ChristianMatch
 


Forum

christenen en moslims
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 22:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Henk, ik heb je iedere keer op twee dingen gewezen, en in beide aspecten blijf ik van mening dat je gevaarlijk bezig bent.

Allereerst ontken je de goddelijke inspiratie van de Bijbel, omdat je diverse keren het mensenwerk genoemd hebt. Hier ben je nog steeds niet op ingegaan.

Het tweede wat ik iedere keer in je bijdrage lees, is dat het niet gaat om de kruisiging en het sterven van Jezus, maar om het beeld wat wij als christenen van God hebben. Daarmee haal je de exclusiviteit van het evangelie naar beneden en geef je andere godsdiensten de ruimte om ook tot verlossing te komen.

  1. Waar ontken ik de goddelijke inspiratie?
  2. Waar lees je mijn ontkenning van het belang van Jezus' werk?


Lees aub eens wat beter alvorens je allerlei loze dingen roept!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 22:59
 
Ten eerste verklaar je diverse keren, dat hetWoord van God mensenwerk is.

Ten tweede haal je de exclusiviteit van het werk van Christus omver door te praten over godsbeelden. In jouw ogen heeft eigen religie een godsbeeld van dezelfde god en daar ben ik fel op tegen. Denk jij dan eens na over wat je zomaar opschrijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 23:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Ten eerste verklaar je diverse keren, dat hetWoord van God mensenwerk is.
Niet waar! Gods Woord is Gods Woord. Maar het is wel door mensen opgeschreven en vertaald.

CHATULIEM619 schreef:
Ten tweede haal je de exclusiviteit van het werk van Christus omver door te praten over godsbeelden. In jouw ogen heeft eigen religie een godsbeeld van dezelfde god en daar ben ik fel op tegen. Denk jij dan eens na over wat je zomaar opschrijft.
Ik schrijf NERGENS dat Jezus' werk niet exclusief is.
Ik geef enkel aan dat er niet altijd sprake hoeft te zijn van een andere Persoon, ook al kennen verschillende mensen deze Persoon anders. Denk nog eens aan het voorbeeld van de manier waarop jij mij kent en bijvoorbeeld mijn moeder mij kent. Twee beelden, maar toch 1 persoon!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:14
 
Ik moest ineens denken aan een deel van de preek van de dominee op eerste kerstdag;
Het thema van de dienst was "Het Licht"
Leef je in de duisternis? Of is "Het Licht bij je aan gegaan"?"

De dominee stelde zich voor wat er zou gebeuren als;
George W. Bush en Geert Wilders na hun dood in de hemel aankomen. En Geert Wilders daar word opgewacht door Maria met een hoofddoekje. Hij vraagt aan haar waarom ze een hoofddoek draagt? "Speciaal voor jou" zegt Maria. Hierna komt Bush binnen en ziet daar Jezus die een tulband draagt..."Waarom draagt U nou een tulband" vraagt hij en Jezus antwoordt..."Die draag ik speciaal voor jou"
George vraagt aan Hem of hier dan ook moslims zitten. "wat dacht je?!" zegt Jezus..."en atheïsten?" vraagt George..."Wat dacht je?! Die hebben hun hele leven niet geweten hoe licht ze waren! Ze waren anonieme christenen...Ik heb toch gezegd dat die er ook zouden zijn?!"
"En die christenen...zijn die er ook?" vraagt George..."Nou die hadden het nog moeilijk" zegt Jezus..."daar moest het licht nog aan gaan, anderen zijn er wel...daar was het licht al aangegaan"
"Het maakt niet uit of je Christen bent, of Moslim of Atheïst...dat is niet het verschil! Het verschil is het licht!! Is het aan gegaan?!"

Laat het licht van Christus je hervormen, opdat wij dalijk achter Hem aan de uiteindelijke overwinning zullen behalen!

De bijbel zegt heel duidelijk dat iedereen Jezus mag aanvaarden als Heer en Heiland, als verlosser! Nergens staan uitzonderingen op deze regel vermeld...Een moslim heeft dus net zo veel recht om zich tot Jezus te keren...als een seriemoordenaar, of een hoer of....(vul maar in)
En dat wetende...kan de conclusie toch alleen maar zijn dat de oorsprong van al deze mensen (dus ook de moslims) ligt bij één en dezelfde God Smiley die vol vragen zit
Ongeacht wat er na die oorsprong gebeurd is...welke weg je zou (leren) volgen...Iedereen is welkom bij die ene, de enige, God! Lachende smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 3 januari 2010, 00:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:16
 
TESSYBEAR731 schreef:
Aldus...ze hebben zelf een andere God gecreeerd. zoals al uitvoerig besproken in deze discussie! Maar de oorsprong ligt toch echt nog steeds bij één en dezelfde...

