| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:50
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het weer:
zonneschijn : lampen aan. aantal uren : ca 15 uur. temperatuu : aangenaam bij de open haard. neerslag : lieslaarzen kunnen in de kast blijven. windkracht : hangt ervan af wat men gegeten heeft. luchtvochtigheid : beslagen ramen. |
Heb er heerlijk van kunnen slapen hoor met die wind lekker diep onder mn dekbed Vanmorgen regen , regen, regen dus wel die lieslaarzen nodig maar goed het is weer droog (voor hoelang)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:51
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Aangezien mijn tanden te moe zijn eet ik eens niets vandaag...  |
kunstgebit is los gaan zitten?? Eff uitdoen dan zijn ze nei moe meer
Ik hoef vandaag weer niet te koken mag mn voeten bij een ander onder de tafel steken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:53
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Na een rotdag ff bellen met een lief iemand  |
Heb je heel niet aan de telefoon gehad hoor
Vandaag weer twee uurtjes op mn werk hebben mogen vertoeven er komt vooruitgang hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:53
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Wilemijn weg? Nee hoor , dat duurt nog 3 dagen. Let maar op.  |
Die ken ons heel nie missen al denkt ze van wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Waarom is ons Cootje grijs??? |
Omdat Cootje niet verlengt heeft Ze heeft het gezegt he komt omdat jij niet met ons in de arrenslee wilde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik mopperde niet pot. Ik wilde er gewoon geen narrenslee van maken. Pffff, op de duur zou ik echt al spijt hebben dat ik hetero ben.
Ik wil wel eens mee met de camper naar Schotland  |
Ik ben geen pot ik ben Hetero net zoals het topic heet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 11:59
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | | Dan maar op MBO+ niveau. |
Mag ik ook meedoen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 12:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb nog nooit gehoord dat iets medisch onverklaarbaar was Christian, integendeel zelfs......Wel dat mensen in gesprekken met artsen erg selectief luisteren.......... In Lourdes zit ieder dag de spreekkamer van de dokter vol met mensen die denken genezen te zijn.....achteraf blijkt dat dan weer niet zo te zijn......echte wonderen zijn ook daar minimaal.... |
Het enige wat ik met je eens ben is dat je in alle dingen en zaken, en daarom juist met wonderlijke genezingen, zorgvuldig moet zijn. Jezus gaf inderdaad aan dat de melaatsen naar de priester moesten gaan zodat DIE kon constateren dat de melaatsheid weg was. Met geclaimde genezing geloof ik dat er sprake kan zijn van een kaf en koren principe, zeker als je het grote Lourdes erbij pakt waarbij niet wordt gebeden op basis van de bijbel, God´s Woord , maar genezing wordt verwacht op basis van een verschijning van vroeger.
1) Een belangrijk punt hierbij is de openheid: mensen met antipathie tegenover wonderlijke genezingen moeten natuurlijk niet alleen maar naar voorvallen zoeken die in hun straatje passen (meestal misstanden, maar in jouw geval: geclaimde genezingen die niet waar blijken te zijn). Zo moeten ook mensen die vóór wonderlijke genezing zijn eerlijk zijn als er echt niks gebeurd na gebed. 2) Een vriend van mij maakt vaak genezing mee als hij bid voor zieken (hij heeft zelf een vrij wiskundige studie gedaan waarbij nauwkeurigheid een vereiste is, hij is dus een 100% tegenhanger van de ´zogenaamde zweverige types´, daarnaast heeft hij binnen zijn goede vriendenkring een huisarts zitten, iemand die dus (op straffe van beroepsverlies) met de bekende acht jaar medische opleiding en jarenlange medische praktijkervaring nuchter naar geclaimde genezingen moet en kan kijken...
