| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 23:14
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | om over na te denken...
Bijbel als mobiele telefoon
stel je eens voor wat er zou gebeuren als we op dezelfde manier met onze Bijbel omgaan als met onze mobiele telefoon?
Het zou betekenen dat we;
onze Bijbel constant op zak zouden hebben; er meerdere malen per dag een blik in werpen; wanneer we hem vergeten, weer terug naar huis of kantoor gaan om hem te halen; hem gebruiken voor het verzenden van berichten naar onze vrienden; hem behandelen alsof we nooit zonder hem hadden kunnen leven; hem aan onze kinderen meegeven, voor hun veiligheid en om met hen te communiceren.
in tegenstelling tot een mobieltje heeft de Bijbel nooit storing op het netwerk. op elke locatie is er verbinding. we hoeven ons geen zorgen te maken over het beltegoed, want Jezus heeft de rekening al betaald en we kunnen onbeperkt bellen. laten we er gebruik van maken! |
Voor iedereen met een smartphone: er is een bible.app die je gratis kunt downloaden. Dat maakt het een stuk makkelijker om de Bijbel altijd bij de hand te hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 23:15
|
|
|
|
nu, gaan naar bed, heerlijk vroeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 23:31
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | nu, gaan naar bed, heerlijk vroeg  |
Nu naar bed gaan de dag is net begonnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 23:32
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Nu naar bed gaan de dag is net begonnen  |
heb je de tijd wel goed staan dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEREND888
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 23:33
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Als met "een zondige natuur" bedoeld dat ieder mens heeft gezondigd, dan kan ik daar tot zover in meegaan. Ik heb echter moeite met het begrip zondige natuur, omdat ik het gevoel heb dat we dan in feite zouden kunnen zeggen dat we er helemaal niets aan kunnen doen dat we zondigen. Het is nu eenmaal onze zondige natuur...... Vandaar ook de vergelijking met een blinde die niet kan zien.. die kan daar niets aan doen, want hij is blind. En als wij op die manier tegen onze zonden aan kijken dan begaan we in mijn ogen dezelfde fout als Adam en Eva: We nemen dan niet de verantwoordelijkheid voor onze eigen daden en voor de verkeerde keuzes die wij zelf maken, want tja... het is immers onze zondige natuur die ervoor zorgt dat we dat doen dus eigenlijk zijn we gewoon een stel zielepieten die niet anders kunnen. Net als Eva de slang de schuld gaf en Adam Eva de schuld af, schuiven wij onze schuld dan af op onze voorvaderen, want die zijn ermee begonnen en door hen is de zonde in de wereld gekomen.
Kijk en daar ben ik het dus niet mee eens. Je hebt altijd een keuze. En je blijft altijd verantwoordelijk voor je eigen doen en laten. Je zult mij niet horen zeggen dat ik altijd de juiste keuzes heb gemaakt. En nee, je zult mij ook niet horen zeggen dat ik nu geen verkeerde keuzes meer maak. Ik probeer echter wel zoveel mogelijk Gods leiding te zoeken bij de dingen die ik doe of laat. | Onze wil is bedorven door de zonde. Wij ‘willen’ verkeerd, wij willen het verkeerde doen, tenzij God aan ons hart gaat werken (zie Rom.7). Op grond daarvan zegt men wel eens, dat de wil van de mens gebroken moet worden om hem te leren te doen wat God wil. Dat zou echter betekenen dat de persoon een willoos mens werd. En hier heb je jouw punt LISA, waar jij en ik ook niet mee eens zijn. De mens is niet willoos. Hij kan niet zeggen, "ik kan er niets aan doen, omdat ik eenmaal zo ben." De wil moet niet gebroken (kapot gemaakt), maar anders gericht worden en dat gebeurt als een mens zich bekeert.
