| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 18:01
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | BLIJ....DANKBAAR!!!!
Mijn contract is met een halfjaar verlengd!!!!! Krijg alleen niet meer dan 12 uur en niet meer dan 1 client per dag... (dus halve dagen...)
Ik mag echter wel reageren als er urgentie gevallen zijn...(inval) Maar gezien mijn lichamelijke klachten...weten waar mijn grenzen zijn...
Gelukkig is het niet zo dat ik niet geschikt zou zijn voor de thuiszorg...ik weet dat het klikt met de cliënten....daar ben ik erg blij mee... Dat is immers waar je het voor doet...een blij en dankbaar gezicht???
Met mijn 3 uurtjes huishouding bij de gehandicapten is het geen vetpot..maar God zorgt...we redden het.... |
Fijn Zeeland, een beetje zekerheid he! Gefeliciteerd hoor! en inderdaad: God zal voor de rest zorgen! Deed Hij bij mij ook! En doet Hij nog!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 18:03
|
|
|
|
Mijn contract is met een halfjaar verlengd!!!!! Krijg alleen niet meer dan 12 uur en niet meer dan 1 client per dag... (dus halve dagen...)
Ik mag echter wel reageren als er urgentie gevallen zijn...(inval) Maar gezien mijn lichamelijke klachten...weten waar mijn grenzen zijn...
Gelukkig is het niet zo dat ik niet geschikt zou zijn voor de thuiszorg...ik weet dat het klikt met de cliënten....daar ben ik erg blij mee... Dat is immers waar je het voor doet...een blij en dankbaar gezicht???
Met mijn 3 uurtjes huishouding bij de gehandicapten is het geen vetpot..maar God zorgt...we redden het.... |
Fijn, Zeeland!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 18:03
|
|
|
|
JAAAAAAAAAAAAAAAA...een half jaar erbij!!!! (Lees mooiste moment van vandaag)
Het heeft vast geholpen....al die positieve krachten.... Laat ik eer lijk wezen.... God zorgt... Zijn trouw is groot....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 18:05
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | JAAAAAAAAAAAAAAAA...een half jaar erbij!!!! (Lees mooiste moment van vandaag)
Het heeft vast geholpen....al die positieve krachten.... Laat ik eer lijk wezen.... God zorgt... Zijn trouw is groot.... |
Halleluja! Amen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 18:07
|
|
|
|
Mijn mooiste moment komt vanavond vanaf 20.00 uur Ik ga samen met Jacob naar een supermooi concert
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 18:22
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: |
Er werd onlangs al ruimschootsgenoeg over mij ge....  |
ge-jeneverd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 18:40
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Soms zelfs zo goed dat ze er zelf in gaan geloven.... |
Inderdaad, er zijn mensen en dat is heel ernstig, die 'zo eerlijk zijn', om hun eigen leugens te geloven....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 18:48
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Zelfs zo goed, dat zij dus alleen de waarheid spreken, en wat een ander er ook van zegt, dat dat dus gelogen is |
Ja, je zegt het precies zo hoe ik het voel en denk...
Ongelofelijk, zou ik zeggen, maar het bestaat echt....
Daarom heet het ook pathologisch.
Een interessant linkje, waar je ook door kan klikken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 18:50
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | http://www.bonsana.nl/Electroacupunctuur.htm
Ik ben benieuwd naar jullie visie op bovenstaande link.
Meerdere keren heb ik mezelf laten 'doormeten' en alle keren is dit goed bevallen. Klachten die er waren werden op deze manier opgespoord, en met natuurlijke medicatie verholpen.
Nu hoorde ik pas van iemand dat dit 'harstikke occult'was Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken, en vooral ook waarom. |
Mijn visie?Grotere lariekoek bestaat er niet! Mijn man,destijds al ernstig ziek,kon amper lopen,is er geweest..........buisjes vastgehouden etc.,kreeg gelijk de uitslag; u bent gezond! Laat nog even uw vullingen verwijderen en slik wat druppels waar een plant overheen gezwaaid is..........rekening;275 euro De tweede afspraak heb ik afgezegd,meneer riep gelijk "dus ik heb hem nu wel genezen!" Nou nee.......we worden ziek van je rekeningen.......