Maar nogmaals het gaat me om punt 1) want anders heeft praten over punt 2) geen zin.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN146
|
op dinsdag 13 december 2011, 12:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 12:26
|
|
|
|
geweldig mooi heb al eerder een gesprek met iemand daar over gehad T is wel een bevestiging maar de gezeligheid van een kerst boom met lampjes de warmte die van de sfeer er om heen straalt is fijn . Ik wist dit niet tot ik iemand voor twee maanden terug trof en dit zelfde zei pppfff fff nadenken of ik de boom nog wel wil laten staan Ik heb gekozen voor een totale overgave in alle dingen die op mijn pad komen en dingen te laten die niet meer ter ERE van GOD zijn We kunnen ook en dat heb ik gelukkig geleerd niet perfect zijn en dingen die ik gedaan heb al de jaren in onwetendheid zal GOD niet zien als zonde nu ik het weet zal ik het eens gaan overdenken en de bijbel nalezen wat je schreef heel bijzonder mooi dankje wel Ik lees hier een mooie dochter van de Hemelse Vader
Groet Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 12:56
|
|
|
|
Even een vraag aan mensen die dit lezen hoe zit het dan werkelijk heb net heel Deuteronomium gelezen 7 en 8 is nog mooier 'maar goed mijn vraag dit was voor het volk de Israelieten geschreven , Ik had laatst een preek en die man zei dat we allemaal heidenen waren we behoren niet tot het joodse volk de Israelieten Hoe maar dat denk ik nu dan denken dat het voor ons is zeker moeten we het goede doen wat staat geschreven maar ik aanbid geen boom wat ze in tsjechie met de meiboom wel doen en dansen er om heen en eren ik aanbid geen beelden heb vorig jaar wel een kribbe met plastic figuren weg gedaan maar ik dacht gewoon dan kan ik het verhaal duidelijker maken aan mijn kids zag er geen kwaad in nu ik dit lees wel denken denken . maar al de voorbeelden van raampjes die we vroeger maakten met de afbeeldingen van de kribbe een kaarsje die je er achter kon zetten en de verhalen vond ik heel mooi en autisten geloven wat ze zien niet dat ik dat ben maar wel mijn kids en ik kan iets duidelijk maken wel vertel ik dat ze nooit een beeld of boom moeten vereren . En t doet me nu denken aan vroeger de mooie verhalen vrije verhalen in de kerk school als er een boom werd omgehakt en het verhaal er om heen omdat mensen geen geld hadden en toch een jongen dat kreeg dan ontroerde mij dat t eindigde altijd met een zalige kerst wel armmoedig met eten maar warmte en sfeer die mensen doet vernaderen in fijne mensen met vaak een mooi hart van binnen kwetsbaar en die mensen vind GOD in en met de kerst ook net als jou en mij sorry moet dit even kwijt zo mooi onroerend Maar GOD is een GOD van wonderen en alles op zijn tijd zal veranderen en eens zullen al deze bijzaken te niet worden gedaan maar wat over blijft in het hart face to face met de HEER dat blijft tot in eeuwigheid Ik wens iedereen een zalige kerst van hart to hart met de HEER
Lieve Groet Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Neeeeeeeeeeee  |
maarre... inmiddels toch maar weer verlengt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:04
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | En daarom ga jij van cm af  |
neehee.... mijn abbo liep af maar toch maar weer verlengt.... kan jou Unox muts nog niet missen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:05
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dus eigenlijk zegt u, je hoeft niet extra je best te doen om je zonden te beperken, jezelf niet in acht te nemen, en te leven zoals jij denkt dat het goed is. Want je zonden zijn al vergeven, dat vind ik wel een beetje erg makkelijk. | Je moet je niet fixeren op datgene wat je niet kunt, maar je richten op datgene wat je wel kunt. En vooral wie je bent in Christus. En je best doen om niet te zondigen, sorry, kan ik me eigenlijk niks bij voorstellen. Het is de Geest immers, die overtuigt van zonde, en als Hij ons overtuigt, geeft Hij ons ook de kracht de zonde los te laten.
In een andere bijdrage van een anderhalf jaar geleden heb ik eens een discussie proberen op te zetten over de gevolgen van zonde. Wie zondigt, schaadt zichzelf namelijk. Zonde heeft nl. altijd gevolgen voor je persoonlijke leven. Bij pedagogiek hebben ze het wel over extrensieke en intrinsieke motivatie. En ik denk dat je het ook zo moet zien. Extrensiek betekent van buiten af. Als je niet zondigt omdat anderen je dat opleggen, is dat niet goed in mijn ogen. Maar als je vanuit jezelf tot de ontdekking komt dat je dingen beter kunt laten, heb je een veel grotere kans van slagen. Ik geloof, dat de Geest onze intrinsieke motivatie zou willen aanspreken, gewoon omdat zonde zelf al grote schade toebrengt. Zolang ons hart echter nog niet veranderd is, hebben we extrensieke motivatie nodig, bv. de bijbel of de kerk. Straf alleen is een slechte motivator om dingen te laten staan. Overtuigd worden door de HG, overtuigd zijn door God, van binnen uit tot bepaalde conclusies komen, dat houdt stand...
