| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:27
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ow ja??heb je daar ervaring mee??? heb ik gelukkig geen last van  |
aangezien ik alleen ben moet ik geen hoofdpijn veinzen...ik bedoel hebben...en trouwens, zo vaak zie ik mijn bed niet hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:29
|
|
|
|
de discussie over accupunctuur hebben we hier al vaker gehad en meningen verschillen daarover. ik probeer te kijken naar de bron waar het vandaan komt en dat is mijns insziens niet van God . voor de rest vind ik dat wat ik op die site las allemaal vaag en lariekoek is geldklopperij ,en iets waar ik zelf nooit gebruik van zou maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:36
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | welnee, wij zijn schandvlek van cm, wij hebben eerst gehokt en dus in zonde geleefd voordat we trouwden. achteraf nog mazzel dat we geen ban kregen... |
Als iedereen een ban moest krijgen omdat ze in zonde hebben geleefd (terwijl ze een Bijbelse levenshouding prediken) dan zou het ledenbestand zeker gehalveerd zijn.
Ik vind die 'sucses'verhalen niet. Ik weet dat ik ze ooit eens ergens zag maar ze zijn weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...... Ze verafschuwen de manier van 'homo-vrijen' maar ondertussen doen ze zelf wel bepaalde handelingen tijdens het vrijen...als je begrijpt wat ik bedoel. Het is veel makkelijker om over de anderen te oordelen dan je eigen daden eens te overschouwen.
|
Hier kan ik jou even niet volgen Frank. Gemeenschap, of platweg sex genoemd, is tussen man en vrouw toegestaan. Wat daar verder aan "handelingen" bij zitten die onoirbaar zijn, daar kan ik mij niets bij voorstellen. (Hooguit dat een triootje met de buurvrouw niet mag, maar als jij mn buurvrouwen ziet, snap jij ook wel dat daar weinig kans op is) Tenzij jij bedoeld dat gemeenschap uitsluitend dient ter voortplanting, maar dan is gemeenschap ook niet toegestaan op de onvruchtbare dagen of als de vrouw in de overgang is geweest. Hoe moet ik jouw bijdrage interpreteren Frank???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als iedereen een ban moest krijgen omdat ze in zonde hebben geleefd (terwijl ze een Bijbelse levenshouding prediken) dan zou het ledenbestand zeker gehalveerd zijn.
Ik vind die 'sucses'verhalen niet. Ik weet dat ik ze ooit eens ergens zag maar ze zijn weg. |
voordat je inlogt op de inlogpagina rechts onderin of log jij nooit uit?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 08:49
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | k wil even heel hard klagen over de belastingdienst die mij dwars zit en over het regioteam van gkb dat een stel domme koeien is met het iq van een bos wortels  |
tja, vrouwen he... ze denken maar dat ze alles kunnen.
(koe is de vrouwelijke variant van stier toch?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:07
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Hier kan ik jou even niet volgen Frank. Gemeenschap, of platweg sex genoemd, is tussen man en vrouw toegestaan. Wat daar verder aan "handelingen" bij zitten die onoirbaar zijn, daar kan ik mij niets bij voorstellen. (Hooguit dat een triootje met de buurvrouw niet mag, maar als jij mn buurvrouwen ziet, snap jij ook wel dat daar weinig kans op is) Tenzij jij bedoeld dat gemeenschap uitsluitend dient ter voortplanting, maar dan is gemeenschap ook niet toegestaan op de onvruchtbare dagen of als de vrouw in de overgang is geweest. Hoe moet ik jouw bijdrage interpreteren Frank??? |
Ik bedoel maar gewoon, Pieter, dat sommige christenen homo's wel aanvaarden zolang ze maar geen seks hebben met elkaar. Want dat is niet Bijbels. En verder bedoel ik dat er best veel hetero's zijn die ook wel eens vrijen zoals homo's dat doen.
