ChristianMatch
 


Forum

hoe benader je je broeder/zuster in Christus
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3889 3890 3891 3892 3893 3894 3895 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 03:29
 
LEONARD480 schreef:
Discussie is goed en soms sta je lijnrecht tegenover elkaar.
Misschien is het handig om nieuwkomers erop te wijzen dat dit digitaal overkomt en zonder de emotie.
Hoop van harte dat ze het forum weer gaat verrijken en je kan er alleen maar wijzer van worden.

Er is ergens onderzoek gedaan, dingen die op een forum ofzo worden gezegd komen veel harder aan, dan als hetzelfde in real life zou worden gezegd, ja, stond in een of ander tijdschrijft.

Kan me daar wel iets bij indenken hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 03:33
 
Flowerfull, alles wat je zegt, zei ik jaren terug toen ik nog in sektes rondhing. En toen was ik 18 jaar...

Zelfs letterlijk wat je schrijft.

Ik wil je waarschuwen, 't heeft mij járen van mijn leven gekost.

Leer aub zélf denken, en praat die leiders niet na.
Anders word-ben je een robot.

En wat denk je dat er aan die boeken etc. wordt verdiend?

Dit zeg ik niet om je af te zeiken.

Ik hoef dit niet te zeggen waarom zou ik?

I just wanna help.

Sektes, bevrijding of bedreiging, Novapress Laren.
Dit boek is niet meer te koop, alleen 2de hands, ik ga zelf snel eentje kopen anders is tie nergens meer te verkrijgen straks...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 4 juni 2012, 09:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 05:10
 
FLOWERFUL304 schreef:
Het gaat er niet om hoe wij erover denken, het gaat erom hoe God erover denkt. En hoe Hij erover denkt staat duidelijk geschreven in de bijbel. Zo onstaat alle verwaring want die denkt zo en die denkt zo. Nee, als jezelf een christen noemt dan behoort je denken in lijn met die van God te komen, dus in lijn met de bijbel.

Goed, ook ff een reaktie van mij.

Het gaat er ook om hoe wij denken. God heeft ons namelijk hersens en verstand gegeven.

En we hoeven niet klakkeloos de leiders te citeren.

Verdrietig. en wat er wordt verdiend....al die boeken, dvd´s etc.

Het ergste is nog, dat we dus zelf niet meer denken, als een robot leiders napraten. En ons gevoel uit gaan schakelen. totdat je er na jaren achter komt, er sijpelt iets tussen de heilige huisjes, ze beginnen barsten te vertonen. Totdat ze breken en je weer zelf opnieuw moet leren denken.
Na jaren....

Sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 07:56
 
VISSER278 schreef:
Dat de bloemen en de planten in de tuin weer eens lekker water hebben gehad. Clown smiley

Ja Visser...gelijk...
Kijk...dat mijn 6 tomatenplantjes het goed doen...is leuk.
Maar ik hoef er niet van te leven...
Das anders met de boer...die moet er zijn portomonee mee vullen...ik niet..

Die regen...was een zegen...
Ook al vond ik het koud...en nat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 08:58
 
Leer aub zélf denken, en praat die leiders niet na.
Anders word-ben je een robot.

En wat denk je dat er aan die boeken etc. wordt verdiend?


Sektes, bevrijding of bedreiging, Novapress Laren.
Dit boek is niet meer te koop, alleen 2de hands, ik ga zelf snel eentje kopen anders is tie nergens meer te verkrijgen straks...[/quote]

Ga je een boek kopen? Knipoog smiley
ff off topic, er zijn een hoop goeie boeken. Wel toetsen of ze overeenstemmen met wat de bijbel zegt en "bedoeld"
Gelukkig zijn er ook weer velen voor gegaan in het "nadenken" over Gods Woord. Alles is al gepasseerd en beredeneerd toch?
Niets is nieuws onder de zon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 09:03
 
FLOWERFUL304 schreef:
Sex voor het huwelijk is toegeven aan de begeerte en daaraan toe te geven verspeel je je eeuwigheid in het hiernamaals. De bijbel is heel duidelijk daarover:

Paulus zegt: 1 kor 9:24-27 (NBG) vooral vers 27 ->Neen, ik tuchtig mijn lichaam en houd het in bedwang, om niet, na anderen gepredikt te hebben, wellicht zelf afgewezen te worden.
1 thes 4:3-8->Want dit wil God: uw heiliging, dat gij u onthoudt van de hoererij, 4 dat ieder uwer in heiliging en eerbaarheid zijn vat wete te verwerven, 5 niet in hartstochtelijke begeerlijkheid, zoals ook de heidenen, die van God niet weten, 6 en dat men zijn broeder niet slecht behandele of bedriege in deze zaak, want de Here is een wreker van dit alles, zoals wij u ook vroeger gezegd en nadrukkelijk betuigd hebben. 7 Want God heeft ons niet geroepen tot onreinheid, maar in heiliging. 8 Daarom, wie dit verwerpt, verwerpt niet een mens, maar God, die u immers ook zijn heilige Geest geeft.

jacobus 1:14-15->Maar zo vaak iemand verzocht wordt, komt dit voort uit de zuiging en verlokking zijner eigen begeerte. 15 Daarna, als die begeerte bevrucht is, baart zij zonde; en als de zonde volgroeid is, brengt zij de dood voort.

1 joh2:16->Want al wat in de wereld is: de begeerte des vlezes, de begeerte der ogen en een hovaardig leven, is niet uit de Vader, maar uit de wereld. 17 En de wereld gaat voorbij en haar begeren, maar wie de wil van God doet, blijft tot in eeuwigheid.

En zo zijn er nog vele passage die het verduidelijken. De bijbel is richtlijn voor dit leven. je past het toe of je past het niet toe. De richtlijnen zijn er voor ons eigen best wil. En we kunnen allerlei excusjes bedenken en zelf rechtvaardiging. Als jouw denken en leven niet in lijn is met de bijbel dan zul je wel de boot missen aan het eind zie

hebr 12:14->Jaagt naar vrede met allen en naar de heiliging (=toegwijd leven aan God in reinheid), zonder welke niemand de Here zal zien
hebr10:26->Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over.

1john3:6-> Een ieder, die in Hem blijft, zondigt niet; een ieder, die zondigt, heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend.

Sex voor het huwelijk is hetzelfde als hoererij, alleen onbetaald. Alle sex buiten/zonder een huwelijk(=verbond) betaald of onbetaald is hoererij. Sex zonder het verbond (huweliljk) is zondigen tegen je eigen lichaam.

1kor 6:18->Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam.

1 Joh 1:8

8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet.

Kijk je kan wel allemaal teksten zoeken, of die zijn voor je opgezocht, kan ook, dat je niet zondigt. zie hierboven, 1 Joh 1:8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 09:07
 
Nou, Xabia, ik zal snel moeten zijn. Hij is niet meer regulier te koop, enkelt 2de hands.
Ja, ik ga 'm kopen, heeft mij, onder andere, de ogen geopend.

Knipoog smiley

En deze ook: Klik hier


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 4 juni 2012, 09:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 09:11
 
kan het niet laten om er een mooi nummer van opwekking bij te zetten hier
"Hij is erbij"
http://youtu.be/OvYmYChfvhc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 09:13
 
DJES101 schreef:
http://youtu.be/sBcyFPHJCmE

http://youtu.be/sBcyFPHJCmE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 09:14
 
Weer een prachtig nummer van opwekking Lachende smiley

http://youtu.be/MUs5pldhdUw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 09:24
 
Wat geinig met dat zand Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 10:28
 
XABIA794 schreef:
Leer aub zélf denken, en praat die leiders niet na.
Anders word-ben je een robot.

En wat denk je dat er aan die boeken etc. wordt verdiend?


Sektes, bevrijding of bedreiging, Novapress Laren.
Dit boek is niet meer te koop, alleen 2de hands, ik ga zelf snel eentje kopen anders is tie nergens meer te verkrijgen straks...


Ga je een boek kopen? Knipoog smiley
ff off topic, er zijn een hoop goeie boeken. Wel toetsen of ze overeenstemmen met wat de bijbel zegt en "bedoeld"
Gelukkig zijn er ook weer velen voor gegaan in het "nadenken" over Gods Woord. Alles is al gepasseerd en beredeneerd toch?
Niets is nieuws onder de zon.[/quote]


Ik bedoel het niet lelijk maar moet ineens aan Willem Ouweneel denken......over boeken gesproken....

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley

Maar dit topic was hoe je met medechristenen omging....niet anders dan dat ik anderen benader.....en zo hoort het toch ook? Waarom zou je christenen anders benaderen dan je niet christelijke medemens?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 10:30
 
FLOWERFUL304 schreef:
zie 1 kor 7:1->U zegt dat het goed is dat een man geen gemeenschap met een vrouw heeft. 2 Maar om ontucht te vermijden moet iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.

