ChristianMatch
 


Forum

christenen en moslims
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:33
 
MARIJAN072 schreef:
Er zijn vast mannen, die vallen op een oudere vrouw. Op ieder potje past een dekseltje. Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley


das geinig... kun je na de date het meisje afzetten bij het bejaardenhuis Avondrood.... das de doodlopende straat, 2e links Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:46
 
PIETER649 schreef:
das geinig... kun je na de date het meisje afzetten bij het bejaardenhuis Avondrood.... das de doodlopende straat, 2e links Knipoog smiley

Je hebt dan wel een interessant, niet alledaags, verhaal. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:48
 
MARIJAN072 schreef:
Je hebt dan wel een interessant, niet alledaags, verhaal. Clown smiley

Nee joh, Pieter is alledaags en zeker niet meer interessant ..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 21:51
 
MARISKA601 schreef:
Waar ik moeite mee heb is om de moslims ruimte te geven voor hun geloofsbelevenis.
Hebben wij als christenen niet de taak om hun de weg naar Jezus te wijzen.
Als wij moskeen laten bouwen, geven wij ze de ruimte om Jezus te blijven verloochenen.
Men zegt wel dat we dezelfde God hebben.
Maar is dat wel zo?
Ik belijd een Drieenig God.
Moslims ontkennen dat Jezus de Zoon is van God.

Goed laten we nu eens beginnen met het antwoorden op deze vraag. Hoe moeten we met moslims omgaan. Als je ervan uitgaat dat ze dezelfde God dienen, maar dan op hun manier, ontzeg je de verlossing die Jezus Christus geeft. Het eerste wat ik dus vind, is dat zij door hun geloof in Allah niet behouden zijn, maar dat ze net als anderen de verlossing van Christus nodig hebben.

Maar we moeten ook oog hebben hoe moeilijk het voor ze is, want als ze christen worden, lopen ze de kans vermoord te worden of op zijn minst uit de familie gezet te worden. De sociale contacten werken vaak verstikkend en zijn een groot probleem. In mijn ogen zijn ze niet alleen geestelijk gebonden, maar ook sociaal gebonden.
Hoe kan een vrouw kiezen voor Jezus, terwijl haar man gewoon moslim blijft???


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 5 januari 2010, 21:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:09
 
CROSSROAD317 schreef:
Nee joh, Pieter is alledaags en zeker niet meer interessant ..... Clown smiley

Ik bedoel het in z'n algemeenheid, Cross. Knipoog smiley Dus als je een interessant verhaal wilt hebben, weet je wat je te doen staat hè. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed laten we nu eens beginnen met het antwoorden op deze vraag. Hoe moeten we met moslims omgaan. Als je ervan uitgaat dat ze dezelfde God dienen, maar dan op hun manier, ontzeg je de verlossing die Jezus Christus geeft. Het eerste wat ik dus vind, is dat zij door hun geloof in Allah niet behouden zijn, maar dat ze net als anderen de verlossing van Christus nodig hebben.

Maar we moeten ook oog hebben hoe moeilijk het voor ze is, want als ze christen worden, lopen ze de kans vermoord te worden of op zijn minst uit de familie gezet te worden. De sociale contacten werken vaak verstikkend en zijn een groot probleem. In mijn ogen zijn ze niet alleen geestelijk gebonden, maar ook sociaal gebonden.
Hoe kan een vrouw kiezen voor Jezus, terwijl haar man gewoon moslim blijft???

ik ken mensen die uit hun familie en sociale netwerk gegooid werden omdat ze van oudgereformeerd overgingen naar oudgereformeerd in nederland... of van hervormt gereformeerde bond naar de gereformeerde gemeente. Boze smiley
Ook onder christenen is de intolerantie zeer hoog, maar goed chatuliem, daar weet jij alles van want je zit op dit forum Clown smiley
Verder ben ik het aardig met je eens, want zoals vaker gezegd: Niemand kan tot de Vader komen, dan door de Zoon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed laten we nu eens beginnen met het antwoorden op deze vraag. Hoe moeten we met moslims omgaan. Als je ervan uitgaat dat ze dezelfde God dienen, maar dan op hun manier, ontzeg je de verlossing die Jezus Christus geeft. Het eerste wat ik dus vind, is dat zij door hun geloof in Allah niet behouden zijn, maar dat ze net als anderen de verlossing van Christus nodig hebben.