Voorbeeld van hoe zonde je schaadt: je liegt tegenover iemand. Gevolgen kunnen zijn, dat het uit komt en je daarmee het vertrouwen van de ander verliest. Extrensieke motivatie: Gods Woord verbiedt het te liegen..Intrinsieke motivatie: als ik lieg, verlies ik mn vriend...Wat werkt sterker volgens jullie?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 13 december 2011, 13:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Is die donkere rode rollator niet beter voor jou... Of staat die kleur niet bij jou? |
wat maak mij die kleur nou in vredesnaam uit Frank....als dat ding maar rolt toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:07
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik ben geen pot ik ben Hetero net zoals het topic heet  |
ik bedoelde dat ik geen mopperpot ben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:08
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Om vergeving vragen of onze zonden belijden? |
Hai MoMo,
Om vergeving vragen, als je dat doet, dan belijd je ook je zonden.
Dan zeg je bijvoorbeeld van 'mij vergeven dat ik onredelijk boos werd op .....
Nou als je dat zegt, zeg je ook dat je onredelijk boos werd op ....
Snap je. Is maar een voorbeeld hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:11
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Komt er op neer van leef maar raak... Schietgebedje... | tjonge jonge Mariska. Waarom maak je het meteen weer zo extreem? Je kent ons toch beter dan dat? Bovendien doe je daarmee de wedergeboorte tekort. Als je van God houdt, doe je gewoon bepaalde dingen niet meer. Niet omdat Hij dat verbiedt, maar omdat je van Hem houdt en als je liefde voor Hem groeit zul je ook merken dat verlangen naar zonde minder wordt. Het gaat immers om de intrinsieke motivatie?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 13 december 2011, 13:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:13
|
|
|
|
| Quote: | SHANITA130 schreef: En, waarom zou een wedergeboren persoon niet boos kunnen worden? Lachende smiley
|
| Quote: | BEREND888 schreef: Er staat ergens "wordt toornig, maar zondig niet." Ja, de Here Jezus zag ook de Farizeeën toornig aan. Maar Hij zondigde daarin niet!. God toornt ook over de zonde, maar is tegelijk met ontferming bewogen over de zondaar en biedt redding aan. Zijn genade is zo groot, en dat gaat ons verstand te boven. |
Ja. Met dat 'zondig niet', wordt bedoeld dat je niet doorslaat.
Ja, ik las ergens dat iemand zei dat je als christen niet boos zou mogen worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:13
|
|
|
|
Gisteren diverse malen diverse malen bijna binnenste buiten boven de toiletpot gehangen.... waarom neem ik virussen mee van m'n werk..... Vandaag mijn menu weer langzaam opvoeren....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | tjonge jonge Mariska. Waarom maak je het meteen weer zo extreem? Je kent ons toch beter dan dat? |
Ze maakt toch gewoon een geintje?.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dus, wat heeft het voor zin om er bij stil te staan? Voor God geldt het immers niet meer? |
Omdat we ons er van bewust blijven natuurlijk. Want zonde, dat kan je eigen leven en die van anderen schaden. Ook alleen psychisch.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:20
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Omdat we ons er van bewust blijven natuurlijk. Want zonde, dat kan je eigen leven en die van anderen schaden. Ook alleen psychisch. | Ik denk dat je beter bezig kunt zijn met God in plaats van met jezelf..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je moet je niet fixeren op datgene wat je niet kunt, maar je richten op datgene wat je wel kunt. En vooral wie je bent in Christus. En je best doen om niet te zondigen, sorry, kan ik me eigenlijk niks bij voorstellen. Het is de Geest immers, die overtuigt van zonde, en als Hij ons overtuigt, geeft Hij ons ook de kracht de zonde los te laten. |
Ja, natuurlijk moet je je fixeren op wat je wél kunt, is ook ergens een opdracht in de bijbel, als ik het me bedenkt welke tekst, zoek ik het op.
Wel goed dat je dat nog even neerzet, vind ik!
Nou, er zijn christenen, die hun hele leven kunnen blijven worstelen met iets.
Staat toch ook ergens iets van in de bijbel, 'worstelen om de zonde los te laten'...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 december 2011, 13:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:32
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, natuurlijk moet je je fixeren op wat je wél kunt, is ook ergens een opdracht in de bijbel, als ik het me bedenkt welke tekst, zoek ik het op.