1 kor7: 8-9->Wat de weduwen en weduwnaars betreft, zeg ik dat het goed voor hen zou zijn alleen te blijven, zoals ik. 9 Maar wanneer ze dat niet kunnen opbrengen, moeten ze trouwen, want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte.

maw paulus zegt indien wij branden van verlangen of begeerte we beter kunnen trouwen.


Die basis is voor mij te smal om met iemand te trouwen Flowerful.......ik mag hopen voor jou ook......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 10:41
 
IK WIL BEST EEN KEER OVER ME HEEN LATEN LOPEN...MAAR HEEN EN WEER GAAT ME TE VER!!!!!


(en nog 1...)

Een goed advocaat is LINKER...dan de RECHTER!!!


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 4 juni 2012, 10:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 11:02
 
Even naar Flowerfull. Het is goed dat je de Bijbel serieus neemt en er naar wilt leven, maar dat willen we allemaal hier denk ik. Alleen zal ik hem anders lezen dan jij. Maar toch zijn we allemaal een in dezelfde Geest.

Er staat: De letter dood maar de geest maakt levend. Dit gaat dan met name over de wet die op een stenen tafel stond geschreven. Maar als de Bijbel niet voor je gaat leven als het slechts een boek is dan mis je iets. En wat je dan mist is dus de Geest die het Woord levend maakt en toepast. En dat is voor elk mens anders en persoonlijk denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 11:07
 
[quote=FLOWERFUL304]zie 1 kor 7:2 Maar om ontucht te vermijden moet iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.

Dat is logisch, je mag gerust trouwen hoor en wel bij je eigen man blijven.

Veel succes ermee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 11:14
 
MANNA420 schreef:
Even naar Flowerfull. Het is goed dat je de Bijbel serieus neemt en er naar wilt leven, maar dat willen we allemaal hier denk ik. Alleen zal ik hem anders lezen dan jij. Maar toch zijn we allemaal een in dezelfde Geest.

Er staat: De letter dood maar de geest maakt levend. Dit gaat dan met name over de wet die op een stenen tafel stond geschreven. Maar als de Bijbel niet voor je gaat leven als het slechts een boek is dan mis je iets. En wat je dan mist is dus de Geest die het Woord levend maakt en toepast. En dat is voor elk mens anders en persoonlijk denk ik.

Dat klopt Manna,

Als je de Bijbel leest, gaat de Heilige Geest werken in je hart totdat je wakker wordt in de duistere wereld en getrokken mogen worden tot Zijn wonderbare licht.

Efeze 5 :
8 Want gij waart eertijds duisternis, maar nu zijt gij licht in den Heere; wandelt als kinderen des lichts.
9 (Want de vrucht des Geestes is in alle goedigheid, en rechtvaardigheid, en waarheid),
10 Beproevende wat den Heere welbehagelijk zij.
11 En hebt geen gemeenschap met de onvruchtbare werken der duisternis, maar bestraft ze ook veeleer.
12 Want hetgeen heimelijk van hen geschiedt, is schandelijk ook te zeggen.
13 Maar al deze dingen, van het licht bestraft zijnde, worden openbaar; want al wat openbaar maakt, is licht.
14 Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden; en Christus zal over u lichten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 11:20
 
MANNA420 schreef:
Even naar Flowerfull. Het is goed dat je de Bijbel serieus neemt en er naar wilt leven, maar dat willen we allemaal hier denk ik. Alleen zal ik hem anders lezen dan jij. Maar toch zijn we allemaal een in dezelfde Geest.

Er staat: De letter dood maar de geest maakt levend. Dit gaat dan met name over de wet die op een stenen tafel stond geschreven. Maar als de Bijbel niet voor je gaat leven als het slechts een boek is dan mis je iets. En wat je dan mist is dus de Geest die het Woord levend maakt en toepast. En dat is voor elk mens anders en persoonlijk denk ik.


Ben het met je eens en zoals je op het forum ziet zijn er ook mensen die de zelfde gedachtegang als Flowerfull hebben.... laten we dat niet vergeten en dat is het mooie van het forum he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARC212





Berichten: 112

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 11:34
 
Heb de Here, uw God, lief met heel uw hart, ziel en verstand. Dit gebod is het eerste en het belangrijkste. Het tweede, even belangrijke gebod is: 'Houd net zoveel van uw medemens als van uzelf.' Deze twee geboden zijn de basis van de hele wet en de profeten. Mattheüs 22:37-40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 11:53
 
Mattheüs 26 (1-16)

12 Door die olie over mij uit te gieten, heeft ze mijn lichaam voorbereid op het graf. 13 Ik verzeker jullie: waar ook ter wereld het goede nieuws verkondigd zal worden, zal ter herinnering aan haar verteld worden wat zij heeft gedaan.’