Maar we moeten ook oog hebben hoe moeilijk het voor ze is, want als ze christen worden, lopen ze de kans vermoord te worden of op zijn minst uit de familie gezet te worden. De sociale contacten werken vaak verstikkend en zijn een groot probleem. In mijn ogen zijn ze niet alleen geestelijk gebonden, maar ook sociaal gebonden.
Hoe kan een vrouw kiezen voor Jezus, terwijl haar man gewoon moslim blijft???

De verborgen Jezusbelijders zullen er zeker zijn...en ja, dat is pijnlijk voor hen. Denk dat wij dankbaar mogen zijn ons geloof zo vrij te mogen belijden en dat ook andersdenkenden geaccepteerd worden (al is dit niet altijd duidelijk aanwezig).

Maar je eerste argument gaat niet echt op. Jij kent mij op een bepaalde manier en mijn moeder weer op een andere manier, en zo zijn er nog velen. Betekent dit dan per definitie dat ik niet mezelf ben? Dat iedereen een ander kent? Want dat is wel wat je met jouw argument in principe zegt. Immers, zo concludeer je, moslims erkennen Jezus niet en daarom kunnen ze niet dezelfde God dienen/kennen.

Wij geloven absoluut dat we Jezus nodig hebben en wij geloven ook dat ieder mens enkel echt tot God kan komen door Jezus....Zo zal mijn moeder tegen jou zeggen dat je ook eens op andere dingen bij mij moet letten om mij nog beter te leren kennen. Het gaat dan dus nog steeds wel over mij.


Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 5 januari 2010, 22:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:48
 
HENK710 schreef:
De verborgen Jezusbelijders zullen er zeker zijn...en ja, dat is pijnlijk voor hen. Denk dat wij dankbaar mogen zijn ons geloof zo vrij te mogen belijden en dat ook andersdenkenden geaccepteerd worden (al is dit niet altijd duidelijk aanwezig).

Maar je eerste argument gaat niet echt op. Jij kent mij op een bepaalde manier en mijn moeder weer op een andere manier, en zo zijn er nog velen. Betekent dit dan per definitie dat ik niet mezelf ben? Dat iedereen een ander kent? Want dat is wel wat je met jouw argument in principe zegt. Immers, zo concludeer je, moslims erkennen Jezus niet en daarom kunnen ze niet dezelfde God dienen/kennen.

Wij geloven absoluut dat we Jezus nodig hebben en wij geloven ook dat ieder mens enkel echt tot God kan komen door Jezus....Zo zal mijn moeder tegen jou zeggen dat je ook eens op andere dingen bij mij moet letten om mij nog beter te leren kennen. Het gaat dan dus nog steeds wel over mij.

De vraag is nog steeds of de god van de moslims dezelfde god is als de God van de christenen??
Als een moslim zich op welke manier dan ook bekeerd tot het christelijke geloof, pas dan, en niet anders, is mijn God ook zijn God.

Als een moslim allah god wil noemen, mooi voor hem, maar die god is alleen maar een naam, en geen werkelijkheid.

Mijn God is Werkelijkheid, Liefde, Lankmoedigheid, de Enige Waarachtige.

Godsbeeld is leuk, zeker als je het in een menselijk persectief gaat zien, maar God is niet te vangen in een menselijk vergelijk. De 10 geboden zijn blijkbaar zo bekend dat het eerste gebod word vergeten. Gij zult geen andere goden voor u aangezicht hebben.

