ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3317 3318 3319 3320 3321 3322 3323 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 18:54

COOTJE711 schreef:
hmmmm Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
short aan.... handalcohol....mondkapje....handschoenen....zweten....ademtekort....poetsen....alles uittrekken en het feest kan bij de volgende weer beginnen..... Gefrustreerde smiley
Arme patiënten Knipoog smiley

Enne wel die troep bij jezelf houden he je hoeft niet te delen Knipoog smiley
Kenne onze oudjes namelijk echt niet tegen Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 18:55

[quote=ERIKA129]

Okee, maar smurfen zijn pas na mijn jeugd ondekt, daar ben ik niet zo in thuis Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 18:59

ERIKA129 schreef:
Enne wel die troep bij jezelf houden he je hoeft niet te delen Knipoog smiley
Kenne onze oudjes namelijk echt niet tegen Boze smiley

onze oudjes wèl dan???
Maar in de boze buitenwereld heerst et ook....Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 19:00

ERIKA129 schreef:
Nee ze is er WEER Lachende smiley
yep kon jullie nog niet missen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 19:35

LOVEJEZUS310 schreef:
Heeft er echt niemand op cm interesse om terug te gaan naar de gouden stad Jeruzalem.

Jammer

Je zou rekening moeten houden dat christenen hier allemaal verschillend zijn in beleving, interesse, interpretaties ..... Je kan niet zomaar uitmaken wat hier wel of niet te vinden is. Dat is nou juist jou interpretatie. Van niemand weet je hier wat er in de persoon zelf leeft.
Denk je nu werkelijk dat niemand hier eens naar Jeruzalem op bezoek wil? Wat dacht je van de mogelijkheden? En als jij nu ook nog denkt dat je de enige bent die een relatie met Jezus hebt?
Denk dat het goed is om eerst eens contacten en relaties op te bouwen voor je de mensen hier in een vakje gaat steken, of nog erger... gaat beoordelen wat we hier wel of niet zijn.
Het kan hier wel opervlakkig lijken, maar toch hebben velen hier ook wel diepgaande relaties uit opgebouwd.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 20:06

LOVEJEZUS310 schreef:
Ben even een maand betaald lid geworden

Mag tot 10 oktober 2011 bewegen hier.

Mijn gevoel is dat de houdbaarheid van mijn lidmaatschap is verstreken hier.

Mijn echte match is met Jezus ervaar ik nu.

Ja die match dat is zo serieus, vervullend dat een aardse christian match erbij in het niet valt.

Kan er niks anders van maken.

Maar wie weet wordt ik nog geïnspireerd hier om langer te blijven

Lachende smiley

Hoi LOVEJEZUS,

Heb je de Heer werkelijk lief?
Heb God dan lief boven alles, je naaste als jezelf!!!

Het evangelie van de Here Jezus is heel anders dan "LOVEJEZUS".
Met deze uitdrukking verwacht ik toch iets anders.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 15 december 2011, 20:16
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 20:23

MARRY942 schreef:
t wordt wel pikant hoor! Verraste, verbaasde smiley

tja, als je hier al rode oortjes van krijgt, bij deze mn welgemeende excuses Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het lijkt mij dat er op dit forum op een volwassen manier over van alles gediscussiert kan en mag worden.
Dus als Frank een bepaalde manier van hetero-sex hier als onfatsoenlijk of als onchristelijk neerzet, ben ik benieuwd naar de onderbouwing hiervan.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 20:28

ERIKA129 schreef:
Kijk dit snap ik nu weer niet!
Je kan toch binnen voor een vriend van Anita? daar heb je geen naam voor nodig!
Ik ben het volledig met Chat en Mariska eens iemand die geen lid is van CM moet je niet met naam hier noemen, ik zou het zelf echt niet fijn vinden als mijn naam op een forum van een site zou staan waar ik zelf geen lid van ben!

dus jij bent de enige erika die in nederland rondwandeld? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik vind de teneur van reacties hier zwaar overdreven.
er word een voornaam genoemd zonder achternaam, leeftijd, adres, postcode, woonplaats, mobiel nummer, foto etc.
er word gebed voor iemand gevraagd waar de voornaam van vermeld word, nou en??
doe wat ze vraagt of doe het niet en ga niet zo eng lopen doen met zn allen.
door deze ophef om niets, word de gebedsvraag ondergesneeuwd... en er is er maar 1 die daar de humor van inziet.. Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 20:30

