ChristianMatch

Forum

Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3327 3328 3329 3330 3331 3332 3333 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 18:44

MAR907 schreef:
mischien wel een "parel"???

Bij de Lucardi verkopen ze nep-parels....voor een prikkie! Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 18:48

MARRY942 schreef:
Bij de Lucardi verkopen ze nep-parels....voor een prikkie! Geschokte, onthutste smiley

Ze weten ook niet waar de oesters zijn waar echte parels te vinden zijn!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 18:56

Venus als planeet is in de ochtend te zien voor de zon opkomt, maar ook als de zon ondergaat.
Dat Venus met Satan word geassocieerd is niet heel vreemd, gezien de vaalrode staat van de planeet.
Omdat Venus ook ondergaat, geeft dat dan de staat van Satan aan waar Jesaja over spreekt.

In het geval van Jezus word hier niet Venus het voorbeeld voor de ochtendster.
Openbaringen zegt: de stralende morgenster. Dat kan niet Venus zijn.
Hiermee kun je veel beter de link terug maken naar Genesis, dag 1.
Quote:
God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 18:58

DANIEL777 schreef:
hoi mar
dat het een opdracht van God is om duivelen uit te drijven in Jezus Naam kunnen we oa lezen inHandelingen5 vers 12 tot en met 16
marcus 9 vers 14-29

Hand 5: 12-16

12 En door de handen der apostelen geschiedden vele tekenen en wonderen onder het volk; en zij waren allen eendrachtig bijeen in de zuilengang van Salomo. 13 Doch van de anderen durfde niemand zich bij hen aansluiten, maar het volk stelde hen hoog. 14 En des te meer werden er toegevoegd, die de Here geloofden, tal van mannen zowel als vrouwen, 15 zo zelfs, dat men de zieken op straat droeg en op bedden en matrassen legde, opdat, wanneer Petrus voorbijkwam, ook maar zijn schaduw op iemand van hen zou vallen. 16 En ook de menigte uit de steden rondom Jeruzalem stroomde toe en bracht zieken en door onreine geesten gekwelden mede. En zij werden allen genezen

Hierboven staat nergens dat het een opdracht is: het is gewoon een stuk geschiedeins....

Ik luisterde laatst naar de EO. die kondigden aan, waar het over zou gaan, de komende 2 uur op radio 5, afgelopen zaterdag....

Onder andere zou het gaan, over het Jan Zijlstra, en wat hij vind van zijn 'bediening'.....

Ja, ze houden de man in zijn waarde.

Als het echt zo was, zouden er duizenden en duizenden zijn genezen, en niet slecht eentje....Nu zitten er duizenden in inrichtingen, doorgedraaid, omdat hun verteld is dat ze niet genoeg geloof hebben, en er zonde in hun leven moet zijn geweest, anders zouden ze wel genezen zijn....!!!!

Als het in de bijbel over genezen gaat, mbt Jezus, dan gaat het er altijd over dat iedereen genezen werd....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 17 december 2011, 19:03
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 19:10

SHANITA130 schreef:
Hand 5: 12-16

12 En door de handen der apostelen geschiedden vele tekenen en wonderen onder het volk; en zij waren allen eendrachtig bijeen in de zuilengang van Salomo. 13 Doch van de anderen durfde niemand zich bij hen aansluiten, maar het volk stelde hen hoog. 14 En des te meer werden er toegevoegd, die de Here geloofden, tal van mannen zowel als vrouwen, 15 zo zelfs, dat men de zieken op straat droeg en op bedden en matrassen legde, opdat, wanneer Petrus voorbijkwam, ook maar zijn schaduw op iemand van hen zou vallen. 16 En ook de menigte uit de steden rondom Jeruzalem stroomde toe en bracht zieken en door onreine geesten gekwelden mede. En zij werden allen genezen

Hierboven staat nergens dat het een opdracht is: het is gewoon een stuk geschiedeins....

Ik luisterde laatst naar de EO. die kondigden aan, waar het over zou gaan, de komende 2 uur op radio 5, afgelopen zaterdag....

Onder andere zou het gaan, over het Jan Zijlstra, en wat hij vind van zijn 'bediening'.....

Ja, ze houden de man in zijn waarde.

Als het echt zo was, zouden er duizenden en duizenden zijn genezen, en niet slecht eentje....Nu zitten er duizenden in inrichtingen, doorgedraaid, omdat hun verteld is dat ze niet genoeg geloof hebben, en er zonde in hun leven moet zijn geweest, anders zouden ze wel genezen zijn....!!!!

Als het in de bijbel over genezen gaat, mbt Jezus, dan gaat het er altijd over dat iedereen genezen werd....

'en wat hij vind van zijn 'bediening' Precies wat hij vind. Wat vind de Here Jezus dan??? Dat het gaat om de ik vorm van hem zelf?? Hoe weet hij dat het zijn bediening is???

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 17 december 2011, 19:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 19:21

MAR907 schreef:
'en wat hij vind van zijn 'bediening' Precies wat hij vind. Wat vind de Here Jezus dan??? Dat het gaat om de ik vorm van hem zelf?? Hoe weet hij dat het zijn bediening is???

Precies! Ik denk en hoop dat ik je goed aanvoel.

Wat vindt de Here Jezus, God de Here?

Ik heb ook weleens voor iemand gebeden, die dan ook genas. En ook weleens voor iemand die niet genas.

Het belangrijkste is, dat iemand vrede in zijn hart heeft, en gemoedsrust.
De vrede van de Here. Ziek en niet ziek.

Quote:
Precies wat hij vind. Wat vind de Here Jezus dan??? Dat het gaat om de ik vorm van hem zelf?? Hoe weet hij dat het zijn bediening is???

Ik zelf denk dat het daar de EO ook om ging, om dat Jan zijlstra, heel subtiel natuurlijk, in te laten zien. Tis trouwens terug te beluisteren op: "Leef je geloof" van afgelopen zaterdag.

Ik heb dat programma van 2 uur lang zitten beluisteren verleden week zaterdagmiddag, van 12:00 uur tot 14:00 uur. Omdat er iemand in voorkwam, een vriend van mij, die was 'geloofsheld van de week'.

En ik moet zeggen, ik vind het een erg goed programma. Mijn complimenten. wist niet dat dat zo'n goed programma was. Wist niet eens, dat dat programma bestond.

Je kan op een van de sites ook eerdere programma's terugbeluisteren.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 december 2011, 15:16
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 19:22

MARRY942 schreef:
Die drollenfabrieken hier, Pietje, die fabriceren niet zo veel drollen omdat ze niet zo veel eten krijgen....(wel genoeg hoor, je hoeft de dierenalarmcentrale nie in te schakelen)
Enneh....hihi...was je van plan naar dat vermaledijde Gouda te komen dan?
Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

nee, je weet hoe ik denk over Schandvlek a/d Gouwe Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 19:23

MARRY942 schreef:
Nee ik zeg nix
Smiley met dichtgeplakte mond

beloof je dat??? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 19:34

Foutje, de aflevering met Jan Zijlstra, was een week ervoor, die luisterde ik daar na. vandaar even verwarring. Trouwens, het hele programma is goed, ook het intervieuw zeg maar, met die pyscholoog, vader van 4 kinderen...hoe die in het vaderschap staat.

Hier de link naar het radioprogramma

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 17 december 2011, 19:37
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 19:48

PIETER649 schreef:
nadat het laatste masker is gevallen......
rat?

een rat is een doortrapt persoon, een leugenaar... Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 19:54

Van bidden moet je werk maken !
"Gebed is overgave"las ik in het prachtig boekje van Gordon MacDonald met als titel : "Breng orde in uw leven", een Gideonuitgave.

En graag nodigen wij ook jou hiervoor uit. Elke donderdag vinden de
ce-emmers elkaar in de gebedschatroom van 20 tot 21 u.

"Gebed is zelfovergave" en hierin kunnen we onze ongezonde mentale en emotionele en morele en geestelijke houding in gebed overgeven aan Jezus Christus als zij zich voordoen". We noemen dit ook belijdenis.

"Ook doen we voorbede voor onze dierbaren. En verwijden deze cirkel zodat ook goede vrienden, mensen voor wie God ons verantwoordelijkheid heeft gegeven, de mannen en vrouwen met wie wij werken, en de mensen in onze gemeente en omgeving van wiens persoonlijke noden wij op de hoogte zijn, erin worden opgenomen. Ook christelijke leiders en organisaties en wereldevangelisatie".

