kindje nooit levend in handen krijgt...wel die blijde verwachting had....let alsjeblieft....alsjeblieft op je woorden Chat...je bezeert zo veel mensen!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 19:08
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Neeeeeeeeeeee  |
Jammer Cootje...misschien zien we je nog es terug? God s zegen toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 19:13
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | liever ongewenst kinderloos, dan een onvoltooide zwangerschap. |
Mooi voorbeeld dat ieder dan naar zijn eigen ervaring invult, want ik roep precies het tegenovergestelde, ik had alle onvoltooide zwangerschappen er heel graag voor over om 3 gezonde kinderen te mogen krijgen. ik heb er juist weer respect voor dat iemand zn kinderloosheid kan accepteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 19:18
|
|
|
|
vandaag moussaka gemaakt, naar recept van marry. En die was echt heerlijk! De schaal is helemaal opgegaan, zelfs mini649 wilde nog meer toen haar bordje leeg was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 19:22
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Daarom ook Hannah...om dat brok... Daarom...is het beter dat ik niet meer reageer...
Het blijkt TOCH weer...
Voor mij is dit te teer... | Ok Zeeland, sorry, dat ik zo gereageerd heb. Ik ben niet een onmens ofzo, maar voor mij is dit ook een teer onderwerp. Ik hoop dat je mijn excuses aanvaardt...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 12 december 2011, 19:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 19:27
|
|
|
|
Hee hallo, hoe was jou weekend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 19:29
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Hee hallo, hoe was jou weekend  | Ik ben voor het eerst op visite geweest bij de ouders van mn a.s. schoonzoon. Het was gezellig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 19:57
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Moeten we een enquete gaan houden nu  |
Daar is waarschijnlijk, het hbo gehalte te laag voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:06
|
|
|
|
Mijn zoon was er met eten...zooooooooo gezellig.. Die wilde graag spruiten...Doen we dat toch?? Voor mij was er nog een prakkie zuurkool.. Wat er over was...is verdwenen in plastic bakjes....mee met de zoon... Heeft die weer een goedkoop maaltje... Daarbij waren er weer 4 gestreken overhemden....(mam...alsjeblieft) Ach ik zorg zo graag...laat me maar!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:06
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | vandaag moussaka gemaakt, naar recept van marry. En die was echt heerlijk! De schaal is helemaal opgegaan, zelfs mini649 wilde nog meer toen haar bordje leeg was  |
Prachtig!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:08
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | eh tja nou moet ik dus wel ff met de billen bloot hier want ik zit in de schuldhulpverlening
maar ik ben voor het principe van: een gedeelte sparen een gedeelte weggeven een gedeelte voor jezelf
en als je een oordeel over me hebt, ga vooral je gang
ik bid dat je nooit zo iemand tegen zult komen |
ik hoef toch helemaal geen oordeel over je te hebben, momo? ik stelde je alleen een vraag en het antwoord is duidelijk; je zou een gedeelte gebruiken om desbetreffende buffer op te bouwen, en een gedeelte zou je aan anderen schenken; prima toch?
hannah.........kent meer mensen die finacieel wat minder ruim zitten dan haar lief is!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:13
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij is vandaag mijn laatste dag CM......Als ik terugblik naar drie jaar CM zie ik veel mooie dingen, de leuke contacten, de pittige discussies(Chatuliem, we worden het nooit eens maar wat hebben we een boeiende discussies gehad en veel van elkaar geleerd), ik heb hier ook geleerd om wat anders naar dingen te kijken door gesprekken met mede cmmers.....Ik heb mede cmmers in het echt ontmoet en bij de meesten bleef het bij een digitaal contact. Maar ook heb ik hier teleurstellingen gehad in contacten met mensen, ook verdriet in sommige dates.....kortom veel facetten van het leven zijn hier voorbij gekomen. Nu op naar een CM loos leven, ik begreep van Maryan dat het prima bevalt, gelukkig heb ik naast cm nog een druk leven..... Wat ik jullie mee wil geven: blijf niet hangen in het oude en vooral......bekijk het glas altijd half vol en niet half leeg.......En als laatste: Blijf hoop houden als het tegenzit, God zorgt er altijd voor dat het goed komt, op Zijn manier......
lieve groet, Willemijn |
Dan denk ik dat ik het ook maar eens ga proberen.