Als, je moeder dus aangeeft dat iemand ook eens anders naar jou moet kijken om jou beter te leren kennen, heb je helemaal gelijk. Jij bent jij en niemand anders. Zo is het met God ook, je mag op allerlei manieren naar Hem kijken, MAAR NIET NAAR ANDERE GODEN!!!!, en hier gaat jou vergelijk dus helemaal de mist in. God is God en allah is allah. Het was Gods geest die over het water zweefde, niet allahs geest, de god van de moslims die over het water zweefde. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:56
 
CROSSROAD317 schreef:
Als, je moeder dus aangeeft dat iemand ook eens anders naar jou moet kijken om jou beter te leren kennen, heb je helemaal gelijk. Jij bent jij en niemand anders. Zo is het met God ook, je mag op allerlei manieren naar Hem kijken, MAAR NIET NAAR ANDERE GODEN!!!!, en hier gaat jou vergelijk dus helemaal de mist in. God is God en allah is allah. Het was Gods geest die over het water zweefde, niet allahs geest, de god van de moslims die over het water zweefde. Lachende smiley

Allereerst fijn dat er eindelijk ook ingegaan wordt op het reeds vele malen genoemde voorbeeld. Complimenten!

Maar waarop baseer je dat het werkelijk om een Ander gaat als je wel erkent dat ik ik ben en dat dat ook voor God geldt?

Overigens nog een aardig detail: in Indonesië is de christelijke aanspreektitel voor God "Allah". Dit heeft niets te maken met een inbouwen van een soort veiligheid uit angst, maar puur met de taal.


Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 5 januari 2010, 22:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:58
 
HENK710 schreef:
De verborgen Jezusbelijders zullen er zeker zijn...en ja, dat is pijnlijk voor hen. Denk dat wij dankbaar mogen zijn ons geloof zo vrij te mogen belijden en dat ook andersdenkenden geaccepteerd worden (al is dit niet altijd duidelijk aanwezig).

Maar je eerste argument gaat niet echt op. Jij kent mij op een bepaalde manier en mijn moeder weer op een andere manier, en zo zijn er nog velen. Betekent dit dan per definitie dat ik niet mezelf ben? Dat iedereen een ander kent? Want dat is wel wat je met jouw argument in principe zegt. Immers, zo concludeer je, moslims erkennen Jezus niet en daarom kunnen ze niet dezelfde God dienen/kennen.

Wij geloven absoluut dat we Jezus nodig hebben en wij geloven ook dat ieder mens enkel echt tot God kan komen door Jezus....Zo zal mijn moeder tegen jou zeggen dat je ook eens op andere dingen bij mij moet letten om mij nog beter te leren kennen. Het gaat dan dus nog steeds wel over mij.

Ik vind het vrij simplistisch om <God te vergelijken met jou...een mens dus. Onze God is een drieènig God en Die kun je niet vergelijken met een mens. Wij mensen zijn niet drieènig. Als je de Zoon uit de drieènige God wegneemt, dan kan ook de Heilige Geest, de andere persoon van Die God, niet meer funktioneren en bovendien....heb je dan de Vader ook niet, want de Vader is uitgedrukt juist in de Zoon. Er blijft dus gewoon niets meer over van Die betreffende God.

Jou vergelijking slaat gewoon nergens op m.i. in onderhavig geval en is zeker geen goed voorbeeld in mijn optiek en in bijbels optiek....... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 23:03
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik vind het vrij simplistisch om <God te vergelijken met jou...een mens dus. Onze God is een drieènig God en Die kun je niet vergelijken met een mens. Wij mensen zijn niet drieènig. Als je de Zoon uit de drieènige God wegneemt, dan kan ook de Heilige Geest, de andere persoon van Die God, niet meer funktioneren en bovendien....heb je dan de Vader ook niet, want de Vader is uitgedrukt juist in de Zoon. Er blijft dus gewoon niets meer over van Die betreffende God.

