| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 03:17
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik heb hier nog wat hulpmiddelen staan,misschien kan iemand ze goed gebruiken? Ten eerste een badlift,een oudje(heeft gebruikssporen) maar prima voor iemand die moeite heeft met het opstaan uit bad.Werkt op waterdruk dus geen stroomvoorziening nodig! Dan nog een zgan rollator,donkerrood en tot slot nog een stel krukken. Uiteraard is alles gratis af te halen,het is te groot en te zwaar om te versturen. Je bent welkom in Friesland
Gr.Leanne |
Aangezien Marry toch in het bejaardenhuis (schreef ze zelf op het forum) woont kan ze hiermee misschien gehholpen worden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 03:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het waait veel te hard naar mijn zin. Ik zie de grote antenne te veel bewegen en hij kraakt en piept. Het is echt niet normaal meer... |
zal ik em even vastbinden met wat pleistertjes en verbandjes???? ben goed in adt soort dingen aanleggen..... maar je hebt gelijk, de ramen hhier waaien zowat uit de kozijnen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 04:23
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | zal ik em even vastbinden met wat pleistertjes en verbandjes???? ben goed in adt soort dingen aanleggen..... maar je hebt gelijk, de ramen hhier waaien zowat uit de kozijnen..... |
Het doet echt lelijk. Ik kan er nog steeds niet van slapen nie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 05:30
|
|
|
|
Waarom is ons Cootje grijs???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 06:23
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het doet echt lelijk. Ik kan er nog steeds niet van slapen nie.  |
je zal voorlopig ook niet slapen ook nie...het blijft stevig doorwaaien vandaag......stevige zuidwester.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 06:47
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | zei ze om 00.04
was jij niet weg ofzo? wat een geleu.........eh..........geluk, je bent er nog!  |
Wilemijn weg? Nee hoor , dat duurt nog 3 dagen. Let maar op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 08:14
|
|
|
|
Inderdaad veel storm vannacht, en aan gezien ik een slechte slaper ben.... veel wakker dus.... Nu inmiddels morgen...en nog veel wind... Denk aan dochter ..ze moest 9 km op de fiets...pff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 08:17
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Mijn mooiste moment is dat ik vandaag hutspot heb gemaakt want ik ben geen koker maar mn moeder is nu 94 jaar en ik ga langzaam dingen van haar overnemen want ze kookte altijd voor mij 2 tot 3 keer in de week maar ze gaat een beetje minder lopen en staan dus moet ik het nu maar een beetje gaan doen en ik heb er nog lol ook in want het broodbakken dat gaat me ook goed allemaal af hahaha. Sjalom. Martin |
Wat lief...wat fijn.. Een moeder van 94!!!!!!!! Zooooooooo....maar zuinig op wezen!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 08:19
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Na een rotdag ff bellen met een lief iemand  |
Wees eerlijk...een dag is nooit rot joh!!!! Soms kan hij weleens niet makkelijk zijn...das waar en ben ik met je eens!!!
Ik vind het een akelig woord joh!!! Appels en peren...die kunnen rot zijn...maar een dag???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 08:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Mag je tijdens je verkering wel samen slapen in één bed???  |
Het heikele punt schijnt voornamelijk het samen wakker zijn in 1 bed te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 08:29
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Het heikele punt schijnt voornamelijk het samen wakker zijn in 1 bed te zijn.  |
Dat klinkt als...He...hoe kom ik hier...wat doe ik hier...en misschien ook nog wel...waar ben ik???
Tsja....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 08:53
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Om vergeving vragen of onze zonden belijden? |
Je zonden belijden en vragen om vergeving.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 09:21
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Dat klinkt als...He...hoe kom ik hier...wat doe ik hier...en misschien ook nog wel...waar ben ik???
Tsja.... |
klinkt je bekend in de oren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 10:01
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Als jij als wedergeboren Christen stelt dat dit voor jou niet meer geldig is, waarom heb je dan nog dagelijks Jezus verlossing van zonde nodig?
Want zoals je het stelt zou je nu dus vrij van zonde moeten zijn, en God in alles gelijk. | Ik gebruikte juist het woord geldig, want daar draait het om. Het geldt niet meer, we worden daarom niet meer veroordeeld als we Hem als Verlosser aangenomen hebben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 10:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Zolang de mens leeft op deze aarde is de mens niet vrij van zonden. Ik vind dat een hele grote misvatting. We zijn bevrijd van de STRAF op onze zonden, alhoewel we wel dagelijks om vergeving moeten vragen. | Er is niemand die ontkent dat we zondigen ook na onze wedergeboorte. Maar deze zonden worden ons niet aangerekend, omdat we Jezus als verlosser aanvaard hebben. Als je dat niet gelooft valt de basis van ons geloof weg, en zeg je eigenlijk dat de verlossing door Jezus niet voldoende is geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 10:17
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Hoe rijm je dan dat je geen zondige aard hebt met wat in Rom 5:12 en 18a staat?
