ChristianMatch

Forum

Ik ben Hetero.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3303 3304 3305 3306 3307 3308 3309 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:34

ERIKA129 schreef:
En daarom ga jij van cm af Boze smiley

het werd TE leuk, denk ik Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:36

MARRY942 schreef:
yep Verlegen lachende smiley

hopen dat die dan niet lang op zich laat wachten Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:39

ERIKA129 schreef:
tja dan wordt het de kinderen de schuld geven Clown smiley

ehmmm, tsja, hmmmmmmm, denk, gedacht, niets gevonden, weet ut niet, maar denk niet dat ze et gedaan hebben. Verlegen lachende smiley
Misschien was mijn CD-speler in de auto de muziek zo langzamer hand zat en heeft tie er stiekum een kras op gezet.
Ken dat ook Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:40

pfff stomme rotdag!!
Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Boze smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Zieke smiley Zieke smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:41

LISA610 schreef:
Hé Shanita. Je zult mij ook niet horen zeggen dat ik niet zondig hoor. Net als jij onderken ik dat we allemaal zondigen, ik net zo goed als ieder ander. Het zit me alleen niet lekker als mensen zeggen dat dit te maken heeft met een "zondige aard". Want als je daarin geloofd, hoe zit het dan met dat God ons naar Zijn evenbeeld heeft geschapen?

Hai Lisa,

Ja, ik had er nog een stukje bijgevoegd.

Ik snap je wel, was ook niet naar jou persoonlijk, je stond er toevallig voor.

Jij denkt van lekker makkelijk, als je zondigt, kan je dat afschuiven op je zondige aard, net zoals je er niets aan kan doen als je doof bent bijvoorbeeld.

Ik denk, dat wij mensen wel een keuze hebben om wel of niet te zondigen. het kan zijn dat iets heel erg verleidelijk is.
En zeker in deze gebroken wereld, is daarom, omdat de wereld gebroken is, de verleiding vaak groot.

Ik noem even een heel simpel voorbeeld, wat op mezelf van toepassing is.
Kijk, ik rook nu en dan een sigaret, ik weet heel erg goed dat dat zonde is. en toch, als dingen moeilijk zijn en worden, door juist die gebroken wereld, word ik rustig van een sigaretje.

Eigenlijk zou ik dan moeten bidden in plaats van die sigaret roken.

Dus ik praat dat roken niet goed. Ik heb er wel een verklaring voor, maar ik blijf het wel zonde vinden. en toch, nu en dan is de verleiding om een pakje te kopen erg groot.

Maar ik vraag wel vergeving elke dag, dat ik nog zo zwak ben, om dat niet te kunnen laten, en dat ik niet op God vertrouw voor mijn rust en een pakje koop.

Snap je..
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:44

LISA610 schreef:
Als je mijn eerdere bijdragen daadwerkelijk goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik zondigen beschouw als iets waar je zelf voor verantwoordelijk bent, simpelweg omdat je zelf de verkeerde keuzes maakt op het moment dat je zondigt. Met begrippen als erfzonde of een zondige aard verleg je die eigen verantwoordelijkheid in mijn ogen naar voorouders of nog erger... naar God. Hij is degene die ons heeft geschapen, notabene naar Zijn eigen evenbeeld. Daarom geloof ik ook niet dat wij zijn geschapen met een zondige aard. Wel zijn we geschapen met een vrije wil op grond waarvan wij kunnen kiezen om gehoorzaam te zijn aan God of niet. Dat was al zo in den beginne: Adam en Eva hadden er ook voor kunnen kiezen om niet van de verboden vrucht te eten. Zij zijn in verleiding gebracht door Satan en daarmee werd hun gehoorzaamheid aan God in feite beproefd. Ze hebben gefaald door ongehoorzaam te zijn aan wat God hen had geboden. In plaats van dat zij zelf de verantwoordelijkheid op zich namen voor de keuze die zij zelf hadden gemaakt, schoven ze het af op de ander: Eva gaf de slang de schuld en Adam gaf niet alleen Eva de schuld, maar ook God: hij zei immers dat de vrouw die God hem had gegeven hem van de vrucht had laten eten.

