ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SMILEY462
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SMILEY462
Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 23:21
BerichtOnderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
 
ik moet vaak zondags werken, dus goed excuus...en hou me ook nog es bezig met 1 van de 10 geboden. pas toe wat dr in de kerk verkondigd word okee niet alles maar ben dan ook geen model christen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:41
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
dr is ook een Groningse vertaling... ja de beste volgens de kenners:

PSAALM 23

De HEER is mien hedder,
k heb naargens gain verlet om.

Hai let mie ja deelliggen
in mooi gaail gruinlaand.
Hai brengt mie aal zuitjes
noar wotter in rust.

Hai geft mie nije kracht,
en laaidt mie langs n vaaileg pad
tot eer van zien noam.

Al mos ik in t duustern bie t pad,
ik zol nait baang wezen:
ie binnen ja bie mie,
joen stòk en joen staf,
dij geven mie moud.

Ie nuigen mie aan toavel
veur t oog van de vijand,
ie zaalven mie mit eulie,
mien beker lopt over.

Gelok en joen laifde binnen om mie tou
zo laank as ik leef,
zo laank as ik leef,
mag ik wonen in t hoes van de HEER.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 19:00
BerichtOnderwerp: shabbat
 
voor chat, hier is die dan speciaal voor jou

http://www.youtube.com/watch?v=5wBuhQhkt5Q&feature=related


en opletten he een volgend keer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 18:08
BerichtOnderwerp: Christen en milieu
 
JOLAN931 schreef:
je lijkt wel zo'n mens als ik...lekker biefstukje.... Kwijlende smiley

nee ik denk niet dat het Gods bedoeling is om de dieren te laten lijden in veel te kleine hokjes, maar wel om gegeten te worden zolang ze een snelle, en dus vrij pijnloze dood sterven, en hun leven onder diervriendelijke omstandigeheden mogen doorbrengen.



nee ik denk ook niet dat dit de bedoeling kan zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=kd9dpJ_AmDY


wie weet nog even een lidmaatschap afsluiten zo vlak voor de kerst?? kunnen we met een gerust hart de rolade aansnijden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 17:52
BerichtOnderwerp: Wat gebeurt er met een gelovige als hij sterft?
 
je word geboren en ja je gaat ook weer hene, dus gebruik je tyd goed, wat goed is? ja zeg het maar.

we gaan allemaal:http://www.youtube.com/watch?v=QI8K3SlBB8I
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 17:45
BerichtOnderwerp: Christen en milieu
 
JOLAN931 schreef:
daarom eet mijn hond alleen vlees en geen brokken Engeltje smiley

bovendien word een hond/kat of ander huisdier als het doodgaat, en bij de dierenarts achter blijft ook verwerkt tot andere dingen, lijkt me dus weinig schadelijk voor het millieu.

pffft wat en onzin zeg... God schiep de mensen en de dieren... hoe kun je dan een auto vergelijken met Gods schepselen. Natuurlijk stoten koeien meer ellende uit als een auto, maar ik denk dan, als dat zo erg was, had God heus geen koeien geschapen.

Ik ben voor het bewust omgaan met de aarde en het millieu, maar blijf wat mij betreft van de dieren af God gaf ze niet zonder reden, niet nutteloos.


omdat vlees in je hond zijn bak te krijgen is dr heel wat aanslag op het millieu gepleegd....zou god de dieren oke sommigen dan geschapen hebben om in te kleine hokjes te zitten, en ze extra vet te mesten? voor de consumptie?
denk niet dat god dat zo bedoeld heeft, maar ik heb dr nog geen andwoord gehad. ik maak me dr zelf ook schuldig aan, ik eet elke dag vlees, en ik vind het heerlijk....lekker krom he? ik lijk wel een mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 11:27
BerichtOnderwerp: Christen en milieu
 
Robert en Brenda Vale, een architectenpaar uit Nieuw-Zeeland, heeft een prikkelend boekje geschreven over huisdieren en klimaat, Time to Eat the Dog: The real guide to sustainable living. Hun conclusie: een middelgrote hond is erger dan een SUV.