Want hier staat letterlijk dat vanwege de zonde van Adam (één mens heeft gezondigd) , wij ook zondigen (ieder mens heeft gezondigd).
Of te wel: Erfzonde.
Niet om dan maar naar Adam te wijzen, God zelf heeft in Gen 3 al aangegeven dat afschuiven van schuld niet kan. Ieder van ons is door Adam in het paradijs tegen God ongehoorzaam geweest. Wij hebben allemaal van die vrucht gegeten waarvan God had gezegd dat wij daarvan niet mochten eten op straffe van de dood. En wij hebben allen hiervan onze eigen verantwoordelijkheid te dragen, naar God wist ook dat wij dat niet konden, en gaf ook in Gen 3 al de verlossing aan.
Wat Rom 5:18b dan ook na 18a aangeeft. |
Nou Harald, ik lees in Romeinen 5: 12 en 18a niet dat wij ook zondigen, vanwege de zonde van Adam. Dat is ook niet wat er staat. Wat er letterlijk staat is dat door één mens de zonde in de wereld is gekomen. Vervolgens staat er dat door de zonde de dood is gekomen (dat was immers de straf op de zonde die Adam en Eva hadden begaan). Daarna staat er dat de dood voor ieder mens is gekomen, want ieder mens heeft gezondigd. Dus niet: de dood is gekomen omdat ieder mens verantwoordelijk wordt gesteld voor de zonde die Adam heeft begaan…. En ook niet dat ieder mens zondigt doordat Adam heeft gezondigd…. Maar alleen dat ieder mens dood gaat, omdat ieder mens zondigt en omdat de dood de straf is op zondigen. Anders gezegd: ieder mens gaat dood door zijn eigen zonde. De dood de straf op de zonde die Adam heeft begaan en vanaf die tijd geldt die straf voor ieder mens die zondigt. Wij hebben niet de zonde geërfd, noch hebben we veroordeling geërfd voor zonden die Adam heeft begaan Als je het dan persé wilt hebben over een erfenis, dan kun je alleen zeggen dat we de dood hebben geërfd als straf op de zonden die we zelf hebben begaan. En juist van die veroordeling zijn we vrijgesproken door het verlossende werk van Christus.
Kortom: wat jij zegt staat helemaal niet letterlijk in de Bijbel. jij legt de tekst uit op grond van jou interpretatie, maar je leest niet wat er daadwerkelijk staat.
In de tweede tekst staat dat de overtreding van één mens ervoor heeft gezorgd dat allen worden veroordeeld. Jij pakt eerst het eerste deel, geeft daar een persoonlijke uitleg over die evenmin in letterlijk in de Bijbel staat. Jij zegt dat wij allemaal van de vrucht hebben gegeten, terwijl dat helemaal niet kan. Per slot van rekening bestonden wij nog niet in de tijd dat Adam en Eva leefden. God rekent ons de zonde van Adam en Eva niet aan, maar stelt ons wel verantwoordelijk voor onze eigen zonden. Het zijn dan ook onze eigen zonden die wij moeten belijden en waar wij vergeving voor mogen vragen.