Feit is dat zij zelf verantwoordelijk waren voor hun eigen daden. Zij hebben dat niet gedaan en evenmin hebben zij God vergeving gevraagd. Vanaf die tijd zie je het voortdurend mis gaan. Als mensen iets verkeerd doen, proberen zij steeds de schuld af te schuiven in plaats van verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen doen en laten. Of ze steken hun kop in het zand en doen alsof zij van niets weten. Kijk bijv. naar het verhaal van Kaïn en Abel: ook Kaïn nam niet de verantwoordelijkheid voor zijn eigen daad, maar deed alsof hij van niets wist. En zo gaat het vervolgens verder.

Juist daarom meen ik dat het heel verkeerd is om te stellen dat je zondigt door een zondige aard of doordat er sprake zou zijn van erfzonde. Gewoon in de spiegel kijken en zeggen "Ik was fout!" En dan vragen om vergeving in de wetenschap dat die jou geschonken wordt, uit pure genade en onvoorwaardelijke liefde!

Hoe rijm je dan dat je geen zondige aard hebt met wat in Rom 5:12 en 18a staat?

Quote:
Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd.

Quote:
Kortom, zoals de overtreding van één enkel mens ertoe heeft geleid dat allen werden veroordeeld

Want hier staat letterlijk dat vanwege de zonde van Adam (één mens heeft gezondigd) , wij ook zondigen (ieder mens heeft gezondigd).

Of te wel: Erfzonde.

Niet om dan maar naar Adam te wijzen, God zelf heeft in Gen 3 al aangegeven dat afschuiven van schuld niet kan.
Ieder van ons is door Adam in het paradijs tegen God ongehoorzaam geweest.
Wij hebben allemaal van die vrucht gegeten waarvan God had gezegd dat wij daarvan niet mochten eten op straffe van de dood.
En wij hebben allen hiervan onze eigen verantwoordelijkheid te dragen, naar God wist ook dat wij dat niet konden, en gaf ook in Gen 3 al de verlossing aan.

Wat Rom 5:18b dan ook na 18a aangeeft.
Quote:
zo zal de rechtvaardigheid van één enkel mens ertoe leiden dat allen worden vrijgesproken en daardoor zullen leven.
Naar boven

Auteur Bericht
SIMON253

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:46

Je zakt dieper en dieper- een put, een zwart gat.
Leegte en verdriet in je hart.
Je ziet alles duister om je heen;
een uitweg zie je niet,nee, nergens om je heen.

Je lijdt en je verdriet wordt steeds groter.
Je denkt: " Zo moet het niet," ... en wordt steeds bozer.
Je hart rommelt en je zoekt een uitweg:
waar moet je heen? Wie geeft je een uitleg?

Je schreeuwt om hulp!
...Wordt het wel gehoord?
Weg is je vertrouwen; alles is verstoord.

Je bent verward en toch kijkr er Iemand op je neer.
Hij hoort je schreeuw en wil jou helpen, meer en meer.
Je mag Hem aanroepen- je zorgen aan Hem geven.
God zal je uit de put tillen: Hij geeft je nieuw leven!

Zet open je hart en vertel Hem al je moeite en pijn
met al je zorgen: God wil altijd bij je zijn.
Wanneer Hij voelt al je verdriet,
zal Hij zorgen dat Hij je met liefde overstroomt, ja volgiet.

Dan wordt je hart weer blij en kun je weer zingen:
je bent uit de put en blij vanbinnen!
Zoek Gods liefde en zoek Zijn stem.
Zorg dat je altijd, in goede en slechte tijden,
een kind van God bent.

Leg je leven in Zijn hand;
laat je leiden door Zijn land.
Geef je hart aan Hem,met Jezus Christus in je leven,
want wat jij bidt zal Hij jou geven.