Jou vergelijking slaat gewoon nergens op m.i. in onderhavig geval en is zeker geen goed voorbeeld in mijn optiek en in bijbels optiek....... Coole smiley met zonnebril



mensen die zichzelf vergelijken met God of Jezus worden toch vaak liefdevol verpleegd in gezellige wooneenheden met activiteitenschema en af en toe een begeleid wandelingetje in een lommerrijke tuin, gekleed in een overhemd met heul lange mouwen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 23:04
 
Laat duidelijk zijn dat ik niet vind dat zij God op de juiste manier zien. Maar of het dan meteen om Iemand anders gaat? Daarvoor was mijn voorbeeld, niet om mijzelf ook maar verder met God te vergelijken, want dat is, op het weten dat wij naar Zijn beeld geschapen zijn na, niet aan de orde.

Maar laat ik het dan nog even anders neerzetten. Want zelfs onder christenen bestaan verschillende ideeën over God, alhoewel ze wel met elkaar Die Ene God belijden. Dient degene die net even anders naar God kijkt, maar wel Jezus erkent als (Zoon van) God, ineens een andere God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 23:13
 
HENK710 schreef:
De verborgen Jezusbelijders zullen er zeker zijn...en ja, dat is pijnlijk voor hen. Denk dat wij dankbaar mogen zijn ons geloof zo vrij te mogen belijden en dat ook andersdenkenden geaccepteerd worden (al is dit niet altijd duidelijk aanwezig).

Maar je eerste argument gaat niet echt op. Jij kent mij op een bepaalde manier en mijn moeder weer op een andere manier, en zo zijn er nog velen. Betekent dit dan per definitie dat ik niet mezelf ben? Dat iedereen een ander kent? Want dat is wel wat je met jouw argument in principe zegt. Immers, zo concludeer je, moslims erkennen Jezus niet en daarom kunnen ze niet dezelfde God dienen/kennen.

Wij geloven absoluut dat we Jezus nodig hebben en wij geloven ook dat ieder mens enkel echt tot God kan komen door Jezus....Zo zal mijn moeder tegen jou zeggen dat je ook eens op andere dingen bij mij moet letten om mij nog beter te leren kennen. Het gaat dan dus nog steeds wel over mij.



CROSSROAD317 schreef:
De vraag is nog steeds of de god van de moslims dezelfde god is als de God van de christenen??
Als een moslim zich op welke manier dan ook bekeerd tot het christelijke geloof, pas dan, en niet anders, is mijn God ook zijn God.

Als een moslim allah god wil noemen, mooi voor hem, maar die god is alleen maar een naam, en geen werkelijkheid.

Mijn God is Werkelijkheid, Liefde, Lankmoedigheid, de Enige Waarachtige.

Godsbeeld is leuk, zeker als je het in een menselijk persectief gaat zien, maar God is niet te vangen in een menselijk vergelijk. De 10 geboden zijn blijkbaar zo bekend dat het eerste gebod word vergeten. Gij zult geen andere goden voor u aangezicht hebben.

Als, je moeder dus aangeeft dat iemand ook eens anders naar jou moet kijken om jou beter te leren kennen, heb je helemaal gelijk. Jij bent jij en niemand anders. Zo is het met God ook, je mag op allerlei manieren naar Hem kijken, MAAR NIET NAAR ANDERE GODEN!!!!, en hier gaat jou vergelijk dus helemaal de mist in. God is God en allah is allah. Het was Gods geest die over het water zweefde, niet allahs geest, de god van de moslims die over het water zweefde. Lachende smiley

Goede opmerkingen vind ik Cross.

@ Henk:
En met de andersdenkenden moet je wat betreft het christlijk geloof ook enorm oppassen. Paulus noemde bepaalde andersdenkenden dwaalleraren. Zo waren er al vanaf het begin bepaalde fantasten, die weet ik niet allemaal wat predikten anders dan Paulus predikte, o.a. dat de opstanding al was geweest bijv..