Occult?Mwah,wel zweverig,reken er niet op dat het je echt genezing zal brengen,als ze echt genezen konden waren ze wel dokter geworden
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op woensdag 14 december 2011, 18:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 19:48
|
|
|
|
Om een duidelijke eye opener te geven vanuit de bijbel, wordt in Opnebaringen 21:10 direct aangegeven wie de bruid is.
Een engel spreekt tot Johannes: "Kom hier, ik zal u tonen de bruid, de vrouw des Lams. En hij voerde mij weg in de geest op een grote en hoge berg en toonde mij de heilige stad, Jeruzalem, nederdalende uit de hemel van God,"
Dit was even off topic. Nu de 144.000,
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 14 december 2011, 19:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 20:00
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Mijn mooiste moment komt vanavond vanaf 20.00 uur Ik ga samen met Jacob naar een supermooi concert  |
das ongeveer..... NU !!! mij benieuwen of t klikt tussen de tortelduifjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 20:16
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | JAAAAAAAAAAAAAAAA...een half jaar erbij!!!! (Lees mooiste moment van vandaag)
Het heeft vast geholpen....al die positieve krachten.... Laat ik eer lijk wezen.... God zorgt... Zijn trouw is groot.... |
Gefeliciteerd Zeeland, wat geweldig voor je. Inderdaad, God zorgt en zijn trouw is mega-groot.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 20:42
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Graag een slotje hierop.
Het gaat werkelijk nergens over. |
Waarom nou weer Iedereen is lief tegen elkaar geen ellen lange discussies geen onderwerp waar we elkaar voor in de haren hoeven te vliegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 21:30
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | harald en lisa; volgens mij ontstaat er tussen jullie enige verwarring door het verschil tussen de termen "erfzonde" en "erfschuld"; twee hele verschillende dingen. |
Hé Hannah. Bij mij is er geen sprake van verwarring hoor... Ik kan beide begrippen namelijk niet terugvinden in de Bijbel. Maar ik vind de discussie wel heel intressant, zoals je ongetwijfeld al hebt gemerkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 21:30
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Heb je de noot die erbij zit ook gelezen??? Goed vertalen is erg moeilijk……
Kortom, niet gelezen dat erachter staat;
Om Nee te kunnen zeggen tegen de verleidingen van de duivel kom je als mens altijd kracht en macht te kort, en om dat dan wel te kunnen moet je als mens tegelijkertijd ook God zijn, Jezus kon het wel, maar Hij was naast mens ook God, en had dus de kracht en macht om de duivel te weerstaan. (Matt 4)
Ieder verantwoordelijk voor eigen zonden, dat klopt. Maar dan ga je de fout in, want omdat jij door de zondeval kunt zondigen, kan je nageslacht dat ook, zij worden niet geboren met jou zonden, maar worden wel geboren met jou zondige natuur. (Rom 7)
Die vraag heb je zelf al beantwoord, in het stukje hierboven. Jij gaat toch de fout in met wat je nu weet, Adam en Eva dus ook als zij weten wat wij weten.
Niet gezondigd, wel een zondige natuur, zie ook mijn reactie iets naar boven. (Rom 7) |
Wat die tekst uit Genesis 3 betreft: Om eerlijk te zijn heb ik altijd gedacht dat er "God" stond in plaats van goden. Maar in de vertaling die ik nu heb gebruikt (NBV) stond dus goden. Ik heb het even in andere vertalingen nagekeken en daar staat wel degelijk God. Waar het echter om gaat is dat uit de twee Bijbelteksten die ik noemde heel duidelijk blijkt dat de mens direct na de schepping niet hetzelfde was als God en dus zeker niet almachtig was. Blijkbaar wilden zij dat wel zijn en juist daardoor konden zij door Satan in verleiding worden gebracht. Het feit dat zij daarop in zijn gegaan, door te doen wat Satan voorstelde in plaats van te gehoorzaam zijn aan wat God hen had geboden, is echter echt hun eigen keuze geweest. Ze hadden ook anders kunnen kiezen.