Wanneer je dan je handen vouwt;
lief en leed aan Hem toevertrouwt,
dan komt Hij tot je nader.
Ja, Jezus Christus
en God jouw Hemelse Vader.

Trudy Roseboom- Meurs
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:47

HARALD940 schreef:
Maar een bevestiging kan nooit kwaad Knipoog smiley

Ivm bezoek bij mij thuis vandaag op het werk in de pauze maar een groot broodje Shoarma gehaald aan de overkant van mijn werk.
Dat scheelde weer als ik thuis was.

Zal een extra pittig huisbezoek worden dan Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:50

ANNETTE792 schreef:
Dat meen je niet! Het lekkerste aan een broodjes shoarma is de liter knoflooksaus die je er overheen doet!

Misschien heeftie wel een eerste date? Dan scoor je niet echt met je knoflookgeur..... Knipoog smiley Die liter knoflooksaus komt later wel...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:51

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien heeftie wel een eerste date? Dan scoor je niet echt met je knoflookgeur..... Knipoog smiley Die liter knoflooksaus komt later wel...... Engeltje smiley

Dan inderdaad ff rustig met de saus he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 23:04

ANNETTE792 schreef:
Dan inderdaad ff rustig met de saus he Knipoog smiley

hoelang moet je eigenlijk verkering hebben voordat je scheten mag laten terwijl je bij elkaar slaapt?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 23:05

PIETER649 schreef:
hoelang moet je eigenlijk verkering hebben voordat je scheten mag laten terwijl je bij elkaar slaapt?? Smiley die vol vragen zit

Jij niet lang toch? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 23:05

ANNETTE792 schreef:
Jij niet lang toch? Smiley met dichtgeplakte mond

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 23:13

Een verlies voor CM en ook voor de genuanceerde leden hier, die bereid zijn wat kritisch denken toe te laten. Je was mild naar mensen maar stevig naar standpunten waar de christelijke boodschap was vervangen door al dan niet kerkelijke dogma's. Christendom zonder clichégeleuter . Inhoudelijk was je sterk en wars van alle non-issues. Ik herkende me in ieder geval in je benadering, je inhoud en je opstelling naar anderen. Een gemis voor CM maar er is inderdaad meer in het leven dat dat. Ik wens jou en de mensen waarmee je omgaat dezelfde benadering toe als die je hier hebt weten neer te zetten. Je zult hier gemist worden. All the best.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 23:18

HARALD940 schreef:
Hoe rijm je dan dat je geen zondige aard hebt met wat in Rom 5:12 en 18a staat?

Want hier staat letterlijk dat vanwege de zonde van Adam (één mens heeft gezondigd) , wij ook zondigen (ieder mens heeft gezondigd).

Of te wel: Erfzonde.

Niet om dan maar naar Adam te wijzen, God zelf heeft in Gen 3 al aangegeven dat afschuiven van schuld niet kan.
Ieder van ons is door Adam in het paradijs tegen God ongehoorzaam geweest.
Wij hebben allemaal van die vrucht gegeten waarvan God had gezegd dat wij daarvan niet mochten eten op straffe van de dood.
En wij hebben allen hiervan onze eigen verantwoordelijkheid te dragen, naar God wist ook dat wij dat niet konden, en gaf ook in Gen 3 al de verlossing aan.

Wat Rom 5:18b dan ook na 18a aangeeft.
Wat je hier stelt, is eigenlijk een heel abstract probleem. Het is niet geldig meer voor een wedergeboren christen.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 23:23

HANNAH810 schreef:
ik hoef toch helemaal geen oordeel over je te hebben, momo?
ik stelde je alleen een vraag en het antwoord is duidelijk;
je zou een gedeelte gebruiken om desbetreffende buffer op te bouwen, en een gedeelte zou je aan anderen schenken; prima toch?

hannah.........kent meer mensen die finacieel wat minder ruim zitten dan haar lief is!!