In The New Scientist worden de ecologische voetafdruk van een hond en van een auto vergeleken. Een middelgrote hond eet dagelijks ongeveer 300 gram gedroogd voer. Daarin zit 90 gram gedroogd vlees en 156 gram gedroogd graan verwerkt. Dat is 450 gram vers vlees en 260 gram graan per dag, ofwel 164 kilo vlees en 95 kilo graan per jaar.

Omgerekend levert dat een ecologische voetafdruk op van 0,84 hectare. Wie 10.000 kilometer per jaar rijdt met een Toyota Land Cruiser 4.6 verbruikt (aan brandstof en afschrijving van grondstoffen voor de bouw) 0,46 ha.

Een kat is wel een stuk bescheidener, maar nog steeds net zo klimaatonvriendelijk als een Volkswagen Golf . Voor de milieukosten van twee hamsters kun je ook een jaar lang naar een plasma-tv kijken en het bezit van een goudvis haalt nog altijd dezelfde ‘voetafdruk’ als twee mobiele telefoons.

Volgens de auteurs is het verstandig om in ieder geval een huisdier te kiezen dat je aan het eind kunt opeten, of kunt laten verwerken tot diervoedsel.

Het boekje leidde, zoals te verwachten viel, al tot een stevige discussies over de absurditeit van dit soort (en veel andere) berekeningen – en tot de vraag of je je hond en kat niet moest verplichten om vegetariër te worden. Milieuvriendelijke hondenbezitters reageerden verontwaardigd: er zijn genoeg andere dingen om het klimaat te redden.

En dat lijkt nou precies de boodschap van de auteurs, blijkt uit een interview met persbureau Reuters. Maatregelen tegen klimaatverandering gaan over meer dan het gebruiken van spaarlampen. Ze dwingen tot ons ‘tot het maken van keuzes die net zo moeilijk zijn als het opeten van je eigen hond.’



kijk nog maar even goed, en eet smakelijk

http://www.youtube.com/watch?v=FwHhg0zzsE8




nog bijna 2 week.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 11:16
BerichtOnderwerp: Gezellige feestdagen!?
 
voor alle alleen kerstvierders....weet dat dr meer zijn,dus je bent niet echt alleen.

http://www.youtube.com/watch?v=iDAPzsjQQco



gedeelde smart is ....juist
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 21:17
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
CHATULIEM619 schreef:
Je kunt dit onderwerp en zulke onderwerpen plaatsen onder Van Alles Wat.


nou ik ga niet alles weer over typen en elders plaatsen, sorry ik zit niet bij een sociale werkplaats.

heb jij thuis ook alles op 1 en dezelfde plaats liggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 21:12
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)
 
HENK710 schreef:
Heb je het verhaal van Chat en Sola ook al gehoord Clown smiley Wat gaat die tamtam toch snel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


nee niet gehoord, maar ik kan tussen de regels door lezen, ik ben wel jaloers op Chat....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 18:16
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
nu nog een muziekje dr onder...en tis 1 grote happy family

http://www.youtube.com/watch?v=0put0_a--Ng



een knuffel voor de cassiere die me zo schattig aankeek...niet dat ze dit leest, maar toch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 17:03
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik ga toch in op datgene wat je zegt? Voor sommige mensen is het risico groter geen vaccinatie te halen, dan wel. Of dat een kwestie van vertrouwen op God is, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat er mensen zijn die bang zijn voor de vaccinatie, omdat ze ervan overtuigd zijn dat de regering er een chip in gestopt heeft.


het ging mij dr om dat niemand iets deed, en dat griep onderwerp eigenlijk hier niet thuis hoort, ik heb het hele stuk geprobeert te plaatsen in de chatroom, maar men kletste dr overheen en doorheen.


