ChristianMatch
 


Forum

de rooie balk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Er zijn christenen die anders denken over de invulling van de zondag. Dus niet meteen mensen veroordelen die zondags gezellig willen chatten.

Anderen gaan na kerktijd gezellig bij elkaar op de koffie. CM heeft inderdaad de chat, dus cyberkoffie. Heeft wel voordelen:
  • geen stuitercafeïne;
  • geen zoetigheid nodig ter aanvulling van de smaak;
  • geen koekkruimels.

Dus eigenlijk een heel goed idee! Knipoog smiley


En die rode balk is dan misschien ook juist wel een mooie aanvulling op het CM-aanbod. Want het zorgt voor een break tussendoor, dus voor een rustmoment. Het is aan ons om dat rustmoment goed te benutten. Wie oren heeft, die hore.... Clown smiley


Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 3 december 2009, 22:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JAN105





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:15
 
De reacties geven voor mij aan dat een discussie over dit onderwerp geen nut heeft. Het onderwerp zit dieper in de geschiedenis verborgen dan er nu in de hedendaagse tijd oppervlakkig over gesproken wordt.

Dat het een probleem voor de samenleving gaat geven staat voor als een paal boven water vast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:16
 
MARISKA601 schreef:
ik vind moppen best leuk,
maar of het nou thuishoort op cm weet ik niet.
en ik vind dat deze laatste mop op het randje is.

Bepaalde moppen zijn misschien randje inderdaad, maar om dan meteen moppen in het algemeen maar te benoemen als iets wat niet thuishoort op CM. God heeft de humor toch zeker ook geschapen? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:19
 
JAN105 schreef:
De reacties geven voor mij aan dat een discussie over dit onderwerp geen nut heeft. Het onderwerp zit dieper in de geschiedenis verborgen dan er nu in de hedendaagse tijd oppervlakkig over gesproken wordt.

Dat het een probleem voor de samenleving gaat geven staat voor als een paal boven water vast.

Welk probleem zou het werkelijk geven dan? Want om een te bouwen minaret nu meteen als angstbeeld voor islamisering te gaan gebruiken? Bovendien valt het met die islamisering nog best mee. Daar zijn we tenslotte altijd nog zelf bij.

En als een minaret niet mag, waarom een kerktoren met klokken erin dan wel? Is dat dan werkelijk godsdienstvrijheid?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:22
 
HENK710 schreef:
Anderen gaan na kerktijd gezellig bij elkaar op de koffie. CM heeft inderdaad de chat, dus cyberkoffie. Heeft wel voordelen:
  • geen stuitercafeïne;
  • geen zoetigheid nodig ter aanvulling van de smaak;
  • geen koekkruimels.

Dus eigenlijk een heel goed idee! Knipoog smiley

ik luisterde tot een poos op zondagmiddag na sorry langs de lijn, maar aangezien het zo slecht gaat met fc Groningen heb ik dat maar opgegeven. ik ben nog maar net lid van cm wie weet ga ik zondagmiddag hier wel iets zinnigs neer typen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:23
 
Jantje zit in klas. Hij laat een scheet, het stinkt heel erg de juf vraagt wie liet die scheet? Waarop Jantje antwoord ikke! Juf ik! Jantje?? zo vies ben je toch niet maar oke ga maar op de gang staan. Jantje rent naar de gang, eindelijk denkt hij. Dan hoef ik die vieze geur niet te ruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:27
 
HENK710 schreef:
Welk probleem zou het werkelijk geven dan? Want om een te bouwen minaret nu meteen als angstbeeld voor islamisering te gaan gebruiken? Bovendien valt het met die islamisering nog best mee. Daar zijn we tenslotte altijd nog zelf bij.