was niet persoonlijk bedoeld hoor
stukje bescherming denk ik Verlegen lachende smiley
heb te vaak en te veel gehoord dat het mn eigen schuld is want er zijn altijd mensen die je waarschuwen maar toch ....
oordelen is zo makkelijk ...
en nee, daar bedoel ik jou, jullie niet mee
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 23:26

dus bedankt voor jullie lieve woorden
en voor kerst zitten we wel goed
drie kerstpakketten in het vooruitzicht
luxe artikelen in overvloed
terwijl de basis artikelen een beetje in het gedrang komen soms

zoals een blikopener die het begeeft en waarvoor je gewoon geen geld hebt, omgekeerde wereld dus...
wel koekjes en biefstuk maar geen geld voor een blikopenener haha
(cynisch lachje)

God is mijn Voorzienaar en mijn hulp komt van Hem
ik blijf maar dicht bij Hem
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 23:41

De discussie over kerst is er altijd.
Het heidense midwinter feest tegenover de geboorte van Christus.
Waar leggen we de scheidslijn?

Wat betekent het voor ons?

Jeremia 10:3-4 beschrijft een heidense gewoonte die te vergelijken is met het versieren van een kerstboom. De passage spreekt over de zinloosheid van het navolgen van de heidense praktijken van de mensen die niet in God geloven. In dit geval gaat het om de Babylonische gewoonte van het versieren en eren van een altijd groen blijvende boom. De kerstboom stamt inderdaad af van deze Babylonische gewoonte. Dit plaatst ons voor een beslissing – moeten we een gewoonte handhaven, die begon als een heidens ritueel? Wat voegt het toe aan Kerst?

Uiteraard vereren we geen boom. We maken ons huis gezellig met een kerstboom en feestverlichting.
En je bent immers vrij zolang je maar een oprecht hart hebt.

Aan de andere kant is er wel Gods Woord.
Gods woord verbiedt het.
Sinds de vroegste tijden werden bomen vereerd door de heidenen. Speciaal de blijvend groene bomen symboliseerden voor hen leven, omdat ze altijd groen waren en dus altijd leven hadden. Die bomen werden door hen vereerd als symbolen van leven, seksuele potentie en vruchtbaarheid. Deze voorwerpen van heidense aanbidding werden toen in de huizen gezet als afgodsbeeld. Er zijn veel schriftgedeeltes waarin de Here God ons gewaarschuwd heeft geen deel te hebben aan de afgoden en de zaken waarmee de heidenen zich bezig houden. Het wordt ons geboden, die nooit te doen of te imiteren. Zo zegt de Here: Gewent u niet aan de weg der volken en schrikt niet voor de tekenen aan de hemel, omdat de volken daarvoor schrikken. Want de handelwijze der volken, die is nietigheid: want als een stuk hout (in de engelse Bijbel staat: boom)
heeft men het uit het woud gehakt, arbeid van werkmanshanden met de bijl, met zilver en goud siert men het op, met spijkers en hamers maakt men het vast, zodat het niet waggelt. Als een vogelverschrikker in een komkommerveld zijn zij, zij spreken niet, zij moeten beslist gedragen worden, want zij kunnen geen stap doen. Vreest voor hen niet, want zij doen geen kwaad, maar ook is er geen goeddoen bij hen. (Jeremia 10:1-5) De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en het goud daaraan zult gij niet begeren en u niet toe-eigenen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt, want het is en gruwel voor de Here, uw God. En gij zult geen gruwel in uw huis brengen, zodat gijzelf evenzo onder de ban zoudt komen; gij zult het ten sterkste verfoeien en verafschuwen, want het ligt onder de ban. (Deut.7:25-26)

We hebben het zo vaak over homo's en hun geaardheid. Dat het een gruwel is in Gods ogen. Maar als het in ons eigen prive leven komt, dan weten we het te nuanceren. Feit blijft dat de bijbel ons leert dat het voor God een gruwel is als we ons inlaten met heidense gebruiken en godenverering.