wat die vacinatie betreft, tis toch pas sinds afgelopen zomer bekend die mexicaanse griep? en dan al zo snel een medicijn? getest op eieren? het blijkt een milde vorm te zijn en wie weet straks achteraf niet eens nodig geprikt te worden? en dat dr een chip in zou zitten geloof ik niet, wie weet als straks je tv zomaar aangaat wie weet dan wel, of als je op straat aangehouden gaat worden door personeel van de dierenambulance die zeggen je bent gechipt ja dan wel.

dr is ook een liedje van...om te relativeren:

http://www.youtube.com/watch?v=w0TOrC0OSYk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 16:29
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
HENK710 schreef:
De indruk die gecreëerd wordt, is vooral een actie van de toehoorder, Chat. En net als andere mensen, hebben ook christenen op zijn tijd gewoon behoefte aan ontspanning. Daartussendoor worden echter ook wel gesprekken met serieuze lading gevoerd, zowel in de chat als op het forum. Dat het misschien niet altijd onderwerpen zijn die jouw interesse hebben of waar jij niet direct over mee kunt praten, betekent toch niet meteen dat er totaal geen diepgang is? Het is niet jouw diepgang, dat is wat anders. Ik vind het echt jammer dat je direct zulke zware conclusies trekt, aangezien juist deze negativiteit eerder reden is voor mensen om af te haken. Laat ieder de ruimte om gewoon zichzelf te zijn!



wie weet begint het hier wel mee, als dr geen liefde is doek dan de hele zooi maar op.

http://www.youtube.com/watch?v=9H1r1BMmGbc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 15:11
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)
 
voor alle setjes, en die dr nog komen gaan....en voor degene die wel es in de trein zitten.....niet onderweg naar een date,voor hen dit nummer

http://www.youtube.com/watch?v=KCzyzla4DtE


Laatst aangepast door
SMILEY462
op dinsdag 8 december 2009, 15:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 14:59
BerichtOnderwerp: Het beste van YouTube
 
LEPELTJE037 schreef:
Je hebt zoveel leuke, grappige, verbazingwekkende ... filmpjes op YouTube staan, dat het wellicht leuk is om er hier wat te plaatsen.
Gedeelde vreugd is dubbele vreugd Lachende smiley
(insluiten zou misschien kunnen, maar weet even niet hoe...)

Hier de eerste:

Stopmotion - Amateur achter Drum en Piano

http://www.youtube.com/watch?v=JzqumbhfxRo
TEST


http://www.youtube.com/watch?v=dFBBKfw59kA&feature=PlayList&p=EF906ADD265ECABF&index=2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 10:46
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
Stel, iemand heeft je dus danig gekwetst waardoor je
een hoop pijn en verdriet voelt.
Die persoon bied zijn excusses aan en je zegt dan,
ik vergeef je je wat je mij hebt aangedaan,
Maar een dag later doet die persoon in kwestie het weer.
En zo gaat het maar door.
Is zo'n persoon wel vergeving waard denk ik dan.
God vraagt aan ons om toch te vergeven.
Ik kan zo'n persoon niet vergeven.
Is die persoon wel te vertrouwen?
Is mijn hart verhard in die dingen?


lijkt me niet dat tie te vetrouwen is...dan hoor je je om te draaien, en nog 1 keer zwaaien, en nooit weer enig contact te leggen....das de theorie. de praktyk is dat mijn hart in zo'n geval verharden zou en diegene nog een mooie tekst zou meegeven, en nee geen bijbeltekst.
of jou hart verhard is? kijk dr es in!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 10:36
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoewel ik eigenlijk vind dat je dit onder een nieuw topic moet schrijven, wil ik toch even over dit onderwerp ingaan.