Verder stel jij: “Om Nee te kunnen zeggen tegen de verleidingen van de duivel kom je als mens altijd kracht en macht te kort”. En dus..??? Betekent dit dat je het niet eens hoeft te proberen om de verleidingen van de duivel te weerstaan? Je hebt mij overigens nergens horen beweren dat wij de verleidingen van de duivel altijd kunnen weerstaan. De enige mens die dat kon was inderdaad Jezus, dus daarover zijn we het eens.
Dit neemt niet weg dat wij ernaar mogen streven om het voorbeeld te volgen wat Jezus gaf tijdens zijn leven op aarde. Als je op voorhand al gaat roepen dat dit onmogelijk is, dan hoef je het dus ook niet te proberen. Telkens als mijn kinderen zeiden dat ze iets niet konden, dat iets niet lukte heb ik hen voorgehouden: "van proberen kun je leren...". De keren dat het niet lukte heb ik ze liefdevol opgevangen en de keren dat het wel lukte heb ik ze vol trots geprezen. En al doende leerden zij inderdaad dingen die zij eerder niet konden, soms zelfs dingen waarvan ze nooit gedacht hadden dat ze die ooit zouden kunnen. Als je het niet probeert, dan weet je op voorhand zeker dat je de verleidingen van de duivel niet kunt weerstaan. Trap niet in de leugen van satan dat je als mens altijd macht en kracht tekort komt, maar put juist je kracht uit God. Die is vele malen sterker dan de duivel, want de duivel is al overwonnen door het bloed van Jezus Christus. Je bent gekocht en betaald. Dat hoef je alleen maar te aanvaarden als het mooiste geschenk wat je in heel je leven kunt krijgen.
Ieder verantwoordelijk voor eigen zonden, dat klopt. Maar dan ga je de fout in, want [b]omdat jij door de zondeval kunt zondigen[/b], kan je nageslacht dat ook, zij worden niet geboren met jouw zonden, maar worden wel geboren met jou zondige natuur. (Rom 7)
Volgens mij is dit nu juist het punt waar jij de mist in gaat. Jij zegt dat ik door de zondeval kan zondigen. Adam en Eva konden echter al voor de zondeval zondigen en hebben dat ook gedaan. Of wou je beweren dat zij gezondigd hebben als gevolg van de zondeval? Dat de zondeval eerst kwam en dat Adam en Eva daarna gezondigd hebben?
Dan heb ik nog een leuke voor je: het woord zondeval komt in geen enkele Nederlandse Bijbelvertaling voor (of ik heb het even gemist: ik heb even snel gekeken via Biblia.net, maar als ik ernaast zit be my guest om mij te corrigeren... hoewel, dat doe je dan waarschijnlijk ook wel als ik je daar niet toe uitnodig ha ha ha).
Adam en Eva zijn geschapen met een mogelijkheid om ervoor te kiezen om God vrijwillig te gehoorzamen of om af te wijken van Zijn geboden. Wat er is gebeurd weten we allemaal: zij zijn ongehoorzaam geweest door iets te doen dat God had verboden. Daarmee hebben zij gezondigd. En zij hebben hun zonde niet beleden en geen vergeving gevraagd van die zonde. In plaats daarvan hebben zij de schuld afgeschoven en geen verantwoordelijkheid genomen voor hun daden. Toen kon God niet veel anders dan hen te straffen en dat heeft hij ook gedaan. Het hele nageslacht van Adam en Eva heeft dezelfde mogelijkheid om te kiezen. Zo heeft God de mens nu eenmaal geschapen, simpelweg omdat hij de mens de kans wil geven om te kiezen. En inderdaad, alle mensen na hen hebben gezondigd (behalve Jezus dan, maar die was inderdaad God en mens tegelijk).