Momo, die geen boom in huis heeft en het verafschuwt als er een boom in de kerk staat.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 23:43

YELNIN491 schreef:
ehmmm, tsja, hmmmmmmm, denk, gedacht, niets gevonden, weet ut niet, maar denk niet dat ze et gedaan hebben. Verlegen lachende smiley
Misschien was mijn CD-speler in de auto de muziek zo langzamer hand zat en heeft tie er stiekum een kras op gezet.
Ken dat ook Smiley die vol vragen zit

Wellicht heeft u te hard over een hobbellige landweg gereden, terwijl uw cd stond te juichen, op de luide dreunen van oe oe oerent hard Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 23:46

MARISKA601 schreef:
Zolang de mens leeft op deze aarde is de mens niet vrij van zonden.
Ik vind dat een hele grote misvatting.
We zijn bevrijd van de STRAF op onze zonden, alhoewel we wel dagelijks om vergeving moeten vragen.

Om vergeving vragen of onze zonden belijden?
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 00:02

Grrrrrrrrrrrrrrr, m'n blikopener heeft het begeven ... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 00:04

THOMAS968 schreef:
Een verlies voor CM en ook voor de genuanceerde leden hier, die bereid zijn wat kritisch denken toe te laten. Je was mild naar mensen maar stevig naar standpunten waar de christelijke boodschap was vervangen door al dan niet kerkelijke dogma's. Christendom zonder clichégeleuter . Inhoudelijk was je sterk en wars van alle non-issues. Ik herkende me in ieder geval in je benadering, je inhoud en je opstelling naar anderen. Een gemis voor CM maar er is inderdaad meer in het leven dat dat. Ik wens jou en de mensen waarmee je omgaat dezelfde benadering toe als die je hier hebt weten neer te zetten. Je zult hier gemist worden. All the best.

Thomas.

Jammer van dat Engels tussendoor...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 00:06

MOMO697 schreef:
Grrrrrrrrrrrrrrr, m'n blikopener heeft het begeven ... Boze smiley

Ik heb er 2, weliswaar niet elektrisch, maar toch. Je mag er 1 hebben hoor. Belangstelling?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 00:11

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer van dat Engels tussendoor...... Engeltje smiley

zei ze om 00.04

was jij niet weg ofzo? Engeltje smiley
wat een geleu.........eh..........geluk, je bent er nog! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 00:45

Boze smiley Ik heb al 2 dagen niets te klagen.
Of klaag ik nu weer?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 00:47

PIETER649 schreef:

Mag je tijdens je verkering wel samen slapen in één bed??? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 00:50

ERIKA129 schreef:
Mopperpot Boze smiley Mag je eens met twee JONGE Lachende smiley vrouwen op stap weer niet goed weet het ook niet meer met jou hoor Huilende smiley, smiley in tranen

Boze smiley Ik mopperde niet pot. Ik wilde er gewoon geen narrenslee van maken. Pffff, op de duur zou ik echt al spijt hebben dat ik hetero ben.

Ik wil wel eens mee met de camper naar Schotland Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 00:53

CHATULIEM619 schreef:
Wat je hier stelt, is eigenlijk een heel abstract probleem. Het is niet geldig meer voor een wedergeboren christen.

Als jij als wedergeboren Christen stelt dat dit voor jou niet meer geldig is,
waarom heb je dan nog dagelijks Jezus verlossing van zonde nodig?

Want zoals je het stelt zou je nu dus vrij van zonde moeten zijn, en God in alles gelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 00:55

INKTVIS960 schreef:
Ach, was ik maar poèet, of hoe zo iemand ook heet,
of een bekende verhalenschrijver met enig aanleg,
maar nu ben ik dichter,.... en toch zo ver van jou weg.

Ach ansjovis, je kan haar toch telefonisch of via FF bereiken...de hereniging kan dus plaatsvinden... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 02:57

Boze smiley Het waait veel te hard naar mijn zin. Ik zie de grote antenne te veel bewegen en hij kraakt en piept. Het is echt niet normaal meer...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3303 3304 3305 3306 3307 3308 3309 ... 6194 Volgende
Pagina 3306 van 6194