De vaccinatie wordt niet voor niets verstrekt en dat wordt snel in de discussie vergeten. Ik vind dat gezonde mensen gewoon in staat moeten zijn een griep te overwinnen.
Ik heb echter suikerziekte. Het gevolg van de griep zou voor mij zijn dat ik veel langer ziek zou zijn, veel meer moeite zou hebben met herstel en de kans op complicaties groter is. Kijk dan is die keuze natuurlijk heel anders. Vaccinatie is geen luxe voor de mensen die behandeld zijn.

nou zit je te zeuren dat dr weinig diepgang is, iedereen begint dr commentaar op te geven en dr gebeurd niets, kom denk ik plaats wat, hoort dit dr eigenlijk niet thuis....tis niet snel oke he? je lijkt wel een vrouw...sommige dames denken hu gaat dit over mij? nee gaat niet over jou. wat maakt het ook uit waar wat staat zo groot is het forum niet toch? zal ik je een knuffel geven? of zit ik dan in het verkeerde vakje te typen? dan doe ik het juist........komt tie.moet je ook nog weten wat ik ga eten vanavond?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 22:39
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)
 
ERIK546 schreef:
Goed bezig Lepeltje Lachende smiley

Ik heb aankomend weekend een date met een meisje dat ik hier via CM heb leren kennen. De klik is er al nu de vlinders nog Lachende smiley

Gods zegen

afspreken in de vlindertuin in Emmen.....succes verzekerd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 22:30
BerichtOnderwerp: dit vind ik niet leuk meer.
 
BULLDOG524 schreef:
Niet al te l*llig bedoeld maar bij elk tankstation betaal je al voor lucht en is ook al een jaar of wat zo Knipoog smiley

waar ik altyd tank niet, alleen die was vandaag defect, maar blijf het idioot vinden, voor lucht!!! en nog even nu ik toch bezig ben, op stations moet je roken bij een paal en je mag dr niet verder dan een meter vanaf gaan staan....er dr zijn dr die dat controleren, soms ga ik terwijl ik helemaal niet met de trein weg hoef dr expres staan.....nee ik spoor niet maar ben gelukkig niet de enige
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 22:23
BerichtOnderwerp: dit vind ik niet leuk meer.
 
voor dat ik begin, laat het duidelijk zijn 50 cent is niet veel, maar als je bij de benzinepomp al geld moet gaan betalen om een beetje lucht in je banden te doen is het wel heel zielig gesteld, bij wie? de shell de s dr voor weg maar vanaf nu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 22:18
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
HENK710 schreef:
Uche uche Clown smiley

als ik sommige foto's zie denk ik wel es wat voor virus zit daar dan....


onee ik zag mezelf, sorry ik heb het al verstuurd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 22:12
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
MARISKA601 schreef:
ik ben blond.... Knipoog smiley

....is mijn pc nu besmet met het virus?


ja wie weet je pc, en als je vannacht wakker word gillend en je roept om mij dan heb jij het virus ook.


slaap lekker straks he....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 21:08
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
nou hier dan iets om over te discuseren, en niet zeuren o wat een lang stuk, dan bedenk je zelf maar wat ipv zeuren

Mexicaanse griep, feit of fabel?
Wat is er nou wel of niet waar van al die verhalen over vaccins tegen de Mexicaanse griep. RTL Nieuws duikt in de feiten.
MEXICAANSE GRIEP, FEIT OF FABEL?
Foto