Het Christelijk geloof is niet maar een ouwehoer verhaal....maar het gaat om de meest essentiele dingen, die een mens kunnen betreffen, n.l. zijn of haar behoud en dan zijn bepaalde theorieen uit den boze.

Paulus heeft nooit gepredikt, dat iedereen met een weet ik veel wat voor een variant verhaal welkom bij hem was. Integendeel. PAULUS WAARSCHUWT VOOR DWAALLERAREN en zegt daar niet al te leuke dingen over.

Wij hebben te maken met een levende God. Onze God is zowel Liefde als ook zeer Heilig. Het is m.i. zeer geboden voor een mens als hij gelooft, om zich er goed rekenschap van te geven, wat hij allemaal zegt.

De woorden, die wij spreken, die zullen ons (ver)oordelen, zei Jezus. Dus laten we maar uitkijken wat we allemaal uit onze mond laten glippen. Van ieder ijdel gebruikt woord zullen we rekenschap moeten geven. Zo is dat. Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 6 januari 2010, 00:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 23:24
 
HENK710 schreef:
Laat duidelijk zijn dat ik niet vind dat zij God op de juiste manier zien. Maar of het dan meteen om Iemand anders gaat? Daarvoor was mijn voorbeeld, niet om mijzelf ook maar verder met God te vergelijken, want dat is, op het weten dat wij naar Zijn beeld geschapen zijn na, niet aan de orde.

Maar laat ik het dan nog even anders neerzetten. Want zelfs onder christenen bestaan verschillende ideeën over God, alhoewel ze wel met elkaar Die Ene God belijden. Dient degene die net even anders naar God kijkt, maar wel Jezus erkent als (Zoon van) God, ineens een andere God?

Ik heb al een eerder gezegd, dat ik me wat het definieren van God niet afga op wat MENSEN allemaal beweren, maar ik ga af, wat de bijbel hiervan zegt. Ga je op mensen af, en daar ben jij doorlopend eigenlijk mee bezig Henk (ik word daar helemaal doodmoe van zo langzamerhand) dan wordt je kierewiet. Dat is het hem juist en jou opmerkingen kun je dan daarbij doen en het is allemaal te kort.

Wat heb ik daar aan als gelovige en dien je daarmee ook een Islamiet, door hem een smaakloos verhaal over god neer te zetten, dat te krachteloos is om die Islamiet behouden te doen worden? Nee.

Christenen worden geroepen om hun God, Jezus Christus en dien gekruisigd te verkondigen en zijn evangelie. Dat Jezus als Gods Zoon in het vlees gekomen is en heeft betaald voor de zonden van de wereld Dat alleen zal iemand kunnen behouden niets en niemand anders.

Daarom kom ik ook altijd met de bijbel aanzetten, want daarin staan Gods woorden, als we tenminste die bijbel niet uit elkaar trekken en verkeerd interpreteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 23:40
 
.

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 5 januari 2010, 23:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 00:02
 
HENK710 schreef:
Maar je eerste argument gaat niet echt op. Jij kent mij op een bepaalde manier en mijn moeder weer op een andere manier, en zo zijn er nog velen. Betekent dit dan per definitie dat ik niet mezelf ben? Dat iedereen een ander kent? Want dat is wel wat je met jouw argument in principe zegt. Immers, zo concludeer je, moslims erkennen Jezus niet en daarom kunnen ze niet dezelfde God dienen/kennen.

Ik denk dat je precies verwoordt wat er in de Bijbel staat "Niemand komt tot de Vader dan door Mij". God leer je alleen maar kennen door Jezus Christus. Het valt me op dat je moeite hebt dat te erkennen. Ik heb je aangegeven in andere bijdrages wat een grote valkuil dat is.