Als met "een zondige natuur" bedoeld dat ieder mens heeft gezondigd, dan kan ik daar tot zover in meegaan. Ik heb echter moeite met het begrip zondige natuur, omdat ik het gevoel heb dat we dan in feite zouden kunnen zeggen dat we er helemaal niets aan kunnen doen dat we zondigen. Het is nu eenmaal onze zondige natuur...... Vandaar ook de vergelijking met een blinde die niet kan zien.. die kan daar niets aan doen, want hij is blind. En als wij op die manier tegen onze zonden aan kijken dan begaan we in mijn ogen dezelfde fout als Adam en Eva: We nemen dan niet de verantwoordelijkheid voor onze eigen daden en voor de verkeerde keuzes die wij zelf maken, want tja... het is immers onze zondige natuur die ervoor zorgt dat we dat doen dus eigenlijk zijn we gewoon een stel zielepieten die niet anders kunnen. Net als Eva de slang de schuld gaf en Adam Eva de schuld af, schuiven wij onze schuld dan af op onze voorvaderen, want die zijn ermee begonnen en door hen is de zonde in de wereld gekomen.
Kijk en daar ben ik het dus niet mee eens. Je hebt altijd een keuze. En je blijft altijd verantwoordelijk voor je eigen doen en laten. Je zult mij niet horen zeggen dat ik altijd de juiste keuzes heb gemaakt. En nee, je zult mij ook niet horen zeggen dat ik nu geen verkeerde keuzes meer maak. Ik probeer echter wel zoveel mogelijk Gods leiding te zoeken bij de dingen die ik doe of laat.
De mogelijkheid om te zondigen zit in de mens ingebed, simpelweg omdat God geen robots heeft gemaakt die alleen maar doen wat Hij wil. Hij wil dat wij er vrijwillig voor kiezen om Zijn wil te doen. Zoals ik al zei: zo is de mens geschapen. Dat is niet veroorzaakt door de zondeval. De zondeval heeft een verwijdering tussen God en de mensen teweeg gebracht, maar juist door het verlossende werk van Christus mogen wij nu weer dicht tot Hem naderen en Zijn leiding zoeken in ons leven.
En wat Romeinen 7 betreft: heb je Romeinen 8 ook gelezen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 21:34
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Om een duidelijke eye opener te geven vanuit de bijbel, wordt in Opnebaringen 21:10 direct aangegeven wie de bruid is.
Een engel spreekt tot Johannes: "Kom hier, ik zal u tonen de bruid, de vrouw des Lams. En hij voerde mij weg in de geest op een grote en hoge berg en toonde mij de heilige stad, Jeruzalem, nederdalende uit de hemel van God,"
Dit was even off topic. Nu de 144.000, |
Wat betreft Openbaring 21 is het voor mij heel helder wat bedoeld wordt met de bruid van het Lam, da's inderdaad de nieuwe stad Jeruzalem die God uit de hemel laat neerdalen. En volgens mij is er over de 144.000 alles gezegd wat er te zeggen valt. Willen we binnen dit topic verder over Openbaring of heeft er iemand een andere suggestie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 21:35
|
|
|
|
Ik hoop dat voor deze visser, het af mag lopen met een sisser.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 21:37
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Vandaag doe ik effe snel klaar maaltijd ....restantje ratatoulle uit de diepvries....vanavond concert dus te-weinig-tijd-krisis...  |
Sjonge, je hebt het er maar druk mee Mary. Wel blijven eten hè.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 21:51
|
|
|
|
Vanmorgen weer in de VU geweest en daar de uitslag gekregen dat alles rustig staat en dat is wel weer een hee mooi bericht van de dok en over een half jaar zien we weer. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 21:55
|
|
|
|
Goed nieuws Zeeland, zo blij voor jou!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
|
|
|
| INKTVIS960 schreef: | Ik zie een visser lezend op de bank, terwijl zijn dobber onder gaat, blijf lekker liggen,...... tis voor ophalen nu te laat. |