Doordat je de tekst in tweeën splitst en er een eigen uitleg aan geeft, haal je de tekst uit haar verband. De essentie van die tekst gaat juist over wat Jezus heeft gedaan. Hij heeft ervoor gezorgd dat wij allen vrijgesproken kunnen worden van de zonde en eeuwig leven kunnen krijgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 10:28
|
|
|
|
Aangezien mijn tanden te moe zijn eet ik eens niets vandaag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 10:36
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Inderdaad veel storm vannacht, en aan gezien ik een slechte slaper ben.... veel wakker dus.... Nu inmiddels morgen...en nog veel wind... Denk aan dochter ..ze moest 9 km op de fiets...pff |
Naast mijn voordeur staat een leuk klein kerstboompje.... Helaas was het grootste gedeelte van de ballen er vannacht uitgewaaid... Dat werd dus ballen rapen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 10:37
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Er is niemand die ontkent dat we zondigen ook na onze wedergeboorte. Maar deze zonden worden ons niet aangerekend, omdat we Jezus als verlosser aanvaard hebben. Als je dat niet gelooft valt de basis van ons geloof weg, en zeg je eigenlijk dat de verlossing door Jezus niet voldoende is geweest. |
Dus eigenlijk zegt u, je hoeft niet extra je best te doen om je zonden te beperken, jezelf niet in acht te nemen, en te leven zoals jij denkt dat het goed is. Want je zonden zijn al vergeven, dat vind ik wel een beetje erg makkelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 10:46
|
|
|
|
Het weer:
zonneschijn : lampen aan. aantal uren : ca 15 uur. temperatuu : aangenaam bij de open haard. neerslag : lieslaarzen kunnen in de kast blijven. windkracht : hangt ervan af wat men gegeten heeft. luchtvochtigheid : beslagen ramen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 10:47
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dus eigenlijk zegt u, je hoeft niet extra je best te doen om je zonden te beperken, jezelf niet in acht te nemen, en te leven zoals jij denkt dat het goed is. Want je zonden zijn al vergeven, dat vind ik wel een beetje erg makkelijk. |
Komt er op neer van leef maar raak... Schietgebedje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 10:50
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Aangezien Marry toch in het bejaardenhuis (schreef ze zelf op het forum) woont kan ze hiermee misschien gehholpen worden?  |
Jaaaa Leanne....die krukken he! Maar dat afhalen gaat niet lukken, ik heb die krukken namelijk nodig om naar Friesland te komen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 10:53
|
|
|
|
Ik ga es effe lekker uit me dak klagen: auw auw mijn rug doet zo'n pijn! Heb net 34 kerstballen uit mijn voortuin opgeraapt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:02
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Jaaaa Leanne....die krukken he! Maar dat afhalen gaat niet lukken, ik heb die krukken namelijk nodig om naar Friesland te komen...  |
Is die donkere rode rollator niet beter voor jou... Of staat die kleur niet bij jou?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:07
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Komt er op neer van leef maar raak... Schietgebedje... |
Waarschijnlijk zelfs dat niet, zoals ik het lees, de zonde is vergeven door Jezus, dus ook de zonde en de vergeving was er al, lang voordat zij wedergeboren waren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEREND888
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:30
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Doordat je de tekst in tweeën splitst en er een eigen uitleg aan geeft, haal je de tekst uit haar verband. De essentie van die tekst gaat juist over wat Jezus heeft gedaan. Hij heeft ervoor gezorgd dat wij allen vrijgesproken kunnen worden van de zonde en eeuwig leven kunnen krijgen. |
Heel goed gezien, Lisa. Goed lezen en de tekst in zijn verband laten is heel belangrijk. Juist in het verstaan van Gods woord. Wij kunnen liefdevol dat aan elkaar duidelijk maken zonder iemand te kwetsen. Ook ik dit forum zie ik soms reacties die het gevolg zijn van het niet goed lezen van iemands argument. Dan komen er allerlei dingen bij die het voor sommigen alleen maar onduidelijker kunnen maken.
Laatst aangepast door
|
BEREND888
|
op dinsdag 13 december 2011, 11:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEREND888
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:32
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Komt er op neer van leef maar raak... Schietgebedje... |
Nee, zeker niet! Romeinen 6: 1 Wat zullen wij dan zeggen? Zullen wij in de zonde blijven, opdat de genade toeneemt? 2 Volstrekt niet! Hoe zullen wij, die aan de zonde gestorven zijn, nog daarin leven?
Laatst aangepast door
|
BEREND888
|
op dinsdag 13 december 2011, 11:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:44
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dus eigenlijk zegt u, je hoeft niet extra je best te doen om je zonden te beperken, jezelf niet in acht te nemen, en te leven zoals jij denkt dat het goed is. Want je zonden zijn al vergeven, dat vind ik wel een beetje erg makkelijk. |
Das inderdaad wel heel makkelijk geredeneerd! En wel erg makkelijk om dan te leven, want je zonden zijn hje toch al vergeven We weten dat we zondigen en zullen dat steeds weer moeten beleiden en vergeving vragen voor onze zonden, God zegt niet leef er maar op los je gelooft in mij dus het zit wel goed. Of je hebt mij aangenomen zoals hier ook werdt gezegt en daarom is het klaar, nee dus!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Is die donkere rode rollator niet beter voor jou... Of staat die kleur niet bij jou? |
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op dinsdag 13 december 2011, 22:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb al 2 dagen niets te klagen. Of klaag ik nu weer? |
Werdt ook weleens tijd dat jij niets te klagen hebt
|
|
| Naar boven |
|
|