Als je accepteert, dat ze God wel kennen, maar dan op hun manier, kom je automatisch op de vraag: Waarom zouden ze zich moeten bekeren? Ze kennen God immers al, op hun manier. Maar daarmee ontzeg je ze tegelijkertijd de verlossing van zonde door Jezus Christus. En ik denk dat ze deze verlossing zoals ieder mens nodig hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 00:05
 
PIETER649 schreef:
mensen die zichzelf vergelijken met God of Jezus worden toch vaak liefdevol verpleegd in gezellige wooneenheden met activiteitenschema en af en toe een begeleid wandelingetje in een lommerrijke tuin, gekleed in een overhemd met heul lange mouwen?

Er zijn ook gevaarlijker psychoten, die hetzelfde beweren en andere mensen manipuleren. Zo onschuldig zijn ze vaak niet, die Messias-psychoten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 08:06
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik heb al een eerder gezegd, dat ik me wat het definieren van God niet afga op wat MENSEN allemaal beweren, maar ik ga af, wat de bijbel hiervan zegt. Ga je op mensen af, en daar ben jij doorlopend eigenlijk mee bezig Henk (ik word daar helemaal doodmoe van zo langzamerhand) dan wordt je kierewiet. Dat is het hem juist en jou opmerkingen kun je dan daarbij doen en het is allemaal te kort.

Waar ga ik op mensen af, Solafide? Ik ga voor mezelf nog steeds uit van wat God ons in Zijn Woord zegt...en ik zie aanknopingspunten voor gesprek met andersdenkenden, zonder mijn eigen overtuiging (Gods Woord dat tot ons komt in de Bijbel en in Jezus en Zijn Geest) los te laten.

Wat mensen zeggen is niet waar het om draait, al kunnen mensen elkaar wel tekort doen of zelfs pijn doen met wat ze zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 11:21
 
HENK710 schreef:
Waar ga ik op mensen af, Solafide? Ik ga voor mezelf nog steeds uit van wat God ons in Zijn Woord zegt...en ik zie aanknopingspunten voor gesprek met andersdenkenden, zonder mijn eigen overtuiging (Gods Woord dat tot ons komt in de Bijbel en in Jezus en Zijn Geest) los te laten.

Wat mensen zeggen is niet waar het om draait, al kunnen mensen elkaar wel tekort doen of zelfs pijn doen met wat ze zeggen.

Als je zegt dat je Gods Woord als uitgangspunt neemt, waarom neem je dan niet serieus als de Bijbel zegt, dat er maar een weg is. Aanknopingspunten tot gesprek??? Betekent dat een dialoog met andersdenkenden? In een dialoog zou je de andersdenkende de ruimte moeten geven zichzelf te zijn, dus niet zijn zondige leven op te geven. In mijn optiek zou er maar één gesprek mogelijk kunnen zijn: Bekeert u en laat u dopen!!! Verder heb ik niks te zeggen over andersdenkenden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 11:34
 
Ja, ben ik weer even... Clown smiley

Ik zie hier een aantal mensen zeggen dat ze uitgaan van wat er in de bijbel geschreven staat; Dus kom ik toch op dat oeroude verhaal van Izaak en Ismael die allebei een andere kant op gingen...

Ik zie Henk hier namelijk nergens beweren dat een moslim die in de voetsporen volgt van Mohammed tot God kan komen! Hij zegt net als de anderen dat deze mensen een verkeerde weg ingeslagen zijn en praktisch gezien idd een andere God aanbidden dan christenen. Maar de oorsprong blijft bij diezelfde God die beide christenen en moslims gemaakt heeft, waar ook een moslim, via Jezus, naar terug mag keren....

Kunnen beide verhalen dan echt niet gewoon naast elkaar bestaan Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 11:41
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ja, ben ik weer even... Clown smiley

Ik zie hier een aantal mensen zeggen dat ze uitgaan van wat er in de bijbel geschreven staat; Dus kom ik toch op dat oeroude verhaal van Izaak en Ismael die allebei een andere kant op gingen...