Geen gemier, alleen maar vis in het vizier Wat je niet nodig hebt is een fles Voor een groot succes. Flessenpost dat kennen we niet zozeer Lichtje aceepteert dit ook niet meer. Maar neem een grote verse pier, wel fris Aan de haak ermee, gelardeerd met wat reepjes inktvis. Doe dan uw plicht Uit met al dat licht. Mik dan het hele zootje zover mogelijk weg van het strand En wacht dan geduldig op.........die gewenste binnenbrand.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | k vind 1 eigenlijk wel genoeg ... |
Ja daar heb je al heel veel werk aan hahaha. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 21:56
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Waarom nou weer Iedereen is lief tegen elkaar geen ellen lange discussies geen onderwerp waar we elkaar voor in de haren hoeven te vliegen.  |
teveel offtopic snap dat dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 22:19
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Wij allen hebben veel meegemaakt hier Visser....zitten in het zelfde schuitje....en nou moeten we roeien! moeilijk he!  |
Zit het zo diep bij je? Je ligt er toch niet teveel wakker van? Maar visser kiest dan toch maar voor een schuit met vrouwtjes ipv. mannetjes . En liefst zonder roeispanen maar met buitenboordmotor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 22:21
|
|
|
|
oei oei; visser staat op zijn strepen nu moet inktvis al aan repen!! is een rib nu niet voldoende meer? inktvis, mag ik je raden; ga asjeblieft bij iemand anders in de leer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 22:24
|
|
|
|
om over na te denken...
Bijbel als mobiele telefoon
stel je eens voor wat er zou gebeuren als we op dezelfde manier met onze Bijbel omgaan als met onze mobiele telefoon?
Het zou betekenen dat we;
onze Bijbel constant op zak zouden hebben; er meerdere malen per dag een blik in werpen; wanneer we hem vergeten, weer terug naar huis of kantoor gaan om hem te halen; hem gebruiken voor het verzenden van berichten naar onze vrienden; hem behandelen alsof we nooit zonder hem hadden kunnen leven; hem aan onze kinderen meegeven, voor hun veiligheid en om met hen te communiceren.
in tegenstelling tot een mobieltje heeft de Bijbel nooit storing op het netwerk. op elke locatie is er verbinding. we hoeven ons geen zorgen te maken over het beltegoed, want Jezus heeft de rekening al betaald en we kunnen onbeperkt bellen. laten we er gebruik van maken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEREND888
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 22:41
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | En dan nog even jouw verhaal over dat doodgeboren kind. Ik heb steeds in mijn bijdragen gezegd dat een kind, zeker een pasgeboren kind, niet zondig is Je zult mij dan ook nooit horen zeggen dat een baby doodgeboren wordt, omdat het iets heeft misdaan. Je zult mij ook nooit horen zeggen dat een kind sterft als gevolg van de zonden van zijn ouders. . Per slot van rekening ben ik degene die het begrip erfzonde niet aanvaard, simpelweg omdat dit begrip nergens in de Bijbel voorkomt. Ik geloof oprecht dat een doodgeboren kind zich veilig mag weten in de armen van Jezus. Op het hoe en waarom heb ik geen antwoord, maar ik hoop dat de ouders van zo’n kindje troost kunnen vinden bij God in de wetenschap dat Hij hen tot een trooster wil zijn. | Op het hoe en waarom heb ik geen antwoord, schrijf je. Ik probeer een antwoord te geven.
Ik ben heel blij Lisa dat jij dat ook ziet. Dat een jong kind dat gestorven is, zich bij de Here Jezus veilig mag weten. Of het van gelovige of ongelovige ouders komt maakt niet uit want de Here Jezus zegt van de kinderen: "Hunner is het Koninkrijk der hemelen". En genade is geen erfgoed, ieder is persoonlijk verantwoordelijk maar deze jonge kinderen kunnen nog niet kiezen, maar hebben ook GEEN ZONDE GEDAAN. Want alleen daarop wordt de mens geoordeeld.