Ik wil er effe bij vertellen dat ik niet tegen homo's ben en dat ik hen respecteer in hun doen en laten.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 15 december 2011, 11:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:11
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ow bij jou ook al Het is donker maar de woei lijkt minder dan gisteren hoor tenminste minder geloei Stoep ziet er nat uut dus voor den verandering zal het wel weer eens geregent hebben. Geef maar maar vriezen en sneeuw ipv wind en regen  |
Hier loeit het anders nog aardig hoor, om mijn flatje heen, en het regent weer aardig door.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:13
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Niet zeuren he het mot eerst kerst worden en als het ken een witte  |
Jaaaaaa, een witte kerst, leuk! Maar naar wat ik hoorde is die kans heel klein Denkend aan een jaar geleden, toen ik rond deze tijd moest verhuizen in de sneeuw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:14
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Niet zeuren he het mot eerst kerst worden en als het ken een witte  |
gaat geen witte kerst worde las ik net , alleen als je zelf nepsneeuw strooit dus denk er maar ff over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:16
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | voordat je inlogt op de inlogpagina rechts onderin of log jij nooit uit? |
Volgens mij doelt hij op de langdurige en niet op de prille
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:17
|
|
|
|
laat die witte kerst maar achterwege. Het is al triestige genoeg met al dat opgeklopt gedoe en vals sentiment en die stomme jingles bell liedjes in de AH of in welke winkel dan ook. Pfffff, een goede stortbui zoals nu is veel beter...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:20
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Laat ze maar zeggen, momo. Homo's zijn ook mensen en waarom zouden wij, gewone mensen, hun het geluk en de liefde moeten verbieden? Geluk en liefde waar wij als hetero's ('normale mensen') ook zo erg op zoek naar zijn. Het betekent niet omdat je christen bent dat je ook dat je ook tolerant bent voor de andere mens. Ze verafschuwen de manier van 'homo-vrijen' maar ondertussen doen ze zelf wel bepaalde handelingen tijdens het vrijen...als je begrijpt wat ik bedoel. Het is veel makkelijker om over de anderen te oordelen dan je eigen daden eens te overschouwen.
Wat of wie is bro? |
dat is een afkorting van Broer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:25
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | laat die witte kerst maar achterwege. Het is al triestige genoeg met al dat opgeklopt gedoe en vals sentiment en die stomme jingles bell liedjes in de AH of in welke winkel dan ook. Pfffff, een goede stortbui zoals nu is veel beter... |
Hou jij die stortbui vandaag daarzo, hebben wij het in elk geval droog zoals nu. Best aardig weer zo achter het glas, kijken hoe het strakkies is als we er door gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:28
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ik ben toe aan een grote koffie
 |
Lekker, doe ik mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:29
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Hou jij die stortbui vandaag daarzo, hebben wij het in elk geval droog zoals nu. Best aardig weer zo achter het glas, kijken hoe het strakkies is als we er door gaan  |
Ze geven anders nog wel heel veel regen op hoor voor vandaag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:31
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | gaat geen witte kerst worde las ik net , alleen als je zelf nepsneeuw strooit dus denk er maar ff over  |
Van welke weerprofeet komt die voorspelling eigenlijk Piet P of peter T, 1 ding is zeker, ze zitten er steeds naast De kans dat er geen sneeuw zou vallen, is net zo groot aanwezig, als dat we van de winter naar het strand zouden kunnen gaan. (om te zonnen) De wind hoeft maar te draaien, en de voorspellingen zijn totaal anders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:43
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Lekker, doe ik mee  |
Hm, waar zouden we toch zijn zonder dat zwarte vocht?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:43
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | en het is zo simpel verleiding is er eraan toegeven is zondigen verleiding op zich is geen zonde een pasgeboren kind kent geen verleiding dus is niet zondig
elk mens heeft genoeg aan zn eigen verleidingen is verantwoordelijk voor zn eigen keuzes keuzes maken is kiezen voor zonde of voor God gehoorzamen
en omdat wij mensen onze eigen wil belangrijker vinden bedenken we allerlei beredeneringen om maar onder die eigen verantwoordelijkheid om keuzes te kunnen maken, uit te komen |
Mooi gezegd Momo. Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds geniet van deze discussie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:46
|
|
|
|
Hallo Bernard. Jouw aanvullingen leiden bij mij tot een paar vragen c.q. opmerkingen: Allereerst doelde ik met het “op het hoe en waarom heb ik geen antwoord” niet op het feit dat een doodgeboren kindje of een kind wat op jonge leeftijd sterft zich veilig mag weten in de arme van Jezus. Dat is voor mij wel helder en heb jij hier ook nog eens duidelijk toegelicht. Ik doelde meer op de vragen die de ouders van dat kindje kunnen hebben: waarom moest hun kindje zo jong sterven. Op die vragen heb ik dus geen antwoord. Het is voor mij helder dat het niets te maken heeft met erfzonde, maar waarom het kindje dan wel zo jong sterft kan ik ze niet vertellen. Zo zijn er wel meer waarom-vragen waarop wij geen antwoord weten. Juist omdat wij mensen zo graag de waarom-vragen beantwoord willen zien om dingen te kunnen verklaren, raken we vaak in de knel wat betreft ons denken op het moment dat zich zulke dingen zich voordoen. Maar goed, laat me vooral niet te ver afdwalen…..