Welkom,

Herman, Bettie , Martha, Vandam
Het gebedsteam

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 10 januari 2012, 22:17
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 20:05

MARRY942 schreef:

Geschokte, onthutste smiley Prikkie??? Mijn Prikkie???
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 20:44

Het is zowieso een fijn radio programma!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 21:03

MARRY942 schreef:
Gunst Herman, je bent er weer! Welkom terug in dit koude kikkerlandje.
Hoe was je vakantie? enneh....ik durf het haast niet te vragen: hoe was de temperatuur daar? Je bent zeker zo bruin als een okkernoot? Coole smiley met zonnebril

Het was 20 tot 25 graden en dagelijks zwemmen bij, nee niet bij overdekt, maar open zwembad.
Slechts 1 dag hele dag bewolkt en de overige dagen lekker zonnetje.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 21:05

FRANKT627 schreef:
ze halen zelfs Venus erbij en dat heeft niets met het christelijke te maken...en weer die satan...die zelfs niet bestaat...maar goed, ieder zijn overtuiging. Je hebt christenen die zich laten leiden door goed en christen die lijden onder die zogenaamde satan.

MARISKA: het was wel satan die eva verleidde....

waar basseer jij je op dat satan niet bestaat?

Hoi Mariska!

Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt.

Kan jij niets aan doen!

Ik snap 'm wel, omdat ik in beide stromingen heb gezeten, vrije groepen en traditionelen.

Frank zegt niet dat Satan niet bestaat. Hij bedoeld, er zijn in 'vrije groepen' mensen die overdreven veel, de hele dag lopen van de boze dit, en de boze dat....Etc.

Ook zonde afschuiven als zijnde door de boze, en dus geen verantwoording nemen.

Nou, als je dat elke dag, de gehele week doet, over de vijand praten....ja, da's niet gezond(zacht uitgedrukt). En dat bedoeld Frank denk ik, als ie zegt dat er christenen zijn die lijden( niet leiden, express niet), onder de 'zogenaamde' satan. En met 'zogenaamd' bedoeld ie, van, dat Christus overwinnaar is, en de vijand zoveel, en eigenlijk helemaal geen eer verdient, door 'm zovaak te noemen, en ook meer eigen verantwoording....nemen, ipv elke keer de boze te noemen als reden voor iets dat niet goed gaat....

Er zijn bijbelteksten die zelfs gebieden om aan positieve zaken en dingen te denken....en niet aaan negatieve...Bijvoorbeeld Fil 4

4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.
8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;Dit zijn geboden.

9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing En dit is een belofte: en de God des vredes zal met u zijn.

Ja, als 't echt nodig is en niet anders kan, moet je iets negatiefs wel even benoemen.

Dit is wat ik denk dat je bedoeld, Frank, als 't niet zo is, sorry, ik wilde Mariska antwoorden...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 17 december 2011, 21:06
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 21:19

MARISKA601 schreef:
een rat is een doortrapt persoon, een leugenaar... Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

En een zwarte muis, met een heeeeeeeeel lange staart Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 21:30

MARISKA601 schreef:

een rat is een sociaal dier dat kansen ziet en kansen grijpt, een overlever dus.
Als de mens de aarde zo kapot gemaakt heeft dattie voor de mensheid onbewoonbaar is, zullen ratten en kakkerlakken verder kunnen leven...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 21:30

Jezus geeft de morgenster aan wie Hem volgen...

26 Wie overwint en mij navolgt tot het einde, zal ik macht geven over alle volken. 27 Met een ijzeren herdersstaf zal hij hen hoeden, als aardewerk worden ze verbrijzeld. 28 Ik geef hem macht, zoals mijn Vader die aan mij heeft gegeven. En ik zal hem ook de morgenster geven. 29 Wie oren heeft, moet horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt.”

Hij noemt zichzelf de "blinkende of stralende morgenster" , iets wat straalt of blinkt is dan mooier en prachtiger dan het gewone.

Satan is een gevallen morgenster..er waren vóór de schepping van de aarde vele morgensterren die tesamen God eer brachten.

4 Waar was jij toen ik de aarde grondvestte?

Vertel het me, als je zoveel weet.

5 Wie stelde haar grenzen vast? Jij weet dat toch?

Wie strekte het meetlint over haar uit?