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 juni 2012, 11:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARENDINE325





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 11:53
 
Los van de ethische problemen zijn er praktische problemen wanneer je met een gescheiden (man of) vrouw trouwt, vooral wanneer er kinderen in het spel zijn. In een huwelijk tussen man en vrouw moeten vaak de nodige hindernissen genomen worden, wanneer er sprake is van een samengesteld gezin komen daar meer (en grote) hindernissen bij. Het is absoluut verstandig om er vooraf bij stil te staan wat de impact op het nieuwe huwelijk is.

In een samengesteld huwelijk heb je naast de eigen partner te maken met een ex met omgangsregeling, kinderen die mogelijk moeite hebben met de nieuwe partner (of vice versa), de nieuwe partner die niet op dezelfde manier van kinderen houdt die niet van hem/haarzelf zijn. Dat zijn serieuze problemen die je samen de baas moet worden. Laatst heb ik gelezen dat een huwelijk van een samengesteld gezin met 'zijn', 'haar' en 'hun' kinderen, 85% kans had op echtscheiding, vergeleken met rond de 50% in een eerste huwelijk voor beide partners (cijfers uit de VS).

Vaak is het na eenscheiding zo dat de kinderen bij de vrouw blijven wonen, voor een gescheiden man met kinderen is het relatief makkelijker om een nieuwe relatie aan te gaan dan voor een gescheiden vrouw met kinderen. Geen vooroordeel, maar een statistiek. Kinderen blijven vaker bij de vrouw en een samengesteld gezin heeft meer hindernissen dan wanneer beide partners kinderloos zijn.

Ook denk ik dat de vraag wat er mis is gegaan in het vorige huwelijk, een legitieme vraag is voor je een relatie met een gescheiden man/vrouw aangaat. Niemand gaat een huwelijk aan met de insteek om te scheiden, maar toch zijn er veel huwelijken die stranden in een echtscheiding. Met de informatie uit het vorige huwelijk in het achterhoofd, ben je beter uitgerust om dezelfde valkuilen te vermijden die hebben bijgedragen aan het stuklopen van dat huwelijk.

Heb je na een scheiding geen 'recht' op een nieuw begin? Natuurlijk wel! Er zijn alleen meer hindernissen te overwinnen dan wanneer je geen echtscheiding achter de rug hebt. Helemaal wanneer er kinderen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 12:48
 
"Oordeel niet op dat gij niet veroordeeld worde" misscien wel de tekst der teksten.

We kunnen aan de hand van de Bijbel elke tekst naar eigen goeddunken gaan interpreteren, maar gaan dan meestal voorbij aan wat Jezus ons heeft voorgeleefd.Zelf heb ik wel commentaar gehad op zaken bij ons in de gemeente, maar vegat het te doen zo als Jezus wil, elkaar bouwen in Zijn Liefde.

Hier worden zaken op het forum behandeld waar elk zijn/haar mening over heeft en daar is niets mis mee. Ben je op grond van wat je geleerd is, het niet echt met elkaar eens en wil je dat uiten, kan men dat beter in een persoonlijke mail doen, maar geen aanvallen zo open en bloot voor iedereen, drijgend met Hel en verdoemenis.

JEZUS OVERWINNING IS NIET VOOR TE STELLEN GROOT. HIJ BEPAALD WIE EEN VOLGELING VAN HEM IS GEWEEST EN WIE HIJ NIET ZAL KENNEN, DAAR MOETEN WIJ MENSEN GEEN OORDEEL OVER GEVEN. Het is goed om te discussieëren, op zo'n manier kan men van elkaar leren. Laten we als christenen alzodanig hier ook met elkaar omgaan.

Gods zegen allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 12:55
 
Er werd gisteren mij gevraag dom een dvd te branden omdat die gebruikt ging worden bij het project "ER IS MEER"van kerk.nl bij hun kring.

Daarom mag en kan men welleens wat halen of kopiëren van een site en hier neerzetten.