Ik zie Henk hier namelijk nergens beweren dat een moslim die in de voetsporen volgt van Mohammed tot God kan komen! Hij zegt net als de anderen dat deze mensen een verkeerde weg ingeslagen zijn en praktisch gezien idd een andere God aanbidden dan christenen. Maar de oorsprong blijft bij diezelfde God die beide christenen en moslims gemaakt heeft, waar ook een moslim, via Jezus, naar terug mag keren....

Kunnen beide verhalen dan echt niet gewoon naast elkaar bestaan Smiley die vol vragen zit
nee. 1Joh 2:22 en vooral 1 Joh 4:2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 12:43
 
HDBAS635 schreef:
nee. 1Joh 2:22 en vooral 1 Joh 4:2

He Bas, heftig, maar waar ..... mooie bijdrage Engeltje smiley


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 6 januari 2010, 12:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 13:37
 
PIETER649 schreef:
mensen die zichzelf vergelijken met God of Jezus worden toch vaak liefdevol verpleegd in gezellige wooneenheden met activiteitenschema en af en toe een begeleid wandelingetje in een lommerrijke tuin, gekleed in een overhemd met heul lange mouwen?

en da's dankbaar werk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt dat verplegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 16:05
 
HDBAS635 schreef:
nee. 1Joh 2:22 en vooral 1 Joh 4:2

Heel mooi, maar vergeet vooral ook 1 Joh 4 : 3 niet.



Ik zal hier voor alle duidelijkheid de citaten in tekst geven:


1 Johannes 2

22 Bestaat er een grotere leugenaar dan iemand die ontkent dat Jezus de christus is? De antichrist is ieder die de Vader en de Zoon niet erkent. 23 Ieder die de Zoon niet erkent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon erkent, heeft ook de Vader.

1 Johannes 4
2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. 3 Iedere geest die dit niet belijdt,komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld. 4 U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst. 5 Die valse profeten komen uit de wereld voort. Daarom spreken zij de taal van de wereld en luistert de wereld naar hen. 6 Wij komen uit God voort.[color=#0000FF] Wie God kent luistert naar ons. Wie niet uit God voortkomt luistert niet naar ons. Hieraan kunnen we de geest van de waarheid en de geest van de dwaling herkennen.[/color]


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 6 januari 2010, 16:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je zegt dat je Gods Woord als uitgangspunt neemt, waarom neem je dan niet serieus als de Bijbel zegt, dat er maar een weg is.
Waar heb ik ontkend dat Jezus de Weg is?

CHATULIEM619 schreef:
In een dialoog zou je de andersdenkende de ruimte moeten geven zichzelf te zijn, dus niet zijn zondige leven op te geven.
Een dialoog is nu juist bij uitstek bedoelt om van elkaar te leren. Je kunt een ander prima zichzelf laten blijven en zelfs laten groeien in een dialoog. Ook kun je zelf groeien door een dialoog, aangezien de andersdenkende je kan aanscherpen in je eigen overtuiging, ondanks dat je wel verschil van mening kan blijven houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:15
 
TESSYBEAR731 schreef:
Kunnen beide verhalen dan echt niet gewoon naast elkaar bestaan Smiley die vol vragen zit

Lijkt me wel! Isaäc en Ismaël bestonden ook naast elkaar Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:50
 
als je deze discussie nog es naleest, zou je bijna een hekel krijgen aan allle religies Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 21:05
 
PIETER649 schreef:
als je deze discussie nog es naleest, zou je bijna een hekel krijgen aan allle religies Boze smiley

Dan niet doen he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 21:12
 
PIETER649 schreef:
als je deze discussie nog es naleest, zou je bijna een hekel krijgen aan allle religies Boze smiley

Religies mag je gerust afwijzen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Daar gaat het toch al niet om Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 22:06
 
blijft staan, dat bas met twee bijbelteksten en een simpel woord van drie letters, een afdoende antwoord heeft gegeven op de vragen die gesteld werden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 Volgende
Pagina 8 van 10