1. In de vaccins tegen de Mexicaanse griep zit een stof die gevaarlijk is voor gezondheid
Het meest omstreden is de stof thiomersal die in de vaccins wordt gebruikt. Dit bestanddeel wordt aan de Mexicaanse-griepvaccins toegevoegd om te voorkomen dat er schimmels of bacteriën groeien in de flacons nadat ze zijn aangeprikt. Thiomersal wordt al sinds de jaren 30 in vaccins gebruikt als conserveringsmiddel. In de jaren 70 ontstond er discussie over het middel vanwege zorgen over de giftigheid van één van de bestanddelen van thiomersal: kwik. Deze stof wordt in het lichaam omgezet in ethylkwik. Volgens het RIVM is daar de angst ontstaan: ethylkwik lijkt qua naam namelijk sterk op het schadelijke methylkwik (dat onder meer in vissen en bij milieuverontreinigingen wordt aangetroffen). Deze vrees over het gebruik van thiomersal heeft ertoe geleid dat de stof niet wordt gebruikt in vaccins als dat mogelijk is. Bij sommige vaccins is het gebruik van thiomersal echter onvermijdelijk. Vanwege de angst bij het (Amerikaanse) publiek dat vaccinaties kunnen leiden tot autisme, ADHD, spraakstoornissen of taalachterstand zijn er de afgelopen jaren tal van onderzoeken gedaan naar de schadelijkheid van ethylkwik. In deze studies is geen enkele aanwijzing gevonden voor een verband tussen thiomersal en neurologische aandoeningen. Op internet wordt soms beweerd dat het gebruik van thiomersal in Nederland verboden is. Dat is dus ook niet waar.

2. In Duitsland worden ambtenaren en militairen met een beter vaccin ingeënt dan het gewone volk
De Duitsers worden ingeënt met het vaccin Pandemrix van fabrikant Glaxo Smith Kline. Deze vaccins zijn door het Duitse ministerie van Volksgezondheid besteld. Daarnaast heeft het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken 200.000 vaccins van fabrikant Baxter besteld, Celvapan, voor ambtenaren en militairen. Al snel ging in Duitsland het gerucht dat het vaccin voor ambtenaren en militairen beter en veiliger zouden zijn. Dat is niet waar. In totaal zijn er drie vaccins goedgekeurd voor gebruik in Europa. Celvapan en Pandemrix horen daarbij. Het zijn verschillende vaccins, maar beide vaccins zijn door de EMEA, het Europees geneesmiddelenbureau, positief beoordeeld. Celvapan is niet beter of veiliger dan de andere vaccins. De Duitse regering geeft toe dat het niet handig was om twee verschillende bestellingen te doen. Er is slecht gecommuniceerd tussen de twee ministeries.

3. De vaccins tegen de Mexicaanse griep zijn niet getest
De vaccins tegen Mexicaanse griep (H1N1) zijn ontwikkeld op basis van een modelvaccin. Dit modelvaccin is in 2005 ten tijde van de gevreesde vogelgriep ontwikkeld. Voor het maken van dit modelvaccin is dat virus gebruikt. Het modelvaccin is uitgebreid getest. Voor een vaccin tegen de Mexicaanse griep is alleen het virusdeel van het vaccin aangepast. Het vogelgriepvirus is dus vervangen voor het Mexicaanse-griepvirus. Het aangepaste vaccin is net als andere vaccins onderworpen aan allerlei studies en testen. Het vaccin is getest op dieren en op, een beperkte, groep mensen. Het vaccin is niet getest op kinderen en zwangere vrouwen, maar veel bestanddelen van het vaccin zitten ook in andere vaccins waar al miljoenen mensen mee gevaccineerd zijn. De European Medicines Agency (EMEA) ziet erop toe dat het vaccin voldoet aan strenge veiligheidseisen. Het vaccin tegen de Mexicaanse griep (H1N1) is geregistreerd en daarmee goedgekeurd voor gebruik.

4. De vaccins tegen Mexicaanse griep zijn gevaarlijk voor zwangere vrouwen en hun ongeboren kind
Voor alle drie de vaccins geldt dat de beschikbare informatie over de vaccins zeer beperkt is. De vaccins zijn niet getest op zwangere vrouwen. Ervaringen met bestanddelen van de vaccins en ervaringen met andere vaccins waar (deels) dezelfde bestanddelen inzitten, hebben geen reden tot bezorgdheid opgeleverd. Ook zijn de vaccins getest op zwangere dieren. Ook dat leverde geen reden tot bezorgheid op. Er wordt dus vanuit gegaan dat de vaccins veilig zijn. Om het zekere voor het onzekere te nemen wordt het vaccin niet gegeven in de eerste 13 weken van de zwangerschap, wanneer de organen van de foetus zich vormen. De veiligheid van het vaccin voor zwangere vrouwen zal scherp gemonitord worden.