Wat je schrijft over ongeboren kinderen volg ik helemaal en ik kan me daar ook in vinden. Als je het hebt over dat stuk uit Job, snap ik op zich ook waar je naar toe wilt. Maar als je zegt dat een kind onrein is door geboorte uit een zondig mens, volg ik je niet helemaal. Onrein is immers niet hetzelfde als zondig. Dus nee, ook hierbij is volgens mij geen sprake van erfzonde.
Het feit dat een kind geboren wordt uit een ouder die gezondigd heeft, leidt er wel toe dat dit kind ook gaat zondigen. Dat komt doordat de zonde voorgeleefd wordt. Kinderen volgen het voorbeeld van hun ouders. Als die zondigen, zal het kind dat ook gaan doen. De “kracht” om te zondigen berust echter wel degelijk op het feit dat wij een keuze hebben om het goede te doen of het kwade. Als je opgroeit in een gezin waar het de normaalste zaak van de wereld is om het verkeerde te doen, dan bepaald dat je referentiekader. Dat wil niet zeggen dat je niet anders kunt. Zoals ik al eerder zei: “je hebt altijd een keuze”. Om tot dat inzicht te komen, zul je echter eerst wel tot het besef moeten komen dat het ook anders kan.
Wat betreft mijn quote over de dood en het eeuwig leven, bedoelde ik in feite hetzelfde als jij: de straf op de zonde is de dood van ons lichaam en onze geest. Maar door het verlossende werk van Christus zal alleen ons lichaam sterven en heeft onze geest het eeuwige leven.
In jouw volgende bijdrage haal ook jij Romeinen 7 aan. Volgens mij is het echter niet goed, om dat stuk los te zien van Romeinen 8. Uiteindelijk vormt de brief aan de Romeinen één geheel (ik kan me moeilijk voorstellen dat Paulus echt zelf nummertjes heeft gezet bij de verschillende alinea’s, over het algemeen doe je dat niet als je een brief aan iemand schrijft). Juist in Romeinen 8 wordt verwoord dat wij ervoor kunnen kiezen om onze eigen wil te volgen of om ons te laten leiden door de Geest. Voor de liefhebber een klein stukje uit dit gedeelte van Romeinen: 9 Maar u leeft niet zo. U laat u leiden door de Geest, want de Geest van God woont in u. Iemand die zich niet laat leiden door de Geest van Christus behoort Christus ook niet toe. 10 Als Christus echter in u leeft, bent u door de zonde weliswaar sterfelijk, maar de Geest schenkt u leven, omdat u door God als rechtvaardigen bent aangenomen. 11 Want als de Geest van hem die Jezus uit de dood heeft opgewekt in u woont, zal hij die Christus heeft opgewekt ook u die sterfelijk bent, levend maken door zijn Geest, die in u leeft. 12 Broeders en zusters, we hoeven ons niet langer te laten leiden door onze eigen wil. 13 Als u dat wel doet, zult u zeker sterven. Als u echter uw zondige wil doodt door de Geest, zult u leven. 14 Allen die door de Geest van God worden geleid, zijn kinderen van God. 15 U hebt de Geest niet ontvangen om opnieuw als slaven in angst te leven, u hebt de Geest ontvangen om Gods kinderen te zijn, en om hem te kunnen aanroepen met ‘Abba, Vader’. 16 De Geest zelf verzekert onze geest dat wij Gods kinderen zijn. 17 En nu we zijn kinderen zijn, zijn we ook zijn erfgenamen, erfgenamen van God. Samen met Christus zijn wij erfgenamen: wij moeten delen in zijn lijden om met hem te kunnen delen in Gods luister.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op donderdag 15 december 2011, 09:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:55
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij is vandaag mijn laatste dag CM......Als ik terugblik naar drie jaar CM zie ik veel mooie dingen, de leuke contacten, de pittige discussies(Chatuliem, we worden het nooit eens maar wat hebben we een boeiende discussies gehad en veel van elkaar geleerd), ik heb hier ook geleerd om wat anders naar dingen te kijken door gesprekken met mede cmmers.....Ik heb mede cmmers in het echt ontmoet en bij de meesten bleef het bij een digitaal contact. Maar ook heb ik hier teleurstellingen gehad in contacten met mensen, ook verdriet in sommige dates.....kortom veel facetten van het leven zijn hier voorbij gekomen. Nu op naar een CM loos leven, ik begreep van Maryan dat het prima bevalt, gelukkig heb ik naast cm nog een druk leven..... Wat ik jullie mee wil geven: blijf niet hangen in het oude en vooral......bekijk het glas altijd half vol en niet half leeg.......En als laatste: Blijf hoop houden als het tegenzit, God zorgt er altijd voor dat het goed komt, op Zijn manier......
lieve groet, Willemijn |
Mocht je dit nog lezen Willemijn... Het ga je goed!