Overigens is het makkelijker wanneer je een quote gebruikt om niet alleen dat stukje eruit te plukken wat het verhaal weer een hele andere dimentie (kan) geven...als je goed kijkt namelijk zie je dat het stukje erboven duidelijk uitlegt wat er met deze uitspraak bedoeld word! Over selectief lezen gesproken Gefrustreerde smiley
Jammer,dat je dit nu zo schrijft. Want op 2 jan om 10:37 quote je Chatuliem. Ook maar 1 zin. Over selectief lezen gesproken. Beetje jammer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:23
 
HDBAS635 schreef:
Jammer,dat je dit nu zo schrijft. Want op 2 jan om 10:37 quote je Chatuliem. Ook maar 1 zin. Over selectief lezen gesproken. Beetje jammer.

Dat klopt idd! heeft enkel niets met selectief lezen te maken! De betreffende zin in de bijdrage van Chat geeft een extra statement betreffende de rest van het stuk. Ik spreek dat dan ook niet tegen, maar probeer enkel te laten zien dat beide kanten van het verhaal gelijkenissen vertonen...
Terwijl de zin uit mijn bijdrage die ge-quote werd hierdoor een hele andere betekenis kreeg dan ik hem aanvankelijk had gegeven.
Lijkt me toch wel een belangrijk verschil...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:27
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik moest ineens denken aan een deel van de preek van de dominee op eerste kerstdag;
Het thema van de dienst was "Het Licht"
Leef je in de duisternis? Of is "Het Licht bij je aan gegaan"?"

De dominee stelde zich voor wat er zou gebeuren als;
George W. Bush en Geert Wilders na hun dood in de hemel aankomen. En Geert Wilders daar word opgewacht door Maria met een hoofddoekje. Hij vraagt aan haar waarom ze een hoofddoek draagt? "Speciaal voor jou" zegt Maria. Hierna komt Bush binnen en ziet daar Jezus die een tulband draagt..."Waarom draagt U nou een tulband" vraagt hij en Jezus antwoordt..."Die draag ik speciaal voor jou"
George vraagt aan Hem of hier dan ook moslims zitten. "wat dacht je?!" zegt Jezus..."en atheïsten?" vraagt George..."Wat dacht je?! Die hebben hun hele leven niet geweten hoe licht ze waren! Ze waren anonieme christenen...Ik heb toch gezegd dat die er ook zouden zijn?!"
"En die christenen...zijn die er ook?" vraagt George..."Nou die hadden het nog moeilijk" zegt Jezus..."daar moest het licht nog aan gaan, anderen zijn er wel...daar was het licht al aangegaan"
"Het maakt niet uit of je Christen bent, of Moslim of Atheïst...dat is niet het verschil! Het verschil is het licht!! Is het aan gegaan?!"


De bijbel zegt heel duidelijk dat iedereen Jezus mag aanvaarden als Heer en Heiland, als verlosser! Nergens staan uitzonderingen op deze regel vermeld...Een moslim heeft dus net zo veel recht om zich tot Jezus te keren...als een seriemoordenaar, of een hoer of....(vul maar in)
En dat wetende...kan de conclusie toch alleen maar zijn dat de oorsprong van al deze mensen (dus ook de moslims) ligt bij één en dezelfde God Smiley die vol vragen zit
Ongeacht wat er na die oorsprong gebeurd is...welke weg je zou (leren) volgen...Iedereen is welkom bij die ene, de enige, God! Lachende smiley

Wat je zegt: iedereen is welkom bij de Here Jezus Christus- Dat is al een tijdje geleden geconstateerd hier. Knipoog smiley Hij is gestorven voor iedereen en heeft betaald voor de zonden van iedereen, die Hem wil aannemen en in Hem wil geloven. Of je nu een hoer bent, of een vuile afzetter of een kinderverkrachter of een terrorist of Simon Kwet, die pardoes jongere vrouwen op hun mond zoent of iemand als ik, die slechts kan stamelen Heer wees mij zondaar genadig of...... vul maar in...... Halleluja ! Lachende smiley Jesus is the answer for the world today, above Him there is no other, JESUS IS THE WAY.......... Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 3 januari 2010, 23:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:31
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dat klopt idd! heeft enkel niets met selectief lezen te maken! De betreffende zin in de bijdrage van Chat geeft een extra statement betreffende de rest van het stuk. Ik spreek dat dan ook niet tegen, maar probeer enkel te laten zien dat beide kanten van het verhaal gelijkenissen vertonen...
Terwijl de zin uit mijn bijdrage die ge-quote werd hierdoor een hele andere betekenis kreeg dan ik hem aanvankelijk had gegeven.
Lijkt me toch wel een belangrijk verschil...
tis maar hoe je het leest.(of wil lezen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:33
 
HDBAS635 schreef:
Jammer,dat je dit nu zo schrijft. Want op 2 jan om 10:37 quote je Chatuliem. Ook maar 1 zin. Over selectief lezen gesproken. Beetje jammer.