En als een minaret niet mag, waarom een kerktoren met klokken erin dan wel? Is dat dan werkelijk godsdienstvrijheid?


straks komt dr nog iemand die vind dat een minaret ingepakt moet worden middels een burka.
ik vind het wel een verijking die moslims, wat zou je leven zijn zonder het broodje kebap, mmmet sambal en knoflook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:28
 
Een dronken man gaat naar de kermis. Bij de schiettent schiet hij in de roos en krijgt als prijs een waterschildpadje. De volgende dag gaat de dronken man weer naar de kermis. Bij de schiettent schiet hij weer in de roos en krijgt weer een waterschildpadje. De derde dag gaat 'ie weer naar de kermis, en schiet bij de schiettent in de roos. Krijgt hij als prijs een teddybeer. 'Hé,' zegt de dronken vent, 'zijn de gevulde koeken op?'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:30
 
Een jager leest een advertentie in de krant: unieke jachthond te koop. Hij besluit te gaan kijken. De verkoper neemt hem mee naar het hok. De jager kijkt en zegt: 'Maar dat is gewoon een Labrador.' 'Ja,' zegt de verkoper, 'maar deze hond is echt uniek. We zullen wel eens even een stukje gaan jagen.' De verkoper haalt zijn geweer, en de twee lopen met de hond naar het meer toe. De verkoper knalt een eend uit de lucht en de eend valt in het water. De hond loopt over het water naar de eend toe, neemt hem in zijn bek, en brengt 'm, over het water lopend mee terug naar de twee mannen. 'Dat is inderdaad bijzonder,' zegt de jager, 'wat moet die hond kosten?' 'Ja,' zegt de verkoper, 'hij is natuurlijk niet goedkoop: 5000 euro.' 'Wat?' zegt de jager, '5000 euro voor een hond die niet kan zwemmen?'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:33
 
Er zit een man aan de bar. Opeens haalt hij zijn glazen oog uit z'n kas en keilt 'm tegen de ruit. Het glazen oog stuitert terug op de bar en de man doet hem weer in. 'Wat doe je nou?' vraagt de man naast hem. 'Ik kijk even of m'n fiets er nog staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:33
 
De docent vraagt aan de directeur "waarom wilt u mij ontslaan?"
"ik heb toch niets gedaan"
Waarop de directeur antwoord " daarom juist!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:34
 
Er zit een man aan de waterkant. Links heeft hij een emmertje met wormen staan, rechts ligt een hamer. Er komt een andere man langs die vraagt wat hij aan het doen is. 'Ik ben aan het vissen,' zegt de man. 'Hoe doe je dat dan?' vraagt de ander. 'Voor een tientje wil ik het wel vertellen,' zegt de man. De ander betaalt een tientje. 'Nou,' zegt de man, 'ik gooi een worm in het water, en zodra er een vis naar hapt, geef ik die een klap op z'n kop met mijn hamer.' 'Vangt dat nog wat?' vraagt de ander. 'Ja,' zegt de man, 'een tientje of vijf, zes...' Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIKKIE717





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:35
 
HENK710 schreef:
Gelukkig is voor velen CM ook een rustpunt, een plek om even lekker op adem te komen, om er voor elkaar te zijn, precies wat God ons wil geven...

ik wordt achter cm altijd onrustig,ik krijg er een zeere kont van,
daarom ga ik er nu maar bij leggen.

welterusten allemaal..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:36
 
Een Nederlandse toerist in Egypte wil eens een tocht door de woestijn maken op een kameel. Dus huurt hij een kameel, maar hij weet niet hoe hij het beest moet laten lopen. 'Het is heel eenvoudig,' zegt de kamelenverhuurder: 'Als je `poeh' zegt, gaat hij lopen, als je `poehpoeh' zegt gaat hij harder lopen, en als je `amen' zegt, stopt hij.' De Nederlander klimt op de kameel en zegt: 'Poeh'. En inderdaad, de kameel begint te lopen. Een eindje verder de woestijn in zegt de man: 'Poehpoeh.' En de kameel gaat inderdaad harder lopen. Opeens ziet de man verderop een afgrond opdoemen, maar in zijn paniek is hij vergeten wat het woord was om de kameel te laten stoppen. De man weet dat hij te pletter zal vallen en heeft nog net tijd voor een schietgebedje. Zodra hij het woord 'amen' uitspreekt, staat de kameel stil. Vlak voor de rand van de afgrond! De man wist het zweet van zijn voorhoofd en zegt: Poehpoeh!'

Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
ANITA324
op donderdag 3 december 2009, 22:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:47
 
Clown smiley
Komt een man een café binnen. Hij maakt een salto voorwaarts, een salto achterwaarts, een flikflak, gaat op de barkruk zitten en bestelt een pilsje. 'Da's knap wat u daar deed,' zegt de barman, 'hoe kan u dat zo goed?' 'Het circus is in de stad, en daar werk ik bij', zegt de man, 'ik ben acrobaat.' Een kwartier later komt er weer een man het café binnen. Hij maakt een driedubbele salto en een dubbele flikflak, gaat op de barkruk zitten en bestelt een pilsje. 'Ik geloof mijn ogen niet', zegt de barman. De eerste man zegt: 'Het is gewoon een collega van me: we hebben samen een acrobatennummer.' Nog een kwartier later komt er weer een man het café binnen. Hij maakt een salto, een flikflak, voorwaarts, achterwaarts en belandt met een boog op de barkruk. Zegt de barman: 'Ja, ik snap het al: u komt ook uit het circus.' 'Nee,' zegt de man, 'je mag wel eens een ander deurmatje kopen.'

Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 22:52
 
[quote=JOLAN931]

Er was gisteren de moeder van een gesneuvelde soldaat op tv, (Netwerk dacht ik).. zij vertelde dat de dood van haar zoon zinloos zou zijn naar haar gevoel als Nederland zomaar weg zou gaan, de klus niet af zou maken. Haar zoon stond op de foto met een Afghaans kind: voor dat kind zijn hoop op vrijheid en ontwikkeling is deze soldaat gestorven..
Nog een punt van overweging
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JAN105





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 23:01
 
Het kromme aan de oorlog in Afghanistan is dat de Amerikanen de bevolking hebben ondersteund in de oorlog tegen de russen. De russen is het niet gelukt en nu zal het de Navo wel lukken. Dat geloof ik niet in.

De papaver velden leveren geld op voor wapentuig in plaats van opbouwen van het land. Ontwikkelingsgeld uit Nederland verdwijnt door de corruptie en gaat naar de uitbreiding van het geloof waardoor er meer fanatisme ontstaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 23:05
 
Is het niet onze plicht om onze naasten te helpen?
Is een afgaan geen naaste van ons?

Zelf heb ik voor mijn dienstplicht een halfjaar in joegoslavie mogen dienen, ik ben daar met een goed gevoel vandaan gekomen, de vrede daar komt niet door mij maar heb wel mijn bijdrage mogen leveren, en ja het risico te sneuvelen heb je al voor je uitzending gemaakt lijkt mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMONKWET418





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 23:08
 
HENK710 schreef:
Moet je dan wel melden he: www.ziggo.nl Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Maar over telefoon gesproken: het is toch altijd heerlijk om 's ochtends even de stem van mijn geliefde te horen Kussende smiley



Dat zijn nu mooie dingen Henk, bij mij is elke dag weer een nieuw kadootje, dat ik dan van God krijg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMONKWET418





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 23:24
 
We zijn er lang genoeg geweest, ze hebben hun best zeker wel gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 23:38
 
SIMONKWET418 schreef:
We zijn er lang genoeg geweest, ze hebben hun best zeker wel gedaan.


Lang genoeg? je kan niet halverwege weglopen en zeggen red je nou zelf maar ergens aan beginnen moet je het op een nette manier gaan afronden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KERRY828





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 23:46
 
MARISKA601 schreef:
ik vind moppen best leuk,
maar of het nou thuishoort op cm weet ik niet.
en ik vind dat deze laatste mop op het randje is.