Wel goed dat je dat nog even neerzet, vind ik!
Nou, er zijn christenen, die hun hele leven kunnen blijven worstelen met iets.
Staat toch ook ergens iets van in de bijbel, 'worstelen om de zonde los te laten'... | Die worsteling is vaak tegen iets concreets, niet zo algemeen of abstract als erfzonde. En erfzonde is er niet de oorzaak van, maar vaak heeft het te maken met gebeurtenissen in het leven zelf...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:34
|
|
|
|
| Quote: | | Chatuliem: Voorbeeld van hoe zonde je schaadt: je liegt tegenover iemand. Gevolgen kunnen zijn, dat het uit komt en je daarmee het vertrouwen van de ander verliest. Extrensieke motivatie: Gods Woord verbiedt het te liegen..Intrinsieke motivatie: als ik lieg, verlies ik mn vriend...Wat werkt sterker volgens jullie? |
Als iemand tegen je liegt, als je degene kent, dan voel je dat aan.
Het hoeft geen liegen te zijn, het kan ook, gewoon iets niet vertellen zijn.
Dat is in een relatie behoorlijk vervelend.
Maar ja, als je vrienden bent, waarom zou iemand geen dingen voor zichzelf mogen en kunnen hebben die die niet met anderen wilt delen? Een psycholoog, niet die reformatorische hoor, zei een keer, dat, ook in een relatie iedereen dingen kan hebben die die niet kwijt wilt aan de ander, dus dingen voor zichzelf.
Ik zelf ga ook niet alles aan een vriend vertellen.
Daarom, is de exclusiviteit van een relatie zo fijn.
Ja, en die kans is klein. Kijk, ben je 14-20 jaar oud, heb je nog een heel leven voor je, ben je ouder, heb je beide een rugzakje. en daardoor is dat zo, denk ik. Dat je dan niet meer alles aan een partner kwijt wilt.
Maar ja, nu raak ik off-topic, ga er binnenkort wel over door in een ander onderwerp.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 december 2011, 14:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:44
|
|
|
|
| CHRISTIAN146 schreef: | Het een is belangrijker dan het ander maar, nu komt het: ze sluiten elkaar niet uit! De here Jezus gaf aan dat het belangrijker was dat je naam opgetekend was in de hemel dan dat de demonen aan je onderworpen zijn. Maar deze waarheid was niet in tegenspraak met de opdracht die Jezus immers zelf aan zijn discipelen gaf om demonen uit te werpen.
Met vriendelijke groet, |
Kun je dat ook met bijbel teksten onderbouwen? Begrijp niet helemaal wat je ermee bedoeld. De Heer dreef wel "boze geesten" uit. Het is niet een opdracht opzich... Waarvoor is de Heer naar deze aarde gekomen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:49
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Naast mijn voordeur staat een leuk klein kerstboompje.... Helaas was het grootste gedeelte van de ballen er vannacht uitgewaaid... Dat werd dus ballen rapen  |
WAREN DIE DAN NOG HEEL????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | tjonge jonge Mariska. Waarom maak je het meteen weer zo extreem? Je kent ons toch beter dan dat? Bovendien doe je daarmee de wedergeboorte tekort. Als je van God houdt, doe je gewoon bepaalde dingen niet meer. Niet omdat Hij dat verbiedt, maar omdat je van Hem houdt en als je liefde voor Hem groeit zul je ook merken dat verlangen naar zonde minder wordt. Het gaat immers om de intrinsieke motivatie? |
Ik heb nooit het verlangen gehad om te gaan zondigen. Ik heb altijd in mijn leven getracht geen zonden te doen...
Dus hoe ik alles ook wend of keer, een zonde bega ik altijd wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 13:56
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Kun je dat ook met bijbel teksten onderbouwen? Begrijp niet helemaal wat je ermee bedoeld. De Heer dreef wel "boze geesten" uit. Het is niet een opdracht opzich... Waarvoor is de Heer naar deze aarde gekomen? | hoi mar dat het een opdracht van God is om duivelen uit te drijven in Jezus Naam kunnen we oa lezen inHandelingen5 vers 12 tot en met 16 marcus 9 vers 14-29
Laatst aangepast door
|
DANIEL777
|
op dinsdag 13 december 2011, 14:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 14:03
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik bedoelde dat ik geen mopperpot ben... |
das offtopic! ben je nou hetero of hoe zit het?
|
|
| Naar boven |
|
|