6 Waar zijn haar sokkels verankerd,

wie heeft haar hoeksteen gelegd,

7 terwijl de morgensterren samen jubelden

en Gods zonen het uitschreeuwden van vreugde?
Naar boven

Auteur Bericht
BEREND888

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 22:42

LISA610 schreef:
]http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=3471
[/url]

Hallo Bernard. (Berend Knipoog smiley ) Jouw aanvullingen leiden bij mij tot een paar vragen c.q. opmerkingen: Allereerst doelde ik met het “op het hoe en waarom heb ik geen antwoord” niet op het feit dat een doodgeboren kindje of een kind wat op jonge leeftijd sterft zich veilig mag weten in de arme van Jezus. [/i][/quote]

Hoi Lisa,
Ja, ik heb hetzelfde als jou, en geniet ook van deze discussie. Er is nu al heel veel over gezegd en ergens stopt het een keer. Het maakt wel heel wat los en dat stemt tot nadenken. Ik heb je inderdaad niet goed begrepen als je het over de waarom-vraag hebt. Waarom laat God soms dingen toe in ons leven. Dat is nog vaak voor ons verborgen en misschien ontdekken wij dat later? Hier in het dorp is jaren geleden een jonge vrouw van 21 jaar na 3 mnd ziekte overleden. Zij was enigst kind van een echtpaar. Zelf heb ik met die ouders veel gesprekken gehad over Gods Woord zo in een tijd van 1 1/2 jaar. Dat is ruim 8 jaar geleden Voor hen was God als Hij al bestond geen liefde. Maar toch hadden zij allerlei vragen.
Nu na 8 jaar gaan zij beiden naar de kerk en volgen Bijbel onderwijs. De Heilige Geest heeft aan hun harten doorgewerkt. Mag je nu zeggen, "God gebruikte dat overlijden en al het verdriet om deze mensen tot geloof te brengen?" Het zou kunnen, maar daar moeten wij maar niet over beslissen. En het is ook heel hard om dat te denken, en dat is ook niet nuttig. Sommigen zeggen, je moet niet vragen waarom, maar waartoe. Maar dan heb je ook geen antwoord op die moeilijke dingen. Laten wij dat maar aan Hem overlaten.

Ik ben het natuurlijk met je eens. Rom 7 moet niet los van Rom 8 gezien worden. Heel de Romeinen brief is één complete brief.
Maar ik wilde even duiden op dat gedeelte waar staat "het goede dat ik wil doe ik niet en het kwade wat ik niet wil, dat doe ik"
Daarom zeg ik ook vaak, lees hfst 1 t/m hfst 8 aanéén stuk op één avond door. Dan begrijpen we meer van wat er geschreven wordt/ het kost even wat moeite maar is heel zegenrijk.

En het is heel belangrijk dat wij ons door de Geest laten lijden. Dat is ook jouw verlangen. En daar mogen wij elkaar op aansporen om te doen opdat de oude natuur geen kans krijgt om 'verkeerde vruchten' af te werpen. Wij mogen vruchten van de Geest voortbrengen om Herm daarme blij te maken en te verheerlijken.
Ik denk dat iedereen die dit forum gevolgd heeft, ook meer van het wonderlijke werk en de Liefde van de Here Jezus heeft gezien.
Hem zij daarvoor de lof en de dank en alle eer.
En inderdaad dat mooi lied: Al voor mijn leven is ontstaan had U een doel met mijn bestaan...
Mogen wij allemaal aan dat doel beantwoorden, Hij wil ons graag gebruiken.

Laatst aangepast door
BEREND888
op zaterdag 17 december 2011, 22:45
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 23:22

ERIKA129 schreef:
Ach het hamstertje wordt er wel knapper op Verliefde smiley Knipoog smiley

Nou, volgens mij komt tie net uit de vriezer Geschokte, onthutste smiley en loopt hij de barsten van de kou Clown smiley en dan red je het niet hoor, met alleen een, Muts Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 17 december 2011, 23:22
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 00:31

MOMO697 schreef:
21 januari

ik vind het prima
chat ook?

ik ben ook weer van de partij voor zover ik nu bekijken kan.
ik kan op alle 3 data wel,flexibel mannetje he?

groeties, B.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 00:38

LISA610 schreef:
Mooi gezegd Momo. Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds geniet van deze discussie Knipoog smiley

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 00:40

Leuk, ben net bezig met bijbelstudie in het boek Daniël. Ben nog niet bij hoofdstuk 8 maar als ik daar ben dan zal ik zeker reageren.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 00:41

BERT168 schreef:
ik ben ook weer van de partij voor zover ik nu bekijken kan.
ik kan op alle 3 data wel,flexibel mannetje he?

groeties, B.

super
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 00:59

MARIAN519 schreef:
Jezus geeft de morgenster aan wie Hem volgen...