W-tje , ik zal je missen en mario ook wel denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:20
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | eh tja nou moet ik dus wel ff met de billen bloot hier want ik zit in de schuldhulpverlening en maak ook gebruik van de voedselbank nee, geen huurschuld ed, geen onverantwoord koopgedrag ben gebruikt door een pathologische leugenaar en oplichter die inmiddels weer in detentie heeft gezeten maar gewoon doorgaat en ik ben 1 van zijn vele slachtoffers
maar ik ben voor het principe van: een gedeelte sparen een gedeelte weggeven een gedeelte voor jezelf
en als je een oordeel over me hebt, ga vooral je gang ik bid dat je nooit zo iemand tegen zult komen |
Momo...ik ken het...heb geen schuld maar leen van de gemeente hier tot mijn huis verkocht is....zelfde schuitje he....sterkte meis!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:21
|
|
|
|
[quote
=ZEELAND736] Prachtig!!!![/quote]
Gaaaaaaf Annette...hoop datet gesmaakt heeft!!!!
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op maandag 12 december 2011, 20:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:25
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Chat je gaat rond als de bekende "stier in de porceleinkast"! Ook ik weet wat het is als je je kindje nooit levend in handen krijgt...wel die blijde verwachting had....let alsjeblieft....alsjeblieft op je woorden Chat...je bezeert zo veel mensen!!!  |
Niet te geloven hoe mensen soms met oogkleppies oplopen!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:28
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | | Gaaaaaaf Annette...hoop datet gesmaakt heeft!!!! |
Dat zei ze toch al?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ok Zeeland, sorry, dat ik zo gereageerd heb. Ik ben niet een onmens ofzo, maar voor mij is dit ook een teer onderwerp. Ik hoop dat je mijn excuses aanvaardt... |
Ik ben Zeeland wel niet, maar wil wel ff zeggen dat ik dit klasse vind van je!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:40
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Allereerst komt het begrip erfzonde niet voor in de Bijbel. Dat werd ook al een aantal keren eerder aangegeven, maar blijkbaar heb jij dat ff gemist. Aangezien dit begrip niet voorkomt in de Bijbel, maakt het voor mij geen deel uit van mijn leven. Ontrouw aan God is niet iets wat we erven, maar wat we zelf doen. Zou wel erg makkelijk zijn om te kunnen zeggen dat je ontrouw bent omdat al je voorvaderen dat ook waren… maar zo is het dus niet.
Wat er gebeurde in het paradijs is dat de mens kennis van goed en kwaad hebben gekregen doordat Adam en Eva van de verboden vrucht hebben gegeten. Dit was ongehoorzaamheid van hen en niet van mij, want ik bestond toen helemaal nog niet (waarmee ik niet beweer dat ik nooit ongehoorzaam ben). Om te voorkomen dat de mens ook zou gaan eten van de boom van het leven, heeft God Adam en Eva uit het paradijs verbannen. Hierdoor konden zij (en alle mensen na hen) niet voor eeuwig leven. Dat was dus de straf op de zonde die Adam en Eva hebben begaan. En ja, die straf gaat over van mens op mens, dus wat betreft de straf op zondigen zou je van een erfenis kunnen spreken. Ieder mens zondigt, dus ieder mens gaat dood (behalve Jezus dan he ).
MAAR!!! Doordat Jezus voor ons naar deze wereld is gekomen, voor ons aan het kruis is gegaan en onze zonden op zich heeft genomen, mag een ieder die in Hem geloofd zich behouden weten. Ja wij zondigen nog steeds, ik net zo goed als ieder ander mens. We mogen echter weten dat Jezus daarvoor heeft betaald. Niet voor niets riep Hij vlak voor Zijn sterven uit: “het is volbracht.” Een ieder die weet dat hij of zij is gekocht en betaald door het bloed van Jezus Christus, die weet ook dat hij of zij is gered van de veroordeling wegens zonde en eeuwig leven heeft. Als je dat daadwerkelijk beseft is een begrip als erfzonde onaanvaardbaar. De enige erfenis die van generatie op generatie over is gegaan is de straf op de zonde: de dood. En wie in Jezus Christus geloofd heeft eeuwig leven. Daarmee is datgene wat geërfd werd teniet gedaan. Wil dat zeggen dat we niet meer sterven? Nou nee, dat dus niet: ons lichaam sterft nog steeds, maar onze geest heeft eeuwig leven. En ooit… http://www.youtube.com/watch?v=y3asoXUQ5cE
Wat jij beweert over die tekst in Kolossenzen 2:14 berust uitsluitend op jouw interpretatie, maar dat is niet wat er werkelijk staat. Wat er staat is dat God ons alle overtredingen heeft vergeven. Adam komt in die hele tekst niet voor, het gaat over de zonden die we zelf hebben begaan. Verder vraag ik me af of jij daadwerkelijk meent dat God jou niet meer direct ziet. Lees psalm 139 eens door dan…. |
Leg mij eens uit waar jij je zondige aard vandaan hebt gekregen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:41
|
|
|
|
Willemijn: Maar ook heb ik hier teleurstellingen gehad in contacten met mensen, ook verdriet in sommige dates.....kortom veel facetten van het leven zijn hier voorbij gekomen. Nu op naar een CM loos leven, ik begreep van Maryan dat het prima bevalt, gelukkig heb ik naast cm nog een druk leven..... Wat ik jullie mee wil geven: blijf niet hangen in het oude en vooral......bekijk het glas altijd half vol en niet half leeg.......En als laatste: Blijf hoop houden als het tegenzit, God zorgt er altijd voor dat het goed komt, op Zijn manier......