Er zijn twee begrippen ‘eigen wil’ en ‘eigenwil’. De laatste term slaat op de eigenwilligheid van de mens, namelijk dat hij datgene wil wat tegen Gods wil ingaat. Die eigenwil (dit is de verkeerde gerichtheid van de wil) moet gebroken worden, maar niet de wil zelf. Onder ‘eigen wil’ verstaan we, dat ieder mens een persoonlijke keuzemogelijkheid heeft en het vermogen om die keuze duidelijk kenbaar te maken. Die wil moet er echter op gericht zijn om God te gehoorzamen en dat was ze in onze onbekeerde toestand niet. De gave op zichzelf is goed, het gebruik van de gave is vóór onze bekering totaal verkeerd gericht
Het verstand Hetzelfde geldt voor het verstand. Alleen ligt het daar nog wat moeilijker.
Lees uitvoerig hierover in: http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=3471
Laatst aangepast door
|
BEREND888
|
op woensdag 14 december 2011, 23:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 23:35
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | heb je de tijd wel goed staan dan  |
Andere tijdzone misschien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 23:47
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | heb je de tijd wel goed staan dan  |
Elke dag, dag en nacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 14 december 2011, 23:52
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | teveel offtopic snap dat dan  |
Ik ben hetero) dan doen we het zo. Als je elke keer zo begint Ben je nooit off topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 00:10
|
|
|
|
Ach visser wat een lol, m'n netten zijn al zo vol. En konijnen hangen in de schuur, voor de kerst nog op het vuur, want bij de slager zijn ze duur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 01:56
|
|
|
|
en het is zo simpel verleiding is er eraan toegeven is zondigen verleiding op zich is geen zonde een pasgeboren kind kent geen verleiding dus is niet zondig
elk mens heeft genoeg aan zn eigen verleidingen is verantwoordelijk voor zn eigen keuzes keuzes maken is kiezen voor zonde of voor God gehoorzamen
en omdat wij mensen onze eigen wil belangrijker vinden bedenken we allerlei beredeneringen om maar onder die eigen verantwoordelijkheid om keuzes te kunnen maken, uit te komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 02:00
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Hihi....ik eh...bedoelde ook "het mannelijk geslacht" hoor... Veulste weinig ruimte in bed voor 3  |
Zeker weten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 02:02
|
|
|
|
Oh ja, on topic blijven he Ik ben ook hetero voor zover ik weet heb nooit iets anders geprobeerd ben dat ook niet van plan blijf gewoon hetero maar ik hou van homo aangezien mijn bro homo is en ik hou van mijn bro en voor iedereen die nu weer begint over dat het een gruwel is in Gods ogen ... dat is een kerstboom ook !!!!!!!!!! lees het topic over kerst er maar es op na
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 02:05
|
|
|
|
k wil even heel hard klagen over de belastingdienst die mij dwars zit en over het regioteam van gkb dat een stel domme koeien is met het iq van een bos wortels
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 02:24
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | k wil even heel hard klagen over de belastingdienst die mij dwars zit en over het regioteam van gkb dat een stel domme koeien is met het iq van een bos wortels  |
Wat is er dan gebeurd? Je mag niet van iedereen verwachten dat ze een IQ hebben hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 02:36
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | BIG registratie geld voor verpleegkundigen, fysiotherapeuten en artsen. Vermoed dat haar therapeut zijn hier niet onder valt....
Ga de site later even uitgebreider lezen. Normaal gesproken hou ik helemaal niet van zweverig gedoe... maar dit kan ik niet direct occult noemen ofzo...
Ik zie wel in dat bepaalde planten geneeskrachtig zijn, als ze maar op de juiste manier gebruikt worden... |
Idd, uit vele planten worden stoffen gehaald die in de geneeskunde worden gebruikt. Mijn neef, die professor is aan de universiteit in Leuven, en zich vooral bezighoud met AIDS-remmers, vertelde me eens iets over dat ze veel te danken hebben aan de 'krachten' van sommige planten. Echter is het wel zo dat vele kwakzalvers hier van misbruik maken en dan met hocus pocus gedoe goedgelovige of alternatieve mensen zogenaamd genezen. Kijken we maar eens naar Sylvia Millecam, om een bekend iemand te noemen. Zij werd ook wijsgemaakt dat ze maar een ontsteking had. Het was wel de kanker die haar doodde. Tja, dat kan je onder de noemer 'kanker' plaatsen. Het is geldklopperij en eigenlijk is het een beetje te vergelijken met de zogenaamde gebedsgenezingen voor (goed-) gelovige christenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 02:42
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: |
Er werd onlangs al ruimschootsgenoeg over mij ge....  |
...oja, dat je zou graag wijn drinkt? laat ze maar zeggen...wie weet wat kappen zij naar binnen. Misschien wel wodka, wat water betekend, dat ruikt niet als je het gedronken hebt en je kan er lekker teut van worden.