26 Wie overwint en mij navolgt tot het einde, zal ik macht geven over alle volken. 27 Met een ijzeren herdersstaf zal hij hen hoeden, als aardewerk worden ze verbrijzeld. 28 Ik geef hem macht, zoals mijn Vader die aan mij heeft gegeven. En ik zal hem ook de morgenster geven. 29 Wie oren heeft, moet horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt.”

Hij noemt zichzelf de "blinkende of stralende morgenster" , iets wat straalt of blinkt is dan mooier en prachtiger dan het gewone.

Satan is een gevallen morgenster..er waren vóór de schepping van de aarde vele morgensterren die tesamen God eer brachten.

4 Waar was jij toen ik de aarde grondvestte?

Vertel het me, als je zoveel weet.

5 Wie stelde haar grenzen vast? Jij weet dat toch?

Wie strekte het meetlint over haar uit?

6 Waar zijn haar sokkels verankerd,

wie heeft haar hoeksteen gelegd,

7 terwijl de morgensterren samen jubelden

en Gods zonen het uitschreeuwden van vreugde?

Iedereen mag een morgenster in Gods Koninkrijk zijn doordat Jezus dat geeft ...
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 01:02

Als er geld en macht in het geding komt ....
Zit de wereld niet zo in elkaar ...
Degene met macht heeft het voor het zeggen
Met geld kun je macht kopen

Gelukkig zien we ook de Almacht van God
Hij breekt door alle macht van de wereld heen

Laatst aangepast door
MOMO697
op zondag 18 december 2011, 01:03
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 01:26

Hallo Gerrit

De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en het goud daaraan zult gij niet begeren en u niet toe-eigenen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt, want het is en gruwel voor de Here, uw God. En gij zult geen gruwel in uw huis brengen, zodat gijzelf evenzo onder de ban zoudt komen; gij zult het ten sterkste verfoeien en verafschuwen, want het ligt onder de ban. (Deut.7:25-26)

De herkomst van de kerstboom ligt in het vereren van bomen, afgoden.
En dat is een gruwel in Gods ogen.
Onze gezellige boom heeft zn oorsprong in afgodenverering.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 04:38

MOMO697 schreef:
Hallo Gerrit

De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en het goud daaraan zult gij niet begeren en u niet toe-eigenen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt, want het is en gruwel voor de Here, uw God. En gij zult geen gruwel in uw huis brengen, zodat gijzelf evenzo onder de ban zoudt komen; gij zult het ten sterkste verfoeien en verafschuwen, want het ligt onder de ban. (Deut.7:25-26)

De herkomst van de kerstboom ligt in het vereren van bomen, afgoden.
En dat is een gruwel in Gods ogen.
Onze gezellige boom heeft zn oorsprong in afgodenverering.

onzin
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 04:43

ANITA695 schreef:
Ja pieter kan je dat eens uitleggen ????
ben benieuwd wat staat er in het woord de bijbel

Ik Ben volgens mij gescheiden op grond van t goede uit de bijbel
de boze verteld me nu ik maak uit wat ik doe in mijn huis met jou en ik ben nog steeds getrouwd met je volgens het geloof ik ging twijfelen terwijl ik nu zeker weet das van de boze ik ben echt vrij gescheiden en mag in vrijheid leven omdat GOD me de genade heeft gegeven en t inzicht volgens de bijbel en ik me niet meer schuldig hoef te voelen
echte vrijheid
En ik ik was getrouwd twee kindjes mooie parels gescheiden de tweede nog geen jaar en tien jaar later een kindje erbij van de zelfde vader om dat de boze zei doe maar t is goed laat maar zien dat je van hem houd haahah ik lach er nu om de boze is ook aan t echtbreken terwijl GOD ook zegt in zijn woord t is goed om te scheiden om deze reden
en dat heb ik gedaan ik voel me niet meer schuldig
Ik ben vrij gekocht door t bloed van het lam
wie zonder zonde is werpe de eerst steen en ik hou van GOD nu en HIJ keert alles ten goede wij kunnen niet en mogen niet oordelen over anderen wat goed is of fout toch
nou wijk een beetje af van de vraag maar mijn inziens leuk om te melden voor een ieder die geloofd is GOD die hersteld en geneest en bepaald als je volledig aan hem geeft hoe je leven verder zal gaan niet ik maar alles van HEM en dat heeft me veel gekost alles maar dat is het waard om straks ZIJN koningkrijk te dienen

GODS zegen gewenst voor allen die dit lezen

lieve groet je zus Anita

sorry reageerde dacht op de laatste bericht maar die was van 13 september t spijt me heb even niet verder gekeken omdat het me aansprak wat je daar schreef pieter