Nou Mariska, ik ben totaal met je eens. Ik ben zelf niet pruts maar dit ga te ver voor op een site zoals deze....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KERRY828





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 23:47
 
HENK710 schreef:
Bepaalde moppen zijn misschien randje inderdaad, maar om dan meteen moppen in het algemeen maar te benoemen als iets wat niet thuishoort op CM. God heeft de humor toch zeker ook geschapen? Knipoog smiley

idd Henk, maar plathumor zeer zeker niet!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KERRY828





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: donderdag 3 december 2009, 23:52
 
LEPELTJE037 schreef:
...randje... Knipoog smiley Maar ik moest wel erg lachen! Lachende smiley

Zo komt er een Gooische vrouw, in paniek, bij de dokter...
"Dokter, dokter, u moet me helpen! Ik ben gestoken door een wesp!"
Vraagt de dokter: "Waar bent u gestoken door een wesp?"
Zegt de vrouw:"Maar dat kan ik echt niet zeggen, dokter... Dat is veel te genant!"
Zegt de dokter:"U zult het toch echt moeten zeggen, anders kan ik u niet helpen!"
De vrouw:"Pfff... Nou, goed dan..."

Na enig aarzeling komt het eruit...

"Bij de Aldi!"

Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 00:21
 
Waarom is de bril van een wc een wc-bril?
-
-
-
-
-
Om er een hoop doorheen te zien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOWAAL200





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 00:24
 
Kom, zie en ervaar de kracht van de Levende God !

Wees welkom

Op vrijdagavond vanaf 19:15 uur
Start programma 20:00 uur - einde +/- 23:00 uur

11 December 2009:
Het Bruisende Hart - Hoornaar / Dirk IV-plein 32

22 Januari 2010:
De Spil - Bleskensgraaf / Willem v/d Heerikweg1

19 Februari 2010:
Dorpshuis - Noordeloos / v. Hobokenstraat 15b

19 Maart 2010:
De Haveling - Wijngaarden / Burg. Brouwerstraat 9

23 April 2010:
Ons Dorpshuis - Schelluinen / Commanderijstraat 9

21 Mei 2010:
De Hoeksteen - Hoogblokland / Dorpsweg 81a

18 Juni 2010:
Odina - Arkel / pr.Marijkestraat 2

Het getuigenis van Jezus Christus, de Zoon van God:
De blinden worden ziende en de kreupelen wandelen; de melaatsen worden gereinigd en de doven horen; de doden worden opgewekt en aan de armen wordt het evangelie verkondigd.

Mattheus 11 vers 5

Meer info op www.vvm.nu
met medewerking van VEG Nieuwleven uit Sliedrecht en Stichting Vissers Van Mensen


Laatst aangepast door
MARCOWAAL200
op zaterdag 5 december 2009, 00:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 00:25
 
Drie maal zeven... Wat krijg je dan?
-
-
-
-
-
Heel fijn zand. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 00:26
 
DIKKIE717 schreef:
ze zijn amper uit bed of cm gaat aan tot kerk tijd als ze gaan.
in de kerk als de wet gelezen wordt gaan de oor doppen in,en uit de kerk gaan ze de heele dag verder,dat is dan de zogenaamde (on)rustdag
dus s nachts en s zondags uit de lucht die handel

vraag ik me toch af hoe u dat kunt weten, wanneer u de pc niet aan heeft staan op de zondag.....
beterschap met de "zeere" kont, en "leg" lekker....


Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 4 december 2009, 00:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 00:31
 
Wat is in Nederland een bijzonder gevaarlijke plant?
-
-
-
-
-
Een waterlelie.

Ga er maar eens 5 minuten onder zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKJAN473





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 01:45
 
HENK710 schreef:
Wat vind jij?

  1. We zijn er lang genoeg geweest. We hadden eigenlijk nooit moeten gaan.
  2. We zijn er lang genoeg geweest. We hebben er ons best gedaan.
  3. We moeten er blijven. We kunnen de Afghanen nu niet ineens laten zitten.
  4. Anders, nl. ....

Als je een afspraak maakt om te gaan binnen de navo moet je die nakomen. Nederland doet er goed werk, maar kan zich beter volop aan het opbouwen meewerken dan blijven vechten, want daar zijn wij nu eenmaal beter in. Ik vind dat de navo een keuze moet maken. Het is nu allemaal half werk. Irak had geen gegronde reden maar de manier van oorlog voeren werkte perfect. Waarom dat hier niet toepassen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 6194 Volgende
Pagina 8 van 6194