Mischien voor geïnteresseerden hier staan de video's

http://kerk.nl/project-meer-videos


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 4 juni 2012, 12:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 13:33
 
PIETER619 schreef:
Er werd gisteren mij gevraag dom een dvd te branden omdat die gebruikt ging worden bij het project "ER IS MEER"van kerk.nl bij hun kring.

Daarom mag en kan men welleens wat halen of kopiëren van een site en hier neerzetten.

Mischien voor geïnteresseerden hier staan de video's

http://kerk.nl/project-meer-videos



Is dat niet het project met de Glossy waarmee je kan evangeliseren in je buurt? De titel van de glossy is toch: Er is meer?
Ik vind zo'n Glossy wel een mooi gegeven maar het evangeliseren weer wat minder in dit verhaal.....
Ben benieuwd wat ze er in jouw kerk nu precies mee gaan doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 14:03
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is dat niet het project met de Glossy waarmee je kan evangeliseren in je buurt? De titel van de glossy is toch: Er is meer?
Ik vind zo'n Glossy wel een mooi gegeven maar het evangeliseren weer wat minder in dit verhaal.....
Ben benieuwd wat ze er in jouw kerk nu precies mee gaan doen?

Ik hoop dat ze het wel oppakken, ik meende dat de Unie hier wel hun medewerking aangegeven heeft, maar dan is het nog aan de individuele gemeenten om er aan mee tewerken, het word hun dus niet opgelegd.

Ik wil best wel zo'n glossy bij mijn buren in de bus stoppen, ik hoop dat men de verspreiding van die glossy wel zo doet, zoals men het bedacht heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 14:29
 
Dat ik een weekend in een huisje van Staatsbosbeheer op een locatie naar keuze heb gewonnen! Leuk nieuws op een regenachtige dag! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 14:45
 
WILLEMIJN232 schreef:
Die basis is voor mij te smal om met iemand te trouwen Flowerful.......ik mag hopen voor jou ook......

willemijn232. sex na het huwelijk voor mij. Ik ben hem nog niet tegengekomen in de 15jr in mn christen zijn.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 4 juni 2012, 15:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 14:51
 
A little Consideration, a little Thought for Others, makes all the difference.

Eeyore

-- A.A. Milne


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 juni 2012, 14:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 15:05
 
SHANITA130 schreef:
1 Joh 1:8

8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet.

Kijk je kan wel allemaal teksten zoeken, of die zijn voor je opgezocht, kan ook, dat je niet zondigt. zie hierboven, 1 Joh 1:8

Een foutje is geoorloofd, we zijn mens, het moet niet een levenstijl worden. Want dan is genade niet meer genoeg.

Hebr 10:26-27.>(nbg)Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over, 27 maar een vreselijk uitzicht op het oordeel en de felheid van een vuur, dat de wederspannigen zal verteren.

Als we dat gaan beseffen dan gaan we anders leven. Voor elke keus die we maken zijn er consequenties aan verbonden.
goede keus= goede consequenties, slechte keus=slechte consequentie maar God komt dan met zn genade en keert het ten goede voor ons, maar gaan wel door de gevolgen van die slechte keus.

Om te illustreren wat ik bedoel en hoeft niet zo te zijn, maar het gebeurd, bijvoorbeeld: een vrouw gaat naar bed met een man voor de sex. Zij raakt zwanger. De man was uit op sex en verlaat haar. Ze kan 2 dingen doen. Abortus plegen of de baby houden. Allebei zijn het gevolg uit haar daad sex met die man. Indien zij hieruit leert (=dat ze niet weer hetzelfde gaat doen), dan kan God haar gebruiken om andere vrouwen te informeren om ze te behoeden voor dezelfde fout die zij gemaakt had. Het kan ook zijn dat ze geslachtziekte of iets oploopt. God geneest haar en ze kan getuigen hierover.
Maar ja, sommige mensen kost het wat meer tijd om te leren en ook dat weet God. Dus geeft hij ons genade om te leren en het af te leren. Maar bij een levenstijl komen we er pas achter als het te laat is, als we alle waarschuwingen die God ons geeft negeren.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 4 juni 2012, 15:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 15:44
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat ik een weekend in een huisje van Staatsbosbeheer op een locatie naar keuze heb gewonnen! Leuk nieuws op een regenachtige dag! Clown smiley

ooh wat leuk, zeg!! mag ik meeeeee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3889 3890 3891 3892 3893 3894 3895 ... 6194 Volgende
Pagina 3892 van 6194