O ja hoe eerlijk ben je dan tegen mensen ??
Ik aller eerst tegen over GOD bij HEM moet ik me verantwoorden een eerlijk zijn waarom ik ben gescheiden
Ik ben eerlijk door eerlijk te zijn omdat GOD me geeft dat te doen IK heb dat moeten leren door deze omstandigheden heen zo ook leren ontvangen en dat gaat steeds beter GOD is groot ..
EN als we aan HEM onderdanig zijn worden dan komt eerlijkheid zachtmoedigheid en al de dingen die Jezus van ons wil tot werkelijkheid Ik wens dat iedereen van c m ook toe t is zo mooi om te mogen ontvangen ondanks onze gebrokenheid

Hartelijke groet Anita

Hoi Anita!

Ik had een vraag en wat dingen waar ik het mee eens ben.

De vraag: Je was gescheiden, reden overspel, als ik het goed begrijp, en toen had je 2 jonge kindjes. en 10 jaar later een kindje erbij van dezelfde vader. Jij denkt, en dat kan ook hoor, denk ik, dat je dat werd ingefluisterd door de boze.

Ik kan ze niet krijgen, anders had ik nu minstens tien kinderen.

En toch, er zijn nu eenmaal ook mannen waar je heel leuk bevriend mee kan zijn, maar waar je nooit een serieuze relatie mee zou kunnen hebben, denk ik. Weet ik eigenlijk wel zeker. Ook vrouwen, dus ik zal eigenlijk mensen moeten zeggen.

Ja, we leven in een gebroken wereld. Dingen hebben mij ook, in het verleden veel gekost. en nog, vaak gaat het goed, maar ook heb ik nu en dan, dat ik behoorlijk in de war ben. Dan heb ik een trucje, dan ga ik objectief(zo heet dat toch geloof ik) naar mezelf kijken, en mezelf opdrachten geven die logisch zijn.

En ik heb een paar mensen, mannen, juist mannen met wie ik nooit een relatie zou kunnen hebben. Wel willen, maar zeker niet kunnen. Die ik kan bellen als er iets is, wat dan ook. en dat is heel fijn.
En een paar vriendinnen. Maar ja, juist met mannen kan ik beter opschieten, heb mijn hele leven al mannen als vrienden gehad. die voelen me beter aan ofzo.

Quote:
Ik ben eerlijk door eerlijk te zijn omdat GOD me geeft dat te doen IK heb dat moeten leren door deze omstandigheden heen zo ook leren ontvangen en dat gaat steeds beter GOD is groot ..
EN als we aan HEM onderdanig zijn worden dan komt eerlijkheid zachtmoedigheid en al de dingen die Jezus van ons wil tot werkelijkheid

Ja, als we Gods wil doen. Aan Hem onderdanig, niet aan mensen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 december 2011, 15:41
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 06:26

Uit wikipedia:

'Over de ouderdom van het gebruik van de kerstboom lopen de bronnen zeer uiteen. Het heeft waarschijnlijk een Oudgermaanse oorsprong, waarbij de boom (eik) centraal stond in een midwinterviering (eigenlijk de kortste dag). Mogelijk werd die boom dan verlicht. Als de boom in de winter oud was, werd deze verbrand voor warmte.

De christelijke kerken, en vooral de Rooms-katholieke Kerk, hebben de kerstboom lange tijd geweerd. De kerstboom heeft met de inhoud van het christelijke kerstfeest niets te maken. Opvallend genoeg zijn het juist hun negentiende-eeuwse geestverwanten die ervoor hebben gezorgd dat de kerstboom in Nederland ingang vond. In de negentiende eeuw heeft het Réveil een belangrijke rol gespeeld bij de introductie van de kerstboom. Kenden in eerste instantie alleen rijke gezinnen het gebruik van een spar in huis, de zondagsschool bezorgde hem brede populariteit. De zondagsschool, opgericht door figuren uit het Réveil, was niet alleen een geschikte manier om het evangelie te verspreiden maar ook om armen van middelen te voorzien. Sindsdien staat de kerstboom volgens sommige kerken symbool voor 'het Licht'.

De katholieke kerk heeft haar eigen christelijke betekenis aan de boom gegeven. De driehoekige vorm van de kerstboom zou de heilige drie-eenheid van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest vertegenwoordigen.'
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3327 3328 3329 3330 3331 3332 3333 ... 6194 Volgende
Pagina 3330 van 6194