Ja, die sport wordt hier rijkelijk bedreven HDBAS. Henk heeft daar ook een handje van...plukt ook quotes uit elkaar naar eigen believen en doet een reactie van iemand totaal geen recht. Inderdaad.....heel erg jammer en erg vermoeiend. Dat is niet meer discussieren maar meer polariseren....... triest hoor! Daar heb ik geen zin in! Kan mijn energie beter besteden! Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:35
 
HDBAS635 schreef:
tis maar hoe je het leest.(of wil lezen)

Ha, ha.....zo is dat.... Goede opmerking.....het is maar hoe je het leest....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:36
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ja, die sport wordt hier rijkelijk bedreven HDBAS. Henk heeft daar ook een handje van...plukt ook quotes uit elkaar naar eigen believen en doet een reactie van iemand totaal geen recht. Inderdaad.....heel erg jammer en erg vermoeiend. Dat is niet meer discussieren maar meer polariseren....... triest hoor! Daar heb ik geen zin in! Kan mijn energie beter besteden! Huilende smiley, smiley in tranen
Het enige wat mij stoorde was dit: Gefrustreerde smiley Ik vind het gebruik van deze emoticon zo kinderachtig. Dat iemand het niet met de ander eens is,is bijna zo oud als deze wereld. Daar zit ik niet mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:46
 
HDBAS635 schreef:
Het enige wat mij stoorde was dit: Gefrustreerde smiley Ik vind het gebruik van deze emoticon zo kinderachtig. Dat iemand het niet met de ander eens is,is bijna zo oud als deze wereld. Daar zit ik niet mee.

Ik kan met je meevoelen......deze emoticon wordt te pas en te onpas gebruikt, helaas. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 09:03
 
En weet je wat nou het ergste is van deze Gefrustreerde smiley
Je krijgt er zo'n hoofdpijn van Clown smiley
Maar gelukkig merk ik daar toch niets van, had namelijk al hoofdpijn van al dat gesneer en gesnauw en het openlijk door het slijk halen van bepaalde mensen wat sommigen doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 16:09
 
TESSYBEAR731 schreef:
En weet je wat nou het ergste is van deze Gefrustreerde smiley
Je krijgt er zo'n hoofdpijn van Clown smiley
Maar gelukkig merk ik daar toch niets van, had namelijk al hoofdpijn van al dat gesneer en gesnauw en het openlijk door het slijk halen van bepaalde mensen wat sommigen doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja....we zijn hier nog niet volmaakt hoor, op jou dan na....ennuh je raakt behoorlijk off topic met je gesneer en je gesnauw ! Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit Zieke smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 3 januari 2010, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 16:56
 
Eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om verder in te gaan op de verkeerde theorieën waarmee Henk710 dit forum besmet. In mijn ogen is hij verblind en overziet hij zijn eigen theorieën niet.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 3 januari 2010, 16:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SYLA060





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om verder in te gaan op de verkeerde theorieën waarmee Henk710 dit forum besmet. In mijn ogen is hij verblind en overziet hij zijn eigen theorieën niet.

reactie verwijderd


Laatst aangepast door
SYLA060
op zondag 3 januari 2010, 17:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:06
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ja....we zijn hier nog niet volmaakt hoor, op jou dan na....ennuh je raakt behoorlijk off topic met je gesneer en je gesnauw ! Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit Zieke smiley

Ben blij dat jij me als volmaakt ziet, Sola!
Heb jij toch een beter beeld van mij als ikzelf...maar of het ook realistisch is Smiley die vol vragen zit
Enneh...offtopic raken hadden anderen al voor me gedaan hoor, toen ze bepaalde mensen voor rotte vis uit gingen zitten maken enkel omdat ze anders over het onderwerp dachten...

truste verder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:17
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ben blij dat jij me als volmaakt ziet, Sola!
Heb jij toch een beter beeld van mij als ikzelf...maar of het ook realistisch is Smiley die vol vragen zit
Enneh...offtopic raken hadden anderen al voor me gedaan hoor, toen ze bepaalde mensen voor rotte vis uit gingen zitten maken enkel omdat ze anders over het onderwerp dachten...

truste verder!