Ik vind het jammer dat je weg bent en zal je missen op het forum.
Liefs Jolan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 09:56
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Is dat hetzelfde als wat wij hebben....(waarschijnlijk ouderwets maar niet minder actueel) Bible online??? Ik ben niet zo thuis in al die nieuwste pc-snufjes.... |
Kan best Zeeland, dat weet ik zo niet. Het is een App die je op een iphone (of iets vergelijkbaars) kunt zetten. Aangezien de meeste mensen hun gsm toch altijd mee hebben, heb je zo altijd je Bijbel bij de hand. Voor meer info: http://nl.youversion.com/about
Groetjes Lisa (die naast haar iphone ook altijd een gewone Bijbel in haar handtas heeft zitten )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 10:07
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Van welke weerprofeet komt die voorspelling eigenlijk Piet P of peter T, 1 ding is zeker, ze zitten er steeds naast De kans dat er geen sneeuw zou vallen, is net zo groot aanwezig, als dat we van de winter naar het strand zouden kunnen gaan. (om te zonnen) De wind hoeft maar te draaien, en de voorspellingen zijn totaal anders  |
Het enige dat ik weet is dat het met bakken naar beneden valt wat een takkenweer zonder takken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 10:09
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | maarre... inmiddels toch maar weer verlengt  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 10:10
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Hm, waar zouden we toch zijn zonder dat zwarte vocht?  |
Ikke met dat zwarte vocht heel beroerd dus neem ik wel ander vocht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 10:14
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ikke met dat zwarte vocht heel beroerd dus neem ik wel ander vocht  |
Thee is ook lekker hoor, zeker met al die verschillende smaken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 10:15
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Van welke weerprofeet komt die voorspelling eigenlijk Piet P of peter T, 1 ding is zeker, ze zitten er steeds naast De kans dat er geen sneeuw zou vallen, is net zo groot aanwezig, als dat we van de winter naar het strand zouden kunnen gaan. (om te zonnen) De wind hoeft maar te draaien, en de voorspellingen zijn totaal anders  |
We hebben geen weermannen of vrouwen nodig. We zien wel welk weer het is. We kunnen het toch niet veranderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 10:18
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Thee is ook lekker hoor, zeker met al die verschillende smaken  |
Ik doe gezond neem ze van zonnatura ziet eruit als vissenvoer maar lekkerrrrrrr en geen theeine erin dus gezonder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 10:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik doe gezond neem ze van zonnatura ziet eruit als vissenvoer maar lekkerrrrrrr en geen theeine erin dus gezonder  |
Haha, goed bezig! Van Zonnatura heb ik alleen de venkelthee , maar die drink ik nu niet bepaald voor het lekkere En ik moet zeggen dat ik liever zakjes heb dan losse thee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 10:34
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Daar gaat het niet om? Sommige mensen hebben problemen met diegene hoe hij of zij zijn of haar verdriet uit. Je hebt mensen die het breed willen uitsmeren en je hebt mensen die het ontkennen, liegen over het feit dat ze een verdrietig feit opliepen. Ieder mens heeft dus zijn of haar manier van verwerken. Wie bepaalt wat me moeten doen? Bepaalt dat de maatschappij dat? Bepaalt dan maar 1 persoon? Neen, die mens die gebukt gaat zal zelf wel aanvoelen wanneer het verdriet verwerkt is. Dat moet een ander echt niet gaan eisen. Dan zou het potverdorie nogal ver gekomen zijn. Verdriet is voor sommige toch zo'n hekel punt. Laat ik me zelf nog maar eens herhalen: moet je je geluks-uitingen ook na een paar weken onderdrukken??? Mag een pas bevallen moeder, ouders eigenlijk, niet trots en gelukkig zijn? Moeten ze na een bepaalde tijd maar niet meer zeggen hoe blij en gelukkig ze zijn? De ene mens doet het op een directe en de andere op een indirecte manier. Wat is beter? Wie bepaalt eigenlijk welke manier beter is? Moet ik, bijvoorbeeld, mensen die hun surrogaat HBO-opleiding (van amper enkele maanden ?) behaalde en die zich nu in de intellectuele adelstand verheven voelen en hun geluk en hun werk uitgebreid vertellen op een forum of chat vertellen zeggen dat ze niet blij en trots mogen zijn? Neen toch, hé? Soms hebben we toch allemaal zoveel goede adviezen voor de anderen...nouja, adviezen voor de anderen? | Mensen kunnen heel gemakkelijk hun verdriet gebruiken om aandacht te krijgen. En over het algemeen kun je heel goed het verschil zien tussen mensen bij wie het verdriet echt is en mensen die verdriet gebruiken.
|
|
| Naar boven |
|
|