5. In Zweden zijn mensen overleden nadat ze het vaccin tegen de Mexicaanse griep hebben gekregen
In Zweden worden al enkele weken mensen ingeënt tegen de Mexicaanse griep. Er zijn 1,3 miljoen vaccins afgeleverd. Zweden gebruikt Pandemrix, het vaccin van Glaxo Smith Kline. Bij de Zweedse Medical Products Agency (MPA), de instantie die in Zweden geneesmiddelen controleert en onderzoekt, zijn tot eind oktober enkele honderden meldingen van bijwerkingen binnengekomen. In verreweg de meeste gevallen gaat het om lichte bijwerkingen als roodheid en zwellingen op de plek van de inenting, duizeligheid en misselijkheid. Dit zijn bekende bijwerkingen van griepvaccins, die ook vermeld worden in de bijsluiter van Pandemrix. In 20 gevallen werd melding gedaan van ernstige bijwerkingen. In 15 gevallen ging het om een allergische reactie op een van de bestanddelen van het vaccin. Na behandeling zijn deze mensen allemaal hersteld. Er zijn bij de Medical Products Agency vijf meldingen binnengekomen van overlijden na vaccinatie. Het gaat om drie mensen van 74 jaar of ouder en twee mensen tussen de 54 en 65 jaar. Alle vijf hadden ze chronische aandoeningen en gebruikten ze medicijnen. Ze overleden twaalf uur tot vier dagen na inenting. De MPA onderzoekt of het overlijden een verband heeft met het vaccin. Op één overledene is inmiddels autopsie gedaan. Deze persoon had last van aderverkalking en had daardoor eerder al hartaanvallen gehad. Een verband met het vaccin is niet aangetoond. Voor de andere vier overledenen is het onderzoek nog niet afgerond, maar volgens de MPA is er op dit moment geen enkele aanwijzing om een verband te vermoeden. De MPA benadrukt dat er in Zweden normaliter dagelijks 200 tot 250 mensen overlijden, voor het grootste deel ouderen met medische complicaties.


helemaal gelezen? dan kan de discusie nu losbranden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 18:59
BerichtOnderwerp: bellen via het internet
 
PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik bel sinds kort vrij goedkoop via het internet, om precies te zijn met Voipbuster. Hier betaal je voor 120 dagen bellen via het internet, Voipbuster 10 Euro. Hiermee kun je 120 dagen gratis naar alle vaste aansluiting telefoneren in Nederland en soms zelfs ook in het buitenland. Je mag maximaal 300 minuten per week gratis naar vaste nummers bellen. Als je wekelijkse 300 minuten voorbij zijn dan betaal je 0,15 p.m. Als de ander ook Voipbuster heeft kun je zelfs altijd, hoe lang het ook is, gratis bellen met deze persoon. Je moet dan wel een headset met microfoon thuis hebben. Ik vind zelf persoonlijk dit bellen via het internet, met Voipbuster ideaal.
Wat vinden jullie van telefoneren via het internet? Kennen jullie Voipbuster? Wat is je telefoon maatschappij via welke jullie bellen?

Groeten van Paulus


xs4all, 12.50 per maand benelux zo lang je wil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 13:24
BerichtOnderwerp: Afghanistan
 
duitsland heeft amerika laatst een paar gestolen tankwagens tot schroot laten bombarderen, gevolg meer dan 40 doden..duisland ontkende lange tyd dat dr ook burgerslachtoffers zouden zijn,ook al was dit bekend bij de top........ze gaan nou de nabestaanden een zakje met geld geven.

stel het waren 40 nederlandse soldaten geweest, had dan ons land op de kop gestaan?demonstraties, een woedende oppositie een sussende middelkoop en baas bakellende?...