Kun je niet eens normaaldoen. Jij met je overdreven kwalifikaties iedere keer weer. Hou eens op......woorden als voor rotte vis uitmaKEN E.D. ZIJN HIER VOLKOMEN MISPLAATST.

Als ik iemand voor rotte vis uitmaak...nou dan maak je echt wel wat anders mee....... Doe toch niet zo overdreven iedere keer weer. iK VIND, DAT HIER NIEMAND IEMAND VOOR ROTTE VIS UITMAAKT.

Het lijkt wel of we hier helemaal niets meer kunnen zeggen. Ik persoonlijk vind dat er hier niets onoorbaars gebeurt, behalve dat er weer bepaalde mensen zijn, die met hun heilig boontjes gedoe het hele forum hier willen domineren. Of zitten we hier in een bejaarden tehuis, waar je alles op een goud schaaltje moet wegen. Kom nou zeg...... Ga maar lekker knuffelen........ Zieke smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 3 januari 2010, 17:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:23
 
verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 21:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:27
 
MARISKA601 schreef:
kan dit niet onderling besproken worden? Geschokte, onthutste smiley

doen ze toch? onderling op t forum Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om verder in te gaan op de verkeerde theorieën waarmee Henk710 dit forum besmet. In mijn ogen is hij verblind en overziet hij zijn eigen theorieën niet.

Daar ben ik het helemaal mee eens Chat. Ik ben er al mee gestopt inmiddels. Ik heb genoeg gezegd, allang.... en ik houd mij vast aan de Here Jezus en aan Zijn opdracht en die is....om in Hem te geloven en Zijn evangelie te verkondigen en mensen te dopen in naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
Efeziërs 6

10 Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht.
11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel.
12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.
13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden.
14 Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst,
15 de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten,
16 en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven.
17 Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.
19 Bid ook voor mij, dat mij de juiste woorden gegeven worden wanneer ik verkondig, zodat ik met vrijmoedigheid het mysterie mag openbaren van het evangelie
20 waarvan ik gezant ben, ook in de gevangenis. Bid dat ik daarbij zo vrijmoedig spreek als nodig is.

En om niet te vergeten, dat de Schrift niet door mensen is geschreven, maar door God:

2 Timoteüs 3
16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven,
17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 3 januari 2010, 18:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 20:45
 
SOLAFIDE630 schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens Chat. Ik ben er al mee gestopt inmiddels. Ik heb genoeg gezegd, allang.... en ik houd mij vast aan de Here Jezus en aan Zijn opdracht en die is....om in Hem te geloven en Zijn evangelie te verkondigen en mensen te dopen in naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.Efeziërs 6

10 Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht.
11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel.
12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.
13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden.
14 Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst,
15 de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten,
16 en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven.
17 Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.
19 Bid ook voor mij, dat mij de juiste woorden gegeven worden wanneer ik verkondig, zodat ik met vrijmoedigheid het mysterie mag openbaren van het evangelie
20 waarvan ik gezant ben, ook in de gevangenis. Bid dat ik daarbij zo vrijmoedig spreek als nodig is.

En om niet te vergeten, dat de Schrift niet door mensen is geschreven, maar door God:

2 Timoteüs 3
16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven,
17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

Ha ha, die Sola Lachende smiley met blinkend witte tanden . Na 'genoeg gezegd' te hebben toch nog een flink stuk uit de bijbel er bij plaatsen..
'k Ben benieuwd of het nu echt klaar is Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 23:11
 
tjonge,wat is het hier weer beregezellig zeg! Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 23:18
 
INEZ910 schreef:
Ha ha, die Sola Lachende smiley met blinkend witte tanden . Na 'genoeg gezegd' te hebben toch nog een flink stuk uit de bijbel er bij plaatsen..
'k Ben benieuwd of het nu echt klaar is Smiley met dichtgeplakte mond

Ja.....ha, ha..... die Inez....ik had nog wat bijbelteksten opgezocht, dus....die heb ik dan ook maar huppekee gepubliceerd, anders is het zonde van de moeite toch....ennuh ik ben ook benieuwd......het ligt eraan of ik nog inspiratie krijg of niet.......maar voorlopig ff maar niet..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 23:48
 
BERT168 schreef:
tjonge,wat is het hier weer beregezellig zeg! Zieke smiley

Des te meer te waarderen, dat je toch nog even langs komt Bert... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 12:40
 
Ik heb een aantal mails ontvangen over deze discussie. Ik heb 'm helemaal doorgelezen en heb geen berichten hoeven te verwijderen. Er wordt stevig gedebatteerd, maar ga niet zo ver te zeggen dat er op de man gespeeld wordt. Er moet ruimte zijn op ChristianMatch om stevig van gedachten te wisselen, en er moet ook ruimte te zijn "to agree to disagree".