Ik ga nog een stapje verder daarin. Vanaf een bevruchte eicel is er leven. Als zich dat verder ontwikkeld is er een klein mensje dat nog niet buiten de baarmoeder levens vatbaar is, maar het is een door God geschapen leven en heeft dus een ziel. Daarom is abortus zo erg. Ik geloof dat wij straks in de hemel verbaasd zullen staan door al de jonge levens die in de Hemel de Here Jezus zullen prijzen. Die jonge levens hebben nooit gezondigd, en hebben nooit het daglicht aanschouwd. Wat behoudenis betreft is er geen verschil met een baby wat geboren is en opgroeit. (Als ze groter worden wordt de situatie anders)
In Job 14:1-4 lezen wij: De mens, geboren uit een vrouw, is kort van dagen en verzadigd van onrust. Als een bloem komt hij op en hij verwelkt; hij vlucht als een schaduw en houdt geen stand. Ja, voor zo iemand doet U Uw ogen open, en U brengt mij met U in het gericht. Wie zal een reine geven uit een onreine? Niet één. Lisa, hier heb je de erfzonde ook. De mens is onrein door geboorte uit een zondig mens. En heeft de kracht , de eigenschap om te zondigen. (onze oude natuur dus)
Maar ik schreef, (Berend888: Geplaatst: maandag 14 november 2011, 16:44 ) zondoffer > voor onze zondige natuur ( zg. erfzonde) “Hem die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid van God in Hem” (2 Kor. 5:21).
Op grond van dat werk van Christus zijn die jonge levens behouden en schuilen achter het Bloed.
Lisa schreef:Als wij het hebben over de dood als straf op de zonde, hebben we het over de dood van onze geest en niet van ons lichaam. Een ieder die geloofd en die het genade-offer van Jezus in dank aanvaard, heeft het eeuwige leven.
Ik denk van beide Lisa.De dood van onze geest en de dood van ons lichaam. Zelfs de hele schepping ligt daardoor onder de vloek en is door de zondeval. Ook de planten en dierenwereld ondergaan de dood. Dat is geen paradijselijke situatie meer. Dat is ook de reden dat de Cherubs met flikkerend zwaard Adam en Eva verhinderden om na de zondeval van de Boom des Levens te eten want dan zou de mens in zonde eeuwig leven. Zij moesten uit het Paradijs verdreven worden. Gen 3:24 "En Hij dreef de mens uit; en stelde cherubs tegen het oosten van de hof van Eden, en een vlammig lemmer van een zwaard, dat zich omkeerde, om te bewaren de weg van de boom des levens."
Als wij nu eten van de "Boom des Levens" krijgen we eeuwig leven. Dat is wat jij bedoelt inderdaad geestelijk en de Here Jezus is het Brood uit de Hemel. We mogen ons voeden met Zijn Woord.
Voor onze zondige daden (wij zijn schuldig geworden) heeft de Here Jezus zichzelf ten schuldoffer gebracht. Jes 53:10 "Doch het behaagde de HEERE Hem te verbrijzelen; Hij heeft Hem krank gemaakt; als Zijn ziel Zich tot een schuldoffer gesteld zal hebben, zo zal Hij zaad (nakomelingen, Zijn Gemeente) zien, Hij zal de dagen (wij ontvangen eeuwig leven) verlengen; en het welbehagen des HEEREN zal door Zijn hand gelukkig voortgaan." (Altijd genieten) schuldoffer > voor onze zondige daden (wat wij gedaan hebben en waarvan wij ons moeten bekeren, spijt betuigen en gelovig aannemen dat Hij het oordeel daarover voor ons heeft volbracht.)
Psalm 40 zegt ook veel over de offers van oude testament die de Here Jezus heeft volbracht in het alles omvattende ene Offer aan het kruis.