PIETER649 schreef:
dus jij bent de enige erika die in nederland rondwandeld? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

er word een voornaam genoemd zonder achternaam, leeftijd, adres, postcode, woonplaats, mobiel nummer, foto etc.
door deze ophef om niets, word de gebedsvraag ondergesneeuwd... en er is er maar 1 die daar de humor van inziet.. Duiveltje smiley

bedoel ik maar;
soms gaat een heel topic over hoe er gereageert dient te worden.
wordt een beetje saaaaaaaaaai

sterkte anita!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 20:36

Donderdag 15 december, Psalm 144: 1,2; Schild dat mij dekt.

God leert de dichter vechten. De Allerhoogste schoolt zijn vingers voor de strijd. ‘Mooie God!’ zegt u. ‘Ik dacht dat God ons de oorlog afleert, zwaarden omsmeedt, van speren snoeimessen maakt. Van dat alles lees ik in deze psalm niets. Integendeel, God is degene die volken aan Israël onderwerpt, die de bliksem erin gooit, de volken uiteenslaat, zijn pijlen om hen te verdrijven.’
‘Ja, nou, en?’zeg ik dan. Zouden wij niet precies zo’n psalm zingen als we wisten dat onze famieleden zojuist waren afgevoerd naar Auswitz? Dat betekent toch nog niet dat God opeens een kannibaal geworden is, een woeste oorlogsgod die er maar een beetje op los timmeren naar believen? Soms heb je geen keus. Soms moet je wel geweld gebruiken om nog veel meer geweld te voorkomen of te bedwingen. Dat doe je dan niet graag. Dat doe je net ontzettend veel tegenzin. Een soldaat die oorlog leuk vindt, is gek. Hij die de psalmen las en was, ik bedoel: Jezus, Woord van God ten voeten uit, Hij heeft het nooit zover laten komen. Maar Hij was dan ook geen politiek lijder, laat staan minister-president. Eén keer was het bijna raak: in Jeruzalem. Op het tempelplein. Hij had de touwtjes al in handen, al was het maar om duidelijk te maken dat de hemel in feite op aarde de touwtjes in handen houdt. Bijna had Hij er op losgeslagen. Bijna. Hij hield zich in. En dat is hemels. Dat is goddelijk. Dat is ook nog eens een keer op en top menselijk. De ware humaniteit! Je slaat er pas op los als er werkelijk geen andere weg naar de vrede blijkt te zijn. En dán mag je weten dat God achter je staat. En voor je. En naast je. Hij is het schild dat mij dekt.

Gezegend Hij, de redder van mijn leven,
Schild dat mij dekt, mijn vesting hoogverheven.
Gezegend zij de HEER, die mij behoedt
En die de volken onder mijn voet.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 20:47

PIETER649 schreef:

Ja...zo denk ik ook...
Maar zet je dat neer...krijg je de hele lading over je heen....
tIs bijna Kerst...Vrede op aarde...geloof ik....
Naar boven

Auteur Bericht
HANS744

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 20:48

HANNAH810 schreef:
bedoel ik maar;
wordt een beetje saaaaaaaaaai julli dwaalen weer van het onderwerp af daar wacht zei niet ze wil advies en gebed.probeer op het forum niet te lete op dinge die niks met het onderwerp te maaken hebben.maar help elkaar

sterkte anita!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 20:48

In Daniël 8 kreeg de profeet in vier symbolische tonelen inzage in de toekomst. in de laatste vier versen staat.
Dan. 8 : 14. „Tot tweeduizend en driehonderd avonden en morgens; dan zal het heiligdom in rechten hersteld worden".
De eerste drie tonelen werden aan Daniël verklaard. Het vierde bleef nog verborgen.
In hoofdstuk 9 wordt hem dit geopenbaard, nadat hij God om licht gebeden heeft. Hem wordt de engel Gabriël gezonden die hem uitnodigt om goed op te letten met de woorden: „Versta dan dit woord en geef acht op dit gezicht" (vers 23).

1. Hoe werd de tijdsperiode van 2300 dagen verdeeld? Dan. 9 : 24 eerste gedeelte.
Het woord „bepaald" wil zeggen „afgesneden". Bijgevolg moesten de eerste 70 weken of 490 dagen van de 2300 dagen, het eerste gedeelte van de profetie vormen. Zij zouden in het bijzonder naar de Messias verwijzen.

2. Wat betekent een dag in symbolische profetie? Ezech 4.6.

Op deze wijze worden de 2300 dagen dus 2300 jaren en de 70 weken 490 jaren.

3. Wanneer zou dit lange tijdperk beginnen?

Dan. 9 : 25 eerste gedeelte.
Wij dienen eraan te denken, dat de Joden in ballingschap waren toen deze profetie gegeven werd. Hun land was verlaten en hun heilige stad = Jeruzalem - verwoest.
Ezra 7 staat, dat onder Arthasasta de herbouw van Jeruzalem werd aangevangen Hij gaf bevel tot deze herbouw in zijn zevende regeringsjaar. (Ezra 7 : 8).
De geschiedenis heeft bewezen dat dit het jaar 457 vóór Christus was. Nu weet je het beginpunt van deze profetie.

4. Welke verdere verdeling van de 490 jaren komt aait hel licht in Dan. 9 : 25 laatste gedeelte?

De 70 weken of 490 jaren worden verdeeld in 7 weken of 49 jaren, gevolgd door 62 weken of 434 jaren en tenslotte de laatste week of 7 jaren. De Messias moest dus geopenbaard worden 483 jaar nà 457 vóór Christus. Dat is dus in het jaar 27 van onze tijdrekening. Dit wordt bevestigd door het Nieuwe Testament. „Messias" wil zeggen „Gezalfde". Deze zalving vond plaats toen Jezus werd gedoopt. (Hand. 10 : 38; Matth. 3 : 17). Hij werd gedoopt in het vijftiende jaar van Keizer Tiberius (Luc. 3 : 1, 21). Deze vorst aanvaardde de regering samen met zijn vader in 22 nà Christus. Zijn vijftiende jaar was dus het jaar 27 (van onze tijdrekening).

5. Hoe wordt liet dienstwerk van Christus hier op aarde beschreven? Dan. 9 : 27.

Gedurcnde drie en een half jaar deed Jezus Zijn openbaar werk en werd toen gekruisigd in de lente van het jaar 31, precies zoals voorzegd was. Toen Jezus stierf, scheurde het voorhangsel in de tempel in tweeën (Matth. 27 : 5f), hetgeen wilde zeggen, dat de offeranden en gaven hun betekenis hadden verloren. Het grote Offer was gebracht.

6. Tot welke belangrijke tijd en gebeurtenis zijn we nu gekomen? Dan. 8 : 14.

Nadat Jezus ten hemel gevaren was, gingen de apostelen verder met het „versterken van het verbond". Zij verkondigden het Evangelie onder hun eigen volk, de Joden. Nadat in het jaar 34 n. Chr. Stafanus gestenigd was, predikten zij ook tot de heidenen.
De profetie eindigt in het jaar .......?. Toen werd het heiligdom „gerechtvaardigd", of „in rechte staat hersteld", volgens de Nieuwe Vertaling.

Wat wil dit nu feitelijk zeggen?

Dat de theologische verwachting van "de antichrist (7 jaar)" welke nog zgn. moet komen, onzin is of toch niet??

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 16 december 2011, 07:34
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 20:56

HANNAH810 schreef:
bedoel ik maar;
wordt een beetje saaaaaaaaaai

sterkte anita!

Dank voor jullie bijdrage ik ga niet meer reageren wil niet meer in discussies maar mens van liefde zijn voor een ieder die geloofd
En er blijven altijd mensen die anders denken dat mag van mij maar zeg gewoon ja of nee en ik vind wat er geschreven staat t is mijn verantwoording ik hou van mijn vriend als goede vriend ook al kan hij niets meer en ik Hou van GOD en HIJ van ons allemaal
En ik geloof alleen dat een groot gebed wonderen en bergen kan verzetten daarom was het mijn verlangen samen een te zijn zoals de bijbel schrijft de een een leraar de andere een arm been voet om elkaar te troosten bemoedigen en er te zijn voor elkaar en één zijn in Christus Een wereld Een hoop voor alle volken en mensen op de aarde vrede begint met lief te hebben door alle dinge heen
ook dingen die jij denkt niet leuk te vinden we zijn God niet en sorry maar veroor delen en oordelen wil ik niet meer en doe ik dat wel dan mag je mij er op wijzen dat is eentaak van de Heer om elkaar te helpen maar niet elkaar te vertellen hoe iemand moet leven en hoe ik dingen moet doen ik ben overtuigd van mijn goede inzet voor mensen in nood en daar ga ik graag naast staan met mijn liefde die ik heb ontvangen

wees gezegend zodat je je zegen kunt zijn voor anderen

Liefs anita voor allen van cm
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 21:10

PIETER649 schreef:
tja, als je hier al rode oortjes van krijgt, bij deze mn welgemeende excuses Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het lijkt mij dat er op dit forum op een volwassen manier over van alles gediscussiert kan en mag worden.
Dus als Frank een bepaalde manier van hetero-sex hier als onfatsoenlijk of als onchristelijk neerzet, ben ik benieuwd naar de onderbouwing hiervan.

Nou pietje ...ik hoop dat Frank het dan in je prive gooit...
Pffff.... Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 21:17

Koe Bertha, is ook zielig,.......................weet je wat,
we nemen gewoon een krop sla,..............eet smakelijk !
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 21:17

PIETER649 schreef:

Ik begrijp ook niet wat ik mis zegt heb hoor. Zo schandalig was het niet wat ik schreef. Ik hou van een tactvolle duidelijkheid maar er zijn natuurlijk mensen die een geveinsde preutsheid vertonen en net daardoor alles een andere kleur geeft. Tja, spijtig...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 21:19

Het hoort eigenlijk bij gisteren. Maar de film NovaZembla was schitterend!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 21:46

Hoe was Doutzen, Mario?

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 21:55

THOMAS968 schreef:
Hoe was Doutzen, Mario?

Thomas.

Heel erg goed en soms ondeugend, en alles in 3D he Knipoog smiley Ze was heel beschaafd. Maar heel de film is waanzinnig goed. Stoere mannen die bang zijn voor een ijsbeer en de dood in de ogen zien.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:14

MARRY942 schreef:
Wat fijn Martin, ik gun je van harte die rust! Vanavond is het gebedsroom, ik ga ook jou opdragen in gebed! Sjalom

Hallo Marry
Dank je wel voor je reactie .
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:16

MAR907 schreef:
Hoi LOVEJEZUS,

Heb je de Heer werkelijk lief?
Heb God dan lief boven alles, je naaste als jezelf!!!

Het evangelie van de Here Jezus is heel anders dan "LOVEJEZUS".
Met deze uitdrukking verwacht ik toch iets anders.

Mar,

Wat verwacht je nu werkelijk in een virtuele wereld als deze

Kom op man.

Jezus is on line
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:19

XABIA794 schreef:
Je zou rekening moeten houden dat christenen hier allemaal verschillend zijn in beleving, interesse, interpretaties ..... Je kan niet zomaar uitmaken wat hier wel of niet te vinden is. Dat is nou juist jou interpretatie. Van niemand weet je hier wat er in de persoon zelf leeft.
Denk je nu werkelijk dat niemand hier eens naar Jeruzalem op bezoek wil? Wat dacht je van de mogelijkheden? En als jij nu ook nog denkt dat je de enige bent die een relatie met Jezus hebt?
Denk dat het goed is om eerst eens contacten en relaties op te bouwen voor je de mensen hier in een vakje gaat steken, of nog erger... gaat beoordelen wat we hier wel of niet zijn.
Het kan hier wel opervlakkig lijken, maar toch hebben velen hier ook wel diepgaande relaties uit opgebouwd.

Xabia, rekening houden met alles en iedereen

Dat is toch niet meer vol te houden.

Xabia, zou zeggen bereidt je voor op zijn komst.

Hij komt als een dief in de nacht.

Missschien wel morgen

Are You prepared

Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op donderdag 15 december 2011, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:23

MARRY942 schreef:
Ben er ook geweest L.J. en het was een schitterende beleving! Mocht ik ooit weer eens in rijke dagen komen....dan ben ik je man ....eh....vrouw!
Engeltje smiley

Lucky You

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:35

LOVEJEZUS310 schreef:
Xabia, rekening houden met alles en iedereen

Dat is toch niet meer vol te houden.

Xabia, zou zeggen bereidt je voor op zijn komst.

Hij komt als een dief in de nacht.

Missschien wel morgen

Are You prepared

WAT IS ER NIET MEER VOL TE HOUDEN????
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:36

Ik ben er 3 keer nu geweest en probeer volgend jaar weer te gaan want het werkt als een verslaving.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:37

FRANKT627 schreef:
Ik begrijp ook niet wat ik mis zegt heb hoor. Zo schandalig was het niet wat ik schreef. Ik hou van een tactvolle duidelijkheid maar er zijn natuurlijk mensen die een geveinsde preutsheid vertonen en net daardoor alles een andere kleur geeft. Tja, spijtig...

puberaal zedig gedrag heet dat Frank.
maar goed, de discussie is vermoord ondertussen Engeltje smiley

bedankt he! Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:49

SIMON253 schreef:
Je zakt dieper en dieper- een put, een zwart gat.
Leegte en verdriet in je hart.
Je ziet alles duister om je heen;
een uitweg zie je niet,nee, nergens om je heen.

Je lijdt en je verdriet wordt steeds groter.
Je denkt: " Zo moet het niet," ... en wordt steeds bozer.
Je hart rommelt en je zoekt een uitweg:
waar moet je heen? Wie geeft je een uitleg?

Je schreeuwt om hulp!
...Wordt het wel gehoord?
Weg is je vertrouwen; alles is verstoord.

Je bent verward en toch kijkr er Iemand op je neer.
Hij hoort je schreeuw en wil jou helpen, meer en meer.
Je mag Hem aanroepen- je zorgen aan Hem geven.
God zal je uit de put tillen: Hij geeft je nieuw leven!

Zet open je hart en vertel Hem al je moeite en pijn
met al je zorgen: God wil altijd bij je zijn.
Wanneer Hij voelt al je verdriet,
zal Hij zorgen dat Hij je met liefde overstroomt, ja volgiet.

Dan wordt je hart weer blij en kun je weer zingen:
je bent uit de put en blij vanbinnen!
Zoek Gods liefde en zoek Zijn stem.
Zorg dat je altijd, in goede en slechte tijden,
een kind van God bent.

Leg je leven in Zijn hand;
laat je leiden door Zijn land.
Geef je hart aan Hem,met Jezus Christus in je leven,
want wat jij bidt zal Hij jou geven.

Wanneer je dan je handen vouwt;
lief en leed aan Hem toevertrouwt,
dan komt Hij tot je nader.
Ja, Jezus Christus
en God jouw Hemelse Vader.

Trudy Roseboom- Meurs

Een woord geweldig mooi zo waar zo kan het gaan in een mensen bestaan maar t einde is t mooiste begin en door te bidden en te werken is er een God die alles wil geven Wanner we amen zeggen en onze noden pijn verdriet maar t allereerste dat je vaak niet ziet dankbaarheid aan de Heer te geven dan vangt aan een nieuw leven ..
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:50

MARTIN695 schreef:
Ik ben er 3 keer nu geweest en probeer volgend jaar weer te gaan want het werkt als een verslaving.
Sjalom.
Martin

Martin,

Wie weet komen we elkaar tegen

SHALOM JERUSALEM

http://www.youtube.com/watch?v=f9JWVjX5TBg
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:51

PIETER649 schreef:
puberaal zedig gedrag heet dat Frank.
maar goed, de discussie is vermoord ondertussen Engeltje smiley

bedankt he! Gefrustreerde smiley

he wat jammer, k vond het net een interessante discussie worden
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3317 3318 3319 3320 3321 3322 3323 ... 6194 Volgende
Pagina 3320 van 6194