Geef mij maar een pilske.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 02:48
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Oh ja, on topic blijven he Ik ben ook hetero voor zover ik weet heb nooit iets anders geprobeerd ben dat ook niet van plan blijf gewoon hetero maar ik hou van homo aangezien mijn bro homo is en ik hou van mijn bro en voor iedereen die nu weer begint over dat het een gruwel is in Gods ogen ... dat is een kerstboom ook !!!!!!!!!! lees het topic over kerst er maar es op na  |
Laat ze maar zeggen, momo. Homo's zijn ook mensen en waarom zouden wij, gewone mensen, hun het geluk en de liefde moeten verbieden? Geluk en liefde waar wij als hetero's ('normale mensen') ook zo erg op zoek naar zijn. Het betekent niet omdat je christen bent dat je ook dat je ook tolerant bent voor de andere mens. Ze verafschuwen de manier van 'homo-vrijen' maar ondertussen doen ze zelf wel bepaalde handelingen tijdens het vrijen...als je begrijpt wat ik bedoel. Het is veel makkelijker om over de anderen te oordelen dan je eigen daden eens te overschouwen.
Wat of wie is bro?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 02:53
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Maakt dat de Bijbel dan minder waar Frank? |
Neen, zeker niet en dat bedoelde ik ook niet. Toch is het niet de enige waarheid. Zelfs geen waarheid waarmee je, juridisch, in de maatschappij wat mee aankan. Dat weet je ook wel. Het is een geschiedenisboek, een gids, een handleiding, een naslagwerk. Een bibliotheek voor de christenen, dat weliswaar op verschillende manier beleeft, gelezen en opgevat wordt. Het is een boek met vele boeken waar iedere geloofsstrekking of mensen zijn eigen waarheid aan geeft. Het is dus niet dé waarheid maar eerder 'een waarheid'.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 15 december 2011, 10:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 07:56
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Voor iedereen met een smartphone: er is een bible.app die je gratis kunt downloaden. Dat maakt het een stuk makkelijker om de Bijbel altijd bij de hand te hebben  |
Is dat hetzelfde als wat wij hebben....(waarschijnlijk ouderwets maar niet minder actueel) Bible online??? Ik ben niet zo thuis in al die nieuwste pc-snufjes....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 07:59
|
|
|
|
een slecht moment;met hoofdpijn wakker worden .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:00
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | een slecht moment;met hoofdpijn wakker worden .  |
normaal hebben ze altijd hoofdpijn als ze het bed ingaan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:01
|
|
|
|
Het regent hard en er is veel wind...gelukkig geen sneeuw of ijzel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:02
|
|
|
|
ik ben toe aan een grote koffie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | normaal hebben ze altijd hoofdpijn als ze het bed ingaan...  |
ow ja??heb je daar ervaring mee??? heb ik gelukkig geen last van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:10
|
|
|
|
kan het weer niet zien is nog te donker buiten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:20
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | kan het weer niet zien is nog te donker buiten  |
Ow bij jou ook al Het is donker maar de woei lijkt minder dan gisteren hoor tenminste minder geloei Stoep ziet er nat uut dus voor den verandering zal het wel weer eens geregent hebben. Geef maar maar vriezen en sneeuw ipv wind en regen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:22
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ow bij jou ook al Het is donker maar de woei lijkt minder dan gisteren hoor tenminste minder geloei Stoep ziet er nat uut dus voor den verandering zal het wel weer eens geregent hebben. Geef maar maar vriezen en sneeuw ipv wind en regen  |
ik wil de lente al weer hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | normaal hebben ze altijd hoofdpijn als ze het bed ingaan...  |
Kan dat nou ben gisteren ook met hoofdpijn mn bed ingegaan maar er net ook met uitgekomen helaas Frank jou theorie gaat niet altijd op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:23