of denken we ach die 40 doden kennen we niet komt bij dr zijn afghanen zat? moeten ze maar niet op de verkeerde plaats zijn?

zo dit was weer een kleine overdenking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 13:15
BerichtOnderwerp: Roddelen..
 
zo tis maandag even tyd voor een roddel, heb je het al gehoord van SMILEY462? das toch een verschrikkelijke man, en nog lelijk dr bij. nooit iets te melden ja onzin, ik heb ook van wie weet ik niet meer vernomen dat als die maild enkel knipogen stuurd, maf niet? en dan geen tekst dr bij.erg he? dit hou je wel voor jezelf he? ja ik weet het dat jij te vertrouwen bent maar toch........

wist je dat als er een roddel is je als beroddelde van goede huize komen om je te verdedigen?


kijk net naar buiten, heeft die buuv alweer een nieuwe vent? even bij de andere buuv checken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:18
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
INSEARCH571 schreef:
Denk je er echt zo over ? En kan je concreet uitleggen wat deze situatie dan voor je betekend ?


haha ja wat ga ik nu typen? eehhh nee man tuurlijk denk ik dr niet zo over, feit blijft wel dat dr het 1 en ander gebeuren moet, man alleen he!


concreet betekent het dat ik dr waarschijnlijk alleen voor op draai, vriend haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 20:59
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
vriendschap is mij gewoon es verrassen op een make over, nee niet mij maar mn huis en vooral tuin, we doen alsof het op tv komt een soort of huis en tuin. dan brengen je allemaal mooie spulletjes mee en groeten mekaar alsof we elkaar al jaaren kennen. nou en dan aan het eind van de dag net binnen de tyd is alles klaar....ik ben de hele dag afwezig geweest en kom dan terug en weet 10 minuten niets te zeggen zo mooi vind ik het.

ja das vriendschap.


ps hoeft dit weekend nog niet hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 19:59
BerichtOnderwerp: minaretverbod
 
ARJAN007 schreef:
We hebben hier ook te maken met een botsing van culturen. Mensen die uit een totaal ander land komen hebben deels andere normen en waarden meegenomen. Ik zie het minaretverbod in Zwitserland als uiting van de botsing van culturen. Overigens: het minaretverbod is NIET hetzelfde als een moskeeverbod. De Zwitsers zijn niet tegen nieuwe moskeeën, maar wel tegen een al te duidelijke markering in het straatbeeld. In mijn omgeving staat ook een moskee zonder minaretten, en niemand doet daar voorzover ik weet moeilijk over..... Er is ook een nieuwe kerk gebouwd en die kerk heeft óók geen toren. Voorzover ik weet heeft niemand er last van.


sommigen hebben het wel over een opwekking die gaat komen als dat gebeurd en de kerken die nu leeg staan stromen weer zo vol dat dr nieuwe bijgebouwd moeten worden dan kun je middels al die klokken opklokken tegen het minarettegeluid, uitklokken dus.....tis maar een gedachte he. een soort van polderoplossing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462 (62)





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 19:46
BerichtOnderwerp: de rooie balk
 
ARJAN007 schreef:
Hmmm.... Zou het? Volgens mij is er niemand die elke nacht tot 2:30 zit te kletsen. Op gegeven moment voelen ze zich toch moe en dan gaat de PC gewoon op zwart.
Voordeel van deze chatbox is dat er geen alcoholische dranken kunnen worden gekocht. Dus men komt veel minder snel ertoe om zich te bezatten.


je niet kunnen bezatten? heb je daar 2 handen voor nodig? ik heb ook wel es in de chat gezeten en ja twas al laat aan het getyp zou je kunnen aflezen dat een paar hem al aardig hadden zitten.....nee hoor

ik heb weekend hehe en ga me vanavond en bezatten en kletsen in een chatruimte,prive of aan de fhoon of inmezelf. dus mocht ik vanavond je in 1 keer aantypen: niet op reageren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SMILEY462
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2