lieve groet, Willemijn
Ik herken dat, verdriet in sommige dates.
Wat ik heel goed vind wat je schrijft is: blijf niet hangen in het oude en vooral..bekijk het glas half vol...
En dan God altijd zorgt dat het goed komt op Zijn manier.
Ik zelf heb erg veel aan je reacties gehad! en ervan geleerd, van je kijk op dingen!
Tuurlijk, CM-loos leven is oke, tis maar een bijzaak, dat internet ;)
Mzzl en tot ziens! (Ja, wij christenen kunnen altijd 'tot ziens zeggen omdat we elkaar weer in de Hemel zien'. Dat zei een keer een Vrouw tegen mij, ook een hele wijze vrouw, die erg op je leek!
NB: vind 't wel jammer hoor, dat je gaat ;) !!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 december 2011, 20:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:44
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | | TIP TAP TOP vandaag is òòk mijn abbo op..... |
Dank voor je mail, heb 't net gelezen!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als je je dan laat uitstrooien wil je dan tegen je moeder zeggen dat ze het niet moet dan wanneer de wind uit het noorden komt. Ik moet al genoeg vegen hier...  | '
Hey dat was Leanne die dat zei! Enne ik hoop nog lang te mogen leven maar als dat niet zo zou mogen zijn dan wordt ik begraven! Maarre dit topic ging over eten toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:46
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat zei ze toch al?  |
Maar een bevestiging kan nooit kwaad
Ivm bezoek bij mij thuis vandaag op het werk in de pauze maar een groot broodje Shoarma gehaald aan de overkant van mijn werk. Dat scheelde weer als ik thuis was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:51
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | | Leg mij eens uit waar jij je zondige aard vandaan hebt gekregen? |
Beste Harald, jou vraag roept bij mij een wedervraag op: wat versta jij onder jou zondige aard?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:54
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Beste Harald, jou vraag roept bij mij een wedervraag op: wat versta jij onder jou zondige aard? | Wat het maakt dat jij zondigt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 12 december 2011, 20:59
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij is vandaag mijn laatste dag CM......Als ik terugblik naar drie jaar CM zie ik veel mooie dingen, de leuke contacten, de pittige discussies(Chatuliem, we worden het nooit eens maar wat hebben we een boeiende discussies gehad en veel van elkaar geleerd), ik heb hier ook geleerd om wat anders naar dingen te kijken door gesprekken met mede cmmers.....Ik heb mede cmmers in het echt ontmoet en bij de meesten bleef het bij een digitaal contact. Maar ook heb ik hier teleurstellingen gehad in contacten met mensen, ook verdriet in sommige dates.....kortom veel facetten van het leven zijn hier voorbij gekomen. Nu op naar een CM loos leven, ik begreep van Maryan dat het prima bevalt, gelukkig heb ik naast cm nog een druk leven..... Wat ik jullie mee wil geven: blijf niet hangen in het oude en vooral......bekijk het glas altijd half vol en niet half leeg.......En als laatste: Blijf hoop houden als het tegenzit, God zorgt er altijd voor dat het goed komt, op Zijn manier......
lieve groet, Willemijn |
Dank voor je goede woorden, Willemijn, medestrijdster voor het goede van yoga. Ik heb je vaak met plezier gevolgd op het forum. Ik bewonder je om je moed om altijd je zelf te blijven en respectvol met iedereen om te gaan daarin vind ik je een krachtig voorbeeld voor hoe het wel kan. Alle goeds wil ik je wensen en Gods zegen. Mieke
|
|
| Naar boven |
|
|