Maar een stevig/hard debat hoeft vriendelijkheid, broederliefde en wederzijds respect niet uit te sluiten. Soms miste ik die broederliefde hier inderdaad. Maar soms zie ik dat mensen in mijn ogen een stevig debat verwarren met gebrek aan broederliefde. We hoeven niet altijd te knuffelen inderdaad.

Mensen die zich in zo'n stevig debat mengen adviseer ik om 1) bij elk bericht dat ze plaatsen goed na te gaan of ze met hun posting de ander respecteren en in hun waarde laten, en 2) om zich niet te snel persoonlijk aangevallen te voelen als iemand stevig laat merken het fundamenteel oneens met je te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 13:22
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Ik heb een aantal mails ontvangen over deze discussie. Ik heb 'm helemaal doorgelezen en heb geen berichten hoeven te verwijderen. Er wordt stevig gedebatteerd, maar ga niet zo ver te zeggen dat er op de man gespeeld wordt. Er moet ruimte zijn op ChristianMatch om stevig van gedachten te wisselen, en er moet ook ruimte te zijn "to agree to disagree".

Maar een stevig/hard debat hoeft vriendelijkheid, broederliefde en wederzijds respect niet uit te sluiten. Soms miste ik die broederliefde hier inderdaad. Maar soms zie ik dat mensen in mijn ogen een stevig debat verwarren met gebrek aan broederliefde. We hoeven niet altijd te knuffelen inderdaad.

Mensen die zich in zo'n stevig debat mengen adviseer ik om 1) bij elk bericht dat ze plaatsen goed na te gaan of ze met hun posting de ander respecteren en in hun waarde laten, en 2) om zich niet te snel persoonlijk aangevallen te voelen als iemand stevig laat merken het fundamenteel oneens met je te zijn.
Chris
Ik ben het helaas niet helemaal eens wat je nu schrijft.
Doordat je nu pas hier reageert hebben mensen hun eerste reactie algauw weer verandert omdat je anders zeker zeer kritisch geweest zou zijn.
Dat vind ik eigenlijk een nadeel van berichten te kunnen wijzigen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 13:42
 
euhm met al dat gedabateer en discussies he euhm zijn er nog andere dingen aan toe te voegen ipv met over rijpen vlees waren of groentes smijten? bedoel ff adem pauze pak ene kopje koffie pak een peuk van mijn part ff rustig is net oud en nieuw geweest dus ffkes rustig aan voor we verder elkaar de kopppen in elkaar slaan..... of wa ook kan degene die aan het debateren zijn ga eens samen daten...... tis een ontmoetings site he.... ipv saampjes gaan lopen of schaatsen of vissen of wat dan ook eens saampje debateren....ik raad dan wel aan om allerlei onrijpe dingen mee te nemen is dan wel handig he Duiveltje smiley Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 16:22
 
RELLOK036 schreef:
euhm met al dat gedabateer en discussies he euhm zijn er nog andere dingen aan toe te voegen ipv met over rijpen vlees waren of groentes smijten? bedoel ff adem pauze pak ene kopje koffie pak een peuk van mijn part ff rustig is net oud en nieuw geweest dus ffkes rustig aan voor we verder elkaar de kopppen in elkaar slaan..... of wa ook kan degene die aan het debateren zijn ga eens samen daten...... tis een ontmoetings site he.... ipv saampjes gaan lopen of schaatsen of vissen of wat dan ook eens saampje debateren....ik raad dan wel aan om allerlei onrijpe dingen mee te nemen is dan wel handig he Duiveltje smiley Duiveltje smiley

Waarom open jij hier niet een koffieshop Rel met een boksbal erin, zodat we even bij jou kunnen komen uithijgen en afreageren..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 16:26
 
SOLAFIDE630 schreef:
Waarom open jij hier niet een koffieshop Rel met een boksbal erin, zodat we even bij jou kunnen komen uithijgen en afreageren..... Clown smiley

Als ie dat dan in zen eigen hoekie doet hebben we er ook meteen een vraagbaak bij als we er niet meer uitkomen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende
Pagina 6 van 10