Psalm 40 :7-11 Gij hebt geen lust gehad aan slachtoffer en spijsoffer; Gij hebt mij de oren (zie Deut 15:17) doorboord; brandoffer en zondoffer hebt Gij niet geëist. Toen zeide ik: Zie, ik kom; in de rol des boeks is van mij geschreven. Ik heb lust, o mijn God! om Uw welbehagen te doen; en Uw wet is in het midden mijns ingewands. Ik boodschap de gerechtigheid in de grote gemeente; zie, mijn lippen bedwing ik niet; HEERE! Gij weet het. Uw gerechtigheid bedek ik niet in het midden mijns harten; Uw waarheid en Uw heil spreek ik uit; Uw weldadigheid en Uw trouw verheel ik niet in de grote gemeente.
Het gevolg van Christus verzoeningswerk is zo groot, daar raak je niet over uitgedacht. Ik hoop dat het voor ons allemaal wat duidelijker is geworden. Fijn om over zo'n onderwerp met elkaar van gedachten te wisselen. Ondanks de verschillen kunnen wij toch wel bijelkaar komen. Sommigen gebruiken andere termen en bedoelen hetzelfde. Het is altijd goed om onze gedachten te onderbouwen met Gods Woord.
Nog een aanvulling. Ezechiël 18:20. De ziel, die zondigt, die zal sterven; de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid van de vader, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid van de zoon; de gerechtigheid van de rechtvaardige zal op hem zijn, en de goddeloosheid van de goddeloze zal op hem zijn.
Hieruit kun je begrijpen dat kinderen niet gestraft worden voor de zonden van de ouders.
In Ps 51:7 lezen wij: "Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mijn moeder mij ontvangen. " Deze tekst zegt niet dat kinderen gestraft worden voor de zonden van hun ouders, maar maakt duidelijk de elk mens voortkomt uit zondige ouders en daardoor een zondige natuur erven. Maar zoals ik al eerder heb opgemerkt, de mens wordt niet veroordeeld op wat hij is, maar op wat hij gedaan heeft. Zonige daden dus. Daar is ieder mens voor verantwoordelijk. Daarom moeten wij ons bekeren en ontvangen daardoor ook een nieuwe natuur, uit God geboren die niet kan zondigen. Christus is tot zonde voor ons gemaakt (2 Kor. 5: 21), dat wil zeggen: onze zondige natuur is in Hem geoordeeld en voor God weggedaan en dat Christus mijn zonden wilde dragen op het vloekhout (1 Petrus 2: 24). Dat betekent dat God mijn zonden aan de Jezus heeft toegerekend en ze mij vergeeft op grond van het geloof in de Here Jezus.
Laatst aangepast door
|
BEREND888
|
op woensdag 14 december 2011, 23:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 22:41
|
|
|
|
| INKTVIS960 schreef: | Ik hoop dat voor deze visser, het af mag lopen met een sisser. |
Dat is zeker te hopen Anders moeten we weer over op het stropen. En aangezien dat verboden is bij de wet , wachten we maar even met die pret. Alle dromen wel ten spijt lichtje voelt zich wel bevrijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 22:42
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Occult zal wel mee vallen, tenminste wat ik vanaf de website kan lezen zit ze geen bosgeesten op te roepen. 
Na wat verder onderzoek, vraag haar eens naar haar BIG registratie, waarom dat op verpleegkundige staat, en niet op therapeut, want dat is wat ze volgens de website doet..... |
BIG registratie geld voor verpleegkundigen, fysiotherapeuten en artsen. Vermoed dat haar therapeut zijn hier niet onder valt....
Ga de site later even uitgebreider lezen. Normaal gesproken hou ik helemaal niet van zweverig gedoe... maar dit kan ik niet direct occult noemen ofzo...
Ik zie wel in dat bepaalde planten geneeskrachtig zijn, als ze maar op de juiste manier gebruikt worden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 22:44
|
|
|
|
Da's goed nieuws buurvrouw. Gefeliciteerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |